2024 Subaru Crosstrek Wilderness

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2024 Subaru Crosstrek Wilderness

Przejdź do galerii zdjęć2024 Subaru Crosstrek Wilderness

Po udanym wprowadzeniu modelu Outback Wilderness na początku 2023 roku, Subaru w kwietniu tego samego roku zaprezentowało również model Crosstrek Wilderness.

Japoński producent samochodów słynie z crossoverów oraz systemów napędu na wszystkie koła. Jednak niektórzy klienci uznali takie pojazdy jak Forester czy Tribeca za zbyt duże na swoje codzienne potrzeby i poprosili o mniejsze modele, które jednocześnie nie rezygnowałyby z prześwitu, by móc pokonywać nieutwardzone drogi. Dla tych, którzy chcieli spędzać czas w otoczeniu natury, Subaru stworzyło wersje Wilderness, a po Outbacku przyszedł czas na Crosstrek.

Crosstrek Wilderness dzieli platformę z pozostałymi swoimi odpowiednikami, ale wyróżnia się odmiennym wyglądem. Obejmuje to unikalne wykończenie nadwozia z niepomalowanymi dolnymi partiami, które są odporne na zarysowania, więc właściciele nie muszą się martwić o uszkodzenia o gałęzie. Dodatkowo, zwiększony prześwit do 9,3″ (236 mm) podkreślał surowy charakter samochodu. Co więcej, pod silnikiem zamontowano stalowy osłonę podwozia.

Wnętrze Crosstrek Wilderness charakteryzowało się wodoodpornym obiciem, a na przednich fotelach znajdowało się logo Wilderness wyszyte na zagłówkach. Ponadto, miedziane wykończenie, które zdobiło kierownicę, było unikalne dla tego poziomu wyposażenia. Subaru zainstalowało również standardowy 11,6-calowy ekran dotykowy dla systemu infotainment, bezprzewodową ładowarkę umieszczoną u dołu centralnej konsoli oraz technologię EyeSight Driver Assist.

Zmiany dotyczyły także aspektów technicznych. Dzięki zwiększonemu prześwitowi kąty natarcia, zejścia i przełamania wzrosły odpowiednio do 20, 33 i 21,1 stopnia. Dodatkowo, skrzynia CVT posiadała przełożenie końcowe 4.111, zamiast 3.7, jak w pozostałych modelach z oferty.

 Subaru of America zaprezentowało światu najnowszego członka rodziny Wilderness, model 2024 Crosstrek Wilderness, podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Nowym Jorku w 2023 roku. Łącząc renomowany Symetryczny Napęd Na Cztery Koła Subaru z ulepszonym układem napędowym, standardowym X-MODE, podwyższonym prześwitem wynoszącym 9,3 cala oraz unikalnymi osłonami nadwozia, model 2024 Crosstrek Wilderness jest najbardziej wytrzymałym i przystosowanym do jazdy w terenie Crosstrek w historii.

Z już imponującą listą standardowych funkcji, Subaru Crosstrek Wilderness dodaje unikalne ulepszenia mechaniczne, designerskie i funkcjonalne, aby zapewnić jeszcze lepsze możliwości na mniej uczęszczanych drogach i szlakach. Kluczowym elementem nowego, wytrzymałego modelu jest to, że zachowuje on znaną kombinację możliwości SUV-a i komfortu jazdy przypominającego samochód osobowy. Liczne detale na zewnątrz i wewnątrz sprawiają, że Crosstrek Wilderness jest szczególnie przystosowany do przenoszenia sprzętu outdoorowego, nawet gdy jest mokry lub błotnisty.

Crosstrek Wilderness napędza silnik SUBARU BOXER® o pojemności 2,5 litra z bezpośrednim wtryskiem, oferujący moc 182 KM i moment obrotowy wynoszący 176 lb-ft. Subaru skonstruowało układ napędowy Crosstrek Wilderness z myślą o lepszej wydajności w terenie, instalując zmieniony stosunek przełożeń dyferencjału i dostosowując skrzynię biegów Lineartronic CVT. Stosunek przełożeń końcowych 4.111 (w porównaniu do 3.700) poprawia zdolność wspinaczkową SUV-a, a nowe dostosowanie dla CVT optymalizuje przyczepność przy niskich prędkościach i na śliskich nawierzchniach. Dodatkowo maksymalna zdolność holownicza wzrasta ponad dwa razy do 3,500 lb dzięki dodaniu chłodnicy oleju w skrzyni biegów.

Jak wszystkie modele Crosstrek z 2024 roku, Wilderness jest wyposażony w nagradzaną technologię wspomagania kierowcy EyeSight®, która obejmuje zaawansowany tempomat adaptacyjny; system hamowania w przypadku kolizji; zarządzanie przyspieszeniem przed kolizją; ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu oraz powiadomienie o starcie prowadzącego pojazdu. Dodatkowo, system wykrywania martwego pola z asystą zmiany pasa ruchu oraz ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu są standardowe w nowym modelu.

Subaru Crosstrek Wilderness oferuje również standardowy automatyczny system awaryjnego kierowania. Funkcja ta działa w połączeniu z EyeSight i systemem wykrywania martwego pola, aby wspierać kontrolę nad kierowaniem i pomóc unikać kolizji przy prędkościach poniżej 50 mph. Standardowy system automatycznego hamowania tyłem dodaje dodatkowy poziom bezpieczeństwa w wąskich sytuacjach terenowych i podczas parkowania.

Design + Funkcjonalność = Unikalny Styl Wilderness

Jak w przypadku innych modeli Wilderness, projekt Crosstrek Wilderness łączy funkcjonalność zwiększoną do jazdy w terenie z stylem, który przyciąga wzrok. Aby wizualnie przekazać większe możliwości w terenie, Subaru Crosstrek Wilderness dodaje unikalne elementy stylizacyjne, takie jak całkowicie nowe przednie i tylne zderzaki, odważną heksagonalną kratkę, większe osłony nadkoli, metalową osłonę podwozia oraz unikalne światła przeciwmgielne LED w heksagonalnym kształcie, a także matowy czarny dekiel na masce, zapobiegający odblaskom.

Znaleźć można również oznaczenia Subaru Wilderness na przednich drzwiach i tylnej klapie. Spojler dachu w kolorze nadwozia oraz czarne lusterka boczne z wbudowanymi kierunkowskazami dopełniają surowego wyglądu SUV-a. Wśród dostępnych kolorów zewnętrznych, Crosstrek Wilderness jest oferowany w kolorze Geyser Blue, który jest ekskluzywny dla rodziny Wilderness.

Subaru Crosstrek Wilderness ma wszechstronny system bagażnika dachowego w układzie drabinkowym, z dynamiczną nośnością wynoszącą 176 lb i statycznym limitem nośności 700 lb, co pozwala na bezpieczne użytkowanie większych namiotów dachowych. Projekt szyn bagażnika zapewnia elastyczność do dopasowania szerokiej gamy akcesoriów do przewozu, w tym oryginalnych akcesoriów Subaru dostępnych u dealerów Subaru.

Zdolność off-road

Ekskluzywne elementy zawieszenia zapewniają modelowi 2024 Subaru Crosstrek Wilderness prześwit wynoszący 9,3 cala, co stanowi ponad pół cala więcej w porównaniu do innych modeli Crosstrek, które już były jednymi z najwyższych w swoim segmencie. Dłuższe sprężyny śrubowe i amortyzatory zapewniają dodatkowy prześwit, podczas gdy specjalne dostrojenie pomaga utrzymać dynamiczne osiągi.

Dłuższe skoki tłumienia dla przednich i tylnych amortyzatorów pomagają utrzymać opony w kontakcie z nierównymi nawierzchniami, zwiększając stabilność pojazdu. Dodatkowo, dłuższy skok tłumienia kompresji zwiększa absorpcję na nierównych nawierzchniach drogowych, zapewniając płynniejszą jazdę. Pomimo zwiększonego prześwitu, Crosstrek Wilderness zachowuje niską wysokość wejścia dla łatwości wsiadania.

Kąt podejścia wzrasta z 18,0 stopni w innych modelach Crosstrek do 20,0 stopni w Wilderness; kąt zjazdu wzrasta z 30,1 do 33,0 stopni, a kąt rampy przełamania wzrasta z 19,7 do 21,1 stopni.

Subaru Crosstrek Wilderness jest wyposażony w terenowe opony Yokohama GEOLANDAR® dla optymalnej wydajności w błocie, żwirze lub śniegu. Montowane na ekskluzywnych 17-calowych felgach aluminiowych w matowym czarnym wykończeniu, opony mają wytłoczone podniesione białe litery.

X-MODE dla maksymalnej kontroli

Crosstrek Wilderness jest wyposażony w podwójnie funkcjonalny X-MODE, wybierany przez kierowcę. System oferuje tryby Snow / Dirt oraz Deep Snow / Mud. Aby maksymalizować przyczepność w różnych warunkach, każdy tryb szczególnie optymalizuje moc silnika i położenia przełożeń CVT, zwiększa zaangażowanie aktywnego napędu na cztery koła oraz poprawia logikę kontroli dynamiki pojazdu z systemem kontroli trakcji. Wyświetlacz X-MODE zawiera wskaźnik kąta nachylenia, aby pomóc kierowcy ocenić potencjalnie niebezpieczne sytuacje.

Ta technologia również sprawia, że Subaru Crosstrek Wilderness jest zwinny wjeżdżający na wzniesienia. Kiedy system X-MODE jest aktywowany, kontrola pochylenia niskich prędkości / niskiego przełożenia jest automatycznie włączana w tryb gotowości, aby wykrywać, gdy pojazd porusza się pod górę przy niskiej prędkości. Gdy to nastąpi, system zmienia przełożenie CVT na najniższe (4.066:1). W połączeniu z niższymi przełożeniami dyferencjałowymi modelu Wilderness, system również poprawia możliwościoch przejazdu w trudnym terenie przy niskich prędkościach, gdzie wymagane jest wielokrotne włączanie i wyłączanie pedału gazu.

Standardowy system kontroli zjazdu wzgórz automatycznie włącza indywidualne hamowanie kół na zjazdach, gdy pojazd porusza się z prędkością poniżej 12 mph, przy naciskanym pedale gazu mniej niż około 10 procent, co pomaga kontrolować prędkość pojazdu. Aktywne wektorowanie momentu obrotowego, standardowe we wszystkich modelach Crosstrek z 2024 roku, zwiększa stabilność prowadzenia na drodze lub w terenie.

Wnętrze zaprojektowane dla miłośników przyrody

Wnętrze, Subaru wyposażyło kabinę Crosstrek Wilderness w komfort i trwałość. Fotele są pokryte wygodnym, wodoodpornym materiałem Subaru StarTex®, który ma wytłoczone logo Subaru Wilderness na przednich zagłówkach. Odważne miedziane akcenty w postaci kontrastowego szycia podkreślają wygląd wnętrza, uzupełniając anodowane akcenty w kolorze miedzi na gałce zmiany biegów, pierścieniach wskaźników i skórzanej kierownicy. Po wejściu do pojazdu kierowca witany jest logo Wilderness, które pojawia się na wyświetlaczu wskaźników po uruchomieniu silnika.

Czarny wykończenie słupków, uchwyty do trzymania, konsola sufitowa i podsufitka dobrze współgrają z szarym wykończeniem Gunmetal Grey użytym na desce rozdzielczej, drzwiach i płycie zmiany biegów. Standardowe dywaniki ochronne do wszystkiego mają unikalny wzór Wilderness. W bagażniku znajduje się demontowany, wodoodporny wkład, który chroni podłogę ładunkową przed mokrym, błotnistym sprzętem wrzucanym z tyłu. Tylna klapa jest wyposażona w światło LED dla lepszej widoczności w nocy.

Wilderness jest standardowo wyposażony w system multimedialny SUBARU STARLINK o przekątnej 11,6 cala. 11,6-calowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości obsługuje bezprzewodowe Apple CarPlay® i bezprzewodowe Android Auto™ z pełnoekranowym wyświetlaniem. Dodatkowe funkcje obejmują łączność Bluetooth® do prowadzenia rozmów telefonicznych bez użycia rąk oraz strumieniowania audio; radio AM/FM; kamerę tylnej wizji; radio SiriusXM® All-Access oraz SiriusXM Travel Link® (4-miesięczny darmowy plan Platinum); radio HD®; oraz aktualizacje przez internet.

System multimedialny działa również jako centralny wyświetlacz informacji z integracją wskaźników oraz kontrolą na ekranie dla audio, klimatu i funkcji pojazdu. Model Wilderness jest również wyposażony w bezprzewodową ładowarkę do telefonu w konsoli centralnej.

Konkurencyjnie wyceniony przygodowy kompaktowy SUV

Ceny zaczynają się od 31,995 dolarów, a Subaru Crosstrek Wilderness oferuje długą listę standardowych funkcji, w tym dostęp bezkluczykowy z przyciskiem startu; reflektory LED z reakcją na kierunek; system zarządzania osiągami silnika SI-Drive; oraz system monitorowania ciśnienia w oponach z wyświetlaniem indywidualnego ciśnienia i automatyczną rejestracją ID dla każdej opony. SUV jest również wyposażony w porty USB-A i USB-C z przodu i z tyłu konsoli centralnej; automatyczną klimatyzację w dwóch strefach; oraz pakiet All-Weather z podgrzewanymi przednimi siedzeniami, podgrzewaną szybą i lusterkami zewnętrznymi.

Dostępny pakiet opcji dla Wilderness obejmuje elektrycznie otwierany szyberdach; 10-stopniowe elektrycznie regulowane fotele kierowcy z 2-stopniowym wsparciem lędźwiowym; oraz system audio Harman Kardon® z 10 głośnikami i wzmacniaczem o równowartości 432 watów za cenę 2,270 dolarów.

2.5L CVT AWD (184 KM)

ParametrWartość
CylindryB4
Pojemność2498 Cm3
Moc135.7 Kw @ 5800 Rpm
185 Hp @ 5800 Rpm
182 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy176 Lb-Ft @ 4400 Rpm
239 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni Wolnossący
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.6 Galony (62.8 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość176.4 In (4481 Mm)
Szerokość71.7 In (1821 Mm)
Wysokość63.6 In (1615 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/60.8 In (1
Rozstaw osi105.1 In (2670 Mm)
Prześwit9.3 In (236 Mm)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.