2024 Toyota Yaris Cross

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2024 Toyota Yaris Cross

Przejdź do galerii zdjęć2024 Toyota Yaris Cross

Toyota weszła na rynek crossoverów segmentu B w 2020 roku z modelem Yaris Cross i nie czekała zbyt długo na jego odświeżenie w 2023 roku, wprowadzając lekkie usprawnienia w kilku obszarach.

Chociaż Toyota spóźniła się na imprezę crossoverów segmentu B, szybko zyskała utracony grunt dzięki modelowi Yaris Cross. Podczas gdy większość producentów samochodów oferowała pojazdy z napędem na przednie koła i silnikami spalinowymi, japońska marka wprowadziła napędy hybrydowe, aby maksymalizować efektywność paliwową. Wszystko, co musiała zrobić, to połączyć platformę GA-B używaną w modelu Yaris z systemem napędu na wszystkie koła oraz napędem gazowo-elektrycznym. Choć łatwiej to powiedzieć niż zrobić, właśnie to zrobił producent, a następnie dodał nadwozie o wyglądzie crossovera, które nosiło znak Yaris Cross.

Większość modeli Yaris Cross zachowała ten sam design zewnętrzny co oryginalny model, ale producent dodał również nową wersję halo o nazwie Premiere Edition. Posiadała ona unikalny kolor Urban Khaki (zieleń wojskowa), ale klienci mogli ją również zamówić w białym lub srebrnym metalicznym, z opcjami dwutonowymi. Wersja GR miała charakterystyczny wygląd grilla z heksagonalnym wzorem, ozdobionym specyficznym znakiem GR. Z profilu ta wersja mogła pochwalić się nowym zestawem 18-calowych lekkich obręczy. Czarne wykończenia wokół nadkoli uzupełniano kolorystycznie dopasowanymi sillami bocznymi i dekoracjami dolnej części nadwozia pod obu zderzakami.

Toyota była często krytykowana za swoje systemy multimedialne, które były trudne w obsłudze i nieco mniej przyjazne niż u innych marek. Producent starał się to poprawić i zmodernizował model Yaris Cross w 2024 roku, wprowadzając nowe systemy. Klienci mogli zdecydować się na samochód z dziewięciocalowym lub 10,5-calowym ekranem dotykowym dla systemu multimedialnego. Najważniejszą poprawą był jednak zestaw wskaźników przed kierowcą. Wersje podstawowe, Mid i Mid+, wyposażone były w standardowy, siedmiocalowy wyświetlacz, natomiast wyższe wersje, takie jak GR Sport i Premiere Edition, miały ekran o przekątnej 12,3 cala.

Wraz z nową jednostką multimedialną Toyota zainstalowała Android Auto i Apple CarPlay, o które klienci prosili od lat. Ponadto, dzięki nowemu systemowi, Yaris Cross można było obsługiwać za pomocą aplikacji MyT, która przekształcała telefony użytkowników w cyfrowe klucze. To była istotna poprawa dla modelu Yaris Cross, ponadto system nawigacji oparty na chmurze umożliwiał dostęp do aktualnych informacji o wybranej trasie.

Model Yaris Cross z 2024 roku dysponował udoskonalonym, pięciolitrowym systemem hybrydowym, który oferował większą moc i wyższy moment obrotowy przy niższych obrotach na minutę. Nowy system był wyposażony w transaxle, który przekazywał moc na wszystkie koła przez eCVT, zapewniając lepszą akcelerację niż jego poprzednik o pół sekundy w sprincie od 0 do 62 MPH (0-100 kph). To było możliwe dzięki 14% zwiększeniu całkowitej mocy systemu oraz 30% wyższemu momentowi obrotowemu.

 Toyota wzmacnia wszystkie kluczowe aspekty popularnego modelu Yaris Cross, rozwijając cechy, które przyczyniły się do zdobycia tytułu Światowego Samochodu Miejskiego oraz wielu innych nagród w pierwszym roku sprzedaży.

Pierwsza tura ulepszeń modelu koncentruje się na najważniejszych kryteriach zakupu dla klientów w segmencie, zapewniając, że Yaris Cross zachowuje swoją uniwersalną atrakcyjność dla nabywców. Od momentu wprowadzenia w 2021 roku, szybko zyskał status silnego i konkurencyjnego gracza na szybko rozwijającym się europejskim rynku SUV-ów B i pozostaje liderem w swoim segmencie do chwili obecnej w tym roku.

Nowy Yaris Cross oferuje mocniejsze i bardziej satysfakcjonujące osiągi dzięki hybrydowemu napędowi elektrycznemu; bezpieczniejszą i łatwiejszą jazdę z najnowszymi systemami bezpieczeństwa oraz asystentami kierowcy Toyota T-Mate; w pełni cyfrowe doświadczenie użytkowników; oraz szczegóły stylistyczne, które podkreślają jego nowoczesny miejski charakter. Jego wprowadzenie do oferty dopełnia pełną rewizję linii małych samochodów Toyoty wraz z nowym Aygo X i hatchbackiem Yaris; stanowi także część potężnej nowej rodziny Yaris obok hatchbacka i sportowego modelu GR Yaris.

MOC I PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY

Toyota Yaris Cross dołącza do swojego bliźniaka, modelu Yaris hatchback, z nowym napędem „dual hybrid”, wprowadzając piątą generację technologii hybrydowej Toyoty w nowej opcji napędowej „Hybrid 130”. Oferuje to szerszy wybór dla nowych klientów segmentu B, którzy zmniejszają rozmiar swojego pojazdu, nie rezygnując z osiągów.

Ugruntowany system pełnej hybrydy elektrycznej o pojemności 1.5 litra został wyposażony w nowy transaksel, który posiada większy i mocniejszy silnik-elektromotor (MG1). To, w połączeniu z dostosowaniami do jednostki sterującej mocą (PCU), zapewnia 14% wzrost całkowitej mocy systemu, z 116 DIN hp/85 kW do 132 DIN hp/97 kW. Równocześnie moment obrotowy silnika MG2 został zwiększony w całym zakresie obrotów, a maksymalny wzrósł o 30% z 141 do 185 Nm.

Rezultatem jest szybsze przyspieszenie, z czasem 0-100 km/h skróconym o pół sekundy do 10.7 sekundy, a benchmark przyspieszenia 80-120 km/h zmniejszono o 0.4 sekundy do 8.9 sekundy. Jeśli chodzi o emisję CO2, wpływ jest umiarkowany, a nowy system osiąga najlepsze w swojej klasie wyniki wynoszące 103-122 g/km.

Te statystyki stanowią tylko część historii; równie istotny jest wpływ na doświadczenia z jazdy. W osiągach silnika, silnika napędowego i baterii hybrydowej w modelu Hybrid 130 wszystko zostało maksymalnie zoptymalizowane. To, w połączeniu z wyższym poziomem momentu obrotowego przy wszystkich prędkościach silnika, daje pojazdowi bardziej dynamiczne i responsywne odczucie, z osiągami przyspieszenia i zwalniania, które dodają przyjemności każdej jeździe, zarówno na miejskich ulicach, jak i na otwartych drogach. Wsparcie silnika napędowego w odpowiedzi na użycie przyspiesznika przez kierowcę zostało wzmocnione, aby uzyskać wierne prowadzenie i płynność przyspieszenia.

Zwinne, budzące zaufanie osiągi auta są dodatkowo wspierane przez możliwości platformy GA-B, z fundamentalnymi korzyściami płynącymi z niskiego środka ciężkości i wysoce sztywnej nadwozia.

Nowy napęd Hybrid 130 zostanie wprowadzony w modelach wyższej klasy, w tym w nowej edycji Premiere i GR SPORT. Oferta pozostanie z dotychczasowym systemem hybrydowym 116 DIN hp/85 kW, który teraz nosi nazwę „Hybrid 115”.

Hybrydowy napęd elektryczny to najważniejszy czynnik decydujący przy wyborze zakupu Yaris Cross. Dzięki 100% hybrydowej ofercie i unikalnej w klasie opcji dwóch różnych napędów, klienci mają teraz więcej możliwości niż kiedykolwiek, aby dopasować wybór do swoich potrzeb.

CISZEJSZA JAZDA Z ULEPSZONYM PAKIETEM HAŁASU I DRGAŃ

Nowy Yaris Cross korzysta z szeregu dodatkowych środków mających na celu redukcję hałasu i wibracji.

Jeśli chodzi o hałas silnika, cztery kluczowe obszary były przedmiotem poprawy: do lewego mocowania silnika dodano dynamiczny tłumik; do węża dolotowego zamontowano rezonator; wewnętrzny tłumik deski rozdzielczej zmienił się z jednowarstwowej na trzywarstwową konstrukcję; a dodatkowa warstwa filcu dodana została do górnego tłumika.

Aby zwalczać hałas wiatru i drogi, stosuje się grubsze szkło w przedniej szybie oraz oknach bocznych przednich i tylnych.

KOMPLETNE CYFROWE DOŚWIADCZENIE UŻYTKOWNIKA

Dostęp do informacji, łączności i rozrywki został przeobrażony dzięki wprowadzeniu zupełnie nowego cyfrowego doświadczenia użytkownika. Obejmuje ono zarówno wyświetlacz instrumentów kierowcy, który można konfigurować i dostosowywać do preferencji kierowcy, jak i system multimedialny, który jest bardziej wydajny, szybszy w reakcji i oferuje szerszy wachlarz funkcji. Wyświetlacze są liderami w swojej klasie pod względem rozmiaru: siedem lub 12.3 cale dla wyświetlacza zestawu wskaźników kierowcy oraz dziewięć lub 10.5 cala dla ekranu dotykowego multimediów, w zależności od wersji.

12.3-calowy zestaw wskaźników przedstawia wskaźniki, informacje i grafiki w wyraźnej definicji, co zapewnia dobrą widoczność w każdych warunkach oświetleniowych. Kierowca może dostosować wygląd wyświetlacza do swojego nastroju lub rodzaju podróży, wybierając spośród czterech opcji stylu: Smart, Casual, Sportowy i Tough.

Siedmiocalowa wersja jest standardem w wersjach Mid i Mid+; 12.3-calowa jest dostępna w modelach wyższej klasy, GR SPORT i Premiere Edition.

System multimedialny Toyota Smart Connect został zaprojektowany z myślą o łatwym i intuicyjnym użytkowaniu oraz szybszej reakcji na polecenia dzięki zwiększonej mocy obliczeniowej. Jego funkcje obejmują nawigację opartą na chmurze jako standard, system „zawsze podłączony”, który uzyskuje na bieżąco informacje o trasach, ruchu i opóźnieniach, co ułatwia planowanie podróży.

System ma ulepszony, bardziej responsywny system rozpoznawania głosu oraz wbudowanego agenta głosowego „Hej Toyota”, który potrafi rozpoznawać naturalny, konwersacyjny język i prośby. Na przykład, gdy powiesz „Hej Toyota, jest mi zimno”, system automatycznie podniesie temperaturę klimatyzacji.

Łatwa łączność została wbudowana, z bezprzewodową integracją smartfona zarówno dla Apple CarPlay, jak i Android Auto. Podobnie jak w systemach Toyota Safety Sense, aktualizacje multimediów i nowe funkcje mogą być płynnie instalowane zdalnie.

ŁATWY DOSTĘP Z INTELIGENTNYM KLUCZEM CYFROWYM

Toyota Yaris Cross dołącza do nowego modelu Yaris hatchback, oferując właścicielom wygodę i bezpieczeństwo Smart Digital Key. Połączony z aplikacją MyT, daje on dostęp do pojazdu do pięciu użytkowników za pomocą smartfona. Klucz cyfrowy może być używany do zablokowania, odblokowania i uruchomienia pojazdu – bez potrzeby wyciągania telefonu z torby lub kieszeni.

Klucz jest kompatybilny z urządzeniami Apple i Android i jest standardowo dostarczany w edycji Premiere. Połączenie przez rok jest wliczone w cenę zakupu samochodu.

Aplikacja MyT oferuje inne przydatne funkcje, w tym zdalne blokowanie/odblokowywanie, zdalne uruchamianie klimatyzacji przed podróżą oraz aktywację świateł awaryjnych, aby pomóc w lokalizacji pojazdu – na przykład w zatłoczonym parkingu.

BEZPIECZNIEJSZA, MNIEJ STRESUJĄCA JAZDA Z TOYOTA T-MATE

Toyota postawiła sobie za cel uczynić aktualną generację Yaris hatchback najbezpieczniejszym małym samochodem na świecie, wyposażając go w szereg aktywnych i pasywnych zabezpieczeń oraz funkcji, które pomagają zredukować stres związany z jazdą. Yaris Cross skorzystał z tego samego rozbudowanego pakietu Toyota T-Mate.

Toyota T-Mate to ogólny termin odnoszący się do zaawansowanych funkcji, które sprawiają, że samochód jest bezpieczniejszy i łatwiejszy w prowadzeniu oraz parkowaniu. W nowym Yaris Cross te funkcje zostały ulepszone i rozszerzone, aby działały jeszcze skuteczniej, w tym wprowadzenie najnowszej generacji systemów Toyota Safety Sense. Te funkcje, które często są dostępne tylko jako opcje lub nie są w ogóle dostępne w innych modelach B-SUV, są standardem w całej gamie Yaris Cross.

Nowy system multimedialny i moduł komunikacyjny (DCM) umożliwiają dostarczanie aktualizacji oprogramowania zdalnie. Oznacza to, że funkcje Toyota Safety Sense i multimediów mogą być płynnie aktualizowane, bez konieczności zabierania samochodu do serwisu. Pobieranie może odbywać się podczas jazdy, gotowe do zainstalowania, gdy jest to wygodne dla kierowcy.

Korzystając z nowego systemu kamer i radarów, które mogą skanować dalej i szerzej niż kiedykolwiek wcześniej, zwiększono możliwości wykrywania ryzyk wypadkowych. Na przykład system zapobiegania kolizjom (PCS) może teraz rozpoznać potencjalne zderzenie czołowe oraz szeroki wachlarz obiektów i pojazdów na drodze, w tym pieszych, rowerzystów, a teraz także motocykli.

Nowością w portfolio Toyota Safety Sense jest system tłumienia przyspieszenia. Interweniuje on, aby spowolnić nagłe przyspieszenie, gdy rozpozna ryzyko kolizji z pojazdem z przodu.

Proaktywna Asysta w Jeździe (PDA) to kolejna nowa funkcja, mająca na celu pomoc w unikaniu znanych zagrożeń podczas jazdy z niską prędkością. Asysta w zwalnianiu zapewnia płynne hamowanie, gdy kierowca zwalnia pedał przyspieszenia, aby spowolnić przed wolniej jadącym pojazdem lub wchodząc w zakręt. Drugim elementem PDA jest Asysta w Kierowaniu, która rozpoznaje zakręt drogi z przodu i dostosowuje siłę kierownicy, aby pomóc kierowcy w płynnej i stabilnej jeździe.

Nowy system awaryjnego zatrzymania pojazdu (EDSS) jest w stanie wspierać kierowcę, jeśli ulegnie on chorobie lub stanie się niezdolny do prowadzenia. Jeśli wykryje, że kierowca nie wykonał żadnych poleceń – kierowanie, hamowanie, przyspieszanie – przez określony czas, wyda sygnał ostrzegawczy. Jeśli nie będzie reakcji ze strony kierowcy, samochód zatrzyma się łagodnie, włączy światła awaryjne i odblokuje drzwi.

Toyota T-Mate zapewnia również ochronę, gdy samochód jest w ruchu. Dzięki opcjonalnej Asystentce Bezpiecznego Wyjścia (SEA), wizualny i akustyczny system ostrzegawczy pomaga chronić przed niezamierzonym otwarciem drzwi w drodze nadjeżdżających pojazdów i rowerzystów z tyłu. System przypomnienia o pasażerach na tylnym siedzeniu (RSRS) ostrzeże kierowcę wizualnymi i dźwiękowymi sygnałami, jeśli pozostawi dziecko lub zwierzę na tylnym siedzeniu, co pomoże uniknąć ryzyka incydentów „zakleszczeniowych”.

Oprócz tych dodatkowych funkcji, nowy Yaris Cross korzysta także z ulepszeń w zakresie ustalonych funkcji Toyota Safety Sense. Adaptacyjny Tempomat (ACC) został poprawiony, aby szybciej reagował i działał z bardziej naturalnym odczuciem. Na przykład, gdy inny pojazd wchodzi na pas ruchu samochodu, zwolnienie jest bardziej stopniowe. Ustawienia odległości między pojazdami zostały rozszerzone, aby kierowca miał większy wybór do swojej preferencji, a ograniczenie prędkości w zakrętach aktywuje się wcześniej, co zapewnia płynniejsze sterowanie prędkością.

Nowe systemy zostały dodane do ACC w celu bezpieczniejszego wyprzedzania: wsparcie zapobiegające wyprzedzaniu zapobiega niezamierzonemu wyprzedzaniu z niewłaściwej strony pojazdu („podjeżdżaniu”); a kontrola wstępnego zwalniania/i sygnalizacji świetlnej pomaga kierowcy bezpiecznie powrócić do pasa ruchu przy odpowiedniej prędkości i odległości od innych pojazdów.

Alarm o opuszczeniu pasa ruchu (LDA) teraz rozpoznaje, gdy kierowca zjeżdża z pasa próbując uniknąć przeszkody (pieszego lub innego uczestnika ruchu) i tymczasowo anulowuje funkcję ostrzegawczą. Funkcja centralizowania pasa ruchu w Asystencie Śledzenia Pasa (LTA) została dostosowana, aby działała w bardziej naturalny sposób. Asystent rozpoznawania znaków drogowych został ulepszony, aby tylko jednokrotna korekta ograniczenia prędkości wystarczyła do dostosowania do informacji o znakach drogowych.

DODANA STYLIZACJA W NOWEJ EDIcji PREMIERE

Nowoczesna stylizacja Toyoty Yaris Cross zyskała mocne uznanie wśród klientów od momentu wprowadzenia, uchwycając postawę i wizerunek SUV-a w samochodzie, który jest kompaktowy i zwrotny na miejskich ulicach. Jego wizualny apel został wzmocniony w nowym modelu halo dla gamy, edycji Premiere.

Jest dostępna w ekskluzywnej nowej kolorystyce Urban Khaki w dwóch tonacjach oraz z ekskluzywnymi 18-calowymi, ciemnoszarymi, pięcioramiennymi felgami stalowymi, które podkreślają dynamiczny i surowy wygląd. Wnętrze, przeszycia tapicerki oraz linie dekoracyjne na desce rozdzielczej i drzwiach pasują do zielonego koloru nadwozia. Dostępne są również opcje dwutonowe Platinum Pearl White i Silver Metallic.

Hybrid 115 1.5L CVT (116 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1490 Cm3
Moc68 Kw @ - Rpm
92 Hp @ - Rpm
91 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy89 Lb-Ft @ - Rpm
120 Nm @ - Rpm
Całkowita maksymalna moc85.3 Kw (116 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy104 Lb-Ft (141 Nm)
Układ paliwowyDirect Wtrysk wielopunktowy
PaliwoHybrydowy Benzyna
Pojemność zbiornika9.5 Galony (36.0 L)
Prędkość maksymalna106 Mph (171 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneSolid
Długość164.6 In (4181 Mm)
Szerokość69.5 In (1765 Mm)
Wysokość62.8 In (1595 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.7/59.2 In (1
Rozstaw osi100.8 In (2560 Mm)
Pojemność bagażnika11.3 Cuft (320 L)
Masa własna2601 Lbs (1180 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3726 Lbs (1690 Kg)
Średnie spalanie53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)100 G/Km

Hybrid 130 1.5L CVT (132 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1490 Cm3
Moc68 Kw @ 5500 Rpm
92 Hp @ 5500 Rpm
91 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy89 Lb-Ft @ 3600-4800 Rpm
120 Nm @ 3600-4800 Rpm
Całkowita maksymalna moc97.1 Kw (132 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy136.4 Lb-Ft (185 Nm)
Układ paliwowyDirect Wtrysk wielopunktowy
PaliwoHybrydowy Benzyna
Pojemność zbiornika9.5 Galony (36.0 L)
Prędkość maksymalna106 Mph (171 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneSolid
Długość164.6 In (4181 Mm)
Szerokość69.5 In (1765 Mm)
Wysokość62.8 In (1595 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.7/59.2 In (1
Rozstaw osi100.8 In (2560 Mm)
Pojemność bagażnika11.3 Cuft (320 L)
Masa własna2646 Lbs (1200 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3726 Lbs (1690 Kg)
Średnie spalanie52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)103 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.