2025 BMW i5 Touring (G61)

2025 BMW i5 Touring (G61)

Przejdź do galerii zdjęć2025 BMW i5 Touring (G61)

BMW otworzył nowy rozdział w swojej historii, gdy wczesną wiosną 2024 roku zaprezentował model i5 Touring, który był pierwszym w pełni elektrycznym kombi opartym na luksusowej limuzynie serii 5.

Kiedy BMW wprowadziło na rynek serię 5 w 1972 roku, był to model dostępny tylko w wersji sedan. Jednak dwie dekady później, w 1992 roku, zaprezentowano pierwsze kombi z tej serii. Samochód odniósł ogromny sukces, ponieważ umożliwił rodzinom korzystanie z przestronnego pojazdu, który oferował dużo miejsca na bagaże. Co więcej, był to pojazd premium, wyposażony w wszelkie udogodnienia, jakich pragnęli klienci. Gdy niemiecki producent ogłosił ósmą generację serii 5 w maju 2023 roku, wszyscy spodziewali się, że wkrótce zadebiutuje wersja z długim dachem. Stało się to jednak dopiero po niemal roku, a obok tradycyjnych modeli z silnikami spalinowymi, zaprezentowano również i5 Touring. To było pierwsze w pełni elektryczne kombi wyprodukowane przez tego niemieckiego producenta.

Model i5 był dostępny w kilku wersjach wyposażeniowych oraz z różnymi opcjami, które nadawały mu unikalny wygląd. W podstawowej wersji i5 Touring wyposażono w nerkowaty grill otoczony chromowanym wykończeniem, z zamkniętymi pionowymi żebrami, ponieważ samochód nie potrzebował zbyt dużego obszaru do chłodzenia. W bogatszych wersjach dodano czarne akcenty, a dla wersji M-Package Pro dostępny był również jasny pasek. Przedni zderzak mógł być w kolorze nadwozia lub z czarnymi elementami z pakietu M.

Z profilu i5 Touring bardziej przypominał shooting brake niż tradycyjne kombi. BMW zdawało sobie sprawę, że ich klienci nie wypełniają pojazdów po sufit, więc mogli sobie pozwolić na bardziej pochyloną tylną klapę w węższym kącie niż w poprzedniej serii 5 Touring. Model i5 standardowo wyposażono w 19-calowe felgi aluminiowe, z opcją na 20 lub 21 cali. Oś tylna standardowo miała pneumatyczne zawieszenie, a opcjonalnie dostępne było również aktywne kierowanie. Ważnym szczegółem modelu i5 z 2024 roku jest to, że miał tę samą długość co elektryczna limuzyna i5. Wcześniej wszystkie wersje kombi serii 5 były nieco dłuższe od swoich sedanowych odpowiedników.

Wnętrze i5 zachwycało luksusowym wykończeniem, nawet w wersji podstawowej. Na szczycie centralnej konsoli umieszczono zakrzywiony, szeroki wyświetlacz podzielony na dwie części. Część skierowana w stronę kierowcy służyła jako panel instrumentów, a górny wyświetlacz na centralnej konsoli był przeznaczony dla systemu infotainment i posiadał funkcje dotykowe. Jednak osoby, które kupowały kombi, były bardziej zainteresowane tylnią częścią wnętrza oraz przestrzenią bagażową. BMW zainstalowało tylne siedzenia dzielone (40/20/40), które zwiększały pojemność bagażnika z regularnych 570 litrów do 1,700 litrów po złożeniu tylnych siedzeń. Warto zauważyć, że te wartości były identyczne jak w pozostałych modelach z serii 5 Touring napędzanych silnikami spalinowymi.

Model i5 dostępny był z napędem na tylne lub wszystkie koła, oferując osiągi sportowego samochodu z przyspieszeniem poniżej czterech sekund dla najpotężniejszej wersji, i5 M60 xDrive. Akumulator mógł być ładowany na stacjach AC o mocy 22 kW oraz na szybkim ładowaniu DC do 205 kW.

 BMW serii 5 Touring, ucieleśnienie przyjemności z jazdy, sportowej elegancji oraz nowoczesnej funkcjonalności w luksusowym segmencie, wkracza w nową erę. Dzięki licznym innowacjom cyfrowym oraz – po raz pierwszy jako BMW i5 Touring – napędowi wyłącznie elektrycznemu, reprezentuje postęp w kluczowych obszarach przyszłości Grupy BMW w kolejnej klasie pojazdów. Zrównoważony rozwój przez cały cykl życia produktu jest wzmacniany przez konsekwentną elektryfikację portfela napędów oraz proces produkcji, który jest bardziej niż kiedykolwiek skoncentrowany na oszczędzaniu zasobów i recyklingu. Najnowsza generacja systemu wyświetlania i sterowania BMW iDrive, nowe usługi cyfrowe oraz pionierskie systemy do zautomatyzowanej jazdy i parkowania podkreślają też technologiczne umiejętności firmy w nowym BMW serii 5 Touring.

Teraz w szóstej generacji, BMW serii 5 Touring prezentuje się jako wyrafinowany uniwersalny samochód o eleganckim, wyrazistym designie, inspirującej sportowości, wszechstronności oraz przestronnym komforcie w postępie premium. Wymiary zewnętrzne nowego BMW serii 5 Touring są nieco większe niż jego poprzednika, co podkreśla jego dynamicznie wydłużone proporcje i zwiększa przestrzeń dostępna w obu rzędach siedzeń.

Koncepcja pojazdu BMW serii 5 Touring jest szczególnie dopasowana do wymagań grup docelowych w Europie oraz na japońskim rynku motoryzacyjnym, gdzie połączenie sportowej elegancji i zwiększonej pojemności przewozowej od dawna cieszy się szczególnym uznaniem. Nowa generacja modelu trafi na rynek europejski w maju 2024 roku, a inne rynki będą miały swoje debiuty w czerwcu 2024 roku. Najważniejszym regionem sprzedażowym dla nowego BMW serii 5 Touring jest niemiecki rynek krajowy, a następnie Wielka Brytania, Włochy, Szwecja, Belgia i Japonia.

Tak jak nowa BMW serii 5 Sedan, model Touring także bazuje na elastycznej architekturze napędu. Umożliwia to nowemu BMW serii 5 Touring wyposażenie w wysoce wydajne silniki benzynowe i diesla, w tym technologię mild hybrid 48-woltową, systemy hybrydowe plug-in oraz jako pierwszy model w segmencie premium z wyższej klasy również z napędem wyłącznie elektrycznym. Wszystkie warianty modeli są produkowane na wspólnej linii produkcyjnej w zakładzie Grupy BMW w Dingolfing.

Zewnętrze: Wydłużone proporcje podkreślają elegancję i obecność

W zgodzie z nowoczesnym językiem designu nowego BMW serii 5, model Touring charakteryzuje się dużymi, wyraźnie zdefiniowanymi powierzchniami, które są ustrukturyzowane przez kilka precyzyjnie umieszczonych linii. Jego konstrukcja 2-box wyraża się szczególnie w długiej linii dachu, delikatnie opadającej tylnej części oraz dynamicznie wydłużonej grafice bocznych okien. Ponadto, wyrazista boczna wklęsłość w tylnej części nadwozia oraz dynamicznie opadająca linia dachu nadają nowemu BMW serii 5 Touring bardziej atletyczny i sportowy wygląd niż poprzednia generacja.

W porównaniu do swojego poprzednika, nowe BMW serii 5 Touring jest o 97 milimetrów dłuższe (5,060 mm) i o 32 milimetry szersze (1,900 mm). Wysokość pojazdu wzrosła o 17 milimetrów do 1,515 mm. Nowe BMW serii 5 Touring ma najdłuższy rozstaw osi w swojej klasie, zwiększając się o 20 milimetrów do 2,995 mm. Wynikające z tego proporcje, wraz z nowoczesnym designem powierzchni, sygnalizują elegancję i znaczącą obecność.

Wyrazisty przód, płaskie grafiki okien bocznych, indywidualny tył

Tak jak nowa BMW serii 5 Sedan, model Touring ma wyrazisty przód z nowoczesną interpretacją typowej dla BMW kratki i podwójnych reflektorów. Kratka chłodnicy BMW, która wysuwa się daleko do przodu, ma opcjonalne podświetlenie konturów BMW Iconic Glow. Reflektory LED przedstawiają charakterystyczną, czterooką twarz marki w zredukowanej formie. Dwa prawie pionowe elementy LED umieszczone na zewnątrz dostarczają światła do jazdy dziennej oraz sygnalizatorów. Precyzyjnie skoordynowana współpraca między reflektorami, podświetloną kratką chłodnicy BMW i światłem emitowanym z progu tworzy efektywne powitanie i pożegnanie.

Adaptacyjne reflektory LED z niebieskimi elementami (standard w Europie) są dostępne jako opcjonalne wyposażenie. Zakres funkcji Matrix High Beam obejmuje asystenta drogowych świateł bez oślepiania BMW Selective Beam. Dodatkową opcją są światła M Shadow Line z czarnymi akcentami wewnątrz obudów reflektorów. Opcjonalny pakiet zewnętrzny BMW Iconic Glow obejmuje podświetlenie konturów kratki BMW oraz dynamiczny dywan świetlny dla strefy wejściowej nowego BMW serii 5 Touring.

W widoku bocznym, płaskie grafiki okien bocznych, smukły słupek D i długi spojler dachowy podkreślają sportową elegancję nowego BMW serii 5 Touring. Atletyczna linia barkowa wznosi się nad mocnymi nadkolami tylnej osi. Górna linia charakterystyczna sekcji bocznej płynie w stronę wlotu powietrza na tylnej części. Razem z pozostałymi poziomymi liniami i płaskim tylnym oknem podkreśla szeroką i solidną sylwetkę samochodu. Tylne światła, które sięgają daleko w sekcje boczne, również mają spersonalizowany design. Ich poziome elementy LED są oddzielone chromowaną listwą w kształcie litery L.

Szeroka gama kolorów lakieru i lekkich kół stopowych, pakiet M Sport oraz BMW i5 M60 xDrive Touring z unikalnymi cechami designu

Oferta kolorów lakieru obejmuje jeden matowy odcień oraz dziewięć metalicznych wykończeń. Dodatkowo, na start rynku nowego BMW serii 5 Touring dostępne są trzy kolory malowania BMW Individual, w tym dwa szczególnie ekspresyjne matowe wykończenia.

Standardowe wyposażenie nowego BMW serii 5 Touring obejmuje lekkie koła stopowe w rozmiarze 18 i 19 cali dla modeli elektrycznych oraz hybrydowych plug-in. Powiększona średnica kół w porównaniu do poprzedniego modelu zapewnia pojazdowi jeszcze bardziej sportową obecność w widoku bocznym. Opcjonalnie dostępne są lekkie koła stopowe o średnicy 19, 20 i 21 cali, które można zamówić jako wyposażenie fabryczne oraz w oryginalnych akcesoriach BMW. W ofercie znajdują się także aerodynamiczne koła, których design i metody konstrukcyjne redukują zarówno wagę, jak i opór powietrza.

19-calowe lekkie koła M są częścią opcjonalnego pakietu M sportowego, który obejmuje również cechy designu specyficzne dla modelu, aby zoptymalizować przepływ powietrza i równowagę aerodynamiczną. Najwyższy model BMW i5 M60 xDrive Touring standardowo wyposażony jest w zewnętrzne komponenty, które natychmiast podkreślają jego wyjątkową dynamikę jazdy. Kratka BMW z podświetleniem konturów, poziome szczeliny i logo M, błyszczące czarne kapturki lusterka zewnętrznego oraz 19-calowe lekkie koła M zapewniają szczególnie efektowny wygląd. Dodatkowo, pakiet M Sport Pro oraz pakiet M Carbon Exterior są dostępne w połączeniu z pakietem M Sport i nowym BMW i5 M60 xDrive Touring.

Wnętrze i wyposażenie

W pełni cyfrowy wyświetlacz BMW Curved, nowe kierownice i sportowe fotele, a także przeprojektowana dźwignia zmiany biegów na konsoli centralnej charakteryzują nowoczesną interpretację typowej orientacji na kierowcę marki, która idzie w parze z aktualnym designem wnętrza nowego BMW serii 5 Touring. Jego postępowe premium wnętrze odzwierciedla się także w opcjonalnym pasku interakcyjnym BMW, całkowicie wegańskim wnętrzu oraz innowacyjnych usługach cyfrowych. Optymalny komfort akustyczny, wysokiej jakości materiały oraz więcej miejsca w Touring to kolejne aspekty postępu.

Zmienna przestrzeń dla pasażerów i bagażu w tylnej części uzupełniona jest o inteligentnie zaprojektowane funkcje, które further enhance comfort and convenience in both touring and everyday transport situations. This makes the new BMW 5-Series Touring the ideal choice for modern target groups who appreciate practical qualities as well as sporty driving characteristics and prestige.

Optymalna funkcjonalność do codziennego użytku, rekreacji i podróży

Miejsce na ramiona z przodu zostało znacznie zwiększone, a w tylnej części zauważalnie więcej miejsca na nogi, ramiona i łokcie. Klapa tylna nowego BMW 5-Series Touring otwiera się do góry, a niski próg załadunkowy ułatwia przechowywanie dużych przedmiotów bagażowych. W porównaniu z poprzednim modelem, szerokość otworu bagażnika została znacznie zwiększona, zwłaszcza w górnej części.

Długość, szerokość i wysokość bagażnika są identyczne we wszystkich wersjach nowego BMW 5-Series Touring, niezależnie od technologii napędu. Dzięki elastycznej architekturze napędu nie ma różnic w pojemności ładunkowej pomiędzy modelami z silnikiem spalinowym, systemem hybrydowym plug-in i w pełni elektrycznym napędem. Gdy wszystkie pięć miejsc jest zajętych, bagażnik ma pojemność 570 litrów. Można ją zwiększyć do 1,700 litrów, całkowicie składając tylną kanapę, która standardowo dzieli się w proporcji 40:20:40. Modele hybrydowe plug-in nowego BMW 5-Series Touring szczególnie korzystają z znacznego zwiększenia pojemności bagażnika. Teraz mają one całkowicie płaski bagażnik i oferują największą objętość bagażnika w swoim kontekście konkurencyjnym.

Oprócz automatycznej obsługi klapy tylnej, tylne oparcia siedzeń można zdalnie odblokować z bagażnika jako standard. Schowki pod podłogą bagażnika mieszczą kasety do siatki dzielącej bagaż oraz elastycznej pokrywy bagażu. Są także dodatkowe schowki, w tym jeden na kabel ładowania dla modeli w pełni elektrycznych oraz hybrydowych plug-in.

Elektrycznie rozsuwany hak holowniczy jest dostępny jako opcjonalne wyposażenie. Dopuszczalna masa holowania wynosi 1,500 kilogramów dla nowego BMW i5 eDrive40 Touring, 1,800 kilogramów dla nowego BMW 530e Touring i 2,000 kilogramów dla wszystkich innych wariantów modelu.

Postępowy design kokpitu z wyświetlaczem BMW Curved, paskiem interakcyjnym BMW i nowymi kierownicami

W sercu postępowego designu kokpitu znajduje się wyświetlacz BMW Curved. Liczba przycisków i elementów sterujących została znacznie zredukowana dzięki konsekwentnej cyfryzacji. Całkowicie cyfrowy system wyświetlania składa się z wyświetlacza informacji o przekątnej 12,3 cala oraz wyświetlacza sterującego o przekątnej 14,9 cala. Nową cechą standardową jest podświetlany pasek na desce rozdzielczej i panelach drzwiowych. W tym samym miejscu, opcjonalny pasek interakcyjny BMW, efektywnie podświetlaną jednostkę funkcjonalną z krystaliczną strukturą powierzchni, oferuje nie tylko dynamiczną animację świetlną, ale także panele dotykowe do sterowania systemami wentylacji i klimatyzacji oraz do aktywacji świateł awaryjnych.

Innowacyjne elementy kokpitu są połączone z dużą wykończeniem wnętrza deski rozdzielczej, które jest dostępne w szczególnie wysokiej jakości aluminiowej, włóknie węglowym oraz wykończeniach z finezyjnego drewna. Kierownice, które są teraz płaskie na dole, zostały także przeprojektowane, a ich panele sterujące oferują teraz sprzężenie zwrotne dotykowe. Standardowa wersja ma dwa ramiona, natomiast opcjonalna skórzana kierownica M ma charakterystyczny trzypierścieniowy design.

Sportowe fotele i w pełni wegańskie wnętrze jako standard

Nowo zaprojektowane sportowe fotele są standardem w nowym BMW 5-Series Touring. Opcjonalne cechy obejmują podgrzewane siedzenia, dodatkowe elektrycznie sterowane opcje regulacji, aktywną wentylację foteli z optymalną klimatyzacją, a także fotele Comfort. W połączeniu z systemem Travel & Comfort, który dostępny jest również opcjonalnie, elementy podświetlenia wnętrza na oparciach przednich siedzeń podkreślają atmosferyczną atmosferę z tyłu.

Nowe BMW 5-Series Touring ma całkowicie wegańskie wnętrze jako standard. Obejmuje to powierzchnie siedzeń, deski rozdzielczej i paneli drzwiowych, a także kierownicę. Standardowe perforowane powierzchnie siedzeń w wersji Veganza z właściwościami skóry są również opcjonalnie dostępne z dekoracyjnym pikowaniem. Dodatkowe opcje wyposażenia obejmują tapicerkę BMW Individual Merino skórzaną w kilku dwu kolorowych wariantach. Pakiet M Sport obejmuje ekskluzywne powierzchnie siedzeń w wykończeniu Veganza/Alcantara z unikalną perforacją w okolicy barkowej oraz przezroczystymi akcentami w kolorze czerwonym i niebieskim.

Optymalizowana technologia klimatyzacji, oświetlenia i dźwięku

W nowym BMW 5-Series Touring standardowa automatyczna klimatyzacja z zaawansowanymi funkcjami działa z optymalną logiką sterowania. W miejsce konwencjonalnych wentylatorów zastosowano otwory wentylacyjne w obszarze deski rozdzielczej. Kierunek powietrza wydobywającego się z otworów można regulować za pomocą dźwigni kontrolnych. Dodatkowo, klimatyzacja i wentylacja są kontrolowane za pomocą funkcji dotykowej na wyświetlaczu kontrolnym. BMW i5 Touring ma standardowo klimatyzację z szczególnie efektywną technologią pompy ciepła.

Opcjonalny panoramiczny dach szklany zaprojektowany jest jako moduł integralny. Rozciąga się bezszwowo od za szybą czołową aż do prawie tylnego okna i jest otoczony po bokach przez belki dachowe. Przezroczysty obszar ma długość 1,229 milimetrów i szerokość 792 milimetrów. Szklany dach nadaje zewnętrzu szczególnie elegancki wygląd i zapewnia, że wnętrze zalane jest światłem. W razie potrzeby wewnętrzna roleta może zapewnić dyskretne zaciemnienie wnętrza.

Inne atrakcje w opcjonalnym programie wyposażeniowym to szklane aplikacje dla wybranych elementów sterujących oraz system dźwiękowy Bowers & Wilkins Surround Sound z maksymalnie 18 głośnikami. BMW IconicSounds Electric zapewniają specjalne efekty dźwiękowe w modelach w pełni elektrycznych. Standardowo w BMW i5 M60 xDrive Touring i opcjonalnie w BMW i5 eDrive40 Touring, towarzyszą one każdemu ruchowi pedału przyspieszenia autentycznym dźwiękowym sprzężeniem zwrotnym.

Technologie napędu i ładowania

Bazując na elastycznej architekturze napędu, nowe BMW 5-Series Touring wprowadzane jest po raz pierwszy jako model w pełni elektryczny, jako model hybrydowy plug-in oraz z wysoce efektywnymi silnikami spalinowymi. Konsekwentna elektryfikacja zapewnia wzorowa efektywność w środowisku konkurencyjnym, jak również typową radość z jazdy BMW, która jest szczególnie podkreślona przez spontaniczną moc dostarczaną przez silniki elektryczne używane we wszystkich wariantach.

Dwie wersje w pełni elektrycznego BMW i5 Touring oraz dwa modele z czterocylindrowym silnikiem diesla i mild hybrid 48-woltowym będą dostępne na premierę rynkową. Dwa modele hybrydowe plug-in pojawią się latem 2024 roku, a silnik diesla w układzie sześciocylindrowym, również połączony z technologią mild hybrid 48-woltową, dopełni ofertę. Modele diesla i hybrydowe plug-in wyposażone są w 8-biegową skrzynię Steptronic, w tym łopatki zmiany biegów. W zależności od wariantu modelu, moc jest przenoszona na drogę przez klasyczny napęd tylny lub poprzez system napędu na wszystkie koła BMW xDrive.

BMW i5 Touring: Fascynująca dynamika i długi zasięg dzięki zaawansowanej technologii BMW eDrive

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.