Volkswagen przyspieszył swoje działania i wprowadził model ID.7 jako nowy, większy pojazd na rynku, bazujący na tej samej platformie MEB, która była używana dla modeli ID.3, ID.4 i ID.Buzz, a nowy model został zaprezentowany jako całkowity elektryczny zamiennik znanego Passata.
Po zainwestowaniu miliardów w platformę MEB, niemiecki producent zaczął osiągać pierwsze rezultaty. Wszystkie pojazdy oznaczone logo ID cieszyły się dużym uznaniem wśród klientów. Jednak ci, którzy poszukiwali dużego elektrycznego sedana od Volkswagena, musieli dłużej czekać na coś, co odpowiadałoby ich gustom. Ostatecznie jednak ten model zadebiutował wiosną 2023 roku.
O długości porównywalnej z innymi premium średniej wielkości sedanami, ID.7 zaprezentował przednią część nadwozia, która odzwierciedlała język designu producenta dla pojazdów elektrycznych. Smukły pasek LED łączący kanciaste, cofnięte reflektory przerywany był jedynie przez logo producenta. Niżej w zderzaku, producent umieścił dwie boczne wloty powietrza w kształcie litery T, flakujące trapezoidalny grill potrzebny do chłodzenia systemu elektrycznego. Z profilu, płynne linie karoserii ukazywały tylko zaokrąglone kształty i krzywe, zmierzające w kierunku wyglądającej jak fastback przestrzeni pasażerskiej. W przeciwieństwie do Passata i Arteona, ID.7 miał dużą, opadającą tylną klapę, która również pomieściła czerwoną taśmę LED pomiędzy światłami tylnymi.
Wewnątrz Volkswagen zainstalował całkowicie cyfrową deskę rozdzielczą skierowaną w stronę kierowcy. Obok niej, na centralnej konsoli, umieszczono 15-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego. Z przodu pasażerowie mogli cieszyć się fotelami kubełkowymi z delikatnym wsparciem, podczas gdy z tyłu było wystarczająco dużo miejsca dla trzech dorosłych pasażerów.
Jako że producent zbudował ID.7 na platformie MEB, mógł zastosować konfigurację z jednolitym silnikiem lub z podwójnym silnikiem dla napędu na tylną oś lub na wszystkie koła, odpowiednio.
Volkswagen zaprezentował nowy model ID.7, który jest pierwszym globalnym elektrycznym autem marki z segmentu wyższej klasy średniej. Połączenie zasięgu do 700 kilometrów (WLTP), wydajnego układu napędowego, przestronnych wnętrz oraz nowoczesnych technologii sprawia, że ID.7 to komfortowa limuzyna do podróży na długie dystanse, otwierająca nowy segment dla rodziny ID. Model ma prawie pięć metrów długości i oferuje zaawansowany, skoncentrowany na kliencie system obsługi, a także wysoką jakość wykonania. Premiera ID.7 planowana jest jeszcze w tym roku w Europie i Chinach, a od 2024 roku w Ameryce Północnej.
Thomas Schäfer, dyrektor generalny Volkswagen Passenger Cars: „Z ID.7 stawiamy kolejny krok w naszej ofensive elektrycznej. Limuzyna oferuje wysoki poziom komfortu i długie zasięgi. Już do 2026 roku zaoferujemy najszerszą gamę elektryków w Europie – od modelu podstawowego, kosztującego mniej niż 25 000 euro, aż po ID.7, który stanie się naszym nowym modelem flagowym w rodzinie ID. Naszym celem jest osiągnięcie 80-procentowego udziału samochodów elektrycznych w Europie do 2030 roku. Od 2033 roku Volkswagen będzie produkował tylko pojazdy elektryczne w Europie.”
Kai Grünitz, członek zarządu marki odpowiedzialny za rozwój: „ID.7 ustanawia nowe standardy efektywności na bazie modułowej matrycy napędu elektrycznego (MEB). Dążymy do zasięgów do 700 kilometrów zgodnie z WLTP. Umożliwiają to bardzo dobra aerodynamika oraz znacznie zwiększona efektywność w obszarach układu napędowego i zarządzania cieplnego.” ID.7 to pierwszy model MEB z całkowicie nową, wysoce wydajną generacją napędu. Z mocą 210 kW (286 KM) jest to najsilniejszy i najwyżej momentowy silnik elektryczny w modelu Volkswagen ID do tej pory. Ta wersja mocy jest stosowana w ID.7 niezależnie od wybranego rozmiaru baterii. Jednostka napędowa o wewnętrznej nazwie APP550 została opracowana wspólnie z Volkswagen Group Components w Kassel (Niemcy) i tam również jest produkowana.
Nowy napęd elektryczny został zoptymalizowany przede wszystkim pod kątem zużycia energii. W zależności od rozmiaru baterii przewiduje się, że zasięgi WLTP do 700 kilometrów oraz moce ładowania do około 200 kW będą możliwe. ID.7 podkreśla zatem swoje możliwości w zakresie długodystansowych podróży dla częstych kierowców i klientów flotowych.
ID.7 ma niemal pięć metrów długości i został zaprojektowany zgodnie z zasadami aerodynamiki. Jego dach elegancko opada do tyłu w stylu coupé, co przyczynia się do osiągnięcia doskonałego współczynnika oporu powietrza wynoszącego około 0,23 w zależności od wyposażenia pojazdu. Długi rozstaw osi i krótkie zwisy tworzą dużo przestrzeni w wnętrzu pojazdu dla wszystkich pasażerów.
Pierwszy Volkswagen z nowym koncepcją obsługi i wyświetlaczy oraz ekskluzywnymi opcjami wyposażenia
W ID.7 wprowadzono nową koncepcję obsługi i wyświetlaczy. Dzięki temu Volkswagen zareagował na opinie klientów i poprawił doświadczenia związane z obsługą w istotnych obszarach. Standardowo obejmuje to następujące funkcje:
ekran systemu infotainment o przekątnej 38 centymetrów (15 cali)
wyświetlacz head-up z rzeczywistością rozszerzoną
nowy system obsługi klimatyzacji zintegrowany na najwyższym poziomie systemu infotainment oraz dowolnie przypisywane przyciski ulubionej
podświetlany suwak dotykowy
Imelda Labbé, członek zarządu marki ds. sprzedaży, marketingu i serwisu posprzedażnego: „ID.7 to niezwykle ważny model dla marki Volkswagen w Europie, Chinach i Ameryce Północnej. ID.7 oferuje atrakcyjny pakiet, który zafascynuje zarówno obecnych, jak i nowych klientów Volkswagena na całym świecie. W tym Volkswagenie oferujemy technologie premium, które zachwycają swoją ekskluzywnością, komfortem premium i wysokim stopniem codziennej użyteczności.”
Dzięki nowym fotelom masującym i elektrycznie przyciemnianemu panoramicznemu dachowi, ID.7 oferuje opcje wyposażeniowe, które są zazwyczaj dostępne jedynie w wyższych klasach konkurencji premium. Nowy panoramiczny dach z inteligentnym szkłem można przełączać między ustawieniami nieprzezroczystymi i przezroczystymi za pomocą dotykowego sterowania. Jak wiele innych funkcji w ID.7, dach można również obsługiwać za pomocą naturalnych komend głosowych – odbywa się to za pomocą nowego asystenta głosowego IDA. Opcjonalne fotele przednie to także nowy rozwój: po raz pierwszy w Volkswagenie oferują one opcjonalnie adaptacyjny klimatyzowany system siedzeń – z chłodzeniem lub ogrzewaniem w zależności od potrzeb, a także funkcję osuszania. Dostępna jest również funkcja masażu z certyfikatem Niemieckiej Kampanii na Rzecz Zdrowszych Pleców (AGR). Oferta opcji jest dopełniona przez 700-watowy system dźwiękowy od Harman Kardon: 14 głośników wysokiej klasy, w tym głośnik centralny z przodu i subwoofer w bagażniku, zapewniają imponujące doznania dźwiękowe z nową limuzyną Volkswagena.
Ulepszone systemy wsparcia najlepsze w swojej klasie