2025 Audi RS e-tron GT

2025 Audi RS e-tron GT

Przejdź do galerii zdjęć2025 Audi RS e-tron GT

Audi wprowadziło model RS e-tron GT, mocniejszą wersję swojego brata S. Ten czterodrzwiowy grand tourer potrafi zawstydzić supersamochody, a nawet niektóre hypercar’y, a dzięki elektrycznym silnikom jest w stanie to wszystko uczynić w absolutnej ciszy.

Audi nieustannie walczy o dominację na rynku, dzieląc swoją platformę z Porsche Taycan i korzystając z doświadczenia Mate Rimaca, twórcy elektrycznego hypercara Nevera. Żaden z tradycyjnych konkurentów, BMW ani Mercedes-Benz, nie miał w swojej ofercie takiego wysokowydajnego pojazdu elektrycznego. Marka z czterema pierścieniami zaprezentowała model e-tron GT na początku 2021 roku, a w 2024 roku go zaktualizowała. W przeciwieństwie do tamtego modelu, nowa linia była dostępna wyłącznie z napędem na wszystkie koła, ponieważ producent uznał, że ogromne wartości mocy i momentu obrotowego natychmiast zetrą tylne opony, jeśli pedał gazu zostanie wciśnięty do maksimum. Co więcej, Audi ma długą historię z wysokowydajnymi pojazdami z napędem quattro, sięgającą ponad czterech dekad do wczesnych lat 80-tych.

Z przodu, odświeżony model 2024 RS e-tron GT wyglądał prawie identycznie jak jego słabszy odpowiednik, wersja S. Jednak czujne oko dostrzegło różnice w dolnym zderzaku. Nadal był otoczony reflektorami matrix-LED i miał kanciastą listwę na górnej części masywnego, odwróconego grilla singleframe, ale dolne wloty powietrza były nowością. Były szersze, pokryte heksagonalną siatką i podkreślone błyszczącymi czarnymi elementami w kształcie litery L. Chociaż niektóre dekoracje w pianowym czarnym kolorze były dostępne jako pakiet dla wersji S, w modelu RS były standardem.

Z profilu, model 2024 RS e-tron GT zachował oryginalny kształt czterodrzwiowego pojazdu z opadającym dachem. Na pierwszy rzut oka wyglądał jak hatchback, ale klapa bagażnika nie otwierała się razem z tylną szybą, co czyniło go prawdziwym czterodrzwiowym sedanem — ale w sportowej wersji. Muskularny wygląd błotników podkreślony był wyraźnymi liniami biegnącymi nad drzwiami. Jednocześnie, za przednimi nadkolami, producent umieścił wyloty powietrza, które uwalniały powietrze uwięzione w nadkolach, aby zmniejszyć siły uniesienia. Co więcej, progi zaprojektowano w celu zredukowania efektu ziemi. Na koniec, z tyłu, samochód miał odświeżone tylne światła LED, które miały sprawić, że auto wydawało się szersze.

W środku, model 2024 Audi RS e-tron GT oferował połączenie luksusu i sportowości. W przeciwieństwie do wersji S, która była bardziej turystyczna, model RS był lepiej przygotowany na dni torowe. Dlatego wyposażono go w mocno podparte sportowe fotele z zintegrowanymi zagłówkami i emblematami RS na oparciach. Dodatkowo, producent zainstalował unikalną wegańską tapicerkę, a wiele innych elementów wykonano z recyklingowanych materiałów. Z tyłu, kanapa była przystosowana dla dwóch osób, choć były trzy zagłówki. Osoba siedząca na środku musiała zmagać się z końcem konsoli środkowej, co ograniczało przestrzeń na kolana.

Audi wprowadziło nowy zestaw trzech silników dla serii e-tron GT, a wersja RS była pośrodku. W sumie pojazd generował 845 PS (833 hp) na obie osie. Z przodu, całkowity moment obrotowy silników wynosił 305 Nm (225 lb-ft), podczas gdy tylna oś dawała dodatkowe 590 Nm (435 lb-ft). Cały system zasilany był przez akumulator o pojemności 105 kWh, co zapewniało szacowany zasięg 378 mil (609 km). Oprócz RS e-tron GT, producent oferował klientom jeszcze bardziej imponującą wersję o nazwie RS e-tron GT performance, która mogła przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 2,5 sekundy.

 Audi e-tron GT quattro to elektryczny i sportowy model flagowy w portfolio Audi od swojej premiery w 2021 roku. Czterodrzwiowe Gran Turismo łączy pociągający design z potężnym napędem i dynamicznym prowadzeniem. Nowe wersje znacznie poprawiają zasięg, osiągi, ładowanie i prowadzenie sportowego pojazdu. Z modelem RS e-tron GT Audi debiutuje swoim pierwszym w pełni elektrycznym modelem RS. Nowe modele z rodziny Audi e-tron GT są już dostępne w zamówieniach.

'W modelach e-tron GT ustanawiamy nowe standardy w osiągach. Zwiększona moc ładowania oraz elektryczny napęd na wszystkie koła zapewniają lepszą zdolność do jazdy na długich dystansach oraz znacznie większą moc. Nowo opracowane zawieszenie oferuje bezprecedensowy balans między komfortem jazdy, wygodą a dynamiką prowadzenia,’ mówi Gernot Döllner, Przewodniczący Zarządu AUDI AG.

Nowe warianty z serii e-tron GT łączą progresywny design z innowacyjną technologią, z każdym z nich mającym charakterystyczny wygląd. Na przykład, nowy Audi S e-tron GT symbolizuje elegancką sportowość. Jego przednia część jest jednocześnie homogeniczna i ekspresyjna. Czarne maskowanie otacza całkowicie zamknięty, odwrócony Singleframe, odzwierciedlając specyficzny język designu modeli e-tron. Wytłoczone struktury nadają kratce precyzyjną trójwymiarowość. Pasek malowania w kolorze nadwozia nad Singleframe nadaje Gran Turismo jeszcze bardziej sportowy i wizualnie głębszy wygląd. Powietrzne zasłony, które zapewniają optymalny przepływ powietrza wokół przedniego koła w przednim zderzaku, mają bardziej wyraźne kształty. Elegancko zaprojektowany aerodynamiczny dyfuzor z pionowymi żebrami dominuje z tyłu. Wstawka w kolorze nadwozia nad tylnym dyfuzorem dodaje jeszcze więcej wizualnej tekstury i działa jako łącznik między dyfuzorem a tylnym zderzakiem.

Nowy Audi RS e-tron GT jest teraz również bardziej sportowy. Jego przednia część charakteryzuje się znacznie bardziej radykalnym wyglądem. Odwrócony Singleframe ma typową dla RS strukturę w formie plastra miodu 3D. Zderzak otaczający czarną maskę wizualnie otwiera RS e-tron w dół. Pojazd wydaje się niższy, wyglądając jakby przytulał ulicę w połączeniu z funkcjonalnymi, L-kształtnymi żebrami. Tył RS e-tron GT czerpie elementy z motorsportu. Streamlined dyfuzor nawiązuje do tematu trójwymiarowych elementów efektywności z przodu, takich jak L-kształtne żebra. Żebra są dostępne w standardzie w kolorze nadwozia dla sportowego wyglądu. Innym szczegółem z wyścigów jest pionowy, czerwony reflektor umieszczony między kanałami aerodynamicznymi.

Audi RS e-tron GT performance to pierwszy w pełni elektryczny model RS. Posiada unikalne elementy designu i wyróżnia się na tle RS e-tron GT opcjonalnym matowym, przyciemnionym dachem z węgla w połączeniu z opcjonalnymi elementami kamuflażu węglowego. Te elementy są nowością od Audi i przeznaczone są wyłącznie dla RS performance. Kamuflaż węglowy jest używany w wytłoczonych strukturach zderzaków, wykończeniach drzwi, częściach dyfuzora i lusterkach bocznych.

Nowa tożsamość korporacyjna (CI) również przyczynia się do modernizacji zewnętrznej rodziny e-tron GT. Cztery pierścienie mają teraz premium, dwuwymiarowy design umiejscowiony między grillem a przednim zderzakiem. Paleta kolorów obejmuje dziewięć wykończeń zewnętrznych. Oprócz solidnej bieli Arkona, zawiera metaliczne lub perłowe kolory niebieski Ascari, szary Daytona, srebrny Florett, szary Kemora, czarny Mythos i czerwony Progressive. Szary Nimbus dostępny jest wyłącznie dla RS e-tron GT i RS e-tron GT performance, natomiast nowy kolor Bedford Green oferowany jest dla RS e-tron GT performance. Opcjonalny pakiet Black Optics jest również dostępny do zamówienia. Zawiera ciemne pierścienie Audi z przodu i z tyłu, wloty powietrza, obudowy lusterka bocznego i element dyfuzora (S e-tron GT). Modele RS mają ciemne pierścienie Audi w standardzie. W pakiecie Black Optics L-kształtne żebra w zderzaku i kanały aerodynamiczne w dyfuzorze wykończone są w wysokim połysku czerni. Odpowiednie obudowy lusterka zewnętrznego są dostępne opcjonalnie.

Audi także przeprojektowało gamę kół. Nowe 20-calowe wieloramienne koła są dostępne dla modeli S e-tron GT i RS. Ponadto Audi dodało dwa nowe koła z sześcioma podwójnymi ramionami dla modeli RS. Wykuwane i frezowane 21-calowe koła przypominają tzw. „koło AVUS”, które Audi zaprezentowało w 1991 roku na studium Audi Avus quattro. Z jasnymi i bezkompromisowymi liniami to ikoniczne koło należy do DNA marki Audi. Cała powierzchnia koła jest matowa i przyciemniona dla RS e-tron GT performance, co potęguje sportowe ambicje pojazdu.

Wnętrze: Sportowe elementy i materiały zrównoważone

Nowa CI Audi również kształtuje wnętrze z nowo zaprojektowanymi siedzeniami, kierownicą, progami i treściami cyfrowymi. Projekcja światła z drzwi również została dostosowana. Gdy otwiera się drzwi kierowcy, pojawia się czerwony diament z czerwoną smugą; wersja S ma biały diament z czerwoną smugą. Nowe drewniane wstawki w naturalnym odcieniu birchy antracytowej są dostępne dla rodziny e-tron GT; dla RS e-tron GT performance są również dostępne w matowym kamuflażu węglowym, aby pasowały do zewnętrza. Nowe elementy wnętrza obejmują aplikacje w wanadzie, antracytowy efekt wykończenia, który wyglądają i zmieniają się w zależności od oświetlenia. Aplikacje są dostępne opcjonalnie dla S e-tron GT i w standardzie w modelach RS.

Nowe wersje e-tron GT mają kierownicę spłaszczoną na górze i na dole. Dla modeli RS kierownica wyposażona jest w dwa czerwone satelity sterujące i opcjonalnie znacznik o godzinie 12. Siedzenia również zostały udoskonalone. Nowy projekt otworu lejkowego jest bardziej dynamiczny i teraz ma zintegrowaną wstawkę z podświetlonym logo. S e-tron GT teraz standardowo wyposażono w sportowe siedzenia plus z 14-stopniową regulacją. W połączeniu z pakietem wzornictwa bezskórnego, sportowe siedzenia mają kontrastowe pomarańczowe przeszycia. Dla modeli RS, siedzenia można zamówić na życzenie z opcjonalną funkcją masażu. Model performance ma nowy, ekskluzywny pakiet wzorniczy z przeszyciami w kolorze Serpentine Green, aby uzupełnić zewnętrzne wykończenie Bedford Green oraz siedzenia z opcjonalną 18-stopniową regulacją.

Zrównoważony mikrofibrowy materiał Dinamica i tkanina Cascade są używane w wnętrzu. Dinamica, która wygląda i przypomina zamsz, składa się z prawie połowy recyklingowanego poliestru, część z którego Audi pozyskuje z odpadów tkanin. Siedzenia, kierownica, pokrywa nad wirtualnym kokpitem, lusterka drzwiowe, konsola centralna i strefa przeszklona zawiera 37-45 procent Dinamica. Modele RS mają Dinamica w głębokiej czerni. Tkanina Cascade przypominająca naturalne włókna powstaje z 15 procent odpadów i 35 procent recyklingowanego poliestru. W trosce o ochronę środowiska nie jest barwiona. Cascade jest używana w siedzeniach i lusterkach drzwiowych. Wykładzina i dywaniki wykonane są z Econyl, materiału składającego się z 100 procent recyklingowanych włókien nylonowych z odpadów produkcyjnych, skrawków tkanin i dywanów lub starych sieci rybackich.

Ulepszony wirtualny kokpit Audi i inteligentny panoramiczny dach

Rodzina GT jest cyfrowa i połączona dzięki licznym usługom Audi Connect, funkcjom na żądanie i sklepowi aplikacji. Audi wirtualny kokpit oferuje nowe informacje o temperaturze baterii i wyświetla maksymalną możliwą moc ładowania w czasie rzeczywistym. RS e-tron GT ma wyświetlacze z treściami specyficznymi dla modelu RS. Na przykład klienci, którzy zakupią RS e-tron GT performance mogą wybrać biały wskaźnik mocy i prędkości za pomocą MMI – hołd dla Audi RS 2 Avant z 1994 roku, gdzie analogowe wskaźniki początkowo były białe.

Opcjonalnie, dostępny jest nowoczesny panoramiczny dach szklany. W przeciwieństwie do wcześniejszych materiałów, inteligentne szkło dachu panoramicznego minimalizuje bezpośrednie światło słoneczne i staje się nieprzezroczyste za naciśnięciem przycisku. Osiąga się to dzięki tzw. technologii polimerowo-rozproszonych ciekłych kryształów (PDLC), która może zmieniać się z przezroczystego na nieprzezroczyste. Elektrycznie sterowane elementy szklane zawierają dwa elementy filmu PDLC sandwichujące ciekłe kryształy, które nazywają tę technologię. Gdy na kryształy nie jest stosowane napięcie, formują nieprzezroczystą warstwę, czyniąc dach nieprzezroczystym. Gdy napięcie zostaje zastosowane, kryształy dostosowują się, a dach staje się przezroczysty. Może być kontrolowany indywidualnie jak „cyfrowa zasłona” za pomocą wyświetlacza MMI, gdzie klienci mogą wybierać spośród czterech presetów. Grafika matowych powierzchni przypomina sportowy plaster miodu, który Audi uczyniło ikonicznym.

Bardziej wydajne i potężne: Elektryczny napęd na wszystkie koła

Silniki synchroniczne z magnesem trwałym (PSM) są używane jako silniki elektryczne na przedniej osi S e-tron GT i RS e-tron GT i mają moc 176 kW (239 KM) każdy. Jako dodatkowa funkcja, RS e-tron GT performance ma zmodyfikowaną elektronikę zasilającą na przedniej osi z poprawionym inwerterem impulsowym dla jeszcze wyższych prądów rozładowania. Wszystkie trzy wersje są bardziej wydajne, a także charakteryzują się znacznymi wzrostami mocy i poprawioną przyspieszeniem.

Nowo opracowany silnik elektryczny na tylnej osi, to także silnik synchroniczny z magnesem trwałym (PSM). Ma te same wymiary co PSM w RS e-tron GT i RS e-tron GT performance o długości osi 192 milimetrów i średnicy 230 milimetrów. Części, takie jak silnik, pochodzą z Premium Platform Electric (PPE). Silniki elektryczne mają moc 415 kW (564 KM) każdy. Oba silniki elektryczne mają rezerwy mocy na ekstremalne sytuacje drogowe. Maksymalna całkowita moc układu napędowego w S e-tron GT wynosi 500 kW (679 KM). RS e-tron GT osiąga maksymalną moc elektryczną 630 kW (856 KM). RS e-tron GT performance dostarcza moc 680 kW (925 KM). Czyni to go najpotężniejszym samochodem produkcyjnym, jaki Audi kiedykolwiek zbudowało.

We wszystkich trzech wariantach modelowych, w pełni elektryczne Gran Turismo od Audi oferuje imponujące osiągi jazdy. S e-tron GT przyspiesza od zera do 100 km/h w 3.4 sekundy, RS e-tron GT w 2.8 sekundy. RS e-tron GT performance w zaledwie 2.5 sekundy. S e-tron GT osiąga maksymalną prędkość 245 km/h. Modele RS mają maksymalną prędkość 250 km/h.

Nowo opracowany i powiększony system hamulcowy z tarczami stalowymi i czarnymi zaciskami obsługuje negatywne przyspieszenie w S e-tron GT. Zaciski dostępne są opcjonalnie w kolorze czerwonym. Oba modele RS zawierają tarcze hamulcowe pokryte węglikiem tungstenowym, które są opcjonalne w modelu S. Zaciski hamulcowe dostępne są w czerni, czerwieni lub pomarańczowym, według wyboru klienta. Audi oferuje tarcze ceramiczne węglowe dla całej rodziny e-tron GT. Tutaj, dziesięcio-tłoczkowe zaciski są standardowo w antracytowym kolorze i dostępne są w czerwonym na życzenie.

Pomimo znacznego wzrostu mocy, Audi udało się zmniejszyć wagę silnika elektrycznego na tylnej osi o około dziesięć kilogramów poprzez przeprojektowanie komponentów, takich jak lżejszy wirnik i stojan oraz optymalizację systemu chłodzenia. Audi wzmocniło wał napędowy w układzie napędowym, aby zapewnić gładkie rozprowadzenie mocy i dalej przerobiło elektronikę odpowiedzialną za rozdział napędu na wszystkie koła, optymalizując ją dla wszystkich trybów wyboru napędu Audi.

Nowa standardowa funkcja boost pozwala RS e-tron GT oraz RS e-tron GT performance na zauważalny wzrost mocy o 70 kW podczas jazdy. Kierowca może aktywować funkcję boost za pomocą lewego satelity sterującego na kierownicy. Boost aktywuje się na dziesięć sekund, co sygnalizowane jest odliczaniem w kokpicie.

Lżejsza bateria o wyższej gęstości energetycznej, zasięg do 609 km

Audi obniżyło wagę akumulatora wysokiego napięcia (HV), jednocześnie zwiększając jego gęstość energetyczną. Pomimo wyższej zawartości energii, waga akumulatora HV została obniżona o dziewięć kilogramów do łącznie 625 kilogramów. Akumulator HV ma brutto pojemność magazynową 105 kWh (netto: 97 kWh). Między innymi, optymalizacja dwuwarstwowej płyty chłodzącej skutkuje dwunastoprocentowym zwiększeniem pojemności dla 33 modułów ogniw, z których każde zawiera dwanaście ogniw toroidalnych z elastyczną powłoką. Audi zmodyfikowało również system chłodzenia samych ogniw.

Ta miara, w połączeniu z zmianami materiałów i separatorów oraz dostosowaną chemią ogniw, skutkuje wyższą gęstością energetyczną ogniw. Energia dostępna dla nowej rodziny e-tron GT za pomocą regeneracji (hamowanie regeneracyjne) również wzrosła z 290 do 400 kW. Kierowca może wybrać ręczną lub automatyczną regenerację przez MMI oraz kontrolować ją na trzech poziomach za pomocą łopatek zmiany biegów.

Audi dodatkowo zwiększyło maksymalne prądy ładowania i rozładowania do 400 amperów poprzez zwiększony przepływ prądu wewnątrz poszczególnych ogniw. Zmieniona chemia ogniw oraz dalej zoptymalizowany, inteligentny, predykcyjny system zarządzania temperaturą z ulepszonym przełączaniem pomp i zaworów oraz dopracowanym wstępnym przygotowaniem pozwalają na większy przepływ energii podczas ładowania. Nowo zaprojektowany system ładowania zintegrowanego przetwornika również przyczynia się do poprawy wydajności ładowania, zmniejszając wagę o 2,3 kilograma i zapewniając etapy konwersji napięcia z akumulatora do obciążenia końcowego.

Wyższa moc ładowania: Ładowanie przez 10 minut, jazda 280 kilometrów

Audi zwiększyło maksymalną moc ładowania o 50 kW do 320 kW. W idealnych warunkach akumulator HV rodziny e-tron GT może naładować się od 10 do 80 procent w zaledwie 18 minut na stacji ładowania o wysokiej mocy (HPC). W zaledwie 10 minut akumulator ładowany jest do zasięgu do 280 kilometrów. W wyposażonym w Plug&Charge pojazd automatycznie autoryzuje i aktywuje kompatybilne stacje ładowania po podłączeniu kabla. Nowy akumulator HV ma także znacznie szersze okno szybkiego ładowania. Nawet w niskich temperaturach samochód osiąga bardzo wysoką moc ładowania szybciej. To umożliwia bardzo wysoką moc ładowania nawet w temperaturach tak niskich jak 15 °C, co jeszcze bardziej zmniejsza zapotrzebowanie energetyczne systemu zarządzania temperaturą i ułatwia klientom korzystanie z idealnego okna szybkiego ładowania. Opcjonalnie, klienci mogą także ładować z mocą do 22 kW podczas ładowania prądem zmiennym.

Po raz pierwszy Audi wirtualny kokpit plus dostarcza klientom kompleksowe informacje na temat aktualnego stanu roboczego akumulatora HV, w tym temperatury akumulatora, prognozy szybkiego ładowania i statusu wstępnego przygotowania. Konkretnie, ta nowa funkcja używa wykresów i ikon specyficznych dla Audi, aby wyraźnie pokazywać aktualnie osiągalną moc ładowania i bieżącą temperaturę akumulatora HV. Audi Wirtualny Kokpit Plus także wskazuje status wstępnego przygotowania, gdy nawigacja do stacji ładowania HPC jest aktywna. Pozwala to kierowcy zobaczyć, jaką moc ładowania można oczekiwać na pierwszy rzut oka.

System zarządzania temperaturą, który składa się z czterech zoptymalizowanych obwodów chłodzących, utrzymuje akumulator i komponenty układu napędowego w idealnych temperaturach. W zależności od temperatury zewnętrznej akumulator może być chłodzony lub podgrzewany do szybkiego ładowania. Standardowa pompa ciepła zwiększa zasięg, zwłaszcza zimą, poprzez energooszczędną klimatyzację we wnętrzu.

Aktywne zawieszenie i Audi drive select z indywidualnie konfigurowalnymi trybami RS

Standardowe zawieszenie to nowo opracowane zawieszenie pneumatyczne z technologią 2-komorową/2-zaworową, które oferuje znaczne korzyści w dynamice jazdy bez kompromisów w komforcie. Nowy i wysoce innowacyjny system aktywnego zawieszenia również jest dostępny opcjonalnie. System ten zapewnia bezprecedensowe rozłożenie komfortu i dynamiki jazdy.

System dynamicznego prowadzenia Audi drive select pozwala kierowcy kontrolować charakter pojazdu. Oferuje trzy profile: wydajność, komfort i dynamikę. S e-tron GT umożliwia także kierowcy skonfigurowanie indywidualnego trybu, a modele RS oferują dwa indywidualnie konfigurowalne tryby specyficzne dla RS: RS1 i RS2. Jako ekskluzywna funkcja, RS e-tron GT performance posiada tryb wydajności zaprojektowany dla optymalnego ustawienia na wymagających torach.

Zawieszenie utrzymuje nadwozie pojazdu niemal w poziomie podczas dynamicznego hamowania, skręcania i przyspieszania. Dzięki temu uzyskuje się bardzo precyzyjną reakcję kierownicy, co zwiększa kontrolę kierowcy nad samochodem podczas dynamicznej jazdy. W tych sytuacjach jazdy aktywne zawieszenie zapewnia niemal doskonałą przyczepność drogi dzięki zrównoważonemu rozłożeniu obciążenia kół.

Podczas płynnej jazdy aktywne zawieszenie niemal całkowicie neutralizuje wibracje nadwozia, zwłaszcza podczas jazdy po nierównościach. Gdy kierowca aktywuje funkcje przechylania w zakręcie, startu i komfortowego hamowania za pomocą Audi drive select, zawieszenie kompensuje wachania, co zmniejsza przyspieszenie odczuwane przez pasażerów pojazdu. Aktywne zawieszenie także ma funkcję komfortowego wsiadania, gdy samochód stoi w miejscu. W zależności od początkowej wysokości pojazdu, może wzrosnąć od 55 do 77 milimetrów w ciągu kilku sekund.

Na życzenie Audi oferuje kierowanie wszystkimi kołami w połączeniu z bardziej bezpośrednim przełożeniem kierownicy przedniej osi niż w poprzedniku w e-tron GT quattro. To redukuje wysiłek kierownicy przy niższych prędkościach. System działa, wykorzystując napęd śrubowy do obracania tylnych kół o maksymalnie 2,8 stopnia – w przeciwnym kierunku do przednich kół do prędkości wynoszącej około 50 km/h, co zwiększa zwinność i manewrowość lub w tym samym kierunku co przednie koła od prędkości około 80 km/h, co poprawia stabilność. Między 50 a 80 km/h system przechodzi między przeciwnym a zgodnym kątem skrętu, w zależności od sytuacji drogowej. Kierowanie wszystkimi kołami zmniejsza promień skrętu samochodu o około 0,6 metra przy manewrowaniu.

Możliwe do zamówienia już teraz, ceny zaczynają się od 126 000 euro

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.