2025 Audi S6 Avant e-tron

2025 Audi S6 Avant e-tron

Przejdź do galerii zdjęć2025 Audi S6 Avant e-tron

Audi z impetem wkroczyło na rynek latem 2024 roku, prezentując nowy system nazewnictwa swoich pojazdów oraz wysokowydajny model S6 Avant e-tron, który stał się najpotężniejszym elektrykiem w rodzinie marki do tej pory.

Niemiecki producent zmienił sposób nazewnictwa swoich aut, przydzielając parzyste numery dla elektryków (EV) oraz nieparzyste dla pojazdów z silnikami spalinowymi (ICE). W rezultacie linia A6 przekształciła się w ofertę aut napędzanych energią elektryczną, dostępną w dwóch wariantach: sedanach i kombi. Sedan nosił nazwę Sportback, a kombi przyjęło tradycyjne oznaczenie Avant. Audi nie zmieniło tego. Oprócz standardowych wersji, producent wprowadził także modele S6 Avant oraz S6 Sportback jako najpotężniejsze w ofercie. Jednakże producent zasugerował, że w przyszłości pojawią się bardziej wydajne wersje z wyższymi numerami w kolumnie mocy.

Razem z linią A6 na rok 2025, niemiecki producent aut premium zaprezentował nową interpretację designu grilla singleframe, nazwaną odwróconą twarzą. Podobnie jak jego rodzeństwo, 2025 Audi S6 Avant miało krótszy panel w kształcie heksagonu z przodu. W górnej części znajdowało się słynne logo czterech pierścieni, które było podświetlane zamiast chromowane, jak w większości innych modeli Audi z przeszłości. Para pionowych szczelin bocznych otwierała się w przednim pasie dla kurtyn powietrznych, otaczających trapezoidalny wlot powietrza, który chłodził system zarządzania elektroniką pojazdu i mieścił radar dla zaawansowanych systemów bezpieczeństwa.

Profil pojazdu ukazywał sportowy wygląd, z wysokim zielonymi oknami i opadającym dachem. Z tyłu klapa bagażnika miała spoiler dachowy na górze, a poniżej tylnej szyby cyfrowe światła OLED rozciągały się od jednego boku do drugiego. Okrągły zderzak miał funkcjonalny dyfuzor na dolnej części, co poprawiało aerodynamikę. Audi umieściło porty do ładowania po obu stronach tylnej ćwiartki, co nie jest typowe dla elektryków, ale było konieczne z powodu unikalnej platformy PPE, na której opierał się samochód. Czteropierścieniowa marka zainstalowała standardowe felgi aluminiowe o średnicy 21″.

Wnętrze pojazdu stworzono w luksusowym i sportowym stylu, z mocno profilowanymi fotelami kubełkowymi i zintegrowanymi emblemami S na wysokich oparciach. Podobnie jak jego standardowy odpowiednik A6, 2025 Audi S6 Avant miało zakrzywiony wyświetlacz na szczycie deski rozdzielczej, z wyświetlaczem dla panelu instrumentów przed kierowcą oraz dotykowym ekranem dla systemu infotainmentu nad centralnym panelem. Dodatkowo producent dodał trzeci dotykowy wyświetlacz przed pasażerem z boku, który mógł uzyskać dostęp do mediów, oglądać filmy i sprawdzać Internet w trakcie jazdy. Producent zastosował technologię AI w wnętrzu i włączył ChatGPT do MMI (jednostka infotainmentu Audi). Z tyłu kanapa z dzielonym oparciem (40/20/40) pomieściła trzech pasażerów, zapewniając im dużo miejsca na nogi i głowy.

Pod maską, 2025 Audi S6 Avant miało dwa silniki, po jednym dla każdej osi, które w normalnym trybie produkowały 370 kW (496 KM), natomiast 405 kW (543 KM) było dostępne po włączeniu kontroli startu. Technologia 800-woltowa pojazdu pozwalała na naładowanie akumulatora od 10 do 80 % w zaledwie 21 minut. Jeśli nie było dostępnej stacji ładowania 800-woltowej, klienci mogli skorzystać z dwóch portów 400-woltowych i uzupełniać 100 kW akumulatora z obu stron, stąd podwójne porty w tylnej ćwiartce.

 Koncepcja Audi A6 e-tron zadebiutowała na targach Auto Shanghai 2021 jako zapowiedź innowacyjnej rodziny w pełni elektrycznych modeli. Audi wprowadza teraz na rynek A6 e-tron w wersji Sportback i Avant. Jako drugi model na platformie PPE, pojazd z segmentu wyższej klasy średniej kontynuuje sprawdzone atuty produktowe, takie jak osiągi, zasięg, wydajność i ładowanie. To także pierwszy model na tej platformie z koncepcją płaskiej podłogi. Eksterier jest mocny, sportowy i doskonale proporcjonalny. Nowa filozofia designu Audi definiuje wnętrze. W zależności od poziomu wyposażenia, A6 e-tron oferuje wiele innowacyjnych funkcji, takich jak drugiej generacji wirtualne lusterka zewnętrzne, panoramiczny szklany dach, który staje się nieprzezroczysty po naciśnięciu przycisku, oraz podświetlane pierścienie z tyłu. A6 e-tron i S6 e-tron będą dostępne do zamówienia od września 2024 roku w wersjach Sportback i Avant. Ceny przy wprowadzeniu na rynek wynoszą 75 600 euro za Audi A6 Sportback e-tron performance oraz 99 500 euro za Audi S6 Sportback e-tron.

„A6 e-tron to pierwszy w pełni elektryczny model Audi dostępny w wersjach Sportback i Avant,” mówi Gernot Döllner, przewodniczący zarządu AUDI AG. „Jego wyrazisty design zapewnia najlepszą aerodynamikę w portfolio, a tym samym większą wydajność. Z imponującym zasięgiem przekraczającym 700 kilometrów oraz doskonałymi dynamikami jazdy, z pewnością wzbudzi entuzjazm dla e-mobilności.”

Eksterier: elegancki i nowoczesny

Czysty design nadwozia koncentruje się na dynamizmie, nowoczesności oraz elegancji. Przód jest jednocześnie harmonijny i wyrazisty. Smukłe światła do jazdy dziennej oraz szeroki grill sprawiają, że A6 e-tron wydaje się niski i szeroki na drodze.

Czarne obramowanie otacza zamkniętą i odwróconą ramkę, odzwierciedlając wyraźny język designu modeli e-tron. Główne reflektory oraz inne funkcjonalne elementy, takie jak czujniki systemu wspomagania kierowcy (ADAS) i wloty powietrza, zostały wkomponowane w ciemne obramowanie, co sprawia, że są niemal niewidoczne.

Dynamiczna linia dachu A6 e-tron opiera się na mocnej podstawie z niskim prześwitem. Wypukłości quattro podkreślają napęd quattro swoim rzeźbiarskim i muskularnym kształtem, stanowiąc kluczowy element DNA designu Audi. Bateria, będąca sercem pojazdu, jest zaakcentowana czarnym wkładem w obszarze progów. Wkład ten nadaje samochodowi płaski, smukły i dynamiczny wygląd z boku. Rozciąga się ku tyłowi i integruje reflektory, nadając A6 e-tron wizualnie wydłużony wygląd. Avant wyróżnia się również bardzo płaską linią dachu, przy czym słupek D nachyla się stromo do przodu. Element wykończenia w stylu aluminium od słupka A do spojlera dachowego to nowa, charakterystyczna cecha A6 Avant e-tron, która zapewnia wysoki poziom rozpoznawalności.

Tył pojazdu łączy w sobie sportową elegancję oraz pełną moc. Czysta architektura, w połączeniu z ciągłym i trójwymiarowym pasem świetlnym, nadaje nowemu A6 e-tron klarowność i pewność siebie. Wyrazista krawędź spojlera kończy tył Sportbacka, a atrakcyjny dyfuzor z tyłu dodatkowo podkreśla sportowy i dynamiczny wygląd.

Audi A6 e-tron standardowo wyposażone jest w 19-calowe pięcioramienne dynamiczne koła, zaprojektowane jako koła aerodynamiki, podczas gdy linia S otrzymuje 20-calowe koła w stylu „pięcioramiennym tripod” w kolorze grafitowym. S6 e-tron standardowo wyposażone jest w 20-calowe koła. Z łatwością można zamówić olśniewające koła o średnicy do 21 cali. Dostępnych jest dziewięć charakterystycznych wzorów – od sportowych po eleganckie, w tym sześć od Audi Sport.

Eksterier Audi A6 e-tron różni się w zależności od wariantu: podstawowego, S line oraz S modelu. Przy wprowadzeniu na rynek dostępnych będzie do ośmiu kolorów nadwozia, w tym standardowy kolor Magnetic gray solid oraz Glacier white metallic, Typhoon gray metallic i Mythos black metallic. Podkreślają one mocny i nowoczesny design nadwozia. Dwa odcienie niebieskiego, Plasma blue metallic i Malpelo blue metallic, również będą dostępne. Efekt perłowy Daytona gray oraz metaliczny Siam beige zarezerwowane są wyłącznie dla wariantu S line i modelu S.

Najlepsze w swojej klasie: doskonała aerodynamika

Doskonała aerodynamika jest kluczowym elementem długiej historii sukcesów Audi. Aerodynamiczni bohaterowie przeszłości, tacy jak Audi 100 (C3) i Audi 80 (B3), również należą do segmentu średniej wielkości.

Legendarny współczynnik oporu powietrza cw trzeciej generacji Audi 100 spowodował, że nazywano go „mistrzem aerodynamiki we wszystkich klasach”. Przy wartości cw wynoszącej 0,30, Audi wyprzedziło swoich konkurentów w 1982 roku – i kontynuowało to przez wiele lat. Dziś Audi A6 e-tron pisze nowy rozdział tej historii sukcesu.

W Audi sportowy design i aerodynamika nie wykluczają się nawzajem: Optymalne wstępne strojenie oraz liczne optymalizacje szczegółowe przyczyniają się do doskonałej aerodynamiki i zapewniają wyjątkowo niski współczynnik oporu powietrza cw wynoszący 0,21 dla Sportbacka, co czyni go najlepszym Audi w historii pod względem aerodynamiki oraz najbardziej aerodynamicznym pojazdem w całej grupie VW. Avant osiąga również bardzo dobry współczynnik cw wynoszący 0,24, co czyni go jednym z najlepszych w swojej klasie.

Przód został zoptymalizowany pod kątem aerodynamiki i ma kurtyny powietrzne, które pozytywnie wpływają na przepływ wokół przodu i kół. Zielona linia jest wyjątkowo smukła, a linia dachu nachyla się ku tyłowi. Dodatkowo, sterowany wlot powietrza pod Singleframe Audi A6 e-tron zapewnia, że strumień powietrza może płynąć wokół tej strefy z minimalnymi stratami. Audi dodatkowo zoptymalizowało ten system za pomocą dodatkowych komponentów. Podwozie również odgrywa kluczową rolę w koncepcji aerodynamiki poprzez wysoki stopień uszczelnienia i drobne optymalizacje różnych komponentów. Obejmują one specjalnie przystosowane osłony kół oraz 3D wypukłości przed przednimi kołami, które są indywidualnie dostosowywane do Sportbacka i Avanta, osłonę podwozia, akumulator, tylną oś, oraz panele progowe. Szeroki i aerodynamicznie zoptymalizowany dyfuzor osiąga optymalne zrównoważenie między nośnością tylnej osi a wartością cw. Avant jest również wyposażony w dodatkowy spojler na dyfuzorze. Aeroelementy w postaci bocznych spojlerów z tyłu A6 Avant e-tron umożliwiają kontrolowane opóźnienie. Niski spoiler krawędzi dachu przyczynia się do małego „obszaru wody stójnej” za pojazdem, co również poprawia aerodynamikę.

Optymalizacje aerodynamiczne oferowane przez niektóre koła w różnych rozmiarach dopełniają koncepcję aerodynamiki. Na przykład, oferowane jest atrakcyjne 21-calowe koło aero z plastikowymi osłonami. Opcjonalne wirtualne lusterka zewnętrzne są jednym z udowodnionych komponentów aerodynamicznych, które są już znane z Audi Q8 e-tron. Na Audi A6 e-tron zastosowano ich drugą generację, a teraz mogą się składać elektrycznie. Kompaktowe kamery mają kształt zoptymalizowany pod kątem przepływu, co redukuje powierzchnię frontową pojazdu i poprawia współczynnik oporu powietrza.

Innowacyjna technologia oświetleniowa

Z nowym Audi A6 e-tron, Audi podkreśla swoją wiodącą rolę w projektowaniu i technologii oświetleniowej – istotnej części DNA Audi. Reflektory i tylne światła mają trójwymiarowy design i oferują cyfrowe sygnatury świetlne, łącząc światy fizyczne i cyfrowe. Z przodu rodzina Audi A6 e-tron oferuje cyfrowe światła do jazdy dziennej z technologią LED jako opcję oraz tylne światła OLED drugiej generacji.

Z około 45 segmentami na panel OLED, A6 e-tron umożliwia komunikację car-to-x i zwiększa bezpieczeństwo na drodze. Światło na nowym Audi A6 e-tron wydaje się bardziej żywe i inteligentne dzięki doskonałej symbiozie między designem oświetlenia a nową technologią. Przechodząc do tylnego światła OLED drugiej generacji, dziesięć paneli OLED z 450 segmentami wykorzystuje specjalnie opracowany algorytm do generowania nowego obrazu wielokrotnie na sekundę. Aktywna cyfrowa sygnatura świetlna również wskazuje drogę ku przyszłości technologii oświetleniowej Audi. Moduł oprogramowania w jednym z pięciu komputerów domenowych Audi A6 e-tron umożliwia tę sygnaturę świetlną. Z przodu, aktywna cyfrowa sygnatura świetlna tworzona jest przez interakcję algorytmu z dwunastoma ściemnialnymi segmentami. Z tyłu używane są wszystkie segmenty OLED cyfrowych do tego celu. Poszczególne segmenty świetlne współdziałają w taki sposób, że ogólna intensywność świetlna sygnatury świetlnej nie zmienia się.

Audi wprowadza nowe standardy w projektowaniu, funkcjonalności oraz bezpieczeństwie oświetlenia z drugą generacją cyfrowych tylnych świateł OLED. Audi dodatkowo rozwija swoje funkcje bezpieczeństwa. W nowym A6 e-tron, rozpoznawanie bliskości, znane już z innych modeli Audi, zostało rozszerzone o światło komunikacyjne. Ostrzega ono innych uczestników ruchu o wypadkach i awariach. Oprócz standardowej grafiki tylnego światła, światło komunikacyjne wyświetla specyficzną, statyczną sygnaturę tylnego światła z zintegrowanymi symbolami ostrzegawczymi w cyfrowym OLED tylnym świetle 2.0 w krytycznych sytuacjach drogowych lub ruchowych.

Użyta technologia także ustanawia nowe standardy w zakresie indywidualizacji: z ośmioma cyfrowymi sygnaturami świetlnymi w nowo zaprojektowanych cyfrowych światłach do jazdy dziennej z reflektorami Matrix LED i cyfrowymi tylnymi światłami OLED 2.0, kierowcy mogą w zupełnie nowy sposób personalizować swoje A6 e-tron, w zależności od wybranego wyposażenia.

Szczególnym punktem wyróżniającym nowego Audi A6 e-tron jest zależne od wyposażenia podświetlenie czterech pierścieni z tyłu. Wyraźnie podkreśla to tożsamość wizualną Audi i nadaje nowemu A6 e-tron jego własną osobowość.

Wnętrze i panoramiczny wyświetlacz MMI

Wnętrze Audi A6 e-tron jest konsekwentnie dostosowane do potrzeb użytkowników. Trójwymiarowy i wysokokontrastowy design celowo umieszcza elementy na pierwszym planie lub w tle, tworząc przestrzenną architekturę dostosowaną do pasażerów pod względem designu i ergonomii. Panoramiczny wyświetlacz MMI, o zakrzywionej konstrukcji i technologii OLED, składa się z 11,9-calowego Audi wirtualnego kokpitu oraz 14,5-calowego wyświetlacza dotykowego MMI i, razem z 10,9-calowym wyświetlaczem pasażera z przodu, tworzy cyfrową scenę o czytelnej estetyce.

Aktywny tryb prywatności pozwala pasażerowi na przednim siedzeniu na korzystanie z treści rozrywkowych podczas podróży, takich jak oglądanie filmów czy strumieniowanie seriali, bez rozpraszania kierowcy. W zależności od aktualnej prędkości oraz zajętości siedzeń światło jest kierowane (tryb prywatności włączony) lub rozpraszane (treść widoczna dla wszystkich).

Audi poczyniło znaczący krok naprzód w technologii wyświetlania z opcjonalnym wyświetlaczem head-up z rozszerzoną rzeczywistością (AR HuD), który jest kolejnym centralnym elementem cyfrowej sceny.

Wyświetlacz odbija dużą, nachyloną płaszczyznę obrazu na szybie przedniej w kierunku kierowcy. Pokazuje istotne informacje, takie jak prędkość, znaki drogowe, symbole wsparcia oraz nawigacji.

Wnętrze tworzy przytulną atmosferę. „Miękki obramowanie” rozciąga się od drzwi do drzwi wzdłuż całej szerokości panelu, tworząc jednorodną i otulającą przestrzeń. Materiały dobierano z perspektywy funkcjonalności. Jednocześnie zapewniają one przejrzystą różnicę w designie poszczególnych obszarów we wnętrzu pojazdu. Obszary komfortowe zaprojektowano z dużymi powierzchniami i miękkimi materiałami. Z kolei precyzyjnie zaprojektowane obszary sterujące w wysokiej jakości, błyszczącej czerni podkreślają klarowność interakcji z pojazdem. Nisko osadzone, smukłe kratki wentylacyjne zdają się znikać w tle. Wyświetlacze opcjonalnych wirtualnych luster zewnętrznych znajdują się wewnątrz drzwi, wyraźnie widoczne pod kątem słupka A i progu.

Powstaje również cyfrowe obramowanie, które rozciąga się od lusterka do lusterka wzdłuż całego cyfrowego panelu instrumentów i jest połączone za pomocą dynamicznego światła interakcji u podstawy szyby przedniej. Podstawowe funkcje, takie jak regulacja lusterek, oświetlenie i systemy zamków, są kompaktowo zintegrowane w centralnym panelu sterującym w drzwiach kierowcy. Opcjonalny czterostrefowy automatyczny system klimatyzacji oraz pakiet jakości powietrza z zapachami i jonizatorem dopełniają elegancką atmosferę.

Inteligentny panoramiczny szklany dach z przełączaną przezroczystością

Opcjonalny innowacyjny panoramiczny dach szklany dodatkowo wzbogaca pojazdy. W przeciwieństwie do wcześniejszych typów, inteligentne szkło panoramicznego dachu minimalizuje bezpośrednie nasłonecznienie i staje się nieprzezroczyste po naciśnięciu przycisku. Działa to w technologii PDLC (płynne kryształy rozproszone w polimerze), która może przełączać się z przezroczystego na nieprzezroczysty. Elektrycznie przełączane komponenty szklane zawierają dwa elementy folii PDLC, między którymi unoszą się kryształy ciekłe, nadając im nazwę. Jeśli nie zastosowano napięcia, kryształy tworzą nieprzezroczystą warstwę, co czyni dach szklany nieprzezroczystym. Jeśli napięcie jest stosowane, kryształy układają się w ten sposób, aby dach stał się przezroczysty. Można go kontrolować indywidualnie jak „cyfrową zasłonę” za pomocą przycisku w module dachu; klienci mogą wybierać spośród czterech prefiksów.

Infotainment – integracja cyfrowego świata klientów

System infotainment wykorzystuje Android Automotive OS jako system operacyjny. A6 e-tron aktualizuje swoje treści za pomocą aktualizacji przez internet. Dzięki temu najnowsze usługi Audi connect oraz ulepszony planista tras e-tron, który jest standardem, są zawsze aktualne. Aplikacje takie jak YouTube są dostępne za pośrednictwem Audi Application Store dla aplikacji osób trzecich, który jest zintegrowany bezpośrednio z MMI i nie wymaga użycia smartfona.

Sklep zapewnia klientom dostęp do szerokiej gamy aplikacji. Przy wprowadzeniu na rynek A6 e-tron dostępne będą różne aplikacje z kategorii: Muzyka, Wideo, Gry, Nawigacja, Parkowanie i Ładowanie, Produktywność, Pogoda oraz Usługi informacyjne. Sklep jest nieustannie rozwijany, a portfela aplikacji zależy od rynku.

Oprócz ulepszonego i bardziej intuicyjnego działania dotykowego, nowa koncepcja wyświetlania i obsługi odpowiada globalnym trendom w kierunku interakcji. Na przykład, rozpoznawanie głosu zostało znacznie rozszerzone i odgrywa teraz kluczową rolę. Samouczący się asystent głosowy pojazdu, asystent Audi, może kontrolować liczne funkcje pojazdu.

Asystent Audi ma dostęp do dodatkowych treści online, takich jak pogoda i wiedza ogólna. Dzięki połączeniu z ChatGPT (zapewnia Microsoft Azure OpenAI Service) klienci mogą z użyciem naturalnego języka interagować ze swoim samochodem i słuchać informacji, które chcą poznać podczas jazdy.

Asystent Audi automatycznie rozpoznaje, czy należy wykonać funkcję pojazdu, wyszukać cel, czy na przykład podać prognozę pogody. System Audi przekazuje zapytania do ChatGPT tylko wtedy, gdy nie może odpowiedzieć na pytania dotyczące wiedzy ogólnej. Kierowcy cieszą się płynnością działania, ponieważ wszystkie funkcje są zintegrowane w asystencie Audi.

System audio Bang & Olufsen Premium z głośnikami w zagłówkach zapewnia optymalne brzmienie. Wysokowydajny wzmacniacz napędza 20 głośników o mocy 830 watów. Cztery z nich zintegrowane są w zagłówkach przednich siedzeń, umożliwiając Audi zapewnienie osobistego dźwięku przestrzennego, osobistych ogłoszeń nawigacyjnych i rozmów telefonicznych jeden na jeden. Dodatkowe głośniki w słupku A oraz głośniki średniotonowe tworzą niezrównane 3D dźwięku przestrzennego. Dynamiczne światło interakcji oferuje wiele funkcji komunikacyjnych, wspierając interakcję pojazdu z pasażerami. Rozciąga się od wnętrza do kokpitu poniżej szyby przedniej w formie szerokiego łuku.

Imponujący zasięg i wydajność ładowania

Mocne, kompaktowe i niezwykle wydajne silniki elektryczne oraz nowo opracowana dla PPE bateria litowo-jonowa składająca się z dwunastu modułów i 180 pryzmatycznych ogniw o łącznej pojemności brutto 100 kWh (94,9 kWh netto) zapewniają zasięg do 756 kilometrów (A6 Sportback e-tron) oraz do 720 kilometrów (A6 Avant e-tron). Dzięki mocy systemowej do 270 kW w A6 Sportback/Avant e-tron performance, nowe Audi A6 e-tron zapewnia sportowe wrażenia z jazdy, z których Audi jest znane. Audi A6 e-tron performance przyspiesza od zera do 100 km/h w 5,4 sekundy. Jego maksymalna prędkość wynosi 210 km/h. S6 e-tron oferuje moc systemową 370 kW (405 kW z kontrolą startu).

S6 Sportback e-tron oraz S6 Avant e-tron przyspieszają od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 240 km/h. Jego zasięg to do 675 kilometrów (S6 Sportback e-tron) i do 647 kilometrów (S6 Avant e-tron).

A6 e-tron performance (270 kW) z napędem na tylne koła oraz S6 e-tron (370 kW) z napędem quattro, oba w wersjach Sportback i Avant, będą dostępne przy wprowadzeniu na rynek. W zależności od rynku, w późniejszym czasie pojawią się kolejne modele z napędem na tylne koła lub quattro.

Dzięki technologii 800-volt i maksymalnej mocy ładowania DC wynoszącej 270 kW jako standard, krótkie postoje na ładowanie są możliwe w Audi A6 e-tron. Oznacza to, że A6 Sportback e-tron performance można naładować na odpowiedniej stacji ładowania (High Power Charging, HPC) na zasięg do 310 kilometrów w zaledwie dziesięć minut. Stan naładowania (SoC) wzrasta z 10 do 80 procent w 21 minut. Inteligentne zarządzanie termiczne i wysoka wydajność to kluczowe elementy tej imponującej wydajności ładowania. Wyposażone w Plug & Charge, pojazd autoryzuje się na kompatybilnych stacjach ładowania w momencie podłączenia kabla ładowania i aktywuje proces ładowania. Proces ładowania jest w pełni automatyczny. Jeśli stacja ładowania działa z technologią 400-wolt, Audi A6 e-tron może korzystać z ładowania bankowego. Aby to umożliwić, bateria 800-woltowa jest dzielona na dwa banki, z których każdy ma napięcie 400 woltów, które można następnie ładować równolegle z mocą do 135 kW. Ładowanie AC z mocą do 11 kW jest możliwe na standardowych ładowarkach domowych. Opcja ładowania AC 22 kW będzie oferowana później.

Zaawansowany system recuperacji (hamowanie regeneracyjne) jest ważnym elementem w zwiększaniu wydajności i zasięgu Audi A6 e-tron. System ten może obsługiwać około 95 procent codziennych procesów hamowania. Audi A6 e-tron regeneruje do 220 kW. Temperatura i stan naładowania akumulatora odgrywają tutaj kluczową rolę. Regeneracja odbywa się na osiach przedniej i tylnej, przy czym drobne opóźnienie jest obsługiwane przez tylną oś ze względów wydajnościowych. Ponadto na tylnej osi możliwa jest wyższa wydajność hamowania regeneracyjnego dzięki mocniejszemu silnikowi elektrycznemu.

Zintegrowany system hamulcowy (iBS), znany z wcześniejszych modeli e-tron, został znacznie ulepszony w ramach Premium Platform Electric. Teraz możliwe jest opisane mieszanie hamulców między mechanicznymi i regeneracyjnymi przy pomocy silników elektrycznych.

Jak przystało na Audi, Audi A6 e-tron oferuje także opcję dwustopniowej regeneracji, którą można regulować za pomocą łopatek na kierownicy. Możliwe jest także to, by pojazd toczył się bez dodatkowego oporu, gdy kierowca zdejmuje nogę z pedału gazu. Inną wariantą A6 e-tron jest tryb jazdy „B”, który bliski jest temu, co potocznie nazywa się „odczuciem jednego pedału”. Ten tryb oferuje najsilniejsze opóźnienie regeneracyjne. Przy anticipacyjnym stylu jazdy prawie całe opóźnienie można kontrolować bez naciskania na pedał hamulca w trybie jazdy „B”.

Precyzyjna dynamika jazdy, wysoki komfort

Typowe DNA Audi można również zauważyć w zawieszeniu. Tutaj obowiązuje precyzyjnie zdefiniowana filozofia strojeniowa, a systemy sterowania zawieszeniem są dokładnie skoordynowane. Bezpośrednio strojona oś przednia znacząco wpływa na dynamikę jazdy A6 e-tron, sprawiając, że pojazd wydaje się szczególnie zwrotny.

Opcjonalne adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne – system zawieszenia powietrznego z kontrolowaną amortyzacją – zapewnia pojazdowi dużą elastyczność między wysokim komfortem jazdy a sportowym prowadzeniem. W zależności od prędkości i indywidualnych preferencji dostosowuje się do konkretnych warunków drogowych i reguluje wysokość nadwozia na czterech różnych poziomach. Tryb efektywności w Audi drive select to szczególna cecha. W trybie efektywności zawieszenie obniża nadwozie o maksymalnie 20 milimetrów w zależności od prędkości, co poprawia aerodynamikę pojazdu. Służy to optymalizacji zużycia energii i zwiększeniu zasięgu.

System napędu na wszystkim kołach z przewagą na tył w Audi S6 e-tron poprawia dynamikę jazdy, z bardzo zmienną dystrybucją momentu obrotowego. Różne wymiary silników elektrycznych na tylnych i przednich osiach umożliwiają dystrybucję momentu obrotowego z przewagą na tył nawet pod pełnym obciążeniem. Audi S6 e-tron i A6 e-tron wyposażone są w różnej wielkości opony na przedniej i tylnej osi, co dodatkowo poprawia stabilność i sportowość.

Zawsze gotowe do pomocy: systemy wspomagania kierowcy

Dzięki systemom wspomagania kierowcy A6 e-tron, Audi zapewnia szeroką gamę funkcji, które ułatwiają codzienne życie i znacząco zwiększają bezpieczeństwo na drogach dla wszystkich użytkowników dróg.

Nowością w A6 e-tron jest adaptacyjny asystent kierowcy plus. Wspiera on kierowcę podczas przyspieszania, hamowania, utrzymywania prędkości oraz ustawionego odstępu, a także w prowadzeniu po pasie. Może to zwiększyć komfort jazdy, szczególnie podczas długich podróży. W zależności od regionu, system wykorzystuje różne czujniki, wysokiej rozdzielczości dane mapowe oraz dane ze „swarms” innych pojazdów zebrane w chmurze, aby poprawić zachowanie podczas jazdy. Wykorzystując tę fuzję informacji, pojazd oblicza trasę przed sobą, aby zapewnić komfortową jazdę w całym zakresie prędkości oraz w korkach.

Asystent parkowania plus, kamera do wstecznego parkowania, ogranicznik prędkości oparty na znakach drogowych, rozpoznawanie znaków drogowych oparte na kamerze, adaptacyjny tempomat, asystent parkowania plus z wyświetlaniem odległości, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu oraz ostrzeżenia o rozproszeniu uwagi i senności będą dostępne jako standard przy wprowadzeniu na rynek.

Wprowadzenie na rynek i ceny

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.