Subaru odświeżyło szóstą generację modelu Outback wiosną 2022 roku, a wraz z resztą gamy, zaktualizowało również wersję Wilderness swojego crossovera.
Subaru próbowało zrobić coś innego z wersją Wilderness, traktując ją nie tylko jako poziom wyposażenia. Choć samochód oparty był na tym samym odświeżonym Outbacku z 2024 roku, miał wiele różnych cech i unikalnych detali, które sprawiły, że niektórzy klienci zastanawiali się, czy te dwa pojazdy są ze sobą blisko spokrewnione. Co więcej, niezależnie od poziomu wyposażenia, zwykły Outback nie mógł ścigać się ze swoim odpowiednikiem Wilderness wszędzie.
Wersja Wilderness, z charakterystycznym przednim zderzakiem, była wyraźnie skierowana do klientów innych niż ci, którzy szukali sportowego kombi do codziennej jazdy. Z przodu Subaru dodało jasnopomarańczowe wykończenia w środkowej części zderzaka. Jednocześnie dolna część zderzaka była wyposażona w wielołąmpowe lampy przeciwmgielne, które flankowały dolny wlot powietrza ozdobiony siatką w kształcie sześciokąta. Co więcej, cała dolna część była czarna i niepomalowana, aby lepiej znosić zarysowania od kamieni i korzeni.
Podczas gdy Outback wyglądał jak kombi na wysokich nogach, wersja Wilderness przypominała bardziej Outback w wojskowych butach. Rozszerzone plastikowe osłony wokół nadkoli i progów podkreślały jego prześwit wynoszący 9,5 cala (24 cm), w porównaniu do 8,7 cala (22 cm) jego odpowiednika. Ponieważ Subaru stworzyło tę wersję dla tych, którzy pragną spać w lesie, dodało wzmocniony bagażnik dachowy, który był w stanie wytrzymać statyczne obciążenie wynoszące 700 funtów (318 kg), przystosowany do sprzętu do biwakowania na dachu. Z tyłu Outback Wilderness miał czarny zderzak ozdobiony dwoma jasnopomarańczowymi wykończeniami, które nawiązywały do tych z przodu samochodu.
Wnętrze wzbogacono o specyficzne tapicerki, ozdobione jasnopomarańczowymi detalami na drzwiach. Ponadto producent dodał miedziano-złote wykończenia na dolnej części koła kierownicy oraz na selektorze biegów umieszczonym w konsoli środkowej. Przednie fotele z wysokim bocznym wsparciem były wykończone materiałem StarTex odpornym na wodę i zapewniały doskonałe wsparcie boczne. Przed oczami kierowcy znajdował się zróżnicowany panel instrumentów, który zawierał duże wskaźniki dla analogowego prędkościomierza i obrotomierza, flankowane ekranem TFT, który pokazywał dane z komputera pokładowego. Z tyłu producent dodał standardowe wentylacje dla pasażerów siedzących z tyłu.
Subaru oferowało Outback Wilderness z jedną opcją silnikową – 2,5-litrowym silnikiem turbo doładowanym w układzie boxer, który przekazywał moc na wszystkie koła za pomocą tego samego automatycznego systemu Lineartronic (CVT). 18-calowe felgi aluminiowe z oponami AT były specyficzne dla tej wersji samochodu. Zreformowane programy zawieszenia i przekładni mogły pomóc pojazdowi dotrzeć do odległych obszarów głęboko w lesie. Nie bał się zabrudzenia kół lub nadwozia. Na koniec, metalowe osłony pod nadwoziem oferowały lepszą ochronę dla samochodu przed kamieniami, gałęziami czy korzeniami.
Model 2024 Outback oferuje doskonałe połączenie możliwości SUV-a z komfortem jazdy i prowadzenia przypominającym samochód osobowy, dzięki standardowemu napędowi na wszystkie koła Subaru Symmetrical All-Wheel Drive, aktywnej wewnętrznej dystrybucji momentu obrotowego, kontroli dynamiki pojazdu oraz systemowi X-MODE z kontrolą zjazdu ze wzniesień. Prześwit wynoszący 8,7 cala (9,5 cala w wersji Wilderness) jest większy niż w wielu SUV-ach, a jednocześnie Outback zachowuje wygodną, niską wysokość wejścia zarówno dla pasażerów z przodu, jak i z tyłu.
W roku modelowym 2024, Outback będzie dostępny w wersjach: Base, Premium, Onyx Edition, Wilderness, Limited, Touring oraz XT.
Wersja Base Outback zaczyna się od konkurencyjnej ceny 28 895 USD i oferuje bogaty zestaw standardowych funkcji, w tym technologię wspomagania kierowcy EyeSight® z zaawansowanym tempomatem adaptacyjnym z centralizowaniem pasa; Apple CarPlay i Android Auto; reflektory LED dostosowujące się do kierunku jazdy z asystentem świateł drogowych; światła przeciwmgielne LED; kamerę tylną z adaptacyjnymi liniami; oraz X-MODE z kontrolą zjazdu ze wzniesień.
SUV jest również wyposażony w elektryczne szyby, zamki drzwi, klapę wlewu paliwa oraz lusterka, a także w porty USB-A i 3,5 mm wejścia AUX w centralnej konsoli. Standardowy system zabezpieczeń obejmuje zdalny dostęp bezkluczykowy, a oświetlenie kabiny i bagażnika zostało zaktualizowane do LED.
Wersja podstawowa napędzana jest silnikiem BOXER o pojemności 2,5 litra, który generuje 182 KM i 176 lb-ft momentu obrotowego. Silnik wolnossący jest połączony z standardową skrzynią biegów Lineartronic® CVT (skrzynia bezstopniowa) z możliwością manualnej zmiany biegów oraz przełącznikami na kierownicy.
Dodatkowo, Outback Base jest wyposażony w podwójny 7-calowy wyświetlacz informacyjny STARLINK z ulepszonymi kontrolkami na ekranie. Górny 7-calowy ekran dotykowy obsługuje kontrolki audio, a dolny 7-calowy ekran dotykowy zarządza ustawieniami klimatyzacji, EyeSight, X-MODE oraz innymi systemami pojazdu. System multimedialny oferuje również radio AM/FM/HD; łączność Bluetooth do zestawu głośnomówiącego oraz streamingu audio; kamerę tylną; oraz SiriusXM® i SiriusXM Travel Link®.(1)
Wersja Premium, z ceną początkową od 31 195 USD, zawiera wszystkie standardowe wyposażenie z wersji Base oraz dodatkowo Pakiet Całoroczny; skórzaną, obszywaną kierownicę; automatyczny system klimatyzacji w dwóch strefach; 10-stopniowe elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy oraz LED-owe oświetlenie klapy.
Premium standardowo wyposażone jest w system multimedialny STARLINK 11,6 cala Multimedia Plus, który obsługuje bezprzewodowe Apple CarPlay oraz Android Auto w trybie pełnoekranowym.
W centralnej konsoli znajduje się wejście/ładowanie USB-A oraz USB-C oraz jack 3,5 mm. Wszystkie trzy lokalizacje wejściowe są podświetlane. Tylna część centralnej konsoli została wyposażona w porty ładowania USB-A oraz USB-C oraz wentylację z tyłu.
Dla wersji Premium dostępne są dwa pakiety opcji. Pierwszy pakiet obejmuje zdalnie otwieraną tylną klapę; dostęp bezkluczykowy z przyciskiem startu; oraz wykrywanie martwego pola z asystą zmiany pasa i ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym z tyłu; oraz automatyczne wspomaganie kierownicy dla ceny 1 400 USD.
Drugi pakiet zawiera wszystkie funkcje pierwszego oraz dodatkowo elektrycznie otwierany szyberdach oraz system multimedialny STARLINK 11,6 cala z nawigacją napędzaną TomTom® za cenę 2 995 USD.
W cenie 36 105 USD, Onyx Edition rozwija wersję Premium i dodaje dostęp bezkluczykowy z przyciskiem startu; wykrywanie martwego pola z asystą zmiany pasa i ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym z tyłu; automatyczne wspomaganie kierownicy; ręczna tylna klapa oraz dualny funkcjonalny X-MODE. Standardowy system multimedia Plus o przekątnej 11,6 cala jest teraz połączony z systemem głośników Harman Kardon® o mocy 576 watów.
Onyx Edition standardowo wyposażona jest w elektrycznie otwierany szyberdach oraz system automatycznego hamowania wstecz. Młodzieżowa wersja charakteryzuje się czarnymi elementami wykończenia zewnętrznego i oznaczeniami, 18-calowymi czarnymi felgami aluminiowymi oraz ekskluzywnym dwukolorowym wnętrzem w odcieniu szaro-czarnym. Dodatkowo, fotele pokryte są odpornym na wodę materiałem StarTex®, a skórzana, podgrzewana kierownica jest teraz uzupełniona zielonym przeszyciem.
W cenie 39 360 USD, Outback Onyx Edition XT zyskuje mocny silnik BOXER o pojemności 2,4 litra, a także 180-stopniowy monitor przedniej widoczności, 8-stopniowe elektrycznie regulowane siedzenie pasażera z przodu, podgrzewane tylne siedzenia (w pozycji bocznej) oraz pełnowymiarowe zapasowe koło.
Na rok 2024, Subaru Outback Wilderness zyskuje bardziej surowy wygląd dzięki nowemu przodowi z przeprojektowanym zderzakiem oraz reflektorami LED, które współpracują z wyraźniej widoczną atrapą chłodnicy z przodu.
Odświeżony Subaru Outback Wilderness ma cenę początkową 39 960 USD. Surowa wersja bazuje na Onyx Edition XT, w tym silnik BOXER o pojemności 2,4 litra; ręczna tylna klapa; 180-stopniowy monitor przedniej widoczności; oraz pełnowymiarowe zapasowe koło. Dodatkowo, Outback Wilderness jest wyposażony w dualny funkcjonalny X-MODE z ekskluzywną kontrolą niskiej prędkości/wzniesienia; opony all-terrain Yokohama GEOLANDAR®; oraz unikalne akcenty zewnętrzne i wewnętrzne.
Udoskonalone zawieszenie zapewnia Subaru Outback Wilderness doskonałą stabilność na trudnym terenie, zachowując jednocześnie komfort jazdy i wydajność prowadzenia na otwartych drogach. Amortyzatory i sprężyny z przodu i z tyłu zostały wydłużone, aby zapewnić większy skok zawieszenia, przy prześwicie wynoszącym 9,5 cala.
Pakiet opcji z elektrycznie otwieranym szyberdachem; systemem nawigacji multimedialnej STARLINK 11,6 cala; oraz automatycznym hamowaniem wstecz jest dostępny w cenie 1 845 USD.
Doskonale wyposażony Outback Limited zaczyna się od 35 795 USD. Limited standardowo oferuje elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy z 12 stopniami oraz pamięcią dwóch pozycji z wsparciem lędźwiowym. Bazując na Premium, Limited dodaje perforowaną tapicerkę z materiału skórzanego; podgrzewane tylne oparcia siedzeń; ręczną tylną klapę z możliwością otwierania bez użycia rąk; oraz dostęp bezkluczykowy z przyciskiem startu do swojej listy standardowego wyposażenia. Standardowe technologie wspomagające kierowcę obejmują automatyczne hamowanie wstecz oraz wykrywanie martwego pola z asystą zmiany pasa oraz ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym z tyłu oraz automatyczne wspomaganie kierownicy.
Pakiet opcji zawiera elektrycznie otwierany szyberdach; 360-stopniową podgrzewaną kierownicę; system nawigacji multimedialnej STARLINK 11,6 cala; system głośników Harman Kardon z mocą 576 watów; oraz system ograniczania rozproszeń DriverFocus® w cenie 2 060 USD.
W cenie 40 195 USD, turbo doładowany Outback Limited XT przekracza do silnika BOXER o pojemności 2,4 litra. Limited XT dodaje elektrycznie otwierany szyberdach; 360-stopniową podgrzewaną kierownicę; system nawigacji multimedialnej STARLINK 11,6 cala; system głośników Harman Kardon z mocą 576 watów oraz system DriverFocus.
Najwyższa wersja Touring kosztuje 40 345 USD i obejmuje całe standardowe wyposażenie Limited, a także 180-stopniowy monitor przedniej widoczności, automatycznie składane lusterka, 360-stopniową podgrzewaną kierownicę oraz wentylowane fotele z przodu.
W wersji Touring znajduje się szerokokątny mono kamerka, która współpracuje z podwójną kamerą systemu EyeSight. Standardowo w wersji Touring znajduje się również pełny lustrzany wyświetlacz LCD z automatycznym ściemnianiem, kompasem i Homelink®. Najwyższa wersja wyróżnia się również ekskluzywnymi akcentami zewnętrznymi i wewnętrznymi oraz prawdziwą skórzaną tapicerką w kolorze czarnym lub brązowym Java Nappa w całym wnętrzu.