2024 Toyota Tacoma

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Toyota Tacoma zadebiutowała na rynku w 1995 roku jako kompaktowy pickup. W kolejnych dwóch generacjach japoński producent przeszedł do bardziej rozbudowanej sylwetki, klasyfikując go jako średniej wielkości pickup.

Model z 2024 roku rozpoczyna czwartą generację Tacoma i ma na celu kontynuację dziedzictwa jednego z najbardziej uznawanych pickupów na rynku północnoamerykańskim w ciągu ostatnich kilku dziesięcioleci. Będzie dostępny w wielu wersjach, w tym: SR, SR5, TRD PreRunner, TRD Sport, TRD Off Road, Limited, TRD Pro oraz Trailhunter.

Nowa wersja, zachowując „ducha Tacoma” swoich poprzedników, jest pierwsza zbudowana na globalnej platformie TNGA-F dla ciężarówek i została całkowicie przeprojektowana. Bardziej kanciasta sylwetka nadaje pojazdowi nowoczesny wygląd terenowy, podkreślając jego zdolności off-road. Nowe zawieszenie wielowahaczowe zastępuje stare resory, co poprawia prowadzenie i stabilność pojazdu, a wersja TRD Off-Road będzie wyposażona w amortyzatory Bilstein z zewnętrznym zbiornikiem, co poprawia odprowadzanie ciepła.

Wzrost mocy pojazdu, aby odpowiadała jego zdolnościom prowadzenia, był koniecznością, a Toyota osiągnęła to, wprowadzając opcję hybrydowego napędu iForce MAX, który może generować 326 koni mechanicznych i 465 lb-ft momentu obrotowego, co pozwala pokonać nawet największe przeszkody podczas przygód off-road. W razie potrzeby elektronicznie aktywowany blokada tylnego dyferencjału może podzielić moc 50/50 między tylnymi kołami.

Toyota oferuje także sześciobiegową inteligentną skrzynię manualną z automatycznym dopasowaniem obrotów i technologią zapobiegającą zgaśnięciu silnika dla osób, które chcą poczuć większą kontrolę nad swoim pickupem poza drogą. Aby poprawić komfort jazdy w różnych warunkach terenowych, wersja TRD Pro wyposażona jest w fotel IsoDynamic Performance, który umożliwia jednoczesne ruchy wertykalne i lateralne, mające na celu zredukowanie wibracji i wstrząsów przenoszonych na kierowcę, co zapewnia płynniejszą i mniej męczącą jazdę.

Wersja Trailhunter ma być pojazdem do overlandingu, który nie wymaga dalszych modyfikacji, aby zapewnić jedno z najlepszych doświadczeń na rynku. Oferuje adaptacyjne zawieszenie zmienne, zintegrowany kompresor powietrza o dużej mocy oraz wersję ciężką stelaża ładunkowego, która może udźwignąć dodatkowy ciężar z namiotu lub innych potrzeb kempingowych.

Aby zapewnić pełne doświadczenie, Tacoma z 2024 roku ma, oprócz 14-calowego ekranu dotykowego wysokiej jakości, system audio JBL z 10 głośnikami, połączony z głośnikiem Bluetooth JBL, który działa jak głośnik centralny, gdy jest umieszczony w samochodzie, a po wyjęciu może być używany przez sześć godzin do organizowania imprez przy bagażniku, kempingów off-road i wielu innych scenariuszy, w których pickup staje się centrum spotkań towarzyskich.

 Po niemal dwóch dekadach dominacji na rynku średniej wielkości pickupów, Toyota Tacoma jest gotowa na nowy rozdział. Ten wszechstronny samochód jest całkowicie nowy na rok 2024, zaprojektowany z myślą o epickich przygodach, a także doskonalący każdy aspekt, który przez lata uczynił go niezawodnym wyborem dla kupujących pickupy, w połączeniu z legendarną jakością, trwałością i niezawodnością Toyoty oraz wieloma innymi zaletami.

Przebudowana od podstaw i oparta na globalnej platformie TNGA-F, dzielonej z modelami Tundra i Sequoia, całkowicie nowa Toyota Tacoma została zaprojektowana i opracowana z myślą o rynku amerykańskim. W swojej czwartej generacji Tacoma wykorzystuje nową, wysokotężną stalową ramę; wprowadza liczne funkcje, z których mogą korzystać miłośnicy off-roadu; wyposażona jest w nową, w pełni zaprojektowaną tylną zawieszenie wielowahaczowe, które poprawia komfort jazdy i prowadzenie; oraz oferuje dwa potężne i wydajne turbodoładowane silniki czterocylindrowe, w tym najwyższej klasy hybrydę i-FORCE MAX o mocy 326 koni mechanicznych i ogromnym momencie obrotowym wynoszącym 465 lb.-ft. Tacoma również zaprezentuje światu nową wersję Trailhunter, po raz pierwszy ujawnioną na targach SEMA 2022 jako koncepcję Trailhunter, która jest przeznaczonym do off-roadu pojazdem dostępnym bezpośrednio od dealera.

„Dzięki jeszcze większym możliwościom terenowym oraz jakości, trwałości i niezawodności, których oczekują nasi klienci, a także szeregowi opcji dla każdego właściciela, jesteśmy pewni, że Tacoma pozostanie najlepszym wyborem wśród nabywców średniej wielkości pickupów, gdy pojawi się jeszcze w tym roku,” mówi Dave Christ, wiceprezydent grupy Toyota i dyrektor generalny.

Całkowicie nowa Toyota Tacoma z 2024 roku trafi do sprzedaży pod koniec 2023 roku, przy czym modele i-FORCE MAX zadebiutują na początku 2024 roku.

Design i rozwój inspirowany „Tacoma-ness”

Centrum projektowe CALTY w Ameryce Północnej, z siedzibą w Newport Beach w Kalifornii i Ann Arbor w Michigan, prowadziło prace projektowe nad nową Tacoma, podobnie jak w przypadku modeli Tundra i Sequoia, które zadebiutowały w zeszłym roku.

„Naszym głównym celem projektowym dla całkowicie nowej Tacoma było wierne odzwierciedlenie sposobu, w jaki nasi klienci korzystają z ich trucków w trudnych warunkach terenowych,” mówi Kevin Hunter, prezydent CALTY Design Research. „Patrzyliśmy na naszą DNA trucków oraz na pojazdy wyścigowe Toyota Baja jako źródło inspiracji, aby uchwycić ekstremalnego ducha przygody off-road. Wysokie zawieszenie, duże opony, smukłe nadwozie i potężne, sportowe proporcje definiują ikoniczny wygląd Tacoma, nazywany 'Tacoma-ness’.”

Zespół projektowy CALTY skupił się na temacie „Maszyna Przygód” podczas definiowania istoty nowej Tacoma. Odnosi się to do inżynieryjnej wytrzymałości Tacoma oraz jej sportowej postawy. Zespół projektowy dąży do nadania samochodom Toyoty rodzinnego charakteru, z unikalnymi osobowościami definiowanymi przez ich przeznaczenie. Dla Tacoma, wąskie nadwozie i szeroka górna kratka nawiązują do oryginalnego HiLux, a elementy takie jak agresywne płyty osłonowe podkreślają ekstremalną wytrzymałość Tacoma. Inne charakterystyczne elementy designu obejmują wysoko zamontowane reflektory, boczne wloty powietrza, heksagonalny motyw grilla oraz zintegrowane spojlery dachu i klapy bagażnika.

Badania i rozwój inżynieryjny przeprowadzono w technicznych centrach Toyoty w Michigan, Arizonie i Kalifornii. Zespoły inżynieryjne przyjęły koncepcję „Tacoma-ness” i nieustannie pracowały nad opracowaniem następnej generacji Tacoma jako niezwykle zdolnego pojazdu wielozadaniowego, który może jeździć praktycznie wszędzie. Udoskonalenia wprowadzone zostały we wszystkich wersjach. Zespół poprawił możliwości off-roadowe Tacoma, począwszy od w trudnym terenie do szybkiego wyścigu po pustyni. Dzięki temu Tacomy będą mogły działać w różnorodnych warunkach, zarówno na drodze, jak i w terenie. Obejmuje to wszystko – od luksusowej nocy w wersji Limited po przejazd przez Black Bear Pass w wersji Tacoma TRD Off-Road, która jest bardziej zdolna niż kiedykolwiek wcześniej.

„Dążyliśmy do jeszcze większej różnorodności cech między wersjami,” mówi Sheldon Brown, główny inżynier Tacoma. „Każda z nich ma wyraźny nacisk na kluczowy atrybut i wykorzystuje sprzęt, specyfikacje oraz regulacje oparte na wydajności, aby dostarczyć unikalne doświadczenie bardziej niż kiedykolwiek wcześniej.”

Solidna konstrukcja i możliwości

Nowa Tacoma korzysta z globalnej platformy samochodów ciężarowych TNGA-F, dzielonej z całkowicie nowymi modelami Tundra i Sequoia. Tak jak w przypadku pełnowymiarowych odpowiedników, stal wysokotężna z blanki i spawów laserowych jest używana w całej ramie, aby zwiększyć sztywność w porównaniu do poprzedniej generacji, a aluminium jest wykorzystywane w górnej części nadwozia w celu zmniejszenia wagi. Podpora ramy także została wzmocniona, aby zwiększyć wytrzymałość i pomieścić dostępny sprzęt do overlandingu, taki jak namioty dachowe i lodówki turystyczne. Dodatkowo, dach wyposażony jest w zintegrowane otwory mocujące, które umożliwiają łatwe dodanie belek dachowych we wszystkich modelach, w połączeniu z uszczelką do kanału dachowego w celu zapewnienia wodoodpornego uszczelnienia. Zbudowano nowy przedni element poprzeczny dla przekładni kierowniczej, co zwiększa sztywność dzięki dodatkowemu wsparciu poprzecznemu, jednocześnie poprawiając reakcję kierownicy i dynamikę prowadzenia. Nowy punkt podnoszenia z wysokim skokiem jest również zintegrowany w tylnym końcu ramy.

Nowa Tacoma charakteryzuje się także nowym, dostępnym tylnym zawieszeniem wielowahaczowym, które zastępuje sprężyny liściowe poprzedniego modelu na zestaw sprężyn. Jednak sprężyny liściowe wciąż pozostają standardem w wersjach SR, SR5 XtraCab i TRD PreRunner. Tacoma teraz otrzymuje także czterotłoczkowe hamulce tarczowe dla zwiększenia wydajności hamowania w porównaniu do poprzedniego modelu, podczas gdy modele TRD i wyższe są wyposażone w większy zestaw hamulców przednich. Modele TRD i wyższe, wyposażone w i-FORCE MAX, mają większy zestaw hamulców tylnych. Elektroniczna hamulca ręcznego umożliwia kontrolę prędkości w trybie radarowym przy niskiej prędkości i funkcję zatrzymania hamulca. Aby poprawić uczucie kierowania i ułatwić włączenie dodatkowych funkcji bezpieczeństwa i komfortu, Tacoma teraz ma elektryczne wspomaganie kierownicy.

Tacoma teraz ma zawieszenia dostosowane specjalnie do każdej wersji. Na przykład, TRD Sport ma czerwone tłumiki sportowe TRD, które zapewniają bardziej responsywne wrażenia. Wersja TRD Off-Road jest wyposażona w monotubowe tłumiki Bilstein z zewnętrznym zbiornikiem dla zwiększonego skoku kół i lepszego odprowadzania ciepła oraz zawór kontrolujący zakończenie stoku (ESCV), który zapewnia zwiększoną siłę tłumienia, gdy zawieszenie zbliża się do pełnego skoku. TRD Pro jest wyposażone w nowe trzydrogowe tłumiki FOX QS3, które można dostosować do różnych ustawień, co poprawia osiągi w szybkiej jeździe terenowej oraz tylne ograniczniki uderzeniowe FOX Internal Floating Piston (IFP), które poprawiają odczucia przy uderzeniu. Trailhunter zawiera nową zawieszenie 4×4 Old Man Emu (OME) od ARB, które jest dostosowane do optymalnych poziomów kontroli w terenie i zdolności ładunkowej. Wersja Limited ma nowy system Adaptive Variable Suspension (AVS), który stale dostosowuje siły tłumienia w zależności od zmieniających się warunków drogowych. System AVS z liniowym solenoidowym zaworem wyposażony jest w wbudowane siłowniki w przednich i tylnych amortyzatorach, które nieprzerwanie zmieniają siłę tłumienia w zależności od warunków drogowych, aby zapewnić nowej Tacoma gładką i luksusową jazdę.

Maksymalna zdolność holownicza Toyoty Tacoma wynosi 6,500 lbs. w wersjach SR5 i TRD PreRunner XtraCab, a maksymalne obciążenie wzrasta do 1,709 lbs. w TRD Off-Road. Aby ułatwić holowanie, Tacoma jest dostępna z różnorodnymi funkcjami wspomagającymi, w tym kontrolerem hamulca przyczepy, przewodnikiem podczas cofania przyczepy oraz lustrami wyświetlającymi. Przewodnik do cofania przyczepy wspomaga ogólnie manewrowanie przyczepami, podczas gdy dostępna funkcja Straight Path Assist ma na celu pomoc w cofaniu samochodu i przyczepy w linii prostej. Dostępne kamery 360 stopni tworzą widok z góry, aby ułatwić widoczność, w tym w trudno dostępnych miejscach wokół samochodu i przyczepy. Podczas korzystania z zintegrowanego kontrolera hamulca przyczepy Toyoty, monitor martwego pola jest zaprojektowany tak, aby rozpoznać martwe pola nie tylko dla samochodu, ale także dla niektórych przyczep.

Aby jeszcze bardziej ułatwić pracę ciężarówki, objętość łóżka wzrosła o 7 procent, co jest przydatne do ładowania niezbędnych akcesoriów pod dostępnym pokrowcem. Dodatkowo, aluminiowa klapa bagażnika oferuje możliwość zasilania oraz zamykania z zabezpieczeniem przed zgnieceniem, a przycisk szybkiego zwolnienia oraz zamykania jest zintegrowany w jednej z lamp tylnych. W wersjach z silnikiem spalinowym dostępne jest gniazdo inwertera AC o mocy 400W w łóżku i na tylnym panelu konsoli centralnej, podczas gdy wersje i-FORCE MAX standardowo oferują inwerter AC o mocy 2400W. Zasilanie DC 12V jest także dostępne w łóżku i kabinie. Trailhunter wyposażony jest w zintegrowany kompresor powietrza o dużej mocy w łóżku, który szybko napełnia opony o dużych średnicach po ich spuszczeniu, aby można było spędzać dni lub tygodnie na szlaku.

Wydajność Tacoma na MAX

Toyota Tacoma zaoferuje dwa potężne i wydajne układy napędowe, wykorzystujące silnik czterocylindrowy turbo o pojemności 2.4 litra. W wersjach podstawowych SR, silnik ten generuje 228 koni mechanicznych i 243 lb.-ft. momentu obrotowego. Dla wszystkich innych wersji moc wzrasta do 278 koni mechanicznych i 317 lb.-ft. momentu obrotowego, gdy jest połączony z nową ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów z inteligencją (ECT-i). Entuzjaści się cieszą: dostępna jest sześcio-biegowa inteligentna skrzynia ręczna (iMT2) z automatycznym dopasowywaniem obrotów i technologią zapobiegającą zatrzymaniu. Modele z manualną skrzynią produkują 270 koni mechanicznych i 310 lb.-ft. momentu obrotowego.

Nowością w segmencie średniej wielkości pickupów jest hybrydowy układ napędowy Tacoma i-FORCE MAX, najsilniejszy układ napędowy, jaki kiedykolwiek oferowano w modelu Tacoma. Dostępny w modelach TRD Sport, TRD Off-Road, Limited, oraz standardowo w modelach TRD Pro i Trailhunter, i-FORCE MAX łączy silnik 2.4-litra z elektrycznym silnikiem o mocy 48 KM zintegrowanym w ośmiobiegowej skrzyni, zasilanym z baterii NiMH o pojemności 1.87 kWh, co tworzy całkowitą moc systemu 326 koni mechanicznych i ogromny moment obrotowy wynoszący 465 lb.-ft, niemal podwajając moment obrotowy aktualnego modelu z silnikiem V-6. Kiedy Tacoma jest wyposażona w i-FORCE MAX, może pokonać 8-procentową górkę na autostradzie bez potrzeby redukcji biegów, co sprawia, że długie podróże są przyjemniejsze niż kiedykolwiek. Szacunkowa wydajność paliwowa wszystkich układów napędowych zostanie ogłoszona bliżej daty sprzedaży.

Tacomy z napędem na tylne koła wyposażone są w automatyczny, ograniczony dyferencjał (Auto LSD), a modele z napędem na wszystkie koła mają elektronicznie kontrolowaną dwubiegową skrzynię rozdzielczą z wysokim/niskim przełożeniem oraz Aktywną Kontrolą Traction (A-TRAC) i automatyczny ograniczony dyferencjał (Auto LSD). Elektronicznie blokowany dyferencjał tylny standardowo występuje w wersjach TRD PreRunner, TRD Off-Road, TRD Pro i Trailhunter. Nowa i luksusowa wersja Limited posiada teraz system stałego napędu na cztery koła z centralnym blokowanym dyferencjałem w modelach i-FORCE MAX.

Maszyna do przygód w ostatecznym wydaniu

Legendarne możliwości off-roadowe Toyoty Tacoma zostały podniesione na wyższy poziom w nowej generacji, czyniąc ją ostateczną maszyną przygód. Nowy, dostępny przedni stabilizator z możliwością odłączenia zwiększa elastyczność za naciśnięciem przycisku. Po odłączeniu przedniego stabilizatora, elastyczność Tacoma zwiększa się o 10 procent w porównaniu do poprzedniej generacji. Elektroniczne odłączenie stabilizatora będzie nawet kompatybilne z zatwierdzonymi przez Toyotę zestawami podnoszącymi.

Tacoma ma kąty podejścia do 33.8 stopni, kąty przełamania 23.5 stopnia oraz kąty odejścia 25.7 stopnia w wersji TRD Pro bez pakietu holowniczego. Wysokość prześwitu sięga maksymalnie 11 cali w wersji TRD Pro. A dzięki licznym dostępnym kamerom, kierowcy wersji TRD Off-Road, TRD Pro i Trailhunter mogą widzieć potencjalne przeszkody na szlaku za pomocą monitorowania wieloterenu, które może wyświetlać wyraźny obraz na dostępnej 14-calowej ekranie dotykowym. W najtrudniejszych sytuacjach, Tacoma oferuje standardowe hak do odzyskiwania z przodu oraz opcjonalnie z tyłu oraz ochronę podwozia.

Multi-Terrain Select, który działa teraz zarówno w trybie 4WD-High, jak i 4WD-Low, oferuje regulowane ustawienia, które pomagają kontrolować poślizg kół na różnych nawierzchniach, takich jak błoto, brud i piasek. Tacoma przyjmuje również nową, znacznie cichszą funkcję CRAWL Control, która działa jak niskoprocentowy, off-roadowy tempomat, pozwalając kierowcy skupić się na kierowaniu, podczas gdy system utrzymuje jedną z pięciu wybieranych prędkości. Gdy przyczepność jest niezwykle ograniczona, dostępny elektronicznie aktywowany blokowany dyferencjał tylny może pomóc podzielić moc 50/50 na tylne koła. Controll Hill Assist to kolejna funkcja off-roadowa, która ułatwia kierowcy poruszanie się w dół, ograniczając prędkość pojazdu. Tacomy z manualną skrzynią mają standardowe wyłączenie sprzęgła, które pozwala na uruchomienie samochodu na biegu, co oznacza, że kierowca nie musi naciskać sprzęgła w trudnych warunkach terenowych.

Całkowicie nowy Trailhunter: idź w dal

Toyota Tacoma wprowadza całkowicie nową wersję Trailhunter do gamy wytrzymałych ciężarówek Toyoty. Toyota od lat jest pierwszym wyborem wśród miłośników overlandingu dzięki swojej legendarnie wysokiej jakości, trwałości i niezawodności, a teraz entuzjaści mogą uzyskać fabrycznie zaprojektowanego overlandera prosto od Toyoty. Aby pomóc w realizacji Trailhuntera, Toyota współpracowała z renomowaną australijską firmą ARB, aby wspólnie opracować wrażliwe na położenie 2,5-calowe, forge monotube shocks Old Man Emu (OME) z zewnętrznymi zbiornikami, stalowym tylnym zderzakiem, solidnymi punktami do odzyskiwania oraz belką użytkową w łóżku z wyjmowanymi panelami MOLLE. Inżynierowie ARB pracowali nawet na miejscu w Toyocie razem z zespołem projektowym, aby wspólnie rozwinąć Trailhuntera. Dzięki dostępnym konfiguracjom kabin Double Cab z 5 lub 6-stopowym łóżkiem, poważni miłośnicy overlandingu mogą wynieść swoje Trailhunters na wyższy poziom dzięki dostępnym wersjom lekkim lub ciężkim pełnego wspornika ARB, aby wspierać dodatkowe akcesoria, takie jak namioty dachowe, zadaszenia czy prysznice kempingowe.

Tłumiki OME, wraz z 33-calowymi oponami Goodyear Territory R/T, podnoszą Trailhuntera o dodatkowe dwa cale z przodu i 1,5 cala z tyłu. Wysokoprzejrzysty końcówka wydechowa jest również standardem, a niskoprofilowy, wysoko zamontowany wlot powietrza Trailhuntera skierowany jest na stronę pasażera, aby zapewnić czystsze powietrze dla i-FORCE MAX. Ochrona Trailhuntera obejmuje poręcze chroniące przed skałami oraz wiele płyt osłonowych o wysokiej twardości, co zapewnia poważne możliwość przygód off-grid prosto z fabryki.

Trailhunter jest również wyposażony w grille w kolorze brązowym z inspirowanym historią napisem „TOYOTA” oraz zintegrowanym 20-calowym paskiem LED, który współpracuje z białymi/żółtymi lampami LED. Oświetlenie w łóżku Trailhuntera jest trójkątne, aby unikać ciemnych obszarów, a zintegrowane lampy boczne łóżka pomagają oświetlić obszar wokół łóżka podczas rozstawiania obozu w nocy. Potężny inwerter AC o mocy 2400W zapewnia zasilanie w dwóch lokalizacjach w kabinie oraz na tylnej desce, w której dostępne są również złącza 12V i USB do zasilania innych urządzeń, takich jak lodówka ARB. Trailhunter jest również wstępnie okablowany do akcesoriów z trzema przełącznikami pomocniczymi na desce rozdzielczej.

Oprócz oryginalnych części i akcesoriów Toyoty, dodatkowe akcesoria są dostępne w ramach niedawno ogłoszonego programu Associated Accessory Products (AAP), aby klienci mogli dostosować swoją Tacoma Trailhunter dokładnie tak, jak chcą bezpośrednio od uczestniczących dealerów Toyoty. Ekosystem AAP będzie się rozwijał w czasie i obecnie obejmuje ponad 100 akcesoriów, takich jak sprzęt do odzyskiwania w terenie, mocowania do przechowywania sprzętu, uchwyty do sportów na świeżym powietrzu i wiele więcej. Te produkty można również wygodnie uwzględnić w miesięcznych płatnościach, a także nie są one ograniczone tylko do Trailhuntera, co sprawia, że dostosowanie Tacomy przez Toyotę jest łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej.

TRD Pro: Idź szybko

Podczas gdy Trailhunter jest specjalnie zaprojektowany do przygód overlandingowych w trudnym terenie, Tacoma TRD Pro podnosi swoje sprawdzone atrybuty prędkościowych i desert racingowych na nową generację. Czerwone aluminiowe górne wahacze TRD optymalizują geometrię z przodu i redukują ciężar niesprężony, podczas gdy manualne tłumiki FOX Quick Switch 3 (QS3) wewnętrznego obejścia o średnicy 2,5 cala mogą być dostosowywane do trzech różnych ustawień za pomocą pokręteł na ciałach tłumików, aby dostroić tłumienie kompresji. Zbudowane wokół nowego zawieszenia wielowahaczowego, wewnętrzne tłumiki FOX Internal Floating Piston (IFP) mogą pomóc w zmiękczeniu niektórych z najtrudniejszych terenów.

Aby uzyskać bardziej groźną postawę niż kiedykolwiek, TRD Pro siedzi dwa cale wyżej z przodu i półtora cala z tyłu oraz jest o trzy cale szerszy niż Tacoma SR5. Czarne felgi TRD wykonane w technologii flow-forming mają na sobie opony 33-calowe Goodyear Territory R/T. Standardowy silnik i-FORCE MAX w TRD Pro oddycha wydajniej dzięki zwiększonej wydajności powietrza oraz podwójnemu wydechowi TRD. Nowy zintegrowany pasek LED współpracuje z reflektorami LED, aby zoptymalizować wzór wiązki, celując w zrównoważony rozkład światła z znacznie większym zasięgiem, a zestaw białych lamp LED RIGID zwiększa widoczność w trudnych warunkach pogodowych. TRD Pro również otrzymuje nowy metalowy zderzak tylny ARB o wysokim prześwicie z czerwoną haką do odzyskiwania oraz aluminiową płytę osłonową TRD z przodu.

Debiutując ekskluzywnie w nowym TRD Pro, fotel IsoDynamic Performance, jako pierwszy w segmencie, pomaga zapewnić płynną, budzącą zaufanie jazdę dla osób zajmujących miejsca kierowcy i pasażera z przodu. Celem tej opatentowanej funkcji jest stabilizacja pola widzenia kierowcy w celu poprawy koncentracji, komfortu i redukcji zmęczenia podczas jazdy po trudnych szlakach. Fotel IsoDynamic Performance używa systemu amortyzatorów powietrznych, co pozwala na jednoczesny ruch pionowy i boczny fotela, aby stłumić ruch ciała i ustabilizować głowę i szyję, aby zachować
zgodność z kręgosłupem. Efekt tłumienia można dostosować w zależności od wagi ciała oraz preferencji pasażera i można go zignorować, jeśli zajdzie taka potrzeba, za pomocą dźwigni na oparciach foteli.

Najnowsza technologia wewnątrz

Całkowicie nowa Toyota Tacoma jest wypełniona najnowszą technologią oraz ekranami informacyjnymi, które wprowadzają znaczące aktualizacje do kabiny. Nowy 8-calowy lub dostępny 14-calowy ekran multimedialny wyświetla najnowszy system Audio Multimedia Toyoty, który zadebiutował w modelu Tundra 2022 i został zaprojektowany oraz opracowany przez zespół Connected Technologies Toyoty z siedzibą w Teksasie. System obsługuje bezprzewodową kompatybilność Apple CarPlay® i Android Auto™, i dobrze współpracuje z dostępną bezprzewodową stacją ładującą Qi o zwiększonej mocy wyjściowej. Złącze USB-C do danych i ładowania jest zintegrowane z prawej strony wyświetlacza, a podwójne porty USB-C są dostępne w pierwszym rzędzie i dla pasażerów z tyłu. 12.3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników z czterema różnymi stylami jest standardem w wyższych wersjach, podczas gdy 7-calowy zestaw wskaźników jest standardem w niższych wersjach.

Standardowo w wszystkich wersjach znajduje się system Smart Key z przyciskiem uruchamiania. Przy aktywnym okresie próbnego lub subskrypcyjnego dostępu zdalnego, dostępny klucz cyfrowy łączy się z kompatybilnymi smartfonami, umożliwiając dostęp do pojazdu, dostęp do klapy bagażnika oraz uruchamianie pojazdu (zależne od sieci 4G). Klucz cyfrowy można również zdalnie udostępnić innym, aby mieć większą kontrolę nad dostępem do pojazdu, zamiast oddawać fizyczny klucz. Dodatkowo dostępny jest klucz Smart Card, który jest kluczem w rozmiarze karty kredytowej, co pozwala kierowcy łatwo i wygodnie nosić swój klucz wszędzie ze sobą.

Tacoma maksymalnie wykorzystuje swoją kabinę w tej najnowszej generacji. Modele spalinowe mają trzy razy więcej miejsca do przechowywania pod tylnym siedzeniem w porównaniu do obecnego modelu, a oparcie tylnego siedzenia można również złożyć na płasko w celu stworzenia dodatkowej powierzchni ładunkowej. Półka jest zintegrowana z panelem instrumentów, aby pasażer mógł położyć telefon lub inne małe przedmioty, a panele MOLLE na konsoli centralnej i panelach drzwiowych pozwalają na jeszcze większe możliwości przechowywania. Gumowe uchwyty znajdują się po stronie pasażera na konsoli centralnej, na wszystkich drzwiach oraz po stronie pasażera z przodu. W modelach Double Cab znajdują się również uchwyty pomocnicze na słupku B nad głową. Ukryta kieszeń boczna na desce rozdzielczej po stronie kierowcy ma kod QR, który kieruje właścicieli do strony Toyoty w celu zdobycia wymiarów potrzebnych do zaprojektowania i wydrukowania 3D własnych akcesoriów, takich jak latarka, multitool lub zestaw narzędzi.

Dla tych, którzy uwielbiają grać zarówno w swoim samochodzie w drodze na oboz, jak i na obozie, Tacoma teraz oferuje premium system audio JBL® z dziesięcioma głośnikami, w tym nowym zewnętrznym subwooferem dla lepszego dźwięku oraz przenośnym głośnikiem JBL® FLEX. Kiedy jest podłączony do deski, JBL® FLEX się ładuje i działa jako głośnik centralny. Gdy jest odłączony, przenośny głośnik Bluetooth JBL® FLEX może działać przez sześć godzin, parować z innymi głośnikami JBL® FLEX i może być zanurzony do trzech stóp w wodzie.

Tacoma dla każdego

Toyota Tacoma będzie oferować wiele wersji i konfiguracji w nowej generacji. Dostępne są dwa style kabiny z 5- lub 6-stopowym łóżkiem: czterodrzwiowa Double Cab oraz nowa dwudrzwiowa XtraCab z praktycznymi funkcjami przechowywania za przednimi siedzeniami.

XtraCab, dostępna w wersjach SR, SR5 i TRD PreRunner, skoncentrowana jest na maksymalnej użyteczności i oferowana jest wyłącznie z miejscami dla dwóch osób, funkcjonalnym tylnym obszarem do przechowywania oraz 6-stopowym łóżkiem. Ta konfiguracja nie ma tylnych drzwi ani tylnych siedzeń, ale maksymalizuje swoją kabinę z różnymi dodatkowymi opcjami przechowywania. Zamek na tylnym podłokietniku jest użyteczny do przechowywania rzeczy takich jak małe plecaki, skrzynki narzędziowe czy pudełka wędkarskie, a zamykane miejsce na tylnym panelu może przechowywać takie przedmioty, jak łopaty i wędki. Szybki dostęp do tylnych schowków ułatwia długi suwak fotela kierowcy z pamięcią przesuwu. Dodatkowo, siedzenie pasażera można złożyć płasko i użyć jako miejsca do pracy, a także ma uchwyt na butelkę na wodę.

Jeśli chodzi o wersje, Tacoma jest dostępna w SR, SR5, TRD PreRunner, TRD Sport, TRD Off Road, Limited, TRD Pro i Trailhunter. Powracająca w 2024 roku wersja TRD PreRunner jest dostępna w konfiguracji XtraCab tylko z napędem na tylne koła. Oferuje ona podniesione przednie zawieszenie, większe opony terenowe BFGoodrich oraz elektronicznie blokowany dyferencjał tylny. Aby uzyskać sportowy wygląd i odczucia, TRD Sport ma czarne felgi TRD 18 cali, kolorowe klamki i nadkola, wlot powietrza na masce, czarne oznaczenia zewnętrzne oraz aluminiowe pedały. Wersja TRD Off-Road jest bardziej zdolna niż kiedykolwiek dzięki nowym monotubowym tłumikom Bilstein z zewnętrznymi zbiornikami dla lepszego odprowadzania ciepła oraz dostępnemu systemowi odłączania przedniego stabilizatora.

Wersje Limited oferują więcej wyrafinowania niż kiedykolwiek wcześniej, z luksusowym wnętrzem i standardową technologią, w tym automatycznie chowanymi krokami, wyświetlaczem przeziernym, 14-calowym ekranem dotykowym, systemem audio JBL®, cyfrowym lusterkiem wstecznym oraz otwieranym dachem, a także nowym systemem adaptacyjnego zawieszenia o płynnej jeździe i stałym napędem na cztery koła w modelach wyposażonych w i-FORCE MAX. Trailhunter jest również całkowicie nowy na rok 2024 i oferuje dobrze wyposażony pojazd do overlandingu, gotowy na przygody prosto z dealera.

Toyota Tacoma zaoferuje bogatą paletę kolorów, w tym Supersonic Red, Blue Crush Metallic, Underground, Wind Chill Pearl, Solar Octane, Celestial Silver Metallic, Black, Ice Cap oraz Bronze Oxide. Nowy kolor ekskluzywny dla TRD Pro na rok 2024 zostanie ogłoszony latem.

Toyota Safety Sense 3.0 standardowo w wszystkich Tacomach

Wszystkie modele Tacoma 2024 standardowo wyposażone są w Toyota Safety Sense 3.0, zestaw aktywnych systemów bezpieczeństwa i wygody Toyoty. Nowe ulepszenia do Tacoma TSS są możliwe dzięki czujnikom systemu o ulepszonych możliwościach wykrywania. Ten zestaw funkcji obejmuje:

System wczesnego ostrzegania przed kolizją z wykrywaniem pieszych
Alarm o opuszczeniu pasa ruchu z asystą kierownicy
Dynamiczny tempomat z radarowym sterowaniem w pełnym zakresie prędkości
Asystent śledzenia pasa
Asystent znaków drogowych
Automatyczne światła drogowe
Proaktywny asystent kierowania
Proaktywny asystent kierowania jest nowością w Toyota Safety Sense. Gdy spełnione są warunki operacyjne systemu, przy użyciu kamery i radaru pojazdu, system ten ma na celu zapewnienie delikatnego hamowania w zakrętach lub delikatnego hamowania i/lub kierowania, aby wspierać zadania kierowcy, takie jak kontrola odległości między pojazdem poprzedzającym, pieszym lub rowerzystą. Proaktywny asystent kierowania nie jest substytutem systemu wczesnego ostrzegania przed kolizją i działa w różnych okolicznościach.

Funkcje Toyota Safety Sense zostały ulepszone w TSS 3.0:

System wczesnego ostrzegania przed kolizją z wykrywaniem pieszych ma ulepszone możliwości wykrywania dzięki nowym czujnikom systemu. Otrzymuje wsparcie na skrzyżowania z poprawioną zdolnością wykrywania w określonych okolicznościach. Oprócz wykrywania pieszych i rowerzystów, system ten ma teraz zdolność wykrywania motocyklistów.
Alarm o opuszczeniu pasa ruchu będzie teraz zapewniał asystę przy kierownicy, a także zaawansowane rozpoznawanie ruchu obejmujące wykrywanie określonych obiektów 3D, takich jak bariery, które mogą być używane do pomocy w definiowaniu pasa.
Dynamiczny radarowy tempomat będzie miał pełny zakres prędkości i doda czwarte ustawienie odległości śledzenia, w porównaniu do trzech wcześniej dostępnych. Ulepszona wykrywalność pojazdu umożliwia możliwość wykrywania więcej niż jednego pojazdu poprzedzającego, a także pojazdów w sąsiednich pasach. Pomaga to systemowi w dostarczaniu łagodniejszych, bardziej naturalnych dostosowań prędkości, zwłaszcza gdy kierowca zmienia pas.
Asystent śledzenia pasa jest nowością w Tacoma, a dynamiczny radarowy tempomat musi być włączony, aby mógł działać. System wymaga wykrywalnych oznak wykonywania pasa, aby działać. Podobnie jak alarm o opuszczeniu pasa ruchu, rozpoznawanie pasa jest ulepszone w porównaniu do wcześniejszych generacji TSS. Oprócz centralizacji pasa, system ten pomaga także zapewnić więcej miejsca między pojazdami, które są wyprzedzane w sąsiednich pasach. Działa poprzez przesunięcie trajektorii jazdy pojazdu przy minimalnych korektach kierownicy, zachowując pojazd w swoim pasie.
Nowy system zatrzymywania awaryjnego jest nową funkcją asystenta śledzenia pasa. Ma na celu monitorowanie wejść kierowcy, takich jak operacja kierownicy, aby ustalić, czy są one nieuważne lub nieodpowiadające, na przykład podczas nagłej sytuacji medycznej. Funkcja ta ma na celu zatrzymanie pojazdu, jeśli kierowca nie reaguje na powiadomienia o przejęciu kontroli.
Asystent znaków drogowych jest także nowością w Toyocie Tacoma. System ten ma na celu wykrywanie znaków ograniczenia prędkości, stopów, zakazów wjazdu, znaków ustąpienia oraz niektórych znaków ostrzegawczych i wyświetlanie ikon znaków na wyświetlaczu wieloinformacyjnym (MID).
Oprócz TSS 3.0, dostępne są także inne funkcje, takie jak Monitor Martwego Pola (BSM), który ma na celu pomoc w wykrywaniu i ostrzeganiu o pojazdach zbliżających się lub znajdujących się w sąsiednich pasach, oraz Ostrzeżenie o Ruchu Krzyżowym z Tyłu (RCTA) dla zwiększenia spokoju ducha poprzez pomoc w wykrywaniu pojazdów zbliżających się z obu stron podczas cofania i ostrzeganiu o tym wizualnie oraz dźwiękowo. Kontrola Pomocy przy Rozpoczęciu Jazdy (HAC) również jest standardem.

Wizja Beyond Zero

W ramach zróżnicowanego podejścia Toyoty do dążenia do neutralnej węgla przyszłości, Tacoma i-FORCE MAX jest najnowszą hybrydową ofertą w gamie Toyoty, noszącą odznakę Beyond Zero. Obecnie Toyota oferuje 15 elektryfikowanych pojazdów do wyboru dla klientów. Z dziesięcioma modelami hybrydowymi, dwoma modelami hybrydowymi typu plug-in, bateryjnym pojazdem elektrycznym bZ4X oraz wodorowym pojazdem ogniwowym Mirai o zerowej emisji, Toyota zapewnia więcej wyborów niż jakikolwiek inny producent samochodów, aby klienci mogli zmniejszyć swój ślad węglowy.

Gwarancja ograniczona

Gwarancja na nowe pojazdy Toyoty wynosi 36 miesięcy lub 36,000 mil na wszystkie komponenty, z wyjątkiem części normalnego zużycia i konserwacji. Dodatkowe 60-miesięczne gwarancje obejmują zespół napędowy na 60,000 mil oraz perforację z korozji na 60 miesięcy bez ograniczeń milowych. Związane z hybrydą komponenty, które wymagają napraw w celu skorygowania wad materiałowych lub wykonawczych, są objęte gwarancją na 8 lat lub 100,000 mil, w zależności od tego, co nastąpi pierwsze, od daty pierwszego użycia sprzedanego jako nowe. Bateria hybrydowa jest objęta gwarancją na 10 lat lub 150,000 mil, co nastąpi pierwsze, i jest przenośna w ramach własności.

2.4L i-FORCE MAX 8AT AWD (330 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc silnika elektrycznego35.3 Kw (48 Hp)
Całkowita maksymalna moc242.7 Kw (330 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy465 Lb-Ft (630 Nm)
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy Benzyna
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.