Odkąd w 1986 roku zadebiutowała pierwsza generacja Civic Si, samochód ten nieprzerwanie prowadził w rankingu sprzedaży w segmencie sportowych kompaktów, a model z 2025 roku potwierdził swoje pożądanie.
Honda wprowadziła jedenastą generację Civica latem 2021 roku, jednak tylko w wersji sedan. To był nietypowy, ale oczekiwany krok ze strony japońskiego producenta. Coupe i kombi przestały być poszukiwanymi pojazdami w segmencie kompaktowym. Choć auto zyskało uznanie za wygodne prowadzenie i świetną efektywność paliwową, entuzjaści marki nie byli z niego zbyt zadowoleni. Następca, model Type R, był ekscytujący pod wieloma względami, ale jego cena okazała się zbyt wysoka dla większości nabywców z pokolenia Z. W rezultacie, producent stworzył wersję Si, mając na uwadze młodych klientów.
Kiedy japoński producent opracował projekt na 2025 Honda Civic Si, wykorzystał te same podzespoły, które były już dostępne w pozostałych modelach. Dodano jednak pewne różnice wizualne, aby nabywcy mogli pochwalić się posiadaniem jednego z tych samochodów. Z przodu, sportowy czterodrzwiowy pojazd wyposażono w światła LED z dziennymi światłami przypominającymi brwi. Oprócz tego, znajdowała się tam heksagonalna atrapa chłodnicy ozdobiona meshową siatką i czerwonym znaczkiem Si. Na dolnej części, sportowy sedan miał drugi szeroki wlot powietrza, który pomagał w chłodzeniu silnika, a towarzyszyły mu smukłe wloty boczne, które tworzyły kurtynę powietrzną wokół pojazdu, zmniejszając opór powietrza.
Na pierwszy rzut oka, w porównaniu do pozostałych modeli lub Civica Si z 2022 roku, nie było znaczących zmian. Jednak dla modelu 2025 Honda Civic Si dostępny był unikalny zestaw 18-calowych aluminiowych felg w kształcie litery V oraz nowy kolor o nazwie Urban Gray Pearl. Inna znacząca aktualizacja, choć niewidoczna, to nowy dolny słupek B wykonany z mocniejszej stali. Ta zmiana miała na celu zwiększenie ochrony bocznej (SICE), co zaowocowało najsztywniejszym modelem Si w historii. Podobnie jak w wersji sprzed faceliftingu, sportowy kompaktowy sedan posiadał ekskluzywny pakiet aerodynamiczny, który obejmował nowe progi boczne oraz spojler na krótkim tylnym zderzaku. Co więcej, w przeciwieństwie do reszty gamy Civica, auto wyposażono w przyciemnione tylne światła i podwójny układ wydechowy umieszczony pod zderzakiem.
Wnętrze pojazdu wzbogacono o nową deskę rozdzielczą z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 10,2 cala. Dodatkowo, nowym elementem był dziewięciocalowy ekran dotykowy systemu infotainment, umieszczony na szczycie centralnego kokpitu. Oferował on wbudowaną obsługę Google oraz przednie porty USB-C. Ponadto zapewniał bezprzewodowe połączenie z Apple CarPlay i Android Auto. Z przodu, sportowe fotele kubełkowe z haftowanymi logo Si na wysokich oparciach oraz czerwoną i czarną tapicerką obiecywały utrzymanie pasażerów w stabilnej pozycji podczas szybkich zakrętów. Tylna kanapa była identyczna we wszystkich wersjach Honda Civic 2025.
Jednak klienci poszukujący sportowego kompaktowego sedana bardziej interesowali się podzespołami tych aut. Honda oferowała model 2025 Honda Civic Si wyłącznie z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, bez opcji automatycznej czy CVT. Aby pojazd sprawiał wrażenie bardziej sportowego, producent zainstalował nową, sztywniejszą zawieszenie i oferował go również z fabrycznie montowanymi, przyczepnymi letnimi oponami jako opcję.
Honda wprowadza na rynek najlepiej wyposażoną i najprzyjemniejszą wersję Civic Si, kontynuując oferowanie młodym pasjonatom motoryzacji przystępnych cenowo samochodów wysokiej wydajności. Odświeżony model z 2025 roku ma agresywny nowy design z przodu, poprawioną dynamikę jazdy oraz szereg nowych standardowych funkcji, w tym podgrzewane fotele przednie i system Google built-in.
Honda jest w tym roku numerem jeden w sprzedaży samochodów z manualną skrzynią biegów w USA, a Civic prowadzi jako najlepiej sprzedający się samochód z manualną skrzynią w kraju. Turboładowany model 2025 Civic Si jest jedynym samochodem w swojej klasie dostępnym wyłącznie z manualną skrzynią biegów.
Honda Civic Si z 2025 roku trafi do sprzedaży na początku sierpnia 2024 roku w cenie początkowej 29 950 USD (bez opłaty za transport w wysokości 1 095 USD). Opcjonalne letnie opony o wysokich osiągach, które maksymalizują przyczepność i prowadzenie, kosztują dodatkowe 300 USD.
„Najlepsze staje się jeszcze lepsze w Hondzie, a w tym roku podnosimy poziom Civica na jeszcze wyższy z naszym nowym hybrydowym modelem Civic 2025 i teraz jeszcze bardziej pożądanym Civic Si,” powiedziała Jessika Laudermilk, asystent wiceprezesa sprzedaży samochodów Honda, American Honda Motor Co. „Civic Si to ikona wydajności w segmencie sportowych kompaktów, a 2025 Civic Si kontynuuje tę tradycję jako najbardziej przyjemny do prowadzenia model Si, jaki kiedykolwiek oferowaliśmy naszym klientom.”
Civic to najdłużej obecna na rynku marka samochodowa Hondy, a Amerykanie zakupili ponad 12 milionów modeli Civic od 1973 roku, co czyni go jednym z trzech najlepiej sprzedających się samochodów osobowych w USA przez ostatnie 51 lat. Wysokowydajny Civic Si został po raz pierwszy wprowadzony na rynek w 1986 roku.
Niezrównany sukces, 11. generacja Civica jest „bramą” do marki Honda oraz najbardziej popularnym pojazdem wśród klientów z pokolenia Z, kupujących swój pierwszy nowy samochód oraz klientów wielokulturowych.
Więcej radości z jazdy
Turboładowany Honda Civic Si to jeden z najlepiej ocenianych pojazdów w swojej klasie, z doskonałym stosunkiem mocy do wagi, żywotnym prowadzeniem i przyjemnym doświadczeniem z jazdy – wszystko to przy zachowaniu komfortu codziennego użytku. W ramach tego odświeżenia legendarną dynamikę jazdy sedana sportowego oraz prowadzenie na najwyższym poziomie jeszcze bardziej poprawiono dzięki ulepszeniom konstrukcyjnym i zawieszeniu.
Nowa nadwozie zgodne z normami SICE czyni ten model najsztywniejszym Civic Si w historii. Nowe niższe wsporniki słupka B oraz progi tylnych drzwi zwiększają sztywność skrętną i zginającą.
Aby jeszcze bardziej zwiększyć przyjemność kierowcy i wykorzystać wzmocnioną sztywność nadwozia, amortyzatory zawieszenia Si zostały dostosowane do zwiększonej sztywności nadwozia. Dla kierowców szukających maksymalnych osiągów, dostępną jako opcję fabryczną są przyczepne letnie opony.
Wydajność standardowego systemu dopasowywania obrotów Si została poprawiona poprzez rozszerzenie jego funkcji o redukcje z 2. do 1. biegu. System dopasowywania obrotów „błyska” przepustnicą, gdy wykryje wszystkie redukcje, perfekcyjnie dopasowując obroty z błyskawiczną odpowiedzią wynoszącą 430 ms.
Civic Si zapewnia wysokie poziomy dreszczyku emocji i zaangażowania kierowcy dzięki precyzyjnej, krótkiej 6-biegowej manualnej skrzyni biegów, uzupełnionej lekkim kołem zamachowym jednomasowym, co pomaga uzyskać błyskawiczną reakcję na gaz w silniku VTEC® 1.5-litr Turbo o wysokim momencie obrotowym. Aby z maksymalizować dostępność przyczepności podczas przyspieszania, moc silnika wynosząca 200 koni mechanicznych i moment obrotowy 192 lb-ft jest kierowana na przednie koła przez standardowy helicalny mechanizm różnicowy o ograniczonym ślizgu.
Civic Si jest standardowo wyposażony w większe hamulce niż standardowy Civic Sedan, a także w opony 235/40R18 całoroczne, lub wspomniane wcześniej opcjonalne opony letnie.
Oprócz trybów jazdy Normal i Sport, system Trybu Jazdy oferuje tryb Indywidualny, który umożliwia kierowcy indywidualne wybranie reakcji silnika, poziomu wspomagania kierownicy oraz parametrów kolorów wyświetlacza na desce rozdzielczej, aby uzyskać spersonalizowane doświadczenie jazdy. Tryb Sport zwiększa reakcję na gaz, zmniejsza wspomaganie kierownicy, dezaktywuje system automatycznego wyłączania silnika na biegu jałowym oraz zmienia kolor podświetlenia deski rozdzielczej z białego na czerwony.
Ekscytujący design
Odświeżony design Hondy Civic Si z 2025 roku dodaje sporo charakteru sportowemu sedanowi dzięki bardziej agresywnej przedniej masce, nowemu grillu w stylu sześciokątnym oraz zmodyfikowanym tylnym światłom o ciemniejszym wyglądzie. Nowo zaprojektowane, specyficzne dla modelu Si felgi aluminiowe o wzorze V o średnicy 18 cali w matowej czerni jeszcze bardziej podkreślają sportowy wygląd.
Si jest wyposażony w standardowe reflektory LED i tylne światła, a także sportowe wykończenia w połysku czerni na lusterkach zewnętrznych i obramowaniach okien. Funkcjonalne elementy aerodynamiczne unikalne dla modelu Civic Si poprawiają jego osiągi w porównaniu do innych modeli Civica Sedan. Przedni spojler ukryty pod pojazdem oraz tylny spojler w połysku czerni zamontowany na pokrywie bagażnika dodają docisku, aby poprawić stabilność przy wysokich prędkościach.
Civic Si z 2025 roku jest dostępny po raz pierwszy w kolorze Urban Gray Pearl, który stał się popularny w innych modelach Hondy, w tym Accordzie i CR-V.
Bardziej intuicyjna technologia
Intuicyjna technologia została sprytnie zintegrowana w Civic Si z naciskiem na zaangażowanie kierowcy, tworząc najnowocześniejszy model Civic Si w historii. Oprócz 9-calowego ekranu dotykowego sedana sportowego oraz bezprzewodowej kompatybilności z Apple CarPlay i Android Auto™, Si zyskuje nowy, w pełni cyfrowy wyświetlacz instrumentów o przekątnej 10,2 cala, pierwszą integrację z Google built-in oraz nowe porty USB-C z przodu, wszystkie standardowo.
Aby lepiej wspierać jazdę sportową, Si otrzymuje nowy cyfrowy wyświetlacz instrumentów, który oferuje czystą, łatwą do odczytania grafikę oraz bogaty wybór wyświetlaczy, w tym wskaźnik doładowania turbo i wskaźnik siły G. Nowy design zawiera duży obrotomierz oraz wyświetlacz pozycji biegu, a także nowy wskaźnik zmiany biegów.
Dla dodatkowego komfortu ekskluzywne sportowe fotele stabilizujące nadwozie Civic Si są teraz podgrzewane, co uzupełnia funkcje takie jak wbudowane zagłówki oraz wyraźne wsparcie na ramionach i dolnej części ud. Przycisk podgrzewania foteli z 3 poziomami znajduje się w zasięgu ręki, obok wysokiej jakości pokręteł systemu klimatyzacji.
Sportowe pedały oraz czerwone kontrastowe przeszycia na drzwiach, kierownicy, centralnej podłokietniku, osłonie dźwigni zmiany biegów i skórzanej dźwigni zmiany biegów dodają sportowego charakteru wnętrzu Si. Sportowe czerwone akcenty ozdabiają także charakterystyczne metalowe wykończenie deski rozdzielczej w kształcie plastra miodu oraz czerwono przeszyte logo „Si” na oparciach przednich foteli.
Civic Si standardowo wyposażony jest w szklany dach oraz najlepszy system audio w klasie – 12-głośnikowy system dźwiękowy Bose premium z technologią Bose Centerpoint 2 oraz przetwarzaniem sygnałów cyfrowych SurroundStage.
Civic Si z Google built-In
Standardowo w modelu Civic Si z 2025 roku znajduje się pierwszy w historii integrowany system Google built-in. Obejmuje on aplikacje takie jak Google Assistant, Google Maps i więcej w Google Play, oferując pomocne, spersonalizowane i połączone doświadczenie z jazdy z bezpłatnym 3-letnim planem danych bez limitu.
Dzięki Google Assistant użytkownicy mogą załatwiać sprawy, trzymając oczy na drodze i ręce na kierownicy. Rozmawiaj z Google, aby łatwo zadzwonić lub wysłać wiadomość do przyjaciela, ustawić przypomnienia czy nawet zmienić temperaturę w samochodzie. Użytkownicy mogą także nawigować do kolejnego celu lub sprawdzić, co znajduje się w pobliżu. Na przykład Google Assistant umożliwia użytkownikom ustawienie celu w Google Maps za pomocą samego głosu, a mapa trasy jest wyświetlana w zestawie wskaźników.
Kierowcy mogą kontrolować swoje multimedia, prosząc Google o przeskoczenie do następnego utworu lub przewinięcie podcastu, używając tylko swojego głosu w ulubionych aplikacjach multimedialnych. Google Play umożliwia użytkownikom pobieranie różnych aplikacji zewnętrznych do muzyki, podcastów i audiobooków, tak jak na smartfonie.
Ulepszony Honda Sensing®
Zestaw technologii bezpieczeństwa i asysty kierowcy Honda Sensing® jest standardowy w wszystkich modelach Civic, z ulepszonymi osiągami bezpieczeństwa na rok 2025.
Oparte na długoletnim podejściu Hondy „Bezpieczeństwo dla wszystkich”, które zobowiązuje do poprawy bezpieczeństwa dla wszystkich uczestników ruchu, 11. generacja Civica jest liderem bezpieczeństwa w klasie kompaktowej dzięki zaawansowanej aktywnej i pasywnej technologii bezpieczeństwa, która jest standardem w każdym modelu Civic, w tym ulepszeniom w modelu Civic Si z 2025 roku.
Ulepszony model Si zawiera zwiększoną widoczność dla motocykli i rowerów w systemie zapobiegającym kolizjom (CMBS™) z wykrywaniem pieszych, a także płynniejsze i bardziej naturalne działanie obu systemów: Adaptive Cruise Control (ACC) i Lane Keeping Assist System (LKAS). Standardowo dostępne są ostrzeżenie o kolizji z przodu; zapobieganie opuszczeniu drogi (RDM) z uwzględnieniem ostrzeżenia o opuszczeniu pasa ruchu (LDW). Wszystkie modele Civic Sport i Civic Si są wyposażone w system informacji o martwym polu z funkcją ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu.
Każdy Civic zawiera opatentowaną konstrukcję nadwozia Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™), którą Honda zaprojektowała, aby pomóc chronić pasażerów w szerokiej gamie zderzeń czołowych, wraz z zaawansowanymi systemami poduszki powietrznej.
Poduszki powietrzne z przodu dla kierowcy i pasażera w modelu Civic zostały zaprojektowane tak, aby zminimalizować ryzyko poważnych urazów mózgu związanych z zderzeniami czołowymi pod kątem. Poduszka powietrzna dla kierowcy stosuje innowacyjną konstrukcję w kształcie pierścienia, aby otaczać głowę w celu zmniejszenia obrotów. Poduszka powietrzna po stronie pasażera ma konstrukcję z trzema komorami, z dwoma zewnętrznymi komorami zaprojektowanymi w celu osiągnięcia podobnego efektu. Wszystkie modele Civic mają również napinacze pasów bezpieczeństwa z przodu oraz poduszki powietrzne boczne, dla kierowcy i pasażera oraz poduszki powietrzne zasłonowe.
Produkcja
Civic Si, wprowadzony na rynek po raz pierwszy w 1986 roku, jest produkowany w Ameryce Północnej od niemal dwóch dekad, a ta tradycja trwa nadal z modelem 2025, który jest produkowany wyłącznie w zakładzie Hondy w Alliston w Ontario w Kanadzie. Turboładowany silnik sedana sportowego jest produkowany wyłącznie w zakładzie silnikowym Hondy w Annie w Ohio.