2024 Volkswagen ID Buzz LWB

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2024 Volkswagen ID Buzz LWB

Przejdź do galerii zdjęć2024 Volkswagen ID Buzz LWB

Nowy Volkswagen ID. Buzz LWB na rok 2024 to nowoczesna reinterpretacja ikonicznego modelu T2, który przemierzał różne zakątki świata w różnorodnych przygodach. Niemiecki producent przyjmuje podejście zeroemisyjne, oferując w pełni elektryczną alternatywę na rynku mikrobusów.

W wersji amerykańskiej, z wydłużonym rozstawem osi, ID.Buzz zapewnia dużą przestrzeń ładunkową oraz trzy rzędy siedzeń, w porównaniu do dwóch rzędów w wersji europejskiej.

Zachowując tradycyjny układ z silnikiem zamontowanym z tyłu, amerykańska wersja ma bardziej wydajny silnik elektryczny niż europejska. Oferując moc 282 KM w porównaniu do 201 KM w modelu europejskim, auto jest dobrze wyważone i ma wystarczającą moc, aby zrównoważyć większą bryłę nadwozia.

Aby zapewnić wystarczającą energię, pojemność akumulatora została zwiększona, osiągając 91 kWh w porównaniu do 82 kWh w modelu europejskim. Dostępna jest także wersja z podwójnym silnikiem, która oferuje napęd na wszystkie koła zamiast standardowego napędu na tylne koła i ma moc 330 KM.

Wygląd zewnętrzny zaprezentowany jest w różnorodnych kolorach, które podkreślają klasyczny dwukolorowy design pojazdu. Oprócz żywych barw, przedni emblemat Volkswagena jest podświetlany, a z jego okolic wyłaniają się dwie linie świetlne, które akcentują kontrastowy wygląd pojazdu.

Reflektory LED nadają samochodowi futurystyczny wygląd, który przełamuje staroświecką stylistykę nadwozia, wzbogaconą o „wentylacje” przypominające układ chłodzenia starego Volkswagena T2. Jeśli chodzi o praktyczność, elektrycznie przesuwane drzwi z tyłu pojazdu oferują szersze wejście do trzeciego rzędu siedzeń.

Jako imponująca funkcja widoczna zarówno z wnętrza, jak i z zewnątrz, największy panoramiczny dach w grupie Volkswagen ma elektronicznie regulowaną przezroczystość, aby zapewnić prywatność i cień, gdy jest to potrzebne, a także poczucie przestronności wnętrza, kiedy samochód może być zbyt zatłoczony dla komfortu.

Ze względu na dużą powierzchnię dachu, szkło w dachu panoramicznym jest pokryte specjalną powłoką, która pomaga odbijać światło i blokować ciepło pochodzące od słońca, biorąc pod uwagę, że jego powierzchnia wynosi około 19 stóp kwadratowych (1,7 metra kwadratowego).

Kazdy aspekt wnętrza został starannie przemyślany, prezentując szereg przemyślanych rozwiązań. Dbałość o szczegóły jest widoczna od deski rozdzielczej ozdobionej drewnopodobnymi detalami przypominającymi retro estetykę, po zabawne włączenie pedałów Play i Pause inspirowanych koncepcją BUZZ z 2016 roku.

Środkowa konsola jest wymienna i oferuje wszechstronne opcje przechowywania, aby dostosować się do potrzeb rodziny podczas podróży. Posiada dwie odrębne przegrody, które służą jako otwieracz do butelek i skrobaczka do lodu, oraz dwa dodatkowe schowki poniżej dla większej wygody.

 Volkswagen of America, Inc. zaprezentował trzyrzędowego ID. Buzz w Huntington Beach w Kalifornii. Oddając hołd ikonicznemu Microbusowi, trzyrzędowy ID. Buzz został zaprojektowany specjalnie z myślą o Ameryce Północnej. Oferuje dłuższy rozstaw osi niż dwurzędowy model europejski, który zadebiutował w 2022 roku, a także większą baterię i więcej mocy. Retro elementy, takie jak przerośnięte logo VW, krótkie zwisy oraz dostępna dwukolorowa paleta, łączą się z dopracowanym wnętrzem, nowoczesną technologią EV i zaawansowanymi funkcjami asystentów kierowcy, wyraźnie określając go jako pojazd przyszłości. Trzyrzędowy ID. Buzz planowany jest do sprzedaży na rynku amerykańskim od 2024 roku.

„ID. Buzz o zerowej emisji to duchowa reinkarnacja Microbusa, przekształcona na naszą elektryczną przyszłość,” powiedział Pablo Di Si, prezydent i dyrektor generalny Volkswagen of America, Inc. „Jest praktyczny, zrównoważony, a przy tym w niespotykany sposób sprawia radość, co jest klasycznym dla Volkswagena. Dzięki jego premierze, Bus znowu stanie się bohaterem naszej marki w Ameryce.”

Podobnie jak w oryginalnym Busie, w trzyrzędowym ID. Buzz standardowo zamontowano silnik z tyłu, co zapewnia doskonałą przyczepność, wydajność i zwinność. Tylny silnik generuje 282 konie mechaniczne, w porównaniu do dwurzędowego modelu europejskiego, który zadebiutował z mocą 201 KM. Bateria jest również większa, ma 91 kWh (brutto), w porównaniu do baterii o pojemności 82 kWh w modelu dwurzędowym. Efektywna konstrukcja skateboard, z baterią umieszczoną w podłodze, nie tylko oszczędza miejsce, ale także poprawia handling, umieszczając znaczną część wagi pojazdu nisko w strukturze. Napęd na wszystkie koła będzie dostępny dla trzyrzędowego ID. Buzz, z mocą około 330 KM i dwoma silnikami. Podobnie jak w przypadku wszystkich obecnych pojazdów elektrycznych MEB, Buzz korzysta z wielodrążkowego zawieszenia tylnego i kolumn macPhersona z przodu.

Nowy silnik APP550 zamontowany z tyłu to konstrukcja PMS (synchronizowany z magnesem trwałym) o maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 406 funtów na stopę, połączony z przekładnią o stałej prędkości i nowym inwerterem (elektronika zasilająca i sterująca). Zwiększenie mocy, momentu obrotowego i efektywności osiągnięto dzięki wirnikowi z mocniejszymi magnesami trwałymi, które mają wysoką wydolność cieplną, nowo opracowanemu statorowi z większą liczbą efektywnych zwojów oraz maksymalnym przekrojem drutu, wodnemu chłodzeniu zewnętrznemu statora oraz połączonemu systemowi chłodzenia oleju i wody, co również zapewnia wyższą stabilność termiczną. Nowy silnik elektryczny ID. Buzz zwiększa prędkość maksymalną do elektronicznie ograniczonych 99 mph, w porównaniu do 90 mph w modelu dwurzędowym.

Na zewnątrz ID. Buzz zachowuje tradycyjny prostokątny kształt z krótkimi zwisami, co zapewnia maksymalną funkcjonalność na minimalnym obszarze. Ma 192,4 cala długości, prawie 10 cali dłuższy niż dwurzędowy Buzz; cała ta dodatkowa długość pochodzi z rozstawu osi wynoszącego 127,5 cala, w porównaniu do 117,6 cala w modelu dwurzędowym. Szerokość to 77,9 cala, a wysokość 74,6 cala, co sprawia, że jest mniej więcej tak szeroki jak Atlas, ale pięć cali wyższy. Biorąc pod uwagę, że oryginalny Bus był mniej więcej tak długo jak 2019 Beetle i nieco węższy, to znaczny wzrost. Współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,29 – bardzo dobrze jak na pojazd o tym kształcie.

Elementy retro są nawiązaniem do oryginalnego Bus, jednocześnie reinterpretując projekt na przyszłość. Ikoniczne przerośnięte logo VW jest podświetlane, z linią świetlną, która rozciąga się po obu stronach, łącząc się z reflektorami LED. Odważne kolory zewnętrzne, z dostępną dwukolorową paletą, obejmują wiele kolorów, które można znaleźć w dwurzędowym ID. Buzz – na przykład Energetyczna Pomarańcz, Pomelo Żółty i Mahi Zielony. Inne, takie jak Cabana Niebieski, Metro Srebrny i Indium Szary, to zupełnie nowe kolory.

Podwójne przesuwane tylne drzwi z funkcją Easy Open and Close zapewniają doskonały dostęp do trzeciego rzędu i są wyposażone w nowoczesne przesuwane okna – również w pełni elektryczne. Buzz wyposażony jest również w standardowe elektrycznie składane i podgrzewane lusterka boczne, a także standardową elektryczną klapę bagażnika z funkcją Easy Open and Close. Ta funkcja pozwala właścicielom zbliżyć się do pojazdu z kluczami w kieszeni lub torebce i kopnąć stopą pod tylnym zderzakiem, aby otworzyć lub zamknąć klapę w razie potrzeby. Blokowanie zbliżeniowe i bezkluczykowe wejście z podświetlanymi klamkami drzwi z przodu ułatwia wsiadanie. Na słupku D „wentylatory” powietrzne przypominają tylne otwory wentylacyjne oryginalnego Bus. Aerodynamicznie zoptymalizowane 20-calowe koła są o cztery cale większe średnicy niż modele T2 z 1950 roku.

Wnętrze zostało starannie zaprojektowane, zwracając uwagę na każdy detal – od deski rozdzielczej inspirowanej drewnem, po zabawne pedały Play i Pause z koncepcji BUZZ z 2016 roku oraz Easter eggi Buzz rozsiane po całym pojeździe. Demontowalna konsola środkowa zawiera elastyczny schowek na górze, z dwoma unikalnymi przegrodami, które pełnią również rolę otwieracza do butelek i skrobaczki do lodu, oraz dwoma dodatkowymi komorami poniżej.

Dostępne są trzy opcje kolorów i wykończenia wnętrza. Połączenie ciemnego brązu i czerni obejmuje ciemno-brązowe siedzenia z sztucznej skóry z białym obszyciem, niebieskie wstawki w drzwiach i deskę rozdzielczą w ciemnym drewnie, zestawioną z czarnym podsufitką i elementami dekoracyjnymi. Połączenie jasnoszarego i glinianego obejmuje jasnoszare siedzenia z sztucznej skóry z glinianym obszyciem, gliniane wstawki w drzwiach, deskę rozdzielczą w jasnym drewnie i jasnoszare elementy dekoracyjne. Ostatnia kombinacja daje zrównoważony nowoczesny wygląd z jasnobrązowymi siedzeniami z sztucznej skóry z żółtym obszyciem, jasnoszarymi wstawkami w drzwiach i deską rozdzielczą w mytym drewnie, zestawioną z czarnym.

Oświetlenie ambientowe w 30 kolorach jest standardem i pozwala kierowcom wybierać spośród pięciu wstępnie ustawionych nastrojów lub dostosowywać różne obszary indywidualnie. Szerokie i otwarte wnętrze można dodatkowo wzbogacić o dostępny panoramiczny szklany dach z elektrochromatycznym przyciemnieniem, który zmienia się z przezroczystego na nieprzezroczysty za pomocą przesunięcia palca.

Ten dach ma 67,4 cala długości i 40,8 cala szerokości, co czyni go największym w Volkswagen Group. Dach działa poprzez warstwę PDLC (poliwodorkowane kryształy ciekłe) zintegrowaną z szybą. Prąd stosowany jest do kryształów w tej warstwie, aby stworzyć przezroczystość, a nieprzezroczystość występuje, gdy warstwa PDLC jest odłączona od zasilania. Dodatkowe powłokę w szybie pomaga odbijać światło słoneczne, co pozwala zredukować ciepło, które mogłoby wejść do wnętrza pojazdu.

Komfort w ID. Buzz jest na pierwszym miejscu. Wysoka pozycja siedzenia zapewnia kierowcom doskonałą widoczność. Oprócz pełnych perforowanych siedzeń z sztucznej skóry, wszystkie modele Buzz są wyposażone w standardowe elektryczne fotele kierowcy i pasażera z 12 ustawieniami, podwójnymi podłokietnikami, wentylacją, masażem i funkcją pamięci; przednie fotele i zewnętrzne fotele drugiego rzędu są podgrzewane. Standardowa automatyczna klimatyzacja Climatronic® utrzymuje komfort w kabinie niezależnie od pory roku, a wszystkie trzy rzędy mają dedykowane otwory wentylacyjne. Okna w drugim i trzecim rzędzie są przyciemniane dla większej prywatności, co pomaga utrzymać temperaturę wnętrza. Fotele drugiego rzędu można złożyć w proporcji 60:40, a oparcia można nachylać o 16 stopni. Dodatkowo, ławka może być przesuwana w przód i w tył o maksymalnie 7,9 cala, a można ją przesunąć do przodu o 4 cale za pomocą uchwytu, aby umożliwić lepsze wyjście z trzeciego rzędu.

Gdy temperatura na zewnątrz spada, standardowa ogrzewana kierownica zapewnia komfort kierowcom; standardowe podgrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby oraz dostępna podgrzewana przednia szyba, wszystko to pomaga maksymalizować wydajność. Standardowo przewidziano miejsce dla siedmiu osób, a dostępne są fotele kapitańskie, co zwiększa liczbę miejsc do sześciu. Fotele drugiego i trzeciego rzędu składają się na płasko, a trzeci rząd można całkowicie usunąć. Dostępna Flexboard, z dwoma pojemnikami na materiały, tworzy płaską podłogę po złożeniu siedzeń. Opcjonalny system audio premium Harman Kardon z 14 głośnikami wzbogaci każde doświadczenie słuchowe; dziewięć głośników jest standardem.

Nowoczesna technologia w ID. Buzz oferuje w pełni połączone doświadczenie. W kokpicie kierowcy znajduje się dwa wyświetlacze: 5,3-calowy ID. Cockpit, który znajduje się za kierownicą z kluczowymi informacjami, oraz 12,9-calowy wyświetlacz infotainment. Buzz ułatwia łączenie kompatybilnych urządzeń dzięki standardowemu bezprzewodowemu App-Connect, ładowaniu bezprzewodowemu oraz ośmiu portom USB-C w całym pojeździe, gniazdku 110V pod fotelem pasażera oraz zasilaniu 12V w bagażniku.

System infotainment został zaktualizowany w linii z nadchodzącym sedanem ID.7. Suwaki dotykowe do głośności i temperatury zostały podświetlone. Ekran infotainment ma teraz zintegrowane funkcje klimatyzacji u dołu wyświetlacza, co umożliwia natychmiastowy dostęp do tych funkcji.

Obsługa stała się prostsza, bardziej intuicyjna i bardziej konfigurowalna. Górny pasek wyświetlacza ma teraz nową funkcję bezpośredniego dostępu po lewej stronie, która otwiera główne menu z przeglądem wszystkich aplikacji za jednym kliknięciem. Obok jest przycisk do nowego Centrum Sterowania Samochodu, który oferuje bezpośredni dostęp do najważniejszych funkcji pojazdu, które można skonfigurować indywidualnie. Główne menu oraz Centrum Sterowania Samochodu można otworzyć w każdej chwili bez konieczności wychodzenia z aktywnej aplikacji. To znacznie upraszcza obsługę. Nowy ekran główny pośrodku łączy zawartość najważniejszych aplikacji na kafelkach o różnych rozmiarach. Oprócz klasycznych treści, takich jak nawigacja i radio/media, kafelki oferują również nowe funkcje, takie jak sugestie od asystenta głosowego. Ekran główny można również indywidualnie dostosować przez użytkownika.

Buzz wyposażony jest również w system ID. Light – pasek świetlny, który przebiega poniżej przedniej szyby i zapewnia kierowcy intuicyjne wsparcie. Wykorzystuje różne impulsy świetlne, aby sygnalizować status, taki jak gotowość do jazdy, wskazówki dotyczące skrętu z systemu nawigacji, sygnały hamowania z systemów asystentów kierowcy oraz nadchodzące połączenia telefoniczne. Podczas korzystania z poleceń głosowych sygnalizuje, że słucha, podobnie jak aktywacja głosowa w telefonach komórkowych czy asystentach wirtualnych. Gdy ID. Buzz jest podłączony do ładowania, system ID. Light wskazuje bieżący poziom naładowania.

85 KWh (290 KM)

ParametrWartość
Top Speed (Electrical)99 Mph (159 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów1-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Power PackLithium-Ion
Maximum Capacity85 Kwh

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.