2025 Audi S5 Avant

Kiedy Audi zaprezentowało trzecią generację modelu A5 w 2025 roku, zaskoczyło wszystkich, zwłaszcza tych, którzy z niecierpliwością czekali na nową odsłonę sagi S5, która nie miała formy coupe, ale sedana i kombi.

Niemiecki producent samochodów rozpoczął nowy rozdział w historii A5 w 2025 roku. Podczas gdy wcześniejsze dwie generacje były dostępne jako coupe, kabriolety i pięciodrzwiowe hatchbacki, trzecia generacja pojawiła się w formie sedana i kombi. Ostatnie z nich tradycyjnie nosiło nazwę Avant i było dostępne w wersji standardowej lub sportowej z oznaczeniem S5. W momencie wprowadzenia generacji na rynek, było to najszybsze auto w swojej rodzinie. Fani Audi mieli jednak nadzieję na wersję RS5. Kombi mogło być idealnym autem na co dzień, świetnie nadającym się do dowożenia dzieci do szkoły i codziennych zakupów, szczególnie dzięki przestronnemu bagażnikowi. Ponadto, model S5 Avant z 2025 roku wyglądał jeszcze bardziej agresywnie niż jego nie-sportowe rodzeństwo i obiecywał być czymś więcej niż zwykłym kombi na parkingu.

Z przodu producent zaprezentował nowy język designu. Chociaż kratka chłodnicy singleframe pozostała, nie była już tak wysoka jak wcześniej, ale zachowała swoją szerokość. Została ozdobiona wzorem w kształcie plastra miodu, co miało podkreślić osiągi, a po bokach znalazły się reflektory LED w technologii matrycowej. Te ostatnie oferowały możliwość dostosowania górnej części, umożliwiając wybór pomiędzy różnymi wzorami oświetlenia. W dolnej części zderzaka Audi umieściło prostokątny, szeroki wlot powietrza otoczony zestawem trójkątnych wlotów, które tworzyły kurtyny powietrzne wokół nadwozia, zmniejszając opór powietrza i chłodząc przednie tarcze.

Z profilu, przód samochodu wydawał się krótszy dzięki bocznym wlotom na dolnym zderzaku i poszerzonym nadkolom. Pochylona przednia szyba wprowadzała niski, sportowy wygląd, a krzywa linia dachu sięgała poza tylne siedzenia, kończąc się w łukowatej, pochylonej klapie bagażnika. Tylnie błotniki również zostały powiększone, nadając samochodowi muskularną sylwetkę. Na dolnej części nadwozia Audi zainstalowało aerodynamiczne progi, które podkreślały długość pojazdu. Z tyłu, światła tylne miały podświetlenie OLED z efektem trójwymiarowym i mogły być personalizowane przez kierowcę. Dodatkowo, poniżej zderzaka umieszczono tylny dyfuzor otoczony prawdziwymi czterema wydechami.

Wnętrze 2025 Audi S5 Avant zachwycało nowoczesnym designem z zakrzywionym wyświetlaczem nad deską rozdzielczą. Część z niego skierowana w stronę kierowcy była używana jako panel wskaźników, podczas gdy segment umieszczony na górze konsoli środkowej służył do systemu infotainment i był wrażliwy na dotyk. Standardowe fotele kubełkowe z wysokimi bocznymi osłonami pokryte były materiałem, a opcjonalnie dostępne były sportowe fotele z wbudowanymi zagłówkami. Z tyłu, podzielona kanapa (40/20/40) mogła pomieścić trzy osoby. Jednak pasażer siedzący na środku miał ograniczoną przestrzeń na nogi z powodu tunelu skrzyni biegów. W przeciwieństwie do sedana, Avant miał nieco większy bagażnik, a tylne siedzenia mogły być składane za pomocą dźwigni umieszczonej wewnątrz bagażnika.

Pod maską, nowa platforma PPC opracowana przez Audi dla pojazdów z silnikami spalinowymi mieściła silnik V6 o pojemności 3,0 litrów. Producent zastosował turbosprężarkę VTG (zmienna geometria turbiny), co podniosło moc silnika do 367 PS (362 PS). Dodatkowo, system mild-hybrid oparty na platformie 48-woltowej wykorzystywał generator rozrusznika do szybkiego zwiększania mocy silnika. Cała moc była przenoszona na wszystkie koła za pomocą systemu quattro ultra z wektoryzacją momentu obrotowego i dostosowalnym sprzęgłem napędu na wszystkie koła, które było strojone do dynamiki bocznej.

 Audi otwiera nowy rozdział w swojej udanej historii w segmencie aut średniej wielkości, prezentując nową rodzinę A5. Wprowadzenie na rynek następuje 30 lat po debiucie pierwszego Audi A4, a nowoczesny język designu ostatniej generacji, obecnie nazwanej Audi A5, zachwyca premium proporcjami. Oba warianty nadwozia, Sedan i Avant, doskonale odzwierciedlają sportowy charakter filozofii designu Audi. Nowy język projektowania wnętrza tworzy przestronną atmosferę i umieszcza wyświetlacze na cyfrowej scenie. Nowy koncept obsługi zwiększa interakcję z pojazdem. Efektywne, częściowo elektryczne silniki spalinowe oraz ekscytujące modele S dopełniają ofertę.

Rozszerzając swoją gamę modeli, AUDI AG wprowadziła od 2024 roku nową strukturę nazewnictwa swoich pojazdów. Liczby w nazwach modeli elektrycznych i spalinowych są kluczowym elementem różnicującym. W przyszłości, parzyste liczby będą oznaczać modele z napędem elektrycznym, a nieparzyste – pojazdy z silnikami spalinowymi. Z debiutem nowej generacji model Audi A4, wieloletni bestseller, zmieni nazwę na Audi A5 i będzie produkowany w Neckarsulm. Oferowany będzie w czterech nowych wariantach: jako A5 Sedan i S5 Sedan oraz A5 Avant i S5 Avant. Te wersje będą pierwszymi modelami wprowadzonymi na platformie Premium Platform Combustion (PPC).

CEO Audi, Gernot Döllner, dotyczący nowej rodziny modeli: „W parze z rozszerzeniem naszego portfolio w pełni elektrycznych modeli, wprowadzamy nową generację modeli z efektywnymi silnikami spalinowymi. Rodzina Audi A5 z dynamicznym designem, całkowicie nowym wnętrzem i nowoczesną architekturą elektroniczną będzie pierwsza. Zaawansowana technologia MHEV plus umożliwia częściowe elektryczne prowadzenie i jeszcze bardziej efektywną jazdę.”

Nowe modele zyskują na długości i szerokości. Audi rozszerza także ich standardowe wyposażenie, umiejscawiając nową Audi A5 w górnym segmencie średniej wielkości. Nowe doświadczenie użytkownika, oparte na wersji 1.2 architektury elektronicznej E³, odpowiada tym aspiracjom. Dodatkowe wyposażenie jest grupowane w różne pakiety.

Dynamiczny i muskularny design zewnętrzny

Już na pierwszy rzut oka, całkowicie przeprojektowana rodzina A5 ma mocny i czysty design. Zmodyfikowane proporcje z długim rozstawem osi, dużymi kołami i niskim, sportowym nadwoziem ucieleśniają postępową dynamikę i premium standardy. W Sedanie sportowy, kompaktowy kształt kabiny rozciąga się do tyłu w łukowatym kształcie, płynnie przechodzi w płaskie tylne okno w stylu coupé i kończy się wizualnie krótką klapą bagażnika z wyraźnym spojlerem.

Tylna klapa, która jest nowością w tym segmencie pojazdów, oferuje przekonującą symbiozę designu i funkcjonalności. Otwiera się wraz z tylnym oknem, a jej rozmiar znacznie ułatwia dostęp do bagażnika. To prowadzi do zupełnie nowego koncepcji sedana dla Audi. W modelu Avant dynamiczna, napięta linia dachu łączy się z bezproblemowo zintegrowanym spojlerem dachowym, który obejmuje sportowe, płaskie tylne okno. Strome słupki D podkreślają dynamiczny boczny widok A5 Avant.

Przód pojazdu dominowany jest przez szeroką i wyraźnie spłaszczoną osłonę Singleframe z trójwymiarową strukturą plastra miodu. Razem z wąskimi i precyzyjnie narysowanymi reflektorami tworzy oblicze pojazdu i nadaje mu wyrazisty, skoncentrowany wyraz. Dzięki „miękkiemu nosowi” zintegrowanemu w zderzaku, pokrywa silnika jest równo z przednią częścią. Wybrzuszenia, które wystają potężnie z obszaru ramion przy przednich i tylnych kołach, przypominają Audi Urquattro i stanowią kluczowy element DNA designu Audi.

Imponujący, charakterystyczny tył łączy sportowy, emocjonalny design i inteligentną technologię. Połączenie rzeźbiarskiej geometrii i ciągłej, trójwymiarowo przesuniętej listwy świetlnej nadaje tyłowi nowego Audi A5 obecność i wizualną dynamikę. Dodatkowymi atrakcjami tylnego widoku w modelach bazowych są wyraźny, nowoczesny design zderzaka z ciemnym dyfuzorem oraz wysokiej jakości prostokątne końcówki wydechu.

Nowe standardy w cyfrowym świetle

Rodzina Audi A5 oferuje cyfrowe światła do jazdy dziennej z technologią LED z przodu oraz tylne światła OLED drugiej generacji. Z około 60 segmentami na każdy panel OLED stają się coraz bardziej wyświetlaczem z tyłu pojazdu w A5.

Umożliwia to komunikację car-to-x i zwiększa bezpieczeństwo na drodze, na przykład za pomocą nowego światła komunikacyjnego. Dynamiczne efekty świetlne przy odblokowywaniu i opuszczaniu pojazdu odzwierciedlają estetykę ruchu jako część DNA światła Audi. Aktywna cyfrowa sygnatura świetlna również to robi, przekazując nowe poczucie żywotności.

Reflektory i tylne światła są zaprojektowane trójwymiarowo, oferują opcjonalne cyfrowe sygnatury świetlne, a tym samym łączą światy fizyczny i cyfrowy.

Technologia spotyka komfort w nowym wnętrzu

Design wnętrza nowego Audi A5 opiera się na czterech charakterystycznych cechach. Po pierwsze, wnętrze ma projektowanie skoncentrowane na człowieku, co oznacza, że jest konsekwentnie dostosowane do potrzeb użytkowników. Drugą cechą szczególną jest Cyfrowa Scena, która estblisuje się w wyraźnym widoku kierowcy i pasażera z przodu w formie wyświetlaczy Audi MMI. Dzięki swojemu Material Driven Design, seria Audi A5 spełnia wymogi dotyczące przestronności przy wysokim poziomie komfortu. Przejrzysty układ i łatwa obsługa wnętrza zapewniają przegląd w każdej sytuacji, tworząc czwartą cechę: Przejrzystość wizualną. Dodatkowym atutem jest opcjonalne dynamiczne światło interakcji wspierające interakcję auta z pasażerami.

Audi MMI panoramiczny wyświetlacz i wyświetlacz head-up

Nowy koncept obsługi rodziny Audi A5 zwiększa interakcję z pojazdem dzięki architekturze elektronicznej E³. Nowe Audi A5 doskonale integruje się z cyfrowym ekosystemem naszych klientów i oferuje osobiste doświadczenia w zakresie łączności. Smukły, wolnostojący panoramiczny wyświetlacz Audi MMI ma wygiętą formę i korzysta z technologii OLED. Składa się z wirtualnego kokpitu Audi z 11,9-calowym widocznym przekątna ekranu oraz 14,5-calowego wyświetlacza dotykowego MMI. Audi uzupełnia cyfrową scenę dla pasażerów z przodu o opcjonalny 10,9-calowy wyświetlacz MMI pasażera, który jest doskonale zintegrowany z designem deski rozdzielczej. Nowe A5 posiada konfigurowalny wyświetlacz head-up, który został zmodernizowany w porównaniu do swojego poprzednika. Po raz pierwszy kierowcy mają teraz możliwość sterowania funkcjami pojazdu i infotainmentu za pomocą wyświetlacza head-up.

Zaawansowany system hybrydowy MHEV plus

Nowy system MHEV plus oparty na 48-woltowym systemie elektrycznym wspiera silnik spalinowy i zmniejsza emisję CO2 przy jednoczesnym zwiększeniu osiągów. Generator napędu (PTG) umożliwia częściowe elektryczne prowadzenie, co przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa.

Nowy system MHEV plus pozwala na znaczące korzyści w zakresie emisji CO2 i zużycia paliwa w modelach Audi A5 w porównaniu do systemu MHEV.

Te sumują się do 10 g/km lub 0,38 l/100 km w modelu 2.0 TDI (150 kW, napęd na przednie koła/quattro) i do 17 g/km lub 0,74 l/100 km w modelu V6 3.0 TFSI (270 kW, quattro) (w cyklu jazdy WLTP).

PTG może także dodać do 18 kW (24 KM) mocy elektrycznej do mocy silnika spalinowego. Podczas hamowania, PTG oddaje energię do akumulatora (rekuperacja) z mocą do 25 kW. W efekcie możliwe jest częściowe elektryczne manewrowanie i parkowanie. Dzięki opcji użycia elektrycznej sprężarki klimatyzacji, system klimatyzacji może być także obsługiwany, gdy pojazd zatrzymany jest na światłach i silnik spalinowy jest wyłączony.

Dzięki zintegrowanemu i zdolnemu do łączenia systemowi kontroli hamulców (iBRS), pedał hamulca i hydraulika hamulcowa mogą być całkowicie odłączone. W modelach z systemem MHEV plus, na przykład, osiąga on wymaganą deakcelarację bez użycia hamulców tarczowych dzięki regeneracyjnemu hamowaniu. Oznacza to, że deakcelaracja jest początkowo osiągana wyłącznie przez rekuperację. Hamulce tarczowe włączają się dopiero, gdy pedał hamulca jest mocniej naciskany. Odczucie hamulców pozostaje niezmienione.

Silniki przy wprowadzeniu na rynek

Efektywne silniki w rodzinie Audi A5 obejmują szeroki zakres: od konwencjonalnie napędzanego modelu podstawowego po wygodnego długodystansowego podróżnika i dynamiczny samochód sportowy. Pakiety silników, skrzyń biegów, stopnia elektryfikacji i rodzaju napędu są dostosowane do oczekiwań naszych klientów.

Silnik podstawowy to 2.0 TFSI o mocy 110 kW (150 KM). Opcjonalnie dostępna jest ta sama jednostka o mocy 150 kW (204 KM). Silnik TFSI jest wyposażony w turbosprężarkę z zmienną geometrią turbiny (VTG) i działa przy zmodyfikowanym procesie spalania, który jest szczególnie oszczędny przy częściowym obciążeniu.

Technologia VTG umożliwia stałe i zwinne zwiększanie momentu obrotowego nawet przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Turbo czterocylindrowy silnik jest dostępny z przekładnią dwusprzęgłową. Wersja 110 kW jest dostępna jako model z napędem na przednie koła, a wersja 150 kW z napędem na przednie koła lub quattro ultra.

2.0 TDI o mocy 150 kW (204 KM) ustanawia nowe standardy w A5 dzięki technologii MHEV plus. Ten silnik o pojemności dwóch litrów z generacji EA288 evo odziedziczył zoptymalizowane spalanie po swoim poprzedniku dzięki czujnikowi ciśnienia cylindrów, TwinDosing do kontroli emisji spalin oraz dwóm wałkom równoważącym dla płynnego działania silnika. Osiąga moment obrotowy 400 Nm w zakresie od 1750 do 3250 rpm. 2.0 TDI jest dostępny z przekładnią dwusprzęgłową i napędem na przednie koła lub z quattro ultra. W celu zwiększenia efektywności i komfortu, silnik jest częściowo elektryfikowany przy użyciu nowego systemu MHEV plus o napięciu 48V. Elektryfikowane komponenty napędowe ograniczają emisję CO2 dzięki wysokiej wydajności rekuperacji. Dodatkowo, komfort TDI jest dodatkowo wzmacniany przez 48-woltowy rozrusznik generatorowy dla płynnego uruchamiania silnika. Czas reakcji przy ruszaniu jest krótszy, a auto jest zauważalnie bardziej zwrotne.

Audi S5 to samochód sportowy oparty na silniku V6 TFSI o pojemności 3.0 litra, mocy 270 kW (367 KM) i zoptymalizowanym procesie spalania. Posiada turbosprężarkę z zmienną geometrią turbiny (VTG) oraz technologię MHEV plus po raz pierwszy. Zmodernizowana przekładnia S tronic w Audi S5, zaprojektowana z myślą o większym momencie obrotowym, zmniejsza także wagę na przedniej osi i poprawia zwrotność. Częściowa elektryfikacja za pomocą nowego systemu MHEV plus prowadzi do zmniejszenia emisji CO2 poprzez elektryfikowane komponenty napędowe i wysoką wydajność rekuperacji. W porównaniu z sedanem S4 TDI (model poprzedni), S5 Sedan TFSI redukuje emisje CO2 o nawet 14 g/km. Szybkie, dynamiczne zwiększanie momentu obrotowego podkreśla sportowy charakter Audi S5. Standardowe zastosowanie sportowego dyferencjału quattro z wektorem momentu obrotowego w połączeniu z regulowaną sprzęgłem napędu na wszystkie koła jest dostosowane do dynamiki bocznej na najwyższym poziomie.

Dynamiczny design podwozia i kierownicy

Dzięki dalszemu rozwojowi zawieszenia, nowe Audi A5 doskonale przenosi charakterystyki jazdy typowe dla marki Audi na drogę. W wyniku rozbudowanego procesu szczegółowego nad zawieszeniem i kierownicą, Audi A5 oferuje precyzyjne, bezwysiłkowe za prowadzenie, które, jeśli opcjonalne zawieszenie z adaptacyjnymi amortyzatorami jest wybrane, może różnicować się znacznie między komfortem a sportowością. Kierownica, jak zawsze w modelu Audi, stała się również znacznie bardziej precyzyjna.

Wprowadzenie na rynek i ceny

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.