2025 Audi e-tron GT

Audi wprowadziło linię e-tron GT w 2020 roku jako elektryczny samochód sportowy, a po kilku aktualizacjach w 2024 roku otrzymał znaczną modernizację, gdy zaprezentowano trzy wersje tego samego pojazdu.

Audi rozpoczęło używanie nazwy e-tron pod koniec lat 2000 dla swoich elektryfikowanych pojazdów, a pierwszym w pełni elektrycznym modelem, który wprowadził na rynek, był SUV e-tron w 2019 roku. Podczas gdy niektórzy klienci byli gotowi jeździć elektrycznym crossoverem, inni wciąż czekali na sportową wersję samochodu. Ich oczekiwania nie poszły na marne, ponieważ Audi zaprezentowało model e-tron GT z 2020 roku, zbudowany na tej samej platformie co Porsche Taycan. Pomimo wszystkich problemów spowodowanych pandemią i kryzysem mikrochipów, ten elektryczny czterodrzwiowy samochód sportowy od marki z czterema pierścieniami sprzedał się dobrze. W rezultacie producent samochodów postanowił dać mu poważny zastrzyk w 2024 roku, wprowadzając trzy wersje: S e-tron GT, RS e-tron GT oraz RS e-tron GT performance.

O futuristicznym i agresywnym wyglądzie e-tron GT z 2025 roku świadczą kanciaste reflektory, które przykrywały bloki matrycowe LED. Te były ozdobione dziennymi światłami. Audi zainstalowało odwróconą atrapę chłodnicy, która pokrywała niemal cały przedni pas pojazdu. Po bokach znajdowały się czarne, ukośne wykończenia oraz wloty powietrza, które pomagały czterodrzwiowemu grand tourerowi uzyskać lepszy współczynnik oporu powietrza dzięki kurtynom powietrznym.

W profilu, nisko zawieszony czterodrzwiowy GT miał panoramiczną szybę, za którą znajdował się lekko zaokrąglony dach oraz opadająca klapa bagażnika. Mocne błotniki podkreślono wyraźnymi liniami, które rozciągały się nad drzwiami, a za przednimi nadkolami umieszczono wentylacje wydechowe, które uwalniały powietrze uwięzione w nadkolach, aby zmniejszyć siły nośne. Dodatkowo, progi zaprojektowano tak, aby redukować efekt przyziemny. Z tyłu, szerokie tylne światła wychodziły z bocznych paneli na pokrywę bagażnika, a ich strzałkowate kształty LED skierowane były do wewnątrz i połączone luminescencyjną linią. Subtelny i elegancki kształt w formie heksagonu pozostawił miejsce na tablicę rejestracyjną i nawiązywał do atrapy chłodnicy z przodu. Na dolnej części zderzaka Audi umieściło szeroki dyfuzor, który zwiększał docisk.

Wnętrze pojazdu było nowoczesne nawet w modelu z 2020 roku, jednak Audi uważało, że może zrobić więcej. System multimedialny, znany jako MMI w języku Audi, zawierał ustawienie dla wersji RS e-tron performance, które wyświetlało białe wskaźniki mocy oraz prędkości przypominające analogowe tarcze z Audi RS 2 Avant z 1994 roku. Oprócz ekranu dotykowego systemu multimedialnego, producent zainstalował również ekran przed kierowcą, prezentujący główne informacje o jeździe. Standardowe fotele przednie miały wysokie podparcie i zapewniały pewny chwyt przy szybkich zakrętach. Z tyłu znajdowała się kanapa przystosowana dla dwóch pasażerów, oferująca ograniczoną przestrzeń na nogi. Klienci mogli wybrać panoramiczny szklany dach, który minimalizował bezpośrednie nasłonecznienie i przełączał się w tryb nieprzezroczysty na naciśnięcie przycisku.

Pod względem technicznym, e-tron GT był dostępny w trzech wariantach mocy. S e-tron GT oferowało 671 PS (662 hp), wersja RS e-tron GT miała 845 hp (833 hp), natomiast potężny RS e-tron GT performance dostarczał 912 PS (900 hp) do stołu wydajności. Niezależnie od wersji, wszystkie modele wyposażono w tę samą baterię o pojemności 107 kWh, która obiecywała zasięg do 609 km (378 mil). Dzięki technologii 800-woltowej, samochód mógł naładować wystarczająco dużo energii w 10 minut na odległość 280 km (174 mil).

Audi e-tron GT quattro jest elektrycznym i sportowym modelem flagowym w ofercie Audi od momentu swojej premiery w 2021 roku. Czterodrzwiowe Gran Turismo łączy w sobie atrakcyjny design z mocnym napędem oraz dynamicznym prowadzeniem. Nowe wersje znacznie poprawiają zasięg, osiągi, ładowanie i zachowanie sportowego pojazdu. Z modelem RS e-tron GT Audi debiutuje z pierwszym w pełni elektrycznym modelem RS. Nowe modele z rodziny Audi e-tron GT są już dostępne w zamówieniach.

'Dzięki modelom e-tron GT wprowadzamy nowe standardy w osiągach. Zwiększona moc ładowania i elektryczny napęd na cztery koła zapewniają lepsze możliwości pokonywania długich dystansów oraz znacznie większe osiągi. Nowo opracowane zawieszenie oferuje niespotykaną wcześniej równowagę między komfortem jazdy a dynamiką prowadzenia,’ mówi Gernot Döllner, przewodniczący zarządu AUDI AG.

Nowe warianty serii e-tron GT łączą nowoczesny design z innowacyjną technologią, z każdym modelem wyróżniającym się unikalnym wyglądem. Na przykład nowy Audi S e-tron GT reprezentuje elegancką sportowość. Jego przód jest jednocześnie spójny i wyrazisty. Czarna maska otacza w pełni zamknięty, odwrócony Singleframe, który odzwierciedla specyfikę języka designu modeli e-tron. Wytłoczone struktury nadają osłonie chłodnicy precyzyjną trójwymiarowość. Pasujący do kolorystyki nadwozia pasek nad Singleframe nadaje Gran Turismo jeszcze bardziej sportowy i wizualnie głębszy wygląd. Zasłony powietrzne, które zapewniają zoptymalizowany przepływ powietrza wokół przedniego koła, mają bardziej wyraźne kształty. Elegancko zaprojektowany dyfuzor aerodynamiczny z pionowymi żebrami dominuje nad tyłem. Wstawka w kolorze nadwozia nad tylnym dyfuzorem dodaje dodatkowej tekstury wizualnej i łączy dyfuzor z tylnym zderzakiem.

Nowy Audi RS e-tron GT jest również bardziej sportowy. Jego przód ma znacznie bardziej radykalny wygląd. Odwrócony Singleframe przyjmuje charakterystyczną dla RS strukturę plastra miodu 3D. Zderzak otaczający czarną maskę wizualnie obniża RS e-tron. Pojazd wydaje się niższy, jakby przyklejony do drogi w połączeniu z funkcjonalnymi ostrzami w kształcie L. Tył RS e-tron GT czerpie elementy z sportów motorowych. Opływowy dyfuzor nawiązuje do trójwymiarowych elementów efektywności z przodu, takich jak ostrza w kształcie L, na tylnym końcu pojazdu. Ostrza są standardowo w kolorze nadwozia dla sportowego efektu. Innym detalem nawiązującym do wyścigów jest pionowy, czerwony reflektor umieszczony między kanałami aerodynamicznymi.

Audi RS e-tron GT performance to pierwszy w pełni elektryczny model RS. Oferuje unikalne elementy designu i różni się od RS e-tron GT opcjonalnym matowym, przyciemnionym dachem z włókna węglowego w połączeniu z opcjonalnymi elementami kamuflażu węglowego. Te elementy są nowością w Audi i są przeznaczone wyłącznie dla RS performance. Kamuflaż węglowy używany jest w wytłoczonych strukturach zderzaka, wykończeniach drzwi, częściach dyfuzora i lusterkach bocznych.

Nowa tożsamość korporacyjna (CI) również przyczynia się do zewnętrznej modernizacji rodziny e-tron GT. Cztery pierścienie mają teraz unikalny dwuwymiarowy design i są umieszczone między grillami a przednim zderzakiem. Paleta kolorów obejmuje dziewięć wykończeń zewnętrznych. Oprócz jednolitego białego Arkona, zawiera kolory metaliczne lub perłowe: Ascari Blue, Daytona Gray, Florett Silver, Kemora Gray, Mythos Black i Progressive Red. Nimbus Gray dostępny jest jako ekskluzywne wykończenie dla RS e-tron GT i RS e-tron GT performance, natomiast nowy kolor Bedford Green dostępny jest dla RS e-tron GT performance. Można również zamówić opcjonalny pakiet Black Optics, który obejmuje ciemne pierścienie Audi z przodu i z tyłu, wloty powietrza, obudowy lusterka oraz element dyfuzora (S e-tron GT). Modele RS standardowo mają ciemne pierścienie Audi. W pakiecie Black Optics ostrza w zderzaku i kanały aerodynamiczne w dyfuzorze wykończone są na wysoki połysk na czarno. Dopasowane obudowy lusterka zewnętrznego są dostępne opcjonalnie.

Audi zmodernizowało również ofertę kół. Nowe 20-calowe wieloramienne felgi są dostępne dla modeli S e-tron GT i RS. Dodatkowo Audi dodało dwa nowe felgi z sześcioma podwójnymi ramionami dla modeli RS. Fordon i frezowane 21-calowe felgi przypominają tzw. „felgę AVUS”, którą Audi zaprezentowało w 1991 roku na studium Audi Avus quattro. Dzięki swoim wyraźnym i niekompromisowym liniom ta ikoniczna felga należy do DNA marki Audi. Cała powierzchnia felgi jest matowa i przyciemniona dla RS e-tron GT performance, co podkreśla sportowe ambicje pojazdu.

Wnętrze: Sportowe elementy i zrównoważone materiały

Nowe CI Audi kształtuje również wnętrze, wprowadzając przeprojektowane fotele, kierownicę, progi wejściowe oraz treści cyfrowe. Światło projekcyjne z drzwi zostało również dopasowane. Po otwarciu drzwi kierowcy pojawia się czerwony diament z czerwonym cieniem; wersja S wyróżnia się białym diamentem z czerwonym cieniem. Nowe drewniane wstawki w naturalnej liniowej brzozie antracytowej są dostępne dla rodziny e-tron GT; dla RS e-tron GT performance dostępne są również w matowym kamuflażu węglowym, aby pasować do nadwozia. Nowe elementy wnętrza obejmują aplikacje w wanadycie, antracytowym wykończeniu efektowym, które zmienia się w zależności od oświetlenia. Aplikacje są dostępne opcjonalnie dla S e-tron GT i standardowo w modelach RS.

Nowe wersje e-tron GT posiadają kierownicę spłaszczoną u góry i u dołu. W modelach RS kierownica wyposażona jest w dwa czerwone satelity kontrolne i opcjonalnie oznaczenie na godz. 12. fotele zostały również poddane modernizacji. Nowa konstrukcja otwarcia jest bardziej dynamiczna i teraz zawiera wbudowaną wkładkę z podświetlanym logo. S e-tron GT teraz standardowo wyposażony jest w sportowe fotele plus z 14-pozycyjną regulacją. W połączeniu z pakietem designu bez skórzanym, sportowe fotele mają kontrastowe pomarańczowe przeszycia. Dla modeli RS fotele mogą być zamawiane na życzenie z opcjonalną funkcją masażu. Model performance ma ekskluzywny nowy pakiet designu z przeszyciami w kolorze Serpentine Green, pasującymi do zewnętrznego wykończenia Bedford Green, oraz fotele z opcjonalną regulacją 18-pozycyjną.

Zrównoważony materiał mikrofibrowy Dinamica oraz tkanina Cascade są wykorzystywane we wnętrzu. Dinamica, która wygląda i dotyka jak zamsz, składa się niemal w połowie z recyklingowanego poliestru, z którego część Audi pozyskuje z odpadów materiałowych. Fotele, kierownica, osłona nad wirtualnym kokpitem, lusterka drzwiowe, konsola centralna i przestrzeń nad głową zawierają od 37 do 45 procent Dinamica. Modele RS mają Dinamicę w głębokiej czerni. Tkanina Cascade, przypominająca naturalne włókna, jest wykonana z 15 procent salvaged i 35 procent recyklingowanego poliestru. Dla ochrony środowiska nie jest farbowana. Cascade wykorzystywana jest w fotelach i lusterkach drzwiowych. Wykładzina i dywaniki są wykonane z Econyl, materiału składającego się w 100 procentach z recyklingowanych włókien nylonowych pochodzących z odpadów produkcyjnych, odpadów tkanin i dywanów, lub starych sieci rybackich.

Ulepszony Audi wirtualny kokpit oraz inteligentny panoramiczny dach

Rodzina GT jest cyfrowa i połączona dzięki licznym usługom Audi Connect, funkcjom na żądanie oraz sklepowi z aplikacjami. Audi wirtualny kokpit dostarcza nowych informacji na temat temperatury baterii i pokazuje maksymalną możliwą moc ładowania w czasie rzeczywistym. RS e-tron GT ma wyświetlacze z treściami specyficznymi dla RS. Na przykład klienci, którzy kupują RS e-tron GT performance, mogą wybrać białe wyświetlanie mocy i prędkości za pośrednictwem MMI – hołd dla Audi RS 2 Avant z 1994 roku, gdzie analogowe wskaźniki początkowo miały białe tło.

Jako opcjonalny dodatek dostępny jest zaawansowany technicznie panoramiczny dach szklany. W przeciwieństwie do wcześniejszych materiałów, inteligentne szkło dachu panoramicznego minimalizuje bezpośrednie nasłonecznienie i staje się nieprzezroczyste na dotyk. Osiąga się to dzięki tzw. technologii ciekłokrystalicznej rozproszonej w polimerach (PDLC), która może zmieniać się z przezroczystego na nieprzezroczyste. Elektrycznie sterowane elementy szklane zawierają dwa elementy folii PDLC, które otaczają ciekłe kryształy, nadając tej technologii nazwę. Gdy na kryształy nie jest przyłożone napięcie, tworzą one nieprzezroczystą warstwę, co czyni dach nieprzezroczystym. Po przyłożeniu napięcia kryształy się przestawiają, a dach staje się przezroczysty. Można nim sterować indywidualnie jak „cyfrową zasłoną” za pomocą wyświetlacza MMI, gdzie klienci mogą wybierać spośród czterech ustawień. Grafika matowych powierzchni przypomina sportowy plaster miodu, który Audi uczyniło ikonicznym.

Efektywny i mocny: Elektryczny napęd na cztery koła

Na przedniej osi S e-tron GT i RS e-tron GT zastosowano elektryczne silniki synchroniczne z magnesem stałym (PSM), z mocą 176 kW (239 KM) każdy. Dodatkowo model RS e-tron GT performance ma zmodyfikowaną elektronikę zasilania na przedniej osi z poprawionym falownikiem impulsowym dla jeszcze wyższych prądów rozładowania. Wszystkie trzy odmiany są bardziej efektywne, a jednocześnie charakteryzują się znacznym wzrostem mocy i poprawioną przyspieszeniem.

Nowo opracowany silnik elektryczny na tylnej osi, również silnik synchroniczny z magnesem stałym (PSM). Ma on te same wymiary, co PSM w RS e-tron GT i RS e-tron GT performance o długości osi 192 milimetry i średnicy 230 milimetrów. Części, takie jak silnik, pochodzą z Premium Platform Electric (PPE). Elektryczne silniki mają moc 415 kW (564 KM) każdy. Oba silniki elektryczne mają rezerwy mocy dla ekstremalnych sytuacji jazdy. Maksymalna całkowita moc układu napędowego w S e-tron GT wynosi 500 kW (679 KM). RS e-tron GT osiąga maksymalną moc elektryczną 630 kW (856 KM). RS e-tron GT performance dostarcza moc 680 kW (925 KM). To czyni go najsilniejszym produktem, jaki Audi kiedykolwiek zbudowało.

We wszystkich trzech wariantach modelowych w pełni elektryczne Gran Turismo od Audi oferuje imponujące osiągi. S e-tron GT przyspiesza od zera do 100 km/h w 3,4 sekundy, RS e-tron GT w 2,8 sekundy. RS e-tron GT performance w zaledwie 2,5 sekundy. S e-tron GT osiąga maksymalną prędkość 245 km/h. Modele RS mają maksymalną prędkość 250 km/h.

Nowo opracowany i powiększony system hamulcowy z standardowymi stalowymi tarczami i czarnymi zaciskami radzi sobie z negatywnym przyspieszeniem w S e-tron GT. Zaciski dostępne są opcjonalnie w kolorze czerwonym. Oba modele RS mają tarcze hamulcowe pokryte węglikiem tungstenowym, które są opcjonalne w modelu S. Zaciski hamulcowe można zamówić w kolorze czarnym, czerwonym lub pomarańczowym. Audi oferuje tarcze ceramiczne węglowe dla całej rodziny e-tron GT. Tutaj dziesięcio-tłokowe zaciski standardowo występują w antracycie i są dostępne na życzenie w kolorze czerwonym.

Pomimo znacznego wzrostu mocy Audi udało się zmniejszyć wagę elektrycznego silnika na tylnej osi o około dziesięć kilogramów dzięki przemyślanej konstrukcji takich komponentów jak lżejszy wirnik i stojan oraz optymalizacji systemu chłodzenia. Audi wzmocniło wał napędowy w układzie napędowym, aby zapewnić płynne rozprowadzenie mocy i dodatkowo poprawiło elektronikę odpowiedzialną za rozdział napędu na cztery koła, optymalizując ją dla wszystkich trybów Audi Drive Select.

Nowa funkcja boost w standardzie pozwala RS e-tron GT i RS e-tron GT performance na odczuwalne zwiększenie mocy o 70 kW podczas jazdy. Kierowca może aktywować funkcję boost za pomocą lewego satelity kontrolnego na kierownicy. Boost aktywuje się przez dziesięć sekund, co jest sygnalizowane odliczaniem w kokpicie.

Lżejsza bateria z wyższą gęstością energetyczną, zasięg do 609 km

Audi obniżyło wagę akumulatora wysokiego napięcia (HV), jednocześnie zwiększając jego gęstość energetyczną. Mimo wyższej zawartości energii, waga HV baterii została zredukowana o dziewięć kilogramów do łącznej wagi 625 kilogramów. Bateria HV ma pojemność magazynową brutto wynoszącą 105 kWh (netto: 97 kWh). W ramach innych działań optymalizacja podwójnej płyty chłodzącej skutkuje dwunastoprocentowym wzrostem pojemności dla 33 modułów ogniw, z których każde zawiera dwanaście ogniw foliowych z elastyczną powłoką. Audi zmodyfikowało również system chłodzenia ogniw.

Działanie to, w połączeniu ze zmianami w materiałach i separatorach oraz dostosowaną chemią ogniw, prowadzi do wyższej gęstości energetycznej ogniw. Energia dostępna dla nowej rodziny e-tron GT poprzez odzyskiwanie (hamowanie regeneracyjne) wzrosła z 290 do 400 kW. Kierowca może wybierać ręczne lub automatyczne odzyskiwanie za pośrednictwem MMI oraz sterować nim na trzech poziomach za pomocą łopatek zmiany biegów.

Audi dodatkowo zwiększyło maksymalne prądy ładowania i rozładowania do 400 amperów poprzez zwiększenie przepływu prądu w obrębie poszczególnych ogniw. Zmieniona chemia ogniw i dalej zoptymalizowany, inteligentny, predyktywny system zarządzania cieplnego z ulepszonym przełączaniem pomp i zaworów oraz udoskonaloną wstępną kondycjonowaniem pozwalają na większy przepływ prądu podczas ładowania. Nowo zaprojektowany system ładowania z połączonym konwerterem boost również przyczynia się do poprawy wydajności ładowania poprzez redukcję wagi o 2,3 kilogramów i zapewnienie etapów konwersji napięcia z baterii do obciążenia końcowego.

Wyższa moc ładowania: Ładowanie przez 10 minut, jazda 280 kilometrów

Audi zwiększyło maksymalną moc ładowania o 50 kW do 320 kW. W idealnych warunkach bateria HV rodziny e-tron GT może naładować się od 10 do 80 procent w zaledwie 18 minut na stacji ładowania HPC o dużej mocy. Już po 10 minutach bateria uzyskuje zasięg do 280 kilometrów. Wyposażony w system Plug&Charge pojazd automatycznie autoryzuje i aktywuje kompatybilne stacje ładowania po podłączeniu kabla do ładowania. Nowa bateria HV ma również znacznie szersze okno szybkiego ładowania. Nawet w niskich temperaturach samochód osiąga bardzo wysoką wydajność ładowania szybciej. Umożliwia to uzyskanie bardzo wysokiej wydajności ładowania w temperaturach tak niskich jak 15 °C, co dodatkowo redukuje zapotrzebowanie energetyczne systemu zarządzania cieplnego i ułatwia klientom korzystanie z idealnego okna szybkiego ładowania. Opcjonalnie klienci mogą również ładować się z mocą do 22 kW podczas ładowania prądem zmiennym.

Po raz pierwszy Audi wirtualny kokpit plus dostarcza teraz klientom kompleksowe informacje o aktualnym stanie eksploatacyjnym baterii HV, w tym temperaturze baterii, prognozie szybkiego ładowania oraz statusie wstępnego kondycjonowania. W szczególności ta nowa funkcja wykorzystuje specyficzne dla Audi grafiki i ikony do wyraźnego wyświetlania aktualnie osiągalnej mocy ładowania oraz bieżącej temperatury baterii HV. Audi Virtual Cockpit Plus wskazuje również status wstępnego kondycjonowania, gdy nawigacja do stacji ładowania HPC jest aktywna. Pozwala to kierowcy na szybkie zobaczenie, jaką wydajność ładowania można się spodziewać.

System zarządzania cieplnego, składający się z czterech zoptymalizowanych obiegów chłodzenia, utrzymuje akumulator i komponenty systemu napędowego w optymalnych temperaturach. W zależności od temperatury otoczenia, akumulator może być chłodzony lub podgrzewany do szybkiego ładowania. Standardowa pompa ciepła zwiększa zasięg, szczególnie zimą, dzięki energooszczędnemu klimatyzatorowi w wnętrzu.

Aktywne zawieszenie i Audi drive select z indywidualnie konfigurowalnymi trybami RS

Standardowe zawieszenie to nowo opracowane zawieszenie pneumatyczne z technologią 2-komorową/2-zaworową, które oferuje znaczne korzyści w zakresie dynamiki jazdy bez kompromisów w komforcie. Nowy i bardzo innowacyjny aktywny system zawieszenia jest również dostępny opcjonalnie. System ten zapewnia niespotykaną równowagę między komfortem a dynamiką jazdy.

System dynamicznego zarządzania Audi drive select pozwala kierowcy kontrolować charakterystykę pojazdu. Oferuje trzy profile: efektywność, komfort i dynamikę. S e-tron GT pozwala również kierowcy skonfigurować indywidualny tryb, a modele RS oferują dwa indywidualnie konfigurowalne, specyficzne dla RS tryby: RS1 oraz RS2. Jako ekskluzywną cechę, RS e-tron GT performance ma tryb performance zaprojektowany do optymalnej konfiguracji na wymagających torach.

Zawieszenie utrzymuje nadwozie samochodu niemal w poziomie podczas dynamicznego hamowania, skręcania i przyspieszania. Skutkuje to wysoce precyzyjną reakcją na kierownicę, co zwiększa kontrolę kierowcy nad samochodem podczas dynamicznej jazdy. W tych sytuacjach jazdy aktywne zawieszenie zapewnia prawie doskonałą przyczepność do drogi dzięki zrównoważonemu rozkładowi obciążeń kół.

Podczas spokojnej jazdy aktywne zawieszenie niemal całkowicie neutralizuje drgania nadwozia samochodu, szczególnie podczas jazdy po nierównościach. Gdy kierowca aktywuje funkcje przechyłu w zakręcie, ruszania i komfortowego hamowania za pośrednictwem Audi drive select, zawieszenie kompensuje przechyły i osiadanie, co zmniejsza przyspieszenie odczuwane przez pasażerów. Aktywne zawieszenie ma również funkcję komfortowego wejścia, gdy samochód stoi w miejscu. W zależności od początkowej wysokości samochodu, może wzrosnąć od 55 do 77 milimetrów w ciągu kilku sekund.

Na życzenie Audi oferuje napęd na cztery koła w połączeniu z bardziej bezpośrednim przełożeniem kierownicy na przedniej osi niż w poprzedniku w e-tron GT quattro. Ułatwia to kierowanie na niższych prędkościach. System działa poprzez zastosowanie napędu śrubowego do obracania tylnych kół o maksymalnie 2,8 stopnia – w przeciwnym kierunku do przednich kół do prędkości około 50 km/h, co zwiększa zwinność i manewrowość lub w tym samym kierunku co przednie koła od prędkości około 80 km/h, co poprawia stabilność. Między 50 a 80 km/h system przechodzi między przeciwnym a zgodnym kątem skrętu, w zależności od sytuacji na drodze. Napęd na cztery koła zmniejsza promień skrętu pojazdu o około 0,6 metra podczas manewrowania.

Do zamówienia już teraz, ceny zaczynają się od 126 000 euro

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.