Volkswagen Touareg R z 2024 roku to ulepszona wersja modelu SUV po faceliftingu, który zadebiutował w tym samym roku.
Jednak nie jest to pierwsza tego typu wersja. W ciągu ponad dwudziestu lat istnienia marki, zaprezentowano kilka imponujących Touaregów, takich jak R50 z silnikiem wysokoprężnym V10.
Choć model zyskał renomę dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu potężnego silnika diesla, wersja z 2024 roku kontynuuje tradycję sprzed faceliftingu, oferując jedynie napęd hybrydowy.
System napędu hybrydowego w Touareg R eHybrid składa się z kombinacji silnika benzynowego V6 oraz elektrycznego silnika napędowego. Ta zaawansowana konfiguracja napędu hybrydowego generuje imponującą moc systemu wynoszącą ponad 450 koni mechanicznych, co umożliwia przekazywanie jej na koła za pomocą stałego napędu na cztery koła.
Łączenie tego z poprawioną koordynacją podzespołów jezdnych i systemów kontrolnych czyni pojazd realnym konkurentem w kategorii szybkich SUV-ów, oczywiście z uwzględnieniem przedziału cenowego.
Oprócz licznych zaawansowanych technologii, które Touareg R odziedziczył po wersji bazowej, model flagowy ma wiele cech designerskich, które mają na celu wyróżnienie go na tle innych aut.
Charakterystyczny niebieski kolor R pojawia się w wielu miejscach, takich jak zaciski hamulcowe czy przeszycia wnętrza. Przy uruchomieniu samochodu, logo R pojawia się na systemie nawigacji, aby raz jeszcze przypomnieć kierowcy, że siedzi za kierownicą maszyny inspirowanej wyścigami, a nie tylko komfortowego i przestrzennego SUV-a.
Jedną z niesamowitych cech są standardowe 20-calowe felgi aluminiowe Braga, które można opcjonalnie wymienić na imponujące 22-calowe felgi Estoril.
Aby poprawić wygląd, projektanci SUV-a zaimplementowali projektowanie logo R z osłony lusterka zewnętrznego, które włącza się za każdym razem, gdy otwierane są drzwi, aby w pewnym sensie urzeczywistnić wyścigową aurę otaczającą ten model Volkswagena.
Reflektory matrycowe IQ.Light HD oraz tylne światła LED IQ.Light z dynamiczną funkcją hamowania i kierunkowskazami, a także podświetlonym logo Volkswagena potrafią uwydatnić delikatne linie i krawędzie samochodu, zwiększając tym samym bezpieczeństwo i komfort pasażerów.
Podsumowując, Tiguan R eHybrid to niezwykle wszechstronny samochód, którym można jechać na tor wyścigowy jednego dnia, a następnego zapakować wszystko, co potrzebne, i wyruszyć w podróż z całą rodziną. Poza tym, szlaki terenowe już nie wydają się tak przerażające, gdy siedzisz na przednim siedzeniu pełnoprawnego SUV-a produkcji niemieckiej.
VW Touareg to wszechstronny model w kategorii dużych SUV – idealne połączenie komfortowego auta turystycznego, doskonałego pojazdu do holowania i prawdziwego samochodu terenowego. Volkswagen wprowadza teraz na rynek najnowszą generację Touarega. Model flagowy to pierwszy Volkswagen, który zadebiutuje z nowo opracowanymi reflektorami matrycowymi IQ.Light HD LED. Interaktywne systemy oświetleniowe sprawiają, że jazda nocą staje się jeszcze bardziej komfortowa. Volkswagen zmodernizował także luksusowe wnętrze, a Innovision Cockpit oferuje najnowszy sprzęt i oprogramowanie. Nowy czujnik obciążenia dachu oraz ulepszone systemy zawieszenia zwiększają różnorodność pomiędzy optymalnym komfortem a maksymalną wydajnością. Dzięki nowym technologiom Touareg jest bardziej wszechstronny i wieloaspektowy niż kiedykolwiek. Nowo zaprojektowane przednie i tylne partie nadwozia sprawiają, że aktualizacja jest natychmiast rozpoznawalna. Szczególnie charakterystyczne elementy to zespoły świateł tylnych LED – zaprojektowane teraz jako pas świetlny z podświetlonym logo Volkswagena w czerwonym kolorze.
Popularny premium SUV
Do tej pory sprzedano ponad 1,13 miliona Touaregów. Imelda Labbé, członek zarządu marki ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej: „Nowy Touareg zachwyca najwyższą jakością i wyjątkowym komfortem. Po raz kolejny w modelu tym systematycznie zrealizowaliśmy pragnienia naszych klientów – udoskonalając design, czyniąc obsługę jeszcze bardziej intuicyjną oraz poprawiając doskonałe właściwości jezdne. Efektem jest prawdziwy wszechstronny samochód, który ekscytuje zarówno na drogach, w terenie, jak i jako pierwszorzędny pojazd do holowania.”
Pionier innowacji
Innowacyjne technologie zawsze zadebiutowały w Touaregu. Ta wiedza często przynosi korzyści mniejszym klasom pojazdów, i tym razem nie jest inaczej. Kai Grünitz, członek zarządu marki odpowiedzialny za rozwój: „Touareg był dla nas zawsze pionierem technologii, umożliwiającym nam przenoszenie nowych rozwiązań do innych modeli naszej marki w ramach strategii od góry do dołu. Idziemy tą samą drogą z nowym Touaregiem. Jako pierwszy model Volkswagena jest wprowadzany z nowo opracowanymi reflektorami matrycowymi HD LED – jednym z najlepszych systemów oświetlenia na świecie. Ponad 38 000 interaktywnych LED-ów projekuje dywan świetlny dokładnie na jezdnię, oświetlając drogę z większą precyzją niż kiedykolwiek wcześniej. Wkrótce przeniesiemy system oświetlenia HD LED z matrycą do innych modeli SUV.”
Fuzja systemów technologicznych
Volkswagen Touareg jest wyposażony w nowy czujnik obciążenia dachu, ściśle zintegrowany z elektroniką zawieszenia. Dzięki temu zyskuje na zwrotności. Jeśli zamontowano box dachowy, czujnik to wykrywa i przekazuje informacje do systemów wspomagających, takich jak Elektroniczna Kontrola Stabilności. System ten interweniuje wcześniej, aby zwiększyć stabilność jazdy. Z kolei w przypadku braku obciążenia dachu, systemy zapewniają sportowe osiągi. Dla Jochen Reichela, szefa dynamiki jazdy, to właśnie interakcja wszystkich technologii jest wyróżniającą cechą nowego Touarega: „Dzięki czujnikowi obciążenia dachu udało nam się jeszcze bardziej zwiększyć różnice między maksymalnym komfortem a optymalną wydajnością. Ulepszona koordynacja systemów zawieszenia i kontroli zapewnia większą stabilność i precyzję zarówno w dynamicznych, jak i komfortowych sytuacjach jazdy. Szczególnie w połączeniu z systemami zawieszenia takimi jak aktywna kompensacja przechyłów czy kierowanie na wszystkie koła, Touareg teraz oferuje jeszcze większą dynamikę jazdy.” Innowacyjne systemy wspomagające Touarega obejmują technologie takie jak Travel Assist (wsparcie jazdy do maksymalnej prędkości), Area View (widok 360 stopni wyświetlany na ekranie systemu infotainment, ułatwiający manewrowanie), Park Assist Plus z funkcją parkowania zdalnego za pomocą aplikacji (kierowca może kontrolować proces parkowania z zewnątrz pojazdu), Trailer Assist (wsparcie manewrowania z przyczepą) oraz Night Vision (asystent widzenia w nocy).
Uderzająca aktualizacja designu
Nowy Volkswagen Touareg można od razu rozpoznać po nowym designie przodu i tyłu. Z przodu, kompletny zespół z kratką chłodnicy i reflektorami oraz przedni zderzak zyskały nowy wygląd. Szczególnie wyróżniają się reflektory IQ.Light HD LED, które są standardem, z wyjątkiem modelu podstawowego. Z trzema modułami świetlnymi po każdej stronie, tworzą one niezwykły projekt świateł dziennych i nocnych. Po raz pierwszy na Touaregu podświetlony jest także środkowy poziomy pasek w kratce chłodnicy. Kolejną unikalną cechą Touarega jest nowo zaprojektowany tył, który teraz ma ciągły poziomy pas LED dla zespołów świateł tylnych i po raz pierwszy zawiera podświetlone na czerwono logo Volkswagena (standard z wyjątkiem modelu podstawowego).
Silniki benzynowe, diesla i hybrydy plug-in
Nowy Touareg zostanie wprowadzony w pięciu wersjach napędowych. Wszystkie są wyposażone w silniki V6 o pojemności 3,0 litra: jeden doładowany silnik benzynowy (250 kW/340 KM), dwa silniki wysokoprężne (170 kW/231 KM i 210 kW/286 KM) oraz dwa napędy hybrydowe typu plug-in (silnik V6 benzynowy plus silnik elektryczny). Napęd hybrydowy Touarega eHybrid rozwija moc systemową 280 kW (381 KM); na pokładzie Volkswagena Touarega R eHybrid system dostarcza moc 340 kW (462 KM). Wszystkie silniki są standardowo parowane z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów oraz stałym napędem na wszystkie koła 4MOTION.
Zaprojektowany przez Volkswagen R
Volkswagen Touareg R eHybrid to niezależny model flagowy w ofercie z najsilniejszym napędem. Najnowsza generacja kontynuuje długą tradycję modeli Touareg R z zaawansowanymi technologiami i dostosowanym wyposażeniem. Wszystkie zostały opracowane przez Volkswagen R.
Przód
Zespół projektowy Volkswagena odświeżył przód Touarega. Cała górna kratka chłodnicy jeszcze bardziej podkreśla szerokość pojazdu. Szczególnie zauważalne są nowe reflektory IQ.Light HD LED z trzema modułami LED i trzema LED-ami w kształcie L dla świateł dziennych, a także nowy podświetlony środkowy poziomy pasek, który rozciąga się z obu stron logo Volkswagena. Poziome paski mają chromowe aplikacje w modelach Touareg Elegance i Touareg R-Line, a na Touaregu R-Line z pakietem Black Style oraz Touaregu R mają eleganckie wykończenie w wysokim połysku czerni. Dolne wloty powietrza są znacznie większe niż te w poprzednim Touaregu i mają indywidualne projekty w zależności od specyfikacji wyposażenia. Ten obszar również został wykończony w wysokim połysku czerni; w specyfikacjach Elegance i R-Line znajdują się tu dodatkowe elementy chromowe.
Sylwetka
W zależności od wyposażenia, nowe obręcze kół w projektach Coventry (19 cali, standardowe dla R-Line), Braga (20 cali, standardowe dla R), Napoli (21 cali) i Leeds (21 cali) od razu rzucają się w oczy z boku. W ramach funkcji oświetlenia otoczenia, logo Volkswagena lub symbol R (Touareg R eHybrid) są teraz projektowane na drogę z obudów lusterka, gdy VW Touareg jest otwierany i zaparkowany w ciemności.
Tył
Pas świetlny teraz rozciąga się przez pokrywę bagażnika Touarega. Cienka pozioma linia LED jest podświetlana w górnej części pasa świetlnego, gdy oświetlenie jest aktywne; ta linia ma kontrastowy kolor w trybie dziennym bez włączonych reflektorów. To samo dotyczy łącznie sześciu LED-ów w kształcie L w nowych zespołach świateł tylnych. Jako pierwszy Volkswagen produkowany w Europie, nowy Volkswagen Touareg ma podświetlone na czerwono logo Volkswagena w połączeniu z reflektorami matrycowymi IQ.Light HD LED. Jest ono zintegrowane w nowym poziomym pasie LED zespołów świateł tylnych, co zapewnia unikalną grafikę zarówno w dzień, jak i w nocy.
Inteligentne światło
Reflektory matrycowe IQ.Light HD LED to techniczny hit w nowym Touaregu i są stosowane w Volkswagenie po raz pierwszy na świecie. HD oznacza wysoką rozdzielczość i odnosi się tutaj do morza ekstremalnie jasnych pikseli generowanych przez 38 432 mikro LED-y. Oświetlają drogę lepiej niż kiedykolwiek wcześniej, co optymalizuje komfort i bezpieczeństwo dla kierowcy i pasażerów. Po każdej stronie pojazdu znajduje się 19 216 mikro LED-ów do nowych reflektorów potrójnych. System matrycowy opcjonalnie projektuje także interaktywny dywan świetlny na jezdni premium SUV – Lane Light. Dzięki temu jazda nocą staje się jeszcze bardziej komfortowa i ułatwia przejazd przez wąskie roboty drogowe na autostradzie w ciemności, ponieważ jasny dywan świetlny podąża za jezdnią z magnetyczną precyzją. Bezodblaskowy długi strumień światła to kolejna korzyść nowych reflektorów; ten ciągły strumień światła może być włączony poza obszarami zabudowanymi, ponieważ interaktywne LED-y sprawiają, że strefa maskująca dla nadjeżdżających pojazdów oraz pojazdów jadących przed jest bardziej precyzyjna niż kiedykolwiek wcześniej. Wraz ze zespołami świateł tylnych LED kierowca może również skonfigurować trzy różnie animowane efekty świetlne Coming i Leaving Home.
Szczegóły wysokiej technologii
Trzy moduły w każdym reflektorze wykonują różne zadania. Na zewnątrz znajduje się moduł bi-matrix z 16 pikselami LED dla oświetlenia otoczenia i dodatkowego długiego strumienia. W środku znajduje się właściwy moduł HD matrycowy z 19 200 indywidualnie sterowalnymi LED-ami, które umożliwiają realizację różnych nowych funkcji świetlnych. Wewnątrz znajduje się reflektor dla statycznych i dynamicznych funkcji skrętnych oraz oświetlenia przy złej pogodzie. Wszystkie trzy moduły generują jeden punkt świetlny; w połączeniu z trzema elementami LED w kształcie L dla świateł dziennych oraz poziomym pasem LED w kratce chłodnicy, który rozciąga się pod reflektorami, tworzy to unikalny design świetlny. Co więcej, szczególnie w połączeniu z systemem asystenta Night Vision – który wykrywa ludzi i zwierzęta za pomocą kamery termowizyjnej i pokazuje je na cyfrowych wskaźnikach (Cyfrowy Cockpit) oraz odpowiednich sygnałach ostrzegawczych w opcjonalnym wyświetlaczu heads-up – HD matrycowe oświetlenie Volkswagena Touarega jest jednym z najlepszych systemów oświetlenia i widzenia nocnego na świecie. System widzenia nocnego obejmuje także światło wskaźnikowe, które na krótko oświetla ludzi w potencjalnych obszarach niebezpieczeństwa szczególnie jasnym światłem, aby uczynić ich jeszcze bardziej widocznymi dla kierowcy. Kombinacja reflektorów matrycowych IQ.Light HD LED i Night Vision może pomóc w szybszym rozpoznawaniu i łagodzeniu niebezpiecznych sytuacji.
Udoskonalone wnętrze pojazdu
VW Touareg jest standardowo wyposażony w Innovision Cockpit – intuicyjne połączenie instrumentów cyfrowych (Cyfrowy Cockpit, przekątna wyświetlacza 30,5 cm, 1 920 x 720 pikseli) oraz systemu infotainment Discover Pro Max z centralnym ekranem dotykowym (przekątna wyświetlacza 38,1 cm, 1 920 x 1 020 pikseli). W ramach 'jednego projektu ekranowego’ dwa wyświetlacze tworzą ciągły cyfrowy krajobraz na jednej osi widokowej i operacyjnej. Innovision Cockpit oferuje teraz między innymi nawigację na poziomie pasa jezdni oraz dane mapowe w wysokiej rozdzielczości HD. System sterowania głosowego Touarega oparty jest również na nowym poziomie rozwoju. Integracja aplikacji za pomocą smartfona i App Connect (Apple CarPlay, Android Auto) może teraz również odbywać się bezprzewodowo. Volkswagen zaktualizował przyciski oraz pokrętło do regulacji głośności w konsoli centralnej – teraz są wykończone w wysokim połysku czerni. Dodatkowo Volkswagen przeprojektował podświetlane wykończenia w panelu deski rozdzielczej i dodał logo Touarega jako wykończenie.
Wyższa moc ładowania dla laptopów i innego sprzętu
Nowe złącza USB-C o mocy ładowania 45 watów (wcześniej 15 watów) pozwalają na szybkie ładowanie urządzeń elektronicznych, takich jak smartfony, tablety czy laptopy. Opcjonalne funkcje kokpitu obejmują mocny system dźwiękowy Dynaudio o mocy 730 watów oraz wyświetlacz heads-up (rozmiar wirtualnego ekranu: 217 x 88 mm).
Idealny na długie dystanse
Volkswagen Touareg jest zaprojektowany z myślą o wysokim komforcie jazdy. Jego wysoka jakość została podniesiona na podstawie opinii klientów i dostosowano szereg szczegółów. Na przykład, górne części paneli drzwi wewnętrznych mają teraz atrakcyjne podwójne szwy dekoracyjne. Boczki konsoli centralnej wykonane są z materiałów pianowych o poprawionej fakturze i mają podwójne szwy, dzięki czemu powierzchnie kontaktowe dla kolan są bardziej miękkie.
Nowa generacja zawieszenia
Zawieszenie VW Touarega opiera się na nowym poziomie rozwoju. Między innymi zastosowano czujnik obciążenia dachu, który jest ściśle zintegrowany z elektroniką pojazdu. Umożliwia to przenoszenie większych sił poprzecznych, a tym samym zwiększa zwrotność na drodze w interakcji z systemami kontroli i elementami zawieszenia. Standardowe zawieszenie stalowe oraz opcjonalne zawieszenie pneumatyczne zostały również technicznie zmodyfikowane. Dzięki zastosowaniu nowych komponentów zawieszenia oraz odnowionej konfiguracji systemu sterowania, zarówno komfort, jak i zwrotność zostały podniesione na nowy poziom. Nowe, opcjonalne opony performance o rozmiarze 21 cali dodatkowo poprawiają właściwości prowadzenia i hamowania.
Profile drogowe i terenowe