General Motors podjął wyzwanie i w 2023 roku zaprezentował model Escalade IQ jako część rewolucji elektrycznych samochodów. Dysponując już zaawansowaną platformą Ultium, wykorzystywaną w Chevrolecie Silverado EV, producent uznał, że to doskonały pomysł, aby zastosować ją w luksusowym Escalade, dodając oznaczenie IQ na końcu tej słynnej nazwy.
Jako że Escalade uznawany był za flagowy model marki luksusowej, naturalnym było, że amerykański producent włożył wiele wysiłku w zapewnienie klientom wyjątkowych doznań. Oprócz technologii i luksusowych funkcji, Escalade IQ musiał wyróżniać się odważnym wyglądem i przyciągającym wzrok designem na drodze.
SUV charakteryzował się przednim zderzakiem ozdobionym diodowymi reflektorami, które otaczały główny panel w kształcie litery V, na którym umieszczono centralnie logo. Po bokach, pionowo zamontowane dzienne światła wyraźnie definiowały krawędzie pojazdu. Z profilu, Escalade IQ prezentował wysokie panele drzwiowe, które pokrywały jedną trzecią wysokości auta. Za tylnymi drzwiami, lekko pochylone słupki C oraz zakrzywiona tylna szyba nadawały dynamiczny wygląd pełnowymiarowemu amerykańskiemu SUV-owi.
Wewnątrz, Cadillac zamontował luksusową kabinę z sześcioma skórzanymi siedzeniami. Na desce rozdzielczej, Escalade IQ mógł pochwalić się szerokim zakrzywionym wyświetlaczem, który pokrywał całą przestrzeń między słupkami A. Przed kierowcą znajdował się panel przyrządów, a nad centralną konsolą umieszczono wyświetlacz jednostki infotainment. Dodatkowo, osobny ekran był odpowiedzialny za sterowanie systemem klimatyzacji. Co więcej, pasażer z przodu miał do dyspozycji własny duży wyświetlacz, który kontrolował część audio.
Jedną z zalet IQ było pojemne przednie schowek, wystarczające, by zmieścić dwie torby golfowe. Dodatkowo, maksymalna przestrzeń bagażnika mogła osiągnąć imponujące 119,2 stóp sześciennych (3 375 litrów).
Cadillac dostosował platformę Ultium, aby zapewnić komfortową jazdę swoim klientom. Dzięki temu pneumatyczne, adaptacyjne zawieszenie oraz akumulator mogły zapewnić gładką jazdę, a kierowca mógł obniżyć wysokość pojazdu o 2 cale (50 mm) dla łatwego dostępu lub podnieść ją o 1 cal (25 mm) w celu pokonywania przeszkód. Pomimo masy SUV-a, Escalade IQ oferował moc do 680 KM (500 kW), aby zadowolić swoich klientów. Zainstalowany wewnątrz podłogi pojazdu akumulator był wystarczająco duży, aby pomieścić do 200 kWh energii.
Nie bez znaczenia było także manewrowanie SUV-em. Oprócz systemu napędu na cztery koła, Escalade IQ wyposażono w system Four-Wheel Steer, który mógł zmniejszyć promień skrętu do 39,4 stóp (12 metrów), porównywalny z pojazdami kompaktowymi. Ponadto, ten sam system mógł być użyty do poruszania samochodem po przekątnej, co ułatwiało wjazd i wyjazd z miejsc parkingowych.
Cadillac zaprezentował pierwszy w historii całkowicie elektryczny model Escalade IQ na rok 2025, który jest nową interpretacją luksusowego doświadczenia w segmencie SUV-ów pełnowymiarowych, pełnego ikonicznego designu, najwyższego kunsztu rzemieślniczego oraz najnowszej technologii motoryzacyjnej.
Escalade IQ oferuje szacowany przez Cadillac zasięg 450 mil, podnosząc doznania z jazdy dzięki zakrzywionemu wyświetlaczowi LED o przekątnej 55 cali, dostępnym systemie wspomagania kierowcy Super Cruise®, dwukierunkowej technologii ładowania pojazdu z domem, z produktami Ultium Home firmy GM Energy, luksusowym wykończeniu oraz odważnemu designowi wnętrza i nadwozia, bezkompromisowej wydajności i zerowym poziomie emisji spalin.
„Escalade IQ podnosi poprzeczkę tak samo, jak oryginalny Escalade 25 lat temu zdefiniował luksus,” powiedział John Roth, wiceprezydent Global Cadillac. „Ta nowa interpretacja ikony oznacza kolejny krok w kierunku całkowicie elektrycznej przyszłości Cadillaca.”
„Od ponad 120 lat, śmiała innowacyjna duch Cadillaca definiuje amerykański luksus,” dodał Roth. „Escalade IQ ucieleśnia ten duch w najbardziej wyrafinowanej formie.”
Odważna, ale zwrotna wydajność
Cadillac Escalade IQ został zaprojektowany, aby być najlepszym w prowadzeniu i najbardziej zwrotnym modelem Escalade w historii, a współpraca między inżynierią a projektowaniem Cadillaca zapewniła, że model produkcyjny pozostał wierny temu celowi.
To pierwszy pełnowymiarowy SUV Cadillaca zbudowany na innowacyjnej i modułowej architekturze napędu elektrycznego GM, platformie Ultium, i wprowadza platformę oprogramowania Ultifi, aby wspierać i dostarczać bieżące aktualizacje oprogramowania dla jej rozbudowanej technologii.
Jej dedykowana architektura EV umożliwia odważny design i charakterystyki wydajności Escalade IQ, od ekspresyjnej sylwetki i przestronności – dla pasażerów i bagażu – po jego osiągi podczas jazdy.
„Escalade IQ jest przede wszystkim Cadillakiem i spełnia obietnicę innowacyjnego designu wspierającego dynamiczną wydajność oraz nowoczesne technologie,” powiedział Jamie Brewer, główny inżynier wykonawczy, Escalade IQ. „Specjalna architektura EV pozwala nam dostarczyć doświadczenie jazdy zgodne z filozofią Cadillaca, która opiera się na izolowanej precyzji – cichej, gładkiej i bezwysiłkowej przy silnym połączeniu z drogą dla angażujących doznań.”
Jeśli chodzi o wydajność, Escalade IQ wyposażono w niezależne zawieszenie przednie i tylne, z mocą przekazywaną na 24-calowe koła z oponami 35-calowymi za pomocą silników napędowych z przodu i z tyłu, które pracują razem jako system eAWD.
Zestaw w pełni zintegrowanych zaawansowanych technologii, w tym Magnetic Ride Control 4.0 i Adaptive Air Ride Suspension, izoluje pasażerów od niepożądanych nawierzchni drogowych, zapewniając jednocześnie precyzyjne prowadzenie i odczucia.
System Adaptive Air Ride Suspension umożliwia obniżenie pojazdu o 2 cale (50 mm) i podniesienie go o 1 cal (25 mm), a dodatkowe funkcje, takie jak standardowy czterokołowy układ kierowniczy, dostępny tryb Cadillac Arrival Mode i tryb Low Ride Mode, zwiększają zdolności oraz obecność Escalade IQ.
Czterokołowy układ kierowniczy redukuje średnicę skrętu do zaledwie 39,4 stopy (12 metrów) przy niższych prędkościach i zmniejsza średnicę skrętu o ponad 6,5 stopy, co zwiększa manewrowość na parkingach oraz ogólny promień skrętu. Również poprawia prowadzenie i stabilność przy wyższych prędkościach, szczególnie podczas holowania.
Tryb Cadillac Arrival Mode to unikalna funkcja czterokołowego układu kierowniczego, która pozwala Escalade IQ poruszać się po przekątnej, ułatwiając wjazd i wyjazd z wąskich miejsc, jednocześnie robiąc wrażenie.