2025 Ford Explorer

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Ford odświeżył szóstą generację SUV-a Explorer na początku 2024 roku, pięć lat po wprowadzeniu modelu, a model na rok 2025 przyniósł istotne zmiany.

Explorer był najlepiej sprzedającym się SUV-em w Ameryce, gdy Ford zaprezentował jego lifting na początku 2024 roku z myślą o modelu na 2025 rok. Mimo że samochód cieszył się uznaniem klientów, producent wiedział, że potrzebne są pewne ulepszenia. Dodatkowo uprościł gamę modeli, redukując ilość wersji z siedmiu do czterech. Wprowadzono również więcej standardowych funkcji. Ford miał nadzieję, że te zmiany przyciągną klientów i sprawią, że będą zainteresowani tym SUV-em z trzema rzędami siedzeń.

Z przodu, Explorer 2025 miał różne kratki grillowe, w zależności od wersji. Wersje ST i ST Line miały czarną kolorystykę z czerwonymi emblematami. Z kolei wersja Platinum wyróżniała się dekoracją z chromowanych i czarnych elementów w wzór plastra miodu. Wszystkie wersje miały podobnie wyglądające dolne zderzaki z wąskim i szerokim wlotem powietrza na dole, otoczonym bocznymi wlotami, w których znajdowały się lampy przeciwmgielne.

Z profilu, kształt nadwozia Explorer z przesuniętym do tyłu kikłkiem był charakterystyczny dla pojazdu opartego na platformie z napędem na tylną oś. Ford podkreślił to lekko opadającą linią dachu oraz wznoszącą się linią okien. Producent próbował również nadać Explorerowi surowy wygląd, zdobiąc nadkola czarnymi osłonami. W wersjach ST i ST Line samochód posiadał specyficzne emblematy umieszczone na bokach i klapie bagażnika, podczas gdy wersje Active (podstawowy model) i Platinum ich nie miały.

Chociaż zewnętrznie nie różnił się zbytnio od swojego poprzednika, wnętrze zostało drastycznie odświeżone. Po pierwsze, pojazd otrzymał nową deskę rozdzielczą, przesuniętą do przodu, co stworzyło bardziej przestronną przestrzeń dla pasażerów z przodu. Na górze centralnej konsoli znajdował się 13,2-calowy ekran dotykowy w orientacji poziomej dla systemu informacyjno-rozrywkowego, natomiast przed kierowcą znajdowało się standardowe 12,3-calowe cyfrowe zespół wskaźników dla całej gamy. Oba ekrany były sterowane przez ten sam komputer, co umożliwiało kierowcy przenoszenie informacji z jednego ekranu na drugi. Model 2025 był pierwszym, który zintegrował Ford Digital Experience, łącząc konta Google z samochodem, dzięki czemu wszystkie preferencje dotyczące muzyki, aplikacji i lokalizacji były synchronizowane. Oprócz technologicznych ulepszeń SUV charakteryzował się również wyższą jakością materiałów niż jego poprzednicy. Z drugiej strony, ostatni rząd siedzeń nie zapewniał wystarczającej przestrzeni dla pasażerów dorosłych.

Pod maską Ford zamontował silnik EcoBoost o pojemności 2,3 litra, który został przejęty z poprzedniej generacji, parując go z dziesięciobiegową automatyczną skrzynią biegów, która przenosiła moc na wszystkie koła. Wersja ST stała się z kolei nie tylko najdroższa w gamie, ale również najsilniejsza, ponieważ była jedyną dostępną z silnikiem V6 o pojemności 3,0 litra z turbodoładowaniem, który przekazywał 300 KM (304 PS) na koła.

 Przygoda trwa. Ford Explorer – najlepiej sprzedający się SUV w Ameryce – ponownie wyznacza nowe standardy dzięki zaktualizowanej gamie modeli. Wszystkie wyposażone są w przeprojektowane wnętrze, nowoczesne technologie oraz odważniejszy styl zewnętrzny, co czyni nowego Forda Exlorerem najlepszym w historii.

Od ponad trzech dekad model Explorer definiuje komfort, wydajność i funkcjonalność SUV-ów. Nowa gama Explorer 2025 – od dobrze wyposażonego modelu Active, przez stylowy ST-Line, aż po wysokowydajny ST i luksusowy Platinum – kontynuuje tę tradycję, oferując bardziej wyrafinowane wnętrze z eleganckimi nowymi kolorami, teksturami i materiałami, a także wprowadzając nowy system informacyjno-rozrywkowy Ford Digital Experience.

Po raz pierwszy kierowcy modelu Explorer, którzy wybiorą wersje ST-Line, ST oraz Platinum, mogą cieszyć się wygodą jazdy po autostradzie w trybie ręcznym dzięki systemowi Ford BlueCruise.

„Przez niemal 35 lat rodziny wybierały Forda Explorera, czyniąc go najlepiej sprzedającym się SUV-em w Ameryce. Udoskonaliliśmy prawie każdą część nowego Exlorera, koncentrując się na przeprojektowanym wnętrzu, dodatkowych technologiach, takich jak jazda po autostradzie w trybie ręcznym BlueCruise, oraz specjalnych edycjach, takich jak Explorer ST z mocą 400 koni. To idealne połączenie, które odpowiada na potrzeby i oczekiwania nowego pokolenia klientów w zakresie dużych SUV-ów,” powiedział Andrew Frick, prezydent Ford Blue.

Eksploruj z większą swobodą

Podróżuj w komfortowych warunkach – przeprojektowane wnętrze z miękkimi powierzchniami i materiałami premium sprawia, że podróżowanie jest bardziej komfortowe.
Bez rąk do jazdy – dostępny system Ford BlueCruise umożliwia prowadzenie auta po autostradzie bez użycia rąk dla właścicieli modelu Explorer.
Rozszerz swoje cyfrowe życie – system informacyjno-rozrywkowy Ford Digital Experience umożliwia kierowcom dostęp do ulubionych aplikacji i serwisów Google i Amazon3 przez nową zintegrowaną aplikację, a także z Apple CarPlay® na iPhone i Android Auto™ przez inne kompatybilne urządzenia.

Nowy poziom komfortu w Explorerze

Przeprojektowane wnętrze przyciąga wzrok eleganckimi detalami, powierzchniami i kolorami, w tym nowymi miękkimi powierzchniami na konsoli centralnej, panelach drzwiowych i nowym desce rozdzielczej, a także dostępnym materiałem ActiveX® o wysokiej trwałości. Akcenty w kolorze srebra podkreślają premium charakter zaktualizowanego wnętrza.

Deska rozdzielcza została przesunięta do przodu, aby pasażerowie z pierwszego rzędu mieli bardziej otwarte i przestronne wnętrze. Zintegrowana tacka poniżej ekranu dotykowego mieści dostępny bezprzewodowy podkład do ładowania telefonu, a w każdym z trzech rzędów znajdują się porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

„Nowy Explorer ma świetny fundament. Klienci mówili nam, że uwielbiają sposób, w jaki się prowadzi oraz wybór napędu na tylne lub wszystkie koła. Dlatego skupiliśmy się na poprawie innych obszarów, w tym na przeprojektowaniu wnętrza z nowymi materiałami, teksturami i kolorami, aby korzystanie z Exlorera było tak samo przyjemne jak jego prowadzenie,” powiedziała Kelley Clark, główny inżynier Exlorera.

Explorer wprowadza nowe standardowe schematy kolorystyczne wnętrza w całej gamie:

Platinum
Deska rozdzielcza, panele drzwiowe i konsola w skórze Mojave Dusk z dopasowanym przeszyciem
Fotele w skórze Mojave Dusk z dopasowanym przeszyciem
ST
Deska rozdzielcza, panele drzwiowe i konsola w czarnej onyxowej skórze z czerwonym przeszyciem
Fotele ActiveX® w czarnej onyxowej skórze z wstawkami z mikrofibry i czerwonym przeszyciem
ST-Line
Deska rozdzielcza, panele drzwiowe i konsola w czarnej onyxowej skórze z czerwonym przeszyciem
Fotele ActiveX® w czarnej onyxowej skórze z wkładkami z materiału i czerwonym przeszyciem
Active
Deska rozdzielcza, panele drzwiowe i konsola w ultra ciemnoszarym kolorze z przeszyciami Harvest Bronze
Fotele w ciemnoszarym kolorze z wkładkami w czarnej onyxowej skórze i przeszyciami Harvest Bronze
Pokoloruj swoje przygody

Standardowo w modelach Platinum i ST oraz opcjonalnie w ST-Line, klienci Exlorera mogą wybierać spośród siedmiu opcji podświetlenia ambientowego: Ice Blue, Orange, Soft Blue, Red, Green, Blue i Purple.

Podnieś swoje doświadczenia z jazdy

Explorer jest pierwszym pojazdem Forda, który zawiera nowy Ford Digital Experience, umożliwiający klientom dostęp do ich cyfrowego życia wewnątrz samochodu. System ten został zaprojektowany, aby umożliwić większe połączenie i personalizację dla naszych klientów poprzez profile, treści i aplikacje, pomagając uczynić czas spędzony za kierownicą bardziej przyjemnym, nawet gdy auto jest zaparkowane.

Wyświetlacze na 13.2-calowym ekranie dotykowym umożliwiają łatwe sterowanie, a integracja z Google Maps pozwala na wyświetlanie ekranów nawigacyjnych zarówno na ekranie dotykowym, jak i na 12,3-calowym cyfrowym panelu.

Zaprojektowany z myślą o priorytecie używania głosu, Google Assistant służy jako domyślny asystent głosowy, a Alexa Built-In jest dostępna jako alternatywa do kontroli w samochodzie, w tym ustawiania temperatury wewnętrznej, wyszukiwania informacji, znajdowania i ustawiania celu oraz żądania konkretnej stacji radiowej lub satelitarnej. Może również pomóc w wykonywaniu połączeń, wysyłaniu wiadomości, ustalaniu spotkań oraz kontrolowaniu podłączonych urządzeń domowych.

Klienci mogą cieszyć się strumieniowaniem muzyki, audiobooków i podcastów za pomocą aplikacji rozrywkowych pobranych ze sklepu Google Play, w tym Spotify, Amazon Music, Audible i iHeartRadio, a także korzystać z wbudowanego systemu SiriusXM z 360L, aby uzyskać spersonalizowane doświadczenie słuchowe, które zawsze będzie dostępne w pojeździe, niezależnie od tego, czy smartfon jest podłączony.

Podczas postoju, klienci Exlorera mogą:

Oglądać filmy i strumieniowo transmitować ulubione filmy i programy telewizyjne za pomocą aplikacji takich jak YouTube, Prime Video i innych, aby pozostać rozrywkowym podczas codziennych podróży.
Przeglądać Internet używając dostępnej aplikacji Vivaldi Browser – oraz Google Chrome, który wkrótce będzie dostępny – w tym z podłączoną przez Bluetooth klawiaturą, aby ułatwić pisanie.
Grać w gry na ekranie dotykowym, wybierając spośród rosnącej listy gier dostępnych w sklepie Google Play, w tym ekskluzywnej wersji gry wyścigowej Asphalt Nitro 2; użytkownicy mogą podłączyć bezprzewodowy kontroler do gier, aby uzyskać bardziej wciągające doświadczenie.
Platforma Ford Digital Experience jest zaprojektowana tak, aby umożliwić więcej aplikacji i usług w przyszłości oraz pomóc w ulepszaniu pojazdu z biegiem czasu dzięki możliwości aktualizacji oprogramowania przez powietrze, dostępnej po raz pierwszy dla właścicieli Exlorera.

Dodatkowo, technologia 5G zapewnia niezwykle szybkie połączenia, a plan Ford Premium Connectivity zapewni najlepsze możliwe doświadczenie w pojeździe. Klienci mają również możliwość aktywacji hotspotu Wi-Fi, który zapewnia dostęp do Internetu dla maksymalnie 10 urządzeń mobilnych.

Jazda po autostradzie bez rąk

Wybrane wersje nowego Exlorera są wyposażone w sprzęt Ford BlueCruise, umożliwiający jazdę po autostradzie bez użycia rąk, co ułatwia długie podróże i nawigację w ruchu stop-and-go. System zawiera funkcje takie jak Lane Change Assist, umożliwiająca kierowcy zamianę pasów ruchu bez użycia rąk za pomocą kierunkowskazu, gdy ścieżka jest wolna, oraz In-Lane Repositioning, które pomaga zapewnić więcej przestrzeni, subtelnie oddalając się od pojazdów w sąsiednich pasach. Z BlueCruise wspierającym hamowanie, przyspieszanie i kierowanie, zmniejsza to część stresu związanego z jazdą, pozwalając przyjechać na miejsce bardziej wypoczętym i pełnym energii.

Nowi klienci Exlorera z pojazdami wyposażonymi w BlueCruise mogą zdecydować się na aktywację planu Connected Services w momencie zakupu pojazdu na rok lub skorzystać z jazdy po autostradzie bez rąk w ramach bezpłatnego 90-dniowego okresu próbnego. Po zakończeniu okresu próbnego klienci mają elastyczność w aktywacji rocznej lub miesięcznej, w zależności od ich potrzeb.

Bogato wyposażony w standardzie

10-stopniowe elektrycznie podgrzewane siedzenie kierowcy
4-stopniowe elektrycznie podgrzewane siedzenie pasażera z przodu
System informacyjno-rozrywkowy Ford Digital Experience
13.2-calowy ekran LCD
12.3-calowy kolorowy LCD cyfrowy panel
Bezprzewodowa kompatybilność z Apple CarPlay® i Android Auto™
Alexa Built-in
8 portów USB – w tym dwa dla pasażerów z trzeciego rzędu
Trzy gniazda zasilania 12V
Ford Co-Pilot360™ Assist+
Wbudowany modem FordPass Connect™
Pakiet holowniczy klasy III
Dodatkowo:

Napęd na tylne koła (napęd na cztery koła dostępny)
Przeprogramowana 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów
Elektrycznie otwierana klapa
Lampy LED
Nowe oblicze eksploracji

W 2025 roku nowy Explorer prezentuje się odważniej, z opcjami umożliwiającymi właścicielom Exlorera dalsze personalizowanie swojego pojazdu. Unikalnie stylizowane przednie części zawierają większy grill, smuklejsze lampy LED oraz dolne, szersze kurtyny powietrzne, które pomagają obniżyć wizualny środek ciężkości pojazdu.

Dodatkowym atutem jest nowa czarna pokrywa dachu dla modeli Platinum, ST i ST-Line.

Zaktualizowana klapa bagażnika zachowuje premium wygląd, z lampami LED wydobywającymi się z rogu pojazdu na poziomoną aplikację z nazwą, która rozciąga się na całej długości klapy.

Eksploruj w stylu

Klienci Exlorera mogą dostosować SUV-a, który odpowiada ich potrzebom, wybierając spośród kilku dostępnych pakietów customowych:

Pakiet Platinum Lux Leather
Dodaje znakowanie Platinum na siedzeniach pierwszego rzędu, premium skórzane powierzchnie siedzeń z wkładkami Tri-Diamond Micro-Perforated oraz przeszycia, rąby i pikowania na siedzeniach, pikowanie i przeszycia na panelach drzwiowych
Dostępne w wnętrzach Mojave Dusk lub Salt Crystal Gray
Pakiet Platinum Ultimate
Zawiera wszystkie elementy pakietu Platinum Lux Leather, a także 400-konna jednostkę napędową 3.0-litrowego silnika EcoBoost V6 oraz 21-calowe koła z polerowanego aluminium Dark Alloy
Pakiet ST-Line Premium
Dodaje funkcje takie jak elektrycznie składane lusterka boczne, podgrzewane siedzenia w drugim rzędzie, elektrycznie składane siedzenia w trzecim rzędzie, ambientowe oświetlenie, wycieraczki z czujnikiem deszczu i bezprzewodowa ładowarka
Pakiet ST-Line Street
Dodaje 21-calowe koła z malowanego aluminium Magnetite, wydajniejsze hamulce oraz czerwono pomalowane zaciski hamulcowe z przodu i tyłu
Pakiet Active Comfort
Dodaje funkcje takie jak podgrzewana kierownica, lampy LED do jazdy dziennej oraz ActiveX® materiał na siedzenia
Dostępna deska rozdzielcza, panele drzwiowe i konsola z vinylu Light Space Gray z Harvest Bronze przeszyciami
Każdy model z gamy Explorer 2025 charakteryzuje się unikalnym grillem:

Platinum: Unikatowy projekt skrzydła, grill w kolorze satynowego chromu i Ebony
ST: Grill w czarnym, błyszczącym siatkowym wzorze z czarnym wkładem i oznaczeniem ST
ST-Line: Grill w czarnym, błyszczącym siatkowym wzorze z czarnym wkładem
Active: Desing w kształcie zębów, czarny grill z wstawkami w kolorze chromu
Nowy Explorer oferuje siedem opcji kół, w tym:

18-calowe koła z malowanego aluminium Sparkle Silver – standard w Active
20-calowe koła z malowanego aluminium Carbonized Gray – dostępne w Active
20-calowe koła z malowanego aluminium Ebony – standard w ST-Line
21-calowe koła z malowanego aluminium Magnetite – standard w ST, dostępne w ST-Line
20-calowe koła z malowanego aluminium Luster Nickel – standard w Platinum, dostępne w Active
20-calowe koła z polerowanego aluminium – dostępne w Platinum
21-calowe koła z polerowanego aluminium Dark Alloy – dostępne w Platinum
ST powraca z większą mocą

Zaprojektowany przez Ford Performance, specjalna edycja Explorer ST pozostaje najpotężniejszym i najprzyjemniejszym w prowadzeniu Exlorerem w historii. Napędzany specjalnie dostosowanym silnikiem EcoBoost® o pojemności 3,0 litra, który generuje moc 400 koni mechanicznych i 415 lb.-ft. momentu obrotowego, Explorer ST jest standardowo SUV-em z napędem na tylne koła. Napęd na cztery koła jest dostępny.

Każdy klient modelu Explorer ST i ST-Line ma możliwość uczestniczenia w bezpłatnym kursie jazdy w Ford Performance Racing School, gdzie nauczy się, jak najlepiej wykorzystać swojego Exlorera ST. Klienci mogą wybrać lokalizację – Park City w Utah lub Asheville w Karolinie Północnej.

Dla klientów, którzy preferują wyróżniający się styl ST bez potrzeby jazdy w stylu Ford Performance, dostępna jest również specjalna edycja Explorer ST-Line.

Nowością w tym roku jest metaliczny lakier Vapor Blue, dostępny w ST, a także w modelach ST-Line i Active. Inne nowe opcje dla klientów modelu Explorer ST obejmują czarny malowany dach oraz nowe 21-calowe koła z malowanego aluminium Magnetite.

Twój Explorer – uproszczony

Gama modeli Explorer 2025 została uproszczona i obejmuje:

2.3L EcoBoost 10AT RWD (304 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2261 Cm3
Moc223.7 Kw @ - Rpm
304.2 Hp @ - Rpm
300 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ - Rpm
420 Nm @ - Rpm
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.9 Galony (67.8 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów10-Speed Automatyczna
Rozmiar oponyP255/65R18 All-Season (A/S) Bsw
Długość198.7 In (5047 Mm)
Szerokość78.9 In (2004 Mm)
Wysokość69.6 In (1768 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)66.9/66.9 In (1
Rozstaw osi191.1 In (4854 Mm)
Prześwit7.6 In (193 Mm)
Pojemność bagażnika16.3 Cuft (462 L)
Masa własna4303 Lbs (1952 Kg)

3.0L EcoBoost V6 10AT AWD (405 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2956 Cm3
Moc298.3 Kw @ - Rpm
405.5 Hp @ - Rpm
400 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy415 Lb-Ft @ - Rpm
563 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika20.2 Galony (76.5 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów10-Speed Automatyczna
Rozmiar oponyP255/65R18 All-Season (A/S) Bsw
Długość198.7 In (5047 Mm)
Szerokość78.9 In (2004 Mm)
Wysokość69.6 In (1768 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)66.9/66.9 In (1
Rozstaw osi191.1 In (4854 Mm)
Prześwit7.8 In (198 Mm)
Pojemność bagażnika16.3 Cuft (462 L)
Masa własna4631 Lbs (2101 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.