2025 BMW 3 Series Touring

2025 BMW 3 Series Touring

Przejdź do galerii zdjęć2025 BMW 3 Series Touring

BMW zaskoczył wszystkich w 2024 roku, wprowadzając drugie odświeżenie modelu 3 Series, które objęło całą gamę, w tym wersję kombi, znaną tradycyjnie jako 3 Series Touring.

Niemiecki producent samochodów zaprezentował siódmą generację modelu 3 Series, znaną jako G20, w 2018 roku. To była kolejna udana historia dla BMW, a oprócz sedana, wersja kombi oferowała zaawansowane i nowoczesne funkcje. Mimo to, zachowała niektóre unikalne cechy, takie jak niezależne otwieranie tylnej szyby w klapie bagażnika oraz przestronne wnętrze. Ta wersja nadwozia nosiła nazwę Touring i została wprowadzona przez producenta w czerwcu 2019 roku. Biorąc pod uwagę zwyczaje firmy, klienci spodziewali się odświeżenia w 2023 roku. Jednakże pandemia i problemy związane z mikrochipami wpłynęły na sprzedaż i dochody producenta. W efekcie BMW musiało się dostosować, a w maju 2022 roku model 3 Series otrzymał aktualizację, znaną jako Life Cycle Impulse, w języku producenta. Zwykle takie aktualizacje przeprowadzano tylko raz w trakcie generacji modelu, ale w tej sytuacji firma zdecydowała się na dwie, a drugie LCI miało swoją premierę pod koniec maja 2024 roku, zaledwie dwa lata po poprzednim.

Wraz z odświeżoną wersją, 3 Series Touring zyskał nowe reflektory LED z dziennymi światłami w kształcie przecinka. BMW oferowało także opcję adaptacyjnych i matrycowych reflektorów LED, co znacząco poprawiło komfort jazdy nocą. Model 3 Series mógł być wyposażony w pakiety M lub M Pro, co nadawało sportowszy wygląd już i tak sportowemu kombi. Z przodu, standardowe wersje miały kanciastą, poziomą osłonę chłodnicy nad zderzakiem, podczas gdy zderzak sportowy miał szerokie wloty powietrza flankowane pionowymi wlotami dla kurtyn powietrznych, co zmniejszało opór powietrza. Pojazdy z pakietem M miały szersze wloty powietrza i wyższe wloty boczne. Dodatkowo, pakiet M Pro miał czarną ramkę wokół górnej części osłony chłodnicy.

Z profilu, długi kapelusz auta był charakterystyczny dla BMW, które miało silniki umieszczone wzdłużnie. Do słupka B wyglądał identycznie jak jego sedanowy brat, ale później zaczęły się różnice. Producent stworzył lekko opadającą linię dachu, która kończyła się z tyłu w pochylonej klapie bagażnika ozdobionej na górze spojlerem dachowym. Wraz z tym drugim LCI serii G21, producent dodał nowe opcje kół aluminiowych, w rozmiarach od 17 do 19 cali. Z tyłu, dolna część zderzaka tylnego miała czarną ramkę.

W środku, producent zainstalował zakrzywiony wyświetlacz, który łączył panel instrumentów z ekranem dotykowym systemu infotainment. Wraz z 2025 BMW 3 Series Touring, producent wprowadził swoje najnowsze BMW Operating System 8.5. Obejmuje to rozszerzoną rzeczywistość oraz nowe sterowanie systemem HVAC, z suwakami dotykowymi na stałe umieszczonymi w dolnej części ekranu infotainment. Klienci mogli dostosować swoje pojazdy, wybierając nowe kierownice z oznaczeniem M z znakiem na 12. godzinie. Oprócz standardowych foteli komfortowych, 3 Series był dostępny również z zestawem foteli z wysokimi boczkami. Na konsoli centralnej auto było dostępne z różnymi wykończeniami, które otaczały panel sterujący przyciskami do automatycznej skrzyni biegów, trybów jazdy oraz hamulca ręcznego. Z tyłu, dzielona kanapa (40/20/40) powiększała bagażnik z 500 litrów (17,7 stopy sześciennej) do 1,510 litrów (53,3 stopy sześciennej).

BMW oferowało 2025 3 Series Touring z wyborem czterech silników benzynowych i czterech diesla, wszystkie turbodoładowane. Dodatkowo, wersja wtyczkowa 330e mogła pracować w trybie elektrycznym na odległość około 101 km (63 mile), co znacząco poprawiało efektywność paliwową bez utraty komfortu czy osiągów. Wszystkie wersje silnikowe były połączone z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów z wbudowanym silnikiem elektrycznym, co było bardzo efektywne dla wersji hybrydowych i mild-hybrydowych.

 Od prawie 50 lat, BMW Serii 3 stanowi fundament marki BMW. Uosabia sportową przyjemność jazdy w segmentach premium i wielokrotnie przyczyniło się do postępu w zakresie designu, dynamiki jazdy oraz innowacji technologicznych w tej kategorii, przechodząc przez siedem pokoleń modeli. Charakter obecnej generacji BMW Serii 3 jest również dowodem na nieustający postęp. Rozbudowane zmiany wprowadzone w modelu na rok 2022 w obszarach designu, napędu, cyfryzacji i wyposażenia będą teraz kontynuowane przez nową paczkę aktualizacji, które podnoszą atrakcyjność wizualną i nowoczesność samochodów na nowe poziomy. Nowe akumulatory o wysokim napięciu zwiększają zasięg elektryczny modeli hybrydowych typu plug-in do maksymalnie 101 kilometrów (63 mile) w cyklu WLTP. Nowe dostrojenie podwozia dodatkowo poprawia równowagę między sportowym potencjałem a komfortem. Jeśli chodzi o cyfryzację w nowym BMW Serii 3 Sedan i nowym BMW Serii 3 Touring, system operacyjny BMW 8.5 stanowi podstawę niezwykle intuicyjnej i komfortowej obsługi – poprzez ulepszony system BMW iDrive z funkcją QuickSelect – oraz rozszerzone funkcje nawigacyjne, w tym Augmented View.

Te nowe osiągnięcia technologiczne są wspierane przez precyzyjne modyfikacje designu zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Nowe kolory nadwozia i lekkie felgi podkreślają aurę sportowej elegancji emanującej z modelu Sedan i Touring. Wnętrze, z nowoczesnym wzornictwem kierownicy i panelu instrumentów oraz zaawansowanymi elementami wyposażenia, takimi jak zastosowania szklane CraftedClarity, dostarczają przyjemności z jazdy w atmosferze nowoczesności premium.

Nowe BMW Serii 3 Sedan i nowy BMW Serii 3 Touring trafią na rynek światowy z fazą produkcji rozpoczynającą się w lipcu 2024 roku. Oba modele będą produkowane w zakładzie BMW Group w Monachium. BMW Serii 3 Sedan będzie również produkowane w zakładzie BMW Group w San Luis Potosí w Meksyku. Nowe BMW Serii 3 Sedan na rynek chiński będzie produkowane w zakładzie Tiexi w Shenyang, prowadzonym przez joint venture BMW Brilliance Automotive (BBA).

BMW Serii 3 jest liderem na rynku premium w swoim segmencie

Najważniejsze rynki sprzedaży dla nowego BMW Serii 3 to Chiny, Niemcy, Wielka Brytania i inne kraje europejskie, a także Stany Zjednoczone. Dotyczy to szczególnie modelu Sedan, podczas gdy model Touring cieszy się szczególnym zainteresowaniem w Europie. Jego charakterystyczny design i praktyczna natura sprawiają, że jest również popularny w Japonii, Korei Południowej, Tajwanie, Hongkongu, Australii i Nowej Zelandii.

BMW Serii 3 od momentu swojego debiutu w 1975 roku uosabia przyjemność z jazdy, elegancki sportowy design oraz trwały postęp technologiczny. Dlatego szczególnie koncentruje w sobie cechy charakterystyczne marki. Do tej pory sprzedano na całym świecie ponad 20 milionów egzemplarzy BMW Serii 3, z obecnym, siódmym pokoleniem, które stanowi niemal trzy miliony z tej liczby. Niedawne dane pokazały, że BMW Serii 3 jest liderem na rynku premium w klasie średniej w Chinach, Europie i USA. W chwili obecnej jedno na osiem dostarczonych na całym świecie pojazdów marki to model Serii 3. W niektórych rynkach udział całkowitej sprzedaży BMW przypadający na Serię 3 wynosi nawet 25-35 procent.

Jedną z wyróżniających cech gamy BMW Serii 3 jest szeroki wybór jednostek napędowych dostępnych dla klientów. Zarówno Sedan, jak i Touring mogą być specyfikowane z wyborem czterech silników benzynowych i czterech diesli. Oba modele mają także wersje M Performance z silnikami sześciocylindrowymi w układzie rzędowym. Wersje hybrydowe typu plug-in zyskały w ostatnim czasie szczególną popularność – rozwój ten ma być kontynuowany dzięki najnowszym usprawnieniom w technologii akumulatorów wysokiego napięcia i ładowania. Na liście sprzedaży modeli Serii 3 wiodącą pozycję zajmuje BMW 320i Sedan. Około trzech czwartych globalnie dostępnych wariantów Sedana jest dostarczanych z silnikiem benzynowym. Natomiast około 40 procent modeli BMW Serii 3 Touring ma silnik wysokoprężny, a pozostałe są podzielone równo pomiędzy warianty benzynowe i hybrydowe typu plug-in.

Wiele nagród potwierdza atrakcyjność BMW Serii 3

Oprócz swojej nieustającej popularności na rynkach motoryzacyjnych na całym świecie, BMW Serii 3 zdobywa także coraz większą liczbę prestiżowych nagród, które są przyznawane przez jurorów i w plebiscytach czytelników. W 2023 roku BMW Serii 3 zdobyło nagrodę w klasie w „Auto Trophy” przyznawaną przez czytelników niemieckiego magazynu motoryzacyjnego „Auto Zeitung” oraz zwycięstwo w konkursie „Best Cars” organizowanym przez inną niemiecką publikację „auto, motor und sport”. Sedan i Touring zdobyły również szereg wyróżnień na rynkach poza Niemcami w uznaniu za swoje dynamiczne cechy, niezawodność i zaawansowane funkcje wyposażenia.

Niezłomne zobowiązanie do redukcji śladu węglowego

Wysokoefektywne układy napędowe, inteligentny lekki design i zoptymalizowane cechy aerodynamiczne przyczyniają się do doskonałej równowagi pomiędzy przyjemnością z jazdy a niskim zużyciem paliwa i emisjami, które osiąga nowe BMW Serii 3. Technologia 48V mild hybrid stosowana w niektórych modelach zarówno poprawia dostarczanie mocy, jak i zwiększa efektywność. Maski, boczne panele, podwozie silnika, przednie amortyzatory oraz liczne komponenty podwozia wykonane są z aluminium. Udział surowców wtórnych w odlewanych częściach aluminiowych dla BMW Serii 3 wynosi około 50 procent. Felgi aluminiowe oferowane dla modelu Sedan i Touring składają się z nawet 70 procent aluminium pochodzącego z recyklingu.

Zewnętrznie pozyskiwana energia elektryczna używana w produkcji nowego BMW Serii 3 w zakładzie BMW Group w Monachium pochodzi ze źródeł odnawialnych. BMW Serii 3 przyczynia się również do spełnienia przez BMW Group wymagających celów w zakresie redukcji emisji CO2, nieustannie zwiększając efektywność pojazdów. BMW Group postawiła sobie cel zmniejszenia emisji CO2 w cyklu życia pojazdu o co najmniej 40 procent do 2030 roku w porównaniu do 2019 roku. Do 2050 roku firma dąży do osiągnięcia zerowych emisji CO2e w całym łańcuchu wartości.

BMW Group kontynuowało redukcję emisji CO2 floty na europejskich rynkach motoryzacyjnych w 2023 roku. Firma ogłosiła wstępną wartość na poziomie 102,1 gramów na kilometr w cyklu WLTP – 20 procent poniżej celu wynoszącego 128,5 g/km ustalonego przez Unię Europejską.

Postępowa aura, wyrafinowana atmosfera

Sportowa elegancja i nowoczesność definiują design nowego BMW Serii 3 Sedan i nowego BMW Serii 3 Touring jak nigdy wcześniej. W obecnej generacji ich charakter skupiający się na przyjemności z jazdy wyraża się w wyraźnych liniach i hojnym rzeźbieniu powierzchni. Wyrafinowany design grilla chłodnicy BMW oraz podwójnych okrągłych reflektorów – oba charakterystyczne dla marki – nadają przedniej części niepowtarzalny wygląd. Przyciągające wzrok przednie i tylne zderzaki podkreślają dynamiczny profil samochodów, który można jeszcze bardziej uwydatnić, wybierając opcjonalny pakiet M Sport lub pakiet M Sport Pro.

BMW Serii 3 można teraz zamówić także w nowych kolorach nadwozia oraz lekkich felgach aluminiowych, co dodaje indywidualizmu. Wnętrze, z nowoczesnym otoczeniem kokpitu i zakrzywionym wyświetlaczem BMW, zyskuje dodatkową intensywność dzięki nowym kierownicom, wizualnym modyfikacjom panelu instrumentów oraz unowocześnionym elementom dekoracyjnym. Powierzchnie siedzeń w nowym wariancie M Performtex dostępne są w pakiecie M Sport lub jako standard w modelach M Performance.

Nowe aktualizacje designu podnoszą sportową elegancję nadwozia

Paleta kolorów zewnętrznych dostępnych dla nowego BMW Serii 3 Sedan i nowego BMW Serii 3 Touring obejmuje dwa kolory matowe i siedem metalicznych wykończeń. Nowe dodatki do gamy to metaliczny Arctic Race Blue i metaliczny Fire Red.

Wybór opcjonalnych lekkich felg aluminiowych również wzbogaca atrakcyjne nowości. Samochody wyposażone w pakiet M Sport będą dostępne z nowymi 19-calowymi, podwójnymi felgami M, które nadają im jeszcze bardziej dynamiczny wygląd z profilu. Klienci mogą zamówić te felgi w wykończeniu Jet Black lub w wariancie dwukolorowym. Ponadto, gama BMW Individual dla modeli Sedan i Touring obejmuje także nowe, 19-calowe lekkie felgi aluminiowe w formacie Y oraz w wykończeniu dwukolorowym. Wszystkie nowe felgi aluminiowe są wyposażone w opony o różnych rozmiarach.

Postępowy kokpit z nowymi kierownicami ze sportowej skóry

Wnętrze modeli Sedan i Touring zostało wzbogacone o nowoczesne funkcje. Dzięki temu kokpit prezentuje się w czysty i minimalistyczny sposób. Nowo zaprojektowane kierownice dodają głębi do doświadczeń związanych z jazdą. Postępowy charakter premium samochodów manifestuje się również w wysokiej jakości materiałach oraz nowych elementach wykończeniowych wnętrza. Opcjonalny panel instrumentów Luxury w Sensatec ma dodatkowo wyrafinowaną strukturę powierzchni oraz dekoracyjne przeszycia w kontrastowym kolorze.

Najnowszej generacji kierownice w nowym BMW Serii 3 Sedan i nowym BMW Serii 3 Touring wyróżniają się nowoczesnym i sportowym wzornictwem. Oba modele standardowo wyposażone są w całkowicie przeprojektowaną kierownicę sportową ze skórzanym wykończeniem i wielokątnym wieńcem w układzie dwudrożnym. Pakiet M Sport wprowadza nową skórzaną kierownicę M z trzema ramionami, płaskim dnem oraz dyskretnym oznaczeniem w pozycji 12. Kierownice w nowym designie mają oświetlone przyciski wielofunkcyjne i łopatki do zmiany biegów. Wbudowane jako standard, łopatki umożliwiają szczególnie szybką manualną interwencję w procesie wyboru biegów i podkreślają sportowy profil nowego BMW Serii 3.

Cyfrowa klimatyzacja, wybieralne nastroje świetlne

Wprowadzenie najnowszej generacji BMW iDrive z QuickSelect w oparciu o system operacyjny BMW 8.5 w nowym BMW Serii 3 Sedan i nowym BMW Serii 3 Touring również wprowadza zoptymalizowaną obsługę funkcji wentylacji i klimatyzacji. Koncepcja obsługi skupiona na dotyku i języku naturalnym pozwala na dalsze zmniejszenie liczby fizycznych przycisków i elementów sterujących w kokpicie. Wybór temperatury, intensywność wentylacji, ogrzewanie siedzeń oraz – jeśli jest to przewidziane – ogrzewanie kierownicy mogą teraz być regulowane na zakrzywionym wyświetlaczu BMW lub za pomocą polecenia głosowego przy pomocy BMW Intelligent Personal Assistant. Nowe elementy regulacyjne do kratki wentylacyjnej zainstalowanej w centralnej części panelu instrumentów oraz po stronie kierowcy i pasażera z przodu pozwalają na dostosowanie intensywności i kierunku przepływu powietrza przy użyciu ruchów obrotowych i pochylających.

Oświetlenie wnętrza obejmuje teraz standardowe oświetlenie kaskadowe wbudowane w wykończenie wokół centralnych otworów wentylacyjnych. Może być ono dostosowane pod względem koloru i jasności zgodnie z osobistymi preferencjami, dając użytkownikom możliwość wyboru spośród dziewięciu kolorów. Wybór kolorów i ustawienia jasności są zapisywane jako część ich profilu. Jeśli wybrano opcjonalne oświetlenie ambientowe (standard w modelach M Performance), indywidualnie regulowany nastrój świetlny obejmuje również przednie miejsca na nogi, schowek w przedniej części konsoli centralnej oraz konturowe linie wykończeń paneli drzwi. Funkcjonalność oświetlenia wnętrza obejmuje również atmosferyczną animację powitania i pożegnania oraz sygnały świetlne wskazujące na przychodzący telefon lub opcjonalnie otwarte drzwi.

Nowe powierzchnie siedzeń w M Performtex

Alternatywnie do standardowych czarnych tapicerek siedzeń, nowe BMW Serii 3 Sedan i nowe BMW Serii 3 Touring mogą być również zamówione z sportowymi siedzeniami w perforowanym Sensatec. Są dostępne w kolorach czarnym, Tacora Red lub Cognac. Opcjonalne wykończenie ze skóry Vernasca jest obecnie oferowane w czterech wariantach kolorystycznych.

Czarne powierzchnie sportowych siedzeń w nowym wykończeniu M Performtex odzwierciedlają postępową sportową atrakcyjność. Są one zawarte w pakiecie M Sport lub w standardowym wyposażeniu modeli M Performance. To innowacyjne wykończenie z weluru łączy wysoką jakość materiałów z sportowym designem, niską wagą oraz metodą produkcji zoptymalizowaną pod kątem zrównoważonego rozwoju. Samochody z pakietem M Sport i modele M Performance mogą również być zamawiane z sportowymi siedzeniami i siedzeniami sportowymi w skórze Vernasca z czarnymi powierzchniami i niebieskim kontrastowym pikowaniem.

Nowe elementy wykończeniowe wnętrza, ekskluzywne akcenty z CraftedClarity

Dokonano również obszernej rewizji gamy elementów wykończeniowych wnętrza. Matowe wykończenie Dark Graphite jest standardem w nowej edycji BMW Serii 3, podczas gdy dostępne są także wykończenia Fineline Light o otwartych porach oraz Grey Blue Ash o otwartych porach drewna, a także warianty z włókna węglowego i aluminium Rhombicle Anthracite.

Wykorzystanie niezwykle wysokiej jakości materiałów pozwala również na wprowadzenie charakterystycznych akcentów w innych obszarach wnętrza, aby wzmocnić nowoczesny charakter premium. Na przykład klienci mogą teraz zamówić zastosowania szklane CraftedClarity – kolejną nowość w ofercie. Nadają one dźwigni zmiany biegów, kontrolerowi BMW iDrive oraz przyciskowi Start/Stop szczególną aurę ekskluzywności, zarówno wizualnie, jak i w dotyku.

Rozbudowane wyposażenie standardowe, wysokiej jakości opcje

Wyposażenie standardowe nowego BMW Serii 3 Sedan i nowego BMW Serii 3 Touring obejmuje 17-calowe (modele hybrydowe typu plug-in: 18-calowe) lekkie felgi aluminiowe, M High-gloss Shadow Line, lusterko wsteczne z automatyczną funkcją przeciwdziałania olśnieniu oraz Asystenta Parkowania, w tym system Park Distance Control (PDC) z czujnikami z przodu i z tyłu. W standardzie znajduje się również automatyczna klimatyzacja w trzech strefach oraz BMW Live Cockpit Plus z w pełni cyfrowym zakrzywionym wyświetlaczem BMW, w tym systemem nawigacyjnym BMW Maps.

Model Touring standardowo wyposażony jest w automatyczną obsługę klapy bagażnika oraz tylną kanapę dzieloną w proporcjach 40:20:40, która jest dostępna opcjonalnie dla modelu Sedan. Wśród najważniejszych opcji, pozwalających klientom dostosować wnętrze do swoich wymagań i gustów są – obok sportowych siedzeń i oświetlenia ambientowego – system audio Harman Kardon, system pre-heating, elektrycznie otwierany szklany dach dla modelu Sedan oraz panoramiczny szklany dach dla modelu Touring.

Większy zasięg elektryczny dla modeli hybrydowych typu plug-in i poprawiony komfort jazdy

Z wyborem czterech silników benzynowych i czterech diesli z technologią BMW TwinPower Turbo – w tym wyjątkowo mocnych jednostek sześciocylindrowych w modelach M Performance – a także dzięki technologii hybrydowej typu plug-in i inteligentnemu systemowi napędu na cztery koła BMW xDrive, BMW Serii 3 oferuje większą różnorodność układów napędowych niż jakakolwiek inna gama modeli w portfolio marki. Wszystkie nowe modele BMW Serii 3 Sedan i nowe BMW Serii 3 Touring są standardowo wyposażone w ośmiobiegową skrzynię Steptronic, z łopatkami do zmiany biegów na kierownicy, co umożliwia szybkie manualne interwencje w procesie wyboru biegów.

Różnorodne silniki dostępne dla BMW Serii 3 generują moce od 110 kW/150 hp do 210 kW/286 hp. Do tego dochodzi sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 275 kW/374 hp oraz 250 kW/340 hp rzędowy silnik wysokoprężny, który znajdziemy pod maską modeli M Performance (zobacz osobny rozdział). Zarówno sześciocylindrowa jednostka benzynowa, jak i wszystkie silniki diesla są wyposażone w technologię mild hybrid, co zapewnia bardziej dynamiczny rozwój mocy i większą efektywność. W tym celu ich 48V rozrusznik generuje dodatkowe 8 kW/11 hp.

Nowa akumulator wysokiego napięcia dla modeli hybrydowych typu plug-in

Hybrydy typu plug-in w nowej gamie BMW Serii 3 idą o krok dalej w kierunku elektryfikacji. Skondensowana oferta obejmuje modele BMW 330e Sedan i BMW 330e Touring, które są dostępne z klasycznym napędem na tylne koła lub z BMW xDrive. Ich technologia napędu składa się z czterocylindrowego silnika benzynowego oraz silnika elektrycznego zintegrowanego z ośmiobiegową skrzynią Steptronic, które generują łączne wyjście systemowe 215 kW/292 hp.

Przedstawiciele hybryd typu plug-in z najnowszej edycji BMW Serii 3 cechują się jeszcze większą efektywnością i znacznie dłuższym zasięgiem elektrycznym. Umożliwiło to przejście na nową akumulatora wysokiego napięcia o użytecznej energii 19,5 kWh. Produkt technologii BMW eDrive piątej generacji ma znacznie wyższą gęstość energetyczną niż akumulator wcześniej zainstalowany w modelach hybrydowych typu plug-in BMW Serii 3.

Nowa akumulatora wysokiego napięcia BMW Gen5 oznacza znaczący postęp, przynosząc poprawę we wszystkich istotnych statystykach technicznych. Wysoka gęstość energetyczna zarówno na poziomie ogniwa, jak i pakietu akumulatorów w połączeniu z wyższymi napięciami zapewnia znaczny wzrost efektywności systemu. Ostatecznie prowadzi to do znacznie większego zasięgu elektrycznego dla kierowcy. Mimo że użyteczna energia akumulatora wysokiego napięcia niemal się podwoiła, ilość przestrzeni w wnętrzu i bagażniku pozostaje na niezmienionym poziomie, podobnie jak pojemność zbiornika paliwa.

Te najnowsze osiągnięcia w technologii akumulatorowej otwierają większe możliwości doświadczania czystej przyjemności jazdy elektrycznej w BMW Serii 3. Zasięg elektryczny na poziomie 85 – 101 kilometrów (53 – 63 mile) dla nowego BMW 330e Sedan, 81 – 96 kilometrów (50 – 59 mil) dla nowego BMW 330e xDrive Sedan, 87 – 98 kilometrów (54 – 61 mil) dla nowego BMW 330e Touring oraz 84 – 91 kilometrów (52 – 57 mil) dla nowego BMW 330e xDrive Touring pozwala kierowcom na realizację nie tylko miejskich podróży i codziennych dojazdów bez lokalnych emisji, ale także dłuższych wyjazdów.

Nowa, zaawansowana technologia ładowania jest również dostępna, aby pomóc kierowcom jak najlepiej wykorzystać moc elektryczną. Nowa jednostka ładowania obsługuje trójfazowe ładowanie AC o mocy do 11 kW, po raz pierwszy taka wysoka wartość jest dostępna dla hybrydy typu plug-in od BMW. Umożliwia to pełne naładowanie akumulatora wysokiego napięcia z poziomu 0 w 2 godziny i 15 minut. Modele hybrydowe typu plug-in w nowej gamie BMW Serii 3 są również teraz kompatybilne z najnowszą ofertą od BMW Charging: opcja Connected Home Charging stanowi podstawę dla ładowania zoptymalizowanego pod kątem energii słonecznej i obciążenia.

Podwozie oferuje jeszcze lepszą równowagę pomiędzy sportowością a komfortem

Technologia podwozia nowego BMW Serii 3 również korzysta na rygorystycznych pracach rozwojowych. Zarówno wersje Sedan, jak i Touring zawsze wyznaczały standardy dla dynamiki jazdy w swoich segmentach. Połączenie sportowego stylu i komfortu jazdy, za które 3-Seria jest znana, zostało dodatkowo dopracowane w całej gamie modeli w wyniku serii celowych aktualizacji. Jednym z zastosowanych środków jest sztywniejsze mocowanie łączące tylne amortyzatory z nadwoziem.

Dzięki tym nieustannym wysiłkom rozwojowym, kierowcy doświadczą znacznego wzrostu komfortu w różnych sytuacjach drogowych – niezależnie od warunków nawierzchni i wybranego trybu jazdy – bez utraty zwykłej dynamiki 3-Serii. Ma to również pozytywny wpływ na właściwości akustyczne, gdy samochód obsługuje maksymalne siły wywołane nawierzchnią drogową. W rezultacie jego prowadzenie zyskuje jeszcze większą precyzję, spokój i kontrolowalność. Siła potrzebna do skręcania kierownicą została również zmniejszona w trybie Comfort, aby osiągnąć lepszy komfort kierowania w codziennej jeździe.

Alternatywnie do standardowej wersji, dostępne jest zawieszenie M Sport w zestawie pakietu M Sport. Modele z pakietem M Sport mogą być również wyposażone w adaptacyjne zawieszenie M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami i zmiennym sportowym układem kierowniczym.

Zaawansowane systemy asystujące do jazdy i parkowania

Szeroki wybór systemów asystujących zwiększa komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy i parkowania w nowym BMW Serii 3 Sedan i nowym BMW Serii 3 Touring. System ostrzegania przed kolizją z przodu z interwencją hamulcową, tempomat z funkcją hamowania oraz nowa funkcja Inteligentnej Asysty Prędkości to niektóre z funkcji, które są standardem. Wyjątkowym dodatkiem opcjonalnym jest pakiet Driving Assistant Professional, który zawiera Asystenta Kierowania i Asystenta Pasów Ruchu oraz Aktywny Tempomat z funkcją Stop&Go, a także automatyczny Asystent Ograniczenia Prędkości, kontrolę prędkości trasy, rozpoznawanie świateł drogowych, Asystenta Unikania, Ostrzeżenie o Skrzyżowaniu z funkcją hamowania w mieście, Ostrzeżenie o Błędnym Kierunku oraz Ostrzeżenie o Ruchu Przechodnim z przodu.

Oprócz systemu Park Distance Control, standardowy Asystent Parkowania umożliwia również automatyczne manewrowanie w i z miejsc parkingowych, a także wbudowaną kamerę do wstecznego parkowania i Asystenta Wstecznego. Istnieje również opcja Asystenta Parkowania Plus z funkcjami Surround View i Remote 3D View.

Elitarne modele sportowe o wyrazistym charakterze

Sportowy charakter nowego BMW Serii 3 można doświadczyć w bardzo stężonej formie w modelach Performance od BMW M GmbH. Wyposażone w potężne silniki sześciocylindrowe w układzie rzędowym, niestandardowe ustawienie podwozia i sygnatury designu M zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, niezwykła osobowość tych elitarnych modeli sportowych wyraźnie się ujawnia, zarówno w doznaniach z jazdy, jak i w ich wyglądzie. Nowa kierownica oraz nowa tapicerka siedzeń odświeżają wnętrze.

Modele M Performance z nowej gamy Serii 3 są dostępne z silnikiem benzynowym oraz dieslem, każdy o pojemności 3,0 litrów i obdarzony typowymi dla M parametrami wydajności. Ich zdrowy apetyt na obroty i natychmiastowe dostarczanie mocy są wynikiem najnowszej technologii M TwinPower Turbo – dostosowanej indywidualnie do każdego silnika – oraz technologii mild hybrid 48V, której moc 8 kW/11 hp generuje efekt elektrycznego wsparcia. Jednostki sześciocylindrowe w modelach M Performance współpracują z ośmiobiegową skrzynią Steptronic Sport, której działanie charakteryzuje się ultra-precyzyjną zmianą biegów. System napędu na cztery koła BMW xDrive jest również standardem, aby zwiększyć zwrotność i przyczepność.

Sześciocylindrowy silnik benzynowy w BMW M340i xDrive Sedan i BMW M340i xDrive Touring generuje maksymalną moc 275 kW/374 hp oraz maksymalny moment obrotowy 500 Nm (369 lb-ft). Z kolei BMW M340d xDrive Sedan i BMW M340d xDrive Touring są napędzane jednostką rzędową diesla o mocy 250 kW/340 hp i maksymalnym momencie obrotowym 700 Nm (516 lb-ft). Zawieszenie M Sport z zmiennym układem kierowniczym, dyferencjałem M Sport oraz hamulcami M Sport również są standardowo wyposażone, aby zapewnić połączenie dynamicznej wydajności wzdłużnej i poprzecznej, precyzji oraz ekscytacji za kierownicą, za które modele M są znane.

Indywidualny wygląd z cechami projektowymi specyficznymi dla M

Możliwości wydajności tych elitarnych modeli są wyraźnie sygnalizowane przez cechy projektowe M, opracowane z myślą o wymaganiach technicznych dotyczących aerodynamiki i dostarczania powietrza do chłodzenia. Należą do nich duże wloty powietrza w przednim zderzaku, a także czarne, błyszczące kapsułki lusterek M oraz tylni zderzak z wyraźnie stylizowanym dyfuzorem. Modele BMW M340i xDrive Sedan i BMW M340d xDrive Sedan mają również kolorowy spojler tylny M.

Grill chłodnicy BMW w formie siatki, ekskluzywne 18-calowe lekkie felgi M oraz trapezoidalne końcówki wydechu dodatkowo podkreślają indywidualny wygląd tej czterech sportowych modeli z wyższej półki. Są one również dostępne z opcją pakietu M Sport Pro.

Nowoczesna atmosfera samochodu sportowego w kabinie

W modelach M Performance szczegóły wyposażenia typowe dla M pomagają dostarczyć skoncentrowane doświadczenie jazdy w nowoczesnej atmosferze samochodu sportowego. Czarne sportowe fotele pokryte nową tapicerką M Performtex są teraz standardem, a także istnieje opcja sportowych siedzeń M pokrytych skórą Vernasca w kolorze czarnym z niebieskim kontrastowym pikowaniem.

Nowa wersja skórzanej kierownicy M zwiększa intensywność doświadczenia wydajności dzięki płaskiemu dnu, czerwonej znacznikowi centralnemu i kontrastowemu przeszyciu w kolorach BMW M GmbH. Elementy wykończeniowe wnętrza w nowym, delikatnie szczotkowanym aluminium, wykończenia progów drzwi M, pedały M, stópka M kierowcy oraz grafiki specyficzne dla M na zakrzywionym wyświetlaczu BMW to kolejne standardowe cechy, które nadają flagowym modelom sportowym ich wyrazistą osobowość.

Nowe systemy operacyjne BMW 8.5 i innowacyjne usługi cyfrowe

Najnowsza wersja systemu wyświetlania i kontroli/operacji BMW iDrive z QuickSelect jest wyposażona w nową edycję BMW Serii 3 Sedan i BMW Serii 3 Touring, co umożliwia intuicyjne sterowanie funkcjami pojazdu oraz dostęp do usług cyfrowych. Opiera się on na systemie operacyjnym BMW 8.5 i posiada nowy interfejs ekranu głównego oraz technologię szybkiego dostępu QuickSelect, wprowadzając ulepszoną strukturę menu, która nawiązuje do urządzeń elektroniki użytkowej.

Współdziałając z zakrzywionym wyświetlaczem BMW i z inteligentnym osobistym asystentem BMW, nowy system BMW iDrive jest jeszcze bardziej ukierunkowany na obsługę przy użyciu dotyku i języka naturalnego. Funkcje klimatyzacji, w tym ogrzewanie siedzeń oraz – jeśli jest zainstalowane – ogrzewanie kierownicy, są teraz również sterowane cyfrowo.

BMW iDrive z QuickSelect pozwala na bezpośredni wybór funkcji z ekranu głównego dzięki technologii szybkiego dostępu

Ekran główny systemu BMW iDrive teraz nieprzerwanie wyświetla widok mapy nawigacji w dużym formacie lub inny indywidualnie wybrany widok. Funkcja QuickSelect systemu również otwiera drogę do prostszej struktury menu, co umożliwia kierowcy bezpośredni wybór pożądanej funkcji bez konieczności wchodzenia w podmenu.

Po stronie kierowcy wyświetlacza kontrolnego znajduje się pasek widżetów, który umożliwia dostęp do funkcji takich jak media czy telefon, a nawigacja odbywa się poprzez przesuwanie w pionie. Przesuwając widżet w poziomie, wyświetlane są dodatkowe informacje oraz opcje ustawień. Pasek widżetów można dostosować, instalując nowe widżety, usuwając istniejące lub zmieniając ich układ.

A ikona powrotu do ekranu głównego na dolnym brzegu wyświetlacza kontrolnego umożliwia powrót do ekranu głównego z dowolnej aplikacji jednym prostym dotknięciem palca. Ikony do bezpośredniego dostępu do menu klimatyzacji, menu Wszystkie aplikacje oraz, jeśli jest aktywowane, Apple CarPlay® i Android Auto™ również znajdują się teraz obok ikony ekranu głównego.

Udoskonalona nawigacja z systemem BMW Maps i Augmented View

System nawigacyjny BMW Maps, który stanowi część standardowego BMW Live Cockpit Plus w nowej gamie Serii 3, ułatwia wpisywanie miejsc docelowych i może oferować dodatkowe informacje podczas jazdy. Dalsze nowe funkcje obejmują lepszą użyteczność filtrów, prostszą strukturę menu z przyciskami dotykowymi wyświetlanymi bezpośrednio na widoku mapy oraz proaktywne rekomendacje tras.

Opcjonalny BMW Live Cockpit Professional dodaje nie tylko wyświetlacz Head-Up, ale także funkcję Augmented View. Ta funkcja uzupełnia wyświetlacz mapy systemu nawigacyjnego o transmisję na żywo z widoku kierowcy na wyświetlaczu informacyjnym lub kontrolnym oraz wzbogaca go o kontekstowe informacje w czasie rzeczywistym. Na złożonych skrzyżowaniach na przykład, animowana strzałka kierunkowa jest integrowana w obrazie wideo, aby pomóc kierowcy wybrać najlepszy zjazd z planowanej trasy.

Indywidualne doświadczenie użytkownika z BMW ID i aplikacją My BMW

Wprowadzenie systemu operacyjnego BMW 8.5 ułatwia jeszcze bardziej personalizację doświadczenia użytkownika w BMW Serii 3 poprzez uproszczenie procesu łączenia pojazdu z BMW ID i aplikacją My BMW. Klienci początkowo logują się do pojazdu z użyciem swojego BMW ID skanując kod QR za pomocą smartfona. Następnie ich osobisty profil jest automatycznie importowany. Synchronizowane ustawienia są ładowane, a klucz wykryty w pojeździe jest powiązany z BMW ID.

Jednocześnie pojazd jest dodawany do aplikacji My BMW – uniwersalnego interfejsu, który służy jako brama do cyfrowego ekosystemu BMW. Oferuje on informacje o statusie pojazdu, pozostałym zasięgu oraz ewentualnych wymaganiach dotyczących serwisowania i konserwacji. W zależności od specyfikacji samochodu, umożliwia również dostęp do różnych funkcji zdalnych, takich jak lokalizacja pojazdu czy blokowanie i odblokowywanie drzwi. Opcjonalna funkcja Remote 3D View pozwala kierowcom na wywołanie trójwymiarowego obrazu na żywo otoczenia ich pojazdu na smartfonie.

Możliwe jest również sterowanie procesem ładowania modeli hybrydowych typu plug-in za pomocą aplikacji My BMW. Oznacza to, że ładowanie akumulatora wysokiego napięcia można uruchomić i zatrzymać zarówno natychmiast, jak i o określonej porze. Wstępne ogrzewanie również można aktywować zdalnie za pomocą smartfona. Aplikacja My BMW dodatkowo oferuje przegląd historii ładowania.

Oprócz tego, aplikacja My BMW umożliwia także wysyłanie adresów miejsc docelowych z ich smartfonu do systemu nawigacyjnego pojazdu w celu planowania trasy, bądź korzystanie z internetowego sklepu BMW ConnectedDrive, gdzie można inicjować, kupować lub rozszerzać aktualizacje i dodatkowe funkcje dla nowego BMW Serii 3. Funkcja „Moje podróże”, w tym Trener Efektywności i miesięczny przegląd, dostarcza użytkownikowi cennych danych i ocen dotyczących przejechanych odległości, zużycia i średniej prędkości, a także oferuje pomocne wskazówki dotyczące jazdy efektywnej.

Optymalne połączenie z Personal eSIM i standardem mobilnym 5G

Oprócz wbudowanej karty SIM w pojeździe, klienci mogą także korzystać z Personal eSIM, która jest standardowo w nowym BMW Serii 3 Sedan i nowym BMW Serii 3 Touring. Połączona z BMW ID użytkownika, a nie z samochodem, ta karta w pełni integruje pojazd w cyfrowym ekosystemie klienta. Personal eSIM umożliwia łatwe korzystanie z usług komunikacyjnych i łączności, objętych osobną umową telefoniczną, z poziomu pojazdu – nawet w sytuacjach, gdy smartfon nie znajduje się w pojeździe.

Personal eSIM umożliwia korzystanie z 5G mobilnych standardów komunikacyjnych. Umożliwia także strumieniowe przesyłanie danych przez hotspot WiFi poprzez połączenie o niskim promieniowaniu z zewnętrzną anteną pojazdu. Wszystkie funkcje telefoniczne można obsługiwać za pomocą systemu BMW iDrive lub inteligentnego osobistego asystenta BMW. Personal eSIM może być używana we wszystkich krajach, w których dostępne są usługi BMW ConnectedDrive. Rozszerza to istniejącą umowę na telefon komórkowy klienta, co może wiązać się z dodatkowymi kosztami.

Opłaty parkingowe i rachunki za paliwo można płacić bezpośrednio z pojazdu

Kierowcy najnowszej edycji BMW Serii 3 mają teraz możliwość płacenia opłat parkingowych bezpośrednio z pojazdu w wielu europejskich krajach. Pojazd automatycznie wykrywa, czy usługa jest dostępna po przybyciu do strefy parkowania i, jeśli tak, wyświetla funkcję płatności. Rezerwacja parkingowa może być szybko i łatwo opłacona za pomocą karty kredytowej zarejestrowanej w aplikacji My BMW.

A kierowcy w Niemczech mają także możliwość cyfrowego rozliczenia rachunków za paliwo z poziomu swojego samochodu, gdy tylko zatankują na uczestniczących stacjach benzynowych. Podobnie jak w przypadku usługi płatności za parking, odbywa się to za pomocą informacji o karcie kredytowej po raz pierwszy zarejestrowanej w aplikacjach pojazdu.

Części BMW M Performance

BMW Serii 3 uosabia przyjemność jazdy w segmencie premium klasy średniej – zarówno w sportowej wersji Sedan, jak i dynamicznej wersji Touring. Oprócz pakietu M Sport i pakietu M Sport Pro dostępnych z fabryki, produkty objęte gamą części BMW M Performance oferują dodatkowe możliwości wprowadzenia jeszcze większej atrakcyjności dynamicznej w wyglądzie i właściwościach jezdnych wszystkich wariantów modelowych.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.