Touareg, pierwszy SUV Volkswagena, zadebiutował w 2002 roku, co oznaczało wejście marki na już prężnie rozwijający się segment. To wydarzenie otworzyło drogę do sukcesu SUV-ów Volkswagena, które obecnie obejmują różne segmenty.
DNA designu Touarega, charakteryzujące się wyraźnym przodem, podniesioną maską w kształcie litery V oraz jednolitymi reflektorami, można zauważyć we wszystkich SUV-ach Volkswagena. Pojazd zwrócił na siebie uwagę dzięki potężnym silnikom, w tym modelom V10 TDI oraz limitowanej edycji W12, które były w stanie wykonywać niewiarygodne akrobacje, takie jak holowanie Boeinga 747.
Następca trzech pierwszych generacji, model 2024, wprowadza nowe technologie oraz charakterystyczne cechy, które wyróżniają ten SUV. Na przykład, poza takimi technologiami jak Park Assist Plus, Trailer Assist i Night Vision, jedna z zaawansowanych technologii bez trudu łączy czujnik obciążenia dachu z elektroniką podwozia.
Ta integracja poprawia zwrotność, wykrywając obecność bagażnika dachowego i przesyłając tę informację do systemów takich jak Elektroniczna Kontrola Stabilności. W rezultacie, stabilność pojazdu ulega poprawie, ponieważ te systemy interweniują wcześniej. Z drugiej strony, bez obciążenia dachu, systemy Touarega umożliwiają sportowe doznania z jazdy.
Oferując cztery wersje: Basic, Elegance, R-Line i R Model, SUV zapewnia szeroki wachlarz wyposażenia, które zaspokoi potrzeby każdego nabywcy. Silnik V6 jest powszechny, ale w różnych przypadkach może różnić się od wersji benzynowej, przez wysokoprężną, aż po hybrydową.
Mimo że układ napędowy w całości nie jest taki sam dla wszystkich wariantów, wszystkie dzielą osiembiegową automatyczną skrzynię biegów i stały napęd na wszystkie koła 4MOTION. Oprócz wersji podstawowej, wszystkie Touaregi będą standardowo wyposażone w nowoczesne reflektory IQ.Light HD w technologii matrycowej, która znajduje się w niemal wszystkich pojazdach Volkswagena, wykorzystując prawie 40 000 mikro LED-ów, które zapewniają interaktywny „dywan świetlny”, poprawiając bezpieczeństwo jazdy.
Touareg oferuje wszechstronność w terenie i na drodze dzięki funkcji wyboru profilu jazdy. Kierowca może wybierać z różnych profili i dostosowywać parametry dla automatycznej skrzyni biegów, układu kierowniczego, opcjonalnego zawieszenia pneumatycznego, reakcji silnika oraz systemów asystujących. W zależności od wersji, pojazd oferuje również zaawansowane systemy podwozia, takie jak aktywna kompensacja przechyłów oraz skręcanie na wszystkie koła. Dodanie tego do już istniejącego szerokiego i wysokiego ustawienia pojazdu sprawia, że przygody stają się znacznie bardziej dostępne.
Wnętrze SUV-a zostało ulepszone, aby zapewnić lepsze doświadczenia. Teraz standardowo wyposażone jest w Innovision Cockpit, który łączy Digital Cockpit z 30,5 cm wyświetlaczem oraz wysokiej klasy systemem multimedialnym Discover Pro Max z 38,1 cm ekranem dotykowym.
Te dwa wyświetlacze tworzą płynny krajobraz cyfrowy na jednej osi, oferując funkcje takie jak nawigacja na poziomie pasa i dane mapowe w wysokiej rozdzielczości HD. Dodatkowo, system sterowania głosowego Touarega przeszedł znaczące ulepszenia.
Volkswagen również zwiększył komfort podczas długich podróży dzięki piankowym powierzchniom wokół obszaru kolan oraz systemowi dźwiękowemu Dynaudio o mocy 730 watów, który zapewnia rozrywkę pasażerom.
Volkswagen Touareg to wszechstronny samochód w kategorii dużych SUV-ów – idealne połączenie komfortowego auta turystycznego, doskonałego pojazdu do holowania i prawdziwego terenówki. Volkswagen wprowadza teraz kolejną generację Touarega. Flagowy model to pierwszy Volkswagen, który debiutuje z nowo opracowanymi reflektorami matrycowymi LED IQ.Light HD. Interaktywny system oświetlenia sprawia, że jazda nocą jest jeszcze bardziej komfortowa. Volkswagen zaktualizował także wnętrze z najwyższej półki, a kokpit Innovision oferuje najnowszy sprzęt i oprogramowanie. Nowy czujnik obciążenia dachu i ulepszone systemy zawieszenia zwiększają zakres pomiędzy optymalnym komfortem a maksymalną wydajnością. Dzięki nowym technologiom Touareg jest bardziej wszechstronny i wieloaspektowy niż kiedykolwiek wcześniej. Nowo zaprojektowane przednie i tylne części sprawiają, że aktualizacja jest od razu rozpoznawalna. Szczególnie wyróżniające cechy to zintegrowane lampy tylne LED – teraz zaprojektowane jako listwa świetlna z podświetlonym na czerwono logo Volkswagena.
Popularny luksusowy SUV
Sprzedano już ponad 1,13 miliona Touaregów. Imelda Labbé, członek zarządu marki odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i serwis: „Nowy Touareg zachwyca najwyższą jakością i doskonałym komfortem. Ponownie systematycznie zrealizowaliśmy życzenia naszych klientów w tym modelu – wyostrzając design, czyniąc obsługę jeszcze bardziej intuicyjną i poprawiając doskonałe właściwości jezdne. Efektem jest prawdziwy wszechstronny samochód, który zachwyca na drodze, w terenie, a także jako pierwszorzędny pojazd do holowania.”
Pionier innowacji
Innowacyjne technologie zawsze debiutowały w Touaregu. To know-how często przynosi korzyści mniejszym klasom pojazdów, co ma miejsce także w tym przypadku. Kai Grünitz, członek zarządu marki odpowiedzialny za rozwój: „Touareg zawsze był dla nas pionierem technologii, co pozwala nam transferować nowe rozwiązania do innych pojazdów marki w ramach strategii z góry na dół. Tak samo postępujemy z nowym Touaregiem. Jako pierwszy model Volkswagena wprowadzany jest z nowo opracowanymi reflektorami matrycowymi LED HD – jednym z najlepszych systemów oświetleniowych na świecie. Ponad 38 000 interaktywnych diod LED projektuje świetlny dywan dokładnie na pas ruchu, oświetlając drogę precyzyjniej niż kiedykolwiek wcześniej. Wkrótce przeniesiemy system oświetlenia matrycowego HD LED do innych modeli w klasie SUV.”
Fuzja systemów technologicznych
Volkswagen Touareg jest wyposażony w nowy czujnik obciążenia dachu, który jest ściśle zintegrowany z elektroniką zawieszenia. Oferuje to korzyści w postaci zwiększonej zwrotności. Jeśli zamontowana jest skrzynka dachowa, czujnik to wykrywa i przekazuje informacje do systemów wspomagających, takich jak Elektroniczna Kontrola Stabilności. System ten interweniuje wcześniej, aby zwiększyć stabilność jazdy. Z kolei systemy pozwalają na sportową jazdę, gdy nie ma obciążenia na dachu. Dla Jochen Reichela, szefa dynamiki jazdy, to właśnie interakcja wszystkich technologii jest wyróżniającą cechą nowego Touarega: „Dzięki czujnikowi obciążenia dachu udało nam się jeszcze bardziej zwiększyć zakres między maksymalnym komfortem a optymalną wydajnością. Ulepszona koordynacja systemów zawieszenia i kontroli zapewnia większą stabilność i precyzję zarówno w dynamicznych, jak i komfortowych sytuacjach jazdy. Szczególnie w połączeniu z systemami zawieszenia, takimi jak aktywna kompensacja przechyłów i skręt na wszystkie koła, Touareg oferuje teraz jeszcze większą dynamikę jazdy.” Innowacyjne systemy asystujące Tourega obejmują takie technologie jak Travel Assist (asystowana jazda do maksymalnej prędkości), Area View (widok z lotu ptaka 360 stopni wyświetlany na ekranie systemu informacyjnego, ułatwiający manewrowanie), Park Assist Plus z możliwością parkowania zdalnego za pośrednictwem aplikacji (kierowca może kontrolować procedurę parkowania z zewnątrz pojazdu), Trailer Assist (asystowane manewrowanie z przyczepą) oraz Night Vision (asystent widzenia nocnego).
Wyrazista aktualizacja designu
Nowy Volkswagen Touareg można natychmiast rozpoznać po nowym przednim i tylnym designie. Z przodu nowa forma z grillem chłodnicy i reflektorami oraz przednim zderzakiem zyskała nowy wygląd. Szczególnie niezwykłe są reflektory matrycowe LED IQ.Light HD, które są standardem, z wyjątkiem modelu podstawowego. Z trzema modułami świetlnymi i trzema punktami świetlnymi po każdej stronie tworzą one niepowtarzalny design dziennego i nocnego oświetlenia. Środkowy poziomy pasek w grillu chłodnicy po raz pierwszy jest również podświetlony w Touaregu. Kolejną unikalną cechą Touarega jest nowo zaprojektowany tył, który teraz ma ciągłą poziomą listwę LED dla lamp tylnych i po raz pierwszy zawiera podświetlone na czerwono logo Volkswagena (standard z wyjątkiem modelu podstawowego).
Silniki benzynowe, diesla i hybrydy plug-in
Nowy Touareg zostanie wprowadzony w pięciu wersjach napędowych. Wszystkie są wyposażone w silniki V6 o pojemności 3.0 litra: jeden doładowany silnik benzynowy (250 kW/340 KM), dwa silniki turbodiesla (170 kW/231 KM i 210 kW/286 KM) oraz dwa napędy hybrydowe plug-in (silnik V6 benzynowy plus silnik elektryczny). Napęd hybrydowy Touarega eHybrid rozwija moc systemową 280 kW (381 KM); w Volkswagenie Touaregu R eHybrid, system dostarcza moc 340 kW (462 KM). Wszystkie silniki są standardowo sparowane z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów i stałym napędem na wszystkie koła 4MOTION.
Zapewnia Volkswagen R
Volkswagen Touareg R eHybrid to niezależny flagowy model w linii produktowej z najsilniejszym napędem. Najnowsza generacja kontynuuje długą tradycję modeli Touareg R z zaawansowanymi technologiami i spersonalizowanym wyposażeniem. Wszystkie zostały opracowane przez Volkswagen R.
Przednia część
Zespół projektowy Volkswagena odświeżył przednią część Touarega. Cały górny grill chłodnicy jeszcze bardziej podkreśla szerokość pojazdu. Szczególnie zauważalne są nowe reflektory matrycowe LED IQ.Light HD z trzema modułami LED oraz trzema L-kształtnymi diodami LED dla świateł do jazdy dziennej, a także nowa podświetlona środkowa pozioma listwa, która rozciąga się z obu stron logo Volkswagena. Poziome listwy mają zastosowanie chromowane w modelach Touareg Elegance i Touareg R-Line, a także stylowe wykończenie na wysoki połysk w modelu Touareg R-Line z Pakietem Czarnego Stylu oraz Touareg R eHybrid. Dolne wloty powietrza są znacznie większe niż w poprzednim Touaregu i mają indywidualne wzory w zależności od specyfikacji wyposażenia. Obszar ten jest również wykończony na wysoki połysk; modele Elegance i R-Line mają dodatkowe elementy chromowane.
Sylwetka
W zależności od wyposażenia, nowe felgi w wzorach Coventry (19 cali, standard w R-Line), Braga (20 cali, standard w R), Napoli (21 cale) i Leeds (21 cale) od razu przyciągają uwagę w profilu bocznym. W ramach funkcji oświetlenia otoczenia, logo Volkswagena lub symbol R (Touareg R eHybrid) są teraz projektowane na drogę z obudów lusterka zewnętrznego, gdy VW Touareg jest otwarty i zaparkowany w ciemności.
Tylna część
Teraz listwa świetlna rozciąga się wzdłuż tylnej klapy Touarega. Cienka pozioma linia LED jest podświetlana w górnej części listwy świetlnej, gdy oświetlenie jest aktywne; linia ta ma kontrastowy kolor światła w trybie jazdy dziennej bez włączonych świateł. To samo dotyczy łącznie sześciu L-kształtnych diod LED w nowych lampach tylnych. Jako pierwszy Volkswagen produkowany w Europie, nowy Volkswagen Touareg ma podświetlone na czerwono logo Volkswagena w połączeniu z reflektorami matrycowymi LED IQ.Light HD. Jest on zintegrowany z nową poziomą listwą LED lamp tylnych. Tworzy to unikalną grafikę zarówno w dzień, jak i w nocy.
Inteligentne światło
Reflektory matrycowe LED IQ.Light HD są techniczną atrakcją nowego Touarega i są używane w Volkswagenie po raz pierwszy na świecie. HD oznacza wysoką rozdzielczość i odnosi się tutaj do morza ekstremalnie jasnych pikseli generowanych przez 38 432 mikro diody LED. Oświetlają drogę lepiej niż kiedykolwiek wcześniej, co optymalizuje komfort i bezpieczeństwo kierowcy oraz pasażerów. Na każdej stronie pojazdu znajduje się 19 216 mikro diod LED z nowymi potrójnymi reflektorami. Między innymi system matrycowy opcjonalnie projektuje interaktywny dywan świetlny na pas ruchu luksusowego SUV-a – Lane Light. To sprawia, że jazda nocą jest jeszcze bardziej komfortowa i umożliwia łatwe przejeżdżanie przez wąskie roboty drogowe na autostradzie w ciemności, ponieważ jasny dywan świetlny podąża za pasem z precyzją przypominającą magnes. Światło główne bez olśnienia to kolejny atut nowych reflektorów; to ciągłe światło główne może pozostać włączone poza terenem zabudowanym, ponieważ interaktywne diody LED zapewniają, że obszar maskujący dla nadjeżdżających pojazdów jest bardziej precyzyjny niż kiedykolwiek. Razem z lampami tylnymi LED kierowca może także skonfigurować trzy różne animacje efektów oświetleniowych Coming i Leaving Home.
Zaawansowane szczegóły techniczne
Trzy moduły w każdym reflektorze wykonują swoje własne zadania. Na zewnątrz znajduje się moduł bi-matrixowy z 16 pikselami LED do oświetlenia otoczenia i dodatkowego światła głównego. W środkowej części znajduje się rzeczywisty moduł matrycowy HD z 19 200 indywidualnie sterowanymi diodami LED, które pozwalają na zrealizowanie różnych nowych funkcji świetlnych. Wewnątrz znajduje się reflektor do statycznych i dynamicznych funkcji oświetlenia zakrętów oraz oświetlenia w trudnych warunkach. Wszystkie trzy moduły generują jeden punkt świetlny; wspólnie z trzema L-kształtnymi elementami LED dla świateł do jazdy dziennej oraz poziomą listwą LED w grillu chłodnicy, która rozciąga się pod reflektorami, tworzy to unikalny wzór świetlny. Szczególnie w połączeniu z systemem asystującym Night Vision – który wykrywa ludzi i zwierzęta za pomocą kamery termowizyjnej i wyświetla je w cyfrowych instrumentach (Digital Cockpit) oraz odpowiednich sygnałach ostrzegawczych w opcjonalnym wyświetlaczu head-up – oświetlenie matrycowe HD Volkswagena Touarega to jeden z najlepszych systemów oświetleniowych i nocnego widzenia na świecie. System Night Vision obejmuje również światło znacznikowe, które krótkoterminowo oświetla osoby w potencjalnym obszarze niebezpieczeństwa szczególnie jasnym światłem, aby uczynić je bardziej widocznymi dla kierowcy. Połączenie reflektorów matrycowych LED IQ.Light HD i Night Vision może pomóc w wcześniejszym rozpoznawaniu i łagodzeniu niebezpiecznych sytuacji.
Ulepszone wnętrze pojazdu
VW Touareg standardowo wyposażony jest w kokpit Innovision – intuicyjne połączenie cyfrowych instrumentów (Digital Cockpit, przekątna wyświetlacza 30,5 cm, 1 920 x 720 pikseli) oraz systemu infotainment Discover Pro Max z centralnym ekranem dotykowym (przekątna wyświetlacza 38,1 cm, 1 920 x 1 020 pikseli). W formie 'one-screen design’, dwa wyświetlacze tworzą ciągły cyfrowy krajobraz na jednej osi widoku i obsługi. Kokpit Innovision oferuje teraz również nawigację na poziomie pasa i wysokiej rozdzielczości dane mapowe HD. System sterowania głosowego Touarega oparty jest również na nowym poziomie rozwoju. Integracja aplikacji za pośrednictwem smartfona i App Connect (Apple CarPlay, Android Auto) może teraz odbywać się bezprzewodowo. Volkswagen zaktualizował przyciski i pokrętło do regulacji głośności w konsoli centralnej – teraz wykonane są na wysoki połysk. Dodatkowo Volkswagen przeprojektował podświetlane wykończenia w panelu deski rozdzielczej i dodał logo Touarega jako wykończenie.
Wyższa moc ładowania dla laptopów i innych urządzeń
Nowe złącza USB-C o mocy ładowania 45 watów (wcześniej 15 watów) umożliwiają szybkie ładowanie urządzeń elektronicznych, takich jak smartfony, tablety czy laptopy. W opcjonalnym kokpicie dostępny jest potężny system dźwiękowy Dynaudio o mocy 730 watów oraz wyświetlacz head-up (wirtualny rozmiar ekranu: 217 x 88 mm).
Idealny na długie trasy
Volkswagen Touareg został zaprojektowany z myślą o wysokim komforcie jazdy. Jego wysoki standard jakości został poprawiony w oparciu o opinie klientów oraz dostosowane szczegóły. Na przykład górne sekcje paneli drzwi wewnętrznych mają teraz atrakcyjne podwójne dekoracyjne szwy. Boczki konsoli centralnej wykonane są z materiału o lepszej fakturze i mają podwójne szwy; powierzchnie kontaktowe dla kolan są więc miększe.
Nowa generacja zawieszenia
Zawieszenie VW Touarega opiera się na nowym poziomie rozwoju. Między innymi zastosowano czujnik obciążenia dachu, który jest ściśle zintegrowany z elektroniką pojazdu. Umożliwia to przeniesienie wyższych sił poprzecznych, a tym samym zwiększenie zwinności na drodze w interakcji z systemami kontroli i komponentami zawieszenia. Standardowe zawieszenie ze stalowymi sprężynami oraz opcjonalne zawieszenie pneumatyczne zostały również technicznie zmodyfikowane. Zarówno komfort, jak i zwinność zostały podniesione na nowy poziom dzięki zastosowaniu nowych komponentów zawieszenia oraz przemyślanej struktury systemu sterowania. Nowe, opcjonalne opony o wydajności 21 cali dodatkowo poprawiają właściwości jezdne i hamowania.
Profile jazdy na drodze i w terenie