2025 Bentley Flying Spur Speed

2025 Bentley Flying Spur Speed

Przejdź do galerii zdjęć2025 Bentley Flying Spur Speed

Stworzony jako czterodrzwiowy supersamochód, model 2025 Bentley Continental Flying Spur Speed łączył możliwości jazdy z zerową emisją z osiągami prawdziwie sportowego pojazdu, wszystko to w luksusowym opakowaniu.

Podczas gdy poprzednie trzy generacje Bentley’a Continental Flying Spur Speed opierały się głównie na swoich silnikach W12 podwójnie turbodoładowanych, aby poruszać majestatyczną brytyjską limuzynę z osiągami przypominającymi supersamochód, czwarta iteracja tego modelu wyposażona została wyłącznie w napęd hybrydowy. Co więcej, model 2025 Bentley Continental Flying Spur Speed był najsilniejszym i najszybszym czterodrzwiowym samochodem, który kiedykolwiek opuścił linie montażowe w Crewe w Wielkiej Brytanii. Producent samochodów nie zapomniał jednak, że jego klienci przyciągani są przez luksusowe cechy wnętrza i stawiają luksus ponad osiągi. W rezultacie czterodrzwiowy pojazd od Bentley’a oferował również bogate wnętrze stworzone dla wymagających klientów.

Przód modelu 2025 Bentley Continental Flying Spur Speed łączył konserwatywny design producenta z kilkoma detalami inspirowanymi supersamochodami. Jego duże, okrągłe reflektory LED Matrix miały diamentowe detale i flankowały masywną podzieloną kratkę z rombowym wzorem. Dodatkowo, zestaw okrągłych świateł zamontowanych w rogach dodawał charakteru pojazdowi. Jednocześnie dolna część zderzaka miała masywny wlot powietrza, który integrował trapezoidalny wlot powietrza pośrodku, a po bokach znajdowały się otwory boczne dla kurtyn powietrznych.

Z profilu majestatyczny pojazd odznaczał się projektem z kabiną przesuniętą do tyłu, nachyloną przednią szybą, cofniętym dachem i nachylonymi do przodu słupkami C. Za nim krótka, pochylona klapa bagażnika podkreślała sportowy charakter sedana. Dodatkowo, producent dodał rzeźbione linie wzdłuż boków nadwozia, z stylizacją przypominającą butelkę Coca-Coli dla tylnych błotników. To był nietypowy detal jak na pojazd z 2025 roku, zwłaszcza luksusowy. Na przednich błotnikach Bentley umieścił charakterystyczne wentylacje w kształcie litery B za nadkolami, a poniżej znajdowały się emblematy Speed. Na koniec, z tyłu, czterodrzwiowy supersamochód miał duże, narożne światła LED, które flankowały klapę bagażnika. Jednocześnie, poniżej, przez tylny zderzak wystawały owalne końcówki wydechu, po jednej z każdej strony.

Jednak wnętrze było miejscem, w którym każdy klient Bentley’a czuł się wyjątkowo, a brytyjski producent, należący do Audi, mógł pochwalić się wysokim poziomem luksusu. Wnętrze pokryte skórą oferowało zestaw sportowych foteli z wysokim oparciem z przodu oraz kanapę profilowaną dla dwóch osób z tyłu, choć z trzema zagłówkami i składanym podłokietnikiem między nimi. Tapicerka 3D z diamentowym pikowaniem pokrywała nie tylko siedzenia, ale również panele drzwiowe i słupki B. Przed kierowcą znajdował się cyfrowy panel instrumentów otoczony zaokrąglonym zestawem wykończonym drogiej jakości skórą. W centralnej konsoli znajdowało się znane obracające się wyświetlacze Bentley’a, na jednej stronie z 12,3-calowym ekranem dotykowym do systemu infotainment, po drugiej stronie trzy analogowe wskaźniki, a na trzeciej ręcznie wykonana okleina.

Pod maską znajdował się napęd hybrydowy typu plug-in, składający się z podwójnie turbodoładowanego silnika V8 o pojemności 4.0 litrów, współpracującego z silnikiem elektrycznym. System został przejęty z modelu 2025 Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid i był taki sam jak ten zainstalowany w Bentley’u Continental GT. Łączna moc tego systemu wynosiła 771 KM (782 PS). Silnik spalinowy dostarczał 592 KM (600 PS), podczas gdy silnik elektryczny produkował 187 KM (190 PS). W rezultacie masywny, ciężki czterodrzwiowy sedan mógł przyspieszyć od 0 do 60 mph (0-97 kph) w zaledwie 3,3 sekundy.

 Bentley wprowadza na rynek swój pierwszy czterodrzwiowy supersamochód – nowego Flying Spur, który teraz jest w czwartej generacji po prawie dwóch dekadach definiowania ostatecznego luksusowego sedana o wysokich osiągach.

Początkowo wprowadzony z orientacją na wydajność Speed, nowy Flying Spur zbudowany jest wokół nowego hybrydowego układu napędowego Ultra Performance, nadając mu niezwykłą wszechstronność. Z jednej strony, potrafi zapewnić spokojną, cichą jazdę w czystym trybie elektrycznym na dystansie do 47 mil (76 km), idealnym do stref zerowej emisji lub podróży po mieście, a emisja CO2 jest o 90% niższa niż w poprzednim modelu Flying Spur Speed. Gdy pragnie się bardziej dynamicznej jazdy, połączona moc 782 PS silnika Bentley V8 – o 147 PS większa niż w poprzednim modelu – i silnika elektrycznego zapewniają rewelacyjne osiągi, przekraczając próg 0-60 mph w zaledwie 3.3 sekundy (0-100 km/h w 3.5 sekundy) – o pół sekundy szybciej od swojego poprzednika. Niewiele pojazdów na świecie może się pochwalić taką wszechstronnością; żaden z nich nie robi tego z taką finezją, równowagą czy luksusem jak nowy Flying Spur, co uzasadnia twierdzenie Bentleya, że to jego pierwszy czterodrzwiowy supersamochód.

Chociaż zewnętrzny design w dużej mierze zachowuje znany, muskularny, ale elegancki wygląd trzeciej generacji Flying Spur wprowadzonej w 2019 roku, to prawdziwe zmiany zachodzą pod skórą samochodu – z zupełnie nowym układem napędowym połączonym z nową architekturą elektryczną, która wprowadza najnowocześniejszy zestaw technologii motoryzacyjnej zamontowany w każdym prawdziwym luksusowym sedanie.

Aktualizacje wnętrza poprawiają już i tak wyśmienite wnętrze Flying Spur, wprowadzając nowe opcje przeszyć, 3D diamentowe skórzane wykończenie na drzwiach i słupkach, a także dodatkowe funkcje wellness, w tym inteligentną jonizację powietrza oraz możliwość automatycznej regulacji postawy na wszystkich czterech siedzeniach, co zapewnia jeszcze większy potencjał nieograniczonej personalizacji. W międzyczasie wprowadzenie aplikacji My Bentley App Studio przynosi szereg użytecznych aplikacji bezpośrednio pod palce kierowcy.

Wyższa wydajność, niższe emisje

Układ napędowy Ultra Performance Hybrid z napędem na wszystkie koła Flying Spur Speed łączy zaawansowany silnik V8 o mocy 600 PS o pojemności 4.0 litrów z silnikiem elektrycznym o mocy 190 PS, który jest starannie zintegrowany w ośmiobiegowej skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem. W trybie Sport ten układ napędowy osiąga pełne 782 PS i 1,000 Nm, a natychmiastowy moment obrotowy silnika elektrycznego uzupełnia charyzmatyczny dźwięk silnika V8. W porównaniu do wcześniejszego modelu Speed, nowy Flying Spur Speed dostarcza wyższy moment obrotowy przy niższych obrotach silnika, wyższy maksymalny moment obrotowy oraz wyższą moc w całym zakresie obrotów.

Moment obrotowy systemu wzrósł o ponad 11 procent w porównaniu do opuszczonego modelu Flying Spur Speed napędzanego silnikiem W12, z 900 Nm do 1000 Nm (738 lb ft). Moc systemu również wzrosła o 19 procent, z 659 PS do 782 PS. To czyni nowy Flying Spur najsilniejszym sedanem marki Bentley w historii.

Nowy silnik V8 o mocy 600 PS, 800 Nm (590 lb ft) – bez tradycyjnego systemu podciśnienia oraz z przyspieszeniem ciśnienia wtrysku paliwa do 350 bar (zwiększonym z 200 bar) zapewnia czystsze spalanie i poprawione emisje. Dzięki temu, że silnik elektryczny niweluje opóźnienie turbosprężarki, zastosowano podwójne turbosprężarki o pojedynczym biegu – co redukuje złożoność i pozwala na osiąganie wyższych temperatur, minimalizując emisje. Dlatego nie jest wymagany sprzęt do dezaktywacji cylindrów, ponieważ silnik można całkowicie wyłączyć podczas korzystania z silnika elektrycznego.

W czystym trybie elektrycznym silnik E dostarcza 190 PS i 450 Nm momentu obrotowego, co jest więcej niż wystarczające, aby utrzymać tempo z ruchem w większości sytuacji, podczas gdy bateria o pojemności 25.9 kWh oferuje do 47 mil (76 km) zasięgu elektrycznego (na cyklu jazdy UE). Łącznie, V8 i silnik E zapewniają nowemu Flying Spur całkowity zasięg wynoszący 515 mil (829 km). Pełny tryb elektryczny można włączyć przy prędkości do 87 mph / 140 km/h, z przyspieszeniem do 75 procent. Bateria może być całkowicie naładowana w zaledwie 2¾ godziny dzięki znacznym usprawnieniom w ładowarce i pojemności baterii, przy maksymalnej mocy ładowania 11 kW.

System napędu zarządza przepływem energii w zależności od wybranego trybu – w tym czystym EV, elektrycznym wsparciu, regeneracyjnym hamowaniu – a co najważniejsze dla nowego Flying Spur – w trybie ładowania, w którym silnik napędza koła i ładował baterię jednocześnie.

Układ Bentley Performance Active Chassis jest standardowym wyposażeniem Flying Spur Speed. Funkcje nowego, zaawansowanego układu obejmują Bentley Dynamic Ride i napęd na wszystkie koła, w połączeniu z elektronicznie sterowanym ograniczonym poślizgiem, podczas gdy nowa generacja oprogramowania sterującego ESC umożliwia dostęp do różnych stylów jazdy i zapewnia niezawodną przyczepność w każdych warunkach. Dzięki nowemu rozkładowi masy samochodu z tyłu wynoszącemu 48.3 : 51.7, systemy podwozia i ESC oferują mechanicznie zoptymalizowaną platformę do zapewnienia ostatecznego wyrafinowania. System wykorzystuje aktywne wektory momentu obrotowego z przodu do tyłu przez centralny dyferencjał oraz precyzyjne wektory na każdej osi za pomocą hamulców.

Nowe, nowoczesne tłumiki z podwójnym zaworem umożliwiają osobne sterowanie tłumieniem odbicia i kompresji, co tworzy wyraźne różnice w dynamice pomiędzy trybami Comfort, Bentley i Sport. Kontrola nad nadwoziem z poprzedniej generacji w trybie Sport została zachowana, podczas gdy komfort jazdy w trybie Comfort jest znacznie poprawiony.

Ekspresyjny i wyjątkowy design

Sportowy charakter nowego Flying Spur Speed podkreśla najnowsze ulepszenie designu. Jasne wykończenie w ciemnym odcieniu nadaje zewnętrzu sportowy, techniczny wygląd, podczas gdy nowa, charakterystyczna kratka, przedni zderzak i tylny dyfuzor tworzą świeży, celowy wygląd. Pakiet aerodynamiki w specyfikacji Styling jest teraz wykończony w kolorze nadwozia, aczkolwiek właściciele mogą wybrać wykończenie z włókna węglowego.

Nowe lampy powitalne LED umieszczone w drzwiach projektują animowaną wersję logo Bentley Wings na ziemię za każdym razem, gdy otwierane są przednie drzwi. To nowe wykorzystanie technologii „light sculpture” Bentleya nawiązuje do jej pierwszej aplikacji w coupe Batur, zbudowanym przez Mulliner.

Nowe koło o średnicy 22″ Ten Swept Spoke jest dostępne w dwóch wykończeniach (szare malowane i jasne mechaniczne oraz czarne malowane), a także w dwóch innych wzorach 22″ dostępnych w różnorodnych wykończeniach malowanych, czarnych malowanych, ciemnych i matowych.

W przestronnej kabinie pasażerowie cieszą się najnowszym wyrazem znanego designu i rękodzieła Bentleya, z nowymi projektami siedzeń, które charakteryzują się 3D diamentowym pikowaniem oraz zmienionym wzorem perforacji w centralnej części siedzenia. Precyzyjnie wykonane 3D diamentowe wykończenie zdobi wnętrza drzwi i słupki B. Uzupełniając zewnętrzne ciemno-tinowe wykończenie, nowa (i opcjonalna) specyfikacja wykończenia w ciemnym chromie nadaje nowoczesny wygląd i zapewnia stonowany charakter wnętrza. Dotyczy to uchwytów drzwiowych, przełączników, krat głośnikowych oraz wielu innych obszarów kabiny. Nowa grafika instrumentów kierowcy dopełnia pakiet ulepszeń designu, podczas gdy uznawany wyświetlacz rotacyjny Bentley z wyborem 12.3″ wyświetlacza w wysokiej rozdzielczości, trzech analogowych wskaźników lub nieprzerwanej strony ręcznie wykonanej okleiny wciąż jest dostępny jako opcja.

Klienci mają do wyboru dziesiątki miliardów możliwości konfiguracji – zanim wejdą w nieskończony świat możliwości oferowany przez specjalistyczny dział Bentleya zajmujący się budową samochodów, Mulliner. Możliwość stworzenia całkowicie unikalnego Flying Spur, dopasowanego do ich gustów i osobowości, podkreśla zdolność samochodu do dostarczania mocy możliwości.

Paleta kolorów lakierów obejmuje 101 kolorów, które mogą być rozszerzone na dowolny kolor z przeszłości Bentleya, a także dostępne jest dopasowanie lakieru na zamówienie. Dla wnętrza dostępnych jest 22 podstawowych kolorów skóry, 11 odcieni pomocniczych i cztery podziały kolorów, co oznacza, że tylko w przypadku skóry istnieje ponad 700 kombinacji kolorów, zanim dodamy kontrastowe przeszycia, wypustki czy unikalne cechy. Skóry uzupełniają osiem opcji forniru drewnianego oraz dodatkowe trzy wykończenia techniczne – które mogą być wykorzystane jako pojedyncze lub podwójne wykończenia i mogą również być dopasowane kolorystycznie do dowolnej skóry wewnętrznej lub lakieru zewnętrznego.

W nowym Flying Spur oferowany jest wybór trzech systemów audio. Standardowy system zawiera 10 głośników i 650 watów, podczas gdy system Bang & Olufsen o mocy 1,500 W z 16 głośnikami i podświetlanymi kratkami głośników skierowany jest do klientów związanych z stylem życia. Dla prawdziwych audiofilów oferowany jest system Naim o mocy 2,200 W z 19 głośnikami i aktywnymi przetwornikami basowymi wbudowanymi w przednie siedzenia oraz ośmioma trybami dźwiękowymi. Szyby akustyczne o podwójnej szybie pozostają w użyciu dla szyby przedniej i bocznych, co skutkuje 9-decibelowym zmniejszeniem hałasu zewnętrznego w porównaniu do nieakustycznego szkła.

Wygoda, wellness i bezpieczeństwo

Czwarta generacja Flying Spur Speed korzysta z najnowszej iteracji architektury elektrycznej, co pozwala na znaczący krok naprzód w technologii infotainment i asystencji kierowcy. Rezultatem jest płynne doświadczenie w zakresie wellness, asystencji kierowcy, systemów infotainment i usług połączonych samochodów.

Po raz pierwszy w Flying Spur dostępna jest opcjonalna specyfikacja Wellness Seating dla wszystkich czterech siedzeń. Obejmuje ona automatyczny klimat siedzeń i regulację postawy, która mierzy i utrzymuje idealną temperaturę ciała dzięki strefowemu ogrzewaniu i wentylacji, oraz płynnie i bezpiecznie dostosowuje nacisk na mięśnie pasażerów w trakcie jazdy, aby zminimalizować zmęczenie.

Wyświetlacz otoczenia (pokazywany w panelu instrumentów kierowcy) wspiera i umożliwia jazdę w trybie półautonomicznym, pokazując kierowcy, jak samochód reaguje na inne pojazdy. Zrozumienie przez pojazd otoczenia pozwala na inteligentną asystę parkowania – najnowszą generację systemu samoparkowania z kontrolą prędkości.

Wellness i komfort kierowcy i pasażerów są dodatkowo poprawione dzięki systemowi klimatyzacji, który teraz zawiera jonizatory powietrza, nowy filtr cząstek stałych oraz wyświetlacze pokazujące jakość powietrza na zewnątrz i wewnątrz pojazdu. System synchronizuje się również z nawigacją satelitarną samochodu, wiedząc, kiedy może być konieczne poprawienie jakości powietrza w kabinie (na przykład przez recyrkulację powietrza w kabinie, gdy znajduje się w tunelu).

Udoskonalenia wprowadzono w istotnych funkcjach takich jak bezprzewodowy Apple CarPlay, bezprzewodowy Android Auto oraz aktualizacje map w trybie over-the-air. Oprócz tych funkcji, klienci, którzy wybiorą połączenie swojego telefonu komórkowego, będą cieszyć się usługami połączonego samochodu, w tym:

Zdalny status ładowania, umożliwiający monitorowanie i kontrolowanie ładowania pojazdu podczas podłączenia
Zdalna pomoc w parkowaniu – umożliwiająca klientowi parkowanie lub wezwanie pojazdu zdalnie z telefonu
Zdalne wstępne klimatyzowanie kabiny – zapewniające ustawienie klimatu w samochodzie przed rozpoczęciem jazdy, w tym ogrzewanie siedzeń
Każdego roku będą dostępne nowe funkcje, takie jak przewidywanie zielonych świateł – które coraz częściej aktywowane są w dużych miastach w USA i Europie, umożliwiając „magiczną” jazdę przez centrum miasta.

Nowe My Bentley App Studio to najnowszy dodatek do cyfrowego ekosystemu Bentleya dla klientów. Klienci mogą uzyskać dostęp do różnych aplikacji samochodowych i zewnętrznych, które można pobrać bezpośrednio do systemu infotainment, niezależnie od smartfona. Aplikacje obejmują muzykę, wideo, gry, nawigację, parkowanie i ładowanie. Aplikacje są płynnie wdrażane w systemie infotainment i mogą być używane bezpiecznie i niezawodnie, nawet podczas jazdy. Portfel aplikacji jest dostosowywany specjalnie do każdego rynku.

Spur of The Moment

Aby uczcić premierę nowego Flying Spur, Bentley nawiązał współpracę z ikonami świata motorsportu – zarówno młodymi, jak i starszymi. Mistrz F1 z 1996 roku Damon Hill dołącza do wschodzącej gwiazdy i kierowcy Williams F1 Academy Lia Block w dynamicznej prezentacji możliwości samochodu na torze, z niespodzianką na końcu filmu od innego byłego kierowcy F1 i obecnej legendy nadawania Martina Brundle’a – który przyjeżdża w Bentleya EXP Speed 8, którego prowadził dla Bentleya podczas 24 godzin Le Mans w 2001 roku.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.