2025 Audi A6 Sportback e-tron

2025 Audi A6 Sportback e-tron

Przejdź do galerii zdjęć2025 Audi A6 Sportback e-tron

Audi zaprezentowało model A6 e-tron latem 2024 roku na rok modelowy 2025, jako pioniera w segmencie elektrycznych samochodów, dostępnego w dwóch wersjach: Sportback i Avant.

Kiedy Audi wprowadziło linię A6 w 1994 roku jako następcę modelu 100, pierwsza generacja była w większości odnowioną wersją tego średniej wielkości sedana. Samochód był dostępny w dwóch wersjach: sedan i kombi (Avant w języku Audi). Przechodząc do 2024 roku, niemiecki producent samochodów premium postanowił podzielić swoją ofertę, wprowadzając nowy system nazewnictwa. Nowy pomysł zakładał, że pojazdy z nieparzystymi numerami korzystają z silników spalinowych, natomiast te z parzystymi to elektryki. Ponadto Sportback był wersją hatchback lub liftback. Tak więc, Audi A6 e-tron Sportback na 2025 rok to elektryczny pojazd o nadwoziu hatchback.

Od przodu, producent samochodów wprowadził przekształconą wersję swojej słynnej, jednolitej osłony chłodnicy. W odróżnieniu od wcześniejszego modelu A6, 2025 A6 e-tron miał szerszy, ale krótszy przedni panel, naśladujący wlot powietrza. Ponieważ samochód nie był w pełni elektryczny, nie potrzebował dużego obszaru do chłodzenia, więc większość tego elementu była zablokowana. Producent otoczył go reflektorami LED Matrix z charakterystycznym oświetleniem do jazdy dziennej. Poniżej zamontowano zestaw pionowych wlotów powietrza, które kierowały powietrze wokół nadwozia, tworząc kurtynę powietrzną, która zmniejszała opór powietrza.

Z profilu, 2025 Audi A6 e-tron miał niski wygląd, przypominający drugą generację Audi A7. Panoramiczna, nachylona przednia szyba przechodziła w zakrzywiony dach i opadający tył. Trzy boczne okna, jedno za tylnymi drzwiami i słupkami D, dopełniały wygląd nadwozia. Jednocześnie dolne panele były delikatnie wygięte i miały rzeźbione linie, podczas gdy producent poszerzył progi boczne, aby obniżyć efekt przyziemienia. Na koniec, z tyłu, średniej wielkości hatchback miał szerokie tylnie światła OLED rozciągnięte od boku do boku nad nachylonym ku przodowi bagażnikiem.

Wewnątrz, sportowo wyglądający elektryk oferował luksusowe wnętrze dla czterech dorosłych pasażerów. Z przodu, na desce rozdzielczej, producent zamontował szeroki, zakrzywiony wyświetlacz składający się z dwóch ekranów. Ekran o przekątnej 11,9 cala bezpośrednio przed kierowcą służył do sterowania różnymi funkcjami samochodu, podczas gdy drugi ekran o przekątnej 14,5 cala był dotykowym ekranem dla systemu multimedialnego. Dodatkowo, trzeci, dotykowy wyświetlacz o przekątnej 10,9 cala znajdował się przed pasażerem. Audi zamontowało zestaw wzmocnionych przednich foteli kubełkowych, które obiecywały dobrą boczną podporę dla swoich pasażerów. Pomiędzy nimi znajdowała się konsola centralna z miejscem na przechowywanie i przesuwanym pokrywem oraz podłokietnik z schowkiem pod spodem. Z tyłu, dzięki niemal całkowicie płaskiej podłodze, 2025 Audi A6 e-tron Sportback zapewniało wystarczającą przestrzeń na nogi i wysokość dla dorosłych pasażerów. Składana tylna kanapa (40/20/40) mogła być całkowicie złożona, co zwiększało przestrzeń bagażową.

2025 Audi A6 e-tron Sportback opierał się na platformie PPE (Premium Platform Electric) z architekturą 800 V, współdzieloną z Porsche Macan i Audi Q6 e-tron. Na początku był dostępny z napędem o mocy 270 kW (381 KM), który przekazywał moment obrotowy na wszystkie cztery koła, podczas gdy bazowa wersja z napędem na tylne koła została ogłoszona.

 Koncept Audi A6 e-tron zadebiutował na targach Auto Shanghai 2021 jako zwiastun innowacyjnej rodziny elektrycznych modeli. Audi wprowadza teraz A6 e-tron w wersjach Sportback i Avant. Jako drugi model na platformie PPE, pojazd klasy średniej górnej nawiązuje do znanych atutów produktów, takich jak wydajność, zasięg, efektywność i ładowanie. Jest to również pierwszy model platformy z płaską konstrukcją podłogi. Eksterior jest potężny, sportowy i doskonale proporcjonalny. Nowa filozofia designu Audi definiuje wnętrze. W zależności od poziomu wyposażenia, A6 e-tron oferuje wiele innowacyjnych funkcji, takich jak drugiej generacji wirtualne lusterka zewnętrzne, panoramiczny szklany dach, który staje się nieprzezroczysty po naciśnięciu przycisku, oraz podświetlane pierścienie z tyłu. A6 e-tron i S6 e-tron będą dostępne w zamówieniach od września 2024 roku w wersjach Sportback i Avant. Ceny na początku sprzedaży wynoszą 75 600 euro za A6 Sportback e-tron performance i 99 500 euro za Audi S6 Sportback e-tron.

„A6 e-tron to pierwszy w pełni elektryczny model Audi dostępny w wersjach Sportback i Avant,” mówi Gernot Döllner, przewodniczący zarządu AUDI AG. „Jego uderzający design zapewnia najlepszą aerodynamikę w portfolio, a więc większą efektywność. Będzie inspirował entuzjazm dla elektromobilności dzięki długiemu zasięgowi wynoszącemu ponad 700 kilometrów i znakomitym dynamiką jazdy.”

Eksterior: elegancki i nowoczesny

Czysty design nadwozia skupia się na dynamice, nowoczesności i elegancji. Przód jest jednocześnie harmonijny i ekspresyjny. Smukły kształt świateł do jazdy dziennej oraz szeroki grill sprawiają, że A6 e-tron wydaje się niski i szeroki na drodze.

Czarne maski otaczają zamkniętą i odwróconą ramkę, odzwierciedlając charakterystyczny język designu modeli e-tron. Główne reflektory oraz inne funkcjonalne elementy, takie jak czujniki systemu wspomagania kierowcy (ADAS) czy wloty powietrza, zostały zintegrowane w ciemnej masce, co sprawia, że są niemal niewidoczne.

Dynamiczna linia dachu A6 e-tron spoczywa na potężnym podłożu z niskim prześwitem. Kule quattro to kontury, które podkreślają napęd quattro swoim rzeźbiarskim i muskularnym kształtem. Stanowią one kluczowy element DNA designu Audi. Jako serce pojazdu, bateria została podkreślona czarnym wstawką w rejonie progów. Wstawka nadaje samochodowi płaski, smukły i dynamiczny wygląd z boku. Rozciąga się ku tyłowi i integruje reflektory, nadając A6 e-tron wizualnie wydłużony wygląd. Avant charakteryzuje się również bardzo płaską linią dachu, z uskokiem D, który stromo nachyla się do przodu. Element wykończenia w kolorze aluminium od słupka A do spoilera dachowego to nowy, charakterystyczny element A6 Avant e-tron, który tworzy wysoką rozpoznawalność.

Tył przekazuje mieszankę sportowej elegancji i pełnej mocy. Czysta architektura, w połączeniu z ciągłym i trójwymiarowym paskiem świetlnym, nadaje nowemu A6 e-tron przejrzystości i klasy. Uderzający spoiler kończy tył Sportbacka, a efektowny tylny dyfuzor dodatkowo podkreśla sportowy i dynamiczny wygląd.

Audi A6 e-tron standardowo wyposażone jest w 19-calowe dynamiczne koła pięcioramienne, zaprojektowane jako koła aerodynamiczne, podczas gdy S line ma 20-calowe koła „pięcioramienne statywowe” w kolorze grafitowym. S6 e-tron ma w standardzie 20-calowe koła. Zjawiskowe koła o średnicy do 21 cali są dostępne jako opcja. Oferowane są dziewięć charakterystycznych wzorów – od sportowych po eleganckie, w tym sześć od Audi Sport.

Eksterior Audi A6 e-tron różni się pomiędzy wariantami podstawowym, S line i S model. Na początku sprzedaży dostępne są do ośmiu kolorów nadwozia, w tym standardowy kolor szary magnetyczny oraz metaliczne Glacier white, Typhoon gray i Mythos black. Podkreślają one potężny i nowoczesny design nadwozia. Dwa odcienie niebieskiego, metaliczne Plasma blue i Malpelo blue, również są dostępne. Szary perłowy Daytona i metaliczny Siam beige zarezerwowane są wyłącznie dla wariantu S line i modelu S.

Najlepsza w swojej klasie: wyjątkowa aerodynamika

Wyjątkowa aerodynamika jest kluczowym elementem długiej historii sukcesów Audi. Aerodynamiczne bohaterzy przeszłości, takie jak Audi 100 (C3) i Audi 80 (B3), również należą do segmentu średniej wielkości.

Legendarny współczynnik cw trzeciej generacji Audi 100 sprawił, że nazywano go „mistrzem aerodynamiki wszystkich klas”. Z współczynnikiem cw wynoszącym 0,30, Audi przewyższało swoich konkurentów w 1982 roku – i kontynuowało to przez wiele lat. Dziś Audi A6 e-tron pisze nowy rozdział w tej historii sukcesu.

W Audi sportowy design i aerodynamika nie wykluczają się nawzajem: Optymalne podstawowe dostrojenie i liczne optymalizacje szczegółowe przyczyniają się do doskonałej aerodynamiki i zapewniają wyjątkowo niski współczynnik cw wynoszący 0,21 dla Sportbacka, co czyni go najlepszym Audi w historii pod względem aerodynamiki oraz najbardziej aerodynamicznym pojazdem w całej grupie VW. Avant osiąga również bardzo dobry współczynnik cw wynoszący 0,24, co czyni go jednym z najlepszych w swojej klasie.

Przód jest zoptymalizowany pod kątem aerodynamiki i ma kurtyny powietrzne, które pozytywnie wpływają na przepływ powietrza wokół przodu i kół. Wnętrze jest niezwykle smukłe, a linia dachu opada ku tyłowi. Dodatkowo, kontrolowany wlot zimnego powietrza pod ramką Singleframe Audi A6 e-tron zapewnia, że strumień powietrza może przepływać wokół tej strefy z minimalnymi stratami. Audi jeszcze bardziej zoptymalizowało ten system o dodatkowe elementy. Spód pojazdu odgrywa również kluczową rolę w koncepcji aerodynamiki dzięki wysokiemu stopniowi uszczelnienia oraz drobnym optymalizacjom różnych elementów. Należą do nich specjalnie dostosowane obudowy kół oraz wypustki 3D z przodu kół, które zostały indywidualnie zoptymalizowane dla Sportbacka i Avanta, płyta podwozia, bateria, tylna oś oraz panele progowe. Szeroki i zoptymalizowany pod kątem aerodynamiki dyfuzor osiąga optymalną równowagę pomiędzy siłą nośną na tylnej osi a współczynnikiem cw. Avant jest również wyposażony w dodatkowy spoiler na dyfuzorze. Elementy aerodynamiczne w postaci bocznych spoilerów na tyle A6 Avant e-tron umożliwiają kontrolowane przeciążenie. Niski spoiler krawędzi dachu przyczynia się do małej „strefy spokojnej wody” za pojazdem, co również poprawia aerodynamikę.

Optymalizacje aerodynamiczne oferowane przez niektóre koła w różnych rozmiarach uzupełniają koncepcję aerodynamiczną. Na przykład dostępne jest atrakcyjne koło aerodynamiczne o średnicy 21 cali z plastikowymi pokrywami. Opcjonalne wirtualne lusterka zewnętrzne są jednym z sprawdzonych elementów aerodynamicznych, które są już znane z Audi Q8 e-tron. Ich druga generacja jest stosowana w Audi A6 e-tron i obecnie mogą składać się elektrycznie. Kompaktowe kamery mają optymalizowany kształt, co zmniejsza pole frontalne pojazdu i poprawia współczynnik oporu.

Innowacyjna technologia oświetlenia

Nowe Audi A6 e-tron podkreśla swoją wiodącą rolę w projektowaniu i technologii oświetlenia – istotnej części DNA Audi. Reflektory i światła tylne mają trójwymiarowy design i oferują cyfrowe sygnatury świetlne, łącząc światy fizyczny i cyfrowy. Z przodu rodzina Audi A6 e-tron oferuje cyfrowe światła do jazdy dziennej z technologią LED jako opcję, a także drugiej generacji cyfrowe światła OLED tylne.

Dzięki około 45 segmentom na panelu cyfrowego OLED, A6 e-tron umożliwia komunikację samochód do x i zwiększa bezpieczeństwo na drodze. Światło na nowym Audi A6 e-tron wydaje się bardziej żywe i inteligentne dzięki doskonałej symbiozie między designem oświetlenia a nową technologią. Jeśli chodzi o tylne światła OLED drugiej generacji, dziesięć paneli OLED z 450 segmentami używa specjalnie opracowanego algorytmu, aby generować nowy obraz kilka razy na sekundę. Aktywna cyfrowa sygnatura świetlna wskazuje również drogę do przyszłości technologii oświetleniowej Audi. Moduł oprogramowania w jednym z pięciu komputerów domenowych Audi A6 e-tron umożliwia tę sygnaturę świetlną. Z przodu aktywna cyfrowa sygnatura świetlna jest tworzona przez interakcję algorytmu z dwanaście ściemnialnych segmentów. Z tyłu wykorzystuje się wszystkie segmenty cyfrowe OLED do tego celu. Poszczególne segmenty światła działają w taki sposób, że ogólna intensywność świetlna sygnatury nie zmienia się.

Audi ustanawia nowe poziomy projektowania oświetlenia, funkcjonalności i bezpieczeństwa dzięki drugiej generacji cyfrowych tylnych świateł OLED. Audi również dalej rozwija swoje funkcje bezpieczeństwa. W nowym A6 e-tron rozpoznawanie odległości, znane już z innych modeli Audi, zostało rozszerzone o światło komunikacyjne. Ostrzega ono innych uczestników ruchu o wypadkach i awariach. Oprócz regularnej grafiki tylnych świateł, światło komunikacyjne wyświetla konkretną statyczną sygnaturę tylnych świateł z zintegrowanymi symbolami ostrzegawczymi w cyfrowych tylnych światłach OLED 2.0 w krytycznych sytuacjach drogowych lub ruchowych.

Użyta technologia ustala również nowe standardy w zakresie indywidualizacji: dzięki ośmiu cyfrowym sygnaturom świetlnym w nowo zaprojektowanych cyfrowych światłach do jazdy dziennej w reflektorach Matrix LED oraz w cyfrowych tylnych światłach OLED 2.0, kierowcy mogą spersonalizować swoje A6 e-tron w zupełnie nowy sposób, w zależności od wybranego wyposażenia.

Szczególnym wyróżnikiem nowego Audi A6 e-tron jest oświetlenie czterech pierścieni z tyłu, uzależnione od wyposażenia. Wyraźnie podkreśla to tożsamość wizualną Audi i nadaje nowemu A6 e-tron wyjątkowy charakter.

Wnętrze i panoramiczny wyświetlacz MMI

Wnętrze Audi A6 e-tron jest konsekwentnie dostosowane do potrzeb użytkowników. Trójwymiarowy i wysokokontrastowy design celowo umieszcza elementy w pierwszym lub drugim planie, tworząc przestrzenną architekturę dostosowaną do pasażerów pod względem designu i ergonomii. Panoramiczny wyświetlacz MMI, o zakrzywionym kształcie i technologii OLED, składa się z 11,9-calowego wirtualnego kokpitu Audi oraz 14,5-calowego wyświetlacza dotykowego MMI i, razem z 10,9-calowym wyświetlaczem pasażera z przodu, tworzy cyfrową scenę o wyraźnym designie.

Aktywny tryb prywatności pozwala pasażerowi z przodu cieszyć się treściami rozrywkowymi w trakcie podróży, takimi jak oglądanie filmów czy streaming seriali, bez rozpraszania kierowcy. W zależności od aktualnej prędkości i zajętości miejsc, światło jest ukierunkowane (tryb prywatności włączony) lub rozproszone (treść widoczna dla wszystkich).

Audi robi znaczny krok naprzód w technologii wyświetlaczy dzięki opcjonalnemu wyświetlaczowi head-up z rozszerzoną rzeczywistością (AR HuD), który jest kolejnym centralnym elementem cyfrowej sceny.

Wyświetlacz odbija dużą, nachyloną płaszczyznę obrazu na szybie czołowej w kierunku kierowcy. Pokazuje istotne informacje, takie jak prędkość, znaki drogowe, symbole asystencyjne i nawigacyjne.

Wnętrze tworzy przytulną atmosferę. „Miękka owiewka” rozciąga się od drzwi do drzwi wzdłuż całej szerokości panelu, tworząc jednolitą i przytulną przestrzeń. Materiały zostały dobrane z funkcjonalnego punktu widzenia. Jednocześnie zapewniają one wyraźne różnice w projektowaniu różnych obszarów wnętrza pojazdu. Obszary komfortowe zaprojektowano z przestronnymi powierzchniami i miękkimi materiałami. Z kolei precyzyjnie zaprojektowane obszary sterowania w wysokiej jakości, lśniącej czerni podkreślają klarowność interakcji z pojazdem. Niskie, smukłe wloty powietrza zdają się znikać w tle. Wyświetlacze opcjonalnych wirtualnych luster zewnętrznych znajdują się wewnątrz drzwi, wyraźnie widoczne pod kątem słupka A oraz progu drzwi.

Tworzy się tu również cyfrowa otoczka, która rozciąga się od lustra do lustra wzdłuż całego cyfrowego panelu instrumentów i łączy się za pomocą dynamicznego światła interakcji u podstawy szyby. Istotne funkcje, takie jak regulacja lusterek, oświetlenie i systemy zamka, są kompaktowo zintegrowane w centralnym panelu sterowania w drzwiach kierowcy. Opcjonalny system automatycznej klimatyzacji w czterech strefach oraz pakiet jakości powietrza z zapachem aromatycznym i jonizatorem dopełniają elegancką atmosferę.

Inteligentny panoramiczny dach szklany z regulowaną przezroczystością

Opcjonalny innowacyjny panoramiczny dach szklany jeszcze bardziej wzbogaca pojazdy. W odróżnieniu od wcześniejszych typów, inteligentne szkło dachowe minimalizuje bezpośrednie światło słoneczne i staje się nieprzezroczyste po naciśnięciu przycisku. Działa to dzięki technologii PDLC (poliwernikowe krystaliczne), która może przełączać się pomiędzy przezroczystością a nieprzezroczystością. Elektrycznie sterowane komponenty szklane zawierają dwa elementy folii PDLC, pomiędzy którymi unoszą się kryształy cieczy, które nadają im nazwę. Jeżeli nie jest przykładane napięcie, kryształy formują nieprzezroczystą warstwę, co sprawia, że dach szklany nie jest przezroczysty. Gdy napięcie jest przykładane, kryształy ustawiają się w taki sposób, że dach staje się przezroczysty. Może być indywidualnie kontrolowany jak „cyfrowa zasłona” za pomocą przycisku w module dachowym; klienci mogą wybierać spośród czterech ustawień.

Infotainment – integracja cyfrowego świata klientów

System infotainment wykorzystuje system Android Automotive OS jako swój system operacyjny. A6 e-tron aktualizuje swoją zawartość za pośrednictwem aktualizacji OTA. Dzięki temu najnowsze usługi Audi connect oraz ulepszony planista tras e-tron, który jest standardowy, są zawsze aktualne. Aplikacje takie jak YouTube są dostępne za pośrednictwem Audi Application Store dla aplikacji innych firm, który jest zintegrowany bezpośrednio z MMI i nie wymaga użycia smartfona.

Sklep zapewnia klientom dostęp do szerokiej gamy aplikacji. Przy wprowadzeniu A6 e-tron na rynek dostępne będą różne aplikacje z kategorii: Muzyka, Wideo, Gry, Nawigacja, Parkowanie i Ładowanie, Produktywność, Pogoda oraz Usługi informacyjne. Sklep nieustannie się rozwija, a oferta aplikacji jest dostosowana do rynków.

Oprócz ulepszonej i bardziej intuicyjnej obsługi dotykowej, nowa koncepcja pracy i wyświetlacza odpowiada na globalne trendy interakcji. Na przykład, kontrola głosowa została znacznie rozszerzona i odgrywa teraz kluczową rolę. Samouczący się asystent głosowy pojazdu, Audi assistant, może kontrolować liczne funkcje pojazdu.

Asystent Audi ma dostęp do dodatkowych treści online, takich jak prognozy pogody i wiedza ogólna. Poprzez połączenie z ChatGPT (dostarczane przez Microsoft Azure OpenAI Service) klienci mogą wchodzić w interakcję z samochodem, używając naturalnego języka, i słuchać informacji, które chcieliby poznać podczas jazdy.

Asystent Audi automatycznie rozpoznaje, czy wykonać funkcję pojazdu, wyszukać cel, czy na przykład podać prognozę pogody. System Audi przekazuje zapytania do ChatGPT tylko wtedy, gdy nie może odpowiedzieć na pytania o wiedzę ogólną. Kierowcy cieszą się płynnością działania, ponieważ wszystkie funkcje są zintegrowane w asystencie Audi.

System dźwiękowy Bang & Olufsen Premium z głośnikami w zagłówkach zapewnia optymalne brzmienie. Wysoce wydajny wzmacniacz napędza 20 głośników o mocy 830 watów. Cztery z nich są zintegrowane w zagłówkach przednich siedzeń, co pozwala Audi zapewnić osobisty dźwięk przestrzenny, osobiste zapowiedzi nawigacyjne i indywidualne rozmowy telefoniczne. Dodatkowe głośniki w słupku A oraz głośniki średniotonowe tworzą niezrównany dźwięk przestrzenny 3D. Dynamiczne światło interakcji oferuje różne funkcje komunikacyjne, wspierając interakcję pojazdu z pasażerami. Rozciąga się we wnętrzu i kokpicie pod szybą w kształcie szerokiego łuku.

Imponujący zasięg i wydajność ładowania

Potężne, kompaktowe i bardzo wydajne silniki elektryczne oraz nowo opracowana bateria litowo-jonowa dla PPE składająca się z dwunastu modułów i 180 ogniw pryzmatu z całkowitą pojemnością brutto 100 kWh (94,9 kWh netto) zapewniają zasięg do 756 kilometrów (A6 Sportback e-tron) i do 720 kilometrów (A6 Avant e-tron). Dzięki mocy systemowej wynoszącej do 270 kW w A6 Sportback/Avant e-tron performance, nowe Audi A6 e-tron zapewnia sportowe wrażenia z jazdy, z których znane jest Audi. Audi A6 e-tron performance przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy. Jego prędkość maksymalna wynosi 210 km/h. S6 e-tron zapewnia moc systemu wynoszącą 370 kW (405 kW z launch control).

S6 Sportback e-tron oraz S6 Avant e-tron przyspieszają od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 240 km/h. Jego zasięg wynosi do 675 kilometrów (S6 Sportback e-tron) i do 647 kilometrów (S6 Avant e-tron).

A6 e-tron performance (270 kW) z napędem na tylną oś i S6 e-tron (370 kW) z napędem quattro na cztery koła, zarówno w wersji Sportback, jak i Avant, będą dostępne w momencie wprowadzenia na rynek. W zależności od rynku, w późniejszym czasie pojawią się dalsze modele z napędem na tylną oś lub quattro.

Dzięki technologii 800-woltowej i maksymalnej wydajności ładowania DC wynoszącej 270 kW w standardzie, krótkie przerwy na ładowanie są możliwe z Audi A6 e-tron. Oznacza to, że A6 Sportback e-tron performance można naładować na odpowiedniej stacji ładowania (High Power Charging, HPC) do zasięgu do 310 kilometrów w zaledwie dziesięć minut. Stan naładowania (SoC) zwiększa się z 10 do 80 procent w 21 minut. Inteligentne zarządzanie wysokowydajnym i prognozowanym ciepłem są kluczowymi elementami tej imponującej wydajności ładowania. Wyposażony w Plug & Charge, pojazd autoryzuje się w kompatybilnych stacjach ładowania po podłączeniu kabla ładującego i aktywuje proces ładowania. Proces ładowania jest w pełni automatyczny. Jeśli stacja ładowania działa w technologii 400-woltowej, Audi A6 e-tron może korzystać z ładowania bankowego. Aby to umożliwić, 800-woltowa bateria jest podzielona na dwa banki, z których każdy ma napięcie 400 woltów, które mogą być ładowane równolegle z maksymalną mocą do 135 kW. Ładowanie AC o mocy do 11 kW jest możliwe na standardowych ładowarkach domowych. Opcja ładowania AC o mocy 22 kW będzie oferowana później.

Zaawansowany system rekuperacji (hamowania regeneracyjnego) jest ważnym elementem zwiększającym efektywność i zasięg Audi A6 e-tron. System ten może obsługiwać około 95 procent codziennych procesów hamowania. Audi A6 e-tron rekuperuje do 220 kW. Temperatura i stan naładowania baterii odgrywają tu kluczową rolę. Rekuperacja następuje na przedniej i tylnej osi, przy czym drobne hamowanie obsługiwane jest przez tylną oś ze względów efektywnościowych. Dodatkowo, wyższa wydajność hamowania regeneracyjnego jest możliwa na tylnej osi dzięki mocniejszemu silnikowi elektrycznemu.

Zintegrowany System Hamulcowy (iBS), znany z wcześniejszych modeli e-tron, został znacznie udoskonalony w ramach Premium Platform Electric. Teraz możliwe jest opisane specyficzne dla osi połączenie hamulców mechanicznych i hamulców regeneracyjnych za pomocą silników elektrycznych.

Jak przystało na Audi, Audi A6 e-tron oferuje również możliwość dwustopniowej rekuperacji, która może być regulowana za pomocą manetek na kierownicy. Możliwe jest również toczące się hamowanie. W tym przypadku pojazd toczy się bez dodatkowego oporu, gdy kierowca zdejmie nogę z pedału przyspieszenia. Inną wariantą A6 e-tron jest tryb jazdy „B”, który zbliża się do tego, co potocznie nazywa się „odczuciem jednego pedału”. Ten tryb oferuje najsilniejsze opóźnienie rekuperacji. Przy anticipacyjnym stylu jazdy prawie wszystkie opóźnienia mogą być zarządzane bez naciskania pedału hamulca w trybie jazdy „B”.

Precyzyjna dynamika jazdy, wysoki komfort

Typowe DNA Audi jest również widoczne w zawieszeniu. Tutaj istnieje precyzyjnie definiowana filozofia ustawienia, a systemy sterowania zawieszeniem są dokładnie skoordynowane. Bezpośrednio dostrojona przednia oś znacząco wpływa na dynamikę jazdy A6 e-tron, sprawiając, że pojazd wydaje się szczególnie zwrotny.

Opcjonalne adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne – system zawieszenia pneumatycznego ze sterowanym tłumieniem – zapewnia pojazdowi szeroki zakres pomiędzy wysokim komfortem jazdy a sportowym prowadzeniem. W zależności od prędkości i indywidualnych preferencji, dostosowuje się do konkretnych warunków drogowych i reguluje wysokość nadwozia na czterech różnych poziomach. Tryb efektywności w Audi drive select to specjalna cecha. W trybie efektywności zawieszenie obniża nadwozie o maksymalnie 20 milimetrów w zależności od prędkości, co poprawia aerodynamikę pojazdu. Służy to optymalizacji zużycia energii i zwiększeniu zasięgu.

Napęd na cztery koła z przewagą tylnej osi w Audi S6 e-tron poprawia dynamikę jazdy dzięki wysoce zmiennej dystrybucji momentu obrotowego. Różne wymiary silników elektrycznych na tylnych i przednich osiach umożliwiają dystrybucję momentu obrotowego z przewagą tylnej osi nawet pod pełnym obciążeniem. Audi S6 e-tron i A6 e-tron są wyposażone w różnej wielkości opony na przedniej i tylnej osi, co dodatkowo poprawia stabilność i sportowość.

Zawsze gotowe do pomocy: systemy wspomagania kierowcy

Dzięki systemom wspomagania kierowcy A6 e-tron, Audi oferuje szeroki wachlarz funkcji, które ułatwiają codzienne życie i znacząco zwiększają bezpieczeństwo na drodze dla wszystkich uczestników ruchu.

Adaptacyjny asystent jazdy plus to nowa funkcja A6 e-tron. Wspiera kierowcę przy przyspieszaniu, hamowaniu, utrzymywaniu prędkości i ustalonej odległości oraz przy prowadzeniu pojazdu. To zwiększa komfort jazdy, zwłaszcza podczas długich podróży. Oprócz różnych czujników, w zależności od regionu, system korzysta z wysokorozdzielczych danych mapowych oraz danych zbiorowych z innych pojazdów zebranych w chmurze, aby poprawić zachowanie się pojazdu. Zastosowanie tej fuzji informacji pozwala pojazdowi obliczyć trasę z przodu, co umożliwia komfortową jazdę w całym zakresie prędkości i w korkach.

Asystent parkowania plus, kamera do cofanięcia, ogranicznik prędkości oparty na znakach drogowych, rozpoznawanie znaków drogowych na podstawie kamery, adaptacyjny tempomat, asystent parkowania plus z wyświetlaczem odległości, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa oraz ostrzeżenie o rozproszeniu uwagi i senności będą dostępne w standardzie na początku sprzedaży.

Wprowadzenie na rynek i ceny

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.