2025 Infiniti QX80

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Infiniti zaprezentowało w 2024 roku nową generację swojego flagowego SUV-a, modelu QX80, próbując przyciągnąć więcej klientów z innych marek premium.

Japoński producent samochodów premium wprowadził pierwszą generację modelu QX80 w 2004 roku, ale nosił on wtedy nazwę QX56 z powodu pojemności silnika. W 2010 roku Infiniti zaprezentowało drugą wersję tego modelu, a w 2013 roku zmieniło strategię nazewnictwa dla całej swojej gamy, dzięki czemu duży SUV stał się QX80. Luksusowy pojazd był oparty na tej samej platformie co Nissan Patrol, włączając w to jednostkę napędową i skrzynię biegów. Niemniej jednak, niektóre cechy pojazdu były zarezerwowane wyłącznie dla marki Infiniti i niedostępne dla nabywców Nissana Patrol. Dodatkowo, stylistyka QX80 miała na celu zachwycenie nie tylko rozmiarem, ale także drobnymi detalami, które wyróżniały ten masywny SUV w tłumie.

Z przodu producent wprowadził nowy język designu dla grilla, nazwany „Bamboo forest”. Składał się on z skośnych lameli zbieżnych ku środkowi pojazdu. Po bokach, na górze, zamontowano dzienne światła LED, które zapalały się w sekwencji, jakby były w trakcie ładowania. Niżej, na bocznych wlotach, dodano główne reflektory. Pod chromowaną poziomą listwą umieszczono radar dla zaawansowanych systemów bezpieczeństwa. Była także kamera, która mogła rejestrować ruch z przodu i mogła być później pobrana w celu przeglądu lub analizy.

Z profilu QX80 prezentował się jako wysoki pojazd, z chowanymi klamkami, które mogły otworzyć się w momencie zbliżenia właściciela, z kluczykiem w kieszeni. Zestaw bocznych stopni ułatwiał dostęp do pojazdu. Klienci mogli wybierać spośród siedmiu kolorów, a SUV oferowany był z felgami aluminiowymi 21- lub 22-calowymi. Infiniti proponowało także dwu-tonowe malowanie, z czarnym dachem i słupkami, kontrastującymi z dolną częścią nadwozia. Z tyłu producent zamontował szeroki element świetlny, który przebiegał przez cały pojazd od lewej do prawej strony nad klapą bagażnika. Nie było widocznych rur wydechowych ani nawet sztucznych końcówek; były one schowane pod tylnym zderzakiem.

W środku, SUV z trzema rzędami siedzeń oferował wysoki poziom luksusu. Nawet podstawowy model zawierał materiały wysokiej jakości oraz system audio z 14 głośnikami, podczas gdy na liście opcji znajdował się system z 24 głośnikami. Przed kierowcą zamontowano system z dwoma ekranami pokrytymi tym samym kawałkiem szkła. Oba wyświetlacze o przekątnej 14,3 cala były starannie zintegrowane z wysoką deską rozdzielczą. Trzeci ekran dotykowy został umieszczony w centralnej konsoli do obsługi systemu HVAC. W środkowym rzędzie producent oferował klientom możliwość wyboru dwóch foteli kapitańskich lub kanapy, podczas gdy ostatni rząd zaprojektowano z myślą o trzech dorosłych pasażerach. Nissan dostępny na rynku oferował również panoramiczny szklany dach oraz kamerę, która mogła rejestrować lub przesyłać filmy z wnętrza pojazdu.

Podczas gdy QX56 z 2004 roku był dostępny z naturalnie doładowanym silnikiem V8 o pojemności 5,6 litra, QX80 z 2024 roku miał pod maską silnik V6 z twin-turbo o pojemności 3,5 litra. Był częścią renomowanej rodziny VR35DDTT i współpracował z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów, która przesyłała moc do tylnej osi w zależności od nachylenia i opcji.

 Nowy Infiniti QX80 2025 wyznacza nowe standardy w segmencie luksusowych SUV-ów pełnowymiarowych. Łączy w sobie elegancki, ale szczegółowy styl, inteligentnie zintegrowaną technologię oraz niezrównane wrażenia z jazdy. Jako flagowy model w gamie i pierwszy nowy model w renesansie produktów Infiniti, zupełnie nowy QX80 oferuje niezwykły komfort, wygodę i technologię dla wszystkich trzech rzędów siedzeń.

Sztuka wyrafinowanego designu

Nowy Infiniti QX80 2025 jest pierwszym modelem, który prezentuje najnowszą ewolucję designu Infiniti, opierając się na długoletnim doświadczeniu w rzemiośle i detalach.

„Nowy QX80 jest pierwszym modelem produkcyjnym, który powstał w ramach naszej ewoluowanej mowy projektowej, Artistry in Motion,” powiedział Alfonso Albaisa, wiceprezydent ds. globalnego designu. „Na zewnątrz pozostaliśmy wierni prowokacyjnemu wizji, którą ustanowiliśmy z QX Monograph, a we wnętrzu płynnie zintegrowaliśmy technologię wśród najwyższej jakości materiałów, aby dostarczyć wrażenie niezwykłego rzemiosła dla wszystkich trzech rzędów.”

Infiniti QX80 ma wyrazistą i pewną postawę z mocnymi liniami i dobrze zdefiniowanymi proporcjami. Profil w kształcie antystożka, z długą, niemal płaską maską prowadzącą do wyraźnych linii na ramionach, wzmaga poczucie ruchu – smukłości, która nie oddaje rozmiarów pojazdu.

Z przodu QX80 nosi najnowszą wersję charakterystycznej podwójnej kratki Infiniti. Inspirowana organicznymi kształtami bambusowego lasu, forma kraty sugeruje potężne, komendujące doświadczenie z jazdy.

Projektanci precyzyjnie umieścili elementy oświetleniowe, aby zdefiniować mocną twarz QX80. Wąskie, wieloelementowe LED-owe światła do jazdy dziennej po obu stronach górnej kratki ponownie przywołują motyw bambusowego lasu. Uzupełniają one podświetlony emblemat Infiniti – który teraz ma bardziej trójwymiarowy wygląd. W dolnych rogach przedniego zderzaka znajdują się lampy kombinowane pojazdu, wraz z dyskretnymi wentylami kurtyny powietrznej, które pomagają aerodynamicznie optymalizować przepływ powietrza wokół nadkoli.

Smukły, minimalistyczny motyw jest szczególnie widoczny w profilu. Chowane klamki drzwi, które automatycznie się wysuwają po odblokowaniu pojazdu, sprawiają, że wygląd jest czystszy i bardziej schludny, co przyczynia się do poprawy wydajności aerodynamicznej QX80. Dwie harmonijne linie charakterystyczne – jedna od reflektorów przez linię ramion, poniżej okien; druga, prowadząca od przedniego zderzaka do zgięć w dolnych drzwiach – dodają charakteru. Czarnione słupki drzwiowe przyczyniają się do smuklejszego wyglądu górnej części nadwozia.

Z tyłu, pełna szerokość oświetlenia LED przyciąga wzrok. Jego segmentowy design przypomina wygląd kratki i świateł dziennych, podczas gdy zakrzywiony profil inspirowany jest spokojnymi odbiciami światła na wodzie. Z ponad 300 LED-ami, lampy mają przyciemniane wykończenie i świecą w żywym odcieniu czerwieni, z wyraźną górną sekcją towarzyszącą serii poziomych słupków świetlnych poniżej.

Nowy QX80 oferuje siedem wyjątkowych kolorów nadwozia, w tym nowy kolor Infiniti o nazwie Dynamic Metal. W opracowaniu przez ponad sześć lat, zaprojektowany, aby zapewnić wrażenie płynnego metalu, które podkreśla powierzchnie nadwozia QX80. Dzięki precyzyjnemu procesowi, który zapewnia, że metaliczne płatki leżą płasko w farbie, uzyskuje się gładką teksturę i odcień, który dramatycznie zmienia się w zależności od kąta widzenia.

Niezapomniane powitanie

Nawiązując do japońskiej zasady przemyślanej gościnności, nowy Infiniti QX80 oferuje dramatyczną sekwencję powitania, która obejmuje aktywację dostępnej drogi świetlnej Infiniti Light Path. Po zbliżeniu się do pojazdu z kluczykiem, chowane klamki drzwi automatycznie wysuwają się, aby powitać pasażerów. Po odblokowaniu pojazdu następuje oszałamiający pokaz świetlny: emblemat Infiniti świeci, a następnie indywidualne elementy w światełkach do jazdy dziennej, zaczynając od środka pojazdu i kierując się na zewnątrz. Kończy się to na drodze świetlnej Infiniti Light Path, oszałamiającej projekcji na ziemi z logo Infiniti i geometrycznymi kształtami przypominającymi skrzydła.

Luksusowe i funkcjonalne wnętrze

Wnętrze nowego QX80 jest silnie inspirowane kulturą japońską oraz zasadą miyabi. Wywodzącą się z kultury rzemieślniczej Kioto, odnosi się do stosowania warstwowych, miękkich materiałów oraz wspaniałej, płynnej integracji technologii i materiałów o niezwykle wysokiej jakości. Materiały o miękkim dotyku są powszechne, szczególnie w miejscach, gdzie ramiona lub łokcie pasażerów mogą się na nich opierać. Dodatkowo elementy takie jak skórzane wykończenia, drewniane akcenty, zamsz i metal płynnie integrują zaawansowane urządzenia takie jak ekrany dotykowe.

Koncepcja deski rozdzielczej QX80 wykorzystuje dwa 14,3-calowe wyświetlacze. Przed kierowcą znajduje się konfigurowalny wskaźnik z trzema widokami – Klasyczny, Elegancki i Ulepszony – który można obsługiwać za pomocą ergonomicznie umiejscowionego pokrętła z boku kierownicy. To pokrętło może również obsługiwać centralny wyświetlacz Infiniti InTouch®, lub pasażerowie mogą po prostu dotykać, klikać i przesuwać, jak na tablecie.

Po raz pierwszy QX80 oferuje również dostępny kolorowy wyświetlacz head-up, który pomaga utrzymać kluczowe informacje w polu widzenia kierowcy.

Realizując obietnicę Infiniti o włączeniu zaawansowanej technologii, która umożliwia bardziej połączoną i wygodną jazdę, centralny wyświetlacz ma Google wbudowane. Zawsze aktualizowane mapy Google umożliwiają proste i efektywne nawigowanie, a użytkownicy mogą pobrać wiele ze swoich ulubionych aplikacji z Google Play. Asystent Google dodatkowo ułatwia codzienne interakcje i zwiększa bezpieczeństwo, umożliwiając naturalne zapytania, takie jak: „Hej Google, nawiguj do najbliższego sprzedawcy Infiniti.”

Osobny, 9-calowy ekran dotykowy zamontowany poniżej wyświetlacza multimedialnego umożliwia wygodne sterowanie wszystkimi funkcjami klimatyzacji, a także operacjami ogrzewania lub chłodzenia przednich siedzeń oraz wyborem trybów jazdy QX80. Ekran wykorzystuje sprzężenie zwrotne dotykowe, aby pomóc użytkownikom „poczuć”, gdy wybiorą odpowiedni element na ekranie. Ponieważ te funkcje znajdują się na własnym ekranie dotykowym, nie ingerują w operacje multimedialne, takie jak nawigacja czy wyświetlanie muzyki, ani nie są ukryte w innych menu. QX80 korzysta z eleganckich przycisków do zmiany biegów, co zwalnia cenne miejsce dla uchwytów na kubki i schowków.

Przytulna przestrzeń powstaje dzięki wyrazistym liniom, które biegną po stronie pasażera deski rozdzielczej oraz podświetlonemu emblematowi Infiniti. Oświetlenie może również tworzyć atmosferę za pomocą 64 kolorów osobistego oświetlenia ambientowego, w tym światło w desce rozdzielczej i drzwiach.

Porty USB typu C są dostępne w każdym rzędzie, z łączną liczbą ośmiu w całym wnętrzu, oferującymi moc do 15 watów/3,0 ampera do szybkiego ładowania urządzeń.

Dostępna chłodnica w konsoli centralnej, po aktywowaniu, kieruje schłodzone powietrze do komory, aby schłodzić jej zawartość, na przykład sześciopak puszek napojów w drodze na piknik.

Najwyższy poziom designu: QX80 AUTOGRAPH

QX80 AUTOGRAPH jeszcze bardziej zrywa z paradygmatami luksusowych SUV-ów, zwracając doskonałą uwagę na najdrobniejsze detale. Na zewnątrz, wersje AUTOGRAPH wyróżniają się wizualnie dwu-tonowym wykończeniem dachu oraz ciemnym chromem, a także unikalnymi, warstwowymi turbinowymi 22-calowymi kołami.

W kabinie, AUTOGRAPH posiada powierzchnie siedzeń starannie wykończone w pół-aniliniowej skórze, z unikalnym efektem haftowanego wykończenia, które jest częściowo wykonane ręcznie. Inspirowane podobnymi wzorami rozważanymi w poprzednich pojazdach koncepcyjnych Infiniti, dot-quilting dodaje tekstury i głębi siedzeniom, plus dodatkowy poziom rzemiosła o jakości, której nie można podważyć. Również godne uwagi są elementy wykończenia z drewna jesionowego o otwartej porze w całej kabinie, z laserowo wyciętymi inkrustacjami, w które delikatnie i precyzyjnie umieszczono ultr cienkie akcenty aluminiowe. Relatywna odległość elementów aluminiowych staje się szersza w kierunku przodu kabiny, co pomaga stworzyć wrażenie przestrzeni i szerokości.

Odpowiednia temperatura dla każdego rzędu

W przeciwieństwie do niektórych konkurentów, nowy Infiniti QX80 zapewnia każdemu rzędowi komfort klasy premium. Po raz pierwszy w QX80 i wyłącznie w tym segmencie, dostępne są ogrzewane siedzenia w trzecim rzędzie. Dwa pierwsze rzędy są dostępne z ogrzewanymi i wentylowanymi siedzeniami. Nowy QX80 po raz pierwszy dodaje dostępne siedzenia masujące do drugiego rzędu oprócz przednich siedzeń, pomagając kierowcom i ich bliskim poczuć się odświeżonym podczas długich podróży. W wersjach AUTOGRAPH, tylne siedzenia i opcje klimatyzacji są kontrolowane za pomocą intuicyjnego ekranu dotykowego zintegrowanego w tylnej części konsoli centralnej QX80.

Dodatkowa technologia, dostępna Biometryczna Wentylacja, pomaga utrzymać komfortową temperaturę dla pasażerów w drugim rzędzie. Zintegrowany w osłonie dachowej pojazdu sensor podczerwieni wykrywa, kiedy pasażer jest gorący i niemal natychmiastowo dostosowuje temperaturę oraz przepływ powietrza, aby wysłać chłodne powietrze do drugiego rzędu – bez żadnej interakcji ze strony kierowcy lub pasażera przedniego. Ta bezwysiłkowa technologia może szybko schłodzić pasażera, który na przykład czuje się gorąco po intensywnej grze w piłkę z przyjaciółmi. Testy pokazują, że Biometryczna Wentylacja może szybko doprowadzić pasażerów do komfortowej temperatury w 50% krótszym czasie.

Potężna technologia kamerowa

Nowy Infiniti QX80 2025 wykorzystuje najnowszą technologię kamerową i przetwarzania obrazu nie tylko jako efektowne sztuczki, ale aby ułatwić radzenie sobie z najtrudniejszymi sytuacjami w codziennej jeździe.

Jednym z najbardziej uderzających aspektów jest Szeroki Widok Z przodu (Front Wide View), który wykorzystuje informacje z kamery, aby zapewnić szeroki, 170-stopniowy widok po bokach pojazdu na obu 14,3-calowych wyświetlaczach. Ten ultra-szeroki kąt widzenia pozwala na „widzenie” za zaparkowanymi samochodami lub za róg w wąskich garażach.

Podobnie cennym usprawnieniem jest Widok Niewidocznej Maski (Invisible Hood View), który wykorzystuje zaawansowane przetwarzanie obrazu, aby przechwycić ujęcia z zewnętrznych kamer pojazdu i wyświetlić obraz tego, co znajduje się bezpośrednio przed pojazdem na wyświetlaczach w samochodzie. Efekt jest taki, jakby można było zobaczyć prosto przez komorę silnika, co pomaga w dostrzeganiu krawężników w wąskich przejściach, torach myjni samochodowej i wielu innych trudnych do zauważenia przeszkód na drodze.

Innym ulepszeniem jest nowa dla QX80 Monitor 3D Enhanced AroundView® z Detekcją Ruchomych Obiektów, który teraz dodaje funkcję 3D oraz wiele wstępnie wybranych kątów, z których kierowca może zobaczyć samochód, co zapewnia bardziej naturalny punkt widzenia na otoczenie pojazdu podczas parkowania czy manewrowania.

Innowacje kamerowe są również używane do pomocy w dostrzeganiu tego, co jest za QX80. Dostępne Lusterko Wsteczne Smart zostało ulepszone w porównaniu do wyjściowego QX80, oferując lepszą wydajność w słabym oświetleniu oraz wyraźniejszy obraz. Dodatkowo, dla klientów, którzy ciągną przyczepy, Monitor Tylny ma specjalny widok zoomu, aby ułatwić podpinanie przyczepy.

Innym innowacyjnym zastosowaniem technologii kamerowej jest funkcjonalność Dziennika Podróży (Journey Diary). Może przechwytywać zdjęcia lub filmy z kamery skierowanej do przodu oraz, opcjonalnie, z Kamery W Samochodzie (In-Car Camera) QX80, aby dzielić się na platformach społecznych z niezapomnianymi momentami podróży.

Dostępna Kamera W Samochodzie oferuje dodatkowe korzyści. Po pierwsze, ci w pierwszym rzędzie mogą nacisnąć przycisk, aby wyświetlić widok z drugiego rzędu na wyświetlaczu multimedialnym, aby szybko sprawdzić pasażerów. Dodatkowo, kiedy pojazd jest zaparkowany, klienci mogą używać aplikacji mobilnej Infiniti, aby sprawdzić kamerę, czy w kabinie pozostawiono jakiekolwiek przedmioty – bez konieczności wychodzenia z pojazdu.

Dźwięk, który otacza i zanurza

Infiniti QX80 2025 jest pierwszym pojazdem w segmencie luksusowych SUV-ów pełnowymiarowych z systemami audio premium Klipsch®, co odzwierciedla priorytet, jaki klienci luksusowi przywiązują do bardzo dokładnego, realistycznego dźwięku do rozrywki. Oba systemy zostały dostosowane przez inżynierów Infiniti i Klipsch, aby idealnie zintegrować się z wnętrzem QX80 i jego technologiami w pojeździe.

QX80 PURE i LUXE mają 14-głośnikowy system audio Klipsch o mocy 600 watów i 12-kanałowym wzmacniaczu. SENSORY i AUTOGRAPH podnoszą doświadczenie audio na jeszcze wyższy poziom dzięki systemowi audio Klipsch Reference Premiere z 24 głośnikami, 1200 watami mocy i funkcjonalnością Indywidualnego Dźwięku. Wyróżniającymi cechami są tytanowe wysokotonowe głośniki, cztery głośniki wysokopółkowe zamontowane na dachu, 8-calowy subwoofer TriPower oraz 24-kanałowy wzmacniacz. System wprowadza technologię DynamicAudioReveal™, aby aktywnie dostosowywać equalizację audio do maskowania hałasu w tle, oraz algorytm DJX® 3D Surround, aby stworzyć immersyjne doświadczenie dźwiękowe w całej kabinie, umieszczając słuchaczy w centrum występu bez kompromisów w zakresie wierności czy dokładności.

Przykładem ducha innowacji, który łączy Klipsch i Infiniti, system 24-głośnikowy Klipsch Reference Premiere oferuje Indywidualny Dźwięk, wykorzystując oszałamiające głośniki wykończone metalem, zamontowane na zagłówkach przednich foteli. Po aktywowaniu Indywidualny Dźwięk umożliwia skupienie tylko na niektórych elementach audio – takich jak instrukcje nawigacyjne, muzyka czy połączenia telefoniczne – na jednym lub obu przednich fotelach. Na przykład, kierowca może prowadzić rozmowę telefoniczną, podczas gdy pasażerowie nadal słuchają muzyki, lub kierowca mógłby słuchać ulubionej playlisty i słyszeć wskazówki do mapy, nie przeszkadzając tym, którzy śpią na tylnych siedzeniach.

Potężna praktyczność

Przestrzeń bagażowa w nowym Infiniti QX80 2025 wzrosła, co ułatwia zabranie ze sobą wszystkich życiowych potrzeb. Przestrzeń ładunkowa za siedzeniami drugiego rzędu wzrosła o 18% w porównaniu do poprzedniego modelu; z tyłu trzeciego rzędu zwiększyła się o 30%. Płaska podłoga po złożeniu siedzeń, a także najniższa wysokość przy załadunku w segmencie, gdy dostępne zawieszenie pneumatyczne jest w pozycji dostępu, dodatkowo ułatwiają załadunek i wyładunek.

Standardowe jest aktywowane ruchowo, bezdotykowe zasilane otwieranie tylnej klapy z funkcją pamięci kąta otwarcia, aby uniknąć uderzenia w dolne drzwi garażu lub inne przeszkody.

Przestronność dla pasażerów została również zwiększona, z większą przestrzenią na kolana i stopach w pierwszych dwóch rzędach oraz znacznie zwiększoną szerokością, przestrzenią na kolana i nogi w trzecim rzędzie.

Ponieważ pełnowymiarowy SUV, taki jak QX80, często pomieści wielu pasażerów (z miejscami dla siedmiu lub ośmiu osób), szczególna uwaga została poświęcona umożliwieniu szybkiego i intuicyjnego dostępu do tylnych rzędów. Drugi i trzeci rząd mają standardowe funkcje elektrycznego składania i podnoszenia, które można aktywować przy pomocy przycisków w przestrzeni ładunkowej lub wygodnych przycisków na przednim ekranie sterującym. Drugi rząd ma tryb „wejścia”, który ułatwia dostęp do trzeciego rzędu, oferując wiodącą w klasie przestrzeń dostępu do trzeciego rzędu. Dodatkowo, dzięki precyzyjnej konstrukcji mechanizmu składania, foteliki dziecięce mogą pozostać bezpiecznie zapięte, nawet gdy drugi rząd jest pochylony do przodu.

Bezproblemowa moc z nowego silnika twin-turbo

Jako flagowy SUV w gamie Infiniti, QX80 2025 oferuje pewną, zdolną wydajność w połączeniu z elegancją. Wszystkie modele mają standardowy silnik VR35DDTT o pojemności 3,5 litra z podwójną turbosprężarką, oceniany na 450 koni mechanicznych i 516 lb-ft momentu obrotowego – wzrost o 50 koni mechanicznych i 103 lb-ft w porównaniu do poprzedniego QX80. Elektronicznie sterowane zmienne ustawienie zaworów w dolocie przyczynia się do wyraźnej reakcji na pedał gazu.

„Nowy, zaawansowany silnik V6 3.5-litra z podwójną turbosprężarką w Infiniti QX80 dostarcza najwyższego momentu obrotowego w historii naszej korporacji,” powiedział Ivan Espinosa, wiceprezydent, dyrektor ds. planowania. „Daje to kierowcy poczucie, że zawsze ma moc z zapasów, wspiera bezwysiłkowe holowanie i przyczynia się do potężnej i satysfakcjonującej jazdy nowego QX80.”

Uzupełnieniem nowego silnika jest 9-biegowa automatyczna skrzynia biegów z 40% szerszym zakresem przełożenia, co pozwala zarówno na dynamiczne przyspieszanie, jak i efektywne jazdy po autostradzie.

Pewność, komfort i kontrola

Centralnym punktem doświadczenia jazdy Infiniti QX80 jest zdecydowana zdolność dla kierowcy i niezachwiany komfort dla wszystkich pasażerów.

QX80 PURE i LUXE są wyposażone w napęd na tylne koła lub Infiniti All-mode 4WD, podczas gdy SENSORY i AUTOGRAPH mają w standardzie 4WD. Wygodny tryb „Auto” dla systemów All-mode 4WD jest idealny dla kierowców napotykających różne nawierzchnie dróg.

Wszystkie modele posiadają selektor trybów jazdy z ustawieniami Standard, Eco, Sport, Snow, Tow i Personal. Każdy tryb ma unikalne dostrojenie reakcji napędzającej, elektrycznego wspomagania kierownicy, funkcji wspomagania kierowcy oraz, jeśli jest w wyposażeniu, zawieszenia cyfrowego Dynamic Digital Suspension i 4WD.

Dostępne Elektroniczne Zawieszenie Powietrzne i Dynamic Digital Suspension jeszcze bardziej poprawiają komfort jazdy i prowadzenia QX80, oferując dodatkowe korzyści w zakresie użytkowania pojazdu. Zawieszenie powietrzne opuszcza pojazd o 1,2 cala przy prędkości dla poprawy aerodynamiki. Kiedy jest zaparkowane, może opuścić się o 2,8 cala z normalnego poziomu do poziomu Łatwego Dostępu – dramatycznie ułatwiając wsiadanie i wysiadanie pasażerów lub załadunek bagażu. Wreszcie, do użytku w bardziej wymagającym terenie, ustawienie Off-road podnosi zawieszenie powietrzne o 2,4 cala powyżej normalnej wysokości jazdy QX80.

Dynamic Digital Suspension nieustannie mierzy ruch pojazdu i oblicza wymaganą siłę tłumienia dla elektronicznie kontrolowanych tłumików. Poprzez regulację ruchów pojazdu, zmniejszenie przechyłów karoserii w zakrętach i minimalizację ruchów góra-dół na wyboistych drogach, system zapewnia płynniejsze i bardziej kontrolowane zmiany pasów oraz poprawioną jakość jazdy.

Dodatkowe ulepszenia, które przynoszą korzyści w zakresie jazdy i prowadzenia, obejmują ramę o 57% większej sztywności bocznej w porównaniu do wcześniejszego QX80 oraz zastosowanie elektrycznej przekładni kierowniczej, która ma 300% większą sztywność skrętną i wspomaga zaawansowane funkcje wspomagania kierowcy.

Liczne ulepszenia w zakresie wygłuszenia dźwięku sprawiają, że kabina jest bardziej spokojna dla wszystkich pasażerów. Na autostradzie, nowy QX80 2025 jest nawet o 3 decybele cichszy niż jego poprzednik; w jeździe miejskiej i podmiejskiej jest o 4 decibele cichszy.

Bezproblemowe wsparcie dla kierowcy

W standardzie, Infiniti QX80 zawiera szeroką gamę technologii mających na celu pomoc kierowcy w unikaniu kolizji, w tym przewidywalne ostrzeżenie o kolizji z przodu, automatyczne hamowanie awaryjne z detekcją pieszych, ostrzeżenie o martwym polu, alert o ruchu krzyżowym z tyłu, interwencję w martwym polu oraz zapobieganiu opuszczeniu pasa. Ostrzeżenie o martwym polu przyczepy działa dodatkowo przy holowaniu przyczep o długości do 33 stóp.

Na końcu podróży dostępna funkcja Moje Miejsca Parkingowe (My Parking Locations) zapewnia wskazówki, które ułatwiają parkowanie. Technologia ta ułatwia parkowanie w tym samym miejscu, za każdym razem, co jest idealne dla tych, którzy parkują w wąskich przestrzeniach. Klient po prostu zapisuje swoje preferowane miejsce parkingowe, a następnie podczas zbliżania do lokalizacji parkingowej automatycznie pojawiają się przewodniki parkingowe – linie parkingowe na widokach kamery. To pomaga skierować kierowcę w kierunku zaprogramowanego wcześniej miejsca parkingowego, eliminując stres związany z parkowaniem „idealnie” za każdym razem.

Ostateczny luksus to wygodniejsza podróż, w tym celu QX80 oferuje dwa poziomy zaawansowanej pomocy dla kierowcy. ProPILOT Assist 1.1 jest standardowy i łączy inteligentny tempomat z asystą kierownicy, aby pomóc kierowcy pozostać na środku pasa ruchu. System korzysta również z danych systemu nawigacyjnego, aby proaktywnie dostosować prędkość pojazdu w zależności od zakrętów, zjazdów i innych sytuacji drogowych.

3.5L V6 Twin-Turbo 9AT AWD (456 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3492 Cm3
Moc335.6 Kw @ 5600 Rpm
456.2 Hp @ 5600 Rpm
450 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 3600 Rpm
700 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika23.5 Galony (89.0 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony275/60 R20
Długość211.2 In (5364 Mm)
Szerokość83.3 In (2116 Mm)
Wysokość76.6 In (1946 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)68/68.1 In (1
Rozstaw osi121 In (3073 Mm)
Prześwit9.6 In (244 Mm)
Pojemność bagażnika22 Cuft (623 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Spalanie miasto15 Mpg Us (15.7 L/100Km)
Spalanie trasa19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Średnie spalanie17 Mpg Us (13.8 L/100Km)

3.5L V6 Twin-Turbo 9AT RWD (456 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3492 Cm3
Moc335.6 Kw @ 5600 Rpm
456 Hp @ 5600 Rpm
450 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 3600 Rpm
700 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika23.5 Galony (89.0 L)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony275/60 R20
Długość211.2 In (5364 Mm)
Szerokość83.3 In (2116 Mm)
Wysokość76.6 In (1946 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)68/68.1 In (1
Rozstaw osi121 In (3073 Mm)
Prześwit9.6 In (244 Mm)
Pojemność bagażnika22 Cuft (623 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Spalanie miasto16 Mpg Us (14.7 L/100Km)
Spalanie trasa19.9 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Średnie spalanie18 Mpg Us (13.1 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.