2025 GMC Terrain

GMC wprowadziło drugą modernizację swojego modelu kompaktowego crossovera Terrain na rok modelowy 2025, a oprócz kilku typowych aktualizacji zewnętrznych, znacząco poprawiono wnętrze, dodając nowoczesne funkcje technologiczne.

Amerykański producent samochodów zaprezentował drugą generację kompaktowego crossovera Terrain w 2017 roku jako model na rok 2018. Zaledwie trzy lata później GMC ujawniło pierwszą modernizację tego modelu. Niestety, wkrótce po tym zaczęła się pandemia COVID-19, a wprowadzenie pojazdu na rynek zostało opóźnione o rok, aż do 2021. Mimo to marka nie zaprzestała prac nad samochodem i jego udoskonalaniem, a w wyniku tego latem 2024 roku zaprezentowała drugą aktualizację tego modelu na rok 2025. Co więcej, nie ograniczyli się tylko do narysowania kilku nowych linii na zewnątrz i dodania innego schematu kolorystycznego wewnątrz. Pojazd został kompleksowo zaktualizowany we wszystkich obszarach: zewnętrznym, wewnętrznym i napędowym.

Choć nie zmienił się tak dramatycznie jak poprzednia wersja po modernizacji, model 2025 GMC Terrain miał nowe reflektory z LED-owymi światłami dziennymi po bokach oraz animowanym wzorem oświetlenia, który poprawił obecność samochodu na drodze. Reflektory otaczała przeprojektowana atrapa chłodnicy, przypominająca tę z większych modeli, takich jak Yukon i Denali. W zależności od wersji, GMC Terrain 2025 miał albo czarną przednią część nadwozia, albo taką ozdobioną chromowanymi detalami na atrapie chłodnicy i dolnej części zderzaka.

Model 2025 GMC Terrain był o około dwa cale (5 cm) szerszy od swojego poprzednika, o cal krótszy i o cal wyższy niż wcześniejszy model. Wersją podstawową była Elevation, która zastąpiła wcześniejsze poziomy SLE i SLT, podczas gdy AT4 i Denali znajdowały się w górnej części oferty. GMC oferowało samochód z standardowymi 17-calowymi felgami oraz opcjami na zestawy do 20 cali. Co więcej, producent obiecał, że zmiany nie zakończą się na tym i że wkrótce pojawią się wersje AT4 oraz Denali. Wraz z nową wersją, kompaktowy crossover premium stał się dostępny w czarnym schemacie kolorystycznym, chociaż z szarym kontrastowym dachem. Z tyłu GMC wprowadziło nowe, w kształcie litery C, LED-owe światła tylne, które nawiązywały do DRL z reflektorów.

Wnętrze zostało znacznie poprawione. Zniknęły analogowe wskaźniki z deski rozdzielczej, ponieważ GMC zastąpiło je 11-calowym, konfigurowalnym wyświetlaczem. Co więcej, zmieniono również projekt deski rozdzielczej, która miała kwadratowy daszek nad panelem i przedłużenie nad centralnym panelem z dwoma kwadratowymi wentylatorami. Ogromną różnicę zrobiła nowa jednostka infotainment, która oferowała 15-calowy ekran dotykowy, tryb pionowy z wbudowanym Google, a także łączność z Apple CarPlay i Android Auto oraz hotspot Wi-Fi 5G. GMC nie poszło w ślady innych producentów, rezygnując z fizycznych przycisków i umieszczając je na dolnej części głównego wyświetlacza. Ponadto okrągły pokrętło głośności zostało elegancko zintegrowane w dolnej części ekranu. Przednie fotele były oddzielone wysokim środkowym konsolą, która miała podłokietnik z wbudowanym bezprzewodowym ładowaniem oraz dużą przestrzenią do przechowywania. Z tyłu, kanapa dzielona w proporcjach 60/40 zwiększała przestrzeń bagażową, a dzięki płaskiemu składanemu fotelowi pasażera z przodu, GMC Terrain 2025 mógł pomieścić przedmioty o długości do 8 stóp (2,4 metra).

Pod maską GMC zainstalowało ten sam silnik turbo z trzema cylindrami jak w modelu 2021, choć jego moc zwiększono o pięć koni mechanicznych, osiągając 175 hp (177 PS). Silnik był sparowany z bezstopniową skrzynią biegów w wersjach z napędem na przednie koła, podczas gdy wersje z napędem na wszystkie koła wyposażono w nową, ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów. Producent dodał również więcej systemów bezpieczeństwa, w tym automatyczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych i rowerzystów. Dla tych, którzy chcieli coś ciągnąć za pojazdem, wciąż obowiązywał limit 1,500 lbs (680 kg).

DETROIT – Nowa generacja GMC Terrain 2025 zadebiutowała dzisiaj z zupełnie nowym designem, który podnosi poprzeczkę dla modelu wejściowego premium marki. W pierwszej kolejności wprowadza wersję Elevation, a Terrain 2025 oferuje więcej standardowej technologii i wyposażenia niż kiedykolwiek wcześniej dla kompaktowego SUV-a.

„GMC Terrain 2025 opiera się na mocnych stronach GMC i oferuje nasze najnowsze technologie premium oraz funkcje bezpieczeństwa, jednocześnie wprowadzając świeży, odważny design do naszego SUV-a z dwiema rzędami siedzeń” – powiedział Duncan Aldred, globalny wiceprezydent Buicka i GMC. „Z generacją Terrain oraz zaktualizowanym Yukonem 2025, które mają zadebiutować jeszcze w tym roku, cała linia SUV-ów GMC zostanie odnowiona do końca roku, oferując klientom najnowszy design, najlepszą technologię oraz najlepsze doświadczenia z jazdy, jakie kiedykolwiek oferowaliśmy w naszych SUV-ach.”

Każdy Terrain ma w standardzie ponad 15 funkcji bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy1, a także komfort i wygodę podgrzewanych przednich foteli i podgrzewanej kierownicy. Nowością w 2025 roku jest zestaw standardowych funkcji bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy1, w skład którego wchodzą:

Zwiększone automatyczne hamowanie w nagłych wypadkach
Hamowanie dla pieszych i rowerzystów z przodu
Automatyczne hamowanie w nagłych wypadkach na skrzyżowaniach
Hamowanie przy cofaniu na skrzyżowaniu
Automatyczne hamowanie przy cofaniu
Ostrzeżenie o rowerzyście z boku
Wsparcie w martwej strefie
Podsumowanie technologiczne

Nowa generacja Terrain jest pełna standardowych technologii we wszystkich trzech wersjach, w tym systemu infotainment GMC Premium o przekątnej 15 cali oraz centrum informacji dla kierowcy o przekątnej 11 cali. Możliwe jest jednoczesne wyświetlanie do trzech aplikacji, co pozwala na prezentację kluczowych informacji na 15-calowym ekranie.

System infotainment Terrain zapewnia kierowcom płynne i intuicyjne doświadczenie. Używając ekranu dotykowego lub standardowego asystenta Google2, kierowcy mogą odpowiadać na wiadomości tekstowe, uzyskiwać wskazówki przez Google Maps lub kontrolować wybrane funkcje pojazdu. Kierowcy mogą także dodać aplikacje takie jak Spotify, aby słuchać swojej muzyki i ulubionych podcastów.

Nowością w 2025 roku jest możliwość wyświetlania do ośmiu dostępnych widoków z kamer, w tym opcjonalne lusterko tylnej kamery1 – to pierwszy raz dla GMC Terrain.

Dodatkowe dostępne technologie obejmują:

Możliwość korzystania z hotspotu 5G Wi-Fi3
Kamera HD Surround Vision1
Wycieraczki z czujnikiem deszczu
Podgrzewany schowek na wycieraczki
Automatyczne otwieranie tylnej klapy przy użyciu kluczyka
Świeży, inspirowany samochodami ciężarowymi design

Terrain 2025 oferuje stabilniejszą i bardziej sportową postawę, a grille teraz dzieli cechy designu z gamą samochodów ciężarowych GMC, nadając Terrainowi zupełnie nowy charakter. Grille łączą nowe reflektory z dolnymi światłami przeciwmgielnymi, tworząc charakterystyczną grafikę z przodu.

Będzie również oferować opcję dachu w dwóch kolorach – czarnym lub szarym – co daje pojazdowi wejściowemu nowy poziom stylu i personalizacji dla klientów.

Nowy design wnętrza podkreśla długie, płynne linie, aby uwydatnić szerokość kabiny, z dekoracjami chromowanymi biegnącymi wzdłuż wstawki IP, górnych drzwi i podłokietnika konsoli. Dostępne ładowarki bezprzewodowe4 znajdują się w dogodnej lokalizacji blisko podłokietnika.

Wersja Elevation – wejście do linii Terrain – ma w standardzie 17-calowe koła.

AT4 i Denali

W 2025 roku GMC wprowadzi wersje 2026 modelu AT4 i Denali.

Standardowe wyposażenie nowej generacji AT4 – najbardziej zdolnego Terrain AT4 w historii – obejmuje:

Wybieralny tryb Terrain ekskluzywny dla AT4
Podwyższona wysokość zawieszenia
Metalowa osłona podwozia
Animowane reflektory i światła tylne
Czerwone haki do odzyskiwania z przodu
17-calowe opony All-Terrain
Napęd na wszystkie koła i kontrola zjazdu ze wzgórz
Denali podnosi poprzeczkę w zakresie zaawansowanych technologii, wyjątkowego rzemiosła i nieskazitelnego luksusu. Standardowe funkcje obejmują:

Podgrzewane fotele z przodu i z tyłu
Animowane reflektory i światła tylne
19-calowe koła (dostępne 20-calowe koła)
Unikalne amortyzatory Smart Frequency dla lepszego komfortu jazdy
Napęd na wszystkie koła i kontrola zjazdu ze wzgórz
Doskonała wydajność w standardzie

Wszystkie modele Terrain mają w standardzie silnik turbo o pojemności 1.5L, oferujący 175 koni mechanicznych i 203 lb-ft momentu obrotowego oraz możliwość holowania do 1,500 funtów5. Napęd na wszystkie koła oraz 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów są standardem w Elevation przy uruchomieniu.

Dodatkowe szczegóły wkrótce

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.