2025 Audi Q6 e-tron quattro

2025 Audi Q6 e-tron quattro

Przejdź do galerii zdjęć2025 Audi Q6 e-tron quattro

Audi wprowadziło model Q6 e-tron w 2025 roku jako zupełnie nowego SUV-a, zaprojektowanego od podstaw jako pojazd elektryczny, który dzieli podzespoły z Porsche Macan EV.

Grupa Volkswagen zainwestowała dużo pieniędzy i zasobów w rozwój platformy Premium Platform Electric (w skrócie PPE), której użyto dla Porsche Macan. Następnie zaproponowano ją w Audi Q6 e-tron z 2025 roku, SUV-ie, który zajmuje miejsce pomiędzy elektrycznymi wersjami Q4 a Q8. W przeciwieństwie do tych pojazdów, nowy model został zaprojektowany od podstaw jako pojazd wyłącznie elektryczny. Co więcej, Audi starało się stworzyć wizerunek zaawansowanego technologicznie pojazdu przyszłości, zdolnego do komfortowego przewożenia pasażerów na długich dystansach w luksusowej atmosferze. Dodatkowo, dzięki nowemu systemowi 800-woltowemu, SUV mógł naładować się od 10 do 80% w ciągu 21 minut, co zapewniało szacowany zasięg powyżej 275 mil (443 km). W przypadku braku ładowarki 800-woltowej, klienci mogli korzystać z równoległego ładowania. SUV wyposażony był w dwa porty ładowania, po jednym z każdej strony tylnego błotnika oraz dwa ładowarki, które mogły być używane równocześnie dla szybszego uzupełniania energii.

Model 2025 Audi Q6 e-tron podążał za tym samym językiem designu co jego bracia, charakteryzując się znanym grillem Singleframe z przodu. Jego smukłe reflektory LED miały organiczny kształt i były lekko nachylone w stronę boków pojazdu. Na dolnej części przedniego zderzaka producent umieścił szeroki zderzak z parą wąskich i wysokich otworów bocznych do kurtyn powietrznych, natomiast w dolnej części zamontowano dodatkowe rozdzielone wloty powietrza, gdzie zainstalowano radar dla zaawansowanych systemów bezpieczeństwa.

Audi nie było nowicjuszem w segmencie SUV, gdy projektowało model Q6 e-tron na 2026 rok, co potwierdzała jego przemyślana konstrukcja. Choć nadal nawiązywał do tradycyjnych proporcji pojazdu z silnikiem spalinowym, był to model elektryczny. Zespół projektowy stworzył wyraźne linie na przednich błotnikach, które rozciągały się w kierunku przednich drzwi, a tylne zdobione były ostrą linią, która kontynuowała się na światłach tylnych. Audi skupiło się na stworzeniu aerodynamicznego pojazdu, więc Q6 e-tron wzbogacono o zestaw progów bocznych i spoiler dachowy. Z tyłu, światła OLED były smukłe i poziome, a połączone były czerwonym paskiem biegnącym wzdłuż szerokości klapy bagażnika. Pod zderzakiem producent zamontował szeroki dyfuzor, który nie służył do zwiększania docisku, ale do redukcji efektu podnoszenia.

Wewnątrz Audi podążyło za swoją ideą „Postęp dzięki technologii” i stworzyło nowoczesną atmosferę dla swoich klientów. Przed kierowcą znajdował się zakrzywiony panoramiczny wyświetlacz, z bezszwowym przejściem między 11,9-calowym ekranem panelu instrumentów a 14,5-calowym ekranem dotykowym używanym w systemie informacyjnym MMI. Dodatkowo, dostępny był trzeci 10,9-calowy ekran dotykowy dla pasażera z boku, na którym mogli monitorować nawigację, odtwarzać muzykę lub oglądać filmy. Ostatnia aktywność mogła być łatwo realizowana, ponieważ kierowca nie mógł widzieć, co wyświetlane było na tym ekranie, więc nie rozpraszało go to. Audi skupiło się również na komforcie i luksusowych elementach, oferując pasażerom wygodne fotele przednie z wysokim oparciem, pokryte wegańską skórą lub innymi zreciklowanymi materiałami. Tymczasem z tyłu zainstalowano dzieloną kanapę (40/20/40), na której wygodnie mogły usiąść trzy osoby, z dużą ilością miejsca na głowę dzięki wysokim oknom.

Pod względem technicznym, Audi Q6 e-tron z 2025 roku wyposażono w elektryczny napęd o mocy 388 PS (383 hp), który standardowo napędzał wszystkie cztery koła w momencie wprowadzenia samochodu na rynek. Później Audi oferowało system RWD. Zestaw akumulatorów litowo-jonowych składał się z 12 modułów z 180 ogniwami pryzmatycznymi, które mogły przechowywać do 100 kWh energii (94,9 kWh netto), co zapewniało pojazdowi maksymalny zasięg wynoszący 381 mil (613 km), co było więcej niż wystarczające na pokonywanie długich tras.

 Audi Q6 e-tron to pierwszy model produkcyjny na platformie Premium Platform Electric (PPE) i tym samym nowa referencja dla „Vorsprung durch Technik”. Dzięki swoim cechom, ten elektryczny SUV stanowi kolejny krok w transformacji firmy w dostawcę luksusowej mobilności elektrycznej. Model definiuje nie tylko imponująca wydajność jazdy i ładowania, ale także zwiększona efektywność i zasięg elektryczny wynoszący do 613 km (modele brytyjskie). Audi Q6 e-tron ucieleśnia typowy styl SUV-a Audi z jeszcze bardziej dopracowanym językiem designu e-tron. Nowa filozofia projektowania wnętrza oraz pionierskie technologie debiutujące w nowym modelu rozpoczynają nowy rozdział w elektrycznej mobilności dla czterech pierścieni i sprawiają, że „Vorsprung durch Technik” staje się namacalnym doświadczeniem na co dzień. Z Q6 e-tron mobilność elektryczna po raz pierwszy opuszcza zakład w Ingolstadt. Audi Q6 e-tron quattro i SQ6 e-tron będą dostępne do zamówienia w Wielkiej Brytanii od kwietnia 2024 w cenach od 68,975 funtów i 92,950 funtów (OTR) odpowiednio.

PPE, opracowana wspólnie z Porsche, oraz architektura elektroniczna E3 to ważne kroki w rozszerzaniu globalnej oferty modeli Audi z napędem elektrycznym. Oznaczają one początek kompleksowego wzmacniania i odmładzania portfolio modeli. Q6 e-tron potwierdza obietnicę Audi dotyczącą oferowania pojazdów elektrycznych we wszystkich kluczowych segmentach do 2027 roku. „Zbudowany na nowej platformie PPE, Audi Q6 e-tron to kolejny technologiczny skok w premium mobilności elektrycznej dla naszych klientów,” powiedział Gernot Döllner, Przewodniczący Zarządu AUDI AG, podczas światowej premiery w głównym zakładzie w Ingolstadt. „PPE pokazuje, jak gromadzimy wiedzę w grupie Volkswagen, co czyni mobilność elektryczną skalowalną. Dzięki PPE możemy wprowadzać modele o dużej skali produkcji z wysokimi standardami technicznymi w różnych segmentach, dalej elektryfikując nasze portfolio,” dodał CEO Audi. Elastyczność PPE pomaga nadać przyszłym modelom niezależny charakter i typowe DNA Audi, mimo wspólnych podstaw technicznych. Q6 e-tron ustala standardy w zakresie zasięgu i ucieleśnia charakterystyczny styl SUV-a Audi z jeszcze bardziej dopracowanym językiem designu e-tron. Dzięki nowej architekturze elektronicznej E3, seria modeli Q6 e-tron reprezentuje technologiczny szczyt portfolio Audi.

Imponujący zasięg i wydajność ładowania

Potężne, kompaktowe i skalowalne silniki elektryczne, a także nowo opracowana bateria litowo-jonowa składająca się z 12 modułów i 180 ogniw pryzmatycznych o całkowitej pojemności brutto 100 kWh (94,9 netto) zapewniają zasięg do 613 km w modelach brytyjskich. Nowe Audi Q6 e-tron zapewnia sportowe osiągi, z jakich znane jest Audi, z mocą systemową 285 kW (388 KM), natomiast SQ6 e-tron osiąga moc systemową do 380 kW (517 KM) przy włączonym systemie launch control, ustanawiając tym samym standardy w zakresie wydajności, zasięgu, ładowania, dynamiki jazdy i designu. W momencie debiutu rynkowego dostępne będą dwie warianty modelu z napędem na wszystkie koła, a później wprowadzone zostaną modele o szczególnej efektywności z napędem na tylną oś, zaprojektowane z myślą o zwiększeniu zasięgu, które również oznaczą wejście do serii Q6 e-tron. Q6 e-tron quattro przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy. SQ6 e-tron potrzebuje zaledwie 4,3 sekundy (z systemem launch control). Maksymalne prędkości pojazdów wynoszą 210 km/h i 228 km/h odpowiednio.

Dzięki technologii 800 V i maksymalnej mocy ładowania wynoszącej 270 kW jako standard, Audi Q6 e-tron umożliwia krótkie postoje podczas ładowania. Do 254 km można naładować w zaledwie 10 minut na stacji ładowania o wysokiej mocy przy układzie quattro. Stan naładowania (SoC) wzrasta z 10 do 80 procent w około 21 minut. Wyposażony w Plug & Charge, pojazd autoryzuje się w kompatybilnych stacjach ładowania przy podłączeniu kabla ładującego i rozpoczyna proces ładowania. Ładowanie jest również w pełni automatyczne. Jeśli stacja ładowania działa w technologii 400 V, Audi Q6 e-tron może po raz pierwszy umożliwić ładowanie bankowe. Bateria 800 V jest automatycznie dzielona na dwie baterie o równej napięciu, które można ładować równolegle z mocą do 150 kW. W zależności od stanu naładowania, obie części baterii najpierw są wyrównywane, a następnie ładowane jednocześnie.

Typowy design SUV-a Audi: zewnętrzny wygląd

Audi Q6 e-tron jest pozycjonowane w premium średnim segmencie, a jego długość wynosząca 4,771 mm, szerokość 2,193 mm (w tym lusterka) i wysokość 1,702 mm oferują maksymalną przestrzeń, komfort i przydatność na co dzień. Rozstaw osi wynoszący 2,899 mm zapewnia dużo miejsca na nogi w drugim rzędzie siedzeń. Dzięki tym wymiarom Audi Q6 e-tron oferuje wystarczającą przestrzeń dla pięciu pasażerów oraz bagażu, co zapewnia wysoki poziom użyteczności. Audi w ten sposób spełnia wymagania klientów stawiane SUV-om.

Audi Q6 e-tron charakteryzuje się doskonałymi proporcjami dzięki PPE. Stosunek długiego rozstawu osi do bardzo krótkich zwisów stanowi podstawę dla znanego, mocnego i dynamicznego pakietu widocznego w wyglądzie zewnętrznym modeli Q Audi. Audi Q6 e-tron ucieleśnia dalszą ewolucję specyficznego języka designu e-tron.

Jego wyrazisty wygląd SUV-a robi imponujące i sportowe wrażenie. W nadwoziu samochodu delikatne kształty są w stałym interplay z fałdami i krawędziami, nadając dynamizmu cieniom nawet w spokojnym stanie. Prosta przednia część zawiera całkowicie zamknięty grill Singleframe oraz maskę w kolorze selenitowym lub połyskującym czarnym, która otacza trójwymiarowo uformowany grill Singleframe i boczne wloty powietrza. Wysoko umieszczone cyfrowe światła dzienne nadają Q6 e-tron bardzo charakterystyczny i niezależny wygląd.

Zielona strefa jest nisko i napięta nad potężnym nadwoziem. Jest lekko zwężona ku tyłowi, a delikatnie opadające słupki D elegancko przechodzą w muskularne ramiona nadwozia. Otwór między słupkiem D a dachem nadaje pojazdowi bardziej dynamiczny wygląd i sprawia, że kabina wydaje się bardziej wydłużona. Wyrazista linia biegnąca od tylnych świateł do tylnych drzwi podkreśla górną część „quattro blisters” – kontury nadwozia, na których wsparte są delikatnie opadające słupki D. Blisters to kluczowy element DNA projektowego Audi. Audi nazywa tę centralną zasadę projektowania „widoczną technologią”. Dynamicznie napięta tylna część tworzy mieszankę sportowej elegancji i męskiej siły. Czysta i szeroka architektura tylna z ciągłym paskiem świetlnym nadaje Q6 e-tron quattro typową dla Audi klarowność i pewność siebie.

Światowa nowość w technologii oświetleniowej

Dzięki Q6 e-tron Audi nie tylko rozpoczyna nowy rozdział w elektrycznej mobilności, ale także w ważnym aspekcie DNA Audi: technologii oświetleniowej. Dzięki pierwszej na świecie aktywnej cyfrowej sygnaturze świetlnej, elektryczny SUV wprowadza nową erę, charakteryzującą się unikalnym dla Audi designem i estetyką.

Moduł oprogramowania w jednej z pięciu komputerów domenowych Audi Q6 e-tron umożliwia tę formę sygnatury świetlnej. W przypadku tylnych świateł OLED drugiej generacji, sześć paneli OLED z łączną liczbą 360 segmentów generuje nowy obraz co 10 milisekund za pomocą specjalnie opracowanego algorytmu. Dzięki doskonałej symbiozie między designem oświetlenia a nową technologią, światło w nowym Audi Q6 e-tron wydaje się bardziej żywe i inteligentne niż kiedykolwiek wcześniej. Aktywna cyfrowa sygnatura świetlna także wskazuje kierunek przyszłości technologii oświetleniowej Audi.

Z przodu aktywna cyfrowa sygnatura świetlna powstaje dzięki interakcji algorytmu z dwanaście segmentów, które przyciemniają się i rozjaśniają. Z tyłu wszystkie cyfrowe segmenty OLED są wykorzystywane do tego celu. Poszczególne segmenty światła oddziałują w taki sposób, że całkowita intensywność światła sygnatury nie zmienia się.

Dzięki drugiej generacji cyfrowych tylnych świateł OLED, Audi Q6 e-tron wprowadza projektowanie oświetlenia, funkcjonalność i w związku z tym bezpieczeństwo drogowe na nowy poziom. Druga generacja innowacyjnej technologii cyfrowych OLED nie tylko kształtuje wygląd, ale również zwiększa zakres funkcji. Technologia, która debiutuje w Audi Q6 e-tron, ustala nowe standardy w zakresie personalizacji: z maksymalnie ośmioma cyfrowymi sygnaturami świetlnymi w nowym projekcie świateł dziennych w reflektorach Matrix LED i cyfrowych światłach tylnych OLED 2.0, właściciele mogą w zupełnie nowy sposób personalizować swoje Q6 e-tron.

Po raz pierwszy cyfrowe tylne światła OLED mogą komunikować się z otoczeniem w sposób ukierunkowany (Car-to-X). Audi zintensyfikowało również funkcje bezpieczeństwa. System detekcji bliskości znany już z innych modeli Audi został rozszerzony w nowym Q6 e-tron o światło komunikacyjne. Ostrzega innych uczestników ruchu o wypadkach i awariach. Oprócz regularnej grafiki tylnego światła, światło komunikacyjne wyświetla specyficzną statyczną sygnaturę tylnego światła z zintegrowanymi symbolami ostrzegawczymi w cyfrowym OLED-owym tylnym świetle w krytycznych sytuacjach drogowych lub ruchowych.

Nowa filozofia projektowania wchodzi do produkcji seryjnej z Q6 e-tron

Wnętrze Audi Q6 e-tron jest bardziej nastawione na potrzeby użytkownika niż kiedykolwiek wcześniej. Trójwymiarowy i wysokokontrastowy design wnętrza celowo stawia niektóre elementy na pierwszym planie lub w tle, tworząc architekturę przestrzenną dostosowaną do projektowania i ergonomii użytkowników. Audi MMI panoramiczny wyświetlacz oraz wyświetlacz MMI dla pasażera tworzą wizualnie przejrzystą cyfrową scenę. Wnętrze podkreśla przytulną atmosferę. „Miękki oplot” rozciąga się od drzwi przez cały kokpit do konsoli centralnej, tworząc homogeniczne i otulające wrażenie przestrzeni. Te same kolory i wysokiej jakości materiały, z których część jest recyklingowana, można znaleźć również w siedzeniach. Wybrane materiały miały na celu zachowanie funkcjonalności oraz zapewnienie wyraźnego rozróżnienia wizualnego między różnymi obszarami pojazdu we wnętrzu. Strefy zaprojektowane z myślą o komforcie mają dużą powierzchnię i miękkie materiały. Natomiast precyzyjnie zaprojektowane obszary sterujące w wysokiej jakości, połyskującym czarnym wykończeniu podkreślają klarowność interakcji z pojazdem.

Dzięki nowemu PPE, które zostało opracowane specjalnie dla mobilności elektrycznej, pojazd ma przestronność i poczucie przestrzeni, a także wysoki poziom użyteczności na co dzień. Wnętrze oferuje wiele miejsca do przechowywania i schowków. Zwiększony komfort środkowego siedzenia z tyłu jest typowy dla elektrycznego samochodu bez tunelu środkowego. Bagażnik oferuje 526 litrów przestrzeni bagażowej. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażowa wzrasta do 1,529 litrów. Tylne siedzenia można składać oddzielnie (40:20:40). Dodatkowe 64 litry przestrzeni bagażowej są opcjonalnie dostępne w frunku (przedni bagażnik) pod przednią pokrywą – wygodne miejsce do przechowywania mniejszych toreb podróżnych, na przykład.

E3 – wysoka wydajność i przyszłościowa architektura elektroniczna

Dzięki nowo opracowanej architekturze elektronicznej E3, klienci doświadczają cyfryzacji w pojeździe bardziej bezpośrednio niż kiedykolwiek wcześniej. Nazwa E3 oznacza End-to-End Electronic Architecture. Podczas tworzenia tego systemu nadrzędnym celem było stworzenie przyszłościowej, znormalizowanej struktury. Architektura oparta na funkcji bazuje na nowej strukturze komputerów domenowych z pięcioma wysokowydajnymi komputerami (High-Performance Computing Platform, HCP), które kontrolują wszystkie funkcje pojazdu – od infotainment i funkcji jazdy po półautomatyczną jazdę w późniejszych etapach rozwoju. Najpotężniejsza do tej pory architektura elektroniczna pod względem mocy obliczeniowej jest konsekwentnie dostosowana do wymagań klientów. Jednym z głównych celów rozwoju była niezawodna i bezpieczna sieć komputerów domenowych, jednostek sterujących, czujników i siłowników, aby opanować bardziej złożone systemy i zachować modułowość. Ponadto E3 umożliwia wysokowydajną i bezproblemową łączność backendową dla aplikacji danych stada Car-to-X i intensywnych funkcji offboard.

Cyfrowa scena: nowa koncepcja wyświetlania i obsługi

Seria modeli Audi Q6 e-tron ma w pełni połączone i cyfrowe wnętrze oparte na nowej architekturze elektronicznej. Składająca się z Audi MMI panoramicznego wyświetlacza oraz wyświetlacza MMI dla pasażera, tzw. Cyfrowa scena jest kluczowym elementem wnętrza. Wyraźnie zgrupowane wyświetlacze są doskonale zintegrowane z koncepcją projektową i nadają wnętrzu przestronny i lekki charakter. Smukły, wolnostojący panoramiczny wyświetlacz Audi MMI ma krzywoliniowy kształt oraz technologię OLED i składa się z 11,9-calowego Audi wirtualnego kokpitu oraz 14,5-calowego wyświetlacza dotykowego MMI. Obszar kierowcy jest zaprojektowany w kształcie łuku, a wyświetlacz, dzięki swojej wklęsłej formie, skierowany jest w stronę kierowcy. Kontury zakrzywionego wyświetlacza przypominają również typowy dla Audi grill Singleframe. Oświetlenie ambientowe sprawia, że zakrzywiony wyświetlacz wydaje się unosić w nocy i tworzy odpowiednią atmosferę. Szczególnie dla pasażerów z przodu Audi uzupełnia cyfrową scenę o 10,9-calowy wyświetlacz MMI dla pasażera z aktywnym trybem prywatności, który zapobiega odwracaniu uwagi kierowcy podczas jazdy. Umożliwia to pasażerowi z przodu oglądanie filmów treści wideo, wspomaganie nawigacji, a nawet znajdowanie stacji ładowania.

Dzięki wyświetlaczowi Augmented Reality Head-Up, który jest kolejnym kluczowym elementem cyfrowej sceny, Audi poczyniło duży krok naprzód w technologii wyświetlania. Odbija dużą obrazową płaszczyznę pod kątem przez szybę przednią w kierunku kierowcy i pokazuje istotne informacje, takie jak prędkość, znaki drogowe, symbole asystujące i nawigacyjne. Płaszczyzna obrazu jest pochylona do przodu, aby zwiększyć wrażenie rozszerzonej rzeczywistości. Oczy człowieka podążają za tym. Ten proces oraz daleka wirtualna odległość obrazu tworzą wrażenie, że przedstawione elementy unoszą się do 200 metrów (656 stóp) w odległości. Wirtualna zawartość jest zatem płynnie zintegrowana z rzeczywistością. Informacje można zrozumieć szybko, nie irytując ani nie rozpraszając osoby prowadzącej.

Pole widzenia funkcji rozszerzonej rzeczywistości odpowiada przekątnej wynoszącej około 88 cali z pozycji kierowcy.

Audi’s self-learning voice assistant, Audi Assistant, można używać do kontrolowania licznych funkcji pojazdu. Cyfrowy asystent wspierany przez AI jest głęboko zintegrowany w pojeździe i po raz pierwszy wyświetlany przy użyciu awatara w centralnym wyświetlaczu dotykowym MMI oraz w wyświetlaczu Augmented Reality Head-Up. Nowy asystent głosowy rozumie ponad 800 poleceń głosowych. Można go również aktywować za pomocą różnych punktów dotykowych oraz za pośrednictwem aplikacji myAudi. Asystent głosowy wspiera w trzech kategoriach: proaktywne sugestie (informacje kontekstowe są wykorzystywane do proaktywnego sugerowania funkcji do aktywacji na podstawie tych danych), inteligentne rutyny (automatycznie rozpoznaje powtarzające się sekwencje operacyjne, takie jak korzystanie z klimatyzacji siedzeń przy określonych temperaturach zewnętrznych) oraz inteligentne listy (np. listy połączeń). Wypowiedziane polecenia są również wyświetlane na ekranie (zasada „zobacz, co mówisz”). Asystent ciągle uczy się z zachowań użytkowników, wspierając tym samym kierowcę.

Infotainment – integruje cyfrowy świat klientów

Nowy system infotainment po raz pierwszy wykorzystuje Android Automotive OS jako swój system operacyjny. Treści są zawsze aktualne dzięki aktualizacjom OTA. Najnowsze usługi Audi connect oraz ulepszony planer tras e-tron są zatem zawsze na bieżąco. Aplikacje takie jak YouTube są dostępne za pośrednictwem sklepu dla aplikacji innych firm, które są bezpośrednio zintegrowane z MMI i nie wymagają smartfona.

Sklep zapewnia klientom dostęp do szerokiej gamy aplikacji. W momencie debiutu dostępne są następujące aplikacje: muzyka, wideo, gry, nawigacja, parkowanie i ładowanie, produktywność, prognozy pogody oraz usługi informacyjne. Sklep jest stale rozwijany, a portfel aplikacji jest dostosowany do rynku.

Sercem systemu dźwiękowego Bang & Olufsen Premium jest wysokoefektywny wzmacniacz. Zasila on 22 głośniki o mocy 830 watów. Cztery z nich są zintegrowane w zagłówkach przednich siedzeń, umożliwiając po raz pierwszy strefy dźwiękowe w Audi. Dynamiczne światło interakcyjne (IAL) oferuje różnorodne funkcje komunikacyjne, wspierając tym samym interakcję samochodu z pasażerami. Obejmuje ono wnętrze i kokpit szerokim łukiem. Standardowe wyposażenie serii Q6 e-tron obejmuje również ulepszony planer tras e-tron.

Precyzyjnie dostosowane dynamiki jazdy dzięki nowemu układowi kierowniczemu i rozdziale momentu obrotowego Większość systemów i komponentów składających się na zawieszenie została nowo opracowana. Typowe dla Audi są doskonałe i łatwe do kontrolowania przyspieszenie i hamowanie w każdej sytuacji jazdy. Istnieje dokładnie zdefiniowana filozofia ustawienia dotycząca zawieszenia. Systemy sterowania zawieszeniem są precyzyjnie skoordynowane ze sobą. Dynamika jazdy Q6 e-tron jest znacząco wpływana przez częściowo przeprojektowaną przednią oś. Po raz pierwszy w modelu Audi ramiona sterujące są zlokalizowane przed ramionami zawieszenia. To przynosi przede wszystkim korzyści związane z położeniem akumulatora wysokiego napięcia. Nowo opracowane komponenty prowadzą do poprawy właściwości kinematycznych. Przekładnia kierownicza jest teraz przymocowana do podwozia. Udoskonalone kinematyka osi zapewnia zauważalnie zwiększoną dynamikę jazdy. Nowa przednia oś poprawia również zachowanie układu kierowniczego. Sprawia to, że pojazd wydaje się znacznie bardziej zwrotny.

Zwiększenie momentu obrotowego bardziej na tylne koła stanowi część wysoce zmiennego systemu napędu na wszystkie koła, co również poprawia dynamiczne właściwości jazdy Q6 e-tron. Różne wymiary silników elektrycznych na tylnych i przednich osiach umożliwiają rozdział momentu obrotowego na tylną oś nawet przy pełnym obciążeniu. Po raz pierwszy w modelu Audi tylne opony Q6 e-tron są szersze od opon przednich, aby pomieścić tylną rozkład masy, co zapewnia jeszcze lepszą przyczepność i dynamikę jazdy.

Zawsze gotowe do pomocy – systemy wspomagania kierowcy

W odniesieniu do systemów wspomagania kierowcy nowego Q6 e-tron, Audi oferuje szereg funkcji, które znacząco poprawiają codzienną jazdę i bezpieczeństwo na drodze dla wszystkich uczestników ruchu.

System parkowania plus z wyświetlaczem 360°, asystent skrętu i asystent zmiany pasa, kamera widoku z góry, ogranicznik prędkości oparty na znakach drogowych, aktywny tempomat, autonomiczne hamowanie awaryjne z przodu i z tyłu, rozpoznawanie znaków drogowych oparte na kamerze, asystent skrzyżowań, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, asystent zmiany pasa oraz system ostrzegania przed opuszczeniem, asystent ruchu krzyżowego tyłem, asystent skrętu z tyłu i zaawansowany monitor uwagi i zmęczenia kierowcy są standardowymi elementami wyposażenia od samego początku.

Park Assist Plus umożliwia pojazdowi całkowite przejęcie manewru parkowania do przodu i tyłu w celu zaparkowania przy krawężniku i w miejscach parkingowych między innymi pojazdami – pojazd samodzielnie kieruje, przyspiesza, hamuje i wyłącza silnik. Klienci mają możliwość wyboru dodatkowych systemów wspomagających oraz pakietu bezpieczeństwa w ramach różnych pakietów wyposażeniowych.

Materiały z procesów recyklingowych

Materiały przygotowane przy użyciu procesów recyklingowych ograniczają zużycie surowców wtórnych w produkcji Q6 e-tron i zapewniają zamknięty, a tym samym efektywny i zrównoważony cykl materiałowy. Oprócz materiałów wykonanych z recyklingowanego poliestru, plastikowe komponenty typowe dla modeli elektrycznych, takie jak frunk i sąsiednie osłony w przedniej sekcji Q6 e-tron, również wykonane są z materiałów z recyklingu. To samo dotyczy osłon pod przednią szybą i nad wlotem HVAC.

W celu produkcji stali potrzebnej do wszystkich wariantów zewnętrznej części dachu Audi wykorzystuje stal złomową, z której część pochodzi z pojazdów końca życia wcześniej użytkowanych przez klientów. Proporcja złomu wykorzystywanego w produkcji stali wynosi średnio do 15 procent (przyjęcie bilansu masy na podstawie obecnie planowanych danych produkcyjnych). Ten komponent jest dobrym przykładem tego, jak Audi zamierza w przyszłości wykorzystywać więcej materiałów wtórnych po konsumpcji w swoich produktach.

Zrównoważona i elastyczna produkcja Audi Q6 e-tron

Rodzina modeli Q6 e-tron, pierwsza całkowicie elektryczna seria modeli produkowanych w zakładzie w Ingolstadt, reprezentuje zobowiązanie Audi do zrównoważonego rozwoju, od produkcji po produkt. Firma stopniowo przebudowuje wszystkie zakłady do produkcji modeli całkowicie elektrycznych, zamiast budować nowe. W związku z wcześniejszą decyzją o wycofaniu silnika spalinowego, Audi intensywnie promowało także transformację swoich pracowników i szkoliło kadrę w dziedzinach przyszłości, na przykład w nowej fabryce montażu baterii w Ingolstadt. Marka z czterema pierścieniami zwiększa w ten sposób integrację pionową i przynosi istotne umiejętności do zakładów. Równocześnie Audi tworzy nowe miejsca pracy.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.