2025 Audi RS3 Sedan

Audi odświeżyło trzecią generację modelu RS3 na rok modelowy 2025, a ponieważ nie chciało, aby klienci musieli czekać, jednocześnie zaprezentowało wersje Sportback oraz Sedan.

Volkswagen uznawany jest za wynalazcę segmentu hot-hatch dzięki modelowi Golf GTi z 1975 roku. Choć technicznie nie był to pierwszy sportowy hatchback w historii, to zasługą tego tytułu może się poszczycić francuska marka Simca i model 1100 TI z 1967 roku. Jednak pierwszym super-hatch był Audi RS3 z 2011 roku, który mógł konkurować z samochodami sportowymi, osiągając czas 0-100 km/h poniżej pięciu sekund. Ten model odniósł duży sukces. Audi zauważyło, że poza hatchbackiem, który bardziej sprzyjał podejrzeniom, sedan w wersji RS3 zyskał dużą sympatię. W przeciwieństwie do swojego pięciodrzwiowego odpowiednika, kompaktowy pojazd z czterema drzwiami był jeszcze bardziej stonowany, co przypadło do gustu jego właścicielom. W rezultacie, przygotowując lifting całej gamy A3 w 2024 roku, marka z czterema pierścieniami zaktualizowała również model RS3 Sedan.

Nie było nic subtelnego w wyglądzie przodu Audi RS3 Sedan z 2025 roku. Jego masywna, szeroka, heksagonalna atrapa chłodnicy była czarna. Zaledwie kilka elementów na jej powierzchni miało kolor nadwozia, jak dolny zderzak pod apronem czy zewnętrzne boki wlotów powietrza. Co więcej, zamiast klasycznych srebrnych pierścieni, Audi zastosowało czarne, co nadawało pojazdowi jeszcze bardziej groźny wygląd.

W profilu, Audi RS3 Sedan z 2025 roku miało głównie stonowaną sylwetkę, niemal identyczną jak u mniej mocnych wersji. Na tylnej klapie nie znajdowały się masywne skrzydła ani głębokie progi boczne w celu obniżenia efektu podwieszenia. Jednak 19-calowe koła o unikalnym wzorze, a także dostępny zestaw 20-calowy, zdradzały wielkie hamulce z czerwonymi zaciskami, które się za nimi kryły. Dodatkowo, pokrywy lusterek wykonane z włókna węglowego lub błyszczącego czarnego materiału, w zależności od opcji, podkreślały sportowy charakter pojazdu. Na tyle, zderzak miał czarny dyfuzor, który integrował duże owalne końcówki wydechu. Na koniec, na klapie bagażnika znajdował się spojler.

W środku producent zamontował 12,3-calowy wyświetlacz przed kierowcą. Obsługiwał najnowszy system Audi Virtual Cockpit plus, który umożliwiał klientom wybór interesujących ich informacji. Kierownica miała niemal heksagonalny kształt ze względu na płaski dół i górę. Co więcej, w odróżnieniu od reszty gamy Audi A3, ta wersja miała również dwa czerwone przyciski, które aktywowały odpowiednio tryby Performance i RS individual. Na przednich siedzeniach standardowe fotele z wysokim oparciem mogły być zastąpione opcjonalnymi sportowymi kubełkowymi z ramami z włókna węglowego i zintegrowanymi zagłówkami. Z tyłu, kanapa dzielona 40/20/40 mogła pomieścić trzy osoby, chociaż przestrzeń na nogi dla pasażera na środkowym miejscu była ograniczona z powodu tunelu transmisyjnego.

Pod maską, producent zastosował ten sam silnik pięciocylindrowy o pojemności 2,5 litra, co w wersji przedliftingowej. Był to silnik turbo doładowany z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który rozwijał moc 400 PS (395 hp) i był połączony z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów (dwusprzęgłową). Jak zwykle w przypadku każdego modelu Audi RS w historii, moc trafiała na wszystkie koła. Dzięki ulepszonym trybom jazdy, kierowcy mogli wykonywać lepsze i szybsze driftowanie, ponieważ samochód uwzględniał także kąt skrętu, a nie tylko położenie pedału przyspieszenia i boczne siły G.

 Audi Sport jeszcze bardziej podkręca emocje związane z modelem RS3. Dzięki wprowadzeniu nowości, kompaktowy topowy model, reprezentujący maksymalną wydajność, stanie się jeszcze bardziej sportowy. To widać na pierwszy rzut oka: mocne linie z przodu, felgi w wyścigowym designie oraz fotele RS podkreślają dynamikę wizualnie, a dźwięk głębokiego ryku pięciocylindrowego silnika, znanego ze swojej charakterystycznej sekwencji zapłonowej, akustycznie potwierdza te wrażenia. Silnik 2.5 TFSI, w połączeniu z optymalizacją zawieszenia i nowymi oponami, sprawia, że RS3 pokonuje zakręty z jeszcze większą werwą. Nowy rekord okrążenia na Nurburgringu-Nordschleife to potwierdza. Kierowcy mogą odczuć zwiększoną dynamikę jazdy i wysokiej jakości materiały, które emanują najwyższą jakością, czyniąc Audi RS3 prawdziwym doznaniem dla zmysłów.

ZOBACZENIE: sportowy, uderzający design wizualnie wywołuje wrażenie wydajności

Po aktualizacji produktu, Audi RS3 ma zdecydowanie bardziej sportowy wygląd. Dominującym elementem asertywnego designu z przodu jest sześciokątna atrapa chłodnicy Singleframe z wyrazistą ramką. Płaskie i znacznie szersze niż wcześniej, podkreśla dynamikę kompaktowego samochodu sportowego z masywną kratką w romby. To samo dotyczy dwóch funkcjonalnych bocznych wlotów powietrza – akcentowanych przez pionowe czarne żebra – oraz trzech otworów nad przednim splitterem, który teraz obejmuje całą szerokość pojazdu, co sprawia, że RS3 jest jeszcze niżej osadzony – przypominając Audi Sport quattro S1 Pikes Peak z 1987 roku. Z nowym designem świateł do jazdy dziennej, reflektory również podkreślają osiągi samochodu. Cyfrowy sygnalizator, który wyświetla szachownicę w RS3, składa się z 24 elementów. Co więcej, w połączeniu z reflektorami LED matrycowymi, kierowcy mogą po raz pierwszy wybierać spośród trzech dodatkowych wzorów świateł do jazdy dziennej w wyświetlaczu MMI touch.

Tył RS3 również nawiązuje do wyścigów i ma znacznie bardziej wyrazistą obecność niż wcześniej. Pionowe odblaskowe reflektory boczne kontynuują motyw designu wlotów powietrza z przodu. Duży funkcjonalny dyfuzor RS zawiera czerwony odblask w swoim centrum, a po bokach znajdują się dwa owalne końcówki wydechu RS, które w czarnych ramach wyglądają jeszcze większe.

Podobnie jak reflektory, światła tylne także mają nową grafikę: Strzałki, które dynamicznie zapalają się od wewnątrz na zewnątrz z funkcją coming home/leaving home, ucieleśniają nowoczesny design tylnych świateł.

Ekspresyjny wygląd zewnętrzny podkreślają kolory nadwozia specyficzne dla RS: Kyalami Green i Kemora Gray, nowe metaliczne lakiery Ascari Blue i Progressive Red, a także po raz pierwszy Daytona Gray w matowym wykończeniu. Atrapa chłodnicy i dyfuzor mają czarne wykończenie, z możliwością wyboru spośród wykończenia w wysokim połysku lub matowym. Kontynuując ten motyw, RS3 standardowo oferuje matowe czarne felgi aluminiowe w rozmiarze 19 cali w designie 5-Y-ramiennym. Opcjonalnie, felgi dostępne są w wyścigowym designie znanym z edycji performance RS3, z dziesięcioma wyrazistymi ramionami krzyżowymi, w matowym ciemnoszarym lub błyszczącym czarnym metalicznym wykończeniu w dwukolorowym designie. Jeszcze większą indywidualność oferują pakiety carbonowe i w wysokim połysku czarnym, które zdobią przednie wloty powietrza, progi boczne i listewkę nad dyfuzorem. Uzupełniają je osłony lusterka w kolorze nadwozia, czarnym lub carbonowym.

Bogate, ciemne wnętrze z płaskim kołem kierownicy oraz fotelami RS

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.