2024 Renault Rafale

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Renault Rafale 2024 to wyjątkowy SUV produkowany przez francuską markę. Czerpie swoją nazwę oraz niektóre cechy z lotniczej przeszłości Renault, zwłaszcza z samolotu Caudron-Renault Rafale z 1934 roku.

Kompaktowy SUV dysponuje napędem hybrydowym E-Tech o mocy 200 KM (202 Ps), połączonym z bezsprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów. Dwa silniki elektryczne uzupełniają silnik spalinowy o pojemności 1,3 litra i trzech cylindrach z turbodoładowaniem.

Automatyczna skrzynia biegów łączy cztery przełożenia silnika spalinowego z dwoma przełożeniami silników elektrycznych, oferując 15 różnych kombinacji mocy. Te warianty są automatycznie dobierane przez skrzynię biegów, aby umożliwić różne tryby jazdy, takie jak wyłącznie elektryczny, wyłącznie spalinowy, dynamiczna hybryda (silnik i silniki pracują jednocześnie), e-drive (silnik napędza koła, a silnik spalinowy ładować akumulator) oraz regeneracja.

Rafale wyposażony jest w najnowszą wersję systemu napędu na cztery koła 4CONTROL Advanced, co poprawia jego prowadzenie i zapewnia łatwiejsze doświadczenia podczas jazdy. Przy niskich i umiarkowanych prędkościach tylne koła samochodu skręcają (maksymalnie o jeden stopień) w tym samym kierunku co koła przednie, co poprawia stabilność SUV-a.

Przy bardzo niskich prędkościach tylne koła mogą skręcać o pięć stopni w przeciwnym kierunku do przednich, co zwiększa zwinność i zmniejsza promień skrętu Renault.

Choć zbudowany na modułowej platformie CMF-CD, sportowa sylwetka nadwozia w połączeniu ze zwiększonym prześwitem nadaje pojazdowi unikalny, sportowy wygląd. Aby dodatkowo poprawić osiągi aerodynamiczne samochodu i uzupełnić atletyczną sylwetkę Rafale, tylna szyba jest nachylona pod kątem około 17 stopni.

Główną atrakcją zewnętrzną jest przeprojektowana atrapa chłodnicy, która stwarza iluzję optyczną, gdy jest oglądana z różnych kątów, ponieważ jej elementy 3D wydają się oferować różne oblicza kratek. Zbudowany z pomocą sztucznej inteligencji, wzór diamentowy w głębokim, błyszczącym czarnym kolorze poprawia wygląd logotypu Renault, podkreślając nowoczesny charakter pojazdu.

Oprócz dwóch nowych kolorów, perłowej bieli satynowej i nowego odcienia niebieskiego Alpine, SUV reprezentuje innowacyjne podejście działu projektowego Renault dzięki swoim charakterystycznym reflektorom inspirowanym modelem Clio.

Panorama Solarbay to jedna z najbardziej imponujących cech wnętrza Rafale. Inteligentny szklany dach z aktywacją głosową oferuje cztery ustawienia: całkowicie jasny, całkowicie ciemny, jasny z przodu i ciemny z tyłu oraz odwrotnie.

Wnętrze wzbogacają również fotele przednie inspirowane Alpine z podświetlonym logo i wzmocnionymi bokami, co zapewnia lepsze wrażenia z jazdy. Również cyfrowy kokpit OpenR zwiększa łączność ze wszystkimi funkcjami pojazdu.

Z nowoczesnym wyglądem, przestronnym wnętrzem i innowacyjnymi funkcjami, Renault Rafale 2024 stanowi wizję przyszłego kierunku marki w branży motoryzacyjnej.

 Ponieważ kampania mająca na celu odzyskanie segmentu C – jeden z głównych celów strategicznego planu Renaulution – jest w pełnym toku dzięki udanym modelom Megane E-Tech 100% elektrycznym, Arkana E-Tech w pełni hybrydowym i Austral E-Tech w pełni hybrydowym, nadszedł czas, aby Renault wykonało kolejny krok w segmencie D z całkowicie nowym i odważnym modelem: całkowicie nowym Renault Rafale.

Teraz, gdy Renault zmodernizowało swój zestaw technologii dla hybrydowych układów napędowych, podwozi i sprzętu elektronicznego, nadszedł czas, aby wykorzystać tę wiedzę inżynieryjną do stworzenia nowego pojazdu stworzonego z myślą o przyjemności z jazdy i wprowadzenia na rynek nowego flagowego modelu: całkowicie nowego Renault Rafale.

Rafale to francuskie słowo pochodzące od naturalnej energii: wiatru, a także odniesienie do aeronautyki. Lotnictwo odegrało ważną rolę w historii Renault: Caudron-Renault Rafale, który w 1934 roku osiągnął rekordową prędkość 277 mph, to tylko jeden z przykładów.

Całkowicie nowy Renault Rafale to pierwszy pojazd produkcyjny zaprojektowany zgodnie z nowym językiem wizualnym, który wprowadził Gilles Vidal jako szef designu Renault. Wprowadza nową erę w projektowaniu Renault: jest wizjonerski, odważny, doskonale współczesny i stworzony na czas, gdy wszystko porusza się coraz szybciej.

Całkowicie nowy Renault Rafale wyposażony jest również w nowoczesne technologie łączności oraz 200-konną hybrydową jednostkę napędową E-Tech, która jest tak samo wydajna, jak oszczędna i wykorzystuje materiały z recyklingu.

Został stworzony, aby wznosić przyjemność z jazdy na nowe wyżyny i będzie wzbogacony o technologiczne innowacje, które umożliwią mu zajęcie wysokiej pozycji w świecie samochodów o wysokich osiągach z nową jednostką E-Tech 4×4 o mocy 300 koni.

Renault skonstruowało swoje DNA wokół optymalnej przyjemności z jazdy – ale nie tej egocentrycznej; to przyjemność, którą kierowca dzieli z pasażerami w „samochodzie do życia”. Przyjemność z jazdy jest priorytetem, ale nigdy kosztem pasażerów, którzy mają dużo przestrzeni i udogodnień do korzystania. Całkowicie nowy Renault Rafale to zaawansowany coupe SUV, wygląda tak żywiołowo, jak się w nim czuje podczas jazdy, a także daje możliwość dzielenia się intensywnymi doświadczeniami z jazdy z przyjaciółmi lub dziećmi – niezależnie od tego, jak bardzo są dorosłe.

Całkowicie nowy Renault Rafale o mocy 200 koni E-Tech w pełni hybrydowy będzie dostępny na rynkach wiosną 2024 roku.

„Całkowicie nowy Renault Rafale jest centralnym punktem Renaulution, symbolizuje nasz przeskok do wyższej półki i pokazuje, że należymy do każdego segmentu klientów. Dzięki wciągającemu projektowi coupe SUV, stworzonym dla intensywnych doświadczeń, zapewnia bezprecedensową przyjemność z jazdy w połączeniu z hybrydowymi układami napędowymi oraz podwoziem pełnym pasji i doświadczenia inżynierów Renault.” Fabrice Cambolive, dyrektor generalny marki Renault

„Całkowicie nowy Rafale to potężna ilustracja nowego języka projektowania marki Renault. Jest zgodny ze swoim DNA przez swoje hojne krzywe, precyzyjnie wykonane, w połączeniu z liniami napięcia i technicznymi detalami, które nadają charakter i wyrafinowanie całości. Dzięki swojemu bezprecedensowemu stylowi, jakości wykonania i proporcjom, całkowicie nowy Renault Rafale potwierdza swoją moc i osobowość na drodze.” Gilles Vidal, wiceprezydent ds. projektowania w marce Renault

ZEWNETRZNE – ODWAŻNY I DYNAMICZNY COUPE SUV

Całkowicie nowy Renault Rafale zbudowany jest na platformie CMF-CD najnowszej generacji sojuszu. Projekt samochodu jest bezprecedensowy, a jego projektanci stworzyli oryginalny, odważny wygląd od podstaw. To podejście doprowadziło do nowego języka wizualnego, który uchwycił tożsamość marki i lśni swobodnie, z sensem, w sposób naturalny, a jednocześnie premium.

Potężny status- symbol coupe SUV

Jego lekko podwyższona sylwetka typu fastback klasyfikuje całkowicie nowy Renault Rafale w kategorii coupe SUV.

Sylwetka pojazdu jest dynamiczna i sportowa. Długi poziomy przedni błotnik wskazuje na moc. Dół pod nim jest wyraźnie zarysowany i ma nowy gril chłodnicy oraz charakterystyczny wzór świateł, który Renault wprowadził w nowym modelu Clio E-Tech w pełni hybrydowym. Wyróżniający się przedni błotnik i rzeźbiony przedni zderzak zdają się przyspieszać samochód do przodu.

Mięśnie na ramionach nadają obecności wokół tylnych kół, sugerując moc napędzającą samochód. Osłona pod zderzakiem tylnym także pokazuje obecność samochodu, podczas gdy opadająca linia dachu z ostatnim wygięciem wskazuje na prędkość.

„Aby projekt mógł działać, musi być tak samo silny i skuteczny, niezależnie od tego, czy stoisz 50 metrów, 10 metrów czy 50 centymetrów dalej. Z daleka to, co zwraca uwagę, to mocny przód i proporcje całkowicie nowego Renault Rafale. Gdy zbliżasz się, to płynna linia zapiera dech w piersiach. A z bliska to dbałość o szczegóły przyciąga wzrok i wzbudza zainteresowanie.” Alexis Martot, szef projektowania zewnętrznego, Renault

Idealne proporcje

Całkowicie nowy Renault Rafale ma długość 4,71 metra i szerokość 1,86 metra, co stawia go w segmencie D. Dodatkowo ma wysokość 1,61 metra, co czyni go kwintesencją sportowego SUV.

Pojazd ma długi rozstaw osi wynoszący 2,74 metra, podczas gdy linia dachu jest perfekcyjnie wygięta, aby zapewnić dużo miejsca na głowę na tylnych siedzeniach i nie przeszkadza w widoczności z tylniej szyby.

Tylna szyba jest nachylona pod kątem 17 stopni, co jest idealne dla efektywności aerodynamicznej. Dzięki temu nie jest konieczne montowanie wycieraczek, co utrzymuje linie samochodu w czystości.

Tymczasem, szerszy rozstaw kół stabilnie osadza pojazd na drodze i korzysta z czarnych elementów kół zarówno z perspektywy pionowej (koła lekko wystają), jak i poziomej (20-calowe koła wypełniają nadkola).

„Całkowicie nowy Renault Rafale jest tak zaprojektowany, aby nadawać mu aurę statusowego symbolu, jego design jest żywy, a on sam ma potężną osobowość. Dlatego naturalnie wyróżnia się jako nowy flagowy model marki Renault.” Agneta Dahlgren, dyrektor projektu CMF-CD Design

Nowy język wizualny

Projekt całkowicie nowego Renault Rafale rozwija nowy język wizualny marki zaprezentowany przez Gilles Vidal, który najpierw został zaprezentowany w koncepcji Scenic Vision w 2022 roku, a następnie po raz pierwszy zastosowany w samochodzie drogowym, nowym Clio, w 2023 roku. Uosabia DNA modeli Renault w wyraźnych kształtach i hojnym krzywym oraz charakteryzuje się różnorodnymi technicznymi detalami. Teraz zawiera linie charakterystyczne, które zdają się napiąć skórę na nadwoziu, tworząc fałdy, rozpraszając się i znikając w konturach samochodu.

W całkowicie nowym Rafale elastyczne objętości w połączeniu z kolorami nadwozia tworzą ciekawy kontrast z geometrycznymi, wydatnymi czarnymi powierzchniami.

Nowe linie i żłobienia w krzywych dodają starannie wyważone promienie światła do nadwozia, łącząc się w niezwykle przyjemne wrażenie wizualne.

„Stworzyliśmy zaskakujące efekty wszędzie tam, gdzie mogliśmy. Gdziekolwiek spojrzysz na nadwozie, zawsze się coś dzieje. Gdziekolwiek spocznie twoje oko, znajduje się wyjątkowa atrakcja.” Alexis Martot, szef projektowania zewnętrznego, Renault

Ruchoma kratka chłodnicy

Nowa kratka chłodnicy całkowicie nowego Renault Rafale zbudowana jest wokół charakterystycznego diamentu marki. Składa się z konstelacji małych diamentów umieszczonych w trzech wymiarach wokół emblematu na środku.

Ta diamentowo-czarna struktura nawiązuje do premium stylu całkowicie nowego Rafale. Wyróżnia się na tle odcieni niebieskiego żelaza lub szarości cienia (w zależności od wersji), które pojawiają się i znikają w tle w zależności od kąta, pod jakim na nie patrzysz – jak dzieła sztuki optycznej w latach 70-tych. To Renault oddaje hołd Viktorowi Vasarely, wielkiemu przywódcy ruchu Op Art, oraz nazwisku, które odcisnęło swoje piętno w historii Renault: syn Viktora, Yvaral Vasarely, zaprojektował logo z 1972 roku – któremu marka oddaje „ruchomy” hołd swoim nowym logo Nouvel’R.

„Kratka całkowicie nowego Rafale porusza się jak ubrania na skórze; grające cienie, odbicia i kolory ożywiają ją, wygląda jakby była żywa.” Alexis Martot, szef projektowania zewnętrznego, Renault

Projekt kratki, który ma bardzo złożoną strukturę, stworzono za pomocą sztucznej inteligencji w aplikacji do modelowania parametrycznego. Ta technologia pozwala na testowanie różnorodnych wzorów i interakcji w przestrzeni poprzez modyfikację wymiarów, kątów, sytuacji i innych parametrów.

Takie oprogramowanie jest powszechnie stosowane w architekturze. Na przykład pomogło w zaprojektowaniu „Gniazda Ptaków”, olimpijskiego stadionu w Pekinie.

Nowy wzór świateł

Nowe Clio E-Tech w pełni hybrydowy był pierwszym pojazdem w ofercie Renault, który wyposażono w nowe światła sygnatury marki, a całkowicie nowy Rafale jest drugim. Wzór jednoznacznie wskazuje na Renault: ma kształt diamentu, jest mocny i solidny, wizualnie poprawiając wygląd samochodu.

„Jest coś radosnego w tym, jak motyw diamentowy się pojawia, a także sporo wolności. Jest wszędzie w designie. Światła podążają za tym samym wzorem wizualnym co nasze logo, a ukośne linie naturalnie przywodzą na myśl markę.” Agneta Dahlgren, dyrektor projektu CMF-CD Design

Rozszerzające się światła

Aby wizualnie podkreślić szerokość samochodu i dodać mu elegancji, dwa tylne światła są odsunięte od siebie jak najdalej. Wyglądają jak rzeźby wbudowane w krawędzie.

Ich kształt został zainspirowany chińskimi puzzlami tangram (duży kwadrat podzielony na pięć trójkątów, równoległobok i mniejszy kwadrat). Technologia mikrootyczna w nich sprawia, że ożywają, gdy są włączone, a gdy są wyłączone, tworzą efekt „unoszącego się kostki lodu”.

Dwa nowe kolory

Całkowicie nowy Renault Rafale będzie dostępny w pięciu kolorach nadwozia, w tym w dwóch wcześniej niewydanych: nowym satynowym Białym Perle i nowym odcieniu Niebieskiego Alpine.

Pierwszy dodaje przejrzystości, kierując wzrok ku liniom nadwozia. Wykorzystuje tę samą innowacyjną technologię, co satyna w odcieniu szaro-skalistym modelu Austral, która uzyskuje swój satynowo-matowy wygląd wyłącznie z pomocą lakieru i sprawia, że jest odporna na promieniowanie UV, rolki myjni i inne agresje, które samochód znosi z dnia na dzień.

Całkowicie nowy Rafale jest pierwszym modelem marki Renault, który oferuje Niebieski Alpine. Ten odcień nigdy nie stał w miejscu w historii marki z Dieppe. I zmienił się ponownie, choć nieznacznie; w całkowicie nowym Rafale jest odcieniem nieco głębszym niż w modelu Alpine A 110.

Pozostałe trzy kolory dostępne dla całkowicie nowego Rafale to Czerwony Płomieni, Czarny Diament i błyszczący Szary Ceramika.

PLATFORMY I UKŁADY NAPĘDOWE: PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY W SWOIM ŹRÓDLE

Całkowicie nowy Renault Rafale zbudowany jest na modułowej platformie CMF-CD Sojuszu, która oferuje niezrównane możliwości technologiczne dotyczące podwozia, układów napędowych i wyposażenia technologicznego. Jego hybrydowy silnik benzynowy E-Tech o mocy 200 koni, w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów multimodalnej, stawia jego zasięg wśród najdłuższych, a emisję CO2 wśród najniższych w swoim segmencie. Wkrótce pojawi się nowa wersja wydajnościowa E-Tech 4×4 300 koni.

Podwozie: precyzja dla przyjemności

Przyjemność z jazdy, jeden z głównych celów podczas rozwoju podwozia całkowicie nowego Rafale, osiągnęła nowe wyżyny w tym samochodzie, który łączy wielowahaczowe tylne zawieszenie z najnowszą aktualizacją systemu 4CONTROL Advanced 4×4.

Zawieszenie wielowahaczowe umożliwia uzyskanie najbardziej efektywnych ustawień dla trzymania drogi, nie ograniczając komfortu, i tłumi więcej hałasu z podwozia.

System 4CONTROL Advanced 4×4 znacznie poprawia prowadzenie przy niskich prędkościach i zwiększa zwinność i wigor przy przeciętnych i wysokich prędkościach.

Gdy pokonujesz zakręt przy prędkości poniżej 30 mph, tylne koła poruszają się bardzo nieznacznie (do 1 stopnia) w tym samym kierunku co przednie koła, zmniejszając inercję tylnych kół i poprawiając stabilność samochodu. Przy niskich prędkościach tylne koła obracają się do 5 stopni w przeciwnym kierunku, co zapewnia niezrównaną zwinność, skracając promień skrętu całkowicie nowego Renault Rafale do 10,4 metra (taki jak w samochodzie miejskim).

Chociaż całkowicie nowy Austral E-Tech w pełni hybrydowy również ma wielowahaczowe tylne zawieszenie i 4CONTROL Advanced, całkowicie nowy Rafale dodatkowo wyposażony jest w Vehicle Motion Control 2 (VMC 2), zaktualizowany elektroniczny system kontrolujący tylne koła. Skuteczniej przewiduje utratę przyczepności, dzięki czemu możesz pokonywać zakręty szybciej i mieć pewność, że wszystkie cztery koła są w optymalnej pozycji na nierównych i uszkodzonych drogach. Całkowicie nowy Rafale ma także szerszy rozstaw kół, szersze koła (245 mm) oraz specyficzne ustawienia sprężyn, tłumików i stabilizatorów, które optymalizują komfort oraz dynamikę jazdy.

Na koniec, zwinność podwozia – z systemem 4CONTROL Advanced lub bez – jest wzmocniona przez kalibrację układu kierowniczego i bardzo bezpośredni stosunek (13), co pozwala cieszyć się ekscytującym doświadczeniem z precyzji systemu podczas zakrętów.

„Całkowicie nowy Renault Rafale jest wynikiem wzorcowego przypadku. Gdy Luca de Meo objął stanowisko dyrektora generalnego Renault, poprosił nas o wydobycie pełnego potencjału z każdej platformy. Całkowicie nowy Rafale robi dokładnie to: maksymalizuje możliwości platformy CMF-CD pod względem wymiarów samochodu, technologii i emocjonalnej mocy.” Grégory Launay, lider wydajności produktu, Renault Rafale

Układ napędowy: hybryda na najwyższym poziomie

Podobnie jak całkowicie nowy Austral, całkowicie nowy Renault Rafale zadebiutuje z hybrydowym silnikiem benzynowym E-Tech o mocy 200 koni połączonym z automatyczną, bezsprzęgłową skrzynią biegów.

Ten układ napędowy jest potężny, ekonomiczny, automatyczny i samoładujący. Oferuje najlepsze osiągi w swoim segmencie (60,1 mpg i 105 g CO2/km, oczekując certyfikacji) oraz zasięg, który zachęca do wyjazdu w trasę (do 683 mil zasięgu). Każda podróż to optymalne doświadczenie z jazdy, które można jeszcze bardziej wzbogacić własnym wyborem ustawień MULTI-SENSE.

„Całkowicie nowy Rafale łączy dwie linie Renault: swoje dziedzictwo sportowe z wysokowydajnymi sedanami, takimi jak R21 Turbo i Safrane Baccara Biturbo z jednej strony, oraz innowacyjnego ducha, który doprowadził do powstania koncepcji takich jak vany, technologia turbo i hybrydowe układy napędowe E-Tech z drugiej.” Grégory Launay, lider wydajności produktu, Renault Rafale

Mechanizmy wysokiej technologii

Hybrydowy układ napędowy E-Tech o mocy 200 koni ma architekturę „szeregowo-równoległą”. Obejmuje silnik spalinowy o pojemności 1,2 litra, 3 cylindrowy, turbo doładowany o mocy 130 koni (96 kW), który generuje 205 Nm momentu obrotowego, oraz dwa silniki elektryczne. Nawet sam silnik spalinowy jest technologiczną perełką, łączącą cykl spalania Millera, recyrkulację spalin o niskim ciśnieniu, turbosprężarkę o zmiennej geometrii oraz architekturę o długim skoku, jak silnik diesla. Rezultatem jest niezwykły współczynnik wydajności energetycznej na poziomie 41%. Główny silnik elektryczny generuje 50 kW (70 koni) i 205 Nm. Zasilany jest przez akumulator litowo-jonowy o pojemności 2 kWh/400V do jazdy w trybie elektrycznym. Drugi silnik elektryczny to 25 kW i 50 Nm wysokiego napięcia rozrusznik-generator (HSG), który uruchamia silnik i napędza zmiany biegów w bezsprzęgłowej skrzyni biegów.

Efektywne i długotrwałe ładowania

Dzięki swojemu systemowi zapłonu elektrycznego i regeneracji energii, który automatycznie uruchamia się podczas spowolnienia lub hamowania, możesz jeździć w trybie elektrycznym 80% czasu w miastach i zużywać o 40% mniej paliwa niż w przypadku porównywalnego silnika spalinowego z tym układem napędowym E-Tech w pełni hybrydowym. Otrzymujesz całe doświadczenie jazdy elektrycznej bez żadnych ograniczeń związanych z ładowaniem.

Ładowanie zarządzane jest automatycznie przez inteligentną skrzynię biegów, która wykorzystuje silnik i silniki do uzupełnienia akumulatora. Kierowca może jednak nadpisać inteligentną skrzynię biegów, wybierając spośród czterech poziomów regeneracyjnego hamowania, korzystając z łopatek na kierownicy.

Skrzynia multimodalna

Multimodalna automatyczna skrzynia biegów bezsprzęgłowej, wywodząca się z technologii Formuły 1, łączy dwa przełożenia głównego silnika elektrycznego i cztery przełożenia silnika spalinowego. 15 możliwych sposobów łączenia silników i silnika zoptymalizuje przyjemność z jazdy, zużycie lub emisję CO2, w zależności od wyboru.

Inteligentna skrzynia multimodalna automatycznie wybiera tryb układu napędowego, który może być elektryczny, na całym silniku, dynamiczna hybryda (silnik i silniki napędzają koła razem), e-drive (silnik napędza koła, a silnik ładuje akumulator) lub regeneracja (silnik wykorzystuje energię kinetyczną).

„Nasz nowy 200-konna hybrydowa jednostka napędowa E-Tech używa silników elektrycznych tak często, jak to możliwe, niezależnie od okoliczności, aby zoptymalizować zużycie. Możliwość korzystania z silnika elektrycznego przez 80% czasu w miastach stawia ten samochód w czołówce swojej kategorii.” Gwenaël Le Merrer, główny inżynier, Renault Rafale

W drodze wersja E-Tech 4×4 300 koni w przygotowaniu

Całkowicie nowy Renault Rafale, zaprojektowany z myślą o przyjemności z jazdy i osiągach na niezrównanym poziomie w ofercie Renault, później zostanie wzbogacony o znacznie ulepszony hybrydowy układ napędowy z wszystkimi ustawieniami zoptymalizowanymi do uzyskania mocy 300 koni.

Optymalizacja różnych funkcji pomoże osiągnąć 300 koni, ale większość zysku wyniknie z dwóch technicznych dostosowań. Pierwsze to dodatkowy silnik elektryczny na tylnej osi, który bezpośrednio napędzi koła, czyniąc całkowicie nowy Rafale coupe-SUV z napędem na cztery koła. Następnie stanie się hybrydą plug-in, dzięki czemu będziesz mógł korzystać z całkowicie nowego Rafale w trybie elektrycznym przez praktycznie wszystkie codzienne wyjazdy i cieszyć się jego dużym zasięgiem podczas długich podróży, nie martwiąc się o nic – i nie rezygnując z radości z jazdy.

Oprócz czterech kół napędowych i czterech kół skrętnych (z 4CONTROL Advanced), ta wydajna wersja E-Tech 4×4 300 koni całkowicie nowego Renault Rafale będzie wyposażona w podwozie dostosowane do inteligentnego zarządzania nowej generacji.

ŻYCIE NA POKŁADZIE – WYSOKOTECHNOLOGICZNE WNĘTRZE, KTÓRE WSZYSCY BĘDĄ CIESZYĆ

Wewnątrz, całkowicie nowy Renault Rafale wyposażony jest w nowy, przyciemniany dach Solarbay z nowoczesną technologią oraz nową grafikę interfejsu na dwóch ekranach OpenR. Dodatkowo, siedzenia są w klasie samej w sobie: zawierają nowoczesny tylny podłokietnik dla pasażerów z tyłu oraz nowatorski wybór kolorów i materiałów. Kabina jest w 100% nastawiona na przyjemność z jazdy, ale samochód pozostaje wierny DNA Renault, odpowiednio rozpieszczając wszystkich pasażerów.

Solarbay, nowy przyciemniany dach szklany

Pionierski, spektakularny panoramiczny dach szklany o wymiarach 1 470 mm na 1 117 mm został opracowany przez Saint-Gobain, a całkowicie nowy Renault Rafale jest pierwszym samochodem na świecie, który używa tej wersji. Jego technologia AmpliSky zastępuje standardowe ekrany pełnym aktywnym systemem, który przyciemnia każdy z segmentów na żądanie, używając pól elektrycznych do przemieszczania cząsteczek. Oferuje maksymalną ochronę przed słońcem w zaledwie kilka sekund, a sekwencyjne przyciemnienie dziewięciu segmentów na powierzchni szklanej jest ekscytujące do oglądania. Ten inteligentny dach szklany można obsługiwać głosowo za pomocą Asystenta Google i ma przełącznik przy świetle sufitowym do ręcznego sterowania.

Kierowca i pasażerowie mogą wybierać spośród czterech ustawień dachu: całkowicie jasny, całkowicie ciemny, jasny z przodu i ciemny z tyłu, oraz odwrotnie. Jest to bardziej praktyczne niż standardowa zasłona przeciwsłoneczna, ponieważ pasażerowie z tyłu mogą wpuścić światło słoneczne, nawet jeśli osoby z przodu wolą nie korzystać. Dach Solarbay zapewnia także dodatkowe 30 mm miejsca na głowę, co robi znaczącą różnicę – zwłaszcza dla pasażerów z tyłu coupe. Samochód nie sprawia wrażenia sauny ani lodówki: laminowane szkło Saint-Gobain utrzymuje temperaturę komfortową latem i zimą, jak automatyczne zasłony przeciwsłoneczne. A szkło przyciemnia się automatycznie, gdy wychodzisz z samochodu.

Dachy szklane Solarbay korzystają z technologii polimerowej rozproszonej cieczy (PDLC), wywodzącej się z branży budowlanej i dostosowanej do potrzeb pasażerów. Dotychczas wyposażyli w nią tylko bardzo premium producenci samochodów, a całkowicie nowy Renault Rafale jest pierwszym samochodem od pełnej linii producenta motoryzacyjnego, który używa jej z funkcją częściowego przyciemniania dachu.

„Ten przyciemniany dach szklany Solarbay to idealny przykład przydatnej, prostej w użyciu technologii, której chcieliśmy dla całkowicie nowego Renault Rafale. Jest bardziej wydajny niż standardowe zasłony przeciwsłoneczne pod każdym względem. Ponadto jest bardziej inteligentny i łatwiejszy w użyciu. I robi efekt wow!” Gwenaël Le Merrer, główny inżynier, Renault Rafale

Sportowe siedzenia

Całkowicie nowy Rafale ma całkowicie nowe siedzenia z wzmocnionymi bokami, aby dopasować się do dynamicznego zachowania samochodu, zapewniając pełne wsparcie boczne i podłużne. Między innymi, czynią one trzymanie drogi podwozia przy zakrętach jeszcze bardziej ekscytującym.

Tapicerka z Alcantary pomaga utrzymać kierowcę w pionie, zwiększa sportowe odczucie i jest ekologiczna (to pierwsze wnętrze z 61% recyklingowanej Alcantary).

„Aby wzmocnić efekt Grand Tourisme, boczne wzmocnienia na siedzeniach są żłobione, jak wzmocnienia na kurtkach motocyklowych.” François Farion, dyrektor projektowania, kolorów i wykończeń w grupie Renault

Podświetlone logo na siedzeniach

W nowym wnętrzu Rafale w wersji esprit Alpine, Alcantara na siedzeniach jest perforowana, aby można było dostrzec niebieską podszewkę tkaniny i jej iryzujący efekt – który przypomni Ci o kratce chłodnicy. Logo A-and-Arrow na górze oparcia siedzenia dosłownie się podświetla i miga w rytm bijącego ludzkiego serca – alegoria dla rosnącego podekscytowania, które czujesz, gdy zbliżasz się do samochodu. Oświetlenie dostosowuje się do koloru, który wybrałeś w ustawieniach MULTI-SENSE. Światła są osadzone w całkowicie elastycznej tkaninie, więc nie usztywniają oparcia siedzenia ani trochę. Ta technologia jest po raz pierwszy używana na świecie.

„Całkowicie nowy Renault Rafale rozpoznaje swojego kierowcę, gdy się do niego zbliża, a światła w logo Alpine na siedzeniach biją jak serce, oznaczając bliski związek między nimi. Zaproszenie do przyjemności z jazdy nigdy nie zostało wyrażone z taką pasją.” Agneta Dahlgren, dyrektor projektu CMF-CD Design

Trójkolorowe przeszycia

Produkcja przeszyć w kolorach czerwonym, białym i niebieskim w wnętrzu nowego Renault Rafale w wersji esprit Alpine wymagała zbudowania nowej maszyny z trzema głowicami, która szyje trzy nici jednocześnie.

Kierownica jakiej jeszcze nie czułeś

Kierownica całkowicie nowego Renault Rafale pochodzi, z niewielkimi poprawkami, z modelu Megane E-Tech elektrycznego i Austral. Tutaj ukośne linie emblematu Renault zostały wtopione w środek, a jasna czarna medalion została usunięta. W wersji esprit Alpine znajduje się wypełnienie z Alcantary w dolnej części kierownicy. A Renault zastosowało materiał przypominający TEP (w tym 34% materiałów z recyklingu na spodniej stronie), który jest jeszcze bardziej komfortowy niż skóra, aby całkowicie wyeliminować produkty pochodzenia zwierzęcego, nie wpływając na przyjemność z jazdy ani nie osłabiając kuszącego uczucia. Renault ponownie potwierdziło, że do 2024 roku nie będzie używać skóry.

Naturalne, innowacyjne materiały

Całkowicie nowy Renault Rafale jest pierwszym samochodem na świecie, który zawiera farbowany korek i łupki w swoim wnętrzu. W wersji esprit Alpine, łupki bardzo realnie nawiązują do uniwersum Alpine. Pokrywają deskę rozdzielczą po stronie pasażera oraz podłokietnik. Te wyjątkowo cienkie arkusze łupków nie są szorstkie ani trochę i wyginają się wokół kształtów z łatwością, jak arkusz drewna. W wersji Techno zastosowano czarny farbowany korek – dający premium odczucie – na desce rozdzielczej. Oprócz pełnienia funkcji dekoracyjnej, jest niezwykle lekki i odbijający światło.

Przestronność

Przyjemność z jazdy może być skoncentrowana na kierowcy, ale podróże są bardziej przyjemne w towarzystwie innych. Całkowicie nowy Renault Rafale nie idzie na kompromisy w tej kwestii i hojnie zapewnia komfort pasażerom: jego wnętrze jest przestronne z każdej strony. Długi rozstaw osi wynoszący 2,74 metra otwiera wygodne 302 mm promienia kolan na tylnych siedzeniach. Długi rozstaw osi pozwala także na więcej miejsca na głowę pod opadającym dachem – 880 mm na tylnej kanapie – bez wpływu na sylwetkę coupe.

Ponieważ długie podróże często wiążą się z dużą ilością bagażu, całkowicie nowy Rafale ma bardzo przestronny bagażnik o pojemności 647 litrów.

„Po przewiezieniu rodziny w SUV-ie lub vanie, całkowicie nowy Rafale to samochód, który wybierasz, gdy chcesz cieszyć się jazdą – i wygodnie posadzić dwóch młodych dorosłych z tyłu.” Grégory Launay, lider wydajności produktu, Renault Rafale

Nowatorski tylny podłokietnik

Przykładem dbałości o komfort i łączność pasażerów z tyłu jest innowacyjny środkowy podłokietnik całkowicie nowego Renault Rafale, zaprojektowany z myślą o urządzeniach multimedialnych, które umilają życie na pokładzie. Ten wysokotechnologiczny podłokietnik ma dwa gniazda USB do zasilania, miejsce do przechowywania tabletów i smartfonów oraz dwa składane stojaki na ekran dla wygodnego oglądania.

Nowa grafika ekranu

Cyfrowa kabina OpenR całkowicie nowego Renault Rafale – która została wprowadzona w modelu Megane E-Tech 100% elektrycznym, a następnie dostosowana do wszystkich modeli Austral E-Tech w pełni hybrydowych, składa się z dwóch przyległych kafelków ułożonych w kształt litery L: poziomy wyświetlacz TFT o powierzchni 321 cm kwadratowych (12,3 cala przekątnej) na desce rozdzielczej (1920 x 720 pikseli, w orientacji poziomej) oraz pionowy ekran dotykowy o powierzchni 453 cm kwadratowych (12 cali przekątnej) w środku konsoli (1250 x 1562 pikseli, w orientacji pionowej).

OpenR jest precyzyjnie umiejscowiony, aby był łatwy do zobaczenia i osiągnięcia, dzięki czemu kierowca może cieszyć się systemem multimedialnym bez odrywania wzroku od drogi. Doświadczenie nawigacji wspomagane przez ekosystem Google zostało szeroko przetestowane i stało się punktem odniesienia w swojej dziedzinie. Interfejs wizualny systemu jest zupełnie nowy, pasuje do niespotykanego, spektakularnego wyglądu całkowicie nowego Rafale i podkreśla charakter i technologię samochodu.

Projektanci interfejsu użytkownika stworzyli nową, przełomową atmosferę wizualną. Podobnie jak w przypadku zewnętrznego i wewnętrznego projektowania pojazdu, pochodzi ona z nowego emblematu marki i uchwyciła jej wizualną siłę. Diament jest tam subiektywnie, w postaci 28° wznoszącego się segmentu ukośnego. Ta ukośna linia jest wszędzie, stając się wzorem do wyświetlania informacji na desce rozdzielczej oraz środkowym kafelku, które łączą się, tworząc ekran OpenR.

Na wyświetlaczu deski rozdzielczej skierowanej na kierowcę, typowe okrągłe elementy zostały zastąpione ukośną linią o kącie 28° – linią prędkości – która zmienia kolor, gdy silnik zwiększa obroty lub samochód przyspiesza. Nowa czcionka na ekranach jest wyraźna i spłaszczona, co sprawia, że wyświetlacz doskonale współgra z najnowszymi cyfrowymi uniwersami na ekranach smartfonów i laptopów. Kolory są soczyste – co marka Renault uwielbia – z jedwabistym odcieniem, co było możliwe dzięki wspaniałemu wyświetlaczowi ekranu OpenR.

Wyświetlacz centralny korzysta z systemu Google do naturalnej, intuicyjnej nawigacji. Wygląda i działa bardzo podobnie do przeglądania smartfona. Każde ustawienie MULTI-SENSE wyświetla nową deskę rozdzielczą, z własnymi wiążącymi kolorami, a kształt pojazdu na ekranie ma ten sam kolor, co nadwozie samochodu.

„Gdy wprowadziliśmy multimedialny system OpenR Link w modelu Megane E-Tech 100% elektrycznym, zdefiniowaliśmy na nowo doświadczenie jazdy i stał się punktem odniesienia w swojej dziedzinie. W całkowicie nowym Rafale dostosowaliśmy styl i dźwięk do pasjonującej osobowości samochodu. Subtelne odcienie kolorów to coś, czego nie widzi się często w interakcji człowiek-maszyna. Doświadczenie w tym samochodzie jest większe niż sama podróż!” Romain Mottier, szef projektowania doświadczeń, grupa Renault

Ulepszony wyświetlacz przezroczysty

Całkowicie nowy Renault Rafale oddaje hołd swojej nazwie i światu lotnictwa, z nowym, ulepszonym i dużym (9,3 cala) wyświetlaczem przezroczystym. Prędkość samochodu, systemy wspomagania kierowcy, ostrzeżenia o przekroczeniu prędkości i wskazówki dotyczące jazdy są wyświetlane bezpośrednio na szybie, co zapewnia optymalną widoczność w każdej sytuacji. Kierowca może więc w pełni skoncentrować się na drodze – dla jeszcze intensywniejszej przyjemności z jazdy.

Regulowane nastroje oświetleniowe

Aby wzbogacić doświadczenie w wnętrzu, całkowicie nowy Renault Rafale oferuje różnorodne możliwości w swoich ustawieniach MULTI-SENSE. Możesz na przykład wybrać preferowany kolor świateł Living Lights, który rozciąga się na pasku LED na desce rozdzielczej i panelach drzwiowych. Tymczasem, aby uzyskać relaksujące doświadczenie, oświetlenie zawiera tryb automatyczny, który co 30 minut dostosowuje się do twojego 24-godzinnego rytmu dobowego i pory dnia (z zimnymi kolorami w ciągu dnia i ciepłymi wieczorem).

ŁĄCZNOŚĆ I BEZPIECZEŃSTWO – NOWOCZESNA I INTUICYJNA TECHNOLOGIA

Całkowicie nowy Renault Rafale jest wyposażony w pełen zestaw technologii dla ultranowoczesnej platformy CMF-CD sojuszu – platformy używanej w całkowicie nowym Austral E-Tech w pełni hybrydowym. Zawiera zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS) oraz OpenR Link. OpenR Link zawiera kilka nowych funkcji, a sztuczna inteligencja oferuje nowe usługi dla kierowcy i pasażerów. Jego wszechświat jest otwarty i skalowalny, aby zawsze utrzymać samochód na czołowej pozycji technologicznej.

Bezdotykowa łączność

Z całkowicie nowym Renault Rafale nie ma granic między twoim życiem cyfrowym na zewnątrz a wewnątrz samochodu, oraz między twoim smartfonem a multimedialnym systemem OpenR Link samochodu z wbudowanymi możliwościami Google.

System zawiera Google Maps, Asystenta Google i wiele innych aplikacji (do 35 aplikacji na rynkach Wielkiej Brytanii) z katalogu Google Play. Działa dokładnie tak samo jak używanie smartfona. Interfejs jest również w pełni dostosowywalny, łączy się przewodowo lub bezprzewodowo i jest zgodny z smartfonami działającymi na Android Auto lub Apple Carplay.

Oprócz nowego designu, multimedialny system OpenR Link w całkowicie nowym Rafale korzysta z Android Automotive 12 (zamiast Android Automotive 10), co między innymi ułatwia parowanie urządzeń przez Bluetooth i upraszcza nawigację w niektórych menu. Funkcja przewidywania konserwacji jest również bardziej zaawansowana: teraz może ostrzegać kierowcę, kiedy koła będą wymagały wyważenia i kiedy mechanizm klimatyzacji będzie wymagał serwisowania.

OpenR Link jest skalowalny i łączy się z chmurą, aby automatycznie pobierać rekomendowane aktualizacje przy użyciu technologii FOTA (Firmware Over The Air). Dzięki temu nie ma potrzeby zatrzymywania się w warsztacie lub u dealera, aby być na bieżąco.

Użyteczna sztuczna inteligencja

1.2L E-Tech 200 ch (130 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc95.6 Kw @ - Rpm
130 Hp @ - Rpm
128 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy151 Lb-Ft @ - Rpm
205 Nm @ - Rpm
Moc silnika elektrycznego50 Kw (68 Hp)
Electrical Motor Torque151.2 Lb-Ft (205 Nm)
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy Benzyna
Typ napęduNapęd na przód
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość185.4 In (4709 Mm)
Szerokość73.2 In (1859 Mm)
Wysokość63.4 In (1610 Mm)
Rozstaw osi107.9 In (2741 Mm)
Prześwit7.1 In (180 Mm)
Pojemność bagażnika22.8 Cuft (646 L)
Masa własna3644 Lbs (1653 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.