W 2023 roku Toyota zaprezentowała model Century SUV, który stał się nie tylko premium pojazdem, ale także samochodem redefiniującym pojęcie luksusu w filozofii producenta.
Japoński producent włożył wiele pracy i wysiłku w rozwój tego pojazdu. Umieścił w nim wszystkie dostępne technologie zaawansowanej inżynierii, a gdy czegoś brakowało, sam to opracował. To SUV zaprojektowany i wyprodukowany dla klientów, którzy cenią wysokiej jakości materiały, wykonanie i wykończenie. Mimo to, dział zajmujący się projektowaniem nadwozia wydawał się czerpać inspirację z innych luksusowych SUV-ów.
Century SUV był pojazdem, który robił wrażenie. Był duży i odważny, ale nie agresywny. Z przodu cztery lampy LED w każdej z reflektorów były wyraźnie oddzielone. Masywna atrapa chłodnicy z przedniej części miała wzór w kształcie heksagonu, a co zaskakujące, nie było na niej znaku towarowego Toyoty. Zamiast tego, producent użył emblematu ptaka Feniksa, który znalazł się w centrum i przypominał klientom o starszych modelach Century. Poniżej, na dolnej części zderzaka, Toyota zamontowała tylną kratkę, po bokach której znajdowały się dwa wloty powietrza. Z profilu, ścięte narożniki przypominały te z executive car modelu Toyota Century z 1967 roku, podczas gdy słupki D miały podobny wygląd do tych z modelu z 2018 roku. Jednak jednym z najciekawszych elementów Century były tylne drzwi. Miały zawiasy z przodu, ale mogły również przesuwać się do tyłu, co ułatwiało pasażerom wsiadanie i wysiadanie z tylnych siedzeń.
W środku, producent zainstalował tak zwaną japońską luksusową kabinę. Pojazd był wyraźnie podzielony na dwie odrębne strefy: dla kierowcy i pasażera z przodu oraz na tylne siedzenia. Jak można się było spodziewać, te tylne były najważniejsze. Znajdowały się tam dwa indywidualne fotele, które mogły się rozkładać niemal do całkowicie poziomej pozycji, dzięki czemu osoby tam siedzące mogły się zdrzemnąć podczas podróży. Dodatkowo, boczne okna były elektrochromatyczne, co pozwalało na ich przyciemnienie, zapewniając większą prywatność pasażerom na tylnych siedzeniach. Z przodu, kierowca miał przed sobą ogromną deskę rozdzielczą z ekranem dotykowym systemu infotainment umieszczonym na szczycie centralnego panelu oraz wyświetlaczem TFT dla zespołu wskaźników. Szeroki panel centralny oddzielający fotele przednie mieścił dźwignię zmiany biegów oraz kilka innych przycisków. Jak w każdym innym modelu Century, ten SUV również nie miał znaków Toyoty, a kierownica była ozdobiona tym samym symbolem ptaka Feniksa.
Toyota skupiła się na zrównoważonych rozwiązaniach i oferowała Century SUV z architekturą hybrydową typu plug-in, co pozwalało pojazdowi poruszać się cicho po ulicach miast oraz szybko przyspieszać w razie potrzeby, dzięki silnikowi V8 na benzynę pod maską. Dodatkowo, samochód był wyposażony w system napędu na wszystkie koła, co czyniło go zdolnym do jazdy w trudnych warunkach, na nieutwardzonych nawierzchniach oraz w lekkim terenie.
Toyota Motor Corporation zaprezentowała nowy model Century. Nowy model ma być wprowadzony na rynek w 2023 roku, podczas gdy sedan Century nadal będzie dostępny.
Model Century zadebiutował w 1967 roku jako luksusowy samochód dla kierowcy marki Toyota. Do tego momentu japoński rynek samochodów dla kierowcy był zdominowany przez zachodnie marki luksusowe. Dążąc do przełomu, Toyota postanowiła stworzyć całkowicie nowy luksusowy japoński pojazd, który mógłby zaistnieć na światowej scenie. Pierwsza generacja Century została zbudowana z wykorzystaniem najlepszej technologii, jaką Japonia mogła zaoferować w tamtym czasie. Opierała się na koncepcji dostojnego designu, łączącego tradycyjną japońską estetykę z podejściem skoncentrowanym na człowieku, aby osiągnąć wyjątkową ciszę i komfort. Przez ponad pięć dekad Century był preferowanym samochodem do przewozu VIP-ów w Japonii, ucieleśniając niezwykłego ducha omotenashi, czyli gościnności, który zapewnia, że ważni pasażerowie docierają do celu w komfortowych warunkach.
W tym czasie zespół rozwojowy szeroko dyskutował o przyszłym kierunku modelu Century, aby zapewnić klientom doświadczenie gościnności, które przewyższa ich oczekiwania. W ostatnich latach potrzeby dotyczące samochodów dla kierowców stały się zróżnicowane, ponieważ pasażerowie pragną lepiej wykorzystać czas spędzany w drodze, odpoczywając w kabinie lub uczestnicząc w spotkaniach online. To właśnie te okoliczności skłoniły zespół do pomysłu wprowadzenia nowego modelu.
Pod hasłem „Kierowca” nowy model przekształcił się w samochód dla kierowcy, który nadal będzie spełniać oczekiwania klientów w nadchodzących latach, dążąc do zachowania istoty, a także dziedzicząc godność, ciszę i komfort jazdy, które pasują do Century.
Nowy model Century będzie całkowicie dostosowywany na poziomie globalnym, uwzględniając potrzeby każdego klienta. Celem jest dostarczenie „wolności w ruchu – ostatecznej wolności poruszania się” jeszcze większej liczbie ludzi.
Motyw „dostojnej wspaniałości” przejawia się w pojazdach o dostojnej formie, ozdobionych japońskimi elementami estetycznymi.
Majestatyczny, dostojny design nadwozia z zarówno poziomymi, jak i pionowymi cechami. Charakteryzujące się proporcjami typowymi dla samochodów dla kierowców, z punktem ciężkości z tyłu, w połączeniu z konturem inspirowanym motywem szpulki tkackiej, a także z chamferingiem kichomen, który podkreśla przestronne, gładkie panele drzwiowe, co wyraża unikalny światopogląd Century.
Zewnętrza starannie wykończone w najdrobniejszych szczegółach przez mistrzów rzemiosła, jak pokazuje misternie wygrawerowany emblemat feniksa i lustrzane wykończenie, które uzyskuje luksusowy blask dzięki starannemu polerowaniu malowanych powierzchni.
Cztery cofnięte lampy dla przednich i tylnych świateł dają wrażenie spojrzenia pełnego godności.
Przestrzeń wewnętrzna zaprojektowana z myślą o człowieku, aby zrealizować komfortowy czas podróży.
Nowy model Century oferuje wygodne wnętrze z przestrzenią i funkcjonalnością, które można wykorzystać w różnych sytuacjach.
W pełni odchylane tylne siedzenia z funkcjami, które pozwalają pasażerom z tyłu na prawdziwy relaks, w tym funkcję odświeżania.
Wyrafinowane wrażliwości akustyczne i wzorcowe techniki mistrza w produkcji instrumentów muzycznych zostały włączone do rozwoju systemu audio. Efektem jest komfortowa przestrzeń do słuchania, która otacza pasażerów uczuciem występu na żywo.
Tylne drzwi otwierają się pod kątem 75 stopni, a podłoga kabiny zapewnia doskonałą łatwość wchodzenia i wychodzenia. Dodatkowo, wygodne, automatycznie chowane kroki zasilane i łatwe do uchwycenia uchwyty na słupkach C również wspierają naturalne i eleganckie wsiadanie i wysiadanie przez pasażerów z tyłu.
Kabina jest wyposażona w funkcje i cechy, które wspierają profesjonalnych kierowców i zwiększają łatwość obsługi. Jest to przestrzeń, która także pozwala właścicielom skoncentrować się na prowadzeniu, gdy sami siadają za kierownicą.
Układ napędowy i system sterowania pojazdem, który osiąga wydajność przekraczającą oczekiwania w przypadku jazdy dla kierowcy lub jazdy na co dzień.
Nowo opracowany system hybrydowy V6 o pojemności 3,5 litra osiąga zarówno mocny, jak i emocjonujący napęd, jednocześnie zachowując cichą jazdę odpowiednią dla Century.
Nowy system hybrydowy plug-in został zaprojektowany tak, aby działać jako BEV do codziennego użytku i jako HEV do podróży na długie dystanse, co czyni go idealnym układem napędowym dla samochodu dla kierowcy.
Silnik i jednostka napędowa zapewniają mocne i ekscytujące osiągi przyspieszenia, zapewniając, że pojazd można prowadzić nie tylko jako samochód dla kierowcy, ale także jako samochód do osobistej przyjemności z jazdy.
System czterokierunkowego kierowania „Dynamic Rear Steering” zapewnia łatwe prowadzenie przy niskich prędkościach i płynne, naturalne prowadzenie przy średnich i wysokich prędkościach.
Tryb komfortu tylnego, wspierający kontrolę kierowcy nad pojazdem, aby zapewnić komfortową jazdę pasażerom z tyłu, jest dostępny po raz pierwszy. Dodatkowo, tryb komfortu tylnego wspomaga kontrolę hamowania, aby zredukować szarpnięcia podczas zatrzymania pojazdu.
Struktura nadwozia i zawieszenie wspierające osiągi jazdy odpowiednie dla samochodu dla kierowcy.
Nowo opracowana „oddzielna struktura bagażnika”.
Torsyjna sztywność nadwozia i komfort jazdy uległy znacznej poprawie. Do separacji kabiny od przestrzeni ładunkowej zastosowano szkło laminowane redukujące hałas, aby zapewnić prywatność i zdumiewającą ciszę, które są związane z pojazdami dla kierowców.
Specyfikacje