BMW zaprezentowało aktualizację cyklu życia drugiej generacji modelu 4 Series Coupe na początku 2024 roku, a zaledwie kilka miesięcy później wprowadziło wersję M4 CS.
Kiedy niemiecki producent zdecydował się na oddzielenie wersji Sedan 3 Series od jej Coupe i wprowadził 4 Series, niektórzy purysi byli oburzeni. Wkrótce jednak odkryli, że 4 Series to nie tylko 3 Series z mniejszą liczbą drzwi; był to model, który przeszedł znaczne modyfikacje. W rezultacie reputacja nowego produktu przyciągnęła z powrotem klientów i zdobyła jeszcze więcej. Jednak istniała jedna wersja tego auta, która za każdym razem wzbudzała emocje: M4. Jego groźny wygląd, ryczący dźwięk silnika i błyskawiczne przyspieszenia sprawiły, że nawet niektórzy właściciele supersamochodów zastanawiali się dwa razy, zanim podjęli wyzwanie. Oprócz standardowego M4, BMW stworzyło również wersję Competition, limitowaną edycję CSL oraz wersję CS. W maju 2024 roku producent odświeżył tę ostatnią i umieścił ją na słynnym torze Nordschleife w Nürburgringu, gdzie BMW M4 CS uzyskało oficjalny i poświadczony czas 7 minut 21.989 sekund na pełnym okrążeniu 20.832 kilometra (12.943 mil). Był szybszy od Corvette C06 Z07 czy Lamborghini Aventador 700-4 o mocy 700 PS (690 hp).
BMW nie chciało nazywać swoich odświeżonych pojazdów „faceliftingiem”, woląc termin Life Cycle Impulse. W związku z tym, zaktualizowana wersja M4 G82 otrzymała nowy przód z cieńszymi reflektorami LED, które miały żółte światła do jazdy dziennej w kształcie przecinka. Pomiędzy nimi producent zachował kontrowersyjny grill w kształcie nerek o pionowym kształcie, przypominający modele z legendarnego BMW 328 z lat 30. Dolny zderzak również został ulepszony o kanciaste wloty powietrzne i spoiler dolny z włókna węglowego. Na masce BMW umieściło wypukłość z wentylami wydechowymi.
Z boku, M4 CS na 2024 rok chwali się nowymi lekkimi felgami z 19-calową średnicą z przodu i 20-calową z tyłu, obutymi w opony 275/35 i 285/30. Wenty wydechowe za przednimi nadkolami były funkcjonalne i odprowadzały powietrze uwięzione we wnękach kół, aby zwiększyć docisk. BMW dodało także rzeźbione progi boczne z włókna węglowego, które zmniejszały efekt przypływu powietrza do podłoża. Nisko opadająca kabina z dachem z włókna węglowego i pochyloną tylną szybą. Wreszcie, z tyłu, samochód otrzymał te same światła tylne w stylu lasera, które wprowadzono w wersji 4 Series Coupe w styczniu 2024 roku, ale zderzak tylny był zupełnie inny. Posiadał cztery wydechy starannie zintegrowane z ogromnym dyfuzorem tylnym.
Wnętrze BMW M4 CS z 2024 roku bardziej przypomina samochód wyścigowy niż luksusowe coupe. Jego lekkie fotele sportowe zintegrowane z zagłówkami z przodu były pokryte skórą Merino i miały czerwono-czarną kolorystykę. Oddzielał je wąski środkowy tunel ozdobiony elementami z włókna węglowego, w którym umieszczono wybór biegów, mały schowek i pokrętło systemu infotainment. BMW zredukowało masę o ponad 35 kg w porównaniu do M4 Competition xDrive Coupe, z którym dzielił podzespoły. Posiadał również nieco ulepszony kokpit, który został zaktualizowany do systemu infotainment iDrive 8.5. Z tyłu producent umieścił kanapę profilowaną dla dwóch osób.
Jednak największa ulepszenie znajdowało się pod skórą samochodu. Tam BMW znalazło sposób na wyciśnięcie jeszcze więcej mocy z silnika S58 z podwójnym turbodoładowaniem, który był o 20 PS mocniejszy od M4 Competition i przekazywał całą moc 550 PS (542 hp) na wszystkie koła za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów.
Nowe BMW M4 CS zaprasza właścicieli do doświadczenia niepowtarzalnego uczucia M w pełni jego głębi i szerokości. Jego charakterystyczny profil umiejscawia go dokładnie pośrodku między nowym BMW M4 Competition Coupé z M xDrive – z nowo wprowadzonymi ulepszeniami wydajności, designu i wyposażenia – a limitowaną edycją specjalną BMW M4 CSL, której produkcja wynosi 1000 sztuk. Czysto wyścigowe talenty nowego BMW M4 CS są wynikiem typowych genów wyścigowych M, które nieustannie przypominają o sobie w codziennej jeździe po drogach i w pełni ujawniają swoje możliwości na torze.
Modelowe cechy wydajności sześciocylindrowego silnika w nowym BMW M4 CS, ośmiobiegowa skrzynia M Steptronic oraz inteligentny napęd na wszystkie koła M xDrive nadają nowej edycji specjalnej dynamiczną pewność w każdej sytuacji. Natychmiastowa dostawa mocy i zoptymalizowana przyczepność umożliwiają przyspieszenie od 0 do 100 km/h (62 mph) w 3,4 sekundy. Podczas testów na torze Nordschleife w Nürburgringu – ostatecznym wskaźniku dla wszystkich samochodów BMW M, jeśli chodzi o charakterystyczną recepturę M, obejmującą dynamikę, zwinność i precyzję prowadzenia – nowe BMW M4 CS uzyskało oficjalny czas 7 min. 21.989 sek. na pełnym okrążeniu wynoszącym 20.832 km (12.943 mil).
Sześciocylindrowy silnik wykształcony do sportu motorowego
Wyścigowy charakter nowego BMW M4 CS jest natychmiast rozpoznawalny i zauważalny podczas każdej podróży. Edycja specjalna jest napędzana szczególnie muskulaturą silnika sześciocylindrowego z technologią M TwinPower Turbo, opracowaną dla serii BMW M3/BMW M4. Jednostka o pojemności 3.0 litra miała na celu osiągi torowe od samego początku swojego rozwoju. Rzeczywiście, stanowi ona także podstawę silnika w BMW M4 GT3, które w 2022 roku zdobyło tytuł mistrza DTM podczas swojego debiutu i następnie w 2023 roku zdominowało 24-godzinne wyścigi w Spa-Francorchamps i Dubaju.
Silnik w nowym BMW M4 CS korzysta z doświadczenia rozwoju BMW M GmbH oraz wieloletniego doświadczenia wyścigowego, które je wspierają. Silnik ma ekstremalnie sztywną podstawę, charakteryzującą się konstrukcją bez tulei i zamkniętego dekla, zaprojektowaną do obsługi bardzo wysokiego ciśnienia spalania. Kuźniczy lekki wał korbowy wykazuje również wyjątkową oporność na skręcanie, co przyczynia się do szybkiej dostawy mocy oraz chęci do wysokich obrotów. Powłoka cylindra, natryskiwana techniką łuku elektrycznego, również zmniejsza straty tarcia. Głowica silnika natomiast ma rdzeń wydrukowany w technologii 3D. Ten proces produkcji addytywnej pozwala na optymalne prowadzenie kanałów chłodzących, co byłoby niemożliwe do osiągnięcia przy wykorzystaniu konwencjonalnych metod odlewniczych. System dostarczania oleju – podobnie jak system chłodzenia – zaprojektowany jest do radzenia sobie z specyficznymi wyzwaniami użycia na torze, w tym z nieustannie wysokimi obrotami i ekstremalnym przyspieszeniem bocznym.
Oryginalne cechy wydajności, charakterystyczny dźwięk
Technologie wyścigowe stanowią fundamenty wyjątkowego potencjału sześciocylindrowego silnika w nowym BMW M4 CS, który generuje maksymalną moc 405 kW/550 KM. To o 15 kW/20 KM więcej niż w silniku w BMW M4 Competition Coupé z M xDrive. Wzrost mocy osiągnięto dzięki celowym zmianom w technologii M TwinPower Turbo i nie wymagał ustępstw w zakresie stabilności czy trwałości. Zmiany polegały głównie na podniesieniu maksymalnego ciśnienia doładowania dwóch mono-scroll turbodoładowaczy do 2.1 bar oraz dokonaniu kilku specyficznych dla modelu poprawek w sterowaniu silnikiem.
Ulepszenia również wprowadzają bardzo specyficzne podejście do znanych charakterystyk wydajności M, z natychmiastową dostawą mocy, która nie ustaje aż do górnych rejestrów obrotów jako szczególnie dominujący temat. Silnik w nowym BMW M4 CS generuje maksymalny moment obrotowy 650 Nm (479 lb-ft) od 2,750 rpm do 5,950 rpm. Maksymalna moc osiągana jest przy 6,250 rpm, a granica obrotów wynosi 7,200 rpm. Do doskonałej reakcji silnika przyczynia się specyficzne dla modelu mocowanie silnika z zwiększonymi współczynnikami sprężyn. Sztywne połączenie między jednostką napędową a konstrukcją pojazdu umożliwia szczególnie bezpośrednie przekazywanie mocy na napęd każdorazowo, gdy kierowca naciska pedał gazu.
Natychmiast dostępna moc i wysokie obroty silnika prowadzą do imponujących wyników przyspieszenia. Nowe BMW M4 CS przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 3.4 sekundy, podczas gdy od 0 do 200 km/h (124 mph) zajmuje 11.1 sekundy. Sprint w średnim zakresie obrotów od 80 do 120 km/h (50 – 75 mph) zajmuje 2.6 sekundy na 4. biegu i 3.3 sekundy na 5. biegu. Maksymalna prędkość specjalnej edycji – która w standardzie wyposażona jest w pakiet M Driver – jest elektronicznie ograniczona do 302 km/h (188 mph).
Dostarczenie mocy silnika towarzyszy emocjonujący dźwięk generowany przez układ wydechowy z podwójną rurą, który wyposażony jest w elektrycznie sterowane klapy, tytanowy tłumik tylny o minimalizującym wagę designie i – w charakterystycznym stylu M – dwie pary końcówek wydechowych pomalowanych na matowy czarny. Akustyczna obecność silnika dostosowuje się do ustawienia napędu wybranego za pośrednictwem menu M Setup. W trybach SPORT i SPORT+ dźwięk silnika zyskuje niezapomniane tony samochodu wyścigowego. To dodaje prawdziwej dramy dźwiękowej, szczególnie podczas zmian biegów i towarzyszących im zmian prędkości obrotowej.
Ośmiobiegowa skrzynia M Steptronic, M xDrive i aktywne różnicowanie M przekształcają znakomitą moc w imponującą wydajność
Moment obrotowy silnika jest przekazywany na wszystkie cztery koła nowego BMW M4 CS za pośrednictwem ośmiobiegowej skrzyni M Steptronic z Drivelogic. Obsługiwane jest to zarówno za pomocą lewarka zmiany biegów specyficznego dla M na centralnej konsoli, jak i poprzez węglowe łopatki zmiany biegów na kierownicy. Przycisk Drivelogic zintegrowany w lewarku pozwala kierowcy na zmianę charakterystyki zmiany biegów według własnych preferencji, dostępne są różne tryby: jeden skoncentrowany na komforcie, jeden na wydajności sportowej i jeden zoptymalizowany specjalnie do użycia na torze.
Moc silnika trafia na drogę dzięki systemowi M xDrive. Ta inteligentna technologia napędu na wszystkie koła wykorzystuje elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe w skrzyni biegów do płynnego rozdzielania mocy silnika pomiędzy przednie a tylne koła – maksymalizując tym samym przyczepność, zwinność i stabilność kierunkową w każdej sytuacji. Dostarczanie oleju do sprzęgła wielopłytkowego zostało zoptymalizowane, aby zapewnić, że system napędu na wszystkie koła nadal działa efektywnie nawet podczas ultra-intensywnych sesji torowych.
Tylne zrównoważenie systemu M xDrive oraz jego współpraca z aktywnym różnicowaniem M na tylnej osi – którego działanie również jest w pełni zmienne – dodają do charakterystycznego uczucia M podczas przyspieszania lub pokonywania zakrętów. Ponadto, menu M Setup pozwala na wybór trybu 4WD Sport, który kieruje jeszcze większą część momentu obrotowego silnika do tylnych kół. Kierowcy mogą także całkowicie wyłączyć system DSC (Dynamic Stability Control) i aktywować czysty napęd na tylne koła za pomocą trybu 2WD. To zaangażowuje doświadczonych kierowców w doświadczenie jazdy w jeszcze większym stopniu.
Specyficzne dla modelu dostosowanie technologii podwozia i systemów sterowania
Technologia podwozia nowego BMW M4 CS została dostosowana precyzyjnie do cech wydajności silnika, ogólnej koncepcji pojazdu i jego rozkładu masy. Indywidualnie dostosowane kinematyki osi oraz specyficzne dla modelu ustawienia kąta pochylenia kół, amortyzatory, sprężyny wspomagające oraz stabilizatory mają na celu optymalizację precyzji kierownicy, przekazywania bocznych sił sterujących podczas pokonywania zakrętów, odpowiedzi sprężyn i amortyzacji oraz lokalizacji kół.
Elektronicznie sterowane amortyzatory adaptacyjnego zawieszenia M w nowym BMW M4 CS również charakteryzują się specyficznymi dla modelu ustawieniami, podobnie jak jego elektryczno-mechaniczne wspomaganie kierownicy M z regulowanym przełożeniem oraz zintegrowany system hamulcowy. Ustawienia systemu DSC i trybu M Dynamic zostały również celowo dostosowane do specyficznych wymagań dynamicznej jazdy na torze. Tryb M Dynamic daje kierowcom dodatkową swobodę w eksploracji dynamicznych granic pojazdu, przesuwając punkty interwencji różnych stabilizujących działań systemu DSC. Gdy kierowca przyjmuje bardzo sportowy styl jazdy, prowadzące do ślizgu kół zapewnia jeszcze lepsze przekazywanie mocy i pomaga w pewniejszym prowadzeniu pojazdu po drodze.
Ekskluzywne felgi aluminiowe i opony torowe w standardzie
Model edycji specjalnej jest standardowo wyposażony w hamulce M Compound z zaciskami pomalowanymi na czerwono lub czarno. Zaciski dla opcjonalnych hamulców M Carbon ceramicznych mogą być w kolorze czerwonym lub matowym złotym. Nowe BMW M4 CS również standardowo wyposażone jest w felgi aluminiowe M w ekskluzywnym wzorze V – dostępne w matowym złotym brązie lub matowej czerni.
Lekka konstrukcja felg (19-calowe z przodu i 20-calowe z tyłu) jest standardowo montowana z oponami torowymi (opony ultra torowe jako opcja), aby maksymalnie wspierać wrażenia z jazdy na torze. Oferując doskonałą kontrolę boczną i stabilność kierunkową, precyzyjne odczucie kierownicy i optymalną przyczepność, te opony torowe – w rozmiarach 275/35 ZR19 (przód) i 285/30 ZR20 (tył) – stanowią przekonującą propozycję, nawet gdy kierowca realizuje swoje sportowe ambicje na torze. Klienci, którzy zamierzają używać BMW M4 CS głównie w codziennej jeździe, mogą wybrać opony wyczynowe w tych samych rozmiarach jako opcję bez dodatkowych kosztów.
Intensywne zastosowanie lekkiej konstrukcji z obfitym wykorzystaniem CFRP
Rozległe środki lekkiej konstrukcji odgrywają istotną rolę w kształtowaniu jakości wydajności i ekskluzywnego charakteru nowego BMW M4 CS. Użycie komponentów z włókna węglowego (CFRP) ma kluczowe znaczenie. Dach z włókna węglowego to doskonały przykład, którego niska waga zbliża środek ciężkości pojazdu do drogi, co poprawia zwinność i dynamikę pokonywania zakrętów. Maski, przedni splitter, przednie wloty powietrza, osłony lusterka zewnętrznego, tylny dyfuzor i tylni spoiler w stylu Gurney’a również wykonane są z tego lekkiego, wysokotwórczego materiału.
Stosowanie zasady inteligentnej lekkiej konstrukcji jest również widoczne we wnętrzu. W rzeczywistości, w celu redukcji wagi wewnątrz kokpitu, centralna konsola, łopatki zmiany biegów na kierownicy i elementy wykończenia wnętrza są wykonane z CFRP. Model edycji specjalnej wyposażony jest również w standardowe siedzenia kubełkowe M Carbon, których konstrukcja minimalizująca wagę podkreślona jest przez użycie CFRP w elementach strukturalnych siedziska i oparcia oraz w wyróżniających się wycięciach w bocznych podparciach i pod zagłówkami. Dodatkowo, system wydechowy w nowym BMW M4 CS jest o ponad cztery kilogramy lżejszy, dzięki zastosowaniu tytanowego tłumika tylnego. Łącznie środki lekkiej konstrukcji obniżają wagę pojazdu o około 20 kilogramów w porównaniu do BMW M4 Competition Coupé z M xDrive.
Opcjonalna belka wzmacniająca przedniego końca M maksymalizuje sztywność skrętną
Belka wzmacniająca przedniego końca M – również zaprojektowana z myślą o niskiej wadze – może być wybierana jako opcja dla BMW M4 CS, aby zwiększyć sztywność skrętną i poprawić prowadzenie w dynamicznie pokonywanych zakrętach. Odlew aluminiowy łączący wieżę amortyzatorów z przednim końcem charakteryzuje się geometrią zoptymalizowaną pod kątem wagi, precyzyjnie dopasowaną – przy pomocy modeli numerycznych – do sił działających w różnych sytuacjach jazdy.
Ekskluzywne cechy designu obiecujące ekscytującą wydajność
Nowe BMW M4 CS natychmiast ogłasza swój ostrzejszy charakter szeregiem indywidualnych cech projektowych. Nowe wykończenia lakiernicze BMW Individual w kolorach Riviera Blue i Frozen Isle of Man Green Metallic są dostępne wyłącznie dla najnowszego modelu edycji specjalnej od BMW M GmbH. Powierzchnie z odsłoniętego włókna węglowego dachu i para wcięć wyrytych w masce silnika podkreślają charakterystyczną strukturę materiału, podobnie jak przedni splitter, przednie wloty powietrza, osłony zewnętrzne lusterka M, tylny spoiler i tylny zderzak. Wraz z czarnymi progami bocznymi i żebrami M, elementy CFRP zapewniają oszałamiający kontrast w porównaniu do wyrazistych nowych kolorów lakieru. Nowe BMW M4 CS może być również specyfikowane w odcieniach zewnętrznych M Brooklyn Grey metallic i Sapphire Black metallic.
Przód pojazdu zdobi oszczędna, pozbawiona ramy atrapa chłodnicy BMW, przypominająca wyścigowe maszyny. Zaprojektowane specjalnie dla tego modelu, jego cechy identyfikacyjne obejmują czerwone linie konturowe oraz oznaczenie „M4 CS” na górnym z dwóch poziomych szczebli kratki. Zarówno logo modelu z przodu, jak i jego odpowiednik na klapie bagażnika mają czarne powierzchnie z czerwoną obwódką.
Przyciągające wzrok reflektory dodają kolejny akcent do przodu nowego BMW M4 CS. Ich rzeźbiarskie ikony świetlne świecą na żółto zamiast białego – zarówno podczas animacji powitalnej, jak i przy włączonym światłach mijania lub drogowych – co nawiązuje do udanych samochodów wyścigowych GT. Tylne światła BMW M4 CS wywierają wizualnie potężne wrażenie swoimi uderzającymi kształtami w godzinach ciemności. Oprócz intensywnego blasku, ich technologia Laserlight wyróżnia się również skomplikowanymi wiązkami włókien optycznych wewnątrz jednostek świetlnych, które mają „unoszący się” wygląd i są podświetlane przez diodę laserową. Rezultatem jest wyraźny efekt 3D. Ta technologia była po raz pierwszy widziana w wysokowydajnej specjalnej edycji BMW M4 CSL, produkowanej w limitowanej serii 1000 sztuk, a teraz wprowadza także ekskluzywną estetykę do BMW M4 CS.
Wyścigowy klimat w kokpicie: kubełkowe siedzenia M Carbon z ekskluzywnymi elementami designu
Wyposażony w wyrafinowany wygląd, kokpit BMW M4 CS koncentruje się na dostarczaniu ekscytujących wrażeń z jazdy, jednocześnie skutecznie łącząc swój wyraźny wyścigowy klimat z udogodnieniami do codziennej jazdy – dzięki wysokiej jakości materiałom i ekskluzywnym elementom designu. Standardowa kierownica M Alcantara w trójramiennej konstrukcji z płaską dolną krawędzią zapewnia doskonałe połączenie pewnego uchwytu podczas dynamicznych manewrów oraz imponującego komfortu podczas dłuższych podróży. Jej czerwony znacznik centralny i łopatki zmiany biegów z CFRP dodają autentycznego wyścigowego charakteru do kokpitu. Standardowe kubełkowe siedzenia M Carbon w specyficznej dla modelu konstrukcji łączą uczucie wyścigowego samochodu z komfortem na długich trasach.
Kubełkowe siedzenia M Carbon w BMW M4 CS wykończone są skórą Merino i mają ekskluzywny design w kolorystyce czarno-czerwonej z charakterystycznym kontrastowym przeszyciem. Ten dwukolorowy wykończenie przenosi się także do tylnej części sportowego samochodu wyczynowego. Obie panele drzwiowe z przodu i tylna boczna tapicerka są pokryte wyłącznie czarną skórą. Czerwone napisy „CS” na centralnej konsoli, pasy M w kolorze z kontrastowym przeszyciem w kolorach BMW M GmbH, tkanina sufitowa w kolorze antracytowym, paski wykończeniowe w wykończeniu z włókna węglowego oraz płyty progowe z napisem „M4 CS” dodają do ekskluzywnej atmosfery wewnątrz samochodu.
BMW Curved Display z wyświetlaczami specyficznymi dla M, nowy BMW iDrive
Najnowsza wersja systemu wyświetlania i sterowania BMW iDrive oparta na systemie operacyjnym BMW 8.5 zapewnia intuicyjne sterowanie wieloma funkcjami pojazdu i usługami cyfrowymi. BMW Curved Display oferuje wyświetlacze specyficzne dla M i jest skierowane w stronę kierowcy, co pomaga mu skupić się na drodze przed sobą. W pełni cyfrowa grupa wyświetlaczy składa się z 12.3-calowego wyświetlacza informacji za kierownicą oraz wyświetlacza kontrolnego o przekątnej 14.9 cali. Znane lampki zmiany biegów M pojawiają się na górze wyświetlacza informacji, podczas gdy tryby systemu stabilności jazdy, M xDrive oraz kontroli trakcji są widoczne w dolnej części. Na ekranie głównym wyświetlacza kontrolnego można dodać specjalne widgety zawierające informacje na temat aktualnej konfiguracji pojazdu, a także ciśnienia i temperatury opon.
Ulepszony BMW iDrive obejmuje również inteligentnego osobistego asystenta BMW i został zaprojektowany z szczególnym uwzględnieniem sterowania dotykowego i głosowego. Oprócz specyficznej dla M grafiki, system obejmuje także nowy sposób sterowania automatyczną klimatyzacją: ustawienia temperatury i wentylacji oraz ogrzewania siedzeń można kontrolować dotykowo za pomocą specjalnej opcji menu w dolnej części wyświetlacza kontrolnego lub przez polecenie głosowe.
Przycisk ustawień do dostosowywania konfiguracji pojazdu, M Drive Professional z M Drift Analyser i M Laptimer w standardzie
Specyficzny dla M przycisk ustawień na centralnej konsoli umożliwia bezpośredni dostęp do opcji ustawień dla silnika, podwozia, kierownicy, systemu hamulcowego i M xDrive. Można na stałe zapisać dwie indywidualnie konfigurowane warianty ustawień, wraz z preferencjami dla dźwięku silnika, systemu DSC, funkcji automatycznego uruchamiania/wyłączania oraz charakterystyki zmiany biegów ośmiobiegowej skrzyni M Steptronic, a następnie przywołać je za pomocą jednego z dwóch przycisków M na kierownicy.
W standardzie w nowym BMW M4 CS znajduje się również system M Drive Professional. Obejmuje on funkcje zoptymalizowane do jazdy na torze, takie jak M Drift Analyser, który ocenia i rejestruje celowo wykonane poślizgi w zakrętach, oraz M Laptimer, który dostarcza szczegółowe dane na temat okrążeń na torze i umożliwia sportowo zorientowanym kierowcom dzielenie się swoimi wyczynami z innymi. Dodatkowo, zawiera M Traction Control, którego dziesięć poziomów również przyczynia się do sprawienia, że kierowcy cieszą się przyjemnością z energicznej jazdy po torze.
Przycisk M Mode na centralnej konsoli jest kolejnym narzędziem w pakiecie M Drive Professional i może być używany do dostosowania zarówno reakcji systemów wspomagania kierowcy, jak i treści wyświetlanych w wyświetlaczu informacji i Head-Up Display. Oprócz ustawień ROAD i SPORT, BMW M4 CS oferuje także tryb TRACK stworzony wyłącznie do użytku na torach wyścigowych.
Opcje najwyższej jakości dla dodatkowej przyjemności i komfortu w codziennej jeździe
Specyfikacja standardowego BMW Live Cockpit Professional obejmuje wyświetlacz Head-Up BMW z grafiką specyficzną dla M, opartym na chmurze systemem nawigacyjnym BMW Maps, integrację smartfonów, telefonię z bezprzewodowym ładowaniem oraz interfejs WiFi. Rejestrator jazdy BMW dostępny jest jako opcja.