2025 Ferrari 12Cilindri

2025 Ferrari 12Cilindri

Przejdź do galerii zdjęć2025 Ferrari 12Cilindri

W świecie pełnym hybrydowych superaut, Ferrari odważyło się zaprezentować coupe i roadstera, które miały pod maską silnik V12 z naturalnym doładowaniem i chwaliły się tym.

Włoski producent samochodów zawsze miał swoje unikalne podejście do budowy aut. Podczas gdy niektóre modele były tworzone z myślą o aktualnych trendach rynkowych, inne były projektowane z myślą o purystach. Historia marki obfituje w takie przykłady, a 12Cilindri jest kolejnym doskonałym przykładem. Jego design inspirowany był legendarnymi pojazdami Grand Tourer z lat 50-tych i 60-tych, podczas gdy zastosowane technologie dorównywały najnowszym modelom z lat 2020-tych. W 2024 roku marka Prancing Horse wprowadziła pojazd skierowany do tych, którzy wciąż cenią brzmienie i odczucia płynące z silnika o naturalnym zasilaniu, niezmienionego przez jakiekolwiek formy elektryfikacji, które wiążą się z długimi pakietami baterii. Samochód zastąpił słynne 812 Superfast w ofercie producenta.

Z przodu, 12Cilindri przypominał słynne 365 Daytona z nieruchomymi reflektorami, a nie z chowanymi. Dodatkowo, pod nimi, Ferrari zamontowało zakrzywione LED-owe światła do jazdy dziennej, które przypominały chromowane zderzaki tego modelu. Na dolnej części zderzaka producent zamontował szerokie, prostokątne wloty powietrza, otoczone parą masywnych wlotów powietrza, a na samym dole znajdował się smukły spojler z włókna węglowego.

Z profilu, 12Cilindri ujawniał klasyczny design włoskiego producenta. Długi wlot powietrza i otwory wentylacyjne, które odprowadzały gorące powietrze z komory silnikowej, przypominały kształtem inne samochody Grand Tourer produkowane przez Ferrari. Pochylona szyba czołowa płynnie przechodziła w krótki, zakrzywiony dach i spadzistą tylną część. Producent stworzył duże szklane powierzchnie, w tym opcjonalną na dachu oraz trapezoidalne okno tylne. Aby podkreślić sportowy charakter auta, producent zastosował umięśnione błotniki z przodu i z tyłu nad 21-calowymi kołami obutymi w opony 275/35ZR z przodu i 315/35ZR z tyłu. Na samym końcu, prostokątne wyloty otaczały parę podwójnych wydechów, flanking a masywny dyfuzor.

Wnętrze samochodu pomieściło parę sportowych foteli i półkę z tyłu na drobne przedmioty. Jednocześnie przestronny bagażnik dla samochodu sportowego stworzył niezbędną przestrzeń na dłuższe wypady. Przed kierowcą znajdował się zestaw z konfigurowalnym wyświetlaczem o przekątnej 15,6 cala. Równocześnie, przed pasażerem, znajdował się dodatkowy ekran dotykowy o przekątnej 8,8 cala, który można było skonfigurować. Producent umieścił 10,25-calowy ekran dotykowy na górze konsoli centralnej dla systemu infotainment, który obsługiwał Apple CarPlay oraz Android Auto. Aby zapewnić pasażerom rozrywkę, 12Cilindri wyposażono w system audio Burmeister o mocy 1,600 watów z 15 głośnikami.

Jednak prawdziwa magia działo się pod skórą pojazdu. Silnik był umieszczony z przodu, jednak w tylnej pozycji dla lepszego rozkładu masy. Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów (z podwójnym sprzęgłem) przesyłała całą moc na tylne koła. Silnik V12 o pojemności 6,5 litra został opracowany przy współpracy zespołu Ferrari F1 i osiągał ogromną moc 630 PS (819 hp) dzięki zaawansowanemu systemowi bezpośredniego wtrysku paliwa oraz 48 zaworom aktywowanym przez przesuwne dźwigienki.

 Od 1947 roku jednym z głównych motywów, który fascynuje miłośników Prancing Horse, jest silnik V12 z naturalnym zasilaniem, umieszczony w centralnej części pojazdu, który jako pierwszy Ferrari przeszedł przez bramy fabryki w Maranello. Został zaprezentowany publiczności i mediom na tle spektakularnego Miami Beach z okazji 70. rocznicy wejścia Ferrari na rynek amerykański. Ferrari 12Cilindri to naturalna ewolucja bezkompromisowej filozofii napędu firmy, która przez lata rozwijała się, nie odbiegając nigdy od swojego pierwotnego DNA i kluczowych wartości marki.

Ferrari 12Cilindri inspiruje się legendarnymi Grand Tourerami z lat 50. i 60., wcielając w życie misję dwóch miejsc dla pasażerów z silnikiem V12 z przodu, łącząc elegancję, wszechstronność i osiągi. Auto reprezentuje najnowszą ewolucję tej linii krwi i kontynuuje wyjątkowe dziedzictwo, podnosząc je do nowych standardów w zakresie wydajności, komfortu i designu. Jego sylwetka emanuje sportowym stylem i klasą: proste, ale harmonijne linie zawierają zintegrowane aktywne urządzenie aerodynamiczne, które zapewnia wyjątkowe osiągi, klapę unoszoną z przodu, która eksponuje widok na silnik, oraz dwa podwójne wydechy, które stały się znakiem rozpoznawczym samochodów Ferrari z silnikiem 12-cylindrowym.

Silnik Ferrari 12Cilindri to najnowszy rozwój legendarnego silnika V12, który stanowił fundament legendy Maranello. W tej wersji osiąga moc 830 koni mechanicznych, a maksymalne obroty sięgają 9500 rpm. Imponująca krzywa mocy zapewnia, że 80% całkowitego momentu obrotowego jest już dostępne przy zaledwie 2500 rpm, co przekłada się na natychmiastową reakcję na pedał gazu oraz uczucie niekończącej się mocy aż do czerwonej linii obrotów.

Kabina Ferrari 12Cilindri gwarantuje doskonały komfort zarówno dla kierowcy, jak i pasażera, nawet w długich podróżach: uczucie przestronności potęguje szklany dach, prestiżowe materiały oraz centralny wyświetlacz, obok wyświetlacza dla kierowcy i trzeciego przed pasażerem.

Ferrari 12Cilindri skierowane jest do entuzjastów jazdy, ale także do tych, którzy oczekują nowych standardów wydajności, komfortu i designu: długoletnich fanów Ferrari, wiernych wyjątkowym emocjom, które może zaoferować tylko silnik V12, oraz nowych klientów marzących o połączeniu komfortu i włoskiego designu z ekscytującą przyjemnością z jazdy. Ferrari 12Cilindri zostało zaprojektowane z myślą o koneserach, którzy mają bardzo wyraźną wizję tego, czym zawsze było DNA Ferrari, czyniąc go prawdziwie samochodem dla nielicznych.

NAPĘD

Silnik F140HD, który napędza Ferrari 12Cilindri, to nowa wersja ikonicznego, naturalnie zasilanego silnika V12 Ferrari, najczystsza ekspresja duszy Ferrari: jego bezkonkurencyjne osiągi, potężny dźwięk i ekskluzywność czynią go godnym następcą legendarnych sportowych berlinett, które napisały jedne z najświetniejszych rozdziałów w historii marki. Silnik ten może osiągnąć moc do 830 koni mechanicznych, a maksymalne obroty zwiększono do 9500 rpm dzięki zastosowaniu innowacyjnych i wymagających rozwiązań.

Silnik wyposażony jest w zmodyfikowane komponenty i oprogramowanie, z niektórymi z nich zastosowanymi już w specjalnej serii 812 Competizione, co zapewnia mu pierwsze miejsce w swojej kategorii pod względem osiągów. Aby silnik V12 mógł obracać się tak wysoko, inżynierowie pracowali nad zmniejszeniem wagi i inercji komponentów silnika, stosując tytanowe korbowody, które gwarantują oszczędność 40% masy rotacyjnej w porównaniu z stalą o tej samej wytrzymałości mechanicznej. Zastosowano inną stopę aluminium do tłoków, co czyni je lżejszymi niż w poprzednich rozwiązaniach. Dalsze redukcje masy osiągnięto dzięki zastosowaniu zrównoważonego wału korbowego, który jest o 3% lżejszy.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.