Bentley poświęcił pięć lat na opracowanie zupełnie nowego układu napędowego dla linii Continental, a efekt miał zachwycić klientów we wszystkich aspektach, w tym także zużyciem paliwa.
Ta brytyjska marka nigdy nie tworzyła ani nie miała zamiaru tworzyć ekonomicznych pojazdów. Ale nie zapominajmy, że czasy się zmieniły, a obawy dotyczące aspektów ekologicznych zaczęły nabierać coraz większego znaczenia. W rezultacie Bentley dołączył do trendu hybryd plug-in, a GT Continental stał się jego pierwszym produktem, który mógł być zasilany zarówno na stacji benzynowej, jak i z gniazdka. Co więcej, mógł nawet jeździć bezgłośnie, polegając wyłącznie na akumulatorach. Jednak klienci marki bardziej interesowali się osiągami i luksusem niż efektywnością paliwową. W efekcie producent samochodów musiał połączyć rzeczy, które w przeszłości były całkowicie sprzeczne. A jednak udało mu się dokonać niemożliwego i stworzyć najsilniejszego Bentleya w historii, w tym supersamochody, najbardziej oszczędnego i jednego z najbardziej luksusowych pojazdów na świecie.
Pierwszy rzut oka na 2025 Bentley Continental GT sugerował, że jest to jedynie odświeżona wersja poprzedniej generacji tego modelu, ale w rzeczywistości był całkowicie nowy od podstaw. Z przodu producent zamontował dwa okrągłe reflektory, jak w Bentleyu S2 z 1959 roku, który był ostatnim, który miał ten design. Jednak producent stworzył nowe jednostki z matrycowym oświetleniem LED, zawierające 120 diod świecących. Dodatkowo, w samochodzie zamontowano opływowe światła dzienne, które pełniły także rolę sygnalizatorów kierunkowskazów. Główna kratka była typowa dla Bentleya, z diamentowym wzorem siatki. Niżej, w zderzaku, 2025 Continental GT Coupe miał dolny wlot powietrza w kształcie litery A, flankowany przez trójkątne wloty dla kurtyny powietrznej.
Z profilu, muskularne linie pojazdu nawiązywały do poprzedniej generacji Continental GT. Charakteryzował się powiększonymi tylnymi błotnikami z wyrazistymi ramionami nad kołami. Szyba czołowa zaczynała się od nachylonej panoramicznej szyby, a kończyła na opadającej linii dachu i tylnej szybie. Pomimo hatchbackowego wyglądu, 2025 Bentley Continental GT miał niezależne otwarcie bagażnika; to był prawdziwy Grand Tourer. Niżej, pod tylnym zderzakiem, producent zamontował zestaw trójkątnych końcówek wydechu z zaokrąglonymi krawędziami, flanking szeroki dyfuzor. Bentley stworzył także nowe, owalne światła tylne, które wyglądały jakby były wypełnione diamentami, gdy były zapalone, a ich poziome pasy świetlne pełniły rolę sygnalizatorów kierunkowskazów.
W środku, wysoki poziom rzemiosła i luksusowa atmosfera były bezkonkurencyjne. W zależności od opcji, klienci mogli otrzymać satynowe chromowane wykończenie na desce rozdzielczej lub czarne, fortepianowe. Przed kierowcą znajdowała się cyfrowa tablica przyrządów z konfigurowalnym wyświetlaczem. Nad centralnym panelem, 2025 Bentley Continental GT miał już słynny rotujący element, który mógł pokazywać trzy analogowe wskaźniki, wyświetlacz nawigacji lub to samo wykończenie, co reszta deski. Pomiędzy luksusowymi, szerokimi i wygodnymi siedzeniami pokrytymi skórą, producent zainstalował konsolę centralną, w której umieszczono selektor biegów oraz przyciski systemu infotainment. Z tyłu, kanapa została zaprojektowana dla dwóch osób, chociaż niska linia dachu ograniczała przestrzeń nad głowami pasażerów.
Jednak najatrakcyjniejsza część samochodu znajdowała się pod jego skórą. 2025 Bentley Continental GT był napędzany czterolitrowym silnikiem V8 z podwójnym turbodoładowaniem w parze z silnikiem elektrycznym. Oba źródła napędu dostarczały moc do wszystkich kół za pomocą ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów (dwusprzęgłowej). Całkowita moc tego zestawu wynosiła 778 PS (771 hp) oraz 1 000 Nm (738 lb-ft) momentu obrotowego.
Bentley Motors zaprezentowało czwartą generację Continental GT Speed, kontynuując 21-letnią tradycję rodziny Continental GT, redefiniując ostateczne połączenie osiągów supersamochodu, ręcznie wykonywanego luksusu i codziennej użyteczności.
Całkowicie nowy projekt zewnętrzny i wewnętrzny z nowoczesnymi detalami podąża za nowym DNA stylistycznym ustalonym przez model Bentley Bacalar i Batur. Wyjątkowe osiągi zapewnia nowoczesny napęd hybrydowy Ultra Performance o mocy 782 PS i 1 000 Nm, pochodzący z silnika V8 o pojemności 4.0 litra, współpracującego z elektrycznym silnikiem o mocy 190 PS. Przyspieszenie od 0 do 60 mph zajmuje zaledwie 3,1 sekundy, oferując przy tym zasięg 50 mil (81 km) w trybie elektrycznym oraz całkowity zasięg wynoszący 534 mil (859 km) – tworząc codzienny supersamochód.
Osiągi układu napędowego są wspierane przez nowy system zawieszenia, z nowymi sprężynami powietrznymi w dwóch komorach oraz nowymi podwójnymi tłumikami, a także Bentley Dynamic Ride (aktywna kontrola przechyłów 48V), eLSD oraz wektoryzacja momentu obrotowego. Niezwykła kontrola nad nadwoziem oraz najlepszy komfort jazdy w historii Continental GT to wyniki pracy nad nowym rozkładem masy 49:51, z przewagą na tył, po raz pierwszy w historii modelu.
Pod maską nowoczesna innowacyjna technologia zapewnia najwyższej klasy zdolności, tak aby każda podróż była płynnie doświadczana pod względem asysty kierowcy, systemów multimedialnych i usług związanych z samochodami połączonymi.
Nowa zewnętrzna stylistyka kontynuuje rewolucję projektową, wprowadzając największą zmianę w wyglądzie Continental GT od dwóch dekad oraz pierwszą masową Bentleya z pojedynczymi reflektorami od lat 50.
Wewnętrzne wzornictwo Bentleya, materiały, jakość i rzemiosło nadal są na najwyższym poziomie, z wprowadzeniem nowej technologii wspierającej komfort siedzeń, nowej jonizacji powietrza, trójwymiarowych faktur skórzanych, nowoczesnego pikowania oraz technicznych wykończeń takich jak nowe ciemne chromy.
Całkowicie nowa architektura elektryczna o napięciu 400V pozwala na oferowanie najbardziej zaawansowanej technologii układu napędowego przez luksusową markę samochodową, osiągając emisję na poziomie 29 g/km CO2 i zasięg elektryczny 50 mil / 81 km w cyklu WLTP.
Po raz pierwszy w historii Continental GT, kabriolet Bentley Continental GTC zostanie uruchomiony równocześnie z coupe – oferując maksymalną elastyczność dla klientów, którzy cenią zarówno jazdę bez dachu, jak i zamknięte nadwozie.
Modele coupe i kabriolet będą w całości wykonane ręcznie w Fabryce Marzeń Bentleya w Crewe, Anglia. Produkcja i dostawy mają rozpocząć się w trzecim kwartale.
Ultra Performance Hybrid
Dla nowego Bentleya Continental GT Speed opracowano całkowicie nowy napęd hybrydowy Ultra Performance. Nowy układ napędowy łączy silnik V8 o pojemności 4.0 litra, zdolny do wytwarzania 600 PS (584 bhp) z elektrycznym silnikiem o mocy 190 PS (187 bhp). Maksymalne osiągi wynoszą 782 PS (771 bhp) – wystarczające do przyspieszenia od 0 do 60 mph w zaledwie 3,1 sekundy i do prędkości maksymalnej 208 mph (335 km/h).
Moment obrotowy systemu wzrósł o ponad 11 procent w porównaniu z poprzednim modelem z silnikiem W12, z 900 Nm do 1000 Nm (738 lb ft). Moc systemu zwiększyła się również o 19 procent, z 659 PS do 782 PS. Nowy Continental GT Speed staje się tym samym najmocniejszym Bentleya w historii, przewyższającym poziomy drugiej generacji Supersports i Batur.
Moc przekazywana jest przez ośmiobiegową skrzynię przekładni dual clutch oraz elektroniczny mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem (eLSD) na wszystkie cztery koła, co zapewnia wyjątkową moc i niezawodną przyczepność w każdych warunkach. System wykorzystuje aktywną wektoryzację momentu obrotowego od przodu do tyłu przez centralny mechanizm różnicowy oraz precyzyjną wektoryzację na każdej osi za pomocą hamulców.
Istnieją trzy kluczowe elementy układu napędowego:
Nowy silnik V8 o mocy 600 PS, z momentem 800 Nm (590 lb ft) – bez tradycyjnego systemu podciśnienia, z ciśnieniem wtrysku paliwa 350 bar (zwiększone z 200 bar), co zapewnia czystsze spalanie i zmniejsza emisje. Dzięki e-silnikowi, który eliminuje opóźnienie turbosprężarki, zastosowano podwójne turbosprężarki o pojedynczym wirniku – co redukuje złożoność i pozwala na ich bardziej intensywną pracę, minimalizując emisje. Dlatego nie potrzeba sprzętu do dezaktywacji cylindrów, ponieważ silnik można całkowicie wyłączyć przy użyciu silnika elektrycznego.
Silnik elektryczny o mocy 190 PS i 450 Nm (332 lb ft) w obudowie przekładni dostarcza moment obrotowy z niskich obrotów silnika oraz podczas zmiany biegów, co zapewnia dodatkową płynność.
Bateria o pojemności 25,9 kWh, umieszczona za tylną osią, co pomaga osiągnąć doskonały rozkład masy, z możliwością wykorzystania do 85 procent pojemności baterii.
System zarządza przepływem energii w zależności od wybranego trybu – z elektrycznym, elektrycznym wzmocnieniem, hamowaniem regeneracyjnym – a co najważniejsze dla nowego GT Speed – trybem ładowania, w którym silnik napędza koła i ładuje baterię jednocześnie.
Nowy układ napędowy klasy premium dostarcza ekstremalnych osiągów i wyróżnia najnowszy Continental GT spośród innych konkurentów – z większą mocą, większym momentem obrotowym oraz znacznym spadkiem wskaźników emisji CO2 i zużycia paliwa do około jednej dziesiątej porównywalnych konwencjonalnych układów napędowych na benzynę. To z kolei zapewnia niezwykły zasięg możliwości jazdy, od ekstremalnych osiągów po cichą i bezwysiłkową elektryczną luksusową jazdę.
Dzięki połączeniu silnika V8 i napędu elektrycznego inżynierowie Bentleya byli w stanie dostarczyć zwiększoną moc i moment obrotowy w całym zakresie obrotów. Obejmuje to kluczowy przyrost od silnika elektrycznego dla mocnego przyspieszenia z niskich prędkości i w średnim zakresie, w połączeniu ze zwiększoną wydajnością silnika V8 przy wyższych prędkościach. Znaczna ilość prac rozwojowych zainwestowana została także w dźwięk wydechu, podkreślając jakość dźwięku krzyżowego – bez użycia sztucznego, elektronicznego wzmocnienia.
Równie imponujące są tryby elektryczne, które pozwalają klientom cieszyć się cichą i bezproblemową jazdą. W trybie pełnej elektryczności silnik elektryczny sam może dostarczyć 190 PS i 450 Nm, co jest wystarczające, aby utrzymać tempo z ruchem w większości sytuacji. Tryb pełnej elektryczności może być aktywowany przy prędkościach do 87 mph / 140 km/h, przy użyciu pedału gazu do 75 procent. Bateria może być w pełni naładowana w zaledwie 2¾ godziny dzięki znacznym ulepszeniom w pojemności ładowarki i baterii, z maksymalną mocą ładowania 11 kW.
Aktywne zawieszenie Performance
Nowe modele Continental GT Speed i GTC Speed korzystają z nowego aktywnego zawieszenia Bentley Performance. Obejmuje ono aktywne napędy na wszystkie koła, elektroniczny mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem, skrętną oś, wektoryzację momentu obrotowego (od przodu do tyłu i na osiach), aktywny system kontroli przechyłów Bentley Dynamic Ride oraz nową generację oprogramowania kontrolującego ESC. Dodatkowo samochód wyposażono w nowy system podwójnych tłumików i sprężyn powietrznych w dwóch komorach, co umożliwia bardziej zaawansowane opcje strojenia. Efektem jest to, że nowe samochody mogą osiągać jeszcze bardziej imponującą kombinację osiągów, prowadzenia i komfortu.
Nowe tłumienie podwójnego zaworu przynosi szereg korzyści. System pozwala na zwiększone rozłożenie siły między ustawieniami miękkimi i sztywnymi – co skutkuje mniejszymi kompromisami między izolacją powierzchni drogi a kontrolą nad nadwoziem. Sterownik ECU tłumików ma teraz pełną kontrolę nad niezależnym tłumieniem kompresji i odbicia, co zapewnia lepszą kontrolę nad nadwoziem podczas zmian kierunków kompresji/odbicia.
Ogólne zdolności dynamiczne i odczucie kierownicy zostały poprawione dzięki idealnemu rozkładowi masy samochodu wynoszącemu 49:51, osiągniętemu dzięki inteligentnemu rozmieszczeniu akumulatora hybrydowego. Rozkład masy pozwala na uzyskanie naturalnej równowagi podczas dynamicznej jazdy i umożliwia dostęp do różnych stylów jazdy. Gdy zaawansowany system ESC jest w pełni aktywowany, nowy Continental GT Speed jest całkowicie stabilny i kontroluje przyczepność, aby ograniczyć nadsterowność. W trybie dynamicznym samochód pozwala na niewielkie poślizgi tylnej osi, co pozwala kierowcy kontrolować kąt skrętu samochodu, jednocześnie zapewniając zabezpieczenie, aby w razie potrzeby przywrócić samochód na właściwą drogę. System ESC może być również całkowicie wyłączony, wówczas stawiamy na równowagę w zakręcie wyłącznie poprzez gaz, co zapewnia najbardziej dynamiczne doświadczenie jazdy Bentleya w historii.
System hamulcowy nadal korzysta z ustalonych opcji Bentleya, oba wykorzystując dziesięcio-tłoczkowe zaciski z przodu i cztery z tyłu:
Wentylowane hamulce żeliwne, z tarczami 420 mm z przodu / 380 mm z tyłu
Hamulce z węglowo-silikonowo-karbidowymi tarczami, z tarczami 440 mm z przodu / 410 mm z tyłu
Ogólna korzyść dla klienta wynikająca z nowego systemu zawieszenia jest prosta – tryb komfortowy jest jeszcze bardziej komfortowy, a tryb sportowy zapewnia jeszcze lepszą kontrolę nad nadwoziem niż wcześniej.
Muskulatura i nowoczesna forma
Nowy Bentley Continental GT Speed kontynuuje trzy kluczowe aspekty stylistyczne, które można było zauważyć w dziedzictwie Bentleya od ikonicznego modelu R-Type Continental z 1952 roku.
Czwarta generacja nawiązuje do formy nowoczesnego dwudrzwiowego Bentleya, mając postawę odpoczywającej bestii – muskularnej, ale zrelaksowanej, pewnej siebie, z wyraźnymi liniami wskazującymi na moc ukrytą w nadwoziu. Ulubiony obraz projektantów Bentleya to tygrys w spoczynku – spokojny i opanowany, ale gotowy, by uwolnić niewyobrażalną siłę.
Przód pojazdu inspirowany jest pionową elegancją rasowego konia – co podkreśla status tego wyjątkowego luksusowego grand tourera. Ostatecznie „nieskończony błotnik” tworzy mocną poziomą linię na całym pojeździe, wskazując na wysokowydajny silnik i czystą prędkość.
Cały samochód został wizualnie oczyszczony, z mniejszą liczbą przerw w powierzchniach, co zapewnia większą muskularność i bardziej wyrafinowany kształt. Cała przednia część samochodu jest nowa, od zintegrowanego zestawu nadwozia w kolorze nadwozia do największej zmiany w ciągu ostatnich dwóch dekad w Continental GT – pojedyncze reflektory z przodu. Odkąd model S2 z 1959 roku, mainstreamowy Bentley, który nie był budowany na zamówienie, nie miał pojedynczych reflektorów, jednak zmiana ta wprowadza bardziej zdecydowany wyraz na twarzy GT, inspirowany znów skoncentrowanym wyrazem polującego tygrysa.
Reflektory zawierają nowy poziomy „brwi”, głęboki diamentowy efekt cięcia kryształowego u góry lamp oraz podświetlany dolny wzór. Reflektory LED matrycowe zawierają 120 oddzielnych diod LED, które są cyfrowo sterowane z różnymi zadaniami dla oświetlenia mijania i wzmocnienia świateł drogowych. Zwiększa to możliwości lampy, poszerzając pole oświetlenia w trybie świateł drogowych oraz poprawiając wygaszanie, co umożliwia bardziej stopniowe przejście z oświetlonych do nieoświetlonych obszarów. To sprawia, że odczytanie drogi staje się bardziej naturalne i zapewnia bardziej relaksujące doświadczenie jazdy, unikając wrażenia „czarnych dziur” w polu widzenia.
Tył pojazdu został również przeprojektowany, w tym zderzak, tylne światła, klapa bagażnika i rury wydechowe. Klapa bagażnika zawiera zintegrowaną aerodynamiczną formę, aby zapewnić siłę docisku z tyłu bez potrzeby stosowania wysuwanego tylnego spojlera, a zderzak jest znacznie bardziej dramatycznie stylizowany, podkreślając szerokość samochodu, a jednocześnie zachowując czystszy wygląd z mniejszą ilością ozdób.
Tylne światła mają dramatyczny nowy wygląd, z znacznie szerszą grafiką rozciągającą się w klapę bagażnika. Lampy wystają z bagażnika i wewnętrznie mają głęboki trzywymiarowy diamentowy wzór na swojej powierzchni. Po włączeniu diody LED, końcówki diamentów są podkreślone, tworząc efekt wizualny przypominający roztopioną lawę.
Nowe 22-calowe koła mają wyraźnie kierunkowy design, który również czerpie inspirację z tygrysa – z „szponami” koła wgryzającymi się w drogę. Nowy styl kół oferowany jest w ciemnym odcieniu z polerowanymi akcentami, błyszczącym czarnym lub srebrnym malowaniem.
Wzorcowe wnętrze
Rodzina Continental już teraz oferuje jedne z najpiękniej wykonanych wnętrz na świecie, prezentując szczyt rzemiosła wyspecjalizowanego zespołu w neutralnej węglowo fabryce Bentleya w Crewe, Anglia.
Nowy grand tourer ma nowy wzór pikowania, inspirowany nowoczesnym wzornictwem mody dla foteli i drzwi. Dzięki rzeźbionemu pikowaniu, zanikającym perforacjom i nowemu haftowi pikowanemu, kabina staje się ostatecznym środowiskiem dla każdej niezwykłej podróży.
Fotele 20-kierunkowe w Continental GT od dawna wyznaczają standardy branżowe w zakresie komfortu i wykończenia. Nowe elementy wewnętrzne obejmują opcjonalne siedzenia Wellness z regulacją postury i automatyczną klimatyzacją dla foteli przednich, co minimalizuje zmęczenie i zapewnia poziom relaksu, który jest naprawdę wyjątkowy.
Nowa specyfikacja Dark Chrome zapewnia bardziej współczesną estetykę i nadaje kabinie wyrafinowany charakter. Dotyczy to uchwytów drzwi, przełączników, osłon głośników i wielu innych obszarów kabiny. Wyjątkowa jednostka Bentleya – Mulliner – również zaoferuje kolekcję unikalnych funkcji, umożliwiających dalszą personalizację najnowszego modelu.
W Continental GT oferowane są trzy różne systemy audio. Standardowy system składa się z 10 głośników i mocy 650 Watów, natomiast system Bang & Olufsen o mocy 1500 W z 16 głośnikami oraz podświetlonymi osłonami głośników jest skierowany do klientów nastawionych na styl życia. System Naim o mocy 2200 W z 18 głośnikami oraz aktywnymi transduktorami basowymi wbudowanymi w fotele przednie oferuje osiem trybów dźwiękowych dla prawdziwego audiofila. Szyba akustyczna jest zachowana w przedniej szybie i oknach bocznych, co skutkuje redukcją hałasu zewnętrznego o dziewięć decybeli w porównaniu do nieakustycznego szkła.
Nowy Continental GT wciąż oferuje innowacyjny obracający się wyświetlacz Bentleya – trójstronny wyświetlacz z 12,3-calowym wyświetlaczem wysokiej rozdzielczości, trzema eleganckimi analogowymi wskaźnikami oraz nieprzerwanym wykończeniem z ręcznie wykonanej okleiny. Trzy strony można wybrać jednym naciśnięciem przycisku.
Oświetlenie nastrojowe w kabinie współpracuje z rzeźbiarskimi kształtami foteli i drzwi, tworząc efekt kokonu, z możliwością wyboru koloru oświetlenia spośród 30 opcji.
Odważne kolory
Dla nowej generacji GT dodawane są nowe kolory do już obszernej palety, aktualizując światowej klasy ofertę praktycznie nieograniczonych kombinacji kolorów lakieru i wykończeń wnętrza.
Obejmuje to nową nowoczesną skórę Gravity Grey, również oferowaną z dopasowanym wyrafinowanym metalicznym lakierem zewnętrznym, który wygląda solidnie, aż do momentu, gdy pada na niego światło słoneczne, ujawniając miedziane akcenty.
Nowy Bentley Continental GT zostanie zaprezentowany w kolorze Tourmaline Green, żywy i nowoczesny interpretacja ikonicznego koloru Bentleya, będąca uderzającym stwierdzeniem dla każdego nowego Bentleya.
Technologia
Czwarta generacja Continental GT i GTC Speed korzysta z najnowszej generacji architektury elektrycznej, co umożliwia znaczący postęp w technologii multimedialnej i asysty kierowcy. Technologia ta jest najnowocześniejsza w segmencie luksusowym, i niezwykle konkurencyjna dla klientów przychodzących do Bentleya z marek premium.
Wyświetlacz środowiskowy (pokazany na desce rozdzielczej kierowcy) wspiera i umożliwia jazdę w trybie półautonomicznym, dostarczając kierowcy informacji na temat reakcji samochodu na inne pojazdy. Zrozumienie przez pojazd otoczenia umożliwia Inteligentną Asystę Parkowania – najnowszą generację systemu parkowania automatycznego z kontrolą prędkości. Technologia ta nie ogranicza się tylko do aspektów jazdy. Układ klimatyzacji został zaktualizowany w celu zwiększenia komfortu kabiny, w tym jonizatory powietrza, nowy filtr cząstek stałych oraz wyświetlacze pokazujące jakość powietrza na zewnątrz i wewnątrz pojazdu. Nowe funkcje ułatwiające sprawią, że każda podróż będzie bardziej relaksującym doświadczeniem i będą mogły być dostosowane do indywidualnych preferencji klientów. System synchronizuje się również z nawigacją satelitarną samochodu, wiedząc, kiedy może być konieczne poprawienie jakości powietrza w kabinie (na przykład przez recyrkulację powietrza w kabinie podczas jazdy w tunelu).
Wprowadzono poprawki w kluczowych funkcjach takich jak bezprzewodowy Apple CarPlay, bezprzewodowy Android Auto oraz aktualizacje map „over-the-air”. Poza tymi funkcjami, klienci, którzy zdecydują się połączyć swój telefon komórkowy, będą mogli korzystać z usług samochodu połączonego, w tym:
Zdalny status ładowania, umożliwiający monitorowanie i kontrolowanie ładowania pojazdu podczas podłączenia
Zdalna Asysta Parkowania – umożliwiająca klientowi zdalne parkowanie lub wezwanie swojego pojazdu za pomocą telefonu
Zdalne wstępne przygotowanie kabiny – zapewniające ustawienie klimatu w samochodzie przed rozpoczęciem jazdy, w tym ogrzewanie siedzeń
Z każdym rokiem pojawią się nowe funkcje, takie jak przewidywanie zielonych świateł – które są coraz częściej aktywowane w dużych miastach w USA i Europie, umożliwiające „magiczny dywan” przejazd przez centrum miasta.
Czwarta generacja Continental zyska również dzięki wprowadzeniu aplikacji My Bentley app studio. Nowe studio aplikacji My Bentley to kolejny dodatek do cyfrowego ekosystemu Bentleya dla klientów. Klienci będą mieli dostęp do szerokiej gamy aplikacji pojazdów i aplikacji zewnętrznych, które można pobrać bezpośrednio, niezależnie od smartfona, do systemu multimedialnego. Aplikacje obejmują muzykę, wideo, gry, nawigację, parkowanie i ładowanie itd. Aplikacje są bezproblemowo wdrażane w systemie multimedialnym i mogą być używane bezpiecznie i niezawodnie nawet podczas jazdy. Portfolio aplikacji jest dostosowane specjalnie do każdego rynku.
Continental GTC Speed
Po raz pierwszy w historii rodziny Continental nowy kabriolet GTC wchodzi na rynek równocześnie z coupe. Kabriolet wyposażony jest w system tkaninowy Bentley’a Seven-Bow Roof, dostępny w siedmiu kolorach zewnętrznych (w tym tweed), który można rozłożyć w 19 sekund przy prędkości do 30 mph (48 km/h).
Osiągi Bentleya Continental GTC Speed są oszałamiające jak na kabriolet Grand Tourera. Przyspieszenie od 0 do 60 mph zajmuje 3,2 sekundy, a od 0 do 100 km/h zajmuje 3,4 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 177 mph / 285 km/h.
Rekord prędkości pod wodą
Aby udowodnić osiągi nowego Continental GT Speed, Bentley postanowił ustanowić nowy rekord prędkości – taki, który nie został formalnie podjęty wcześniej. Autentyczny dźwięk wydechu silnika V8 inspirował pomysł na przejazd samochodu z prędkością powyżej 200 mph przez tunel – a projekt trwał 18 miesięcy, aby osiągnąć dokładnie to.
Dzięki niesamowitemu wsparciu norweskiego organu drogowego (Statens Vegvesen) i policji norweskiej, tunel Ryfylke w hrabstwie Rogaland w Norwegii został zabezpieczony na próbę. Tunel Ryfylke to najdłuższy na świecie podwodny tunel drogowy, mający długość 8,9 mil / 14,4 km, oraz najgłębszy tunel dowolnego rodzaju na świecie – schodzący do 292 metrów poniżej poziomu morza.
Runda analiz inżynieryjnych i symulacji oceniła przepływ powietrza wokół samochodu przy dużych prędkościach w zamkniętej rurze, aby zapewnić bezpieczeństwo. Następnie, w kwietniu, zespół Bentleya i wspierających dostawców udał się do Norwegii, aby przeprowadzić nowy Continental GT Speed przez tunel, jako część tworzenia filmu promocyjnego dla nowego samochodu. Poruszając się na odnawialnym biopaliwie drugiej generacji i zasilając energią ze źródeł w pełni odnawialnych, samochód osiągnął prędkość 208 mph / 335 km/h w zaledwie 33 sekundy. Zrealizowano kilka prób dla celów filmowych, ustanawiając w ten sposób nowy nieoficjalny rekord prędkości dla samochodu w tunelu.
Podsumowanie
Nowy Bentley Continental GT Speed redefiniuje definitywnego grand tourera. Dzięki swojemu uderzającemu nowoczesnemu wzornictwu, mocnej postawie i eleganckim liniom, czwarta generacja plasuje samochód powyżej innych pod względem komfortu, pięknego rzemiosła artystycznego i osobistego wyboru.