Druga generacja M4 została odświeżona w 2024 roku i zyskała większą moc oraz bardziej agresywny wygląd, który miał odstraszyć konkurencję.
Po tym, jak BMW podzieliło serię 3 na dwa różne modele – serię 3 i serię 4, coupe M3 przestało istnieć. W rezultacie nową, dwudrzwiową gwiazdą rodziny BMW stało się M4 oraz jego pochodne, znane jako M4 Competition i M4 CSL. W 2020 roku niemiecki producent zaprezentował drugą generację tego modelu, którą odświeżył w 2024 roku, razem z pozostałymi modelami serii 4 Coupe i 4 Convertible. W przeciwieństwie do swoich „braci”, które nie zyskały wiele mocy w porównaniu do swoich pierwotnych wersji, M4 z 2024 roku zostało dobrze przygotowane, z dodatkowymi 20 końmi mechanicznymi pod maską. Ale to było więcej niż tylko dodatkowa moc.
M4 z 2024 roku, znane jako G82 w kodzie producenta, było najmocniejszą wersją serii 4 i musiało to pokazać. W przeciwieństwie do pozostałych modeli, miało inny przedni zderzak. Choć nadal miało kontrowersyjny grille nerek, wyposażono je w standardowe poziome żaluzje. Zostało otoczone nowocześniejszymi reflektorami, które, mimo że zachowały oryginalny kształt, były wyposażone w standardowe oświetlenie LED, z opcją świateł LED z adaptive matrix. Niżej, na zderzaku, M4 miało przednią osłonę zaprojektowaną w kształtach kątowych, z szerokim wlotem powietrza na środku oraz dwoma wąskimi wlotami bocznymi, które kierowały powietrze wokół nadwozia.
Z profilu, agresywnie wyglądające M4 miało zestaw wlotów na przednich błotnikach za kołami. BMW zainstalowało również nowy zestaw felg odkuwanych o średnicy 18 cali z przodu i 19 cali z tyłu. Klienci mieli możliwość wyboru felg z przodu o średnicy 19 cali i 20 cali z tyłu. Wszystkie wersje M4 Coupe z 2024 roku miały dach z włókna węglowego, co pomagało obniżyć środek ciężkości. Z tyłu, w zależności od opcji, samochód mógł być wyposażony w spoiler z włókna węglowego lub standardowy. Tylne światła były wyposażone w standardowe diody LED, które były dostępne z diodami laserowymi i światłowodami, tworzącymi efekt 3D.
Wewnątrz M4 znajdował się kierownica z płaskim dołem oraz znacznik na godzinie 12, wykonany ze standardowej skóry lub Alcantary, w zależności od opcji. Fotele sportowe z wbudowanymi zagłówkami zapewniały pasażerom stabilność podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Jako opcję, BMW oferowało fotele sportowe z konstrukcją z włókna węglowego. Częścią aktualizacji z 2024 roku był również nowy zakrzywiony wyświetlacz zamontowany na szczycie centralnej konsoli, z LCD na desce rozdzielczej przed kierowcą oraz ekranem dotykowym powyżej centralnej konsoli dla systemu infotainment. Wraz z tą aktualizacją, BMW zainstalowało system iDrive 8.5.
Pod maską, G82 LCI (Life Cycle Impulse, jak BMW nazywa swoje liftingi) miało tę samą silnik S85 o pojemności 3 litrów i sześciu cylindrach w rzędzie. Para turbosprężarek pomogła silnikowi osiągnąć moc 480 PS (473 hp), 510 PS (503 hp) i 530 PS (523 hp), w zależności od wersji. BMW oferowało samochód z sześciobiegową manualną skrzynią biegów dla wersji z napędem na tylną oś, ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów z napędem na tylną oś oraz ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów z napędem na wszystkie koła (xDrive).
Większa moc, wyostrzone cechy designu, nowe opcje personalizacji oraz innowacje cyfrowe: Dzięki ciągłym postępom w obszarach związanych z ekskluzywnym doświadczeniem wydajności, BMW M GmbH kontynuuje swoją historię sukcesu w segmencie premium samochodów średniej wielkości. Nowe BMW M4 Coupé i nowe BMW M4 Convertible jeszcze intensywniej podkreślają geny motorsportu tych modeli wysokowydajnych. Zwiększenie maksymalnej mocy o 15 kW/20 km dla modeli BMW M4 Competition Coupé z M xDrive i BMW M4 Competition Convertible z M xDrive, nowe reflektory, laserowe światła tylne, felgi M z lekkiego stopu w nowym designie, kierownice oraz wykończenia wnętrza, a także system operacyjny BMW 8.5 stanowią najważniejsze osiągnięcia dalszego rozwoju.
Prosty silnik sześciocylindrowy z technologią M TwinPower Turbo będzie w przyszłości dostępny w trzech poziomach wydajności. Niezrównana w konkurencyjnym otoczeniu jest kombinacja 353 kW/480 km wariantu jednostki napędowej z 6-biegową manualną skrzynią biegów w nowym BMW M4 Coupé. Silnik w nowym BMW M4 Competition Coupé dostarcza maksymalną moc 375 kW/510 km, przekazując moc na drogę za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni M Steptronic z Drivelogic. W połączeniu z M xDrive dostępnym w wariantach z napędem na cztery koła zarówno Coupé, jak i Convertible, ta skrzynia gwarantuje niezwykle skuteczną transformację mocy – teraz zwiększoną do 390 kW/530 km – w ekscytującą dynamikę jazdy.
Dzięki aktualnym modyfikacjom, samochody wysokowydajne z segmentu premium średniej wielkości mają teraz idealne warunki do kontynuacji swojej popularności na międzynarodowych rynkach motoryzacyjnych, jednocześnie wzmacniając swoją wiodącą pozycję w segmencie. USA stały się głównym rynkiem sprzedaży dla BMW M4 Coupé, a następnie Chiny, Niemcy i Wielka Brytania. W USA BMW M4 Convertible odpowiada za najwyższe wyniki sprzedaży. Ponadto, czteromiejscowy kabriolet cieszy się dużą popularnością w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Zarówno na całym świecie, jak i w każdym z odpowiednich rynków, modele BMW M4 zajmują wyraźną pozycję liderów rynkowych w każdym z ich odpowiednich konkurencyjnych otoczeń.
Nowe edycje BMW M4 Coupé i BMW M4 Convertible produkowane są w zakładzie BMW Group w Dingolfing. Światowa premiera nowych modeli rozpocznie się wraz z rozpoczęciem produkcji w marcu 2024 r.
Samochody dostosowane do indywidualnych potrzeb, typowa dla M wydajność
Niekompromisowa dynamika zarówno w codziennej jeździe, jak i na torze wyścigowym charakteryzuje modele serii BMW M4, co również znajduje odzwierciedlenie w ich designie. Potężne proporcje i cechy specyficzne dla M, zoptymalizowane pod kątem dostarczania powietrza do chłodzenia i balansu aerodynamicznego, podkreślają ich status jako sportowych samochodów o wysokiej wydajności. Duża, pionowa atrapa chłodnicy BMW w typowym stylu M, mocno modelowane nadkola oraz wyraźnie poszerzone progi boczne z kontrastującym, wysoka- błyszczącym wykończeniem oraz elementy przedniego i tylnego zderzaka jednoznacznie wskazują na dynamiczny potencjał zarówno Coupé, jak i kabrioletu.
Ponadto, różne warianty modeli prezentują się jako pojazdy dostosowane do indywidualnych potrzeb, z których każdy poprawia ekstremalne sportowe doświadczenie na swój sposób. Na przykład, dach z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CRP) jest standardem we wszystkich wariantach BMW M4 Coupé. BMW M4 Competition Convertible z M xDrive oferuje wyjątkową możliwość korzystania z wydajności typowej dla M oraz niezwykłego doświadczenia jazdy na świeżym powietrzu. Składany dach typu soft-top z doskonałą konstrukcją łączy zalety zdejmowanego dachu twardego z wyglądem klasycznego dachu materiałowego. Mechanizm elektryczny pozwala na jego otwieranie lub zamykanie w ruchu.
Prosty silnik sześciocylindrowy z technologią wyścigową i nowymi specyfikacjami wydajności
Proste silniki sześciocylindrowe stosowane w nowym BMW M4 Coupé i nowym BMW M4 Convertible łączą typowe cechy silników od BMW M GmbH z aktualną wersją technologii M TwinPower Turbo. Wszystkie warianty silnika o pojemności 3 litrów imponują responsywnym oddaniem mocy i charakterystyką wysokiego momentu obrotowego w najwyższych zakresach obciążenia. Te cechy odpowiadają za te niezapomniane, liniowe charakterystyki wydajności, które zawsze były znakiem rozpoznawczym samochodów BMW M.
Cechy konstrukcyjne silnika bezpośrednio pochodzą z wyścigów i obejmują niezwykle sztywną osłonę silnika, która jest produkowana w zamkniętej konstrukcji bez cylindrów, wał korbowy o zmniejszonej wadze oraz żelazną powłokę, która jest nakładana na cylindry w procesie natrysku łukowego (AWSP). Wykonana w procesie druku 3D, rdzeń głowicy cylindrów charakteryzuje się zoptymalizowaną trasą kanałów chłodzących, co nie może być osiągnięte przy użyciu konwencjonalnej technologii odlewania metalu. W ten sposób zarówno waga, jak i zarządzanie temperaturą są optymalizowane. Jak system chłodzenia, podaż oleju również dostosowana jest do specjalnych wymagań użytkowania na torze wyścigowym.
Technologia M TwinPower Turbo obejmuje dwie mono scroll turbiny, z których każda zasilana jest powietrzem sprężonym dla trzech cylindrów. Pośrednie chłodzenie, ułatwione przez obieg niskotemperaturowy oraz specjalne sprężarki, optymalizuje moc jednostki doładowującej. Dodatkowo, pakiet technologiczny obejmuje system wtrysku paliwa High Precision Injection działający pod maksymalnym ciśnieniem 350 bar, zmienną kontrolę zaworów VALVETRONIC oraz nieskończoną regulację wałka rozrządu Double VANOS.
Maksymalna moc jednostki napędowej sześciocylindrowej, która występuje zarówno w nowym BMW M4 Competition Coupé z M xDrive, jak i nowym BMW M4 Competition Convertible z M xDrive została zwiększona z poprzednich 375 kW/510 km do 390 kW/530 km, co osiągane jest przy obrotach silnika wynoszących 6,250 rpm. Silnik ten osiąga maksymalny moment obrotowy 650 Nm w rozszerzonym zakresie obrotów silnika od 2,750 do 5,730 rpm. To skutkuje jeszcze bardziej skutecznym i ciągłym oddawaniem mocy, co jeszcze bardziej wzmacnia doświadczenie wydajności, szczególnie w warunkach dynamicznej jazdy. Ta ekskluzywna specyfikacja wydajności realizowana jest poprzez modyfikację systemu sterowania silnikiem, co stanowi dalszy dowód wyjątkowego potencjału silnika sześciocylindrowego opracowanego przez BMW M GmbH, który służy jako podstawa dla układu napędowego w samochodzie BMW M4 GT3 na długie dystanse.
Podczas gdy nowe BMW M4 Competition Coupé z M xDrive jest w stanie przyspieszyć od 0 do 62 mph w 3,5 sekundy, nowe BMW M4 Competition Convertible z M xDrive potrzebuje 3,7 sekundy na osiągnięcie tej samej prędkości z miejsca. Wszystkie warianty modeli nowego BMW M4 Coupé i BMW M4 Convertible osiągają maksymalną prędkość ograniczoną elektronicznie do 155 mph. Ta wartość może być zwiększona do 174 mph z opcjonalnym pakietem M Driver’s Package (BMW M4 Competition Convertible z M xDrive) lub 180 mph odpowiednio.
Udoskonalone na Nürburgringu: typowe dla M ogólne pakiety obejmujące silnik, przeniesienie mocy i technologie zawieszenia
Tak jak 8-biegowa skrzynia M Steptronic z Drivelogic, która jest zamontowana we wszystkich innych wariantach modelu, 6-biegowa manualna skrzynia biegów w nowym BMW M4 Coupé jest doskonale dopasowana do cech wydajności każdego silnika. Pedały zmiany biegów na kierownicy umożliwiają natychmiastową manualną interwencję przy każdej wybranej prędkości jazdy, a przycisk Drivelogic dla zmiennych charakterystyk zmiany biegów otwiera drogę do doświadczenia jazdy, które można dostosować na różne sposoby.
Ponadto, najsilniejsza wersja silnika sześciocylindrowego jest połączona z inteligentnym napędem na cztery koła M xDrive. To sprawia, że nowe BMW M4 Competition Coupé z M xDrive i nowe BMW M4 Competition Convertible z M xDrive oferują doskonałą przyczepność, co przejawia się w ich imponujących wartościach przyspieszenia. Dzięki systemowi z przewagą napędu na tylne koła i w połączeniu z w pełni zmiennym aktywnym dyferencjałem M w tylnym układzie napędowym, system M xDrive wzmacnia również typowe dla M odczucie podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Poprzez menu ustawień kierowca może wybrać, oprócz domyślnego ustawienia 4WD, tryb 4WD Sport, w którym większy procent momentu obrotowego kierowany jest na tylną oś. Ponadto, po dezaktywacji DSC, dostępny staje się tryb 2WD, umożliwiający wyłączne przenoszenie mocy na tylne koła.
Wysoka sztywność skręcająca konstrukcji nadwozia oraz połączenia zawieszenia tworzą idealne warunki dla inspirującej zwrotności i błyskawicznej reakcji na polecenia kierownicy. Specyficzne dla modelu wzmocnienia nadwozia również pomagają tym modelom wysokowydajnym dostarczyć typową dla BMW M kombinację dynamicznego, zwinnego i precyzyjnego prowadzenia.
Specyficzna dla M kinematyka i elasto-kinematyka przedniego zawieszenia z podwójnym wahaczem i tylnego pięcioelementowego zapewniają harmonię między ekstremalną dynamiką jazdy a zrównoważonymi cechami komfortu we wszystkich modelach serii, zarówno w codziennym użytkowaniu, jak i w dłuższych podróżach. Trzy charakterystyczne mapy są dostępne poprzez menu M Setup dla indywidualnych ustawień adaptacyjnego zawieszenia M, które jest standardem. Dodatkowymi komponentami technologii zawieszenia są układ kierowniczy M Servotronic oraz zintegrowany system hamulcowy, który jest wykorzystywany zarówno z standardowymi hamulcami M, jak i opcjonalnymi hamulcami M z węglowo-ceramicznymi.
Zintegrowane zastosowanie wszystkich systemów napędowych i zawieszenia, które było testowane m.in. na północnej pętli Nürburgringu, gwarantuje, również w codziennym ruchu, wysoką dynamikę i precyzyjnie kontrolowane prowadzenie. Unikalną w konkurencyjnym otoczeniu formę przyjemności z jazdy zapewnia system kontroli stabilności DSC (Dynamic Stability Control), który oprócz trybu M Dynamic Mode obejmuje dziesięcioetapową regulację poślizgu kół. Dzięki funkcji M Traction Control, opcjonalnej dla BMW M4 Coupé i standardowej dla wszystkich modeli Competition, kierowca może stopniowo zmniejszać interwencje systemu, aby ostrożnie zbliżyć się do fizycznych granic jazdy, na przykład podczas korzystania z samochodu na torze wyścigowym. M Lap Timer i M Drift Analyser dostarczają funkcji, które podkreślają charakter tych wysokowydajnych modeli jako ostatecznych maszyn do jazdy na zamkniętych drogach.
Rozmiary kół dostosowane do każdej osi, nowe felgi M z lekkiego stopu
Rozmiary kół dostosowane do konkretnej osi zapewniają szczególnie kompleksowe przenoszenie sił bocznych podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Nowe BMW M4 Coupé i nowe BMW M4 Competition Coupé standardowo są wyposażone w 18-calowe felgi M z lekkiego stopu z przodu i 19-calowe z tyłu. Standardowa konfiguracja BMW M4 Competition Coupé z M xDrive i BMW M4 Competition Convertible z M xDrive obejmuje felgi M z lekkiego stopu o rozmiarze 19″ z przodu i 20″ z tyłu.
Kombinacja 19″ i 20″ felg M z lekkiego stopu jest również opcjonalnie dostępna dla nowego BMW M4 Coupé i nowego BMW M4 Competition Coupé. Nowością w ofercie specjalnego wyposażenia dla wszystkich wariantów modeli są felgi M z lekkiego stopu w powyższych rozmiarach z podwójnym wzorem szprych i po raz pierwszy w kolorze srebrnym. Ich jasne, błyszczące powierzchnie nadają sportowy, wyrafinowany i elegancki wygląd.
Systemy wspomagające z konfigurowanym zakresem funkcji
Kontynuowany rozwój zakresu systemów do automatycznej jazdy i parkowania także przyczynia się do niezapomnianego doświadczenia jazdy. Pod względem zakresu funkcji i dostępności wyznaczają one nowe standardy w konkurencyjnym otoczeniu nowego BMW M4 Coupé i nowego BMW M4 Convertible. Dodatkowo, działania systemów asystujących kierowcy można kontrolować za pomocą przycisku M Mode znajdującego się na konsoli centralnej, aby zapewnić typowo ekscytujące doświadczenie jazdy samochodem sportowym o wysokiej wydajności. Na przykład, w opcjonalnym trybie TRACK, zaprojektowanym do użytku na torze wyścigowym, wszystkie systemy komfortu i bezpieczeństwa są tymczasowo dezaktywowane.
Standardowe wyposażenie nowego BMW M4 Coupé i nowego BMW M4 Convertible obejmuje system Park Distance Control z czujnikami z przodu i z tyłu, tempomat z funkcją hamowania, ostrzeżenie o kolizji z przodu z interwencją hamulca, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu z funkcją powrotu na pas z asystencją kierownicy oraz rozpoznawanie znaków drogowych z informacjami o ograniczeniach prędkości i znakiem zakazu wyprzedzania. Opcjonalne funkcje dla modeli Competition obejmują asystenta kierowania i utrzymania pasa z automatycznym ograniczeniem prędkości, asystenta utrzymania pasa i rozpoznawania świateł drogowych, a także aktywny tempomat z funkcją Stop & Go jako integralną część systemu Driving Assistant Professional. Asystent parkowania ułatwia automatyczne parkowanie (wjeżdżanie/wyjeżdżanie z miejsc) i obejmuje również asystenta cofania jako standard.
Nowoczesne akcenty designu: Nowy design reflektorów, tylne światła z technologią laserową
Przebudowane reflektory nadają przedniej części zarówno nowemu BMW M4 Coupé, jak i nowemu BMW M4 Convertible nowoczesny wygląd. Wnętrze reflektorów LED, które są teraz standardowym wyposażeniem, jest jeszcze bardziej charakterystycznie zbudowane. Oferują one również dalsze rozwinięcia ich funkcjonalności. Zarówno światła mijania, jak i drogowe są teraz produkowane przez ten sam moduł LED. Dwie pionowe jednostki LED, każda ułożona w kształcie strzały, pełnią funkcję świateł pozycyjnych, dziennych oraz kierunkowskazów. Technologiczny design tych nowym źródeł światła zapewnia wyrafinowany i nowoczesny wygląd.
W opcjach dostępne są adaptacyjne reflektory LED z matrycowym światłem drogowym. Rozpoznaje się je po niebieskich wkładkach i posiadają funkcję miejskiego oświetlenia oraz oświetlenia zakrętów. Użycie funkcji miejskiej zapewnia optymalne oświetlenie poboczy podczas podróżowania z niskimi prędkościami na drogach, które są zidentyfikowane przez dane nawigacyjne jako obszary zabudowane. Funkcja świateł mijania jest aktywowana tylko po osiągnięciu prędkości 22 mph. Ponadto, w połączeniu z adaptacyjnymi reflektorami LED, dostępne są również światła M Shadow Line z ciemnymi akcentami wewnątrz.
Ponadto, adaptacyjne reflektory LED są połączone zarówno wizualnie, jak i technologicznie z imponującym designem tylnych świateł LED, które są dostępne dla wszystkich nowych wersji wszystkich modeli serii BMW M4 i które wykorzystują technologię laserową oraz fascynujący design światła. We wnętrzu diody laserowe produkują jednolite oświetlenie wiązek włókna szklanego, a filigranowa, trójwymiarowa grafika świetlna uzupełnia zespoły świateł tylnych. Wersja modelowa tego innowacyjnego scenariusza świetlnego wykorzystuje technologię zaprezentowaną po raz pierwszy w limitowanej edycji specjalnego modelu wysokowydajnego BMW M4 CSL, modelu ograniczonego do 1000 sztuk.
Nowy design otaczającej powierzchni zarówno logo BMW, jak i logo M na tylnej klapie modeli Competition dodaje dodatkowe subtelne akcenty dla wyrafinowanej elegancji. Podstawa logo BMW jest teraz wykończona w High Gloss Black. Logo marki BMW M GmbH umieszczone na klapie tylniej zostało uzupełnione srebrnym obramowaniem.
Wyjątkową cechą zaprojektowaną wyłącznie dla wariantów modelowych nowego BMW M4 Coupé do personalizacji wyglądu zewnętrznego są opcjonalne grafiki M na masce oraz tylnej pokrywie. Ten kontrastujący kolor podkreśla sportowe cechy dwudrzwiowego modelu i jest dostępny albo w High Gloss Black, albo w High Gloss Red. Opcjonalny dach ze stali, dostępny bez dodatkowych kosztów, który zawiera elektrycznie sterowany szklany dach, oferuje dodatkowy akcent designu: część dachowa z blachy jest wykończona w High Gloss Black zamiast koloru nadwozia.
Typowo dla M, kokpit sportowy z nowymi projektami kierownic i wykończeniami wnętrza
Nowoczesne atmosfera wyścigowa wewnątrz nowych wersji modeli wysokowydajnych również przeszła dalszy rozwój. Nowe projekty kół kierownicy i elementy sterujące, a także wysokiej jakości materiały na desce rozdzielczej i wykończenia wnętrza wzbogacają ekskluzywną atmosferę w kokpitach sportowych typowych dla M.
Standardowa skórzana kierownica M z przyciskami wielofunkcyjnymi, dwoma przyciskami M oraz łopatkami zmiany biegów dla modeli Competition teraz przekazuje kierowcy jeszcze intensywniejsze odczucie torowe. Nowy design obejmuje spłaszczony dolny odcinek obręczy kierownicy i precyzyjnie zmodyfikowane szprychy. Czerwony znacznik na 12. godzinie podkreśla sportowy charakter projektu kierownicy. Co więcej, po raz pierwszy dostępna jest kierownica M Alcantara o tym samym designie i zakresie funkcji. Dodatkowo, opcjonalnie dostępna jest funkcja ogrzewania dla obu wariantów kierownicy.
Ponadto, specyficzny dla M układ kokpitu obejmuje także panel sterowania na konsoli centralnej, na którym znajdują się dźwignia zmiany biegów lub przełącznik biegów, czerwony przycisk Start/Stop, kontroler BMW iDrive, przyciski Setup i M Mode. Można je aktywować do indywidualnej konfiguracji pojazdu oraz do funkcji wyświetlaczy w kokpicie i systemów wspomagania kierowcy, które mogą być dostosowane do aktualnej sytuacji jazdy.
Typowe dla M jest również połączenie sportowego stylu i premium atmosfery wewnątrz pojazdu. To, między innymi, wynik wysokiej jakości designu i wykończenia materiałów użytych we wnętrzu. Wykończenia wnętrza w obszarze deski rozdzielczej, panelu sterującego i pokrywy uchwytu na kubki są teraz standardowo dostępne w wersji Dark Graphite matte. Listwy wykończeniowe w Aluminium Rhombicle Anthracite oraz w nowej wersji Finely Polished Aluminium można teraz zamówić jako opcje dla nowego BMW M4 Coupé i nowego BMW M4 Convertible. Opcjonalny panel instrumentów w wersji Sensatec ma dodatkowo wyrafinowaną strukturę powierzchni.
Sportowe siedzenia M są standardem i oferują wiele elektrycznych opcji regulacji, zintegrowane zagłówki oraz podświetlone logo modelu. Idealna pozycja za kierownicą może być zapisana za pomocą funkcji pamięci. Ogrzewane siedzenia dla kierowcy i pasażera z przodu są również standardem, a wentylacja siedzeń jest opcjonalna. Standardowe wykończenie skórą Merino, całe wykończenie skórą Merino, poszerzone wykończenie skórą Merino od BMW Individual oraz całe wykończenie skórą Merino od BMW Individual są dostępne w czterech różnych kolorach.
Opcjonalne w pełni elektrycznie regulowane i ogrzewane fotele M Carbon zapewniają optymalne połączenie między kierowcą a pojazdem. Łączą funkcjonalność wyścigową z lekką konstrukcją, najnowocześniejszym wykonaniem oraz wysokim poziomem komfortu podczas dłuższych tras. Użycie CRP dla strukturalnych elementów siedzenia i oparcia, a także wycięcia w obszarze bocznych podparć i pod zagłówkami skutkuje redukcją wagi o 9,6 kg w porównaniu do standardowych siedzeń sportowych.
Dodatkowo, system Air Collar może być zamówiony jako ekskluzywna opcja dla BMW M4 Competition Convertible z M xDrive. Generuje on trójstopniowy regulowany strumień powietrza, zapewniając przyjemne ciepło z tyłu zarówno dla kierowcy, jak i pasażera z przodu, nawet podczas jazdy z otwartym dachem, niezależnie od temperatury na zewnątrz.
Wyświetlacz BMW Curved i nowy system operacyjny BMW 8.5
Nowe BMW M4 Coupé i nowe BMW M4 Convertible łączą ekskluzywne wrażenie samochodu sportowego z zaawansowaną cyfryzacją jak nigdy dotąd. Informacje typowe dla M na wysokiej rozdzielczości wyświetlaczu BMW Curved, który jest pochylony w stronę kierowcy, pomagają kierowcy skupić się w pełni na zadaniu. Całkowicie cyfrowa kombinacja wyświetlaczy składa się z 12,3-calowego wyświetlacza za kierownicą oraz monitoru sterującego o przekątnej ekranu 14,9 cala.
BMW Curved Display służy jako platforma dla aktualnego systemu BMW iDrive używanego w nowym BMW M4 Coupé i nowym BMW M4 Convertible. Wyświetlacz i system operacyjny, który również obejmuje inteligentnego asystenta osobistego BMW i jest zatem aktywnie zaprojektowany do sterowania dotykowego i głosowego, oparty jest teraz na systemie operacyjnym BMW 8.5. Grafika i treści specyficzne dla M na ekranie informacyjnym oraz na monitorze sterującym zostały wzbogacone o nową formę obsługi standardowego automatycznego systemu klimatyzacji. Ustawienie temperatury, intensywność wentylacji, ogrzewanie zarówno siedzenia, jak i kierownicy mogą być teraz, w zależności od wyposażenia pojazdu, sterowane dotykowo za pośrednictwem specjalnej opcji w dolnej części wyświetlacza sterującego lub za pomocą polecenia głosowego.
Postępy w zakresie cyfrowej obsługi wiążą się z dalszym zmniejszeniem liczby przycisków i elementów sterujących w kokpicie oraz z przeprojektowaną deską rozdzielczą. Nowe przyciski sterujące dla nawiewów powietrza w centralnej części deski oraz po stronie kierowcy i pasażera umożliwiają ustawienie pożądanej kierunku przepływu powietrza poprzez obracanie i nachylanie. Dodatkowo, standardowa funkcja Ambient Lighting obejmuje teraz także oświetlenie konturowe zintegrowane w pokrywie centralnych nawiewów powietrza. Podobnie jak oświetlenie podłokietników i schowków znajdujących się w obszarze konsoli centralnej oraz otwieraczy drzwi, kolor i jasność mogą być dostosowywane według indywidualnych preferencji. Można wybierać spośród dziewięciu różnych kolorów. Zakres oświetlenia wnętrza obejmuje również atmosferyczny scenariusz powitania i pożegnania, a także sygnały świetlne wskazujące otwarte drzwi i nadchodzące połączenia telefoniczne.
Standardowa funkcja BMW Live Cockpit Professional obejmuje również system nawigacji w chmurze BMW Maps. Inną standardową opcją jest wyświetlacz heads-up BMW, który w stylu specyficznym dla M wyświetla na przedniej szybie informacje związane z jazdą, w tym wielokolorową reprezentację zakresu obrotów, sygnały zmiany biegów i widok M.
Ponadto standardowa funkcja BMW Live Cockpit Professional obejmuje dwa porty USB do transferu danych oraz bezprzewodowy interfejs sieciowy, a także integrację ze smartfonem, która umożliwia m.in. korzystanie z Apple CarPlay® i Android Auto™. Dodatkowo, telefony z bezprzewodowym ładowaniem kompatybilnych smartfonów oraz system audio hi-fi z 10 źródłami dźwięku i wzmacniaczem o mocy 250 W są również w standardowym wyposażeniu nowego BMW M4 Coupé i nowego BMW M4 Convertible.
Ukierunkowana personalizacja z pakietem M Carbon, pakietem M Race Track i częściami BMW M Performance
Dostępny jest specyficzny dla modelu pakiet M Carbon do dokładnej personalizacji tych samochodów wysokowydajnych, jeszcze intensywniej podkreślając ich wyścigowy charakter. Pakiet M Carbon obejmuje wkładki do szeroko otwartych przednich wlotów powietrza oraz tylny dyfuzor, z unikalną geometrią, pokrywy lusterek zewnętrznych oraz – wyłącznie dla BMW M4 Coupé – tylny spojler CFP. Waga pojazdu została zredukowana o nawet 25 kg dzięki opcjonalnie dostępnym pakietowi M Race Track, który obejmuje również, oprócz hamulców ceramicznych M Carbon, fotele M Carbon zarówno dla kierowcy, jak i pasażera z przodu oraz listwy wykończeniowe wewnętrzne w High Gloss Carbon Fibre.