Chociaż wersje M4 bez dachu nie były najszybsze w swojej rodzinie, przyciągały osoby poszukujące szybkich samochodów, które można prowadzić z otwartym dachem.
Pojazd BMW M4 zadebiutował w 2014 roku, a szybko wprowadzono również wersję bez dachu, znaną jako M4 Convertible. Następnie, w 2020 roku, niemiecki producent uruchomił drugą generację serii 4, a pod koniec 2020 roku zaprezentował model M4 G82 na rok 2021. Zaledwie 27 miesięcy później, na początku 2024 roku, BMW zaprezentowało odświeżoną wersję M4 w wersji coupe i kabrioletu. Oprócz typowych modyfikacji estetycznych, producent zaoferował również więcej mocy pod maską oraz kilka ulepszeń wnętrza.
Chociaż przedni wygląd samochodu nie wszystkim przypadł do gustu, producent zdecydował się na zachowanie wysokiego grilla w kształcie nerki, ozdobionego poziomymi żebrami. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, model M4 Convertible 2024 miał standardowe reflektory LED o nowym designie, choć zachowały one ten sam kształt, co w poprzednim modelu. Klienci mogli również zamówić wersję z laserowymi światłami, co poprawiło widoczność w nocy.
Z profilu, M4 Convertible 2024 standardowo wyposażono w 18-calowe koła z przodu i 19-calowe z tyłu, z opcją zestawu 19-calowego z przodu i 20-calowego z tyłu. Za tylnymi kołami producenci zamontowali wlot wydechowy, co poprawiło wygląd samochodu. Grubsze słupki A w szybie czołowej, w porównaniu do wersji coupe, pełniły funkcję archi do zapewnienia bezpieczeństwa przy przewróceniu. Kierowcy mogli otworzyć lub zamknąć składany dach twardy w 18 sekund przy prędkości do 50 km/h (31 mph). Z tyłu samochód miał reflektory LED, ale BMW oferowało również opcję ich ulepszenia o diody laserowe i wkładki z włókna szklanego, które tworzyły efekt 3D. Pod zderzakiem, po obu stronach dyfuzora, producent zamontował system wydechowy z czterema końcówkami.
Wnętrze zostało wzbogacone o nowy design deski rozdzielczej z zakrzywionym, szerokim wyświetlaczem. W rzeczywistości były to dwa ekrany – jeden przed kierowcą, a drugi to ekran dotykowy na górze centralnej konsoli, pod tą samą taflą szkła. System infotainment oparty był na BMW iDrive 8.5. Podobnie jak jego rodzeństwo, M4 Convertible standardowo wyposażono w skórzaną kierownicę z łopatkami do zmiany biegów dla samochodów z automatycznymi skrzyniami biegów. Oferowano również kierownicę pokrytą alkantarą. Jak w wersji coupe, w kabriolecie znajdowały się dwa sportowe fotele z przodu oraz kanapa zaprojektowana dla dwóch osób z tyłu. Niemniej jednak, przestrzeń na nogi nie była wystarczająca dla dorosłych na długich trasach.
Pod maską BMW zamontowało ten sam silnik rzędowy S58 z podwójnym turbodoładowaniem z poprzedniego modelu. W zależności od wersji, ten silnik dostarczał moc 480 PS (473 hp), 510 PS (503 hp) oraz 530 PS (523 hp) dla manualnej skrzyni biegów, wersji z automatyczną ośmiobiegową skrzynią biegów xDrive lub wersji z ośmiobiegową skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła.
Większa moc, udoskonalone elementy designu, nowe opcje personalizacji oraz innowacje cyfrowe: BMW M GmbH kontynuuje swoją historię sukcesu modeli, które zdobyły popularność w segmencie premium średniej wielkości, wprowadzając stałe doskonalenia związane z ekskluzywnym doświadczeniem wydajności. Nowe BMW M4 Coupé oraz nowe BMW M4 Convertible jeszcze intensywniej podkreślają geny motorsportowe tych wysokowydajnych modeli. Zwiększenie maksymalnej mocy o 15 kW/20 KM dla modeli BMW M4 Competition Coupé z M xDrive oraz BMW M4 Competition Convertible z M xDrive, nowe reflektory, laserowe światła tylne, felgi M ze stopów lekkich o nowym wzornictwie, kierownice oraz wykończenia wnętrza, a także BMW Operating System 8.5, to główne osiągnięcia w dalszym rozwoju.
Silnik w układzie prostego sześciocylindrowego z technologią M TwinPower Turbo będzie w przyszłości dostępny w trzech poziomach wydajności. Połączenie 353 kW/480 KM wersji jednostki napędowej z 6-biegową skrzynią manualną w nowym BMW M4 Coupé nadal pozostaje bezkonkurencyjne w otoczeniu konkurencyjnym. Silnik w nowym BMW M4 Competition Coupé dostarcza maksymalną moc wynoszącą 375 kW/510 KM, przekazując moc na drogę za pomocą 8-biegowej skrzyni M Steptronic z Drivelogic. W połączeniu z M xDrive, które występuje w wersjach z napędem na cztery koła zarówno Coupé, jak i Convertible, ta skrzynia gwarantuje niezwykle wysoką transformację mocy – zwiększoną teraz do 390 kW/530 KM – w ekscytującą dynamikę jazdy.
Dzięki obecnym modyfikacjom, wysokowydajne samochody segmentu premium średniej wielkości posiadają idealne warunki do kontynuacji swojej popularności na międzynarodowych rynkach motoryzacyjnych, a jednocześnie umacniają swoją pozycję lidera w segmencie. USA stały się głównym rynkiem sprzedaży dla BMW M4 Coupé, za nimi plasują się Chiny, Niemcy i Wielka Brytania. W USA BMW M4 Convertible odpowiada za największe wyniki sprzedaży. Ponadto, samochód z otwartym dachem cieszy się dużą popularnością w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Zarówno globalnie, jak i na każdym z odpowiednich rynków modele serii BMW M4 zajmują z wyraźną przewagą pozycję liderów rynku w swoich konkurencyjnych środowiskach.
Nowe edycje BMW M4 Coupé i BMW M4 Convertible są produkowane w zakładzie BMW Group w Dingolfing. Światowy debiut rynkowy nowych modeli rozpocznie się z początkiem produkcji w marcu 2024.
Samochody dostosowane do indywidualnych potrzeb, charakterystyczna moc M
Niezłomne osiągi zarówno w codziennej jeździe, jak i na torze wyścigowym, charakteryzują modele serii BMW M4, co też odzwierciedla ich design. Potężne proporcje oraz charakterystyczne cechy designu M, które optymalizują dopływ powietrza do chłodzenia i równowagę aerodynamiczną, podkreślają ich status wysokowydajnych samochodów sportowych. Duża, pionowa atrapa chłodnicy BMW z typowymi dla M podwójnymi żebrami, mocno modelowane nadkola oraz wyraźnie poszerzone progi boczne z kontrastowym, błyszczącym czarnym wykończeniem, jak również elementy do przednich i tylnych zderzaków, wyraźnie wskazują na dynamiczny potencjał zarówno Coupé, jak i Convertible.
Ponadto różne warianty modelowe prezentują się jako samochody dostosowane do indywidualnych potrzeb, z których każdy wzbogaca ekstremalne wrażenia z jazdy sportowej swoimi własnymi, szczególnymi aspektami. Na przykład, dach z wzmocnionego plastiku w technologii węglowej (CRP) jest standardem we wszystkich wariantach BMW M4 Coupé. BMW M4 Competition Convertible z M xDrive oferuje szczególnie unikalną możliwość cieszenia się charakterystyczną dla M mocą, w połączeniu z niezwykłym doświadczeniem jazdy na otwartym powietrzu. Składany dach z tkaniny z panelem bowiem wykorzystuje zalety sztywnego dachu z możliwością chowania, przybierając jednocześnie wygląd klasycznego dachu z materiału. Mechanizm elektryczny pozwala na otwieranie lub zamykanie go podczas jazdy.
Silnik prosty sześciocylindrowy z technologią wyścigową i nową specyfikacją wydajności
Używane w nowym BMW M4 Coupé i nowym BMW M4 Convertible jednostki napędowe w układzie prostego sześciocylindrowego łączą typowe cechy silników BMW M GmbH, charakteryzujące się wysokimi obrotami, z aktualną wersją technologii M TwinPower Turbo. Wszystkie warianty 3-litrowego silnika zachwycają reakcją na gaz i wysokim momentem obrotowym nawet w najwyższych zakresach obciążenia. Te cechy odpowiadają za niepowtarzalne, liniowe charakterystyki wydajności, które od zawsze były znakiem rozpoznawczym samochodów BMW M.
Cechy konstrukcyjne silnika bezpośrednio wynikają z wyścigów i obejmują niezwykle sztywną miskę olejową, która jest produkowana w bezsleeve’owym zamkniętym projekcie, odchudzone wały korbowe oraz powłokę żelaza, która jest nakładana na tuleje cylindrów w procesie natryskiwania łukowego (AWSP). Wykonany w procesie druku 3D rdzeń głowicy cylindra ma zoptymalizowaną trasę kanałów chłodzących, co nie może być zrealizowane przy pomocy konwencjonalnej technologii odlewów metalowych. W ten sposób zarówno waga, jak i zarządzanie temperaturą są zoptymalizowane. Podobnie jak w systemie chłodzenia, zasilanie olejem również jest dostosowane do specjalnych wymagań użycia torowego.
Technologia M TwinPower Turbo obejmuje dwa mono-scrollowe sprężarki turbinowe, z których każda zasila trzy cylindry sprężonym powietrzem. Pośrednie chłodzenie powietrza ułatwione przez układ niskotemperaturowy oraz konkretne sprężarki optymalizują moc jednostki ładującej. Co więcej, pakiet technologiczny obejmuje system wtrysku paliwa High Precision Injection działający pod maksymalnym ciśnieniem 350 bar, zmienną kontrolę zaworów VALVETRONIC oraz nieskończoną zmienną kontrolę wałków rozrządu Double VANOS.
Maksymalna moc jednostki napędowej w wersji prostej sześciocylindrowej, występującej w nowym BMW M4 Competition Coupé z M xDrive oraz nowym BMW M4 Competition Convertible z M xDrive, została zwiększona z poprzednich 375 kW/510 KM do 390 kW/530 KM, co osiąga się przy prędkości 6 250 obr./min. Dalszy rozwój silnika wydobywa maksymalny moment obrotowy wynoszący 650 Nm w rozszerzonym zakresie prędkości obrotowej od 2 750 do 5 730 obr./min. To skutkuje jeszcze lepszą i ciągłą dostawą mocy, a tym samym jeszcze bardziej wzmacnia doświadczenie wydajności, zwłaszcza w bardzo dynamicznych sytuacjach jazdy. Ta ekskluzywna specyfikacja wydajności została osiągnięta dzięki modyfikacji systemu sterowania silnikiem, co stanowi dodatkowy dowód na doskonały potencjał prostego sześciocylindrowego silnika opracowanego przez BMW M GmbH, który stanowi podstawę jednostki napędowej wykorzystywanej w samochodzie długodystansowym BMW M4 GT3.
Nowe BMW M4 Competition Coupé z M xDrive przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,5 sekundy, natomiast nowe BMW M4 Competition Convertible z M xDrive potrzebuje 3,7 sekundy, aby osiągnąć tę samą prędkość z miejsca. Wszystkie warianty modelowe nowego BMW M4 Coupé i nowego BMW M4 Convertible osiągają maksymalną prędkość, która jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Ta wartość może zostać zwiększona do 280 km/h dzięki opcjonalnemu pakietowi M Driver’s Package (BMW M4 Competition Convertible z M xDrive) lub 290 km/h odpowiednio.
Dopasowane do toru Nürburgring: charakterystyczny pakiet M obejmujący silnik, przeniesienie mocy i technologię zawieszenia
Podobnie jak 8-biegowa skrzynia M Steptronic z Drivelogic, która jest zamontowana w wszystkich innych wariantach modelowych, 6-biegowa skrzynia manualna w nowym BMW M4 Coupé jest doskonale dopasowana do charakterystyki wydajności każdego silnika. Łopatki zmiany biegów na kierownicy umożliwiają natychmiastowe ręczne interwencje przy każdej wybranej prędkości jazdy, a przycisk Drivelogic zapewnia różnorodne cechy zmiany biegów, co otwiera drogę do doświadczenia jazdy, które można dostosować na wiele sposobów.
Dodatkowo najpotężniejsza wersja silnika prostego sześciocylindrowego połączona jest z inteligentnym napędem na cztery koła M xDrive. Zapewnia to nowemu BMW M4 Competition Coupé z M xDrive oraz nowemu BMW M4 Competition Convertible z M xDrive doskonałą przyczepność, co przejawia się w ich imponujących wartościach przyspieszenia. Dzięki systemowi z przewagą tylnych kół oraz w połączeniu z w pełni zmiennym aktywnym dyferencjałem M w tylnym przeniesieniu napędu, system M xDrive również zwiększa charakterystyczne odczucie M podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Za pomocą menu ustawień kierowca może wybrać oprócz domyślnego ustawienia 4WD tryb 4WD Sport, w którym większa część momentu obrotowego kierowana jest na oś tylną. Ponadto, po wyłączeniu DSC, staje się dostępny tryb 2WD, który umożliwia wyłączne przekazywanie mocy na tylne koła.
Wysoka sztywność skrętna konstrukcji nadwozia oraz połączenia zawieszenia tworzą idealne warunki dla inspirującej zwinności oraz spontanicznej reakcji na polecenia kierownicy. Specyficzne dla modelu wzmocnienia nadwozia również pomagają wysokowydajnemu modelowi zapewnić charakterystyczną dla BMW M kombinację dynamicznego, zwrotnego i precyzyjnego prowadzenia.
Charakterystyka kinetyki i elasto-kinetyki specyficznych dla M podwójnie przegubowych kolumn zawieszenia z przodu oraz pięciowahaczowego zawieszenia z tyłu gwarantuje harmonię między ekstremalną dynamiką jazdy a zrównoważonymi cechami komfortowymi we wszystkich modelach tej serii, zarówno w codziennym użytkowaniu, jak i podczas dłuższych podróży. W menu M Setup dostępne są trzy mapy charakterystyczne do indywidualnych ustawień adaptacyjnego zawieszenia M, które występuje w standardzie. Dodatkowymi elementami technologii zawieszenia są układ kierowniczy M Servotronic oraz zintegrowany system hamulcowy, który wykorzystywany jest zarówno w połączeniu z standardowymi hamulcami M compound, jak i opcjonalnymi hamulcami M carbon-ceramic.
Zintegrowane zastosowanie wszystkich systemów napędu i zawieszenia, które były testowane m.in. na północnej pętli Nürburgringu, gwarantuje, również w ruchu miejskim, wysoce dynamiczne i precyzyjnie kontrolowane prowadzenie. Formą przyjemności z jazdy, która jest wyjątkowa w kontekście konkurencyjnym, jest system kontroli stabilności DSC (Dynamic Stability Control), który oprócz trybu M Dynamic obejmuje dziesięcioetapową regulację ograniczenia poślizgu kół. Dzięki funkcji M Traction Control, opcjonalnie dostępnej dla BMW M4 Coupé oraz standardowej we wszystkich modelach Competition, kierowca może stopniowo zmniejszać interwencje systemu, aby delikatnie zbliżyć się do fizycznych limitów jazdy, na przykład podczas używania samochodu na torze wyścigowym. M Lap Timer oraz M Drift Analyser oferują funkcje, które podkreślają charakter tych wysokowydajnych modeli jako ostatecznych maszyn do jazdy na zamkniętych drogach.
Rozmiary kół dopasowane do każdej osi, M felgi ze stopów lekkich o nowym wzornictwie
Rozmiary kół dostosowane do osi zapewniają szczególnie kompleksowe przenoszenie sił bocznych podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Nowe BMW M4 Coupé oraz nowe BMW M4 Competition Coupé standardowo wyposażone są w 18-calowe felgi ze stopów lekkich M z przodu i 19″ z tyłu. Standardowa konfiguracja BMW M4 Competition Coupé z M xDrive oraz BMW M4 Competition Convertible z M xDrive obejmuje felgi ze stopów lekkich M o wielkości 19″ z przodu oraz 20″ z tyłu.
Kombinacja felg M o rozmiarze 19″ i 20″ jest również opcjonalnie dostępna dla nowego BMW M4 Coupé oraz nowego BMW M4 Competition Coupé. Nowością w ofercie specjalnych elementów wyposażenia dla wszystkich wariantów modelowych są felgi ze stopów lekkich M o powyższych rozmiarach z podwójną, promieniową konstrukcją i po raz pierwszy w kolorze srebrnym. Ich jasne, lśniące powierzchnie zapewniają sportowy, wyrafinowany i elegancki wygląd.
Systemy wsparcia z konfigurowalnym zakresem funkcji
Kontynuowany rozwój zakresu systemów do zautomatyzowanej jazdy i parkowania przyczynia się do niezapomnianego doświadczenia z jazdy. W zakresie funkcjonalności i dostępności ustanawiają one nowe standardy w konkurencyjnym otoczeniu nowego BMW M4 Coupé oraz nowego BMW M4 Convertible. Ponadto działania systemów wspomagania kierowcy mogą być kontrolowane za pomocą przycisku M Mode umieszczonego na konsoli centralnej, aby zapewnić typowe dla M ekscytujące doświadczenie prowadzenia sportowego samochodu. Na przykład w opcjonalnym trybie TRACK, zaprojektowanym do użycia na torze, wszystkie systemy komfortu i bezpieczeństwa są tymczasowo dezaktywowane.
Standardowe wyposażenie nowego BMW M4 Coupé oraz nowego BMW M4 Convertible obejmuje system Park Distance Control z czujnikami z przodu i z tyłu, Tempomat z funkcją hamowania, Ostrzeżenie o kolizji z interwencją hamulców, Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, w tym funkcję powrotu na pas z asystentem kierownicy oraz Rozpoznawanie znaków drogowych z informacjami o ograniczeniach prędkości i wskaźnikiem zakazu wyprzedzania. Opcjonalne funkcje dla modeli Competition obejmują Asystenta Kierowania i Utrzymania Pasa z Automatycznym Asystentem Ograniczenia Prędkości, Asystenta Utrzymania Pasa oraz Rozpoznawania Świateł Drogowych, a także Aktywny Tempomat z funkcją Stop & Go, jako integralną część systemu Driving Assistant Professional. Asystent Parkowania umożliwia automatyczne parkowanie (wjeżdżanie/wyjeżdżanie z miejsc) i obejmuje również Asystenta Cofania w standardzie.
Nowoczesne akcenty designerskie: Nowy design reflektorów, tylne światła z technologią laserową
Nowe odbudowane reflektory nadają przedniej części zarówno nowemu BMW M4 Coupé, jak i nowemu BMW M4 Convertible nowoczesny wygląd. Wnętrze reflektorów LED, które są teraz standardem, jest bardziej wyraźnie zbudowane. Posiadają one również dalsze rozwinięcia ich funkcjonalności. Zarówno światła mijania, jak i drogowe są teraz produkowane z tego samego modułu LED. Dwie pionowe jednostki LED, ustawione w kształcie strzały, pełnią funkcję świateł pozycyjnych i dziennych, a także kierunkowskazów. Technologiczny design tych nowych źródeł światła nadaje im wyrafinowany i nowoczesny wygląd.
Opcjonalnie dostępne są adaptacyjne reflektory LED z matrycowym światłem drogowym, które można rozpoznać po niebieskich wstawkach i które oferują funkcję oświetlenia miejskiego oraz światła do skrętu. Użycie funkcji światła miejskiego zapewnia zoptymalizowane oświetlenie obszarów pobocza podczas jazdy z niską prędkością na drogach zidentyfikowanych przez dane nawigacyjne jako tereny zabudowane. Funkcja świateł mijania jest aktywowana tylko wtedy, gdy osiągnięto prędkość 35 km/h. Co więcej, w połączeniu z adaptacyjnymi reflektorami LED dostępne są również światła M Shadow Line, które mają ciemne akcenty wewnętrzne.
Dodatkowo, adaptacyjne reflektory LED są połączone z zarówno wizualnie, jak i technologicznie imponującym designem LED-owych tylnych świateł, które są dostępne dla wszystkich nowych wersji wszystkich modeli serii BMW M4 i które wykorzystują technologię laserową oraz fascynującą koncepcję świetlną. W ich wnętrzu diody laserowe produkują równomierne oświetlenie wiązek światłowodowych, a filigranowa, 3-wymiarowa grafika świetlna uzupełnia zespoły tylnych świateł. Specyficzna dla modelu wersja tej innowacyjnej koncepcji świetlnej wykorzystuje technologię przedstawioną po raz pierwszy w limitowanej edycji specjalnego modelu wysokowydajnego BMW M4 CSL, modelu limitowanego do 1000 sztuk.
Nowy design otaczającej powierzchni zarówno logo BMW, jak i logo M z tyłu modeli Competition dodaje kolejnych subtelnych akcentów na rzecz wyrafinowanej elegancji. Podstawa logo BMW jest teraz wykończona na wysoki połysk w czarnym kolorze. Logo marki BMW M GmbH umieszczone na klapie bagażnika zostało wzbogacone o srebrną obwódkę.
Specjalną cechą zaprojektowaną wyłącznie dla wariantów modelowych nowego BMW M4 Coupé w celu dostosowania wyglądu zewnętrznego są opcjonalne grafiki M na masce i pokrywie bagażnika. Ten kontrastowy kolor podkreśla sportowe cechy modelu dwu-drzwiowego i jest dostępny w kolorze wysoki połysk czarnym lub czerwonym. Opcjonalny dach stalowy dostępny bez dodatkowych kosztów, który obejmuje elektrycznie otwierany dach szklany, oferuje dodatkowy akcent designerski: Część blacharska dachu jest wykończona na wysoki połysk w czarnym kolorze zamiast w kolorze nadwozia.
M-specyficzne wnętrze sportowe z nowymi wzorami kierownic i wykończeniami wnętrza
Nowoczesna atmosfera wyścigowa we wnętrzu nowych wersji modeli wysokowydajnych również przeszła dalszy rozwój. Nowe wzory kierownic i elementy sterujące oraz wysokiej jakości materiały dla deski rozdzielczej i wykończeń wnętrza podnoszą ekskluzywną atmosferę wnętrza kokpitu sportowego typowego dla M.
Standardowa skórzana kierownica M z przyciskami wielofunkcyjnymi, dwoma przyciskami M i łopatkami zmiany biegów dla modeli Competition, teraz jeszcze intensywniej przekazuje kierowcy uczucie toru wyścigowego. Nowy design obejmuje spłaszczoną dolną część obręczy kierownicy i precyzyjnie zmodyfikowane szprychy. Czerwona oznaczenie na godzinie 12 podkreśla sportowy charakter konstrukcji kierownicy. Ponadto, po raz pierwszy dostępna jest kierownica M wykładziną Alcantarą z tym samym wzornictwem i zakresem funkcji. Dodatkowo, funkcja podgrzewania jest opcjonalnie dostępna dla obu wariantów kierownic.
Dodatkowo, specyficzny dla M układ kokpitu obejmuje również panel sterowania na konsoli centralnej, na którym znajdują się dźwignia zmiany biegów lub przycisk wyboru biegów, czerwony przycisk Start/Stop, kontroler BMW iDrive, przyciski Setup i M Mode. Mogą być one aktywowane do indywidualnej konfiguracji pojazdu, jak również dla zakresu funkcji wyświetlaczy kokpitu i systemów wspomagania kierowcy, które można dostosować do konkretnej sytuacji jazdy.
Charakterystyczna dla M jest także kombinacja sportowego stylu i luksusowej atmosfery wewnątrz pojazdu. To m.in. efekt wysokiej jakości wzornictwa i wykończenia użytych materiałów we wnętrzu. Wykończenia wnętrza w okolicy deski rozdzielczej, panelu sterującego oraz pokrywy pod kubki są teraz standardowo dostępne w wersji ciemnej grafitowej matowej. Wykończenia wnętrza w Aluminium Rhombicle Anthracite, jak również w nowej wersji Finely Polished Aluminium, mogą być teraz zamawiane jako opcja do nowego BMW M4 Coupé oraz nowego BMW M4 Convertible. Opcjonalna deska rozdzielcza w wersji Sensatec ma jeszcze bardziej wyrafinowaną strukturę powierzchniową.
Fotele sportowe M występują w standardzie i oferują wiele elektrycznych opcji regulacji, zintegrowane zagłówki oraz podświetlane logo modelu. Idealna pozycja za kierownicą może być zapisana za pomocą funkcji pamięci. Podgrzewane siedzenia dla kierowcy i pasażera z przodu są również standardem, przy czym wentylacja siedzeń jest opcjonalna. Standardowe wykończenie skórą Merino, całkowite wykończenie skórą Merino, rozszerzone wykończenie skórą Merino BMW Individual oraz całkowite wykończenie skórą Merino BMW Individual są dostępne w czterech różnych kolorach.
Opcjonalne, również w pełni elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele kubełkowe M Carbon zapewniają optymalne połączenie między kierowcą a pojazdem. Łączą funkcjonalność wyścigową z lekką konstrukcją, nowoczesnym wykonaniem i wysokim poziomem komfortu na długich trasach. Wykorzystanie CRP do elementów strukturalnych siedzenia i oparcia, a także wycięcia w obszarze bocznych bolców i pod zagłówkami skutkują redukcją wagi o 9,6 kg w porównaniu do standardowych foteli sportowych.
Dodatkowo, system Air Collar może być zamówiony jako ekskluzywna opcja dla BMW M4 Competition Convertible z M xDrive. Generuje on trójstopniowy regulowany przepływ powietrza, zapewniając przyjemne ciepło z tyłu zarówno dla kierowcy, jak i pasażera z przodu również podczas jazdy bez dachu, niezależnie od temperatury na zewnątrz.
BMW Curved Display i nowy system operacyjny BMW 8.5
Nowe BMW M4 Coupé oraz nowe BMW M4 Convertible łączą bardziej niż kiedykolwiek wcześniej ekskluzywny styl sportowy z zaawansowaną cyfryzacją. Informacje specyficzne dla M na wysokiej rozdzielczości BMW Curved Display, nachylonym w stronę kierowcy, pomagają kierowcy w pełni skupić się na zadaniu. W pełni cyfrowy zestaw wyświetlaczy składa się z 12,3-calowego wyświetlacza umieszczonego za kierownicą i monitora sterującego o przekątnej 14,9 cala.
BMW Curved Display stanowi platformę dla aktualnego systemu BMW iDrive, używanego w nowym BMW M4 Coupé oraz nowym BMW M4 Convertible. Wyświetlacz i system operacyjny, który obejmuje również asystenta głosowego BMW Intelligent Personal Assistant i jest zaprojektowany do obsługi dotykowej oraz głosowej, oparty jest teraz na systemie operacyjnym BMW 8.5. Graficzne i treści specyficzne dla M na ekranie informacyjnym i na monitorze sterującym zostały wzbogacone o nową formę obsługi standardowego automatycznego systemu klimatyzacji. Ustawienie temperatury, intensywność wentylacji, ogrzewanie zarówno siedzenia, jak i kierownicy mogą teraz, w zależności od wyposażenia pojazdu, być kontrolowane za pomocą dotykowego sterowania w specjalnej opcji menu w dolnej części wyświetlacza sterującego lub za pomocą sterowania głosowego.
Udoskonalenia w zakresie obsługi cyfrowej wiążą się z dalszym zmniejszeniem liczby przycisków i elementów sterujących w kokpicie oraz przeprojektowaniem deski rozdzielczej. Nowe przyciski sterujące dla otworów wentylacyjnych w centrum deski rozdzielczej oraz po stronie kierowcy i pasażera z przodu umożliwiają ustawienie pożądanej kierunku przepływu powietrza poprzez obracanie i przechylanie. Co więcej, standardowa funkcja Ambient Lighting obejmująca teraz również podświetlenie konturowe zintegrowane w pokrywie centralnych otworów wentylacyjnych. Podobnie jak oświetlenie podłogi i schowków w obrębie konsoli centralnej i otwieraczy drzwi, kolor i jasność mogą być dostosowane do indywidualnych preferencji. Do wyboru dostępne są dziewiątka różnych kolorów. Zakres oświetlenia wnętrza obejmuje również atmosferyczny scenariusz powitania i pożegnania, a także sygnały świetlne informujące o otwartych drzwiach i nadchodzących połączeniach telefonicznych.
Standardowy zestaw BMW Live Cockpit Professional obejmuje również system nawigacji w chmurze BMW Maps. Kolejną standardową opcją jest wyświetlacz BMW Head-up, który w stylu M projekuje związane z jazdą informacje na przednią szybę, w tym wielokolorowe przedstawienie zakresu obrotów, światła zmiany biegów i widok M.
Ponadto standardowy zestaw BMW Live Cockpit Professional obejmuje dwa porty USB do transferu danych oraz bezprzewodowy interfejs sieciowy, a także integrację ze smartfonami, która umożliwia m.in. korzystanie z Apple CarPlay® oraz Android Auto™. Dodatkowo telefony z funkcją bezprzewodowego ładowania kompatybilnych smartfonów oraz system nagłośnienia hi-fi z 10 źródłami dźwięku i wzmacniaczem o mocy 250 W są wliczone w standardowe wyposażenie nowego BMW M4 Coupé i nowego BMW M4 Convertible.
Celowana personalizacja z pakietem zewnętrznym M Carbon, pakietem M Race Track oraz częściami BMW M Performance
Specyficzny dla modelu pakiet zewnętrzny M Carbon dostępny jest dla precyzyjnej personalizacji tych wysokowydajnych samochodów, jeszcze bardziej intensyfikując ich wyścigowy charakter. Pakiet M Carbon obejmuje wkładki do szerokich przednich wlotów powietrza oraz tylny dyfuzor, każdy z własną geometrią, osłony lusterek zewnętrznych oraz – wyłącznie dla BMW M4 Coupé – tylny spojler CFP. Waga pojazdu została zredukowana o nawet 25 kg dzięki także opcjonalnemu pakietowi M Race Track, który obejmuje również, oprócz hamulców ceramicznych M Carbon, fotele kubełkowe M zarówno dla kierowcy, jak i pasażera z przodu, oraz wykończenia wnętrza w wysokim połysku z włókna węglowego.