Hyundai zaktualizował swoją ofertę Santa Cruz na rok modelowy 2025, a chociaż zmiany zewnętrzne były niewielkie, wnętrze zostało odświeżone, a układ napędowy poprawiony, aby zapewnić lepsze możliwości holowania.
W 2021 roku Hyundai wprowadził na rynek pickupa Santa Cruz, który został zaprezentowany jako samochód koncepcyjny w 2015 roku. Sześć lat później producent samochodów wypuścił wersję produkcyjną, a klienci byli zadowoleni. Był to kolejny kompaktowy pickup oparty na platformie unibody, a nie tradycyjnie budowany na konstrukcji ramowej. W efekcie musiał konkurować z Hondą Ridgeline, a później z Fordem Maverickiem. W 2024 roku koreański producent odświeżył swoją ofertę po wysłuchaniu opinii klientów. W rezultacie, Sport Adventure Vehicle, jak Hyundai lubi nazywać swój samochód, stał się bardziej przyjazny dla pasażerów. Niestety, nie pojawił się z hybrydowym napędem, jak oczekiwano, mimo że Santa Cruz dzielił swoją platformę z modelem Tucson, który był dostępny z takim zespołem napędowym.
Hyundai wiedział, że przednia część pojazdu musi być odświeżona, aby zwróciła na siebie uwagę jako model po liftingu. W związku z tym główny grill miał prostokątne przetłoczenia, a światła do jazdy dziennej miały ten sam kształt. Nadal były zintegrowane i wyglądały jak nic innego na rynku. Wersja XRT miała nową dolną osłonę pod zderzakiem i wyglądała na bardziej wytrzymałą niż wcześniej.
Czterodrzwiowy pickup zachował tę samą sportową sylwetkę w profilu, z rzeźbionymi panelami drzwiowymi i plastikowymi wykończeniami wokół nadkoli i progów. Dodatkowo producent oferował jako opcję ogumienie terenowe, co sprawiło, że Santa Cruz stał się bardziej zdolny do jazdy w terenie. Kontrastowe lusterka i klamki drzwi zostały zachowane, ponieważ klienci uwielbiali ich wygląd.
Wnętrze modelu Santa Cruz 2025 zostało odświeżone. Deska rozdzielcza nie była już tak podzielona jak wcześniej. Ta sama zakrzywiona tafla szkła pokrywała dostępny 12,3-calowy panel wskaźników oraz 12,3-calowy ekran dotykowy systemu infotainment. Wszystkie wersje były standardowo wyposażone w bezprzewodowy Apple CarPlay i Android Auto. Dodatkowo Hyundai zastąpił niektóre dotykowe przyciski używane wcześniej w modelu Santa Cruz z 2021 roku fizycznymi przyciskami, co znacząco poprawiło ergonomię. Mimo to, dźwignia zmiany biegów pozostała na tym samym miejscu, między przednimi siedzeniami, umieszczona w konsoli centralnej. Z tyłu klienci byli zadowoleni z przestrzeni do przechowywania pod kanapą, więc ta funkcja została zachowana. Ponadto producent dodał składany podłokietnik z dwoma uchwytami na kubki dla pasażerów z tyłu.
Hyundai umieścił pod maską Santa Cruz te same 2,5-litrowe silniki czterocylindrowe, dostępne z doładowaniem lub bez. Producent dodał również program holowania dla układu napędowego, aby ułatwić życie klientom podczas holowania przyczepy. Ocena zdolności holowniczej pozostała jednak taka sama, wynosząc 2 500 funtów (1 134 kg) dla wersji z wolnossącym silnikiem i 5 000 funtów (2 268 kg) dla wersji z turbo.
Hyundai zaprezentowało udoskonaloną wersję modelu Santa Cruz Sport Adventure Vehicle na światowej premierze podczas 2024 New York International Auto Show. Santa Cruz oferuje przeprojektowane zewnętrzne i wewnętrzne powierzchnie, a także nowy system infotainment oraz dodatkowe zaawansowane systemy wspomagania kierowcy. Model 2025 Santa Cruz, zaprojektowany w Kalifornii, trafi do salonów Hyundai latem 2024 roku.
W zgodzie z bardziej zdolnym wyglądem, ulepszony wnętrze Santa Cruz zapewnia nowoczesny wizerunek połączony z większą funkcjonalnością. Nowy panoramiczny zakrzywiony wyświetlacz zawiera opcjonalny 12,3-calowy zestaw informacji dla kierowcy oraz dostępny 12,3-calowy system audio-wideo nawigacji (AVN), co zapewnia immersyjne cyfrowe doświadczenie. Dodatkowo, kontrolki w centralnej konsoli są bardziej ergonomiczne, z dodatkowymi fizycznymi przyciskami do często używanych funkcji audio i HVAC. Mocne, poziome i pionowe kształty nowego panelu przyrządów są spójne z odświeżonym wyglądem Santa Cruz, oferując dodatkową przestrzeń do przechowywania, w tym nową półkę nad schowkiem.
Mocne i Efektywne Napędy
Santa Cruz oferuje dwa mocne, elastyczne i efektywne napędy. Standardowy napęd to 2,5-litrowy silnik czterocylindrowy z bezpośrednim wtryskiem, który generuje 191 koni mechanicznych i 181 lb-ft momentu obrotowego. Silnik ten współpracuje z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, która zapewnia szybkie przyspieszenie i doskonałą efektywność. Santa Cruz oferuje również silnik turbo doładowany 2,5L z bezpośrednim wtryskiem, który osiąga 281 koni mechanicznych i 311 lb-ft momentu obrotowego, połączony z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów z mokrym podwójnym sprzęgłem (DCT). Ta skrzynia DCT posiada dźwignie zmiany biegów zamontowane na kierownicy dla manualnej kontroli zmiany biegów. Napęd turbo 2,5L wprowadza nowy tryb holowania w modelu na 2025 rok.
Ośmiobiegowa Skrzynia Biegów
Ośmiobiegowa skrzynia biegów dla standardowego silnika 2,5-litrowego zapewnia szybkie i precyzyjne zmiany biegów, co przekłada się na angażujące i efektywne doświadczenie jazdy. Wielodyskowy i indywidualnie kontrolowany konwerter momentu obrotowego poprawia reakcję, rozszerzając pasmo bezpośredniego połączenia, podczas gdy zmniejszona pompa olejowa i podwójne łożyska kulkowe minimalizują straty tarcia.
HTRAC® Napęd na Wszystkie Koła