2024 Skoda Kodiaq

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Po sprzedaży prawie 900 000 sztuk pierwszej generacji modelu Kodiaq w ciągu siedmiu lat, Skoda wprowadziła drugą generację tego modelu jesienią 2023 roku, obiecując inteligentniejsze technologie i funkcje.

Kiedy pierwsza generacja Kodiaqa zadebiutowała w 2016 roku, wzbudziła ogromne zainteresowanie na europejskim rynku SUV-ów. Później pojazd podbił inne kontynenty i był sprzedawany w 60 krajach. Czeska marka zbudowała go na tej samej platformie MQB A2, co Volkswagen Tiguan Allspace czy Audi Q3, aby wymienić tylko dwa z jego „braci”. Dzięki niskiej cenie w porównaniu do średniej w segmencie, zyskał popularność wśród osób poszukujących siedmiomiejscowego pojazdu, który potrafił poradzić sobie nie tylko na asfaltowych drogach, ale także w lekkim terenie w drodze na kempingi czy szlaki rowerowe.

Druga generacja podążała za kubistycznym językiem designu marki, chociaż była znacznie bardziej dopracowana. Z przodu znajdowała się sześciokątna chłodnica z 13 pionowymi chromowanymi żebrami, dostępna z opcjonalnym paskiem świetlnym umieszczonym powyżej. W rezultacie, w połączeniu z LED-owymi światłami do jazdy dziennej, tworzyła charakterystyczny wygląd, nadając pojazdowi ekskluzywny styl. Kanciaste reflektory i lampy przeciwmgielne były oddzielone paskiem, który był częścią wysokiego zderzaka. Na dolnej części, w osłonie, producent zamieścił dodatkową kratkę ozdobioną sześciokątną siatką i flankowaną pionowymi wlotami powietrza. Z profilu Kodiaq zachował te same charakterystyczne elementy co jego poprzednik, posiadając wznoszącą się linię boczną kończącą się w pochylonym do przodu słupku D z tyłu. W przeciwieństwie do pierwszej generacji tego średniej wielkości SUV-a, zarówno słupki B, jak i C zostały przyciemnione, aby stworzyć wrażenie większych okien. Dzięki pochylonej tylnej klapie i zamontowanemu na górze spojlerowi, Kodiaq oferował swoim klientom dynamiczny wygląd.

Wnętrze Skody charakteryzowało się czystym designem, niezagraconym nadmiarem przycisków, ale nie można go nazwać minimalistycznym. 13-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego znajdował się na szczycie centralnej konsoli. Skoda przyjęła nowy design dla systemu HVAC, z trzema obrotowymi pokrętłami, które miały 13-mm (0,5”) ekrany wyświetlające różne funkcje przypisane do każdego pokrętła. To było połączenie cyfrowego i analogowego w najlepszym wydaniu. Przed kierowcą znajdował się 10-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, który był standardowym wyposażeniem całej gamy. Dzięki dłuższemu rozstawowi osi i nadwoziu, siedmiomiejscowy pojazd oferował więcej miejsca niż jego poprzednik. W rezultacie, nawet dwaj pasażerowie siedzący w trzecim rzędzie mieli 920 mm (36,2”) miejsca na głowę, co było wystarczające nawet dla dorosłych.

Pod maską Skoda zamontowała wybór układów napędowych: benzynowych, diesla i hybryd plug-in, z napędem na przednie lub na wszystkie koła. Niemniej jednak, najpotężniejsze wersje były standardowo wyposażone w napęd AWD. Model Kodiaq iV (PHEV) z 2023 roku oferował zasięg czysto elektryczny wynoszący 100 km (62 mile), co było wystarczające na codzienny dojazd, a w połączeniu z silnikiem benzynowym generował moc 204 PS (201 KM). Kodiaq był standardowo wyposażony w siedmiobiegową automatyczną skrzynię biegów (dual-clutch) we wszystkich wersjach.

Škoda Auto zaprezentowała drugą generację modelu Kodiaq. Nowa wersja stawia na zrównoważony rozwój i efektywność, a także wprowadza nową koncepcję wnętrza. Całkowicie nowy Kodiaq dysponuje 13-calowym wyświetlaczem multimedialnym, innowacyjnymi pokrętłami Škoda Smart z haptycznymi kontrolkami oraz nową strukturą wyposażenia z wybraną stylistyką. Oferta pięciu rodzajów napędu, od 110 kW (150 KM) do 150 kW (204 KM), obejmuje również wersję hybrydową – pierwszy raz w Kodiaq – z zasięgiem elektrycznym przekraczającym 100 kilometrów. Dwa najmocniejsze silniki są standardowo wyposażone w napęd na wszystkie koła. Debiutują także najnowsze generacje reflektorów LED Matrix oraz systemu Dynamic Chassis Control. Do tej pory wyprodukowano 841 900 Kodiaqów, które znalazły nabywców w 60 krajach na całym świecie. Model zdobył również ponad 40 międzynarodowych nagród od 2016 roku.

Wygląd zewnętrzny: Potężny wygląd i pierwsze elementy nowego języka designu Modern Solid

W drugiej generacji Kodiaq, Škoda jeszcze bardziej udoskonaliła emocjonalny i rzeźbiarski design SUV-a, nadając mu bardziej solidny i mocny wygląd. Oprócz wyraźnie zaznaczonych nadkoli, nowe oznaczenia zgodne z nowym CI Škody natychmiast przyciągają wzrok. Debiutują także reflektory TOP LED Matrix oraz przedni grill z poziomą listwą świetlną. Z długością zwiększoną o ponad sześć centymetrów, Kodiaq oferuje teraz jeszcze więcej przestrzeni wewnętrznej dla maksymalnie siedmiu pasażerów lub dużej ilości bagażu. Dodatkowo, Škoda Auto poprawiła aerodynamikę modelu, osiągając wartość współczynnika oporu powietrza cd równą 0,282. Znaczące osiągnięcia aerodynamiczne uzyskano dzięki wprowadzeniu aktywnych żaluzji chłodzących oraz nowemu projektowi zderzaków przedniego i tylnego.

Solidny wygląd, poprawiona aerodynamika i doskonała funkcjonalność

Druga generacja Kodiaq ma rzeźbiony kaptur z nowym logo Škody wykończonym matowym wykończeniem Unique Dark Chrome. Pasuje ono do ramy sześciokątnego grilla Škody, który opcjonalnie może być podświetlony 14 elementami świetlnymi tworzącymi listwę oświetleniową między reflektorami. Poniżej grilla znajduje się szeroki wlot powietrza, otoczony przez dwa Air Curtains. Wydłużona linia dachu została zoptymalizowana pod względem aerodynamicznym i łagodnie opada w kierunku tyłu. Współczynnik oporu powietrza nowego Kodiaqa wynosi cd = 0,282. Znaczące poprawy aerodynamiczne osiągnięto dzięki integracji zoptymalizowanego zarządzania powietrzem dla chłodzenia silnika i hamulców, aerodynamicznie ukształtowanych lusterkom zewnętrznym, nowemu projektowi zderzaków przednich i tylnych, aerodynamicznym kołom, przedniemu spoilerowi oraz zintegrowanym poprzecznym belkom dachowym. Tył charakteryzuje się dużą i szeroką klapą bagażnika. Wraz z niskim progiem załadunkowym, zapewnia to dużą wygodę użytkowania. Oznaczenia zgodne z nowym CI Škody umieszczone są centralnie na klapie bagażnika i wykończone matowym Unique Dark Chrome. Poniżej klapy bagażnika znajduje się duży, przeprojektowany zderzak tylny z szerokim, zintegrowanym dyfuzorem. Nową opcją jest kompletny wystrój słupka D w matowym Unique Dark Chrome.

Premiera drugiej generacji reflektorów TOP LED Matrix i przedniego grilla z poziomą listwą świetlną

Kolejnym wyróżniającym elementem są opcjonalne reflektory drugiej generacji TOP LED Matrix. Nowe reflektory mają o 50 procent więcej elementów świetlnych i oferują o 15 procent wyższą moc świetlną niż pierwsza generacja, co zwiększa bezpieczeństwo kierowców. W standardzie w wersji Sportline, z opcjonalną poziomą listwą świetlną na grillu przednim, są to nowość dla Kodiaq. Górna jednostka Bi-LED i moduł Matrix poniżej zawierają łącznie 36 indywidualnych segmentów świetlnych. Tworzą one typowy wygląd SUV-a Škoda w nocy. Pomiędzy dwoma pionowo umieszczonymi „oczkami” znajduje się cienka, w kształcie L listwa LED służąca jako światło dzienne, światło parkingowe oraz kierunkowskaz. Statyczne światło zakrętu znajduje się blisko wewnętrznej krawędzi jednostki reflektora i zwęża się w kierunku grilla Škody. Wygląd reflektorów TOP LED Matrix definiuje również Crystallinium. Ten kryształowy element podkreśla kontury jednostki reflektora, nadając mu dodatkowy odcień elegancji. Podstawowa wersja przednich reflektorów wykorzystuje również wyłącznie technologię LED, podobnie jak standardowe tylne światła. Opcjonalna najwyższa wersja świateł tylnych (standardowa w wersji Sportline) jest wyposażona w animowaną funkcję powitania i dynamiczne kierunkowskazy. Są one podzielone na trzy sekcje, o ostrym designie z podświetlonymi elementami kryształowymi. Nowy, szeroki podpis świetlny w kształcie litery C rozciąga się daleko w kierunku środka klapy bagażnika. Poniżej znajduje się czerwona belka świetlna o strukturze kryształowej łącząca dwa tylne światła.

Umiarkowany, ale skuteczny wzrost wymiarów

Druga generacja Škody Kodiaq urosła umiarkowanie w porównaniu do swojego poprzednika, ale ma to wielki efekt. Nowa wersja ma 61 mm więcej długości, osiągając 4,758 mm, a rozstaw osi wynosi 2,791 mm. Szerokość wynosząca 1,864 mm oraz prawie niezmieniona wysokość 1,659 mm stwarzają bardzo przestronne wnętrze. W wersji siedmiomiejscowej pasażerowie w trzecim rzędzie siedzeń mają teraz 920 mm przestrzeni na głowę, o 15 mm więcej niż w poprzedniku. Pojemność bagażnika również wzrosła: w wersji pięcioosobowej zwiększyła się o 75 litrów do 910 litrów bez składania tylnych siedzeń. Po złożeniu tylnych siedzeń maksymalna pojemność wzrosła o 40 litrów do 2,105 litrów. W wersji siedmiomiejscowej zmieści się teraz 340 litrów za trzecim rzędem siedzeń, o 70 litrów więcej niż wcześniej, i 845 litrów po złożeniu trzeciego rzędu. To wzrost o 80 litrów. Maksymalna ładowność siedmiomiejscowej wersji wynosi teraz 2,035 litrów, co oznacza wzrost o 30 litrów w porównaniu do pierwszej generacji.

Duże felgi aluminiowe o średnicy od 17 do 20 cali oraz dziewięć kolorów zewnętrznych

Całkowicie nowy Kodiaq dostępny jest w wersjach Selection i Sportline, oraz z różnymi wybranymi stylizacjami, i wyposażony jest w duże felgi aluminiowe o średnicy od 17 do 20 cali. Wersja podstawowa ma 17-calowe felgi w kolorze srebrnym. Škoda oferuje dziewięć kolorów dla swojego dużego SUV-a: dwa kolory jednostajne i siedem metalicznych wykończeń lakieru, w tym nowy Bronx Gold Metallic.

Wnętrze: Łączy przestronny design i innowacyjne sterowanie z materiałami ekologicznymi

Nowa Škoda Kodiaq ma całkowicie przeprojektowane wnętrze i nowy zestaw kontrolerów. Jego wolnostojący ekran multimedialny ma do 13 cali. Pod ekranem multimedialnym znajdują się nowe pokrętła Škoda Smart Dials, które zapewniają szybki dostęp do wielu funkcji pojazdu. W pierwszej w historii dużych SUV-ów Škody dostępny jest również wyświetlacz head-up jako uzupełnienie 10-calowego Virtual Cockpit. Nowa konsola centralna ma czysty, schludny wygląd, ponieważ dźwignia zmiany biegów jest teraz zamontowana na kolumnie kierownicy. Cztery porty USB-C o mocy 45 W zapewniają szybkie ładowanie smartfonów, tabletów lub laptopów. Debiutuje również telefoniczna stacja ładująca, która umożliwia indukcyjne ładowanie dwóch smartfonów z mocą 15 W i zawiera funkcję chłodzenia. Fotele ergo z funkcją pneumatycznego masażu są dostępne opcjonalnie. Wybrane stylistyki z wieloma materiałami ekologicznymi również debiutują w Kodiaq. Dodatkowo nowy SUV jest zawsze online, oferując wiele mobilnych usług internetowych i aplikacji infotainment.

Pokrętła Smart łączące elementy haptyczne i cyfrowe oraz więcej przestrzeni w konsoli centralnej

Pokrętła Škoda Smart w drugiej generacji Kodiaq to trzy intuicyjne nowe wielofunkcyjne kontrolery umieszczone poniżej wyświetlacza multimedialnego. Można nimi sterować, obracając je i naciskając, a każde z nich ma cyfrowy wyświetlacz kolorowy o średnicy 32 mm. To sprytne połączenie elementów haptycznych i cyfrowych pozwala na szybki dostęp do wielu funkcji pojazdu. Kontrolery mają matowe wykończenie Unique Dark Chrome i bardzo teksturowaną powierzchnię składającą się z drobnych piramid. Dwa zewnętrzne pokrętła Smart dla kierowcy i pasażera z przodu kontrolują temperaturę wewnętrzną, ogrzewanie siedzeń i wentylację siedzeń. Aktualna funkcja każdego pokrętła jest wyświetlana na wyświetlaczu i można ją zmieniać przez naciśnięcie. Kierowcy mogą dostosować środkowe pokrętło Smart do kontroli do czterech z następujących funkcji: głośności systemu multimedialnego, prędkości wentylatora, kierunku powietrza, inteligentnej klimatyzacji, trybów jazdy i powiększania mapy. Konfiguracja środkowego pokrętła Smart odbywa się za pośrednictwem odpowiedniego menu systemu multimedialnego, a długie naciśnięcie służy do zmiany funkcji. Cztery dodatkowe przyciski sprzętowe między pokrętłami zapewniają bezpośredni dostęp do wentylacji przedniej szyby, ogrzewania tylnej szyby, recyrkulacji powietrza i funkcji automatycznej klimatyzacji. Po raz pierwszy w Škodzie dźwignia zmiany biegów w Kodiaq jest zamontowana na kolumnie kierownicy, co ułatwia dostęp. W rezultacie konsola centralna ma czysty i schludny wygląd, a pojemność schowka wzrosła o 2,1 litra.

13-calowy wyświetlacz multimedialny z opcjonalną funkcją nawigacji

System multimedialny w drugiej generacji Kodiaq ma 10-calowy centralny wyświetlacz multimedialny oraz odbiór radia DAB+ w standardzie, a także kontrolę gestów i głosu. Funkcja nawigacji wraz z internetowym radio i 13-calowym ekranem dostępna jest jako opcjonalny pakiet. Wyświetlacz head-up, który uzupełnia standardowy 10-calowy Virtual Cockpit, debiutuje w tej serii modelowej. Całkowicie nowy Kodiaq jest również wyposażony w standardzie w cztery porty USB-C (dwa z przodu i dwa z tyłu). Zapewniając moc 45 W, mogą być używane do zasilania laptopów, oprócz ładowania smartfonów i tabletów. Port USB-C o mocy 15 W na tylnej stronie lusterka wewnętrznego jest również standardem. Osiem głośników w panelach drzwi i jeden centralny głośnik w desce rozdzielczej to standard, zapewniający doskonały dźwięk. Opcjonalnie dostępny jest system dźwiękowy Canton z 14 głośnikami, w tym czterema głośnikami surround.

Poprawiona kontrola klimatu, fotele masujące i Phone Box dla dwóch smartfonów

Kolejną nowością jest menu kontroli klimatyzacji, które zapewnia szybki dostęp do wszystkich funkcji grzewczych dla siedzeń, kierownicy, przedniej i tylnej szyby za pomocą jednego, konfigurowalnego przycisku Grzejniki. Będzie dostępne w drugiej generacji Kodiaq wkrótce. Fotele ergo z funkcją pneumatycznego masażu są dostępne opcjonalnie. Każdy z nich ma dziesięć poduszek powietrznych, które można zaprogramować przez menu systemu multimedialnego lub kontrolki na fotelu, z możliwością wyboru poziomu intensywności i ustawienia czasu. Kodiaq oferuje również opcjonalny Phone Box do jednoczesnego indukcyjnego ładowania dwóch smartfonów z mocą 15 W, w komplecie z funkcją chłodzenia.

Cztery stylistyki do wyboru

Škoda Kodiaq przyjmuje Stylistyki już znane z rodziny Enyaq, z koordynowanymi kolorami i materiałami. Do wyboru są Loft z szarym obiciem siedzeń z tkaniny, Lounge z szarym obiciem z mikro włókna Suedia i dekoracyjnym X-kształtnym przeszyciem w kolorze musztardowym oraz ecoSuite z ekologicznie traktowanej skóry w kolorze czarnym z szarym X-kształtnym przeszyciem lub w kolorze koniaku z przeszyciem w tonacji. Wszystkie detale chromowe w wnętrzu zostały zastąpione nowym matowym wykończeniem Unique Dark Chrome. Oprócz Pokręteł Smart, obejmuje to również wykończenia na panelach drzwi i nowo zaprojektowanej kierownicy, ramę ekranu multimedialnego i inne dekoracyjne listwy podkreślające kratki wentylacyjne deski rozdzielczej, górną część deski rozdzielczej i pokrywę schowka w konsoli centralnej.

Liczne ekolożne materiały i nowe funkcje Simply Clever

Wnętrze Kodiaq koncentruje się na zrównoważonym rozwoju. Wszystkie tekstylia używane do obicia siedzeń, dywaników w kabinie i bagażniku oraz podsufitki wykonane są w 100 procentach z recyklingowanego poliestru lub, w przypadku Stylizacji Lounge, z połączenia przędzy z recyklingu i 40 procent wełny naturalnej. Skóra w ekologicznej stylizacji ecoSuite jest garbowana w sposób przyjazny dla środowiska, wykorzystując resztki z przetwarzania ziaren kawy. Dwa ikoniczne detale Simply Clever, parasolka i skrobaczka do lodu, również wykonane są z materiałów ekologicznych. Nowością wśród detali Simply Clever jest czyścik do wyświetlacza przechowywany w konsoli centralnej oraz schowek na centralnym tunelu przed przesuwanym tylnym siedzeniem, które ponownie umożliwia przesuwanie do przodu i do tyłu. W drugiej generacji Kodiaq dostępna jest również ochrona krawędzi drzwi.

Stałe połączenie z Internetem umożliwia liczne funkcje online

Stałe połączenie z Internetem Kodiaqa umożliwia wygodne aktualizacje „over the air”, planowanie tras oparte na internecie oraz liczne mobilne usługi online od Škody Connect. Specjalne funkcje dla nowego Kodiaqa iV hybrydy plug-in obejmują zdalne ładowanie oraz zdalną klimatyzację, planowanie odjazdów i funkcję Plug & Charge. Škoda Connect oferuje funkcje takie jak Proactive Service i Remote Access jako część Infotainment Online i Care Connect. Infotainment obejmuje również aplikacje pogodowe, informacyjne, dotyczące ruchu, kalendarza, ofert oraz płatności za parkowanie. Nawigację, ACC, dodatkowe kolory oraz funkcje dla oświetlenia ambientowego i kontroli świateł drogowych można wygodnie dodać online jako Funkcje na Żądanie.

Kodiaq Sportline: Bogate wyposażenie, typowe czarne akcenty i metalowe wykończenie wnętrza

Škoda Kodiaq Sportline to aktualny model najwyższy drugiej generacji dużego SUV-a Škody. Jego bogate standardowe wyposażenie obejmuje reflektory TOP LED Matrix i elektryczną obsługę klapy. Wygląd zewnętrzny charakteryzuje się licznymi błyszczącymi czarnymi akcentami, które teraz również sięgają słupka D. Przednie i tylne zderzaki oraz progi boczne mają kolor karoserii, podczas gdy 19-calowe felgi aluminiowe, dostępne wyłącznie w Sportline, mają polerowane antracytowe wykończenie. Wnętrze Sportline Design Selection dominuje sportowy czarny kolor połączony z metalowymi akcentami. Kodiaq Sportline można zamówić ze wszystkimi rodzajami napędu oferowanymi w serii modelowej, w tym napędem hybrydowym Kodiaq iV.

Wiele czarnych detali, w tym po raz pierwszy cały słupek D

Modele Sportline Škody typowo mają wiele czarnych detali jako cechę wyróżniającą. Nie inaczej jest w drugiej generacji Kodiaq: oprócz ramki grilla Škody, pokryw lusterka zewnętrznego, ramek okien, belek dachowych i dyfuzora tylnego, cały słupek D jest po raz pierwszy malowany na błyszcząco na czarno. To wizualnie łączy przyciemnione boczne okna i tylną szybę (Sunset). Napisy Škoda i oznaczenie modelu na klapie bagażnika oraz logo Škody na kapturze również są w czerni, podczas gdy przednie i tylne zderzaki oraz progi boczne mają kolor karoserii. Na przednich błotnikach znajdują się emblemy Sportline. 19-calowe felgi aluminiowe mają polerowane antracytowe wykończenie i są ekskluzywne dla Sportline; dostępne są również 20-calowe felgi aluminiowe z matowymi czarnymi pokrywami Aero jako opcja.

Reflektory TOP LED Matrix i elektryczna obsługa klapy w standardzie

Wszechstronne wyposażenie standardowe Kodiaqa Sportline obejmuje reflektory TOP LED Matrix z animowanym efektem powitania i funkcją zakrętu oraz tylne światła TOP LED. Oprócz efektu powitania, oferują one dynamiczne kierunkowskazy i mają czerwoną dekoracyjną listwę między tylnymi lampami. Elektryczną obsługę klapy bagażnika również zawarto w standardzie. Ulepszony system DCC Plus Dynamic Chassis Control, z jeszcze szerszym zakresem regulacji niż wcześniej, jest dostępny jako opcja. Wariant Sportline można zamówić ze wszystkimi rodzajami napędu oferowanymi dla drugiej generacji Kodiaq, w tym hybrydowym Kodiaq iV.

Specjalna Stylistyka: Sportline

Wnętrze aktualnego modelu najwyższego dużego SUV-a Škody drugiej generacji posiada specyficzną Stylistykę Sportline. Zawiera sportowe fotele z wbudowanymi zagłówkami oraz obicie z czarnego mikro włókna Suedia z szarym przeszyciem kontrastowym. Fotel kierowcy jest standardowo elektrycznie regulowany i ma funkcję pamięci. Jak w większości wnętrza, podsufitka jest wykonana w sportowym czarnym kolorze. Poduszka na desce rozdzielczej, wkładki w drzwiach oraz centralna podłokietnik są pokryte czarnym Suedia, które jest wyłączne dla Sportline Design Selection. Wizualne kontrasty stanowią szare przeszycia w kształcie X oraz metalowe dekoracyjne listwy na desce rozdzielczej i w wkładkach w drzwiach, które są uzupełnione przez ramkę w matowym Unique Dark Chrome. Škoda Kodiaq Sportline ma trójramienną, wielofunkcyjną sportową kierownicę z czarnym przeszyciem i również zawiera oznaczenie Sportline. Na progu przednich drzwi umieszczone jest oznaczenie Kodiaq. Jak inne modele w serii, Kodiaq Sportline uzupełnia 10-calowy Virtual Cockpit o standardowy wolnostojący 10-calowy wyświetlacz multimedialny. Wyświetla on logo powitalne Sportline, gdy kierowca wsiada do pojazdu. Większy, wolnostojący 13-calowy wyświetlacz multimedialny jest dostępny opcjonalnie w pakiecie Technology 13″.

Silniki: Bardziej zrównoważone niż kiedykolwiek dzięki technologii hybrydowej oraz mild-hybrid, pierwszy raz w Kodiaq

Druga generacja Kodiaq prezentuje wszechstronną gamę nowoczesnych i wysoce efektywnych silników, w tym zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych. Po raz pierwszy Kodiaq jest także dostępny z technologią hybrydową. Napęd hybrydowy plug-in dla Kodiaq iV oferuje moc systemową 150 kW (204 KM) oraz zasięg elektryczny przekraczający 100 kilometrów w cyklu WLTP. Technologia mild-hybrid dostępna jest w modelu bazowym 1.5 TSI o mocy 110 kW (150 KM). Jednostka benzynowa 2.0 TSI o mocy 150 kW (204 KM) oraz dwie jednostki wysokoprężne 2.0 TDI o mocach 110 kW (150 KM) i 142 kW (193 KM) uzupełniają gamę. Najmocniejszy silnik benzynowy oraz najmocniejszy diesel mają standardowo napęd na wszystkie koła, a wszystkie silniki są połączone z przekładnią DSG.

Kodiaq iV wykorzystuje najnowszy napęd hybrydowy plug-in

Škoda wykorzystuje najnowszą wersję swojego napędu hybrydowego plug-in, aby elektryfikować drugą generację Kodiaq. Oferuje on 110 kW (150 KM) 1.5 TSI, który w połączeniu z silnikiem elektrycznym dostarcza moc systemową 150 kW (204 KM), przekazywaną na przednie koła przez 6-biegową skrzynię DSG. Nowa bateria wysokiego napięcia umożliwia zasięg czysto elektryczny przekraczający 100 kilometrów w cyklu WLTP. Ładowanie z mocą do 11 kW w stacjach Wallbox oraz punktach ładowania AC, a także 50 kW przy punktach szybkiego ładowania DC zapewnia szybkie uzupełnienie akumulatora zarówno w domu, jak i w trasie. Energia jest również odzyskiwana podczas hamowania. Pomimo dużej baterii, Kodiaq iV oferuje dużą pojemność bagażnika wynoszącą 745 litrów. System multimedialny zawiera liczne funkcje specyficzne dla wersji hybrydowej plug-in – aby ułatwić wyszukiwanie stacji ładowania.

Technologia mild-hybrid dla 1.5 TSI, najmocniejszy silnik benzynowy i najpotężniejszy diesel z napędem na wszystkie koła

Oprócz Škody Kodiaq iV, druga generacja SUV-a dostępna jest z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi, wszystkie połączone z 7-biegową skrzynią DSG. Model podstawowy 1.5 TSI benzynowy o mocy 110 kW (150 KM) jest pierwszym w gamie, który oferuje technologię mild-hybrid z wykorzystaniem rozrusznika-generatora napędzanego paskiem 48 V oraz akumulatora litowo-jonowego 48 V. Energia odzyskiwana podczas hamowania może wspierać silnik spalinowy, zwiększając moc lub pozwalać SUV-owi na jazdę na luzie z całkowicie wyłączonym silnikiem. Oba silniki hybrydowe należą do najnowszej serii silników EA 211 evo2. Pracując w efektywnym cyklu Millera, są wyposażone w turbosprężarkę z wykorzystaniem zmiennej geometrii turbiny. Silnik 1.5 TSI z zintegrowaną technologią mild-hybrid korzysta również z technologii aktywnego cylindra nowej generacji (ACT+). Dwie wersje 2.0 TDI dostarczają moc 110 kW (150 KM) oraz 142 kW (193 KM). Najsilniejsze silniki benzynowe i wysokoprężne mają standardowo napęd na wszystkie koła. Dodatkowo wszystkie silniki z tej linii spełniają normę emisji Euro 6e. Kładąc nacisk na efektywność i płynność pracy, wszystkie silniki w drugiej generacji Kodiaq są przygotowane dla wymagającego kierowcy.

Premiera nowego DCC Plus Dynamic Chassis Control

Druga generacja Škody Kodiaq jest opcjonalnie dostępna z nowym DCC Plus Dynamic Chassis Control. Ta nowa wersja wykorzystuje dwa niezależnie kontrolowane zawory, aby oddzielić etapy odbicia i kompresji zawieszenia. Wcześniej obie funkcje były kontrolowane przez wspólny zawór. Nowa generacja umożliwia szybsze dostosowanie tłumienia oraz szerszy zakres charakterystyk tłumienia. Kierowcy i pasażerowie odczują różnicę w postaci szybszych reakcji, poprawionej dynamiki jazdy i zwiększonego komfortu. Prześwit z DCC Plus pozostaje taki sam jak w standardowym zawieszeniu.

Bezpieczeństwo: Nowe i ulepszone nowoczesne systemy wspomagające dla maksymalnej ochrony

W drugiej generacji Škody Kodiaq zyskujemy liczne nowe systemy asystujące. Spektrum obejmuje od Turn Assist, który pomaga w zapobieganiu wypadkom podczas skręcania na skrzyżowaniach, po Remote Park Assist, który umożliwia parkowanie przez aplikację. Wiele systemów już dostępnych w poprzedniku, takich jak Side Assist i Emergency Assist, korzysta z znacznych ulepszeń funkcjonalnych. Do dziewięciu airbags zapewnia maksymalne bezpieczeństwo pasywnych dla pasażerów.

Inteligentne nowe systemy asystujące dla zwiększonego bezpieczeństwa i komfortu

Nowe systemy asystujące w drugiej generacji Kodiaq zwiększają bezpieczeństwo i komfort dla kierowców oraz pasażerów. Wśród tych funkcji znajdują się Turn Assist, Collision Avoidance Assist, Crossroad Assist, Exit Warning, Automatyczne Hamowanie Awaryjne – z tyłu dla pieszych oraz Inteligentny Park Assist z dodatkowymi opcjami Trained Parking i Remote Parking. Turn Assist reaguje ostrzeżeniem i, w stosownych przypadkach, automatycznym hamowaniem, jeśli zbliża się pojazd podczas skrętu w obliczu nadjeżdżającego ruchu. Collision Avoidance Assist automatycznie wzmacnia ruchy kierownicą podczas nagłych manewrów unikania. Crossroad Assist wykorzystuje czujniki radarowe i przednią kamerę do ostrzegania o nadjeżdżającym ruchu, rowerzystach lub pieszych podczas wyjazdu z podjazdu lub ślepego zjazdu. W stosownych przypadkach uruchamia wizualne i akustyczne ostrzeżenia, a następnie automatycznie hamuje. Exit Warning zapewnia wizualne ostrzeżenie w lusterku zewnętrznym oraz sygnał dźwiękowy, gdy drzwi są otwierane w zasięgu nadjeżdżającego ruchu. Działa to w zakresie 35 metrów i obejmuje kąt 120 stopni.

Zdalne parkowanie z zewnątrz pojazdu

Nowy Inteligentny Park Assist potrafi automatycznie zaparkować Kodiaqa w miejscach parkingowych równoległych i prostopadłych. Teraz kontroluje również prędkość pojazdu oprócz kierowania i zatrzymuje się automatycznie, jeśli system wykryje przeszkodę. Z tyłu zajmuje się tym nowe Automatyczne Hamowanie Awaryjne – z tyłu dla pieszych, które wkrótce będzie dostępne dla Kodiaq. Podczas gdy poprzedni Manoeuvre Assist polegał wyłącznie na czujnikach z tyłu do analizy otoczenia pojazdu, nowy system dodaje obrazy z kamery tylnej, która jest również połączona z funkcją Trailer Assist dla lepszego wykrywania pieszych i dzieci. Nowe opcje Trained Parking i Remote Parking oferują więcej wygody podczas parkowania. Dzięki asystentowi Trained Parking kierowcy mogą zarejestrować do pięciu ulubionych miejsc parkingowych, na odległość 50 metrów. Gdy pojazd rozpozna jedno z tych miejsc parkingowych, potrafi automatycznie wykonać manewr parkowania ze wspomnień. Kierowca może rozpocząć ten manewr w pojeździe za pomocą menu systemu multimedialnego lub nawet z zewnątrz, za pomocą aplikacji. Asystent zdalnego parkowania, który jest wymagany do parkowania sterowanego aplikacją, może również być użyty do skierowania pojazdu do miejsc parkingowych, które nie są zapisane w systemie, z odległości do pięciu metrów, przy czym kierowca kontroluje proces za pomocą smartfona. Będzie dostępny w drugiej generacji Kodiaq wkrótce. Wszyscy asystenci parkowania są częścią pakietu Assisted Drive Plus, wraz z funkcją Area View, która obecnie oferuje lepszą rozdzielczość obrazu i łatwość użycia.

Poprawiony Side Assist i Travel Assist

W najnowszej wersji Side Assist zasięg wykrywania pojazdów nadjeżdżających z tyłu zwiększa się z 70 do 90 metrów dla większego bezpieczeństwa, na przykład na autostradach. Jest to możliwe dzięki wydajniejszym czujnikom radarowym umieszczonym w rogach zderzaków. Front Assist teraz również ma anticipatory cyclist protection. Ulepszony Travel Assist oferuje lepszą wizualizację innych pobliskich pojazdów w Virtual Cockpit oraz wyświetlaczu head-up. W pakiecie Assisted Drive Travel Assist obejmuje Adaptive Lane Assist i Adaptive Cruise Control (ACC). Pracując w współpracy z systemem nawigacyjnym, przewiduje zakręty, skrzyżowania i ronda. Maksymalna dozwolona prędkość jest uzyskiwana z Inteligentnego Asystenta Prędkości, który wykorzystuje najnowszą wersję asystenta rozpoznawania znaków drogowych i dostosowuje prędkość do nadchodzących ograniczeń w odpowiednim czasie, bez użycia hamulców. Traffic Jam Assist łączy funkcje Adaptive Cruise Control i Adaptive Lane Assist. Umożliwia automatyczne ruszanie, hamowanie oraz kierowanie w zakorkowanym ruchu przy prędkościach do 60 km/h, śledząc ruch pobliskich pojazdów. Crew Protect Assist automatycznie zamyka otwarte okna i, w razie potrzeby, panoramiczny dach. Aktywuje również światła awaryjne i napina przednie pasy bezpieczeństwa, gdy czujniki wykryją nagłe hamowanie awaryjne lub zbliżającą się kolizję z przodu, boku lub z tyłu. Emergency Assist redukuje ryzyko wypadku, jeśli kierowca nie jest w stanie kontrolować pojazdu, na przykład z powodu nagłego wypadku medycznego. Jeśli system wykryje taką sytuację, przejmuje kontrolę nad pasem, włącza światła awaryjne i zaczyna delikatnie hamować pojazd do zatrzymania. Następnie najnowszy system automatycznie odblokowuje drzwi, włącza światła wewnętrzne i aktywuje eCall kilka sekund po zatrzymaniu pojazdu.

Do dziewięciu poduszek powietrznych chroni pasażerów

1.5L TSI PHEV (204 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc110.3 Kw @ - Rpm
150 Hp @ - Rpm
148 Bhp @ - Rpm
Całkowita maksymalna moc150 Kw (204 Hp)
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna Dsg
Pojemność bagażnika26.3 Cuft (745 L)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.