2025 BMW M3 Competition Touring

2025 BMW M3 Competition Touring

Przejdź do galerii zdjęć2025 BMW M3 Competition Touring

BMW zaprezentowało M3 Competition Touring latem 2024 roku jako dynamiczny samochód kombi, który mógłby stanowić wyzwanie dla niektórych supersamochodów i pokonać je na torze.

Ten niemiecki producent samochodów stworzył najbardziej udany model w historii wyścigów samochodów turystycznych, czyli E30 M3 z 1986 roku. Jednak ten model był dostępny tylko w wersji dwudrzwiowej, zarówno jako coupé, jak i kabriolet. Później producent dodał do oferty wersję sedan. Pierwsza generacja kombi M3, nazywanego przez BMW Touring, zadebiutowała na rynku w 2022 roku, wywołując entuzjazm wśród klientów. Był to doskonały kompromis między samochodem rodzinnym a sportowym. W końcu oferował ponad 500 koni mechanicznych i dużą przestrzeń bagażową. Następnie, powyżej M3, producent wprowadził wersje Competition, oferujące mocniejsze silniki i jeszcze bardziej agresywny wygląd. Latem 2024 roku zadebiutowało M3 Competition Touring. Ten samochód mógł stawić czoła sportowym modelom na torze, a jednocześnie służyć rodzinie w codziennych dojazdach na zakupy. Oczywiście nie był to najoszczędniejszy samochód do wożenia zakupów, ale potrafił spełniać tę rolę, mimo że jego ulubionym zajęciem były kursy do szkoły. Szczególnie te kursy.

Na przedzie modelu 2025 BMW M3 Competition Touring znajdowała się ta sama pionowo zamontowana nerka, która oburzała większość fanów marki. Po bokach widniały opływowe reflektory LED z żółtymi światłami do jazdy dziennej, zamiast białych, jak w pozostałych modelach serii 3. Dolny wlot powietrza miał kanciaste wloty po bokach, flankiując wysoki grill przypominający nozdrza. Ponadto, maska miała dwa podłużne wypukłości, widoczne od przodu, które rozciągały się na górną część zderzaka, z logo marki umieszczonym między dwoma wypustkami.

W profilu, krótki przedni zwis i długi komora silnikowa, mogąca pomieścić silnik sześciocylindrowy, były klasycznymi cechami M3. Samochód był wyposażony w 19-calowe przednie koła i 20-calowe tylne, pokryte grubymi oponami. BMW dodało rzeźbione nadkola oraz wydłużone progi boczne, co stworzyło potężny wizerunek pojazdu, nie pozostawiając wątpliwości co do jego osiągów. Powierzchnia szyb była wydłużona ponad tylne siedzenia, nad bagażnikiem, w lekko opadającym kształcie. Na końcu, studio projektowe BMW stworzyło pochyloną ku przodowi klapę bagażnika ozdobioną szerokim spojlerem dachowym u góry. U dołu, producent umieścił szeroki dyfuzor zintegrowany z czterema rurami wydechowymi, z podwójnymi końcówkami po obu stronach.

Wnętrze samochodu musiało zapewniać komfort i sportową atmosferę. Standardowe fotele kubełkowe z wysokimi oparciami i zintegrowanymi zagłówkami miały grube poduszki, dzięki czemu pasażerowie czuli się wygodnie podczas długich podróży. Producent oferował również opcję foteli z włókna węglowego z cieńszymi poduszkami, które były głównie przeznaczone dla tych, którzy chcieli wykorzystać pełen potencjał pojazdu na torze. Przed kierowcą znajdowała się przeprojektowana deska rozdzielcza z kolorowymi wstawkami i zakrzywionym szkłem, które przykrywało 12.3-calowy wyświetlacz panelu instrumentów oraz 14.9-calowy wyświetlacz dotykowy systemu multimedialnego. Pomiędzy przednimi pasażerami, producent dodał konsolę środkową, w której znalazł się selektor biegów i kilka przycisków sterujących skrzynią biegów oraz innymi kluczowymi funkcjami samochodu, w tym kontrolerem systemu iDrive. Z kolei z tyłu, dzielona (40/20/40) kanapa mogła zostać złożona, zwiększając przestrzeń bagażową z przyzwoitych 500 litrów (17,65 cu-ft) do maksymalnych 1510 litrów (53,3 cu-ft).

Pod maską znajdował się ten sam silnik M-spec S58 o pojemności trzech litrów z turbodoładowaniem. W wersji M3 Competition, mógł on generować 530 PS (523 hp), przekazując moc na wszystkie koła za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Kierowca mógł również wybrać napęd na tylko tylną oś. Dodatkowo, zawieszenie adaptacyjne i system hamulcowy były dostosowane do tego wysokowydajnego sportowego sedana, a opcjonalny układ hamulcowy z włókna węglowego z żółtymi zaciskami monoblokowymi był dostępny jako opcja.

 W tej nowej edycji legendarnej serii modeli, najsilniejsza wersja sześciocylindrowego silnika rzędowego z technologią M TwinPower Turbo generuje moc 390 kW/530 KM. W nowym BMW M3 Competition Sedan z M xDrive oraz nowym BMW M3 Competition Touring z M xDrive, zwiększona moc silnika jest przekazywana na wszystkie cztery koła za pośrednictwem ośmiobiegowej skrzyni M Steptronic z Drivelogic.

Jednostka napędowa w nowym BMW M3 Competition Sedan generuje maksymalną moc 375 kW/510 KM. Łączy się ona z ośmiobiegową skrzynią M Steptronic z Drivelogic i przekazuje moc na tylne koła. Dla właścicieli poszukujących czysto sportowych emocji, które nie są oferowane przez konkurencję, nowe BMW M3 Sedan łączy wariant silnika o mocy 353 kW/480 KM z sześciobiegową skrzynią manualną i napędem na tylne koła.

Wszystkie warianty modelowe nowego BMW M3 Sedan oraz nowego BMW M3 Touring będą produkowane w zakładzie BMW Group w Monachium. Ich wprowadzenie na rynek planowane jest na całym świecie z fazą produkcyjną zaplanowaną na lipiec 2024 roku. Najważniejszymi regionami sprzedaży dla BMW M3 Sedan są USA, Chiny, Wielka Brytania, Australia i Niemcy. BMW M3 Touring cieszy się szczególną popularnością w Niemczech, ale także w Wielkiej Brytanii, innych krajach europejskich oraz Australii.

Tradycyjne doznania wyścigowego samochodu, wyraźne cechy charakterystyczne

Teraz, w szóstej generacji modelu, BMW M3 jest mocniejsze, bardziej zrównoważone i pewne siebie, bardziej zaawansowane i wszechstronne niż kiedykolwiek. Sedan kontynuuje wysokowydajną linię sportowych samochodów, która ma niemal 40-letnią historię. Pierwsza generacja BMW M3, zaprezentowana w 1986 roku, stała się najbardziej udanym modelem w wyścigach samochodów turystycznych na całym świecie. Tak jak wtedy, tak i teraz, sukces samochodu w sporcie motorowym wiązał się z rosnącą popularnością modelu produkcyjnego i niezwykłym podnieceniem dla jego właściciela na drodze.

Uczucie wyścigowego samochodu, towarzyszące każdemu kilometrze podróży, można doświadczyć w zupełnie inny sposób z tą najnowszą generacją. BMW M3 Sedan dołącza teraz do modelu Touring, BMW M3 Touring, który łączy sportowe cechy, z jakich słynie ta seria modeli z dodatkowymi praktycznymi rozwiązaniami oraz zwiększoną pojemnością ładunkową. Jest dostępny wyłącznie z najsilniejszą wersją sześciocylindrowego silnika dla BMW M3/M4 oraz inteligentnym systemem napędu na wszystkie koła M xDrive. Złożenie tylnych oparć foteli zwiększa pojemność bagażnika z 500 do maksymalnie 1,510 litrów.

Dzięki nowej koncepcji pojazdu w klasie premium średniej, BMW M GmbH wzbudziło natychmiastowe zainteresowanie nie tylko wśród fanów marki, ale także wśród profesjonalnych ekspertów. W swoim pierwszym pełnym roku produkcji, BMW M3 Touring zdobyło nagrodę „Złotej Kierownicy” przyznawaną przez magazyn motoryzacyjny „Auto Bild” oraz gazetę „Bild am Sonntag” w Niemczech. W Wielkiej Brytanii otrzymało tytuł „Samochodu Marzeń” roku od magazynu „Autocar”, podczas gdy magazyn „Top Gear” nadał mu tytuł „Wszystko, czego potrzebujesz” w swoich „Nagrodach Samochodu Roku”.

Dzięki wyróżniającym się konstrukcjom nadwozia i specyficznym cechom, modele Sedan i Touring zajmują bardzo różne przestrzenie charakteryzujące się w ofercie M3. Jednym z najważniejszych wspólnych elementów jest ich rzucający się w oczy design z charakterystycznymi cechami M, precyzyjnie dostosowanymi do technicznych wymagań dotyczących dostarczania powietrza chłodzącego i balansu aerodynamicznego. Duża, pionowa atrapa chłodnicy BMW z podwójnymi poziomymi żebrami M, mocno rzeźbione nadkola, wydłużone progi boczne w kontrastowym połysku czarnym oraz elementy montażowe dla przednich i tylnych zderzaków wyraźnie wskazują na dynamiczny potencjał obu modeli. BMW M3 Sedan standardowo ma dach z włókna węglowego. Dach BMW M3 Touring, podobnie jak standardowe relingi dachowe, jest w kolorze czarnym. Posiada również lotkę Gurneya na spojlerze dachowym jako dodatkowy element kierujący powietrzem.

Technologia silnikowa czerpie z wyścigów

Wszystkie warianty nowego BMW M3 Sedan i nowego BMW M3 Touring mają wysokoobrotowy silnik sześciocylindrowy z technologią M TwinPower Turbo. We wszystkich swoich wariantach mocy, jednostka 3.0-litra wyróżnia się dużym apetytem na obroty w najwyższych zakresach prędkości obrotowej silnika, dzięki czemu produkuje liniowe oddawanie mocy, typowe dla modeli wysokowydajnych z BMW M GmbH.

Liczne elementy zapożyczone z konstrukcji silników wyścigowych pozwalają jednostce napędowej w M3 dostarczać niezapomniane doznania z jazdy zarówno na drodze, jak i na torze. Karter, z jego zamkniętą konstrukcją bez tulei, jest ekstremalnie sztywny i współpracuje z odlewaną na lekkim wale korbowym, co umożliwia osiągnięcie niezwykle wysokiego potencjału momentu obrotowego. Otwory cylindrów mają powłokę ze spryskiwanego żelaza w technologii łuku. A rdzeń wydrukowany w technologii 3D – kolejna cecha specyficzna dla M – umożliwia zoptymalizowane prowadzenie kanałów chłodzących, co byłoby niemożliwe do osiągnięcia przy użyciu konwencjonalnych metod odlewania metalowego.

Podobnie jak w systemie chłodzenia, układ olejowy również zaprojektowano z myślą o szczególnych wyzwaniach związanych z jazdą po torze. Sterowana mapą pompa olejowa zapewnia niezawodne zasilanie olejem nawet przy ekstremalnych przyspieszeniach podłużnych i bocznych.

Technologia M TwinPower Turbo obejmuje tu dwa turbosprężarki mono-scroll, z których każdy dostarcza sprężone powietrze do trzech cylindrów. Pośredni intercooler z układem niskotemperaturowym oraz specjalnie zaprojektowane sprężarki dodatkowo zwiększają wydajność turbosprężarki. W skład technologii wchodzi także Wtrysk Wysokiej Precyzji – działający pod maksymalnym ciśnieniem 350 bar, aby zapewnić precyzyjne atomizowanie paliwa i szybszą reakcję silnika – a także zmienne ustawienie zaworów VALVETRONIC i w pełni zmienne ustawienie wałków rozrządu Double-VANOS.

Wersja silnika w nowym BMW M3 Competition Sedan z M xDrive oraz nowym BMW M3 Competition Touring z M xDrive rozwija dodatkowe 15 kW/20 KM dzięki zoptymalizowanej konfiguracji cyfrowej jednostki sterującej silnikiem (DME). Sześciocylindrowy silnik rzędowy teraz generuje maksymalną moc 390 kW/530 KM (wzrost z poprzednich 375 kW/510 KM) przy 6,250 obr./min. Ulepszony silnik, który jest również podstawą jednostki napędowej BMW M4 GT3, osiąga maksymalny moment obrotowy 650 Nm (479 lb-ft) w przedziale 2,750 a teraz jeszcze wyżej 5,730 obr./min. Rezultatem jest jeszcze bardziej agresywne i utrzymujące się oddawanie mocy, co dodaje intensywności doświadczeniom z jazdy – szczególnie, gdy kierowca eksploruje dynamiczne limity samochodu – i zapewnia imponujące wyniki przyspieszenia.

Nowe BMW M3 Competition Sedan z M xDrive przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3.5 sekundy, a nowe BMW M3 Competition Touring z M xDrive osiąga ten sam wynik w 3.6 sekundy – tylko nieco dłużej, mimo wyższej masy własnej. Zwiększona moc obu modeli z napędem na wszystkie koła odzwierciedla się w czasach przyspieszenia od 0 do 200 km/h, które są o 0.5 sekundy krótsze w każdym przypadku. Sedan teraz rejestruje czas 11.8 sekundy, a Touring 12.4 sekundy.

Wszystkie warianty nowego BMW M3 Sedan i nowego BMW M3 Touring mają elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną do 250 km/h jako standard. Jeśli jednak zarezerwowane zostanie opcjonalne Pakiet dla Kierowcy M, ta wartość wzrasta do 290 km/h dla sedanów i 280 km/h dla modelu Touring, umożliwiając kierowcom wykorzystanie pełnego potencjału mocnych silników.

Modelowa kompozycja silnika, skrzyni biegów i zawieszenia

Sześciobiegowa skrzynia manualna zamontowana w nowym BMW M3 Sedan jest, podobnie jak standardowa ośmiobiegowa skrzynia M Steptronic z Drivelogic modeli Competition, dostosowana optymalnie do charakterystyki wydajności silnika. Kierowcy preferujący sportowy styl jazdy będą mogli korzystać z standardowych łopatek zmiany biegów na kierownicy, które pozwalają na spontaniczne interwencje w procesie wyboru biegów automatycznej skrzyni biegów. Doświadczenie jazdy można jeszcze bardziej dostosować do indywidualnych preferencji, zmieniając charakterystyki zmiany biegów skrzyni biegów zgodnie z wymaganiami i sytuacją przy użyciu przycisku Drivelogic.

Dwa najsilniejsze modele są wyposażone w M xDrive, co podnosi przyczepność na jeszcze wyższy poziom. Tylny rozkład napędu inteligentnego systemu napędu na wszystkie koła dodatkowo zwiększa zwinność nowego BMW M3 Competition Sedan z M xDrive oraz nowego BMW M3 Competition Touring z M xDrive. System współpracuje z aktywnym dyferencjałem M na tylnej osi – którego działanie również jest w pełni zmienne – aby zwiększyć charakterystyczne odczucie M przy wyjściu z zakrętów. Oprócz domyślnego ustawienia 4WD, kierowca może także wybrać tryb 4WD Sport za pośrednictwem menu M Setup. W tym trybie wyższa proporcja mocy napędu trafia na tylne koła dla jeszcze bardziej zwinnego prowadzenia. Wyłączenie DSC (Dynamic Stability Control) również wprowadza tryb 2WD, co oznacza, że moc jest przekazywana wyłącznie na tylne koła. Ten tryb oferuje doświadczonym kierowcom czysto sportowe odczucia bez ingerencji systemów kontrolnych.

Wysoka sztywność skrętna konstrukcji nadwozia i montażu zawieszenia tworzy idealną platformę dla imponującej dynamiki jazdy i szybkiej reakcji na polecenia kierownicy. Oprócz elementów usztywniających w BMW M3 Sedan, BMW M3 Touring ma dodatkowe wzmocnienia skrętne z tyłu. To dodatkowe wzmocnienie daje wersji nadwozia Touring narzędzia potrzebne do wykazania się kombinacją dynamizmu, zwinności i precyzji prowadzenia, typową dla modeli M BMW.

M-specyficzna kinematyka i elastokinematyka podwójnego wahacza osi przedniej oraz pięcio-wahaczowej osi tylnej zapewniają harmonijne połączenie ekstremalnie dynamicznego prowadzenia i starannie wyważonych cech komfortowych w codziennym użytkowaniu i podczas dłuższych podróży, charakterystycznych dla wszystkich modeli z serii M3. Standardowe adaptacyjne zawieszenie M umożliwia kierowcom dostosowanie reakcji elektronicznie kontrolowanych amortyzatorów według własnych preferencji. Poprzez menu M Setup, kierowcy mogą wybierać spośród trzech różnych ustawień, aby optymalizować prowadzenie samochodu zgodnie z potrzebami i osobistymi preferencjami.

Pakiet technologii zawieszenia obejmuje również układ kierowniczy M Servotronic i zintegrowany system hamulcowy, który współpracuje zarówno z standardowymi hamulcami M Compound, jak i opcjonalnymi hamulcami ceramicznymi M Carbon. Obie wersje mają sześciotłoczkowe hamulce stałotłoczkowe na osi przedniej i hamulce pływające jednostkowe na osi tylnej. Oprócz większych i bardziej odpornych na wysoką temperaturę tarcz hamulcowych – które, dzięki znaczącej odporności na zjawisko fadingu, zapewniają nieprzerwaną decelerację nawet w ekstremalnych warunkach – hamulce ceramiczne M Carbon wyróżniają się także inteligentną konstrukcją o niskiej wadze; są około 14 kilogramów lżejsze niż standardowe hamulce M Compound. Redukcja masy niesprzężonej ma szczególne znaczenie dla zwiększenia zwinności, poprawy prowadzenia, szybszej reakcji i niższego zużycia paliwa.

Standardowe niebieskie zaciski hamulcowe systemu M Compound można również na życzenie zamówić w kolorze czerwonym lub czarnym. Zaciski hamulcowe hamulców ceramicznych M Carbon mają złotą metaliczną powłokę. Wszystkie warianty mają wyrazisty znak BMW M na zaciskach hamulcowych na osi przedniej, jako dodatkowy identyfikator typowej wydajności M.

System DSC z kolei zapewnia rodzaj przyjemności z jazdy, której nie dorównuje żaden konkurent. W rzeczywistości, z trybem M Dynamic oferuje ultra-sportową konfigurację, która podnosi progi interwencji systemu, jeśli chodzi o kontrolowanie impulsów hamulca i opóźnia moment, w którym system wchodzi do akcji, aby ograniczyć moc silnika. Maksymalizuje to dynamikę wydajności samochodu z włączonym DSC. System można także całkowicie wyłączyć (DSC off).

Nowe BMW M3 Sedan może być dodatkowo w wyposażeniu z funkcją M Traction Control. Standardowo we wszystkich modelach Competition, ta technologia kontroli poślizgu jest regulowana w dziesięciu stopniach, zgodnie z preferencjami kierowcy lub warunkami drogowymi. Umożliwia to redukcję impulsów systemu w stopniach, co pozwala kierowcy zbliżyć się do fizycznych limitów na torze wyścigowym, na przykład. M Laptimer i M Drift Analyser pomagają doświadczonym kierowcom poprawić swoje czasy okrążeń i doskonalić umiejętności driftu. Zintegrowana aplikacja wszystkich systemów napędowych i zawieszenia została dopracowana w lokalizacjach, w tym na torze Nordschleife w Nürburgring, ale także zapewnia wysoce dynamiczne i jednocześnie precyzyjnie sterowane prowadzenie w codziennej jeździe.

Specyficzne rozmiary kół osi, M lekkie felgi kute o nowym wzorze

Wszystkie nowe warianty modeli BMW M3 są standardowo wyposażone w M lekkie felgi kute o specyficznych rozmiarach felg osi, co korzystnie wpływa na zwinność i prowadzenie. Dwa tylnonapędowe, wysokowydajne sedany mają felgi M w kolorze Orbit Grey o ośmio-ramiennym wzorze o średnicy 18 cali na osi przedniej i 19 cali na osi tylnej. Standardowe wyposażenie nowego BMW M3 Competition Sedan z M xDrive i nowego BMW M3 Competition Touring z M xDrive obejmuje felgi kute w kolorze Jetblack o wzorze podwójnych ramion (19-calowe z przodu i 20-calowe z tyłu).

Ta kombinacja jest również dostępna opcjonalnie dla nowego BMW M3 Sedan i nowego BMW M3 Competition Sedan. Dodatkowo do obszernej oferty opcjonalnego wyposażenia dla wszystkich wariantów modeli dodano nowe felgi kute M o rozmiarach 19 i 20 cali. Po raz pierwszy pomalowane są na kolor srebrny, a ich jasne, błyszczące powierzchnie zapewniają sportowy, ale jednocześnie elegancki wygląd.

Szeroki wybór systemów asystujących; przycisk M Mode do przywołania spersonalizowanego zestawu funkcji

Nowe BMW M3 Sedan i nowe BMW M3 Touring ustanawiają nowe standardy w swoim segmencie dzięki bogatej gamie standardowych i opcjonalnych systemów automatycznego prowadzenia i parkowania. Aby zapewnić dynamiczne doznania, które odpowiadają bieżącej sytuacji oraz pasują do wymagań sportowego samochodu, interwencje systemów asystujących kierowcę mogą być dostosowywane za pomocą przycisku M Mode na konsoli centralnej. Na przykład, w opcjonalnym ustawieniu TRACK, zaprojektowanym do użycia na torach wyścigowych, wszystkie systemy komfortu i bezpieczeństwa są tymczasowo dezaktywowane.

Standardowe wyposażenie wszystkich wariantów modelowych obejmuje system Park Distance Control z czujnikami z przodu i z tyłu, tempomat z funkcją hamowania, system ostrzegający o kolizji z przodu z interwencją hamulca, ostrzeganie o opuszczeniu pasa ruchu, w tym powrót na pas z pomocą kierownicy, oraz informację o ograniczeniu prędkości z wskaźnikiem zakazu wyprzedzania. Wśród pozycji na liście opcji znajdują się Driving Assistant i Parking Assistant, w tym Reversing Assistant. Jako opcja dla modeli Competition dostępny jest również Driving Assistant Professional, który dodaje funkcje, takie jak asystent kierowania i utrzymania pasa z automatycznym asystentem ograniczenia prędkości, asystent utrzymania pasa, detekcję sygnalizacji świetlnej oraz aktywny tempomat z funkcją Stop&Go.

Nowo zaprojektowane światła przednie i charakterystyczne detale podkreślają wizualny charakter samochodów

Nowo zaprojektowane reflektory LED, które łączą światła mijania i drogowe w jednym module, wnoszą świeże akcenty na przedniej części nowego BMW M3 Sedan i nowego BMW M3 Touring. Dwie elegancko rzeźbione, subtelnie strzałkowate i pionowo ułożone jednostki LED w każdym module służą zarówno jako światła pozycyjne/światła dzienne, jak i wskaźniki kierunkowskazów. Technicznie skoncentrowany wygląd stworzony przez źródła światła, których wnętrze jest teraz zorganizowane w szczególnie widoczny sposób, zapewnia postępowy wygląd, który widoczny jest również w smukłych tylnych światłach LED z L-kształtnymi lampami tylnymi.

Adaptacyjne reflektory LED z nieoślepiającym matrycowym światłem drogowym są dostępne opcjonalnie i obejmują funkcję doświetlania zakrętów oraz światła miejskie. Niebieskie wstawki wewnątrz reflektorów wskazują na obecność tej niezwykle zaawansowanej technologii oświetleniowej. M Shadowline światła z ciemnymi akcentami wewnętrznymi są także dostępne dla samochodów, w których zainstalowano adaptacyjne reflektory LED. Emblemat modelu na klapie bagażnika modeli Competition został teraz akcentowany eleganckim srebrnym otoczeniem.

Nowe kierownice i elementy wykończenia wnętrza dla M-specyficznego kokpitu sportowego

Otwierając drzwi nowej edycji modeli o wysokiej wydajności, minimalistyczny design wnętrza zapewnia natychmiastową dawkę DNA sportów motorowych. Nowe kierownice i elementy sterujące, a także wysoce zaawansowane materiały na desce rozdzielczej i elementach wykończenia wnętrza podnoszą aurę ekskluzywności w M-specyficznym kokpicie sportowym.

W dynamicznych doznaniach z jazdy bierze także udział nowo zaprojektowana trójramienna skórzana kierownica M z przyciskami wielofunkcyjnymi i czerwoną oznaczeniem środka na godzinie 12. Teraz ma spłaszczony dół i precyzyjnie zmodyfikowane ramiona. Dwa przyciski M do wyboru indywidualnie skonfigurowanych ustawień pojazdu oraz łopatki zmiany biegów – standardowo w modelach Competition, aby umożliwić szybkie interwencje w procesie wyboru biegów ośmiobiegowej skrzyni M Steptronic – dają intensywne uczucie wyścigowego samochodu. Skórzana kierownica M Alcantara o tym samym wyglądzie i funkcji jest dostępna po raz pierwszy jako opcja. Opcjonalnie dostępna jest funkcja podgrzewania dla obu wariantów kierownicy.

M-specyficzny design kokpitu obejmuje również panel sterujący na konsoli centralnej. Znajdują się tu obok dźwigni zmiany biegów, czerwony przycisk Start/Stop oraz kontroler BMW iDrive, oraz przyciski do ustalania ustawień pojazdu i aktywacji wyświetlania kokpitu i funkcji systemu asystującego kierowcy dostosowanych do bieżącej sytuacji jazdy.

Wysokiej jakości i starannie wykonane materiały oraz cechy projektowe M w wnętrzu tworzą nowoczesną, premium atmosferę ze sportowym akcentem. Elementy wykończeniowe w desce rozdzielczej, panelu sterowania i pokrywie uchwytu na kubek są teraz standardowo w kolorze Dark Graphite mat. Opcje obejmują elementy wykończeniowe w Aluminium Rhombicle Anthracite, M Carbon Fibre oraz nowej wersji Fine Brushed Aluminium. M Carbon Fibre dodatkowo obejmuje elementy do kierownicy i łopatek zmiany biegów modeli Competition. Opcjonalny panel instrumentów z Sensatec ma teraz jeszcze bardziej dopracowaną strukturę powierzchni.

Standardowe sportowe fotele M oferują szereg elektrycznych opcji regulacji, aby ułatwić znalezienie idealnej pozycji za kierownicą. Funkcja pamięci dla fotela kierowcy pozwala mu zachować preferowane ustawienia. Również integralne zagłówki z podświetlanym emblematem modelu podkreślają zaangażowanie kabiny w nowoczesny sportowy styl. Standardowe wyposażenie obejmuje również ogrzewanie foteli dla kierowcy i pasażera z przodu, podczas gdy wentylacja foteli jest dostępna opcjonalnie. Jako alternatywy dla standardowego wykończenia z skóry Merino dostępne są wykończenia całkowicie ze skóry Merino, indywidualne wykończenia Merino z rozszerzonymi funkcjami oraz całkowicie skórzane wykończenia BMW Individual Merino – każda w wyborze czterech kolorów.

Opcjonalne, całkowicie elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele kubełkowe M Carbon zapewniają optymalne, wyścigowe połączenie między kierowcą a samochodem. Łączą funkcjonalność wyścigową z luksusowym rzemiosłem i doskonałym komfortem na długich dystansach. Wykorzystanie włókna węglowego w elementach siedziska i oparcia, a także wycięcia w bocznych bolsters i poniżej zagłówków pozwalają zaoszczędzić 9.6 kilograma w porównaniu do standardowych foteli sportowych M.

Wyświetlacz BMW Curved oraz nowy system operacyjny BMW 8.5

Nowe edycje BMW M3 Sedan i BMW M3 Touring z radością witają najnowszą generację systemu wyświetlania i sterowania/operacji BMW iDrive opartego na systemie operacyjnym BMW 8.5 w kokpitach o progresywnym sportowym stylu. Z wysokiej rozdzielczości wyświetlaczem BMW Curved skierowanym w stronę kierowcy oraz ulepszonym asystentem BMW Personal, interakcja między kierowcą a samochodem opiera się na obsłudze przy użyciu dotyku i naturalnego języka. Cała cyfrowa grupa ekranów składająca się z 12.3-calowego wyświetlacza informacyjnego oraz 14.9-calowego wyświetlacza kontrolnego pokazuje treści specyficzne dla M. Obejmuje to dodatkowe informacje o statusie pojazdu i koncentruje uwagę kierowcy na drodze przed nim. Na liście opcji znajduje się również wyświetlacz BMW Head-Up, który projektuje istotne informacje dotyczące jazdy – w tym wielokolorowy wskaźnik obrotów, Shift Lights i M View – na przedniej szybie, również w stylu specyficznym dla M.

Grafika i treści specyficzne dla M na wyświetlaczu informacyjnym i wyświetlaczu kontrolnym są teraz połączone z nowym sposobem obsługi standardowo zainstalowanego automatycznego systemu klimatyzacji. Ustawienia temperatury i wentylacji, a także ogrzewanie siedzisk, a jeśli jest dostępne, ogrzewanie kierownicy, można teraz kontrolować dotykowo, korzystając ze specjalnej opcji menu w dolnej części wyświetlacza kontrolnego lub za pomocą poleceń głosowych. Ta ostatnia nowość w dziedzinie cyfrowej obsługi przynosi dalszą redukcję liczby przycisków i elementów sterujących w kokpicie oraz nowy design deski rozdzielczej. Nowe elementy regulacyjne dla kratki wentylacyjnej w centralnej części deski rozdzielczej oraz po stronie kierowcy i pasażera z przodu pozwalają dostosować kierunek przepływu powietrza za pomocą ruchów obrotowych i nachylenia.

Oprócz przestrzeni na stopy, schowka w przedniej części konsoli centralnej i otwieraczy drzwi, standardowe oświetlenie ambientowe obejmuje teraz także podświetlenie konturu zintegrowane w wykończeniu wokół centralnych wlotów powietrza. Dziewięć kolorów w wielu odcieniach jasności pozwala klientom dostosować efekt do ich osobistych preferencji. Funkcjonalność oświetlenia wnętrza obejmuje również atmosferyczną animację powitania i pożegnania oraz sygnały świetlne wskazujące na otwarte drzwi lub przychodzące połączenie telefoniczne.

Oprócz systemu nawigacyjnego BMW Maps w chmurze, standardowo zainstalowany BMW Live Cockpit Plus obejmuje dwa porty USB do transferu danych, interfejs Wi-Fi oraz integrację smartfona umożliwiającą korzystanie z np. Apple CarPlay® i Android Auto™. Standardowe wyposażenie nowego BMW M3 Sedan i nowego BMW M3 Touring obejmuje również system głośników HiFi z 10 głośnikami oraz wzmacniaczem o mocy 205 watów. Opcjonalne telefony z bezprzewodowym ładowaniem umożliwiają bezprzewodowe ładowanie kompatybilnych smartfonów.

Charakterystyczny wygląd i wyższa wydajność dzięki pakietowi M Carbon, pakietowi M Race Track i częściom BMW M Performance

Specyficzny dla każdego nowego samochodu wysokowydajnego pakiet M Carbon zewnętrzny nadaje im indywidualny urok zewnętrzny. Z wstawkami do szerokich przednich wlotów powietrza i tylnym dyfuzorem o unikalnej geometrii dla każdego modelu, a także pokrywy lusterek zewnętrznych i tylnego spojlera z CFRP dla BMW M3 Sedan, pakiet M Carbon zewnętrzny wprowadza również świeżą wizualną ostrość do wyścigowego charakteru obu modeli. Pakiet M Race Track, który obejmuje hamulce ceramiczne M Carbon, kubełkowe fotele M dla kierowcy i pasażera z przodu oraz elementy wykończenia wnętrza z włókna węglowego, obniża masę pojazdu o nawet 25 kilogramów.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.