Latem 2024 roku GMC zaprezentowało odświeżoną wersję piątej generacji Yukona, która otrzymała znaczące aktualizacje zarówno w zakresie wyglądu zewnętrznego, jak i wnętrza oraz technologii.
GMC wprowadziło nazwę Yukon do swojej oferty w 1998 roku jako luksusowy model mający konkurować z Lincoln Navigator. Do 2020 roku ten pełnowymiarowy SUV osiągnął swoją piątą generację. Jednak pandemia zmusiła General Motors do opóźnienia rynkowej premiery tego samochodu na lato 2020. Sprzedaż zaczęła się poprawiać, ale wciąż było miejsce na ulepszenia. W rezultacie, cztery lata później, producent samochodów zaprezentował model 2025 GMC Yukon jako flagowy pojazd marki, z istotnymi aktualizacjami technologicznymi. Podobnie jak większość odświeżonych modeli, nowy Yukon zyskał również świeży wygląd, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz.
Bez względu na wersję, 2025 GMC Yukon został wyposażony w przeprojektowane reflektory. Zawierały one C-kształtne światła dzienne, które pełniły również funkcję kierunkowskazów po zewnętrznej stronie oraz trzy bloki LED dla świateł przednich. Otaczał je masywny grill z literami GMC umieszczonymi na środku. W dolnej części zderzaka, w zależności od wersji i opcji, producent zamontował szeroki wlot powietrza, czerwone haki holownicze (dla wersji AT4), parę okrągłych lamp przeciwmgielnych LED oraz metalowy rock-slider pod zderzakiem.
Z profilu nie zaobserwowano praktycznie żadnych zmian w wymiarach pojazdu. Jednak zauważalne były inne ulepszenia dotyczące opon. Modele bazowe wyposażone były w koła o średnicy do 24 cali, podczas gdy podstawowa wersja miała zestaw 20-calowy. Dodatkowo wersja AT4 standardowo oferowała opony A/T firmy Goodyear. W modelu 2025 GMC Yukon dostępne było również pneumatyczne zawieszenie, które mogło podnieść prześwit o około dwa cale (5 cm), poprawiając zdolności terenowe pojazdu. Z tyłu producent dodał nowe lampy tylne LED w kształcie litery L z górnymi poziomymi światłami. Wraz z liftingiem piątej generacji Yukona, producent oferował również pakiet nocnej wizji.
Wnętrze zostało natomiast znacznie ulepszone. Na centralnej konsoli zamontowano jednostkę multimedialną o przekątnej 16,8 cala w trybie pionowym. Bazowała ona na systemie operacyjnym Google i obsługiwała bezprzewodowe Apple CarPlay oraz Android Auto. Ponadto producent umieścił zestaw fizycznych przycisków pod nią do sterowania klimatyzacją. Dodatkowo, zgrabnie zintegrowany z dolną częścią wyświetlacza, GMC zainstalował fizyczny pokrętło głośności. Przed kierownicą znajdował się nowy zestaw wskaźników z szerokim, 11-calowym ekranem jako wyświetlaczem informacji kierowcy. Mógł on być dostosowany do pokazywania map, muzyki oraz innych przydatnych danych o stanie pojazdu. Model 2025 GMC Yukon był dostępny z opcją SuperCruise w całej gamie, z niewielkimi diodami LED zintegrowanymi w górnej części kierownicy. Z przodu producent zamontował wygodne fotele wyposażone w zintegrowane głośniki JBL w zagłówkach. W drugim rzędzie Yukon oferował dzieloną kanapę, podczas gdy trzeci rząd wciąż mógł pomieścić dorosłych pasażerów.
Pod maską nie było niespodzianek. GMC oferowało ten pełnowymiarowy SUV z wyborem dwóch silników. Klienci mogli zamówić Yukona z silnikiem V8 o pojemności 6,2 litra lub turbodieslem sześciocylindrowym o pojemności 3,0 litrów. Oba silniki współpracowały z dziesięcio-biegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazywała moc na tylne lub wszystkie koła. Nabywcy mogli również wybrać samochód z adaptacyjnym zawieszeniem, które oprócz możliwości zwiększenia prześwitu, oferowało również bardziej komfortową jazdę.
GMC zaprezentowało model Yukon na rok 2025, który jest flagowym przedstawicielem marki, z dużymi aktualizacjami technologicznymi, odważnym wyglądem zewnętrznym i starannie odświeżonym designem wnętrza. Model 2025 Yukon wprowadza pierwszy w historii wariant AT4 Ultimate, z okazji piątej rocznicy submarki GMC AT4.
„Po premierze zupełnie nowego GMC Acadia i następnej generacji GMC Terrain, dodanie zaktualizowanego modelu 2025 GMC Yukon dopełnia odświeżoną gamę SUV-ów GMC,” powiedział Duncan Aldred, globalny wiceprezydent Buick i GMC. „Podnosimy poprzeczkę oczekiwań naszych klientów wobec flagowca GMC, a nowy wariant AT4 Ultimate łączy w sobie wytrzymałość i możliwości z kunsztem i elegancją.”
Napędzany dostępnym silnikiem V8 o pojemności 6.2L, model 2025 Yukon oferuje 420 koni mechanicznych i 460 lb-ft momentu obrotowego, połączony z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów. W całej gamie, w tym w modelach AT4 i AT4 Ultimate po raz pierwszy, dostępny jest również silnik 3.0L Duramax Turbo-Diesel, który zapewnia klientom 305 koni mechanicznych i 495 lb-ft momentu obrotowego.
Odważnie odświeżony – zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz
Jako flagowiec marki, model 2025 Yukon ustala nowy standard dla charakterystycznego i premium języka designu GMC. Wnętrze Yukona łączy precyzyjnie wykonaną mieszankę luksusu i nowoczesnych technologii, co zapewnia doskonałe doświadczenia zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów, podczas gdy podniesiony design zewnętrzny emanuje muskularnym, ale wyrafinowanym charakterem.
Centrum wnętrza stanowi 16.8-calowy, przekątny Premium GMC Infotainment Center z pionowym interfejsem, który pozwala użytkownikom dostosować integrację map, źródeł audio, diagnostyki pojazdu i nie tylko w obrębie przekątnej wyświetlacza. Dodatkowo, dostępny 8-calowy ekran dotykowy do sterowania klimatyzacją z tyłu wnętrza zapewnia komfortową atmosferę dla pasażerów.
Eksterior modelu 2025 GMC Yukon również przyciąga uwagę dzięki unikalnym wzorom kratki, oznaczeniom na klapie bagażnika, animowanym reflektorom i lampom tylnym, a dostępny panoramiczny dach dostarcza wrażeń otwartej kabiny.
Unikalnie doskonały
Reprezentując doskonałe połączenie elegancji i funkcjonalności, model 2025 Yukon oferuje klientom jeszcze więcej opcji wzorniczych i udoskonalone technologie w wersjach Denali Ultimate i pierwszym w historii AT4 Ultimate, w tym:
Denali Ultimate:
Ekskluzywne 24-calowe koła z 8-ramiennymi, mechanicznie obrabianymi wzmocnieniami – pierwszy raz w Yukonie
16-stopniowe, ogrzewane i wentylowane fotele przednie z funkcją masażu oraz luksusowe fotele w drugim rzędzie – pierwszy raz w ofercie GMC
Nowy drewniany wystrój wnętrza z grawerowanymi wzorami topograficznymi, akcentami z chromu i skórzanym kołem kierownicy
System audio Bose Performance Series z maksymalnie 22 głośnikami, w tym głośnikami w zagłówkach w pierwszym rzędzie i opcjonalnymi fotelem dla VIP-ów w drugim rzędzie, oferującymi premium doznania akustyczne w kabinie
AT4 Ultimate:
Przednia osłona podwozia i 20-calowe koła z oponami terenowymi
System zawieszenia Air Ride Adaptive może podnieść pojazd do 2 cali, aby poprawić prześwit w terenie
Luksusowe wnętrze Obsidian Rush z trzema rzędami siedzeń z pełnoziarnistej skóry i akcentami z drewna Ash Burl
Nowy, unikalny styl skórzanych siedzeń z drewnianym wykończeniem oraz akcentami z koła kierownicy
Celowe zaawansowane technologie
Model 2025 Yukon dostarcza zaawansowany zestaw technologii, funkcji bezpieczeństwa i asystentów kierowcy, w tym opcjonalny system Night Vision – umożliwiający klientom pewniejsze prowadzenie w słabo oświetlonych warunkach. Wykrywanie termiczne pomaga identyfikować pieszych i zwierzęta, ostrzegając kierowców za pomocą wyświetlacza przeziernego oraz centrum informacji kierowcy.
Model 2025 Yukon ma również obszerną listę nowych standardowych zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i dostępnych technologii asystujących, w tym:
Hamowanie dla pieszych i rowerzystów z przodu
Hamowanie przy ruchu tylnym
Ostrzeżenie o rowerzystach z boku
Automatyczne hamowanie awaryjne na skrzyżowaniach
Innowacyjne technologie, które upraszczają życie, obejmują dostępny bezdotykowy liftgate, który automatycznie otwiera klapę w obecności kluczyka. Model 2025 Yukon ma również dostępny system Super Cruise – pierwszym w branży prawdziwie bezdotykowym systemie asystenta kierowcy z najszerszym zasięgiem, który ma zwiększyć się do około 750,000 mil dróg w USA i Kanadzie do końca 2025 roku. Właściciele Yukona z Super Cruise będą mogli doświadczyć pierwszej i jedynej w branży technologii holowania bezdotykowego.
Technologia holowania nowej generacji
Model 2025 Yukon został zaprojektowany z myślą o bezproblemowym holowaniu i oferuje różnorodne nowoczesne technologie holowania.
Oferując zdolność holowania do 8,400 funtów, zestaw dostępnych technologii holowania obejmuje: