Pod koniec 2023 roku Chevrolet zaprezentował odświeżoną wersję piątej generacji modelu Tahoe, a zmiany były na tyle znaczące, że producent mógłby nazwać to nową generacją.
Chociaż czasami trzeba mieć dobre oko do szczegółów, aby dostrzec różnice między wersją po faceliftingu a jej pierwotną wersją, w przypadku 2025 Tahoe nikt nie powinien mieć z tym problemu. Ta długa linia pojazdów terenowych, z trzema rzędami siedzeń, rodzinnych SUV-ów w rozmiarze pełnowymiarowym stała się bardziej przyjazna zarówno dla środowiska, jak i dla klientów. Wprowadzono istotne zmiany w wyglądzie zewnętrznym, wnętrzu oraz pod maską, co sprawiło, że pojazd wygląda jak inna generacja. Jak się spodziewano, marka z logiem w kształcie bow-tie dodała również więcej opcji kół i opon.
Chevrolet oferował Tahoe w sześciu wersjach wyposażeniowych: LS, LT, RST, Z71, Premier oraz High Country, z których każda miała specyficzne detale, które wyróżniały je spośród pozostałych modeli. Jednak największe ulepszenia dotyczyły wersji Z71, ukierunkowanej na teren, która była najszybciej sprzedającą się wersją Tahoe. Z przodu zamontowano C-kształtne LED-owe światła do jazdy dziennej, skierowane do wewnątrz. Niektóre wersje miały poziome żaluzje w grillu, podczas gdy Z71 charakteryzowała się siatką w kształcie kompozytu. To także wersja, która otrzymała dwa czerwone haki holownicze w dolnej części.
Z profilu Tahoe zachowało kształt i proporcje wersji sprzed faceliftingu. Jednak nawet w tym miejscu producentowi udało się wprowadzić pewne zmiany, aby SUV wyglądał lepiej. Klienci mieli możliwość wyboru przyciemnionych słupków B oraz czarnych wykończeń wokół okien. Do wyboru było dziewięć opcji kół, od 18” do 24”. Z tyłu producent stworzył nowe światła tylne umiejscowione w narożnikach, które miały krótką czerwoną górną część i dłuższą dolną, co dawało bardziej wyrazisty komunikat wizualny, gdy włączono kierunkowskazy.
Wewnątrz znajdował się zupełnie nowy interfejs. Po pierwsze, deska rozdzielcza została przesunięta o około cal (2,5 cm) niżej, aby zwiększyć widoczność kierowcy. Spowodowało to również zmniejszenie wyświetlacza zestawu wskaźników z 12 cali do 11 cali, ale nowy ekran miał ulepszony układ i był łatwiejszy do odczytania. Dodatkowo, na szczycie deski rozdzielczej Chevrolet zamontował 17,7-calowy ekran dotykowy dla systemu multimedialnego, który był najszerszy w branży. Tahoe oferowało miejsce dla nawet ośmiu osób na trzech rzędach. Środkowy rząd mógł przesuwać się, składać i zwijać, co umożliwiało łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie dla osób siedzących w najdalszych miejscach.
Pod maską producent nadal oferował te same trzy silniki co wcześniej, dwa napędzane benzyną V8 oraz silnik turbodiesel z układem w linii, ale zostały one poprawione. Inną ważną wiadomością była dostępność wersji Z71, która wcześniej nie była dostępna z silnikiem wysokotemperaturowym, ale stała się dostępna od modelu Tahoe 2025. Wszystkie wersje były połączone z dziesięciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Poza wersją Z71, wszystkie pozostałe były dostępne z napędem na tylne lub cztery koła.
Chevrolet Tahoe i Suburban – najlepiej sprzedające się duże SUV-y w branży – zadebiutują w 2024 roku z nowymi, atrakcyjnymi designami wewnątrz i na zewnątrz, mocniejszą opcją silnika diesla, która pojawi się w późniejszym etapie produkcji, oraz nowymi udoskonaleniami technologicznymi, które mają zapewnić większą pewność i bezpieczeństwo za kierownicą.
„Uaktualnienia w modelach 2025 Chevy Tahoe i Suburban czynią je jeszcze silniejszym wyborem dla naszych klientów,” powiedział Scott Bell, wiceprezydent Chevrolet. „Nasza wiodąca pozycja w segmencie wzbudza zazdrość wśród konkurencji – nikt nie dorównuje Chevrolet.”
Tahoe i Suburban są liderami w swoim segmencie od ponad 45 lat i stały się kultowymi ikonami. Duże SUV-y Chevrolet są naprawdę zaprojektowane i skonstruowane z myślą o klientach. Nowe modele Tahoe i Suburban z 2025 roku nie są wyjątkiem; do kluczowych cech należą:
Odświeżony design zewnętrzny z bardziej wyrazistym oświetleniem i nowymi animacjami świetlnymi, nowymi, dostępnymi 24-calowymi felgami i nie tylko
Nowy projekt wnętrza skoncentrowany na nowym, największym w segmencie, 17,7-calowym ekranie dotykowym, w połączeniu z ulepszonym wnętrzem High Country i dodatkowymi usprawnieniami w całej gamie
Nowy, dostępny silnik wysokoprężny Duramax drugiej generacji o pojemności 3.0L, który oferuje o 10 procent więcej mocy niż obecne modele, dostępny w późniejszym etapie produkcji
Udoskonalenia w zakresie prowadzenia i komfortu jazdy zaprojektowane w celu większej finezji podczas jazdy
Udoskonalone funkcje bezpieczeństwa i technologii obejmują połączone kamery, w pełni zintegrowaną sieć kamer, która umożliwia klientom zdalne podglądanie wnętrza i na zewnątrz pojazdu, a także rejestrowanie zdarzeń, takich jak wypadki i kradzieże. Niektóre funkcje mogą wymagać planu OnStar
Więcej atrakcyjności wizualnej
Modele 2025 Tahoe i Suburban mają nowy wygląd, wyeksponowany przez odświeżony front, wyróżniający się nowym, wyrazistym oświetleniem. Wszystkie sześć wersji – LS, LT, RST, Z71, Premier i High Country – otrzymały nową atrapę przednią, a niektóre wersje oferują unikalne akcenty designu. Z71 – jedna z najszybciej sprzedających się wersji – zawiera osłony podwozia i przednią atrapę o wysokim podejściu, podczas gdy High Country składa hołd luksusowemu sportowemu stylowi, z wyrafinowaną równowagą czarnego i chromowanego wykończenia Galvano.
„Nowe oblicza Tahoe i Suburban są bardziej ekspresyjne, czerpiąc inspirację z niedawno odnowionej gamy samochodów Chevrolet,” powiedział Phil Zak, dyrektor ds. designu, Global Chevrolet. „Są tak samo wszechstronne jak zawsze, ale z większym naciskiem na szczegóły, które doprowadziły te duże SUV-y na szczyt ich segmentu.”
Dodatkowe poprawki wpływają na silniejsze, bardziej stabilne wrażenie, które wydaje się bardziej pewne siebie, podczas gdy nowe 24-calowe wzory kół, dostępne po raz pierwszy w RST i High Country, jeszcze bardziej podkreślają świeży styl Tahoe i Suburban.
Nowe oświetlenie z przodu i z tyłu podnosi wyrafinowany design SUV-ów, a innowacyjna technologia dostarczana jest w bardziej eleganckim opakowaniu. Kluczowe elementy to:
Bardziej zintegrowany wygląd świateł do jazdy dziennej (DRL), z cieńszym, ale bardziej wyraźnym wyglądem górnego DRL, dzięki nachylonym pryzmatom w sygnaturze oświetlenia, które tworzą intensywne oświetlenie w eleganckiej obudowie
Bardziej wyrazista sygnatura oświetlenia nadaje pojazdom większy charakter, a wersje Premier i High Country wyróżniają się standardowymi animacjami powitalnymi i sygnalizacją świetlną jako animowane przesunięcia
Podwójne, C-kształtne wzory świateł utrzymują rodzinną estetykę, znaną z innych pojazdów Chevrolet
Oprócz nowego wyglądu i oświetlenia, modele 2025 Tahoe i Suburban wprowadzają również dwa nowe kolory nadwozia: Cypress Gray i Lakeshore Blue Metallic.
Odświeżone, zorientowane na technologię wnętrze
Nowe Tahoe i Suburban są bardziej przestronne, z odświeżonym wnętrzem, które emuluje technologiczne podejście innych niedawno wprowadzonych modeli Chevrolet. Gładkie linie i obniżenie panelu wskaźników zwiększają postrzeganą przestrzeń dla kierowcy i pasażera z przodu.
Ekrany wyświetlacza są centralnym punktem kabiny, zaczynając od zupełnie nowego standardowego, 17,7-calowego ekranu infotainment w formie wolnej, w połączeniu z 11-calowym centrum informacji dla kierowcy.
Ekran jest lekko nachylony w stronę kierowcy, aby zapewnić lepsze poczucie kontroli, jednocześnie priorytetując łatwy dostęp dla pasażera na przednim siedzeniu. Zaprojektowane w sposób intuicyjny, nie rezygnując z czystego, eleganckiego designu, zespół znalazł ostrożną równowagę między fizycznymi a cyfrowymi kontrolkami w kabinie.
Dodatkowe wyróżnienia wnętrza to:
Przeprojektowany środkowy konsola z nowymi opcjami przechowywania i przestawioną, bardziej wygodną ładowarką bezprzewodową
Nowy design kierownicy
Unikalne wnętrze z przeszyciami Victory Red w modelu RST oraz całkowicie nowym wnętrzem Jet Black/Sky Cool Gray w wersji Premier
Bardziej wyrafinowane wykończenia w całej gamie, w tym czarne fortepianowe wykończenie i chrom Galvano, a także więcej materiałów miękkich w dotyku i pokrytych na wybranych wersjach
Ulepszone i bardziej wyszukane wnętrze High Country, z autentycznym drewnem – pierwszy raz w modelach Tahoe i Suburban – a także perforowanym skórzanym wykończeniem siedzeń, unikalną kierownicą, identyfikacją „High Country” i unikalnym połączeniem kolorów Jet Black/Mocha
Silnik diesla o większej mocy
Nowością jest także udoskonalony, drugi generacji silnik turbo-diesel Duramax o pojemności 3.0L, który oferuje więcej mocy dla większej pewności na drodze – szczególnie podczas holowania. Jest połączony z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów i oferowany we wszystkich wersjach detalicznych, w tym Z71 po raz pierwszy.
Wprowadzony wcześniej w modelu Silverado 1500, nowy silnik diesla ma moc 305 koni mechanicznych i 495 lb-ft maksymalnego momentu obrotowego, co stanowi wzrost o 10 procent i 7,6 procent w porównaniu do obecnego silnika diesla, który ma 277 koni mechanicznych i 460 lb-ft momentu.
Przeprogramowany turbo kompresor, a także nowe, wyższe wtryskiwacze paliwa, zmodyfikowane dysze chłodzące tłoki, nowe stalowe tłoki oraz ulepszone funkcje kontrolowania temperatury w systemie chłodzenia przyczyniają się do zwiększonej mocy silnika, podczas gdy nowe materiały tłumiące dźwięk i dostosowany system wlotowy powietrza pomagają zrównoważyć jego wydajność z cichą i ulepszoną finezją.
Silnik benzynowy V-8 o pojemności 5,3L pozostaje standardowym silnikiem dla LS, LT, RST, Z71 i Premier. Silnik V-8 o pojemności 6,2L jest standardowy w wersji High Country i dostępny w modelach RST, Z71 i Premier. Nowy silnik diesla będzie dostępny w 2025 roku po początkowej premierze.
Udoskonalenia w zakresie jazdy i prowadzenia
Wprowadzony w obecnych modelach Tahoe i Suburban niezależny tylny zawieszenie wielowahaczowe zostało zaktualizowane, aby zapewnić bardziej wyrafinowaną dynamikę jazdy i prowadzenia. Dodatkowe poprawki w zakresie kalibracji układu kierowniczego oferują pewne wrażenia z jazdy w różnych warunkach.
„Już doskonałe właściwości jazdy i prowadzenia, które zapewnia niezależne tylne zawieszenie, osiągają nowy poziom w modelach 2025 Tahoe i Suburban,” powiedział Martin Hayes, główny inżynier. „Ich responsywność sprawia, że czują się znacznie zwinniej, niż sugerują ich pełnowymiarowe wymiary.”
Dodatkowo, wspomaganie zawieszenia adaptacyjnego Air Ride oraz kontrola jazdy magnetycznej powracają jako dostępne funkcje.
Zawieszenie adaptacyjne Air Ride jest dostępne w wersję High Country i Z71, oraz RST po raz pierwszy. Oferuje automatyczne poziomowanie obciążenia i regulację wysokości prześwitu. Podczas jazdy po autostradzie automatycznie obniża wysokość prześwitu, co pomaga zmniejszyć opór aerodynamiczny, co może poprawić efektywność. Wybór wysokości przez kierowcę może zmniejszyć wysokość wchodzenia/wychodzenia, gdy pojazd jest zaparkowany, a kierowca może również podnieść nadwozie, aby uzyskać dodatkowy prześwit podczas jazdy w terenie.
Dzięki systemowi Magnetic Ride Control, który jest standardowy w wersjach Premier i High Country oraz dostępny w RST i Z71, czujniki stale „czytają” drogę 1000 razy na sekundę, aby niemal natychmiast zmieniać współczynnik tłumienia amortyzatorów. Jest to jeden z najszybciej reagujących systemów tłumienia w branży i pomaga zmniejszyć przechyły, kołysanie się nadwozia oraz wibracje, które mogą występować w dużych SUV-ach.
Holuj z pewnością
Holowanie jest ważne dla klientów Tahoe i Suburban. Niezależnie od tego, czy kierowca po raz pierwszy holuje, czy jest doświadczonym kierowcą, który często holuje, zestaw technologii holowniczej Chevroleta zwiększa pewność siebie za kierownicą.
Tahoe i Suburban wciąż będą zawierać technologie holownicze, które klienci znają i kochają. Dostępny jest pakiet Max Trailering, który w niektórych wersjach obejmuje chłodnicę o dużej pojemności oraz wentylator chłodzący, zintegrowany kontroler hamulców przyczepy, widok haka, kontrolę zjazdu ze wzniesienia, asystenta kierowania w martwej strefie z funkcją holowania oraz aplikację Chevrolet Trailering. Tahoe i Suburban wprowadzą również następujące nowe i ulepszone funkcje:
Zdrowie opon przyczepy, które pomaga zapobiegać wybuchom opon przyczepy dzięki monitorowi trwałości opon i ostrzeżeniu o przekroczeniu prędkości
Informacje o ocenie ładunku w aplikacji mobilnej Trailering, które oferują dostęp do oceny ładunku pojazdu w dowolnym czasie i miejscu
Wskazanie ścieżki przodu, które pomaga kierowcom nawigować z przyczepą z wytycznymi na widoku 360, aby wskazać szerokość przyczepy i ścieżkę jej ruchu. Gdy włączony jest sygnał kierunkowskazu, wytyczne pokażą kierowcy szacowaną ścieżkę skrętu zarówno pojazdu, jak i przyczepy
Asystent rampy do łodzi, który pomaga klientom uzyskać dostęp do listy kontrolnej i instrukcji krok po kroku w celu przygotowania do holowania, wodowania i wyciągania łodzi, jest nowością w aplikacji holowniczej
Nawigacja przyczepy, która oblicza trasy w oparciu o rozmiar przyczepy, korzystając z wbudowanej aplikacji Google Maps
Model 2025 Tahoe nadal oferuje maksymalny udźwig 8,400 funtów, a Suburban oferuje 8,200 funtów.
Udoskonalone bezpieczeństwo i technologia
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo i technologię uświadamiania kierowcy, modele 2025 Tahoe i Suburban mają oferować więcej niż kiedykolwiek – w tym nowy czujnik, który może wykrywać pewne rodzaje ruchu w pojeździe, co może pomóc zidentyfikować, czy pasażer został pozostawiony w tylnych częściach pojazdu.
„Chcemy pomóc rodzinom, wprowadzając funkcję, która może pomóc im pamiętać o ich cennym ładunku na tylnych siedzeniach,” wyjaśnia Tricia Morrow, szefowa Global Safety Technology Strategy w GM. „Ta funkcja jest dowodem zaangażowania GM w rozwój innowacyjnej technologii bezpieczeństwa.”
Wykrywanie ruchu wewnętrznego jest nowością w GM i może wykrywać pewne rodzaje mikro-ruchów w kabinie. Jeśli wykryty zostanie ruch w pojeździe po zaparkowaniu i wyłączeniu silnika, mogą być uruchamiane stopniowe ostrzeżenia, aby zwiększyć czujność.
Połączone kamery, nowa dostępna funkcja, składają się z w pełni zintegrowanej sieci kamer, która umożliwia klientom zdalne podglądanie wnętrza i na zewnątrz swojego pojazdu, w tym widoków 360 stopni na zewnątrz. Kluczowe korzyści to automatyczne nagrywanie wypadków; nagrania zabezpieczające; widok na żywo; moje nagrania (funkcjonalność kamery samochodowej); pierwsza w branży przechowalnia w chmurze i wiele więcej. Widoki kamer i nagrania są dostępne przez aplikację mobilną myChevrolet. Niektóre funkcje wymagają odpowiedniego planu OnStar.
Tahoe i Suburban będą nadal oferować standardową pomoc w zakresie bezpieczeństwa Chevy – zestaw funkcji bezpieczeństwa i technologii wspomagania kierowcy, w tym: Udoskonalone automatyczne hamowanie awaryjne, ostrzeganie o zderzeniach, asystent utrzymania pasa ruchu z ostrzeżeniem o opuszczeniu pasa, hamowanie dla pieszych i rowerzystów z przodu, oraz IntelliBeam. Dodatkowe standardowe funkcje bezpieczeństwa to Udoskonalona automatyczna pomoc w parkowaniu, HD Surround Vision, Teen Driver oraz Buckle to Drive.
Dodatkowe elementy technologii bezpieczeństwa i wygody dla kierowcy to: