2024 Toyota Land Cruiser

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2024 Toyota Land Cruiser

Przejdź do galerii zdjęć2024 Toyota Land Cruiser

Po ponad siedmiu dekadach i dziesięciu generacjach od pierwszego modelu terenowego, Toyota zaprezentowała Land Cruisera 2024. W swojej długiej historii japoński producent sprzedał ponad 11 milionów egzemplarzy w ponad stu krajach. Te wyniki osiągnięto dzięki legendarnym właściwościom terenowym i niezawodności, które uczyniły Toyotę zaufaną marką, a Land Cruiser znajdował się na szczycie swojej kategorii. Z takim dziedzictwem, Land Cruiser 2024 musiał udowodnić, że zasługuje na miano w erze, w której większość samochodów budowanych jest na podwoziach typu unibody i z wysokim poziomem elektifikacji. Jednak w jakiś sposób Toyota potwierdziła, że jest gotowa na to wyzwanie i kontynuuje historię Land Cruisera z niesamowitą maszyną.

Japoński producent nie przywiązywał zbytniej wagi do aerodynamiki, projektując Land Cruisera 2024. Mimo że samochód posiadał nieco zaokrąglone krawędzie i krzywe powierzchnie, ogólny wygląd był kanciasty. Z przodu, pas przedni przypominał ten z modelu Land Cruiser FJ70, z cienką ramką otaczającą grill, w którym logo Toyoty zajmowało centralne miejsce. Zauważono intrygujący detal w reflektorach, gdzie producent oferował klientom wybór dwóch wersji. Jedna z nich miała nowoczesne, smukłe diody LED, a druga okrągłe, podświetlane okręgi, przypominające wspomnianego wcześniej poprzednika Land Cruisera. Z profilu, powiększone przednie błotniki zakrywały masywne terenowe koła i miały plastikowe wstawki wokół kwadratowych nadkoli. Lusterka drzwiowe były ogromne jak na pojazd z 2023 roku i celowo pozostawiono je czarne, niepomalowane. Na tylnych drzwiach, Toyota stworzyła krok do linii okien w kierunku pionowego słupka D z tyłu. Tak jak na przednich błotnikach, tylne również miały plastikowe wykończenia i powiększone obszary. Producent pozostawił tył SUV-a niezmieniony, z oponą zapasową zamontowaną na tylnej klapie, instalując ją pod pojazdem. Na koniec, Land Cruiser 250 miał światła tylnie zamontowane w rogach, flanking the tailgate, aby utrzymać tradycyjny wygląd.

Wewnątrz, Land Cruiser oferował miejsce dla nawet siedmiu osób na trzech rzędach siedzeń. Ostatnie z nich, umieszczone w strefie bagażowej, były siedzeniami awaryjnymi, a zarówno drugi, jak i trzeci rząd można było złożyć, aby zwiększyć przestrzeń ładunkową. Mimo że długość pojazdu zmniejszyła się w porównaniu do poprzednika, przestrzeń wewnętrzna była większa dzięki dłuższemu rozstawowi osi. W rezultacie było wystarczająco miejsca na nogi w pierwszym i drugim rzędzie, a także wystarczająco w trzecim. Ale będąc hołdem dla legendarnej serii FJ70, SUV nie musiał trzymać się przestarzałych technologii. W rezultacie, deska rozdzielcza posiadała wyświetlacz LCD skierowany ku kierowcy oraz ekran dotykowy umieszczony na górze centralnej konsoli dla systemu multimedialnego. Ogromna konsola środkowa oddzielała przednie siedzenia. Znajdowały się w niej sterowanie skrzynią biegów, para uchwytów na kubki oraz schowek, który pełnił również funkcję podłokietnika.

Technicznie, Land Cruiser opierał się na ramie rurowej, z niezależnym zawieszeniem z przodu i sztywną osią z tyłu. Pod maską, Toyota zainstalowała turbodoładowany silnik czterocylindrowy w układzie rzędowym, wspomagany silnikiem elektrycznym, osiągający łącznie 326 KM (330 PS), połączony z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazywała moc na wszystkie koła za pomocą dwusprzęgłowej skrzyni rozdzielczej.

 Legendy nigdy nie umierają. Ikona off-roadowa Toyoty oraz najdłużej produkowany model wraca do Ameryki Północnej na rok modelowy 2024, powracając do swoich surowych korzeni. Od momentu debiutu na amerykańskim rynku w 1958 roku, Land Cruiser ewoluował na przestrzeni lat od legendarnych modeli dwu-drzwiowych, takich jak seria 40 z odchylaną przednią szybą, białym dachem i tylnymi siedzeniami, do w pełni wyposażonej serii 200, która była ostatnią generacją sprzedawaną w Stanach Zjednoczonych i łączyła niezwyciężoną siłę Land Cruisera z luksusowymi funkcjami. Teraz Land Cruiser pozostaje wierny swoim tradycjom, wracając jako wysokiej jakości off-roader w bardziej przystępnej cenie, co umożliwi szerszej grupie klientów korzystanie z licznych przygód w dziczy na całym świecie.

Nowy Land Cruiser, zbudowany na globalnej platformie TNGA-F, został zaprojektowany, inżynieryjnie opracowany i przetestowany, aby przetrwać w najcięższych warunkach. Ta nowa generacja dostępna jest wyłącznie z hybrydowym układem napędowym i-FORCE MAX o mocy 326 koni mechanicznych i 465 lb-ft momentu obrotowego. Jest nieco mniejszy i węższy od modelu 200 Series, co sprawia, że jest bardziej zwinny na szlakach. Land Cruiser wyposażony jest w technologię off-roadową, która zadebiutowała w najnowszej generacji ciężarówek Toyoty. W pierwszych dwóch miesiącach produkcji przewidziano limit 5 000 sztuk, a Land Cruiser będzie oferowany w wersji First Edition, która zawiera dwa nowe kolory nadwozia w odcieniach dwutonowych oraz dodatkowe wyposażenie off-road.

„Ta ikona należy do naszej oferty,” mówi Dave Christ, wiceprezydent grupy Toyoty i dyrektor generalny. „W 2024 roku Land Cruiser wraca do swoich korzeni z designem inspirowanym dziedzictwem, połączonym z legendarną zdolnością i trwałością, z których słynie, i zabierze jeszcze więcej klientów na przygody na całym świecie, tak jak robił to przez pokolenia.”

Land Cruiser 2024 będzie produkowany w zakładach Toyoty Motor Corporation w Tahara i Hino w Japonii oraz dotrze do USA wiosną 2024 roku. Sugerowana cena detaliczna producenta rozpocznie się od około 50 000 dolarów.

Powrót do korzeni

Przez dekady Land Cruiser był znany ze swojej światowej sławy zdolności, będąc symbolem podstawowych wartości Toyoty, takich jak jakość, trwałość i niezawodność. Gdy Land Cruiser trafił do USA pod koniec lat 50-tych, Toyota sprzedała tylko jeden egzemplarz w swoim pierwszym roku. Jednak po wprowadzeniu serii 40, Land Cruiser stał się najlepiej sprzedającym się modelem Toyoty w USA przez pięć kolejnych lat. Wczesne modele miały solidne osie przednie i tylne na sprężynach piórowych, a kanciasty wygląd z płaskim dachem i krótkimi zwisami oraz kratki „TOYOTA” stały się ikoniczne. Wkrótce jednak klienci zaczęli pragnąć większego SUV-a 4×4, a Land Cruiser rozwinął się w kierunku większych modeli kombi, takich jak seria 55 i 60, co ostatecznie doprowadziło do modelu 200 Series, luksusowego SUV-a klasy premium w USA.

Teraz, po trzyletniej przerwie, Land Cruiser powraca na rynek amerykański, korzystając z globalnej platformy TNGA-F z nadwoziem na ramie. Ta nowa rama przynosi większą sztywność w porównaniu z modelem 200 Series dzięki zastosowaniu stali o wysokiej wytrzymałości oraz stalowych zgrzewów laserowych. W porównaniu do modelu 200 Series, nowy Land Cruiser jest o 4,4 cala węższy i o 1,2 cala krótszy, co poprawia jego zdolności off-roadowe.

Studio CALTY Design Research, z siedzibą w Ameryce Północnej, ściśle współpracowało z globalnym zespołem projektowym, aby ustalić kierunek projektowania nowego Land Cruisera. Zespół projektowy użył czterech kluczowych terminów do prowadzenia prac: autentyczny, niezawodny, ponadczasowy i profesjonalny. Całkowicie nowy Land Cruiser powstał z czystego wyrazu formy zgodnej z funkcją.

Aby uzyskać charakterystyczny wygląd Land Cruisera, wersja 1958 ma ikoniczne okrągłe reflektory LED oraz kratkę „TOYOTA” inspirowaną dziedzictwem, podczas gdy inne wersje Land Cruisera mają smukłe, prostokątne reflektory przypominające model FJ62. Kwadratowy profil nadwozia przypomina to, co było charakterystyczne dla dawnych modeli Land Cruisera, a słupek A został przesunięty w tył, aby nie tylko uzupełniać wygląd, ale także poprawić widoczność na szlakach. Zredukowano również przedni zwis, aby umożliwić lepszy kąty podejścia.

Nowo opracowane zawieszenie przednie z podwójnymi wahaczami z amortyzatorami dwururowymi łączy się z wielowahaczowym zawieszeniem tylnym ze sprężynami śrubowymi. Aby poprawić uczucie prowadzenia i umożliwić wdrożenie dodatkowych funkcji bezpieczeństwa i wygody, Land Cruiser będzie wyposażony w elektryczne wspomaganie kierownicy, a wszystkie modele będą miały standardowe hamulce tarczowe o średnicy 17 cali z przodu i z tyłu. Z zaczepem holowniczym standardowym we wszystkich wersjach, Land Cruisery mogą ciągnąć ładunki o wadze do 6 000 funtów.

Standardowy układ napędowy i-FORCE MAX Hybrid

Nowy układ napędowy hybrydowy i-FORCE MAX znajduje się w standardzie we wszystkich wersjach i łączy turbodoładowany, czterocylindrowy silnik o pojemności 2,4 litra z elektrycznym silnikiem o mocy 48 koni mechanicznych, zintegrowanym z ośmiobiegową skrzynią biegów zasilaną akumulatorem NiMH o pojemności 1,87 kWh, co daje łącznie 326 koni mechanicznych i 465 lb-ft momentu obrotowego. Szacunkowa wydajność paliwowa zostanie ogłoszona bliżej daty wprowadzenia Land Cruisera na rynek.

Wszystkie Land Cruisery są wyposażone w system stałego napędu na wszystkie koła z centralnym blokadą dyferencjału oraz elektronicznie sterowaną dwubiegową skrzynią rozdzielczą z przełożeniem wysokim/niskim. System ten obejmuje również kontrolę stabilności pojazdu (VSC) oraz automatyczny ograniczony dyferencjał (Auto LSD). Elektrycznie blokowany dyferencjał tylny jest standardem we wszystkich Land Cruiserach i może pomóc w podziale mocy 50/50 na tylne koła, co poprawia kontrolę trakcji na nierównym terenie.

Ikona Off-Road

Land Cruiser od dawna jest ikoną off-road, a ta nowa generacja kontynuuje jego dziedzictwo. Nowo opracowana przednia belka stabilizacyjna z funkcją odłączania jest standardem w wersjach Land Cruiser i First Edition i zwiększa elastyczność po naciśnięciu przycisku. Ogólnie, Land Cruiser może pochwalić się kątem podejścia do 31,0 stopni oraz maksymalnym kątem zejścia do 22,0 stopni, podczas gdy kąt przełamania osiąga 25,0 stopni. Prześwit wynosi do 8,7 cala. W celu ochrony off-road, klienci Land Cruisera mogą dodać osłony przednie z wysokowytrzymałej stali oraz pełne osłony podwozia. Z przodu standardowo znajdują się haki holownicze, które wspomagają wydobycie z trudnych warunków. Model Land Cruiser 1958 standardowo wyposażony jest w lampy przeciwmgielne, które poprawiają widoczność. Wersja Land Cruiser ma również ulepszony system lampek RIGID z możliwością wyboru koloru.

Multi-Terrain Select, który jest teraz funkcjonalny zarówno w 4WD-High, jak i 4WD-Low, jest standardem w wersji Land Cruiser i oferuje regulowane ustawienia pomagające kontrolować poślizg kół na różnych nawierzchniach, takich jak błoto, piasek, czy żwir. Funkcja CRAWL Control, która jest standardem, działa jak odcinkowy tempomat off-road, pozwalając kierowcy skupić się na kierownicy, podczas gdy system utrzymuje jedną z pięciu dostępnych prędkości. Kontrola asystenta zjazdu to inna funkcja off-road, która jest standardem i pomaga kierowcy w poruszaniu się po zboczach, ograniczając prędkość pojazdu. Kierowcy mogą wyświetlać możliwe przeszkody na szlaku za pośrednictwem monitora Multi-Terrain, który wyświetla wyraźne obrazy na dostępny 12,3-calowy ekran dotykowy, który jest standardem w wersji Land Cruiser.

Dzięki oryginalnym akcesoriom Toyoty i powiązanym produktom akcesoryjnym (AAP), Land Cruiser staje się białą kartą do personalizacji. Ekosystem AAP będzie się rozwijał z czasem i obecnie obejmuje ponad 100 akcesoriów, takich jak sprzęt do ratowania off-road, uchwyty do przechowywania sprzętu, transportery sprzętu sportowego na świeżym powietrzu i inne. Produkty te można wygodnie włączyć do miesięcznych płatności klienta, co sprawia, że personalizacja Land Cruisera przez Toyotę jest łatwiejsza niż kiedykolwiek.

Połączony Land Cruiser

Z miejscami dla pięciu osób, modele Land Cruiser 1958 mają czarne tkaninowe siedzenia oraz 8-calowy ekran dotykowy wyświetlający najnowszy system Audio Multimedia Toyoty, który obsługuje bezprzewodowe połączenie Apple CarPlay i Android Auto. Nowy system multimedialny daje kierowcom możliwość dostępu do szerokiej gamy ulepszonych funkcji łączności i wygody, w tym aktualizacji Over-the-Air (OTA). W wersji Land Cruiser dostępne są podgrzewane i wentylowane siedzenia wykończone SofTex w kolorze czarnym lub Java, a także 12,3-calowy monitor multimedialny i dostępny 14-głośnikowy system audio premium JBL. Wersja Land Cruiser jest też dostępna z łącznością 4G dla pięciu urządzeń, co przekształca pojazd w hotspot AT&T. Dostępny pakiet premium obejmuje skórzane fotele w wersji Land Cruiser. Ograniczona wersja First Edition dostępna jest wyłącznie z tapicerką skórzaną oraz wypukłym logo „First Edition” na panelach drzwi. Standardowy bezprzewodowy pad do ładowania Qi ma zwiększoną moc wyjściową, a podwójne porty USB-C są dostępne dla pasażerów w pierwszym rzędzie oraz dla pasażerów z tyłu. W trakcie jazdy po nierównych szlakach dostępne są również udoskonalone funkcje, takie jak podparcie dłoni podczas korzystania z centralnego ekranu dotykowego oraz podparcia na kolana.

System inteligentnego klucza z przyciskiem startu jest standardem we wszystkich wersjach. Przy aktywnej wersji próbnej lub subskrypcji Remote Connect, dostępny klucz cyfrowy łączy się z kompatybilnymi smartfonami, umożliwiając dostęp do pojazdu, dostęp do tylnej klapy oraz uruchomienie pojazdu (w zależności od sieci 4G). Klucz cyfrowy można również zdalnie udostępniać innym osobom, co daje większą kontrolę nad dostępem do pojazdu, zamiast przekazywania komuś fizycznego klucza.

Prosta struktura wersji

Land Cruiser będzie dostępny w trzech wersjach: Land Cruiser 1958, Land Cruiser oraz limitowanej wersji Land Cruiser First Edition. Dostępny pakiet premium dodaje mocno podgrzewane i wentylowane skórzane fotele z regulacją lędźwiową, 14-głośnikowy system audio JBL, wyświetlacz head-up, cyfrowe lustro wsteczne, panoramiczny dach i inne.

Wersja 2024 Land Cruiser będzie oferowana w siedmiu opcjach kolorystycznych: Ice Cap, Wind Chill Pearl, Underground, Black, Meteor Shower, Trail Dust oraz Heritage Blue. Dwutonowe kolory nadwozia Trail Dust i Heritage Blue mają dach w odcieniu Grayscape.

Standardowy system bezpieczeństwa Toyota Safety Sense 3.0

Wszystkie modele 2024 mają w standardzie system Toyota Safety Sense 3.0, zestaw aktywnych systemów bezpieczeństwa i wygody. Udoskonalenia TSS są możliwe dzięki nowym czujnikom systemu o poprawionej zdolności detekcji. Ten zestaw funkcji obejmuje:

System zapobiegania kolizjom z wykrywaniem pieszych
Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu z asystą kierownicy
Dynamiczny tempomat radarowy o pełnym zakresie prędkości
Asystent utrzymania pasa ruchu
Asystent znaków drogowych
Automatyczne światła drogowe
Proaktywna asysta jazdy
Kiedy spełnione są warunki działania systemu, wykorzystując kamerę pojazdu i radar, Proaktywna Asysta Jazdy ma na celu zapewnienie łagodnego hamowania w zakrętach lub łagodnego hamowania i/lub kierowania, aby wspierać zadania prowadzenia pojazdu, takie jak kontrola odległości między pojazdem, pieszym lub rowerzystą. Proaktywna Asysta Jazdy nie jest substytutem Systemu Zapobiegania Kolizjom i działa w różnych okolicznościach.

Funkcje Toyota Safety Sense zostały ulepszone w TSS 3.0:

System zapobiegania kolizjom z wykrywaniem pieszych zyskał ulepszone możliwości detekcji dzięki nowym czujnikom systemu. Otrzymuje on wsparcie na skrzyżowaniach z poprawioną zdolnością detekcji w pewnych okolicznościach. Oprócz wykrywania pieszych i rowerzystów, system ten potrafi także wykrywać motocyklistów.
Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu będzie teraz dostarczać asystę kierownicy oraz ulepszoną rozpoznawalność pasa, obejmującą detekcję niektórych obiektów 3D, takich jak barierki, które mogą być użyte do pomocy w wyznaczaniu pasa.
Dynamiczny tempomat radarowy będzie miał zdolność działania w pełnym zakresie prędkości oraz doda czwartą opcję ustawienia odległości, w porównaniu do wcześniej dostępnych trzech. Ulepszona detekcja pojazdu pozwoli na wykrycie więcej niż jednego pojazdu poprzedzającego, a także pojazdów w sąsiednich pasach. Pomaga to systemowi w dostosowywaniu prędkości w sposób bardziej płynny i naturalny, zwłaszcza gdy kierowca zmienia pas.
Asystent utrzymania pasa ruchu jest nowością w Land Cruiserze i do funkcjonowania wymaga włączenia dynamicznego tempomatu radarowego. System wymaga wykrywalnych oznaczeń pasa, aby działać. Podobnie jak ostrzeżenie o opuszczeniu pasa, rozpoznawanie pasa jest ulepszane w porównaniu do wcześniejszych generacji TSS. Oprócz centrowania na pasie, system ten również zapewnia więcej przestrzeni między pojazdami wyprzedzanymi na sąsiednich pasach. Działa poprzez przesunięcie ścieżki jazdy pojazdu przy pomocy niewielkich poprawek kierowniczych, starając się utrzymać pojazd w swoim pasie.
Nowy System Zatrzymania Pojazdu w Nagłym Wypadku to nowa funkcja Asystenta Utrzymania Pasa Ruchu. Jest zaprojektowany do monitorowania zachowań kierowcy, takich jak sposób prowadzenia, aby określić, czy nie jest on zwrócony uwagę lub nie reaguje, na przykład w przypadku nagłego zagrożenia zdrowotnego. Ta funkcja ma na celu zatrzymanie pojazdu, jeśli kierowca nie reaguje na ostrzeżenia o przejęcie kontroli.
Asystent Znaków Drogowych to również nowość w Land Cruiserze. System ten ma na celu wykrywanie znaków ograniczenia prędkości, znaków stopu, znaków zakazu wjazdu, znaków ustąpienia pierwszeństwa oraz niektórych znaków ostrzegawczych i wyświetlanie ikony znaku na wyświetlaczu Multi-Information Display (MID).
Oprócz TSS 3.0, inne standardowe funkcje to Monitor Martwego Pola (BSM), który ma na celu pomoc w wykrywaniu i ostrzeganiu o nadjeżdżających lub znajdujących się w sąsiednich pasach pojazdach, oraz Ostrzeżenie o Ruchu Poprzecznym z Tyłu (RCTA), które zapewnia dodatkowy spokój ducha, pomagając wykrywać pojazdy nadjeżdżające z obu stron podczas wycofywania się i ostrzegając wizualnie i dźwiękowo. Kontrola Asystenta Startu na Wzgórzu (HAC) również jest standardem.

Wizja Beyond Zero

W ramach zróżnicowanego podejścia Toyoty do dążenia do neutralnej węglowo przyszłości, Land Cruiser jest najnowszą hybrydą w ofercie Toyoty, która nosi znak Beyond Zero. Dziś Toyota oferuje 16 elektryfikowanych pojazdów do wyboru dla klientów. Z dwunastoma modelami hybrydowymi, dwoma modelami hybrydowymi typu plug-in, elektrycznym pojazdem bZ4X oraz ogniwem paliwowym o zerowej emisji Mirai, Toyota zapewnia więcej możliwości niż jakikolwiek inny producent samochodów, aby klienci mogli zredukować swój ślad węglowy.

Ograniczona gwarancja

Standardowa gwarancja na nowe pojazdy Toyoty wynosi 36 miesięcy/36 000 mil i obejmuje wszystkie komponenty, z wyjątkiem standardowego zużycia i elementów serwisowych. Dodatkowe 60-miesięczne gwarancje obejmują układ napędowy na 60 000 mil oraz perforację spowodowaną korozją na 60 miesięcy bez ograniczenia przebiegu. Komponenty związane z hybrydą, które wymagają napraw, mając na celu skorygowanie wad materiałowych lub wykonawczych, są objęte 8-letnią/100 000-milową gwarancją, w zależności od tego, co nastąpi pierwsze, od daty pierwszego użycia, gdy sprzedawane są jako nowe. Akumulator hybrydowy objęty jest 10-letnią/150 000-milową gwarancją, w zależności od tego, co nastąpi pierwsze, i jest przenośny między właścicielami.

2.4L 8AT AWD (330 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc243.1 Kw @ - Rpm
330.5 Hp @ - Rpm
326 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy465 Lb-Ft @ - Rpm
630 Nm @ - Rpm
Moc silnika elektrycznego35.3 Kw (48 Hp)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoMild Hybrydowy
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/70 R18
Długość193.7 In (4920 Mm)
Szerokość84.2 In (2139 Mm)
Wysokość73.2 In (1859 Mm)
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit8.7 In (221 Mm)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity1.87 Kwh

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.