Volkswagen wprowadził dziewiątą generację modelu Passat w wersji kombi w 2023 roku, kontynuując dziedzictwo jednego z najlepiej sprzedających się modeli tej marki. W ciągu pół wieku, średniej wielkości konkurent niemieckiego producenta z Wolfsburga sprzedał ponad 34 miliony egzemplarzy, a na przestrzeni lat był dostępny w kilku wersjach, w tym jako coupe. Kombi, znane w terminologii Volkswagena jako Variant, uznano za jeden z najbardziej efektywnych pojazdów w swojej klasie dzięki oszczędności paliwa, przestronności wnętrza oraz bogatej ofercie opcji.
W dziewiątej generacji producent kontynuował swoją politykę, według której forma powinna podążać za funkcją, usprawniając pojazd z myślą o klientach. W rezultacie rozmiary zewnętrzne zwiększyły się w porównaniu do poprzednika, a rozstaw osi również się wydłużył. Przód pojazdu wykazuje wyraźne odejście od ósmej generacji Passata, z centralną częścią maski niższą niż boki. Ponadto przedni pas zyskał styl inspirowany elektrycznymi pojazdami Volkswagena, takimi jak ID.3 i ID.4. Wąskie reflektory LED wizualnie połączono chromowaną listwą biegnącą przez górną atrapę, przerywaną tylko przez znak producenta umieszczony na środku. Dolny zderzak był wyposażony w szeroką atrapę, po bokach której znajdowały się smukłe i wysokie wloty powietrza, zaprojektowane w celu zmniejszenia oporu powietrza, który wynosił Cd 0,25 zamiast 0,31, jak w przypadku wcześniejszego modelu. Z profilu samochód wyglądał sportowo dzięki wznoszącej się linii bocznej, a lekko pochylona linia dachu kończyła się pochyloną ku przodowi klapą bagażnika. Z tyłu producent zamontował szerokie światła tylne połączone listwą LED, która przebiegała przez klapę bagażnika, podczas gdy dolny zderzak całkowicie ukrywał końcówkę wydechu. Wyglądał bardziej jak pojazd elektryczny, a nie samochód z silnikiem spalinowym.
Wnętrze, dzięki dłuższemu rozstawowi osi, oferowało wygodne miejsce dla pięciu dorosłych osób. Design deski rozdzielczej wpisywał się w minimalistyczny trend, który już wcześniej można było zauważyć w modelach ID.3, ID.4 i ID.Buzz. Przed kierowcą umieszczono cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10,25″, a na szczycie centralnej konsoli znalazł się dotykowy ekran informacyjny o przekątnej 12,9″. Volkswagen oferował przednie fotele w kilku wariantach, w tym z wysokimi boczkami, w zależności od wersji silnikowej, wyposażenia i opcji. Z tyłu Passat Variant miał dzieloną kanapę dla trzech dorosłych osób.
Pod maską Volkswagen zamontował szeroki wybór siedmiu silników benzynowych lub turbodiesel, z czego dwa to wersje hybrydowe typu plug-in. Cała gama korzystała z automatycznych skrzyń biegów (dwu-sprzęgłowych). Napęd przekazywany był na przednie lub wszystkie koła, w zależności od wersji silnikowej. Wersje PHEV były wyposażone w dużą baterię, która umożliwiała jazdę na samej energii elektrycznej przez maksymalnie 100 km (62 mile).
Dokładnie 50 lat temu zaprezentowano jeden z najbardziej udanych modeli Volkswagena: Passata. Z ponad 34 milionami sprzedanych egzemplarzy na całym świecie, jest to najlepiej sprzedający się Volkswagen wszech czasów, zaraz po Golfie i przed Beetlem. Podczas światowej premiery na targach IAA Mobility 2023 w Monachium, Volkswagen po raz pierwszy przedstawia szczegóły całkowicie nowo opracowanego Passata. Nowy Passat zadebiutuje jako wszechstronny Variant w pierwszym kwartale 2024 roku. Czysty i potężny – nowy design jest wyraźnie Passatem, wyraźnie Volkswagenem, a jednocześnie wyraźnie nowym z każdej perspektywy. Innowacyjna oferta trzech nowych napędów hybrydowych typu plug-in i mild hybrid oraz pięciu silników turbo na benzynę i turbo diesla charakteryzuje się efektywnością. Cichy i przestronny Passat Variant oferuje wysoki komfort podróżowania i będzie opcjonalnie dostępny z nowym adaptacyjnym zawieszeniem (DCC Pro) oraz nowymi fotelami ergoActive (z pneumatycznym masażem punktowym). Volkswagen całkowicie nowo opracował intuicyjną obsługę i nowoczesne funkcje czwartej generacji modułowej matrycy infotainment (MIB4). Nowy Passat może również opcjonalnie parkować samodzielnie i pokonywać długie dystanse w trybie jazdy asystowanej.
Postępowy MQB evo
Najnowszy etap ewolucji modułowej platformy MQB (MQB evo) stanowi wysokotechnologiczną podstawę dziewiątej generacji Volkswagena Passata. Przyszli klienci skorzystają z istotnych oszczędności skali oferowanych przez tę nowoczesną platformę. Dzięki temu wiele nowych systemów jest zastosowanych w tym najlepiej sprzedającym się modelu, a ich koszty rozwoju są dzielone pomiędzy wszystkie linie produktowe MQB. W ten sposób Volkswagen demokratyzuje innowacje i udostępnia je setkom tysięcy kierowców na całym świecie.
Nowe napędy hybrydowe typu plug-in i mild hybrid
Najważniejsze osiągnięcia techniczne obejmują dwa całkowicie nowe napędy hybrydowe typu plug-in (eHybrid) o mocy systemowej 150 kW (204 KM) i 200 kW (272 KM). W połączeniu z nową baterią o pojemności 19,7 kWh (netto), umożliwiają one zasięg na napędzie elektrycznym wynoszący około 100 km. Taki zasięg sprawia, że nowy Passat Variant staje się pojazdem elektrycznym na co dzień. Na przykład w Niemczech: według badania opublikowanego przez Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu, 95 procent wszystkich podróży samochodowych jest krótszych niż 50 kilometrów, a 99 procent krótszych niż 100 km. Te podróże można teraz realizować wyłącznie na napędzie elektrycznym dzięki Passatowi Variant eHybrid. Ponadto, efektywne połączenie silnika elektrycznego i nowego silnika benzynowego z turbodoładowaniem (1.5 TSI evo2) zapewnia ogólny zasięg wynoszący około 1,000 km. Passat będzie również po raz pierwszy dostępny z napędem mild hybrid 48 V (eTSI o mocy 110 kW / 150 KM). Dwa silniki turbo na benzynę (2.0 TSI) o mocy 150 kW (204 KM) i 195 kW (265 KM) oraz trzy silniki turbo diesla (2.0 TDI) o mocach 90 kW (122 KM), 110 kW (150 KM) i 142 kW (193 KM) dopełniają gamę napędową. Automatyczna i efektywna skrzynia biegów DSG jest zawsze standardem. Modele Passata o mocy 195 kW i 142 kW zawsze mają na pokładzie inteligentnie sterowany system napędu na cztery koła 4MOTION; wszystkie inne pojazdy Variant Passat mają napęd na przednie koła.
Wysokotechnologiczne wnętrze i zawieszenie
Volkswagen całkowicie przeprojektował wnętrze. Szczególnie wyróżnia się wyraźnie uporządkowany, duży wyświetlacz – stylowy, funkcjonalny i nowoczesny. Technologiczną podstawą jest MIB4: najnowsza generacja modułowej matrycy infotainment umożliwia intuicyjną obsługę, która jest systematycznie dostosowana do oczekiwań kierowców Volkswagena. Adaptacyjne sterowanie zawieszeniem DCC Pro reprezentuje nowy poziom technologii zawieszenia; jego zakres między maksymalną dynamiką a najwyższym komfortem ustala nowe standardy w klasie średniej. Nowo opracowane fotele ergoActive Plus z pneumatyczną funkcją masażu oferują wysoki komfort podróżowania. Dzięki o 50 mm dłuższemu rozstawowi osi oraz o 50 mm większej przestrzeni na nogi z tyłu, pojemność bagażnika wynosząca do 1,920 litrów i systemy wygody zapożyczone z Touarega, takie jak nowe fotele masujące, Passat Variant jest również idealnie dostosowany jako wszechstronny pojazd do pracy i rekreacji.
Czuj się jak w domu na pokładzie
Volkswagen Passat Variant to idealny pojazd do podróży i biznesu, dzięki połączeniu przestronności, starannie dobranym materiałom wysokiej jakości, przyjemnym odczuciom oraz łatwej obsłudze wszystkich elementów, wysokiemu komfortowi siedzenia i niskiemu poziomowi hałasu podczas jazdy. Z nową generacją swojego bestsellera, Volkswagen po raz kolejny wprowadza pojazd, w którym granice wyższej klasy już nie obowiązują.
Nowy design, nowe wymiary
Volkswagen przeniósł projekt tradycyjnego modelu Passat w nowoczesne czasy, debiutując dziewiątą generacją. W porównaniu do poprzednika, powierzchnie są bardziej rzeźbiarskie, linie bardziej dynamiczne, a wymiary większe. Charakteryzuje się to rozstawem osi, który jest teraz o 50 mm dłuższy (2,841 mm) i w znacznym stopniu zmienia proporcje. Całkowita długość wynosi 4,917 mm, co odpowiada dodatkowym 144 mm. Szerokość zwiększyła się umiarkowanie o 20 mm do 1,852 mm. Wysokość (z anteną) wynosi 1,506 mm, pozostając podobna do poprzednika. Dłuższa długość przy praktycznie niezmienionej wysokości skutkuje bardziej dynamicznymi proporcjami.
Przednia część z nowymi reflektorami LED
Aerodynamiczny i potężny design przodu Passata Variana charakteryzuje się jego dominującą obecnością. Każdy detal jest nowy. Weźmy pod uwagę maskę: podczas gdy maska poprzednika była wyższa w środku niż po bokach, nowa maska jest teraz niższa w środku. Rzeźbi się ku górze ostrymi liniami, tworząc potężne skrzydła. Nowe reflektory LED, z ich dwoma modułami, zapewniają charakterystyczny wygląd w połączeniu z wąskimi LED-owymi światłami dziennymi umieszczonymi powyżej. Te dwa elementy świateł dziennych są połączone poziomą taśmą LED w grillu. Wizualnie ciągła taśma świetlna nadaje Volkswagenowi szeroki i elegancki wygląd. Volkswagen opcjonalnie zaoferuje Passata Variana z nową generacją reflektorów LED IQ.LIGHT. Te reflektory są wyposażone w nową wydajną główną lampę, która ma znacząco zwiększony zasięg świetlny. Podobnie jak systemy oświetleniowe, cztery wysokiej jakości chromowane paski w dolnej części grilla (zderzaka) podkreślają szerokość Passata. Po bokach, pionowe otwory (kurtyny powietrzne) w zderzakach prowadzą powietrze do nadkoli i optymalizują doskonałą aerodynamikę.
Sylwetka z ostrym podcięciem
Z potężnymi bocznymi powierzchniami nadwozia, ostrym podcięciem jako linią charakterystyczną (na wysokości klamek drzwi), znacznie większym rozstawem osi oraz długimi oknami bocznymi, Volkswagen Passat Variant emanuje dynamiką i elegancją. Z przodu i z tyłu, podcięcie i projekt powierzchni nad nadkolami tworzą potężne sekcje barkowe w smukłej sylwetce. Wyraziste słupki D pasują do tego sportowego wizerunku dzięki swojemu wyraźnemu kątowi w przód i dynamicznemu wyglądowi. Pod lekko poszerzonymi nadkolami, Passat Variant sportuje koła o średnicy do 19 cali.
Tył z nową poziomą taśmą LED
Podobnie jak przednia część i boki, tył nowego Passata ma czysty i mocny design. Ciągłe zespoły tylnych świateł LED, które są stosowane w tej linii produktowej po raz pierwszy, podkreślają szerokość nadwozia i mają transparentny, techniczny wygląd dzięki nowemu 3D sygnaturze świetlnej. Z funkcjonalnego punktu widzenia, elementy LED zapewniają optymalny efekt sygnałowy. W górnej części pokrywy bagażnika wyróżnia się duży spojler dachowy oraz boczne elementy prowadzące powietrze na słupkach D. W połączeniu, te aerodynamiczne cechy redukują turbulencje z tyłu i przyczyniają się do niskiego zużycia energii i długiego zasięgu razem z dyfuzorem poniżej zderzaka. Poniżej w samym zderzaku znajduje się szeroki, solidny plastikowy poprzeczny pasek, który podkreśla szerokość Passata Variana swoimi zewnętrznie umieszczonymi reflektorami.
Minimalny opór dla maksymalnej wydajności
Nowy Volkswagen Passat Variant to pięcioosobowy pojazd z pojemnością bagażnika wynoszącą do 1,920 litrów. A jednak jego aerodynamika jest lepsza niż większości pojazdów sportowych. Z Cd wynoszącym 0.25 (poprzednik 0.31) ma najlepszy współczynnik oporu w historii Volkswagena Varianta. Aerodynamika znacząco przyczynia się do tego, że nowy Passat Variant staje się jeszcze bardziej efektywny i oszczędny – co jest kluczowe dla sukcesu takiego pojazdu biznesowego jak ten Volkswagen.
Forma podąża za funkcją
Aerodynamiczne wartości szczytowe nowego Passata Variana osiągnięto dzięki optymalnemu kształtowi nadwozia, precyzyjnemu dostosowaniu do ostatnich detali oraz technicznym cechom aerodynamicznym. Detale techniczne obejmują elektrycznie sterowaną zasłonę chłodnicy, która zapewnia chłodzenie w razie potrzeby. Aerodynamiczne dostrajanie jest widoczne wszędzie, gdzie się spojrzy. W przedniej części, burzące turbulencje powietrza są minimalizowane dzięki kurtynom powietrznym w zderzaku; skierowane strumienie powietrza zapewniają optymalną cyrkulację powietrza wokół przednich kół i chłodzą hamulce. Dodatkowo, podwozie aż do tylnego dyfuzora zostało starannie wkomponowane w aerodynamiczny design. Nowe lusterka zewnętrzne zostały zaprojektowane tak, aby zminimalizować obszar ataku dla wiatru. Z tyłu, elementy prowadzące powietrze na słupkach D redukują turbulencje powietrza razem z spojlerem dachowym. Ostro zakończone krawędzie w zespołach świateł tylnych i zderzaku oraz aerodynamicznie wypolerowane felgi doskonalą przepływ powietrza.
Wyraźne wyświetlacze i sterowanie, nowy design oświetlenia nocnego
Architektura wnętrza nowego VW Passata Variana systematycznie wdraża opinie klientów Volkswagena. Celem była intuicyjna obsługa. Dlatego linia produktowa zawiera całkowicie przeprojektowany cyfrowy kokpit (cyfrowe, konfigurowalne wskaźniki) oraz równie nowy system infotainment – oba wyświetlacze razem na pokładzie Passata tworzą jedną oś wizualną jako centralne elementy czwartej generacji modułowej matrycy infotainment (MIB4). Szczegółowo, nowy standardowy wyświetlacz systemu infotainment ma rozmiar 285.6 x 160.6 mm (12.9 cala po przekątnej) z rozdzielczością 1,920 x 1,080 pikseli. Opcjonalnie lub w zależności od wyposażenia, można skonfigurować wyświetlacz o formacie 332.07 x 185.79 mm (15 cali) z rozdzielczością 2,240 x 1,260 pikseli. Wizualnie wolnostojący wyświetlacz pochylony w stronę kierowcy charakteryzuje się nowo opracowaną grafiką i strukturą menu, która jest łatwa w obsłudze i intuicyjna. Wiele ustawień systemowych można również kontrolować za pomocą nowej, naturalnej funkcji sterowania głosowego IDA. Wskaźniki przed kierowcą mają przekątną wyświetlacza wynoszącą 260 mm (10.25 cala) z rozdzielczością 1,280 x 480 pikseli. Dzięki nowej powłoce zmniejszającej odblaski i olśnienia, kokpit ma płaski design i jest wkomponowany w panel deski rozdzielczej jak duży ekran, ponieważ nie ma już potrzeby umieszczania nadwieszenia na górze dla zapewnienia cienia.
Nowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie
Innym elementem MIB4, który również został nowo opracowany, jest wyświetlacz head-up Passata Variana, który projektuje istotne informacje dla kierowcy na przednią szybę w wirtualnym obszarze przed pojazdem. Wcześniej stosowano prostszy wyświetlacz head-up z mniejszą powierzchnią projekcyjną.
Nowe przełączniki kolumny kierowniczej
Panel deski rozdzielczej biegnie w linii prostej na poziomej płaszczyźnie i charakteryzuje się wysokiej jakości i jasno zorganizowanym designem. Konsola centralna oferuje więcej miejsca do przechowywania, ponieważ – podobnie jak w modelach ID.7 i ID. Buzz – zmiany biegów odbywają się teraz za pomocą przełącznika na kolumnie kierowniczej o intuicyjnej zasadzie obsługi: przełącznik obraca się do przodu w pozycję „D”, aby jechać do przodu, i do tyłu w pozycję „R”, aby cofnąć, podczas gdy hamulec ręczny aktywuje się przez naciśnięcie boku przełącznika. I podobnie jak w ID.7, na przykład, nowy wielofunkcyjny przełącznik na kolumnie kierowniczej po lewej stronie jest używany w Passacie do funkcji kierunkowskazów i wycieraczek.
Więcej miejsca i wysoka jakość
Wnętrze nowego Volkswagena Passata Variana oferuje jeszcze więcej przestrzeni niż już hojnie wymiarowany poprzednik. Dzięki dłuższemu rozstawowi osi, na przykład, maksymalna przestrzeń na nogi wzrasta o 50 mm do 947 mm. Pojemność bagażnika wzrosła o 40 litrów do 690 litrów (przy załadunku do wysokości oparć tylnych siedzeń). Przestrzeń wzrasta o 140 litrów do 1,920 litrów po złożeniu tylnej kanapy. Jakość i komfort zostały podniesione na nowe poziomy dzięki zastosowaniu nowych wysokiej jakości materiałów, nowo opracowanych siedzeń oraz skutecznej izolacji akustycznej. Szczególnie w połączeniu z nowym pakietem akustycznym, niski poziom hałasu na pokładzie Passata Variana jest porównywalny z tymi, które można doświadczyć w klasie średniej wyższej i premium. Oprócz standardowej akustycznej szyby przedniej, podwójne szyby z folią akustyczną są stosowane w oknach bocznych przednich i tylnych.
Nowe fotele ergoActive z funkcją masażu i klimatyzacją
VW Passat Variant będzie dostępny z nowymi fotelami ergoActive z przodu jako opcja. Posiadają one elektryczną regulację (do 14 sposobów, w zależności od modelu i wyposażenia) oraz funkcje masażu i klimatyzacji. Funkcje te obejmują pneumatyczną regulację lędźwiową w czterech kierunkach oraz, w zależności od wyposażenia, pneumatyczną funkcję masażu w trzech komorach lub funkcję masażu punktowego w 10 komorach w oparciach. Fotele są również wyposażone w ogrzewanie i wentylację. Jeszcze wyższej jakości skórzane i klimatyzowane fotele masujące mają również automatyczną klimatyzację siedzeń. Oprócz indywidualnych ustawień, kierowca i pasażer z przodu mogą aktywować tryb automatyczny; tutaj czujniki temperatury i wilgotności foteli wykrywają potrzebę chłodzenia i/lub ogrzewania i odpowiednio regulują klimat.
eHybrid, eTSI, TSI, TDI, DSG
Passat Variant będzie dostępny z siedmioma różnymi typami napędu: wersją mild hybrid z silnikiem benzynowym (eTSI), dwoma nowymi napędami hybrydowymi typu plug-in (eHybrid), trzema wersjami silników turbodieslowych (TDI) i dwoma wersjami silników benzynowych z turbodoładowaniem (TSI). Wszystkie napędy są standardowo połączone z automatyczną skrzynią biegów (DSG). eTSI (1.5 TSI evo2) dostarcza moc 110 kW (150 KM). Dwa nowe modele eHybrid zapewniają moce systemowe 150 kW (204 KM) i 200 kW (272 KM). Dwie wersje TSI silnika serii EA888 evo4 osiągają maksymalne moce 150 kW (204 KM) i 195 kW (265 KM) dla DSG. W przypadku trzech silników TDI serii EA288 evo są to 90 kW (122 KM), 110 kW (150 KM) i 142 kW (193 KM). Silnik TSI o mocy 195 kW oraz TDI o mocy 142 kW zawsze będą wyposażone w stały napęd na cztery koła 4MOTION.
eHybrid z dużym zasięgiem elektrycznym
Napędy hybrydowe typu plug-in to całkowicie nowy rozwój. Jak już wspomniano, dostarczają one moc systemową 150 kW (204 KM) i 200 kW (272 KM). Dzięki przejściu na silnik benzynowy 1.5-litrowy z turbodoładowaniem o wysokiej technologii (1.5 TSI evo2, wcześniej 1.4 TSI) oraz nowej baterii o pojemności 19.7 kWh (pojemność netto / poprzednik: 10.6 kWh), Volkswagen zakłada w swoich prognozach, że elektryczne zasięgi wynoszące około 100 kilometrów będą możliwe z Passatem Variant eHybrid (w zależności od wyposażenia). Oznacza to, że w większości przeciętnych codziennych podróży obie wersje Passata Variant eHybrid będą stawały się pojazdami elektrycznymi. W razie potrzeby silnik 1.5 TSI jest dodatkowo aktywowany, zwiększając zasięg przy pełnej baterii i pełnym zbiorniku 45 litrów do około 1,000 km. Bateria jest teraz ładowana w domowej stacji ładującej oraz na innych punktach ładowania AC z mocą 11 kW zamiast poprzedniej pojemności 3.6 kW. Dodatkowo, oba modele Passat Variant eHybrid będą teraz mogły ładować nową energię na stacjach ładowania DC o mocy do 50 kW. Silnik 1.5 TSI nowego Passata to nowoczesny silnik z turbosprężarką o zmiennej geometrii (VTG) i wysoko efektywnym, ekonomicznym procesem spalania TSI-evo.
Nowy napęd mild hybrid (eTSI)
Napęd mild hybrid (eTSI), oferowany po raz pierwszy w Passacie, dostarcza moc 110 kW (150 KM). Posiada również silnik czterocylindrowy o pojemności 1.5 litra (1.5 TSI evo2), który dodatkowo jest wyposażony w system zarządzania aktywnymi cylindrami (ACTplus). Jako napęd mild hybrid, silnik benzynowy jest połączony z 48-woltową baterią litowo-jonową oraz 48-woltowym generatorem rozrusznika. 1.5 eTSI oferuje szczególnie dobre osiągi przy ruszaniu oraz wysoką efektywność, ponieważ silnik jest kilkakrotnie całkowicie wyłączany dzięki elementom elektrycznym. W tych przypadkach Passat porusza się bez emisji z silnika.
Połączone wysokotechnologiczne zawieszenie
MQB evo stanowi podstawę nowej generacji zawieszenia dla Volkswagena Passata Variana. Oprócz wielu indywidualnych rozwiązań, Volkswagen opracował nową generację adaptacyjnego sterowania zawieszeniem DCC dla swojego najlepiej sprzedającego się modelu, opcjonalnego DCC Pro. Ponadto, Passat jest wyposażony w Menedżera Dynamiki Pojazdu po raz pierwszy. Kontroluje on funkcje elektronicznych blokad różnicowych (XDS) oraz Lateralnych komponentów dynamiki kontrolowanych amortyzatorów w DCC Pro.
Właściwości jezdne są bardziej neutralne, stabilne, zwrotne i precyzyjne dzięki interwencjom hamulcowym specyficznym dla kół oraz wyborowym dostosowaniom twardości amortyzatorów. Ogólne udoskonalenia osiągów zapewniają również zwiększona sztywność kąta nachylenia oraz wyższa siła boczna w układzie tylnej osi (zwiększona stabilność tylnej osi i tym samym większe bezpieczeństwo jazdy), nowa regulacja elektrycznego wspomagania kierownicy, a także nowe stabilizatory przechyłów i amortyzatory.
Podstawowe wyposażenie z wysokim poziomem standardowego wyposażenia
Nowy Passat zadebiutuje w czterech liniach wyposażeniowych: Passat, Business, Elegance i R-Line. Wszystkie zostały znacznie ulepszone w porównaniu do poprzednich wersji. Podstawowe wyposażenie Passata zawiera takie elementy jak nowy wyświetlacz MIB4, system ostrzegania Car2X, App Connect (integracja Apple i Android), automatyczna klimatyzacja, porty USB-C z mocą ładowania 45 W (z przodu), relingi dachowe (w kolorze czarnym) oraz liczne systemy wsparcia. Wśród nich znajdują się Adaptacyjny Tempomat (ACC), Side Assist (asystent zmiany pasa), Front Assist (autonomiczne hamowanie awaryjne), Lane Assist (system utrzymywania pasa ruchu), funkcja hamowania pojazdów nadjeżdżających podczas skrętu, Park Distance Control (akustyczne i wizualne sygnały ostrzegawcze w przypadku przeszkód z przodu i z tyłu), Rear View (system kamery tylnej) oraz Dynamic Road Sign Display przy użyciu kamery frontalnej. Standardowo dostępne są również reflektory LED i zespoły tylnych świateł LED.
Business dla kierowców częstych podróży
Volkswagen Passat Variant to jeden z najczęściej wybieranych pojazdów biznesowych w Europie. Volkswagen ponownie odpowiada na potrzeby tego segmentu z linią wyposażeniową Business Class. Z zewnątrz, Passat ten można rozpoznać po premium chromowanych detalach w oknach bocznych, srebrno-anodowanych relingach dachowych i elementach chromowanych z przodu i z tyłu, między innymi. W Niemczech, ciemne szyby prywatności dodawane są do tylnych okien. Wewnątrz, Passat Variant Business charakteryzuje się między innymi dedykowanymi pokrowcami na siedzenia w ArtVelours, własnymi aplikacjami wnętrza, częściowo elektrycznymi fotelami z funkcją masażu, dodatkowymi portami USB-C o mocy 45 W z tyłu oraz automatyczną klimatyzacją w trzech strefach. Dodatkowe systemy wsparcia zwiększają komfort i bezpieczeństwo. Należą do nich automatyczna kontrola oświetlenia (Light Assist), asystowany parking (Park Assist) oraz Travel Assist (częściowo zautomatyzowana jazda). Nowy asystent głosowy IDA jest w Niemczech dodatkowo standardem.
Elegance i R-Line jako wersje topowe