2025 Audi A3 allstreet

2025 Audi A3 allstreet

Przejdź do galerii zdjęć2025 Audi A3 allstreet

Wraz z wprowadzeniem odświeżonej wersji czwartej generacji modelu A3, Audi zaprezentowało także nową wersję – A3 allstreet.

W swojej niemal trzydziestoletniej historii, A3 przeszedł poważne zmiany. Audi oferowało go jako trzy- lub pięciodrzwiowy hatchback, kabriolet oraz sedan. Jednak w 2024 roku, wraz z premierą odnowionej czwartej generacji A3, niemiecki producent zaprezentował nową wersję: allstreet.

Z przodu, A3 allstreet miał nieco inny wygląd niż jego bracia. Wyglądało na to, że jego osłona chłodnicy była przejęta z wersji przed liftingiem. Była wyższa niż ta, którą znajdziemy w A3 Sportback. Miała czarny kolor i nie posiadała chromowanej ramki. Pod spodem, producent umieścił matowy, srebrny spojler, który przypominał osłonę podwozia. Audi użyło tego samego koloru do ozdobienia fałszywych wlotów powietrza po bokach. Kolejną istotną zmianą były reflektory, które standardowo były LED. Producent zamontował nowy zestaw reflektorów LED, z dwoma innymi opcjami, w tym systemem Matrix-LED.

Profil pojazdu z wyższym prześwitem oraz czarnymi listwami na nadkolach sprawiał, że przypominał małego A4 Allroad. Dodatkowo, czarne progi boczne tworzyły złudzenie wyższego prześwitu. Standardowe 17-calowe felgi aluminiowe miały unikalny design dla A3 allstreet, z opcją 18- lub 19-calowych zestawów. Na koniec, z tyłu nowa wersja A3 miała niższy matowy, srebrny element z tworzywa, który naśladował metalową osłonę podwozia, a prostokątne wloty boczne przypominały te z przodu.

W środku, Audi starało się umilić życie swoim klientom bogatym wyposażeniem, które było standardem. Dodatkowo, deska rozdzielcza została ozdobiona nowymi materiałami tkaninowymi w dolnej części. Dzięki nowemu projektowi otworów wentylacyjnych, wydawały się one wąskie. Naprzeciwko kierowcy znajdował się wyświetlacz deski rozdzielczej, znany również jako Audi Virtual Cockpit. Ponadto, niemiecki producent zamontował 10,1-calowy ekran dotykowy na centralnej konsoli, który kontrolował system MMI (Interfejs Człowiek-Maszyna). Tak jak w reszcie gamy A3, producent oferował również klientom możliwość instalacji aplikacji zewnętrznych na systemie infotainment. Audi przeprojektowało konsolę środkową i ozdobiło ją matowym metalicznym wykończeniem, które pasowało do koloru klamek drzwiowych. Dodatkowo, pojazdy z automatyczną skrzynią biegów miały nowy wybór biegu przypominający suwak, który poruszał się w przód i w tył. Innym szczególnym detalem wnętrza były tapicerki drzwiowe, które miały 300 nacięć dla oświetlenia ambientowego. Za tylną kanapą dzieloną (40/20/40) przestrzeń bagażowa oferowała pojemność 380 litrów (13,1 cu-ft) oraz do 1 200 litrów (42,3 cu-ft) po całkowitym złożeniu tylnych siedzeń.

Tak jak jego bracia Sportback i Sedan, A3 allstreet z 2024 roku był dostępny od razu z wyborem dwóch silników: 1,5-litrowego TFSI (turbo, bezpośredni wtrysk paliwa) oraz 35 TDI. Oba były sprzężone z sześciobiegową manualną lub siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów (dwusprzęgłową).

 Audi A3 allstreet to wyróżniający się crossover w rodzinie A3. Dzięki charakterystycznemu wyglądowi terenowemu, o trzy centymetry większemu prześwitowi niż w A3 Sportback oraz podwyższonej pozycji siedzenia, pojazd oferuje doświadczenie jazdy przypominające SUV-a, połączone z wysoką funkcjonalnością. Dzięki bezproblemowej integracji aplikacji w systemie infotainment, możliwości elastycznego dodawania funkcji pojazdu oraz szerokiemu zakresowi usług łączności, A3 allstreet jest cyfrowo połączony.

„Już na pierwszy rzut oka Audi A3 allstreet wyróżnia się na tle pozostałych modeli rodziny A3,” mówi Stephan Fahr-Becker, lider zespołu projektowego nadwozia w AUDI AG. „Jako crossover w klasie premium kompakt, ma całkowicie unikalny wygląd. Celem było podkreślenie wyższego prześwitu pojazdu poprzez specyficzne elementy designu.”

Terenowy charakter dla pewnego wyglądu

Cel ten osiągnięto m.in. poprzez pionowe zaakcentowanie matowej czarnej atrapę grilla. Duża, ośmiokątna osłona chłodnicy o strukturze plastra miodu znajduje się wyżej niż w A3 Sportback, zbliżając crossover do modeli Q. Unikalne dla allstreet są trzy rowki z przodu i z tyłu, które podkreślają terenowy charakter. Z przodu, załamanie wkomponowane jest w charakterystyczny spoiler, przypominający osłonę podwozia, a z tyłu w dyfuzor jako część solidnie zaprojektowanego tylnego zderzaka. Tył nawiązuje również do stylizacji trapezoidalnych wlotów powietrza: ich kontrastowa podwójna ramka w kolorze Selenite Silver i Manhattan Gray tworzy mocny kontrast, nadając Audi A3 allstreet potężny wygląd. To samo dotyczy ciemnych listew bocznych oraz wykończenia w dolnych częściach drzwi. Wizualizują one zwiększony prześwit i podkreślają długość pojazdu. Standardowe relingi dachowe dodatkowo napinają linię dachu. Jednocześnie szerokie nakładki nadkoli w kolorze Manhattan Gray wizualnie skracają zwisy. Dzięki temu A3 allstreet ma sportowy, solidny wygląd. W standardzie znajdują się 17-calowe koła, większe o jeden wymiar niż w A3 Sportback. Koła o średnicy 18 i 19 cali są dostępne opcjonalnie.

Do czterech wybieralnych sygnatur świateł dziennych

Dzięki swojemu klinowemu, płaskiemu kształtowi i szerokiej grafice świetlnej, reflektory podkreślają sportowy charakter A3 allstreet. Po raz pierwszy w modelu z serii A3 możliwe jest wybranie i przełączanie między czterema różnymi cyfrowymi sygnaturami świateł dziennych w MMI. „Daje to naszym klientom wyższy stopień personalizacji. Mogą zmieniać ekspresję swojego modelu w dowolnym momencie. Sygnatury interpretują pewność siebie i zwinność na różne sposoby,” mówi Cesar Muntada, szef działu projektowania doświadczeń świetlnych w AUDI AG. „To samo dotyczy scenariuszy coming home/leaving home, które zostały zaprojektowane indywidualnie dla każdej sygnatury.”

W reflektorach LED i Matrix LED, 24 elementy pikselowe w trzech rzędach na górnej krawędzi obudowy tworzą cyfrowe światła dzienne. Fotel najwyższej klasy Matrix LED oferuje szczególnie wysoką rozdzielczość i długozasięgowe światła drogowe. Jeśli kamera wykryje pojazdy poruszające się przed lub nadchodzące, są one selektywnie maskowane, podczas gdy światła drogowe pozostają aktywne we wszystkich innych segmentach. Zmniejsza to oślepienie i poprawia oświetlenie drogi, zwiększając bezpieczeństwo i komfort. Reflektory Matrix LED, które A3 allstreet zawsze używa w połączeniu z tylnymi światłami LED, mają także wbudowane dynamiczne kierunkowskazy, światła all-weather w dolnym module obudowy reflektora oraz dynamiczną funkcję coming home/leaving home.

Trzy centymetry większy prześwit i poprawiona funkcjonalność

Zawieszenie A3 allstreet jest o 15 mm wyższe niż standardowe zawieszenie w A3 Sportback. W połączeniu z większą średnicą kół daje to 30 mm większy prześwit. Dzięki temu A3 allstreet oferuje również większy komfort przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu oraz lepszą widoczność 360 stopni dzięki nieco wyższej pozycji siedzenia. Podobnie jak w A3 Sportback, pojemność bagażnika wynosi 380 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy – do 1200 litrów. Wyposażenie opcjonalne obejmuje elektryczną klapę bagażnika, odczepiany hak i pakiet do przechowywania i bagażu. Ten ostatni umożliwia przechowywanie drobnych przedmiotów w siatkach przymocowanych do oparć przednich foteli lub w komorze po stronie kierowcy. Większe bagaże są zabezpieczone siatką w bagażniku.

Z powodu wyższego środka ciężkości pojazd A3 allstreet ma specyficzne dostrojenie sprężyn/amortyzatorów, które zapewnia doskonałą równowagę między wysokim komfortem jazdy a sportowym, precyzyjnym doświadczeniem jazdy. Zawieszenie przednie wykorzystuje konstrukcję McPhersona z trójkątnymi dolnymi wahaczami. Z tyłu znajduje się wielowahaczowa oś tylna z oddzielnym układem sprężyn/amortyzatorów. Jej konstrukcja pozwala na oddzielne radzenie sobie z siłami podłużnymi i bocznymi, co zapewnia wysoką stabilność jazdy i komfort. Aluminiowe łożyska wahaczy zmniejszają masy niesprężynowe, przyczyniając się do optymalnych właściwości prowadzenia i sterowania.

Elektronicy mechaniczni z kolei charakteryzują się szybkością i precyzją. Wspomaganie kierownicy dostosowuje się do prędkości pojazdu. W celu zwiększenia zwinności, dostępne jest opcjonalnie progressive steering z zmiennym przełożeniem. Im bardziej kierowca skręca w zakręt, tym bardziej bezpośrednia jest reakcja kierownicy. W ruchu miejskim i podczas manewrowania zmniejsza to wysiłek przy kierowaniu; A3 allstreet jest bardziej precyzyjny w ostrych zakrętach.

Bardzo połączony dzięki integracji aplikacji i funkcji na żądanie

A3 allstreet jest cyfrowe i połączone – dzięki licznym usługom łączności, funkcjom na żądanie oraz sklepom z aplikacjami. Oprócz cyfrowego radia DAB+, ekran dotykowy, wirtualny kokpit Audi oraz indukcyjna ładowarka do smartfona są standardem. Oprócz dwóch portów USB-C w konsoli centralnej, w standardzie są również dwa dodatkowe porty z tyłu.

MMI navigation plus, wraz z pełnym portfolio łączności i dostępem do sklepu z aplikacjami, jest dostępne jako opcja. System nawigacji wyświetla wysokiej rozdzielczości zdjęcia satelitarne z Google Earth oraz szczegółowe modele 3D wielu dużych europejskich miast. Rzeczywiste dane o ruchu od HERE, dostawcy map i usług nawigacyjnych, są wykorzystywane do obliczania tras. System nawigacji przewiduje rozwój ruchu oraz dane o przepływie ruchu pasmo po pasmie, informując na przykład kierowcę o zamknięciach pasów. Punkty zainteresowania są wzbogacone o zdjęcia, godziny otwarcia i oceny użytkowników. Ponadto masowe dane lokalizacyjne pomagają w znalezieniu miejsc parkingowych przy drodze lub dostarczają informacji o zagrożeniach wzdłuż trasy. Najnowsze wiadomości można wyświetlić i nawet odczytać na głos w MMI. Darmowa funkcja rozpoznawania mowy dla SMS-ów i e-maili to kolejna opcja. Pakiet zawiera również radio online i hybrydowe. To drugie zapewnia dostęp do stacji online dostępnych na całym świecie, podczas gdy to pierwsze automatycznie przełącza się między FM, DAB a strumieniowaniem online, aby zawsze zapewnić jak najlepszy odbiór.

Sklep z aplikacjami jest również zintegrowany w systemie infotainment, co pozwala na korzystanie z wielu aplikacji bezpośrednio na wyświetlaczu pojazdu. Dzięki zamkniętemu sklepowi klienci mogą bezpośrednio i intuicyjnie uzyskać dostęp do popularnych aplikacji innych firm poprzez ekran dotykowy MMI za pomocą łącza danych w pojeździe. Wybrane aplikacje są instalowane w systemie infotainment pojazdu – bez obwodów przez smartfona użytkownika. Użytkownicy mogą również wchodzić w interakcje z aplikacjami za pomocą poleceń głosowych. Ponadto Amazon Alexa może być używana do strumieniowego przesyłania muzyki, a także do obsługi urządzeń smart home.

Funkcje na żądanie zapewniają wysoki stopień elastyczności. Łącznie pięć indywidualnych funkcji infotainment i komfortu można dodać online za pośrednictwem aplikacji myAudi, nawet po zakupie pojazdu. Oprócz MMI navigation plus, w tym usług Audi connect, A3 allstreet można zaktualizować o interfejs smartfona, który integruje smartfony iOS i Android w systemie MMI za pomocą Apple CarPlay lub Android Auto. Inne funkcje obejmują adaptacyjny tempomat, asystent świateł drogowych i możliwość rozbudowy standardowego systemu klimatyzacji o klimatyzację komfortową w dwóch strefach. Wszystkie funkcje można zarezerwować na jeden miesiąc, sześć miesięcy, rok, trzy lata lub na stałe, w zależności od indywidualnych potrzeb klienta. Na przykład, jeśli planuje się długie wakacje z A3 allstreet, nawigacja i asystent adaptacyjnego tempomatu będą przydatnymi dodatkami – dla komfortowej podróży na długich odcinkach autostrady i celowego prowadzenia w nieznanych obszarach.

Inteligentne systemy asystujące do jazdy w mieście i długich podróży

A3 wyróżnia się wysokim poziomem bezpieczeństwa, nawet w standardzie. Audi pre sense front, unikanie kolizji i asystent skrętu, a także system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu pomagają unikać wypadków z innymi uczestnikami ruchu. Asystent adaptacyjnego tempomatu, który wspomaga kontrolę podłużną i boczną oraz został uzupełniony o funkcję asystenta zmiany pasa, zwiększa komfort jazdy. System obsługuje przyspieszanie, hamowanie i skręcanie przy prędkości do 210 km/h (130 mph), a także wspomaga zmiany pasa przy prędkości powyżej 90 km/h (55 mph) na autostradach. Aktywowany za pośrednictwem MMI, system wykorzystuje dane z radaru tylnego, aby wyświetlić białe strzałki w desce rozdzielczej i wyświetlaczu head-up, wskazując, czy i w którym kierunku można zmienić pas. Jeśli kierowca rozpocznie zmianę pasa, naciskając kierunkowskaz, system aktywnie wspiera go w kierowaniu.

Podczas jazdy w mieście, system parkowania z asystentem parkowania plus pomaga kierowcy w parkowaniu i wyjeżdżaniu z miejsc parkingowych poprzez celowe manewry kierownicą. System ostrzegania o opuszczeniu pasa, ostrzeżenie o wyjściu oraz asystent przeciwnych ruchów monitorują ruch za i z boków pojazdu przy użyciu radaru tylnego, co dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo i komfort.

Wydajne, mocne silniki

W Europie A3 allstreet będzie początkowo dostępny w dwóch wersjach silnikowych/skrzyni biegów. Model 35 TFSI z silnikiem 1.5-litrowym ma moc 110 kW (150 KM) i jest dostępny w wersji automatycznej z siedmiobiegową skrzynią S tronic oraz technologią mild hybrid. Silnik diesla to 35 TDI o mocy 110 kW (150 KM) i siedmiobiegowej skrzyni S tronic.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.