2025 Alfa Romeo Junior

Alfa Romeo poczyniło decydujący krok w kierunku samochodów elektrycznych, wprowadzając model Milano, kompaktowego SUV-a, na wiosnę 2024 roku, wkraczając tym samym do rywalizacji z innymi europejskimi producentami premium.

Włoski producent samochodów był znany z produkcji sportowych modeli, które rozwijał przez lata. Gdy zdecydował się na wejście na rynek crossoverów z modelem Stelvio, udało mu się stworzyć jeden z najbardziej sportowych SUV-ów dostępnych na rynku. Następnie Alfa Romeo kontynuowało prace nad modelem Tonale, który dzielił platformę z Dodge Hornet. Mimo to, włoski producent wciąż wahał się przed decyzją o budowie samochodu w pełni elektrycznego. Ostatecznie to nastąpiło w 2024 roku, kiedy zaprezentowano crossover Milan. Producenci samochodów uznali, że nowa nazwa w ofercie może zaspokoić potrzeby wcześniejszych właścicieli modeli MiTo i Giulietta. Niemniej jednak Alfa nie postanowiła zaryzykować wszystkiego z tym modelem i poza wersją elektryczną, oferowała również napęd hybrydowy. Dodatkowo, nadwozie modelu Milano nawiązuje do języka designu marki.

Przednia część Milano wykazywała wyraźne powiązanie z marką Alfa Romeo. Posiadała klasyczny herb na kratce, fl ankowany przez agresywnie wyglądające reflektory, które miały trzy LED-owe światła do jazdy dziennej nad reflektorami Matrix. W zależności od wersji, dolna część zderzaka miała szeroki wlot powietrza, przypominający tri-lobo, charakterystyczny dla włoskiej marki.

Pomimo wyższej sylwetki crossovera, Milano nie przekraczało 1,5 metra (59 cali) wysokości. Było również wystarczająco krótkie, aby parkować w miastach, jak zwykły hatchback kompaktowy. Prześwit, z drugiej strony, różnił się w zależności od wersji. Alfa Romeo oferowało model Milano w trzech wersjach: ELETTRICA (elektryczna), IBRIDA (hybrydowa) i Veloce (najbardziej sportowa). Wszystkie miały ten sam profil, gdzie tylne błotniki przypominały te z legendarnego sportowego samochodu Alfa Romeo Giulia TZ. Z tyłu, na klapie bagażnika, producent powtórzył trzylinijkowe LED-owe światła z przodu, dodając czerwone paski dla lamp tylnej.

Wnętrze zaskakiwało eleganckim wykończeniem z sportowymi akcentami. Z przodu Alfa Romeo zamontowało standardowe fotele kubełkowe z opcją sportowych z wbudowanymi zagłówkami. Między nimi umieszczono konsolę centralną, która mieściła przyciski do zmiany biegów, bezprzewodową ładowarkę oraz przycisk uruchamiania. Za kierowcą znajdował się instrument z okularowym układem, wypełniony 10.25-calowym wyświetlaczem TFT, który pokazywał wszystkie niezbędne dane dotyczące prędkości, stanu samochodu i innych informacji z komputera pokładowego. Na szczycie centralnej konsoli umieszczono 10.25-calowy ekran dotykowy. Aby dodatkowo podkreślić dziedzictwo marki, Alfa Romeo zamontowało okrągłe nawiewy, które zdobiły wzory quadrifoglio (czterolistnej koniczyny).

Pod maską producent zamontował wybór napędów elektrycznych i hybrydowych, które przekazywały moc na przednie lub wszystkie koła, w zależności od wersji. Model Veloce był o 25 mm (1 cal) niższy od swoich „braci” i miał sportowe zawieszenie. Dodatkowo, ta wersja zawierała również centralny dyferencjał Torsen oraz duże tarcze o średnicy 380 mm z przodu z czterema zaciskami.

  Sportowy w sercu, kompaktowy rozmiar i włoski styl na pierwszy rzut oka. Czas oczekiwania dobiegł końca. Alfa Romeo zaprezentowała nowego MILANO międzynarodowej prasie w Mediolanie, w historycznej siedzibie Automobile Club Milano, w nietypowy sposób i z podwójnym celem: z jednej strony, aby zademonstrować nowy język Alfa Romeo; z drugiej, aby potwierdzić visceralne i dumną więź z miastem, w którym Alfa Romeo została założona w 1910 roku jako emblemat doskonałej równowagi między innowacją a tradycją, cechami, które łączą markę z jej rodzinnym miastem.

Zamówienia na MILANO w wersji „SPECIALE” zostały otwarte, oferując nowy wstęp do świata Alfa Romeo dla wszystkich, fanów Alfistów i nie tylko, którzy czekali na powrót marki do tego segmentu. Aby odegrać wiodącą rolę, Alfa Romeo oferuje najsportowszy i najbardziej ekscytujący kompakt samochód do prowadzenia w całej klasie, jedyny, który może prowadzić rozmowę z entuzjastami modelu Giulietta i Mito oraz przyciągnąć nową generację fanów Alfistów.

Alfa Romeo MILANO jest dostępne dla wszystkich, oferując możliwość dostępu do charakterystycznego i atrakcyjnego samochodu. Jego misją jest zdobycie nowej generacji dzięki nowemu językowi designu. Pozostaje niezmiennie sportowa, cecha, która ożywia Alfę Romeo od 1910 roku, traktowana jako angażujące doświadczenie jazdy w codzienności.

W segmencie zdominowanym przez sportowe wersje modeli ogólnego przeznaczenia, MILANO proponuje się jako modny i unikalny obiekt, łącząc porywający styl z najnowocześniejszą technologią w zakresie komfortu, łączności i dynamiki jazdy. Niezrównany komfort, jak pokazuje największy bagażnik wśród konkurencji premium (400 L). MILANO jest również dostępne w wersjach hybrydowej i elektrycznej, bez różnic w zakresie estetyki czy wyposażenia, ponieważ jedyną rzeczą, która się liczy, jest 100% Alfa Romeo.

MILANO dostępne jest w konfiguracji „IBRIDA”, pierwszej w segmencie, która oferuje również wariant napędu na wszystkie koła Q4 z automatycznym zarządzaniem tylnym osią, oraz w wersji „ELETTRICA”, w dwóch wariantach mocy: 156 KM z zasięgiem do 410 km, jak również sportowej 240 KM VELOCE, uosobienie sportowego DNA Alfa Romeo. Design ewoluuje w charakterystycznych cechach, które tworzą natychmiastowe połączenie emocjonalne. W końcu, Alfa Romeo zawsze była skierowana do tych, którzy szukają pojazdu nie tylko jako 'środka transportu’, ale także dla symbiozy, związku, który potrafi wydobyć 'autentyczne emocje’.

Przeznaczona do głębokiej zmiany pojęcia sportowości w największym segmencie w Europie, nowa MILANO opiera się na precyzyjnym pragnieniu wyprodukowania kompaktowego samochodu o długości nieco ponad 4 metry, z zupełnie nowym, aktualnym duchem sportowym, który wykracza poza same osiągi i dąży do wyraźnie Alfa Romeo i idealnie sportowej pozycji. Oczywiście, jest to odważny i ambitny cel, osiągalny tylko przez markę z ponad stuleciem sportowej historii, kształtowanej na torach wyścigowych i na codziennych drogach. Krótko mówiąc, MILANO jest pewnego rodzaju 'podręcznikiem’ dla włoskiej marki poświęconej zadowoleniu zmysłów, ponieważ samochód jest i pozostaje ekscytującym produktem, który można przeżywać z pasją i zaangażowaniem.

PROJEKT ZEWNETRZNY

Alfa Romeo opiera się na doskonałej równowadze między funkcjonalnym pięknem a niezrównanym dziedzictwem, co czyni go ucieleśnieniem włoskiego stylu w branży motoryzacyjnej. Nowa Alfa Romeo MILANO zdecydowanie nie jest wyjątkiem, ponieważ jej kompaktowe wymiary – długość 4,17 metra, szerokość 1,78 m i wysokość 1,5 m – obejmują unikalność oryginalnego i nowoczesnego włoskiego designu Centrum Stylu Alfa Romeo, typowego dla marki, wyrażonego w równowadze proporcji, czystości linii i dbałości o jakość powierzchni. Styliści Alfa Romeo modelowali tę 'skórę’ z rzemieślniczą starannością na częściach mechanicznych, całkowicie odrywając się od koncepcji zimnej racjonalności panującej w klasie, aby tchnąć życie w krągły i ekscytujący design, który przyciąga wzrok od pierwszego wejrzenia. Tworzy to autentyczne połączenie emocjonalne między kierowcą a samochodem, aż po silną chęć, by go pobłażać. Proporcje są przedstawione z cechami stylowymi odnoszącymi się do tradycji, takimi jak ograniczone zwisy, muskularne nadkola i ikoniczny 'przycięty ogon’, nawiązujący do legendarnej Giulia TZ. 'Simplicyt’ włoskiego stylu, szczególnie Alfa Romeo, ukrywa jeden z najbardziej złożonych procesów twórczych w branży: projektowanie samochodów. Alfa Romeo MILANO szczyci się silną tożsamością, składającą się z ograniczonej liczby cech, w tym legendarnym herbie, w wariantach Leggenda i Progresso, być może najbardziej znanym i rozpoznawalnym podpisem w świecie motoryzacyjnym. Do jej potężnej osobowości przyczynia się odważny 'wygląd’ przodu, z reflektorami '3+3′ i adaptacyjnymi reflektorami Full LED Matrix. Wreszcie, styl Alfa Romeo charakteryzuje się jakością powierzchni, które tworzą bogate i harmonijne refleksy dzięki wyraźnym kontrastom objętości.

PROJEKT WNĘTRZA

Ta sama inspiracja czystą sportowością można odnaleźć wewnątrz samochodu, gdzie wyróżniają się włoska dbałość o każdy detal, użycie najlepszych materiałów oraz umiejscowienie wszystkich przycisków w zasięgu ręki kierowcy, co demonstruje kompaktowa kierownica, dostosowująca się do różnych stylów jazdy. Najważniejsze, że deska rozdzielcza i jej historyczny design 'teleskopowy’ tworzy bezpośrednie połączenie wizualne i przekonuje, by objąć kierownicę, uruchomić silnik i w pełni wykorzystać unikalne doświadczenie jazdy. W środku zestawu wskaźników znajduje się w pełni cyfrowy ekran TFT o przekątnej 10,25″, umożliwiający dostęp do danych samochodu oraz ustawień technologii jazdy. Pośrodku deski rozdzielczej, skierowanego w stronę kierowcy, znajduje się system dotykowy o przekątnej 10,25″, zaprojektowany, aby działać z widgetami, komponentami graficznymi zaprojektowanymi do intuicyjnej interakcji ze wszystkimi funkcjami, które można dostosować za pomocą prostego przeciągania i upuszczania. Każdy użytkownik może stworzyć swoją własną stronę główną, gdzie każda z funkcji samochodu jest aplikacją samą w sobie. Aby dodatkowo ozdobić wnętrze, otwory wentylacyjne w kształcie czterolistnej koniczyny, symbolu sportowości Alfa Romeo. Wreszcie, aby przyciągnąć uwagę i powitać kierowcę, fotele sportowe Sabelt z otaczającym oparciem, łączące wysoką odporność mechaniczną, idealną ergonomię oraz lekkość strukturalną.

KOMFORT & BEZPIECZEŃSTWO

Wybór MILANO to brak kompromisu między rozwiązaniami opartymi na centralności osoby siedzącej na fotelu kierowcy a maksymalnym dobrem wszystkich pasażerów. Według Alfa Romeo, komfort oznacza sprawienie, by każde przeżycie podczas podróży było proste, niezwykle przyjemne, zorganizowane i bezpieczne. I dlatego, wchodząc do wnętrza, od razu dostrzega się staranną dbałość o szczegóły, wysoką jakość tapicerki i otaczające uczucie bycia w swojej strefie komfortu, z sportową naturą i wyraźnie włoską jakością. Pomimo kompaktowego rozmiaru, MILANO szczyci się największym bagażnikiem w swojej klasie (BEV) o pojemności aż 400 litrów, dostępnym z technologią bezdotykową. MILANO oferuje również ekskluzywne funkcje, takie jak wygodny schowek 'organizator kabli Alfa Romeo’ umieszczony pod maską, jako praktyczne miejsce do przechowywania kabla do ładowania. Aby zwiększyć komfort, MILANO oferuje szereg funkcji wspomagających kierowcę, aby pomóc w kontrolowaniu pojazdu wzdłużnie i poprzecznie (poziom 2 autonomicznej jazdy). Razem z 360° czujnikami parkowania, 180° tylna kamera monitoruje otoczenie, dla innowacyjnego i praktycznego systemu półautonomicznego parkowania.

Wreszcie, MILANO może również obejmować technologię dostępu z bliskiej odległości, aby szybko i łatwo otworzyć i zamknąć samochód, zbliżając się do pojazdu lub oddalając od niego, bez potrzeby podejmowania jakiejkolwiek akcji przez klienta.

DYNAMIKA JAZDY

Opierając się na najniższej wadze w segmencie i optymalnym rozkładzie masy, MILANO wchodzi w świat samochodów elektrycznych jak prawdziwa Alfa Romeo. Zespół, który koordynował rozwój dynamiki jazdy, jest tym samym, który opracował Giulia GTA w centrum testowym Balocco w prowincji Vercelli, z wyraźnym celem, aby nowa MILANO osiągnęła najlepszą w swojej klasie stabilność na drodze, umożliwioną poprzez konkretne rozwiązania techniczne: ma najbardziej bezpośrednie układ kierowniczy w segmencie (14,6), specjalnie skalibrowany, aby być niezwykle precyzyjnym, w celu poprawy wyjątkowych właściwości stabilności; w wersji VELOCE, sportowe zawieszenie zostało obniżone o 25 mm; przednie i tylne stabilizatory są ekstra sportowe, aby zapewnić szybkie pokonywanie zakrętów przy wysokim poziomie przyczepności; system hamulcowy ma przednie tarcze o średnicy ponad 380 mm z czterotłoczkowymi zaciskami monoblokowymi; dyferencjał Torsen oferuje najlepszą możliwą przyczepność w każdych warunkach. Opony wysokowydajne 20″ są również specjalne dla pojazdów elektrycznych i oferują znakomite poziomy przyczepności. To wszystko stanowi podstawę jedynego w swoim rodzaju kompaktowego samochodu z czystą, rozpoznawalną sportowością Alfa Romeo.

MILANO może również obejmować system Alfa D.N.A. Tryb „Dynamiczny”, częściowo możliwy dzięki specyficznej kalibracji układu kierowniczego i przyspieszenia, oferuje maksymalne osiągi i przyjemność z jazdy. W starannym balansie między osiągami a komfortem, tryb „Naturalny” jest zaprojektowany do codziennego użytku, podczas gdy „Zaawansowana Efektywność” jest skalibrowana na maksymalną efektywność energetyczną, redukując zużycie bez wpływu na przyjemność z jazdy. Wreszcie, tylko w wersji hybrydowej Q4, istnieje czwarty tryb znany jako Q4, do warunków o ograniczonej przyczepności.

ŁĄCZNOŚĆ

Alfa Romeo interpretuje wykorzystanie oprogramowania i łączności w celu poprawy doświadczenia kierowcy, które jest i pozostaje w centrum uwagi. Dlatego MILANO wyposażone jest w najnowocześniejszą technologię łączności, aby zapewnić maksymalny komfort. EV Routing to innowacyjny system łączności wbudowany w nawigację, który zarządza potrzebami ładunkowymi klienta w sposób automatyczny i bezstresowy. Wystarczy ustawić cel, a system nawigacyjny automatycznie oblicza wszelkie przystanki ładunkowe potrzebne na trasie, z dostępem do ponad 600,000 punktów ładowania, najobszerniejszej sieci w Europie, możliwej dzięki Free2Move charge. Ruch drogowy w czasie rzeczywistym, monitorowanie akumulatora i stylu jazdy pozwalają polegać na EV Routing, aby doświadczyć jazdy bez lęku o ładowanie.

Usługi Alfa Connect, zestaw usług łączności

Alfa Romeo MILANO jest wyposażona w „Alfa Connect Services”, narzędzie oferujące zaawansowaną łączność pokładową oraz szereg usług zapewniających maksymalne bezpieczeństwo i komfort. Dzięki technologii over-the-air (OTA) mapy i oprogramowanie samochodu są zawsze aktualne. Różne funkcje, które sprawiają, że doświadczenie pokładowe jest najlepsze, obejmują „Moja Nawigacja”, składającą się z aplikacji do zdalnego wyszukiwania celów i punktów interesu (PoI), a także powiadomień w czasie rzeczywistym o ruchu drogowym, pogodzie oraz fotoradarach. Za pośrednictwem aplikacji mobilnej My Alfa Connect klienci mogą również interakcjonować z samochodem, korzystając z „Mojego Zdalnego”, z różnymi usługami, takimi jak: zdalne sterowanie funkcjami samochodu (otwieranie/zamykanie drzwi lub miganie światłami) za pośrednictwem smartfona lub smartwatcha; lokalizacja pojazdu; kontrola niektórych parametrów (prędkość i obszar) oraz powiadomienia, jeśli te nie są przestrzegane. E-Control oferuje również możliwość zdalnego zarządzania uruchamianiem i zatrzymywaniem, planowania ładowania lub, w razie potrzeby, podgrzania lub schłodzenia wnętrza przed wejściem do pojazdu.

Inną dużą innowacją jest integracja wirtualnego asystenta Hey Alfa i ChatGPT (A.I.), które wykorzystują rozpoznawanie głosu, aby zapewnić przydatnego, dyskretnego 'pomocnika’ w trakcie podróży, do uzyskiwania informacji, rady i spełniania wszystkich potrzeb kierowcy.

MILANO ELETTRICA

W elektrycznej wersji MILANO, Alfa Romeo wybrała źródło zasilania nowej generacji, łącząc silnik elektryczny („Hybrd Synchronous Motor”) z akumulatorem najnowszej generacji. Dzięki dużej mocy, momencie obrotowym i specyficznej kalibracji napędu elektrycznego, nowy kompaktowy sportowy samochód oferuje niezrównaną przyjemność z jazdy z dynamiką na czołowej pozycji w segmencie. Dostępny w dwóch wersjach mocy: 156 lub 240 KM, nowy samochód zapewnia doskonałe osiągi oraz angażującą, sportową jazdę, jak każdy Alfa Romeo. Akumulator o pojemności 54 kWh oferuje wysoką gęstość energetyczną i bardzo dobrą proporcję energii nominalnej do użytecznej. Konkretnie, w wersji 156 KM, pakiet akumulatorów litowo-jonowych zapewnia zasięg 410 km w cyklu WLTP lub 590 km w cyklu miejskim. Ładowanie nowego MILANO jest bardzo proste: w stacjach szybkiego ładowania DC o mocy 100 kW, ładowanie akumulatorów z 10 do 80% zajmuje mniej niż 30 minut.

MILANO IBRIDA

Nowa Alfa Romeo MILANO oferuje dwa rozwiązania napędowe dla wersji Ibrida: napęd na przednie koła lub napęd na wszystkie koła Q4, co jest nowością w segmencie premium, który będzie dostępny na późniejszym etapie.

MILANO IBRIDA przyjmuje architekturę hybrydową 48-V VGT (Turbo o zmiennej geometrii) o mocy 136 KM. Silnik spalinowy to silnik trzycylindrowy o pojemności 1,2 litra z turbosprężarką o zmiennej geometrii i łańcuchem rozrządu dla maksymalnej niezawodności. Część elektryczna składa się z akumulatora litowo-jonowego 48 V oraz silnika elektrycznego o mocy 21 kW wbudowanego w innowacyjną skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem o sześciu przełożeniach, która współpracuje z inwerterem i jednostką sterującą skrzynią biegów, aby zapewnić maksymalną efektywność.

MILANO IBRIDA oferuje niezwykle płynne doświadczenie jazdy, aby poruszać się po mieście w trybie elektrycznym przez ponad 50% czasu; MILANO gwarantuje jazdę elektryczną nie tylko podczas manewrów parkingowych lub przy niskich prędkościach w obszarach miejskich, ale także poza miastem przy ograniczonym obciążeniu do 150 km/h.

MILANO SPECIALE

Zamówienia są już otwarte na MILANO SPECIALE, topowy wariant w wersji startowej, dostępny z napędami IBRIDA (136 KM) i ELETTRICA (156 KM). MILANO SPECIALE, ograniczone wyłącznie do edycji startowej, syntetyzuje sportowość, technologię i komfort w unikalnej konfiguracji, która obejmuje staranny wybór najlepszych specyfikacji dostępnych w ofercie.

Wyróżniające cechy zewnętrzne to oznaczenie „Progresso”, matowe sportowe wykończenia z akcentami w nowym i już ikonicznym czerwonym Brera oraz 18-calowe aluminiowe felgi „Petali”. Wnętrze wzbogacone jest sportowymi i ekskluzywnymi elementami, takimi jak wnętrze z winylu i tkaniny „Spiga”, skórzana kierownica oraz elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy z funkcją masażu. Dbałość o szczegóły zapewnia eleganckie i charakterystyczne oświetlenie wnętrza w ośmiu kolorach, które podkreśla otwory wentylacyjne, centralny tunel i ikoniczny Teleskop. Bardzo bogata konfiguracja uzupełniona jest następującym wyposażeniem bezpieczeństwa: MILANO SPECIALE oferuje autonomiczną jazdę poziomu 2, łączoną nawigację, 180° tylną kamerę, elektryczną klapę bagażnika z bezdotykowym otwieraniem oraz system bezkluczykowy z technologią dostępu z bliskiej odległości jako standard.

MILANO ELETTRICA SPECIALE jest również wyposażone w pokładową ładowarkę trójfazową o mocy 11 kW, aby zapewnić najlepszą wydajność ładowania w każdej sytuacji.

„GOTOWE DO JAZDY, GDZIEKOLWIEK I KIEDYKOLWIEK”

W MILANO SPECIALE Alfa Romeo wprowadza „Gotowe do jazdy, Gdziekolwiek i Kiedy”, niezwykle uspokajającą i prostą ofertę, która wspiera klientów w codziennym kontakcie z ich samochodem elektrycznym. Organizowanie wyjazdów za miasto lub zarządzanie codziennym życiem nigdy nie było prostsze, a ładowanie samochodu można przeprowadzić wszędzie i kiedykolwiek.

EV ROUTING: system łączności nawigacyjnej z technologią EV Routing daje możliwość zaplanowania trasy z wskazaniami wszelkich przystanków do ładowania oraz jak długo to potrwa. System jest połączony w czasie rzeczywistym z ponad 600,000 stacji ładowania w całej Europie i oferuje wybór najodpowiedniejszego punktu ładowania dla twojej trasy oraz planowanie przystanku.

WALLBOX: do ładowania w domu w ofercie startowej zawarty jest Wallbox Free2Move Charge. Klienci mogą zażądać profesjonalnej usługi instalacji w domu, świadczonej przez wiodącego partnera na rynku.

Alfa Romeo E-CARD: dzięki darmowej aplikacji eSolutions Charging firmy Free2Move, klienci MILANO mają dostęp do najszerszej sieci ładowania w Europie. Z Alfa Romeo E-CARD łatwo jest aktywować i płacić zbliżeniowo za doładowania, gdziekolwiek jesteś.

OFERTA

Alfa Romeo MILANO przedstawia strategię linii, która ułatwia konfigurację dla klientów. MILANO oferowane jest z czterema jednostkami napędowymi: 136 KM IBRIDA, 136 KM Q4 IBRIDA, 156 KM ELETTRICA oraz 240 KM ELETTRICA VELOCE. Trzy pakiety uzupełniają ofertę: Techno, dla najlepszych specyfikacji w zakresie bezpieczeństwa, technologii i funkcjonalności, takich jak autonomiczna jazda poziomu 2, elektryczna klapa bagażnika z bezdotykowym otwieraniem, światła LED Matrix i łączona nawigacja z wirtualnym asystentem.

Premium, dla najlepszej wygody i ekskluzywności, dzięki wnętrzu z połączenia winylu i tkaniny, elektrycznie regulowanemu siedzeniu kierowcy z funkcją masażu, oświetleniu wnętrza i pedałom oraz płycie kickowej z aluminium.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.