2025 Audi A5 Sedan

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Audi zastąpiło piątą generację modelu A4 nową linią nazwanych A5, co jeszcze bardziej zdezorientowało fanów marki, ponieważ wcześniej ta nazwa nie była przypisana do sedana ani kombi.

Niemiecki producent samochodów postanowił zmienić system nazewnictwa swoich pojazdów. W rezultacie nadał pojazdom z silnikami spalinowymi numery nieparzyste, a elektrykom numsry parzyste. Tak więc w 2025 roku A5 stało się następnym rozdziałem A4. Nowy model zbudowano na nowej platformie o nazwie PPC, czyli Premium Platform Combustion, i w momencie premiery był dostępny jako sedan oraz kombi. Ostatni był tradycyjnie nazywany Avant, podczas gdy pierwszy nie był dokładnie sedanem. To był pięciodrzwiowy hatchback z oznaczeniem Sedan, więc łączył to, co oferował wcześniejszy A5 Sportback i A4 Sedan. Był to zaskakujący krok ze strony producenta z czterema pierścieniami.

Od ponad dekady Audi posiada specyficzny element designu swoich samochodów, zwany grillem singleframe. W modelu A5 Sedan z 2025 roku ów charakterystyczny element został zmodyfikowany. Zamiast być wysoki, stał się krótszy, choć szeroki. Nowe reflektory LED w technologii matrycowej, opracowane przez producenta, miały górną część, którą klienci mogli personalizować, a dolna część była przeznaczona do świateł mijania i drogowych. Audi stworzyło owinięty plastikowy zderzak, który miał przedni spojler z szerokim wlotem powietrza i parą bocznych wlotów dla kurtyny powietrznej.

W profilu, Audi A5 Sedan z 2025 roku nie wyglądało dokładnie jak pojazd w układzie trójkomorowym, ponieważ było hatchbackiem. Długi i zakrzywiony dach opadał ku tyłowi pojazdu, a producent zainstalował trzecie trójkątne okno za słupkami C, aby poprawić widoczność tylną. Razem z nowym modelem Audi zrezygnowało z dotychczas używanych uchwytów i przyjęło gładkie. Z tyłu producent oferował światła LED lub OLED z podświetlonymi lampami kierunkowskazów. Między nimi czerwona listwa świetlna przebiegała przez klapę bagażnika, co sprawiało, że samochód wyglądał szerzej. Na dolnej części, pod zderzakiem, producent umieścił jeden lub dwa realne wydechy, w zależności od silnika.

Audi stworzyło komfortowe i luksusowe miejsce dla swoich klientów wewnątrz kabiny, w zależności od opcji. Podstawowe wersje wyposażenia miały tapicerkę materiałową, która pokrywała panele drzwi oraz fotele, podczas gdy wyższe wersje były obszyte skórą. Na desce rozdzielczej, w wolno wiszącej pozycji, producent umieścił zakrzywiony wyświetlacz pokazujący instrumenty przed kierowcą oraz ekran dotykowy systemu multimedialnego na szczycie konsoli centralnej. Dodatkowo, dostępny był 10,9-calowy ekran dotykowy dla pasażera z boku, aby mogli wybierać muzykę, grać w gry lub oglądać filmy, nie rozpraszając kierowcy. Z tyłu kanapa dzielona w proporcjach 40/20/40 mogła pomieścić trzech pasażerów o wzroście dorosłego, chociaż z ograniczoną przestrzenią nad głową ze względu na opadający dach. Przestrzeń na nogi była natomiast odpowiednia dzięki dłuższemu rozstawowi osi w porównaniu do poprzedniej generacji A4 (model B9).

W momencie premiery, Audi ogłosiło dostępność trzech silników dla A5 Sedan z 2025 roku. Klienci mogli zamówić pojazd z silnikiem diesla o pojemności dwóch litrów lub dwiema wersjami benzynowego silnika o tej samej pojemności. Silnik olejowy był mild hybridem, co pomogło producentowi obniżyć emisje tego silnika. Standardową skrzynią biegów w całej gamie był automatyczny mechanizm, który przesyłał moc na przednie lub wszystkie koła, w zależności od wersji.

 Nowa rodzina A5 od Audi rozpoczyna kolejny rozdział w historii sukcesów tej marki w segmencie aut średniej wielkości. Trzydzieści lat po premierze pierwszego Audi A4, wyrazisty język designu najnowszej generacji, teraz noszącej nazwę Audi A5, fascynuje premium proporcjami. Oba style nadwozia, Sedan i Avant, doskonale odzwierciedlają sportową esencję filozofii projektowania Audi. Nowy język designu wnętrza tworzy poczucie przestrzeni i umieszcza wyświetlacze na cyfrowej scenie. Nowa koncepcja obsługi zwiększa interakcję z pojazdem. Efektywne częściowo elektryczne silniki spalinowe oraz ekscytujące modele S dopełniają ofertę.

Od 2024 roku AUDI AG zrewolucjonizowało nazewnictwo swoich pojazdów w związku z rozszerzeniem portfolio modeli. Numery dla modeli elektrycznych i spalinowych będą się różnić – parzyste będą oznaczać modele z napędem elektrycznym, a nieparzyste pojazdy ze silnikami spalinowymi. Z wprowadzeniem najnowszej generacji, model Audi A4, od lat najpopularniejszy, będzie nosił nazwę Audi A5 i będzie produkowany w Neckarsulm. Oferowany będzie w czterech nowych wersjach: A5 Sedan, S5 Sedan, A5 Avant oraz S5 Avant. Te warianty będą pierwszymi modelami wprowadzonymi na platformie Premium Platform Combustion (PPC).

Dyrektor generalny Audi, Gernot Döllner, na temat nowej rodziny modeli: „Oprócz rozszerzania naszego portfolio pojazdów elektrycznych, wprowadzamy nową generację modeli z efektywnymi silnikami spalinowymi. Rodzina Audi A5 z sportowym designem, zupełnie nowym wnętrzem oraz przyszłościową architekturą elektroniczną będzie pierwsza. Zaawansowana technologia MHEV plus umożliwia częściowo elektryczną jazdę i tym samym jeszcze bardziej efektywne prowadzenie pojazdu.”

W kwestii długości pojazdu, Sedan i Avant są identyczne do najbliższego milimetra. Przy całkowitej długości 4,829 milimetrów, wyraźnie wyrastają do wymiarów górnego segmentu średniej wielkości. Wzrost długości w porównaniu do modelu poprzedniego wynosi 67 milimetrów. Długi rozstaw osi wynoszący 2,900 milimetrów z krótkimi zwisami odzwierciedla premium proporcje i przyczynia się zarówno do komfortu jazdy na długich dystansach, jak i przestronności wnętrza.

Jednocześnie Audi zwiększa wartość nowego A5. Wiele ulubionych funkcji naszych klientów jest teraz standardowym wyposażeniem – takich jak nawigacja, elektrycznie otwierana i zamykana klapa bagażnika czy uchwyt na telefon z ładowaniem indukcyjnym. Opcjonalne dodatki pozwalają na dostosowanie pojazdu do indywidualnych preferencji.

Do takich dodatków należy na przykład 10.9-calowy wyświetlacz dla pasażerów, system audio Bang & Olufsen Premium z dźwiękiem 3D i głośnikami w zagłówkach, panoramiczny dach szklany z segmentową przełączalną przezroczystością, który niemal całkowicie pokrywa przedział pasażerski, oraz elektryczna regulacja kolumny kierowniczej z funkcją pamięci. Klienci mogą także zakupić specjalne pakiety wyposażenia, które się ze sobą łączą.

Dynamiczny i muskularny design zewnętrzny

Już na pierwszy rzut oka, całkowicie przeprojektowana rodzina A5 ma silny i czysty design. Zmodyfikowane proporcje z długim rozstawem osi, dużymi kołami i płaskim, sportowym nadwoziem ucieleśniają postępującą dynamikę i standardy premium. Szczególnie widoczne jest to w profilu bocznym dzięki wydłużonemu paskowi, którego długość nadaje mu prestiżowy wygląd. Moc opcjonalnego napędu quattro, rozdzielona na obie osie, wizualnie manifestuje się w potężnie uformowanych i trójwymiarowo wyprofilowanych nadwyżkach, które płynnie przechodzą w nadwozie nowego A5.

2.0L TFSI 7AT S tronic FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc110.3 Kw @ 3900-6000 Rpm
150 Hp @ 3900-6000 Rpm
148 Bhp @ 3900-6000 Rpm
Moment obrotowy207 Lb-Ft @ 1400-3600 Rpm
280 Nm @ 1400-3600 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.8 Galony (56.0 L)
Prędkość maksymalna134 Mph (216 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna S Tronic
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60 R17
Długość190.1 In (4829 Mm)
Szerokość73.2 In (1859 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.9/63.4 In (1
Rozstaw osi113.9 In (2893 Mm)
Pojemność bagażnika15.7 Cuft (445 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Turning Circle39.7 Ft (12.1 M)
Masa własna3737 Lbs (1695 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5060 Lbs (2295 Kg)
Power PackLithium-Ion
Średnie spalanie35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)150 G/Km

2.0L TFSI 7AT S tronic FWD (204 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc150 Kw @ 4300-6000 Rpm
204 Hp @ 4300-6000 Rpm
201 Bhp @ 4300-6000 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 2000-4000 Rpm
340 Nm @ 2000-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.8 Galony (56.0 L)
Prędkość maksymalna154 Mph (248 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna S Tronic
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60 R17
Długość190.1 In (4829 Mm)
Szerokość73.2 In (1859 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.9/63.4 In (1
Rozstaw osi113.9 In (2893 Mm)
Pojemność bagażnika15.7 Cuft (445 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Turning Circle39.7 Ft (12.1 M)
Masa własna3737 Lbs (1695 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5060 Lbs (2295 Kg)
Emisja CO2 (Extra High)151 G/Km
Średnie spalanie35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)151 G/Km

2.0L TFSI quattro ultra 7AT S tronic AWD (204 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc150 Kw @ 3900-6000 Rpm
204 Hp @ 3900-6000 Rpm
201 Bhp @ 3900-6000 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 2000-4000 Rpm
340 Nm @ 2000-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.8 Galony (56.0 L)
Prędkość maksymalna152 Mph (245 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna S Tronic
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/55 R17
Długość190.1 In (4829 Mm)
Szerokość73.2 In (1859 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.9/63.4 In (1
Rozstaw osi113.9 In (2893 Mm)
Pojemność bagażnika14.7 Cuft (416 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Turning Circle39.7 Ft (12.1 M)
Masa własna3858 Lbs (1750 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5192 Lbs (2355 Kg)
Średnie spalanie34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)158 G/Km

2.0L TDI MHEV 7AT S tronic FWD (204 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc150 Kw @ 3800-4200 Rpm
204 Hp @ 3800-4200 Rpm
201 Bhp @ 3800-4200 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1750-3250 Rpm
400 Nm @ 1750-3250 Rpm
Moc silnika elektrycznego17.7 Kw (24 Hp)
Electrical Motor Torque169.6 Lb-Ft (230 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoMild Hybrydowy Diesel
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna150 Mph (241 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna S Tronic
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60 R17
Długość190.1 In (4829 Mm)
Szerokość73.2 In (1859 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.9/63.4 In (1
Rozstaw osi113.9 In (2893 Mm)
Pojemność bagażnika14.7 Cuft (416 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Turning Circle39.7 Ft (12.1 M)
Masa własna4012 Lbs (1820 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5313 Lbs (2410 Kg)
Power PackLithium-Ion
Średnie spalanie34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)158 G/Km

2.0L TDI MHEV quattro ultra 7AT S tronic AWD (204 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc150 Kw @ 3800-4200 Rpm
204 Hp @ 3800-4200 Rpm
201 Bhp @ 3800-4200 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1750-3250 Rpm
400 Nm @ 1750-3250 Rpm
Moc silnika elektrycznego17.7 Kw (24 Hp)
Electrical Motor Torque169.6 Lb-Ft (230 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoMild Hybrydowy Diesel
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna150 Mph (241 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna S Tronic
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/55 R17
Długość190.1 In (4829 Mm)
Szerokość73.2 In (1859 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.9/63.4 In (1
Rozstaw osi113.9 In (2893 Mm)
Pojemność bagażnika14.7 Cuft (416 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Turning Circle39.7 Ft (12.1 M)
Masa własna4156 Lbs (1885 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5445 Lbs (2470 Kg)
Power PackLithium-Ion
Średnie spalanie42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)131 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.