2025 BMW Z4

BMW wsłuchało się w potrzeby swoich klientów i wprowadziło wersję z sześciobiegową skrzynią ręczną dla modelu Z4 M40i z 2025 roku. Oprócz nowej skrzyni biegów, auto zyskało także kilka innych ulepszeń.

Kiedy niemiecki producent samochodów zaprezentował trzecią generację Z4 w 2018 roku, klienci byli zachwyceni. Choć szybko się okazało, że samochód dzieli podzespoły z Toyotą Suprą J29 (piątą generacją), zestrojono go z myślą o długich i przyjemnych podróżach. Nie brakowało mu osiągów, które uczyniły Z4 znanym na całym świecie, ale nie był tak hardcore’owy, jak jego japoński kuzyn. Dodatkowo, był dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią biegów tylko w wybranych krajach oraz z silnikiem 2.0 litra w układzie rzędowym. Ci, którzy zdecydowali się na mocniejszy silnik turbo o pojemności trzech litrów, mogli korzystać tylko z ośmiobiegowej automatycznej wersji. Co ciekawe, BMW przemyślało swoje plany i w 2024 roku wprowadziło Z4 z silnikiem rzędowym o sześciu cylindrach, sparowanym z sześciobiegową manualną skrzynią. To jednak była tylko część modernizacji. Producent zrozumiał, że klienci pragnący układu z trzema pedałami oczekiwali czegoś więcej niż tylko manualnej zmiany biegów; chcieli samochodu o lepszym prowadzeniu. Last but not least, BMW nazwało tę wersję Z4 z trzema pedałami Pure Impulse edition.

Model Z4 M40i z 2025 roku miał zmieniony przód. Jego grill w kształcie nerki miał heksagonalny wzór, podczas gdy wcześniej był zdobiony w stylu przypominającym łańcuch z pionowym układem. Na dolnym zderzaku producent umieścił dodatkowy wlot powietrza o kątowym kształcie, uzupełniony o parę bocznych wlotów, które chłodziły przednie hamulce i zapewniały powietrzną kurtynę wokół nadwozia, obniżając współczynnik oporu.

Z profilu, Z4 M40i Pure Impulse edition wyróżniał się standardowymi wykończeniami Shadowline, dodając czarne emblematy modelu na przednich błotnikach, czarne osłony lusterek oraz czerwone zaciski hamulcowe M. Dodatkowo, auto stało na nowo zaprojektowanych lekkich felg M o średnicy 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu. Oprócz tego, producent dodał czarne znaki na klapie bagażnika z tyłu. Pod zderzakiem, Z4 M40i Pure Impulse edition miało poczwórne wydechy, które flankowały tylny dyfuzor.

Wewnątrz, dwuosobowy roadster miał fotele sportowe z wysokimi boczkami, zaprojektowane tak, aby utrzymać pasażerów na miejscu podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Pomiędzy nimi, na konsoli środkowej, BMW umieściło nową dźwignię zmiany biegów z emblematem M. Wersja Pure Impulse była dostępna z tapicerką skórzaną Vernasca w kolorze koniaku z czarnymi dekoracjami M.

Jednak producent chciał zapewnić klientom lepsze wrażenia z jazdy. W wyniku tego, oprócz sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów, BMW poprawiło także ustawienia zawieszenia. Dodatkowo, przeprowadzono kalibrację dyferencjału M. Mimo że auto nie było tak szybkie w sprincie od 0 do 100 km/h (0-62 mph) jak jego ośmiobiegowy odpowiednik, obiecywało lepsze wrażenia na krętej drodze.

 Fani nieskrępowanej przyjemności z jazdy w otwartym BMW M mogą czekać na nowy model dostosowany do ich preferencji: edycję Pure Impulse BMW Z4 M40i. W nowym roczniku roadster ten będzie dostępny po raz pierwszy z sześciobiegową manualną skrzynią biegów w wersji najwyższej. Nowe połączenie silnika i skrzyni biegów tworzy kluczowy element zachęcającego pakietu wyposażenia, który kładzie większy nacisk niż kiedykolwiek na niezmienną koncentrację dwumiejscowego pojazdu na dostarczaniu ekscytujących doświadczeń z jazdy bez dachu. Edycja Pure Impulse wprowadza dostosowaną technologię zawieszenia oraz felgi M w rozmiarach 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu. Do tego dołączone są ekskluzywne elementy designu zarówno w wersji zewnętrznej, jak i wewnętrznej. BMW Z4 Pure Impulse będzie dostępne na sprzedaż w Niemczech, innych europejskich rynkach oraz w USA. Nowe kolory lakieru również odświeżą pozostałe warianty modelowe BMW Z4.

Muskulatura roadstera o proporcjach z charakterystycznymi cechami M; dwa fotele i klasyczny miękki dach; silnik sześciocylindrowy z technologią M TwinPower Turbo, przekazujący moc na tylne koła: ta formuła sprawiła, że BMW Z4 M40i stał się archetypowym sportowym autem purysty. A teraz do tej mieszanki dołącza kolejny kluczowy element w kształcie manualnej skrzyni biegów, która będzie kontrolować moc 250 kW/340 KM pochodzącą z tego silnika w układzie prostym.

Świeża impulsy dla globalnego lidera w segmencie premium roadsterów

Ta nowa oferta na szczycie gamy modelowej dostarcza najpotężniejszej wersji roadstera idealnych narzędzi do dalszego zwiększenia jego popularności. Do tej pory prawie połowa klientów w Niemczech zdecydowała się na flagową wersję BMW Z4, której silnik prostosześcio cylindrowy daje jej unikalną przewagę w intensywnie konkurencyjnym segmencie zdominowanym przez niemieckie marki premium. Model BMW M stanowił ponad 30 procent globalnej sprzedaży roadstera w ostatnim czasie.

Popyt na BMW Z4 dzieli się pomiędzy dwa warianty modelowe napędzane wyjątkowo wydajnymi silnikami czterocylindrowymi z technologią BMW TwinPower Turbo. Silnik w BMW Z4 sDrive20i generuje maksymalną moc 145 kW/197 KM i standardowo współpracuje z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Model podstawowy jest opcjonalnie dostępny z ośmiobiegową skrzynią Steptronic Sport, która standardowo wyposażona jest w modelu 190 kW/258 KM BMW Z4 sDrive30i oraz pozostaje standardowym wyposażeniem dla BMW Z4 M40i, który nie ma specyfikacji edycji Pure Impulse.

Obecna, trzecia generacja BMW Z4 od momentu wprowadzenia na rynek jest liderem w segmencie premium roadsterów i nieprzerwanie zwiększa swoje udziały rynkowe. Głównym regionem sprzedaży dwumiejscowego auta bez dachu są Niemcy, a następnie USA, Chiny, Wielka Brytania i Japonia. Edycja BMW Z4 M40i Pure Impulse zostanie wprowadzona do produkcji od marca 2024. Roadster będzie nadal produkowany w zakładach partnerskich BMW Group, Magna Steyr Fahrzeugtechnik w austriackim Graz.

BMW roadster: nowoczesne podejście do udanej tradycji

Historia roadsterów od BMW jest ściśle związana z pasją do sportowej przyjemności z jazdy i licznymi sukcesami na torze. Sięga najwcześniejszych dni istnienia firmy jako producenta samochodów i trwa w nowoczesnej formie w postaci BMW Z4.

Silnik sześciocylindrowy, manualna skrzynia biegów i napęd na tylne koła definiowały również doświadczenia z jazdy w BMW 328, które swoje publiczne debiut zakończyło zwycięstwem w wyścigu Eifelrennen na Nürburgringu w 1936 roku. W ostatnich latach zaktualizowane wersje tego samego układu napędowego pojawiły się również w roadsterach marki. Dotyczy to zarówno BMW Z1, które zostało zaprezentowane w 1987 roku po opracowaniu jako innowacyjna platforma przez BMW Technik, jak i BMW Z3 zaprezentowanego w 1995 roku. Dwie pierwsze generacje BMW Z4 również stosowały ten sam przepis na dostarczanie ekscytującej przyjemności z jazdy pod otwartym niebem.

Ekskluzywne połączenie: sześć cylindrów i sześciobiegowa manualna skrzynia biegów

Połączenie silnika prostosześcio cylindrowego z sześciobiegową manualną skrzynią biegów sprawia, że nowa edycja BMW Z4 M40i jest unikalną propozycją w tym segmencie – oraz bardzo ekskluzywnym rozwiązaniem w portfolio produktów BMW. W rzeczywistości jedynymi modelami w aktualnej gamie dostępnymi z tym układem napędowym są wysokowydajne samochody sportowe z BMW M GmbH. Ale teraz dołączy do nich model BMW M Performance w postaci BMW Z4 M40i Pure Impulse.

Jednostka 3.0 l w BMW Z4 M40i zawdzięcza swoją znaną swobodę obracania, błyskawiczne oddawanie mocy i jedwabistą gładkość najnowszej technologii M TwinPower Turbo. Do specjalnych cech silnika należą stalowy wał korbowy, zoptymalizowane wagowo tłoki oraz chłodzony wodą kolektor wydechowy zintegrowany z głowicą cylindra. Podwójna turbina dostarcza sprężone powietrze do sześciu komór spalania, a jego temperatura jest regulowana za pomocą pośredniego chłodnicy. Pakiet technologii jednostki napędowej obejmuje również wtrysk wysokociśnieniowy działający pod ciśnieniem do 350 bar oraz zmienny czas otwarcia zaworów VALVETRONIC i w pełni zmienne sterowanie wałkiem rozrządu Double-VANOS.

Z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 500 Nm (369 lb-ft), który można osiągnąć w zakresie od 1,600 do 4,500 obr./min, silnik generuje pociągającą moc. Jego maksymalna moc 250 kW/340 KM jest dostępna w zakresie od 5,000 do 6,500 obr./min.

W tym modelu edycji specjalnej zadanie przekazywania mocy na drogę realizuje sześciobiegowa manualna skrzynia biegów opracowana wyłącznie dla BMW Z4 M40i. Jest to modułowa skrzynia biegów BMW z elementami specyficznymi dla M dla zestawu przełożeń i wałów, która została dostosowana do mocy silnika prostosześcio cylindrowego. Mechanizm zmiany biegów, obejmujący dźwignię zmiany biegów, jej prowadnicę oraz połączenia ze skrzynią, również został stworzony specjalnie dla edycji Pure Impulse BMW Z4 M40i – i dostarcza niezrównane odczucia zmiany biegów, z których znane są modele BMW. Bezpośredni przepływ mocy między silnikiem a skrzynią biegów połączony z centralnym zaangażowaniem kierowcy w zmianę biegów wzmacnia emocjonalną więź między kierowcą a pojazdem. Precyzyjna definicja działania przy zmianie biegów pozwala na szybkie i intuicyjne zmiany przełożeń.

Przy przekazywaniu mocy za pomocą sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów, sześciocylindrowy silnik napędza BMW Z4 M40i do 100 km/h (62 mph) z miejsca w 4.6 sekundy. Sprint od 0 do 100 km/h (62 mph) zajmuje 4.5 sekundy w modelach z ośmiobiegową skrzynią Steptronic Sport. Choć domyślnie Steptronic Sport automatycznie wybiera biegi, pozwala również kierowcy na manualne sterowanie zmianą biegów, jeśli zajdzie taka potrzeba. Pady zmiany biegów na kierownicy są zaprojektowane tak, aby umożliwić natychmiastową interakcję z systemem napędowym.

Wyrafinowane dostrojenie zawieszenia, felgi o różnych rozmiarach po raz pierwszy w BMW Z4

Kompaktowe proporcje, zminimalizowana waga, niskie położenie środka ciężkości i praktycznie idealny rozkład masy 50 : 50 to kluczowe elementy koncepcji pojazdu BMW Z4 dostosowanej w celu zapewnienia zwinności i dynamicznych osiągów. Skrajnie sztywna konstrukcja nadwozia i zawieszenia oraz doskonałe właściwości aerodynamiczne również przyczyniają się do uformowania sportowego charakteru Z4. Konstrukcja zawieszenia roadstera, łącząca przedni układ sprężynowy z podwójnym wahaczem i tylny pięciołaczkowy, produkuje przekonującą i harmonijną mieszankę dynamiki i komfortu jazdy.

Standardowe wyposażenie BMW Z4 M40i obejmuje zmienne sportowe kierownictwo, hamulce M Sport oraz dyferencjał M Sport na tylnym moście wraz z adaptacyjnym zawieszeniem M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, którego oprogramowanie zostało dodatkowo dostosowane do edycji Pure Impulse. Ekskluzywna technologia zawieszenia w edycji specjalnej cechuje się dostosowanymi sprężynami pomocniczymi z przodu i z tyłu. Z przodu zamontowano specjalnie wzmocniony uchwyt stabilizatora, podczas gdy mapowanie elektronicznej kontroli tylnych amortyzatorów oraz oprogramowanie dla zmiennego sportowego kierownictwa zostały nowo dostosowane. W celu uzyskania ostrzejszych charakterystyk prowadzenia, które docenią purystyk, zespół deweloperski dodatkowo wyposażył kontrolę trakcji i dyferencjał M Sport w specyficzną logikę sterowania dla modelu.

Kolejną nową cechą w zakresie zawieszenia są rozmiary kół, jako że po raz pierwszy w BMW Z4 M40i zamontowane zostały felgi o różnych rozmiarach. Nowe felgi M w podwójnej szprychowej konstrukcji z czarnym połyskiem mają 19 cali średnicy z przodu i 20 cali z tyłu. Wcześniej zarezerwowane dla modeli wysokowydajnych od BMW M GmbH, to połączenie umożliwia optymalne przenoszenie mocy na drogę – zwłaszcza w połączeniu z napędem na tylne koła – oraz bardzo efektywne przenoszenie bocznych sił kontrolnych podczas ostrego pokonywania zakrętów.

Edycja Pure Impulse z indywidualnymi cechami zewnętrznymi

Oprócz sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów, dostrojonego zawieszenia i połączenia felg M o średnicach 19 cali i 20 cali, edycja Pure Impulse dodaje również indywidualne cechy designu do zewnętrznej części BMW Z4 M40i. Nadają one roadsterowi ostrzejszy wygląd, podkreślając jego bardziej zaokrąglony sportowy charakter, a także uzupełniając znane cechy zewnętrzne M, optymalizujące przepływ powietrza i równowagę aerodynamiczną. Należą do nich wykończenie M High-gloss Shadowline z rozszerzonymi cechami – które również obejmuje ekskluzywne oznaczenia modelu na bocznych panelach i tylnej części pojazdu – oraz pokrywy lusterek zewnętrznych pomalowane na czarno, specjalnie zaprojektowane klapy do usprawnienia przepływu powietrza w obszarze nadkoli tylnych oraz czerwone zaciski hamulcowe dla hamulców M Sport.

Nowe kolory zewnętrzne również wchodzą w skład specyfikacji edycji Pure Impulse. Przykłady na rynki europejskie mają wykończenie Frozen Deep Green metallic, podczas gdy modele przeznaczone na rynek USA mają kolor nadwozia Sanremo Green metallic. Dalsze odcienie lakierów z znanego zakresu kolorów BMW Z4 mogą być wybrane jako alternatywa dla nowych wariantów.

Ekskluzywne elementy wnętrza edycji Pure Impulse

Wnętrze BMW Z4 zostało zaprojektowane z myślą o przyjemności z jazdy w przestrzeni o nowoczesnym i wyrafinowanym sportowym charakterze. Projekt kabiny skoncentrowany na kierowcy oraz fotele sportowe specyficzne dla modelu z wbudowanymi podparciami głowy pomagają osiągnąć ten cel. Wnętrze łączy czyste linie, które zdają się wysuwać do przodu, z powierzchniami wykończeniowymi skoncentrowanymi w niewielu miejscach.

Edycja Pure Impulse zawiera cechy designu specyficzne dla M dla wnętrza uzupełnione o kilka ekskluzywnych detali. Na przykład, na konsoli centralnej znajduje się dźwignia zmiany biegów M z unikalnym poszyciem, używana do kontrolowania sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów modelu edycji specjalnej. Wykończenie skórzane Vernasca w kolorze Cognac z czarnymi akcentami M – również unikalne dla BMW Z4 M40i Pure Impulse – emanuje połączeniem luksusowej elegancji i sportowego stylu. Uzupełnia to wykończenie wnętrza w czarnym połysku.

Nowe kolory nadwozia dla modeli czterocylindrowych również

Nowe odcienie dodane do wyboru kolorów lakierów zewnętrznych są dostępne także dla innych modeli BMW Z4 oprócz edycji Pure Impulse. Jednak Frozen Deep Green metallic jest zarezerwowane dla najwyższych wersji roadstera. Wykończenie Sanremo Green metallic jest również dostępne dla BMW Z4 sDrive20i i BMW Z4 sDrive30i.

Duet modeli czterocylindrowych ma standardowo cechy zewnętrzne pakietu M Sport, w tym trójczęściowe wloty powietrza w przednim zderzaku, indywidualnie stylowane kontury progów bocznych oraz tylny zderzak o wyraźnie zarysowanych bokach. 18-calowe felgi M w podwójnej szprychowej konstrukcji znajdują się również na liście standardowego wyposażenia. Felgi mają wykończenie w dwóch kolorach i są wyposażone w opony w różnych rozmiarach. BMW Z4 sDrive30i jest dodatkowo wyposażone w zawieszenie M Sport, zmienne sportowe kierownictwo oraz hamulce M Sport, wszystko to w standardzie. Dyferencjał M Sport można również określić jako opcję dla tego konkretnego wariantu roadstera.

Miękki dach BMW Z4 jest również dostępny w wykończeniu Anthracite Silver jako alternatywa dla standardowego czarnego koloru we wszystkich wariantach modelu. Jest elektronicznie sterowany i może być otwierany lub zamykany w ciągu dziesięciu sekund za naciśnięciem przycisku, nawet w czasie jazdy z prędkością do 50 km/h (31 mph). Osłona przeciwwietrzna, ogrzewanie siedzeń oraz dwustrefowa automatyczna klimatyzacja również wchodzą w skład standardowego wyposażenia wszystkich wariantów roadstera. Standardowy pakiet do przechowywania oraz funkcja przesuwania bagażu służą do zwiększenia funkcjonalności zarówno w codziennej jeździe, jak i podczas dłuższych podróży.

Purystyczna przyjemność z jazdy spotyka intuicyjną obsługę i nowoczesne systemy wspomagania kierowcy

Znana koncentracja na kierowcy w modelach BMW oraz ergonomicznie ulepszony projekt wnętrza skierowany na zapewnienie angażujących wrażeń z jazdy łączą się z systemem wyświetlania i kontroli BMW iDrive w BMW Z4. System ten współpracuje z BMW Live Cockpit Professional, który jest standardowo montowany we wszystkich wariantach modelowych BMW Z4, zapewniając intuicyjną obsługę pojazdu i inteligentne połączenie. Obejmuje on w pełni cyfrowy zestaw wskaźników z konfigurowalną grafiką oraz wyświetlacz sterujący z obsługą dotykową – oba z przekątną ekranu 10,25 cala – a także kontroler na konsoli centralnej oraz inteligentnego osobistego asystenta BMW. System nawigacji BMW Maps, zintegrowany system multimedialny oparty na twardym dysku, integracja ze smartfonem i hotspot WiFi są również częścią pakietu BMW Live Cockpit Professional. System nagłośnienia Hi-Fi, funkcja głośnomówiąca z interfejsem USB oraz system alarmowy są również standardowo montowane, natomiast system dźwięku przestrzennego Harman Kardon z 12 głośnikami może zostać dodany jako opcja.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.