2024 Volkswagen Atlas

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Volkswagen zaprezentował model Atlas na rok 2024 na początku 2023 roku, wprowadzając ulepszenia do dużego crossovera, który bazował na tej samej platformie MQB co jego mniejszy brat, Golf.

Wykorzystanie wspólnej bazy dla różnych pojazdów pozwoliło Volkswagenowi na produkcję ich w niższych kosztach. Zwiększony prześwit oraz dostępny system napędu na wszystkie koła pozwoliły Atlasowi dobrze radzić sobie na rynku, który pragnął SUV-ów i crossoverów. Po pięciu latach obecności na rynku, duży VW otrzymał zasłużony lifting.

Z przodu, Atlas wyposażony był w nowy system adaptacyjnego oświetlenia przedniego (AFS), który otaczał reflektory paskiem świateł do jazdy dziennej (DRL). Ponadto, podświetlony pasek świetlny łączył lampy przednie. Na głównym grillu, podświetlone okrągłe logo VW zajmowało centralne miejsce, nadając crossoverowi premium wygląd. Jednak producent nie poprzestał na tym, dodając także przeprojektowany zderzak, który posiadał zestaw trójkątnych wlotów powietrza skierowanych do wewnątrz. Z profilu, Atlas ukazał muskularną sylwetkę dzięki powiększonym nadkolom. Na koniec, z tyłu, pochylona do przodu klapa bagażnika miała na górze spoiler dachowy.

W środku, niemiecki producent stworzył nową kabinę z ulepszonym kokpitem. Na szczycie centralnej konsoli Volkswagen zainstalował 12-calowy ekran dotykowy dla systemu infotainment. Jednocześnie wszystkie wersje były wyposażone w 12,5-calowe cyfrowe panele wskaźników przed kierowcą. Podobnie jak jego poprzednik, model na rok 2024 oferował trzy rzędy siedzeń oraz miejsce dla siedmiu dorosłych osób.

Pod maską, pokrywa silnika dawała wrażenie, że znajduje się tam silnik V8 zamontowany poprzecznie. Jednak to była tylko iluzja, ponieważ samochód napędzał turbodoładowany silnik czterocylindrowy, który generował 269 KM (273 PS), co było bardziej wydajne niż poprzedni silnik VR6. Moc trafiała na przednią oś lub do wszystkich kół poprzez osmiobiegową automatyczną skrzynię biegów.

 Volkswagen of America, Inc. zaprezentował nowego Atlas i Atlas Cross Sport 2024 podczas Salon Samochodowego w Chicago 2023. Odnowione siedmio- i pięcioosobowe wersje oferują ulepszoną technologię, zaktualizowany design wnętrza oraz bardziej dynamiczny napęd.

„Atlas był pierwszym nowoczesnym Volkswagenem zaprojektowanym, inżynierowanym i produkowanym specjalnie dla amerykańskich nabywców i od momentu swojego debiutu stał się ważnym graczem na rynku USA,” powiedział Pablo Di Si, prezydent i dyrektor generalny Volkswagen of America. „Odnowiony Atlas i Atlas Cross Sport kontynuują ten sukces, oferując eleganckie nowe wnętrze oraz zaawansowany silnik turbo, który poprawia zarówno osiągi, jak i doświadczenia z jazdy.”

Choć odnowione modele Volkswagen Atlas i Atlas Cross Sport zachowują tę samą konstrukcję, co udane poprzednie wersje, przestronne wnętrze każdego z pojazdów przeszło znaczną modernizację na rok modelowy 2024. W całym wnętrzu zastosowano materiały premium, w tym wykończenie deski rozdzielczej i konsoli centralnej z materiału skórzanopodobnego. Wykończenie drzwi w przednim rzędzie i dekoracje płynnie łączą się z panelem deski, tworząc ekskluzywną kabinę; podobne wykończenie drzwi znajduje się również w drugim rzędzie. Dostępne oświetlenie ambientowe z 30 opcjami kolorów łączy się z nowatorskimi podświetlanymi dekoracjami deski, na których widnieje nazwa modelu, podnosząc nowy design na wyższy poziom. Najwyższe modele wyposażone są w pikowane skórzane fotele w diamentowy wzór.

Funkcje komfortu również zostały wzbogacone. Podgrzewana kierownica z łopatkami do zmiany biegów, wentylowane fotele przednie oraz regulowane na wysokość siedzenie pasażera stały się standardem, podobnie jak automatyczna klimatyzacja Climatronic® oraz system sterowania głosowego. Konsola centralna została zaprojektowana na nowo z przestrzenią do przechowywania pod nią. Powierzchnie siedzeń pokryte skórą i podgrzewane fotele tylne są teraz dostępne w niższej wersji wykończenia niż w poprzednich modelach.

Ulepszona technologia w odnowionych Volkswagenach Atlas i Atlas Cross Sport oferuje bardziej połączone doświadczenie. 12-calowy pływający wyświetlacz infotainment stanowi elegancki punkt centralny w nowoczesnej kabinie, a kierowcy wszystkich poziomów wyposażenia korzystają z 10,25-calowego w pełni konfigurowalnego Volkswagen Digital Cockpit Pro. Łączenie urządzeń jest łatwiejsze niż kiedykolwiek dzięki standardowemu bezprzewodowemu App-Connect, bezprzewodowemu ładowaniu oraz sześciu portom USB-C (osiem dostępnych) z szybkim ładowaniem 45-watowym.

Technologia wsparcia kierowcy IQ.DRIVE®, oferująca półautomatyczne sterowanie, także stała się standardem. Na autostradzie IQ.DRIVE zapewnia centrowanie w pasie drogowym oraz pojemnościową kierownicę, co ułatwia prowadzenie. W mieście IQ.DRIVE ostrzega o niespodziewanych przeszkodach przed pojazdem i monitoruje otoczenie, aby jazda była bezpieczniejsza. Dostępny jest także wyświetlacz przezierny oraz adaptacyjny tempomat z przewidywaniem.

Na zewnątrz, rok modelowy 2024 przynosi nowy design przedniej części oraz większe różnice między Atlas a Atlas Cross Sport. W obu modelach szeroki chromowany grill z czterema paskami otoczony jest reflektorami LED z nowym standardowym systemem adaptacyjnego oświetlenia (AFS). We wszystkich modelach oprócz podstawowych, dzienne światła (DRL) oplatają reflektory i przechodzą w iluminowaną belkę świetlną, znajdującą się nad podświetlonym logo VW, nadając pojazdowi wyrafinowany wygląd. Nowy przód z zintegrowanymi wlotami powietrza dopełnia stylizację przedniej części. W modelach Atlas Cross Sport zastosowano detale grilla w kolorze czarnym i element designu „X” w dolnej części, podobnie jak w modelu Taos.

Z tyłu, oba modele zyskują większy spoiler, wydłużając linię dachu pojazdu i nadając mu smuklejszy profil boczny. Wszystkie modele oprócz podstawowych odzwierciedlają sygnaturę przednich świateł w tylnej części, z podświetlaną belką świetlną i logo VW pomiędzy tylnymi światłami LED. Modele Volkswagen Atlas Cross Sport dodają bardziej agresywny dyfuzor tylny niż poprzednia generacja, dalej różnicując oba modele.

Wszystkie wersje otrzymują nowe wzory kół, w rozmiarach od 18 do 20 cali z dostępnymi wykończeniami ze stopów i czarnymi detalami. Wersje R-line® podnoszą poprzeczkę z błyszczącym czarnym grillem, 21-calowymi felgami ze stopów aluminium oraz charakterystycznymi oznaczeniami R-line.

2.0L TSI (273 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc200.6 Kw @ - Rpm
272.7 Hp @ - Rpm
269 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy273 Lb-Ft @ - Rpm
370 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.