2024 Tesla Model X

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Tesla ponownie zaktualizowała Model X w 2023 roku z myślą o modelu na 2024 rok, wprowadzając poprawki w kilku obszarach, jednak dostrzeżenie różnic w porównaniu do poprzednika było niemal niemożliwe.

Podczas gdy inni producenci samochodów starali się dodać zewnętrzne detale do zaktualizowanych modeli w porównaniu do ich poprzedników, Tesla skupiła się na tym, co naprawdę istotne. W rezultacie tylko jej zagorzali fani mogli dostrzec różnice pomiędzy modelami z lat 2022 i 2024. Z drugiej strony, odświeżony produkt oferował znaczną poprawę jakości wykonania, która była często krytykowana w przypadku Tesli. Jednak największą różnicą była cena, która została obniżona, aby zmieścić się w rządowym programie ulg podatkowych. W ten sposób Tesla starała się utrzymać swoje samochody na szczycie rynku pojazdów elektrycznych, mimo że straciła prowadzenie w wyścigu o tytuł największego producenta EV na świecie, ustępując miejsca chińskiemu producentowi BYD.

Przód Modelu Y z 2024 roku wyglądał niemal identycznie jak w modelu z 2022 roku, przez co trudno było dostrzec różnicę między tymi dwoma modelami. Mimo to, to nie oznaczało, że były takie same. Najważniejszą poprawą były reflektory, które otrzymały technologię Matrix LED, co poprawiło ich działanie podczas jazdy nocą.

Profil Modelu X z 2024 roku zachował swoją ogólną formę praktycznie bez zmian. Niemniej jednak, producent wprowadził nową opcję kolorystyczną, Ultra Red, będącą najdroższym odcieniem SUV-a Tesli. Amerykański producent samochodów oferował Model X w dwóch wersjach: podstawowej i Plaid, które były dostępne z standardowymi 20-calowymi felgami z lekkich stopów, z opcją 22-calowego zestawu. Ci, którzy chcieli zabrać Model X na kemping, mogli ciągnąć przyczepę o wadze 2,267 kg (5,000 lbs), ponieważ hak holowniczy był standardowo montowany.

Wnętrze było jedną z najbardziej znacząco zaktualizowanych części pojazdu. W modelu na 2024 rok Tesla ulepszyła materiały użyte we wnętrzu. Ponadto, zamontowano cieńszy, lżejszy, ale o tej samej ochronie przed UV panoramiczny szklany dach, który rozciągał się nad głowami pasażerów z przodu. Kierowca miał do dyspozycji standardowy okrągły zestaw kierowniczy, podczas gdy yoke był dostępny za dodatkową opłatą. Na szczycie centralnego panelu znajdowało się pionowe wyświetlacz, który mógł obracać się w lewo i w prawo, dając pasażerowi obok więcej kontroli nad muzyką podczas długich podróży. Apple CarPlay i Android Auto wciąż były niedostępne. Tesla polegała na swojej aplikacji i łączności Bluetooth z urządzeniami mobilnymi, i to wszystko. Nową funkcją był ekran dla pasażerów tylnych, który mógł odtwarzać filmy podczas jazdy, by umilić czas dzieciom. Podobnie jak w poprzednim modelu, Model X był dostępny w konfiguracji pięcio- lub siedmioosobowej.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.