Zazwyczaj BMW wprowadzało jedną modernizację dla każdej generacji swoich pojazdów, dlatego producent zaskoczył wszystkich, gdy w 2024 roku zaprezentował drugie odświeżenie siódmej generacji serii 3.
Po niemal pół wieku i sprzedaży ponad 20 milionów egzemplarzy na całym świecie, seria 3 stała się sukcesem. Kompaktowy sedan klasy średniej ewoluował z skromnego pojazdu dwudrzwiowego do całej gamy modeli, w tym sedanów, kabrioletów, coupe oraz kombi. W 2014 roku producent podzielił ofertę na serię 3 i serię 4. Pierwsza z nazw pozostała w użyciu dla kombi i sedanów, podczas gdy druga dotyczyła kabrioletów i coupe z dwoma lub czterema drzwiami. W związku z tym, gdy BMW wprowadziło siódmą generację serii 3 w 2018 roku, oferowało ją tylko jako czterodrzwiowy sedan lub kombi. W 2022 roku producent odświeżył ofertę, więc klienci spodziewali się zupełnie nowego modelu na 2026 rok. Zaskakująco jednak, w 2024 roku niemiecka marka zaprezentowała drugą modernizację modelu G20. Producent wolał określenie Life Cycle Impulse (w skrócie LCI).
Jednym z najważniejszych aktualizacji stylizacji były reflektory, które oferują diody LED, adaptacyjne diody LED lub Matrix-LED, w zależności od wersji. Wraz z tą odświeżoną wersją BMW zrezygnowało z już znanego motywu „aniołków”, który charakteryzował się podświetleniem wokół głównych świateł, a zamiast tego wprowadzono elementy w kształcie przecinka dla świateł do jazdy dziennej. Pomiędzy nimi, sedan serii 3 z 2025 roku miał przeprojektowany, bardziej kanciasty, poziomy grill chłodnicy. Klienci mogli wybierać spośród trzech pakietów: standardowego, M-Pack oraz M-Pack Pro dla dolnego zderzaka. Wszystkie z nich miały szeroki wlot powietrza na środku oraz pionowe wloty powietrza dla kurtyn, które obniżały opór powietrza pojazdu. Pierwszy z nich miał mniejsze otwory, podczas gdy dwa pozostałe były wyższe. Dodatkowo, M-Pack Pro oferował również błyszczące czarne obręcze dla głównego grilla zamiast srebrnych jak w pozostałych dwóch.
Z boku, drugie odświeżenie modelu G20 miało długi przód, w którym z łatwością można było umieścić silnik sześciocylindrowy w układzie liniowym. Wyprofilowane nadkola wyglądały niemal identycznie w całej gamie, poza potężnymi wersjami M3. Nie było znaczących aktualizacji w ogólnym designie pojazdu, chociaż producent oferował go z możliwością wyboru obręczy ze stopów o średnicach od 17 do 19 cali. Z tyłu, w zależności od wersji, silników i opcji, producent umieścił czarną, trapezoidalną listwę na dolnej części zderzaka. Ponadto, sportowe wersje mogły być wyposażone w szeroki dyfuzor flankowany bocznymi wydechami.
Wewnątrz, producent zainstalował zakrzywiony wyświetlacz, który łączył panel instrumentów z ekranem dotykowym systemu infotainment. Wraz z BMW serii 3 Touring 2025, producent wprowadził nowy system operacyjny BMW 8.5. Obejmuje on rozszerzoną rzeczywistość oraz nowe sterowanie dla systemu HVAC, z suwakami dotykowymi na stałe umiejscowionymi w dolnej części ekranu infotainment. Klienci mogli personalizować swoje pojazdy nowymi kierownicami z oznaczeniem M, które miały znacznik o godzinie 12. Oprócz standardowych foteli komfortowych, dostępne były również fotele z wysokimi boczkami. Na konsoli centralnej samochód był dostępny z różnymi wykończeniami, które otaczały panel sterujący przyciskami dla automatycznej skrzyni biegów, trybów jazdy oraz hamulca ręcznego. Z tyłu, kanapa była wystarczająco szeroka dla trzech osób, ale wysoki tunel środkowy ograniczał przestrzeń na nogi dla osoby siedzącej pośrodku.
BMW oferowało model serii 3 Sedan 2025 z wyborem czterech silników benzynowych i czterech silników wysokoprężnych, wszystkie z turbo doładowaniem i elektryfikacją opartą na technologii 48-woltowej. Ponadto, wersja 330e z napędem hybrydowym była w stanie pracować w trybie elektrycznym przez około 101 km (63 mile), znacząco poprawiając efektywność paliwową bez poświęcania komfortu czy osiągów. Wszystkie wersje silnikowe były połączone z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów z zintegrowanym silnikiem elektrycznym, co było bardzo efektywne w przypadku wersji hybrydowych i mild-hybrydowych.
Od niemal 50 lat seria BMW 3 jest esencją marki BMW. Uosabia sportową przyjemność z jazdy w klasie premium średniej wielkości i wielokrotnie wnosi znaczący wkład w design, dynamikę jazdy oraz innowacje technologiczne w tym segmencie, przez siedem generacji modeli. Charakter obecnej generacji BMW 3 także stanowi przykład nieustającego postępu. Rozległe zmiany wprowadzone w modelu na rok 2022 w obszarach designu, napędu, cyfryzacji i wyposażenia będą teraz kontynuowane świeżym pakietem aktualizacji, które wyniosą wizualny urok i nowoczesność aut na nowe poziomy. Nowe akumulatory wysokiego napięcia zwiększają zasięg elektryczny modeli typu plug-in hybrid do maksimum 101 kilometrów (63 mile) w cyklu WLTP. Nowe strojenie podwozia jeszcze bardziej poprawia równowagę między sportowymi osiągami a komfortem. A jeśli chodzi o cyfryzację w nowym BMW 3 Sedan i nowym BMW 3 Touring, system operacyjny BMW 8.5 stanowi bazę dla niezwykle intuicyjnej i komfortowej obsługi — za pośrednictwem ulepszonego systemu BMW iDrive z QuickSelect — oraz dla rozszerzonych funkcji nawigacyjnych, w tym Augmented View.
Te nowe innowacje technologiczne są wspierane przez precyzyjne modyfikacje designu zewnętrznego i wewnętrznego. Nowe kolory nadwozia i aluminiowe felgi podkreślają aurę sportowej elegancji emanującej z Sedana i Touringa. Wnętrze z nowo zaprojektowanymi kierownicami i deską rozdzielczą, a także wyrafinowanymi funkcjami wyposażenia, takimi jak aplikacje szklane CraftedClarity, oferuje przyjemność z jazdy w atmosferze nowoczesności premium.
Nowe BMW 3 Sedan i nowe BMW 3 Touring będą miały swoją światową premierę z rozpoczęciem produkcji w lipcu 2024 roku. Oba modele będą produkowane w zakładzie BMW Group w Monachium. BMW 3 Sedan będzie także produkowane w zakładzie BMW Group w San Luis Potosí w Meksyku. Nowe BMW 3 Sedan na rynek chiński będzie produkowane w zakładzie Tiexi w Shenyang, zarządzanym przez joint venture BMW Brilliance Automotive (BBA).
BMW 3 jest liderem rynku w segmencie premium
Najważniejsze rynki sprzedaży nowego BMW 3 to Chiny, Niemcy, Wielka Brytania i inne kraje europejskie oraz USA. Dotyczy to w szczególności modelu Sedan, podczas gdy wersja Touring cieszy się szczególnym zainteresowaniem w Europie. Jej charakterystyczny design oraz praktyczny charakter oznaczają, że również jest popularna w Japonii, Korei Południowej, Tajwanie, Hongkongu, Australii i Nowej Zelandii.
BMW 3 od swojego debiutu w 1975 roku uosabia przyjemność z jazdy, elegancki sportowy design i nieprzerwany postęp technologiczny. Dlatego też kompresuje cechy charakterystyczne marki w szczególnie skondensowanej formie. Do tej pory sprzedano na całym świecie ponad 20 milionów egzemplarzy BMW 3, przy czym obecna, siódma generacja modeli odpowiada za niemal trzy miliony z nich. Ostatnie dane wskazują, że BMW 3 jest liderem rynku w segmencie premium klasy średniej w Chinach, Europie i USA. Stan na dziś mówi, że co ósmy pojazd dostarczony przez markę na całym świecie to 3. W niektórych rynkach udział modeli 3 w całkowitej sprzedaży BMW sięga 25-35 procent.
Jedną z wyróżniających cech gamy BMW 3 jest szeroka gama dostępnych jednostek napędowych. Zarówno Sedan, jak i Touring można zamówić z wyborem czterech silników benzynowych i czterech diesli. Oba modele oferują najwyższą parę modeli M Performance z silnikami sześciocylindrowymi w układzie rzędowym. Warianty typu plug-in hybrid zyskały ostatnio szczególną popularność — rozwój, który nowe aktualizacje w technologii akumulatorów wysokiego napięcia i ładowania mają zamiar kontynuować. Wykresy sprzedaży 3 przewodzą modele BMW 320i Sedan. Około trzech czwartych globalnie dostępnych wariantów Sedana dostarczanych jest z silnikiem benzynowym. Z kolei około 40 procent modeli BMW 3 Touring specyfikowanych jest z silnikiem diesla, a pozostałość jest podzielona równo pomiędzy warianty benzynowe i hybrydowe plug-in.
Szereg nagród potwierdza atrakcyjność BMW 3
Oprócz utrzymującej się popularności na rynkach motoryzacyjnych na całym świecie, BMW 3 zdobyło również stale rosnącą liczbę prestiżowych nagród przyznawanych przez jury i plebiscyty czytelników. W 2023 roku BMW 3 zdobyło zarówno pierwsze miejsce w klasie „Auto Trophy” przyznawanej przez czytelników niemieckiego magazynu motoryzacyjnego „Auto Zeitung”, jak i zwycięstwo w konkursie „Best Cars” prowadzonym przez inny niemiecki tytuł „auto, motor und sport”. Sedan i Touring zdobyły również szereg wyróżnień na rynkach poza Niemcami, w uznaniu ich dynamicznych cech, niezawodności i zaawansowanych funkcji wyposażenia.
Niezłomne zaangażowanie w redukcję śladu węglowego
Wysoce wydajne systemy napędowe, inteligentny lekki design i zoptymalizowane właściwości aerodynamiczne są kluczowymi czynnikami wpływającymi na doskonałą równowagę między przyjemnością z jazdy a niskim zużyciem paliwa i emisją spalin oferowaną przez nowe BMW 3. Technologia mild hybrid 48V stosowana w niektórych modelach zarówno zwiększa dostarczanie mocy, jak i poprawia wydajność. Maskownica, boczne panele, podwozie silnika, sprężyny przednie i liczne elementy podwozia są wykonane z aluminium. Proporcja surowców wtórnych stosowanych w odlewach aluminiowych dla BMW 3 wynosi około 50 procent. A aluminiowe felgi oferowane dla Sedana i Touringa składają się z około 70 procent aluminium z recyklingu.
Zewnętrznie pozyskiwana energia elektryczna stosowana w produkcji nowego BMW 3 w zakładzie BMW Group w Monachium pochodzi ze źródeł odnawialnych. BMW 3 również przyczynia się do pomocy w spełnianiu przez grupę BMW rygorystycznych celów w zakresie CO2 poprzez konsekwentne zwiększanie efektywności pojazdów. Grupa BMW postawiła sobie za cel zmniejszenie emisji CO2 w cyklu życia pojazdu przynajmniej o 40 procent do 2030 roku w porównaniu z 2019 rokiem. Najpóźniej do 2050 roku firma dąży do osiągnięcia zerowych emisji CO2e w całym łańcuchu wartości.
Grupa BMW kontynuowała redukcję emisji CO2 w swojej flocie na europejskich rynkach motoryzacyjnych w 2023 roku. Firma odnotowała wstępną wartość 102,1 gramów na kilometr w cyklu WLTP — 20 procent poniżej celu 128,5 g/km ustalonego przez Unię Europejską.
Postępowa aura, wyrafinowana atmosfera
Sportowa elegancja i nowoczesność definiują design nowego BMW 3 Sedan oraz nowego BMW 3 Touring jak nigdy dotąd. W obecnej generacji modeli ich charakter skoncentrowany na przyjemności z jazdy wyraża się w wyraźnych liniach i hojnie rzeźbionych powierzchniach. Wyrafinowany design grilla nerkowego BMW i podwójnych okrągłych świateł — obu znaków rozpoznawczych marki — nadaje frontowi niepowtarzalny wygląd. Zauważalne przednie i tylne zderzaki podkreślają dynamiczny profil samochodów, który można dalej podkreślić, wybierając opcjonalny pakiet M Sport lub M Sport Package Pro.
BMW 3 można teraz zamówić również z nowymi kolorami nadwozia i alufelgami, co dodaje dodatkowego akcentu indywidualizacji. Wnętrze, a zwłaszcza postępowa aura kokpitu z BMW Curved Display, jest wzbogacona o nowe kierownice, wizualne modyfikacje deski rozdzielczej i zmodernizowane elementy dekoracyjne. Powierzchnie siedzeń w nowej wersji M Performtex są częścią pakietu M Sport lub są standardowo obecne w modelach M Performance.
Nowe aktualizacje designu wzmacniają sportową elegancję zewnętrzną
Paleta kolorów zewnętrznych dostępnych dla nowego BMW 3 Sedan i nowego BMW 3 Touring obejmuje dwa solidne i siedem metalicznych wykończeń. Nowe dodatki do gamy to Arctic Race Blue metallic i Fire Red metallic.
Wybór opcjonalnych aluminiowych kół również powiększa się o atrakcyjne nowości. Samochody z pakietem M Sport będą dostępne z nowymi 19-calowymi aluminiowymi felgami w podwójnym wzorze, które nadają ich bocznemu widokowi jeszcze bardziej dynamiczny wygląd. Klienci mogą zamawiać te felgi w wykończeniu Jet Black lub w wariancie dwu kolorowym. W międzyczasie oferta BMW Individual dla modeli Sedan i Touring obejmuje również nowe 19-calowe aluminiowe felgi w wzorze Y-spoke i w dwu kolorowym wykończeniu. Wszystkie nowe alufelgi są wyposażone w opony w różnych rozmiarach.
Postępowy kokpit z nowymi sportowymi skórzanymi kierownicami
Wnętrze modeli Sedan i Touring wprowadza również zaawansowane nowe funkcje, które pomagają nadać kokpitowi czysty i minimalistyczny wygląd. Nowo zaprojektowane kierownice dodają intensywności do wrażeń z jazdy. Postępowy premium charakter samochodów pokazują także wysokiej jakości materiały i nowe elementy wykończeniowe wewnętrzne. Opcjonalny panel instrumentów Luxury w Sensatec ma dalszą wyrafinowaną strukturę powierzchni oraz dekoracyjne szycie w kontrastowym kolorze.
Najnowszej generacji kierownice w nowym BMW 3 Sedan i nowym BMW 3 Touring wyróżniają się nowoczesnym i sportowym designem. Oba modele standardowo wyposażone są w fundamentalnie zaprojektowaną sportową skórzaną kierownicę z poligonową obręczą w designie z dwoma ramionami. Pakiet M Sport wprowadza nową skórzaną kierownicę M o trzech ramionach, spłaszczonej obręczy i dyskretnym oznakowaniu w pozycji 12. Obie nowo zaprojektowane kierownice mają podświetlane przyciski wielofunkcyjne oraz łopatki zmiany biegów. Standardowo zamontowane łopatki umożliwiają szczególnie szybkie manualne interwencje w procesie wyboru biegów i podkreślają sportowy charakter nowego BMW 3.
Cyfrowa klimatyzacja, wybieralne nastroje świetlne
Wprowadzenie najnowszej generacji BMW iDrive z QuickSelect oparty na systemie operacyjnym BMW 8.5 w nowym BMW 3 Sedan i nowym BMW 3 Touring przynosi również zoptymalizowaną obsługę funkcji wentylacji i klimatyzacji. Koncepcja obsługi koncentrująca się na sterowaniu dotykowym i naturalnym języku umożliwia dalsze zmniejszenie liczby fizycznych przycisków i sterowników w kokpicie. Wybór temperatury, intensywności wentylacji, ogrzewania siedzeń oraz — jeśli to określone — ogrzewania kierownicy można teraz dostosować na wyświetlaczu BMW Curved Display lub za pomocą polecenia głosowego przy pomocy BMW Intelligent Personal Assistant. Nowe pokrętła regulacyjne dla kratki wentylacyjnej w centralnej części deski rozdzielczej oraz po stronie kierowcy i pasażera z przodu pozwalają na regulację intensywności i kierunku przepływu powietrza za pomocą ruchów obrotowych i nachylonych.
Oświetlenie wnętrza teraz obejmuje oświetlenie kaskadowe, wbudowane w wykończenie wokół centralnych wentylacji jako standard. Można je dostosować pod względem koloru i jasności wedle gustu użytkownika, a użytkownicy mogą wybierać spośród dziewięciu światów kolorów. Ich wybór kolorów i ustawień jasności jest przechowywany w ramach ich profilu. Jeśli określono opcjonalne oświetlenie ambientowe (standard w modelach M Performance), indywidualnie dostosowywane nastroje światła rozciągają się również na przednie strefy nóg, schowek w przedniej części konsoli centralnej oraz konturowe linie wykończenia panelu drzwi. Funkcjonalność oświetlenia wnętrza obejmuje również atmosferyczną animację powitania i pożegnania, a także sygnały świetlne wskazujące na nadchodzące połączenie telefoniczne oraz opcjonalne otwarte drzwi.
Nowe powierzchnie siedzeń w M Performtex
Alternatywnie do standardowych czarnych powierzchni siedzisk z materiału, nowy BMW 3 Sedan i nowy BMW 3 Touring mogą być również zamawiane z fotelami sportowymi w perforowanej Sensatec. Są dostępne w kolorze czarnym, Tacora Red lub Cognac. Opcjonalne wykończenie skórą Vernasca jest teraz oferowane w czterech wariantach kolorystycznych.
Czarne powierzchnie siedzeń sportowych w nowym wykończeniu M Performtex ucieleśniają postępową sportową atrakcyjność. Są one częścią pakietu M Sport lub są standardowym wyposażeniem modeli M Performance. Ta innowacyjna tkanina welurowa łączy wysoką jakość materiałów i sportowy design z niską wagą oraz zoptymalizowaną metodą produkcji zrównoważonego rozwoju. Samochody z pakietem M Sport oraz modele M Performance można również zamówić z fotelami sportowymi i sportowymi fotelami M w skórze Vernasca z czarnymi powierzchniami i niebieskim kontrastowym przeszyciem.
Nowe elementy wykończeniowe wnętrza, ekskluzywne akcenty z CraftedClarity
Rozległe zmiany zostały również wprowadzone do gamy elementów wykończeniowych wnętrza. Matt Dark Graphite standardowo występuje w nowej edycji BMW 3, podczas gdy Fineline Light z otwartymi porami oraz szare drewno niebieskie o otwartych porach, jak również warianty z włókna węglowego i aluminium Rhombicle Anthracite, można znaleźć na liście opcji.
Wykorzystanie materiałów o bardzo wysokiej jakości pozwala również na włączenie charakterystycznych akcentów w innych obszarach wnętrza, aby zwiększyć jego nowoczesny premium charakter. Na przykład klienci mogą teraz określić aplikacje szklane CraftedClarity – kolejny nowy dodatek do listy opcji. Nadają one dźwigni zmiany biegów, kontrolerowi BMW iDrive oraz przyciskowi Start/Stop szczególną aurę ekskluzywności, zarówno wizualnie, jak i w dotyku.
Rozbudowane standardowe wyposażenie, wysokiej jakości opcje
Standardowe wyposażenie nowego BMW 3 Sedan i nowego BMW 3 Touring obejmuje 17-calowe (modele plug-in hybrid: 18-calowe) aluminiowe felgi, M High-gloss Shadow Line, lusterko wsteczne z automatyczną funkcją przeciwwskazującą i asystenta parkowania, w tym kontrolę odległości parkowania (PDC) z czujnikami z przodu i z tyłu. Standardowo zamontowane są także automatyczna klimatyzacja trzy strefowa oraz BMW Live Cockpit Plus z całkowicie cyfrowym wyświetlaczem BMW Curved Display w tym system nawigacji BMW Maps.
Model Touring standardowo wyposażony jest w automatyczną obsługę tylnej klapy oraz oparcie tylnej kanapy dzielone w proporcjach 40:20:40, co jest dostępne jako opcja dla Sedana. Wśród najbardziej atrakcyjnych elementów na liście indywidualnych opcji, które pozwalają klientom dostosować wnętrze do swoich wymagań i gustów, znajdują się — obok foteli sportowych i oświetlenia ambientowego — system audio surround Harman Kardon, ogrzewanie wstępne, elektrycznie sterowany szklany dach dla Sedana i panoramiczny szklany dach dla modelu Touring.
Większy zasięg elektryczny dla modeli plug-in hybrid i poprawiony komfort jazdy
Dzięki wyborowi czterech silników benzynowych i czterech diesli z technologią BMW TwinPower Turbo — w tym wyjątkowo mocnych jednostek sześciocylindrowych dla modeli M Performance — oraz technologii hybrydowej plug-in i inteligentnemu systemowi napędu na wszystkie koła BMW xDrive dla licznych wariantów modeli, BMW 3 oferuje większą różnorodność systemów napędowych niż jakakolwiek inna gama modeli w portfolio marki. Wszystkie nowe modele BMW 3 Sedan i nowe BMW 3 Touring są standardowo wyposażone w ośmiobiegową skrzynię Steptronic, dającą możliwość szybkiego ręcznego wyboru biegów za pomocą łopatek na kierownicy.
Różne dostępne silniki dla BMW 3 generują moc od 110 kW/150 KM do 210 kW/286 KM. Do tych jednostek dołącza również sześciocylindrowy silnik benzynowy o mocy 275 kW/374 KM oraz 250 kW/340 KM silnik diesla w modelach M Performance (patrz osobny rozdział). Zarówno silnik benzynowy w układzie rzędowym, jak i wszystkie silniki diesla są wyposażone w technologię mild hybrid, która zapewnia bardziej dynamiczne dostarczanie mocy i większą efektywność. W tym celu ich starter generator 48V dostarcza dodatkowe 8 kW/11 KM.
Nowy akumulator wysokiego napięcia dla modeli plug-in hybrid
Modele typu plug-in hybrid w nowej gamie BMW 3 posuwają elektryfikację o krok dalej. Skondensowana oferta składa się teraz z modeli BMW 330e Sedan i BMW 330e Touring, które są dostępne zarówno z klasycznym napędem na tylne koła, jak i BMW xDrive. Ich technologia napędu obejmuje czterocylindrowy silnik benzynowy i silnik elektryczny zintegrowany z ośmiobiegową skrzynią Steptronic, które generują połączoną moc systemową 215 kW/292 KM.
Przedstawiciele modeli plug-in hybrid z najnowszej edycji BMW 3 mogą poszczycić się jeszcze większą efektywnością i znacznie dłuższym zasięgiem elektrycznym. Dzięki przejściu na nowy akumulator wysokiego napięcia o pojemności 19,5 kWh użytecznej energii, wyprodukowany przy użyciu piątej generacji technologii BMW eDrive, ma on znacznie wyższą gęstość energetyczną niż akumulator wcześniej stosowany w modelach BMW 3 typu plug-in hybrid.
Nowa bateria wysokiego napięcia BMW Gen5 to krok naprzód, przynosząc poprawę w każdej istotnej statystyce technicznej. Wysoka gęstość energetyczna na poziomie ogniwa i pakietu akumulatorów łączy się z wyższymi napięciami, co prowadzi do znacznego zwiększenia efektywności systemu. Ostatecznie skutkuje to znacznie dłuższym zasięgiem elektrycznym dla kierowcy. Chociaż użyteczna energia akumulatora wysokiego napięcia niemal podwoiła się, ilość miejsca w wnętrzu oraz w bagażniku pozostała niezmieniona, podobnie jak pojemność zbiornika paliwa.
Te ostatnie nowinki w technologii akumulatorów otwierają większe możliwości korzystania z przyjemności jazdy wyłącznie elektrycznej w BMW 3. Zasięg elektryczny wynosi od 85 do 101 kilometrów (53 – 63 mile) dla nowego BMW 330e Sedan, od 81 do 96 kilometrów (50 – 59 mil) dla nowego BMW 330e xDrive Sedan, od 87 do 98 kilometrów (54 – 61 mil) dla nowego BMW 330e Touring i od 84 do 91 kilometrów (52 – 57 mil) dla nowego BMW 330e xDrive Touring, co pozwala kierowcom na realizację nie tylko miejskich podróży i codziennych dojazdów z zerowymi lokalnymi emisjami, ale także dłuższych wypraw.
Nowa zaawansowana technologia ładowania jest również dostępna, pomagając kierowcom jak najczęściej korzystać z energii elektrycznej. Nowa jednostka ładująca wspiera trójfazowe ładowanie AC o mocy do 11 kW, co jest pierwszym przypadkiem tak wysokiej mocy dostępnej dla hybrydy plug-in od BMW. Dzięki temu akumulator wysokiego napięcia może być w pełni naładowany z zera w ciągu 2 godzin i 15 minut. Modele hybrydowe typu plug-in w nowej gamie BMW 3 są również teraz kompatybilne z najnowszą ofertą od BMW Charging: opcja Connected Home Charging stanowi podstawę do ładowania zoptymalizowanego pod kątem energii słonecznej i obciążenia.
Podwozie oferuje jeszcze lepsze połączenie sportowości i komfortu
Technologia podwozia nowego BMW 3 również korzysta z rygorystycznych prac rozwojowych. Zarówno wersje Sedan, jak i Touring od zawsze wyznaczały standardy dynamiki jazdy w swoich segmentach. Połączenie sportowego zacięcia i komfortu jazdy, za które 3 jest znane, zostało jeszcze bardziej udoskonalone we wszystkich wariantach modelowych dzięki serii celowych aktualizacji. Sztywniejsze mocowanie łączące tylne amortyzatory z karoserią jest jednym z środków zastosowanych do osiągnięcia tego celu.
Dzięki tym nieustannym staraniom rozwojowym kierowcy doświadczą znacznego wzrostu komfortu we wszystkich sytuacjach jazdy — niezależnie od warunków nawierzchni drogi i wybranego trybu jazdy — bez utraty tradycyjnej dynamiki 3. Ma to również pozytywny wpływ na akustykę, gdy samochód radzi sobie z szczytowymi siłami wywołanymi przez nawierzchnię drogi. W rezultacie jego prowadzenie emanuje jeszcze większą ogólną precyzją, opanowaniem i kontrolowalnością. Siła potrzebna do skręcenia kierownicy została również zredukowana w trybie Comfort, aby osiągnąć doskonały komfort kierowania podczas codziennej jazdy.
Alternatywnie do standardowej wersji, dostępne jest zawieszenie M Sport w składzie pakietu M Sport. Adaptacyjne zawieszenie M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami i zmiennym układem kierowniczym sportowym jest również dostępne w modelach z pakietem M Sport.
Zaawansowane systemy asystujące do jazdy i parkowania
Szeroki wybór systemów asystujących zwiększa komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy i parkowania w nowym BMW 3 Sedan i nowym BMW 3 Touring. Standardowo wprowadzone są system ostrzegania o kolizji z interwencją hamulca, Tempomat z funkcją hamowania oraz nowa funkcja inteligentnej pomocy w utrzymywaniu prędkości. Wyjątkowym dodatkowym wyposażeniem jest pakiet Driving Assistant Professional, który obejmuje asystenta kierowania i utrzymania pasa ruchu oraz aktywnego tempomatu z funkcją Stop&Go, a także automatyczny asystent ograniczenia prędkości, kontrolę prędkości na trasie, rozpoznawanie sygnalizacji świetlnej, asystenta unikania, ostrzeżenia na skrzyżowaniach z funkcją hamowania w mieście, ostrzeżenie o jeździe pod prąd oraz ostrzeżenie o ruchu przekraczającym z przodu.
Oprócz Park Distance Control, standardowy Parking Assistant umożliwia również automatyczne manewrowanie w miejsca parkingowe, a także ma kamerę Reversing Assist i asystenta cofania. Dostępna jest również opcja Parking Assistant Plus z funkcjami Surround View i Remote 3D View.
Elitarne modele sportowe o wyrazistym charakterze
Sportowy charakter nowego BMW 3 można doświadczyć w wysoce skoncentrowanej formie dzięki modelom Performance od BMW M GmbH. Wyposażone w potężne silniki sześciocylindrowe w układzie rzędowym, dedykowane ustawienie podwozia oraz charakterystyczne elementy designu M zarówno w wnętrzu, jak i na zewnątrz, wyjątkowa osobowość tych elitarnych modeli sportowych wyraźnie lśni zarówno w doświadczeniach z jazdy, jak i w ich wyglądzie. Teraz dostępna jest także nowa kierownica i nowa tapicerka siedzeń, aby odświeżyć kokpit.
Modele M Performance z nowej gamy 3 są dostępne z silnikiem benzynowym i diesla, każdy o pojemności 3,0 litrów i cechujących się typowymi dla M osiągami. Ich zdrowy apetyt na obroty i natychmiastowe dostarczanie mocy są wynikiem najnowszej technologii M TwinPower Turbo – dostosowanej indywidualnie do każdego silnika – oraz technologii mild hybrid 48V, której moc 8 kW/11 KM produkuje efekt elektrycznego wsparcia. Silniki sześciocylindrowe w modelach M Performance współpracują z ośmiobiegową skrzynią Steptronic Sport z ultrakrótkim działaniem zmiany biegów. System napędu na wszystkie koła BMW xDrive jest również standardowo dostępny, aby zwiększyć zwinność i przyczepność.
Sześciocylindrowy silnik benzynowy w BMW M340i xDrive Sedan i BMW M340i xDrive Touring generuje maksymalną moc 275 kW/374 KM i moment obrotowy 500 Nm (369 lb-ft). Z kolei BMW M340d xDrive Sedan oraz BMW M340d xDrive Touring napędzane są jednostką diesla w układzie prostym, dostarczającą 250 kW/340 KM i moment obrotowy 700 Nm (516 lb-ft). Zawieszenie M Sport z zmiennym układem kierowniczym sportowym, dyferencjał M Sport i hamulce M Sport są również standardowo wyposażone, aby zapewnić połączenie dynamicznych osiągów wzdłużnych i poprzecznych, precyzji oraz ekscytacji podczas prowadzenia, za które modele M są znane.
Indywidualny wygląd z charakterystycznymi cechami designu M
Osiągi tych elitarnych sportowców są wyraźnie sygnalizowane przez cechy designu M, stworzonymi w oparciu o techniczne wymagania dotyczące aerodynamiki i dostarczania powietrza do chłodzenia. Należą do nich duże wloty powietrza w przednim zderzaku, jak również pokrywy lusterek zewnętrznych M w wykończeniu czarnym i tylnym zderzaku z wyraźnie stylizowanym dyfuzorem. Modele BMW M340i xDrive Sedan oraz BMW M340d xDrive Sedan sportują również spojler M w kolorze nadwozia.
Grille nerkowe w wzorze siatki, ekskluzywne 18-calowe aluminiowe felgi M oraz trapezoidalne końcówki układu wydechowego dodatkowo podkreślają indywidualny wygląd czterech sportowych modeli. Są one również dostępne z opcjonalnym pakietem M Sport Package Pro.
Nowoczesna atmosfera sportowego samochodu w kabinie
W modelach M Performance szczegóły wyposażenia specyficzne dla M pomagają dostarczyć skoncentrowane doświadczenia z jazdy w nowoczesnej atmosferze sportowego samochodu. Czarne fotele sportowe tapicerowane nową tkaniną M Performtex są teraz standardem, podczas gdy dostępne są także fotele sportowe M pokryte skórą Vernasca w kolorze czarnym z niebieskim kontrastowym przeszyciem.
Nowa wersja skórzanej kierownicy M zwiększa intensywność doświadczenia wydajności dzięki spłaszczonej obręczy, czerwonym znacznikowi na środku i kontrastowemu przeszyciu w kolorach BMW M GmbH. Elementy wykończeniowe wnętrza w nowym wykończeniu Aluminium fine-brushed, wykończenia progów drzwi M, pedały M, pedał podłogowy M oraz grafika specyficzna dla M dla wyświetlacza BMW Curved Display to dalsze standardowe cechy, które nadają flagowym modelom sportowym ich wyjątkowy charakter.
Nowy system operacyjny BMW 8.5 i innowacyjne usługi cyfrowe
Najnowsza wersja wyświetlacza i systemu sterowania/obsługi BMW iDrive z QuickSelect jest wyposażona w nową edycję BMW 3 Sedan i BMW 3 Touring, umożliwiając intuicyjne sterowanie funkcjami pojazdu i dostęp do usług cyfrowych. Jest teraz oparty na systemie operacyjnym BMW 8.5 i charakteryzuje się nowym widokiem ekranu głównego oraz technologią QuickSelect umożliwiającą szybki dostęp, z poprawioną strukturą menu, inspirowaną urządzeniami elektroniki użytkowej.
Działając w tandemie z wyświetlaczem BMW Curved Display i BMW Intelligent Personal Assistant, nowy BMW iDrive jest jeszcze bardziej nastawiony na obsługę za pomocą dotyku i naturalnego języka. Funkcje klimatyzacji, w tym ogrzewanie siedzeń oraz — jeśli są zamontowane — ogrzewanie kierownicy, są teraz również sterowane cyfrowo.
BMW iDrive z QuickSelect umożliwia bezpośredni wybór funkcji z ekranu głównego z technologią szybkiego dostępu
Ekran główny BMW iDrive teraz nieprzerwanie wyświetla mapę systemu nawigacji w dużym formacie lub inny indywidualnie wybierany widok. Funkcja QuickSelect systemu również pave the way for a flatter menu structure, enabling the driver to select the desired function directly from the home screen without any need to enter submenus.
Po stronie kierowcy wyświetlacza sterowania znajduje się pasek widgetów do uzyskiwania dostępu, np. do funkcji multimedialnych lub telefonicznych, który można przewijać rozwijając jego zawartość w pionie. Przesuwając widget poziomo wyświetlane są dodatkowe powiązane informacje i opcje ustawień. Pasek widgetów można dostosować poprzez instalację nowych widgetów, usuwanie istniejących lub zmianę ich układu.
A ikona menu domowego na dolnej krawędzi wyświetlacza sterowania umożliwia powrót do ekranu głównego z dowolnej aplikacji jednym prostym dotknięciem palca. Ikony do bezpośredniego dostępu do menu klimatyzacji, menu Wszystkie aplikacje oraz, jeśli aktywowane, Apple CarPlay® i Android Auto™ również można znaleźć obok ikony menu domowego.
Ulepszona nawigacja z BMW Maps i Augmented View
System nawigacji BMW Maps, który wchodzi w skład standardowego BMW Live Cockpit Plus w nowej gamie 3, ułatwia wprowadzenie celów i może oferować dodatkowe informacje podczas jazdy. Dodatkowe nowe funkcje obejmują lepszą użyteczność filtrów, płaską strukturę menu z przyciskami dotykowymi wyświetlanymi bezpośrednio na widoku mapy oraz proaktywne rekomendacje tras.
Opcjonalny BMW Live Cockpit Professional dodaje nie tylko wyświetlacz Head-Up BMW, ale także funkcję Augmented View. To uzupełnia wyświetlacz map systemu nawigacji, pokazując na wyświetlaczu informacji wideo na żywo widok kierowcy i uzupełniając go kontekstowymi informacjami w czasie rzeczywistym. W przypadku złożonych skrzyżowań, na przykład, animowana strzałka kierunkowa jest integrowana w obrazie wideo, aby pomóc kierowcy w podjęciu najlepszej decyzji dotyczącej zaplanowanej trasy.
Indywidualne doświadczenie użytkownika z BMW ID i My BMW App
Dzięki wprowadzeniu systemu operacyjnego BMW 8.5 jeszcze łatwiej jest spersonalizować doświadczenie użytkownika w BMW 3, upraszczając proces powiązania pojazdu z BMW ID i My BMW App. Klienci początkowo logują się do pojazdu za pomocą swojego BMW ID, skanując kod QR przy pomocy swojego smartfona. Osobisty profil użytkownika jest automatycznie importowany. Synchronizowalne ustawienia są ładowane, a klucz wykryty w pojeździe jest powiązany z BMW ID.
Jednocześnie pojazd jest dodawany do aplikacji My BMW — uniwersalny interfejs, który służy jako brama do cyfrowego ekosystemu BMW. Umożliwia dostęp do informacji na temat statusu pojazdu, pozostałego zasięgu oraz wszelkich wymagań dotyczących serwisowania i konserwacji. W zależności od specyfikacji samochodu, umożliwia również dostęp do różnych funkcji zdalnych, takich jak lokalizowanie pojazdu lub blokowanie i odblokowywanie drzwi. Opcjonalna funkcja Remote 3D View daje kierowcom możliwość wywołania trzywymiarowego obrazu na żywo z otoczenia pojazdu na swoim smartfonie.
Możliwe jest również zdalne sterowanie procesem ładowania dla modeli typu plug-in hybrid z poziomu aplikacji My BMW. Oznacza to, że ładowanie akumulatora wysokiego napięcia może być rozpoczęte i zatrzymane, albo natychmiast, albo w określonym czasie. Wstępne ustawienia można również aktywować zdalnie za pomocą smartfona. Aplikacja My BMW dodatkowo oferuje przegląd historii ładowania.
Oprócz tego, aplikacja My BMW umożliwia użytkownikom przesyłanie adresów docelowych z ich smartfona do systemu nawigacyjnego pojazdu w celu planowania trasy lub uzyskiwanie dostępu do internetowego sklepu BMW ConnectedDrive, gdzie aktualizacje i dodatkowe funkcje dla nowego BMW 3 można inicjować, kupować lub przedłużać przez Internet. Funkcja „Moje podróże”, w tym Trener Efektywności oraz miesięczny przegląd, dostarcza użytkownikowi cennych danych i ocen dotyczących przebytej odległości, zużycia i średniej prędkości, a także oferuje pomocne wskazówki dotyczące efektywnej jazdy.
Optymalne połączenie z Personal eSIM i standardem mobilnym 5G
Oprócz wbudowanej karty SIM pojazdu, klienci mogą korzystać z Personal eSIM w nowym BMW 3 Sedan i nowym BMW 3 Touring jako standardu. Powiązana z BMW ID użytkownika, w pełni integruje pojazd w cyfrowym ekosystemie klienta. Personal eSIM umożliwia łatwe korzystanie z funkcji komunikacyjnych i łączności objętych osobną umową telefoniczną z samochodu — nawet w sytuacjach, gdy smartfon faktycznie nie znajduje się w pojeździe.
Personal eSIM umożliwia korzystanie ze standardu łączności mobilnej 5G. Umożliwia także przesyłanie danych przez hotspot WiFi za pomocą połączenia o niskim promieniowaniu z zewnętrzną anteną pojazdu. Wszystkie funkcje telefoniczne można obsługiwać za pomocą systemu BMW iDrive lub BMW Intelligent Personal Assistant. Personal eSIM można używać we wszystkich krajach, w których dostępne są usługi BMW ConnectedDrive. Rozszerza to istniejącą umowę telefoniczną klienta, co może wiązać się z dodatkowymi kosztami.
Opłaty parkingowe i rachunki za paliwo można płacić bezpośrednio z pojazdu
Kierowcy najnowszej edycji BMW 3 mogą teraz płacić opłaty parkingowe bezpośrednio z pojazdu w wielu krajach europejskich. Pojazd automatycznie wykrywa, czy usługa jest dostępna po przybyciu do strefy parkingowej i, jeśli tak, wyświetla funkcję płatności. Rezerwacja parkingowa może być szybko i łatwo opłacona przy użyciu karty kredytowej zarejestrowanej w aplikacji My BMW.
A kierowcy w Niemczech mają także możliwość digitalnego regulowania rachunków za paliwo z poziomu samochodu, gdy tylko zatankowali na uczestniczących stacjach paliw. Podobnie jak w przypadku usługi płatności za parkowanie, odbywa się to za pomocą informacji o karcie kredytowej pierwotnie zarejestrowanej w aplikacjach pojazdu.
BMW M Performance Parts
BMW 3 uosabia przyjemność z jazdy w premium w segmencie średniej wielkości — zarówno w sportowym Sedanie, jak i dynamicznym Touringu. Oprócz pakietu M Sport i M Sport Package Pro oferowanych z fabryki, produkty zawarte w ofercie BMW M Performance Parts oferują dodatkowe możliwości uzyskania większej atrakcyjności dynamicznej w wyglądzie i właściwościach jezdnych wszystkich wariantów modeli.