2025 BMW M3 Sedan

BMW zaktualizowało ofertę modelu M3 na rok 2025 latem 2024, z planowanym rozpoczęciem produkcji w lipcu tego samego roku po obu stronach Atlantyku.

Emblemat M3 zadebiutował w 1986 roku na słynnym modelu E30 M3, który stał się najbardziej udanym samochodem turystycznym w historii wyścigów. Ten model był dostępny tylko w wersji dwudrzwiowej, jako coupe lub kabriolet. W kolejnej generacji, modelu E46, producent zamontował pod maską silnik sześciocylindrowy i oferował go w trzech wersjach: Coupe, Kabriolet oraz sedan. Prawie wszystkie następne modele M3 były wyposażone w silniki sześciocylindrowe, z wyjątkiem potężnego M3 GTR, które miało silnik V8. Później, producent wrócił do architektury silnika w układzie szeregowy, chociaż z technologią turbodoładowania. W 2013 roku BMW podzieliło ofertę serii 3 na dwie: serię 4 dla Coupe, kabrioletów i wersji Gran Coupe, oraz serię 3 dla sedanów i Touring. W rezultacie M3 było dostępne tylko jako czterodrzwiowy lub kombi. W 2020 roku BMW wprowadziło M3 jako wersję napędzaną przez silnik M siódmej generacji serii 3, a w 2024 roku nadszedł czas na zmiany. Odświeżony sedan, czyli model LCI (Life Cycle Impulse), został zaprezentowany w dwóch wersjach: M3 i M3 Competition.

Na froncie, najbardziej zauważalną różnicą były nowe reflektory LED, które były dostępne z technologią adaptacyjną i Matrix-LED. Oprócz nich znajdowała się pionowa atrapa chłodnicy, która według wielu miała zostać usunięta i zmieniona na poziome wykończenie, jak w pozostałych modelach serii 3. Nad nimi zamontowano wytłoczoną maskę z dwoma podłużnymi wypustkami. Kanciaste wloty powietrza na dolnej części zderzaka były kontynuacją górnych otworów, co sprawiało wrażenie nozdrzy. Zostały one otoczone parą bocznych wlotów, które pomagały w chłodzeniu hamulców i tworzyły kurtynę powietrzną wokół nadwozia, aby zmniejszyć opór powietrza. Na dole producent zamontował spoiler.

Z profilu, agresywnie wyglądający sedan M3 miał zestaw wlotów, które uwalniały powietrze uwięzione we wnękach kół. Ponadto BMW dodało zestaw czarnych progów bocznych, które rozszerzały się w stronę tyłu i łączyły z wybrzuszonymi nadkolami z tylnych błotników. Producent zamontował także nowe lusterka drzwiowe z unikalnym dla M designem i aerodynamicznymi wspornikami. Ostatecznie z tyłu, model M3 2025 miał spoiler na klapie bagażnika, podczas gdy tylne lampy LED były podzielone pomiędzy błotnikami a klapą bagażnika. Niżej, pod zderzakiem, niemiecki producent zamontował duży dyfuzor, który integrował cztery wydechy, po dwa z każdej strony.

W środku wprowadzono znaczące aktualizacje technologiczne. Przede wszystkim, nowy zestaw foteli przednich z wysokim wsparciem i opcjami z włókna węglowego. Na desce rozdzielczej zamontowano zakrzywiony panel, który pokrywał dwa wyświetlacze: jeden przed kierowcą dla głównych wskaźników, a drugi dla nowego systemu operacyjnego BMW 8.5. Pomiędzy przednimi pasażerami umieszczono obszerne konsolę centralną z selektorem automatycznej skrzyni biegów lub sześciobiegowej manualnej. Dodatkowo, umieszczono tam również przyciski do adaptacyjnych amortyzatorów. Z tyłu wystarczająco miejsca dla dwóch pasażerów, oddzielonych wysokim tunelem transmisyjnym.

Pod maską BMW zastosowało ten sam silnik sześciocylindrowy co wiele jego poprzedników. Dzięki technologii turbodoładowania rozwijał 480 P0S (473 KM) przy sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów z napędem na tylne koła, podczas gdy pakiet Competition dodał napęd na cztery koła oraz ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów, a także trochę dodatkowej mocy.

 W tej nowej edycji legendarnej serii modeli, najsilniejsza wersja sześciocylindrowego silnika w układzie rzędowym z technologią M TwinPower Turbo generuje moc 390 kW/530 hp. W nowym BMW M3 Competition Sedan z napędem M xDrive oraz nowym BMW M3 Competition Touring z napędem M xDrive, zwiększona moc silnika jest przekazywana na wszystkie cztery koła za pośrednictwem ośmiobiegowej skrzyni M Steptronic z Drivelogic.

Jednostka napędowa w nowym BMW M3 Competition Sedan generuje maksymalną moc 375 kW/510 hp. Łączy się również z ośmiobiegową skrzynią M Steptronic z Drivelogic i przekazuje moc na tylne koła. A dla właścicieli szukających czystego doświadczenia sportowego, które nie jest dostępne w żadnym konkurencyjnym modelu, nowe BMW M3 Sedan łączy wariant silnika o mocy 353 kW/480 hp z sześciobiegową skrzynią manualną i napędem na tylne koła.

Wszystkie warianty modelu nowego BMW M3 Sedan i nowego BMW M3 Touring będą produkowane w zakładzie BMW Group w Monachium. Ich wprowadzenie na rynek planowane jest na całym świecie z rozpoczęciem produkcji w lipcu 2024 roku. Najważniejszymi rynkami sprzedaży dla BMW M3 Sedan są USA, Chiny, Wielka Brytania, Australia i Niemcy. BMW M3 Touring cieszy się dużą popularnością, zwłaszcza w Niemczech, ale także w Wielkiej Brytanii, innych krajach europejskich i Australii.

Tradycyjne odczucie wyścigowe, wyraziste charakterystyki

W szóstej generacji modelu BMW M3, samochód jest silniejszy, bardziej stabilny i pewny, bardziej zaawansowany i wszechstronny niż kiedykolwiek. Sedan kontynuuje linię sportowych samochodów o wysokich osiągach, która sięga niemal 40 lat wstecz. Pierwsza generacja BMW M3, zaprezentowana w 1986 roku, stała się najskuteczniejszym modelem w wyścigach samochodów turystycznych na całym świecie. Tak jak wtedy, tak i teraz sukces samochodu w motorsporcie towarzyszył rosnącej popularności modelu produkcyjnego oraz rzadkim chwilom ekscytacji dla jego właściciela na drodze.

Poczucie wyścigowe związane z BMW M3 – obecne na każdym kilometrze podróży – można doświadczyć w zupełnie nowy sposób w tej najnowszej generacji. BMW M3 Sedan teraz obok modelu Touring, BMW M3 Touring łączy cechy wydajności, za które ta seria modeli jest znana, z dodatkowymi praktycznymi rozwiązaniami i większą zdolnością ładunkową. Jest dostępne wyłącznie z najsilniejszą wersją sześciocylindrowego silnika dla BMW M3/M4 oraz inteligentnym systemem napędu na wszystkie koła M xDrive. Złożenie tylnych oparć siedzeń zwiększa pojemność bagażnika z 500 do maksymalnie 1510 litrów.

Dzięki nowej koncepcji pojazdu w klasie premium średniej wielkości, BMW M GmbH wzbudziło natychmiastową sensację nie tylko wśród fanów marki, ale także w gronie profesjonalnych ekspertów. W swoim pierwszym pełnym roku produkcji BMW M3 Touring zdobyło nagrodę „Złotej Kierownicy” przyznawanej przez magazyn motoryzacyjny „Auto Bild” oraz gazeta „Bild am Sonntag” w Niemczech. W Wielkiej Brytanii otrzymało tytuł „Samochodu Marzeń” roku od magazynu „Autocar”, podczas gdy magazyn „Top Gear” nadał mu tytuł „Wszystko, czego potrzebujesz” w swoich „Nagrodach Samochodowych Roku”.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.