2025 Kia K5

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Kia zaprezentowała odświeżoną wersję sportowego sedana K5 podczas targów motoryzacyjnych w Chicago w 2024 roku, a nowy model wyróżniał się zaktualizowanym wyglądem zewnętrznym oraz ulepszonym wnętrzem i układem napędowym.

Pięć lat po premierze piątej generacji K5, koreański producent uznał, że nadszedł czas na wprowadzenie odnowionej wersji tego modelu. Podczas swojej prezentacji w 2019 roku, K5 nie udało się sprzedać więcej niż 100 000 egzemplarzy na rynku amerykańskim, co było dużym zmartwieniem dla Kia. Mimo to, firma miała nadzieję, że odświeżona wersja, która wprowadzała znaczące poprawki w zakresie designu, technologii i bezpieczeństwa, odzyska popularność i zyska większy udział w rynku. W latach 2012-2018 Kia sprzedała ten model, razem z Optimą, w liczbie sześciocyfrowej. Po tym okresie sprzedaż drastycznie spadła, aż do 2023 roku, kiedy to koreański sedan w średniej wielkości nie zdołał osiągnąć 70 000 sprzedanych egzemplarzy.

Na przedzie K5 wyróżniał się spektakularnym wyglądem dzięki nowemu elementowi designu Star Map, który został zaprezentowany przez bursztynowe światła dzienne. Zaciągnięty grill przypominał wersję sprzed faceliftingu. Jednak jego czarna siatka w kształcie plastra miodu oraz smukłe reflektory LED były zupełnie nowe. W zależności od wersji, dolny zderzak mógł mieć osłonę, w której zintegrowano dodatkowy wlot powietrza, flankingowaną przez parę bocznych wlotów, w których umieszczono lampy przeciwmgielne LED.

Kia oferowała K5 w pięciu wersjach wyposażeniowych. Wersja podstawowa, LXS, była osadzona na 16-calowych felgach aluminiowych, podczas gdy wyższe warianty, takie jak EX i GT-Line, jeździły na 18-calowych. Na drugim końcu skali, model GT z napędem na wszystkie koła lub bez, mógł pochwalić się zestawem 19-calowych felg aluminiowych, na które założono opony Pirelli P-Zero w rozmiarze 245/40R-19. Z tyłu K5 wyposażono w nowe lampy tylne LED z pionowymi liniami, które sprawiały, że samochód wydawał się szerszy. Dodatkowo, pokrywa bagażnika miała zintegrowany spojler. Klienci mieli również możliwość zamówienia dyfuzora montowanego pod tylnym zderzakiem. Producent zainstalował zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS) w całej gamie modeli, z radarami, które mogły wykrywać samochody, pieszych i rowerzystów. Dodatkowo, K5 posiadał system kamer 360 stopni.

Wnętrze wyróżniało się zakrzywionym wyświetlaczem umieszczonym na desce rozdzielczej. Wersja przed kierowcą miała 12-calowy ekran, natomiast na centralnym panelu znajdował się 12,3-calowy ekran dotykowy do systemu infotainment. Model K5 2025 oferował standardową nawigację oraz bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto. Ponadto, oferował aktualizacje OTA dla systemu infotainment i map. Klienci mieli możliwość zamówienia samochodu z tapicerką skórzaną na mocno wyprofilowanych przednich siedzeniach. Z tyłu, kanapa mogła pomieścić do trzech pasażerów.

Pod maską, Kia zainstalowała dwie wersje tego samego silnika benzynowego o pojemności 2,5 litra, z turbodoładowaniem lub bez. Wszystkie wersje były połączone z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Poza GT-AWD, który przekazywał moc na wszystkie koła, pozostałe wersje były wyposażone w system napędu na przednie koła.

 Kia America wybrała betonowe korytarze Chicago na premierę odświeżonego modelu K5 z 2025 roku podczas otwarcia Targów Motoryzacyjnych w Chicago w 2024 roku. Impreza ta była miejscem północnoamerykańskiej premiery sportowego sedana, który oferuje nowy, 2.5-litrowy silnik aspiracyjny, zaktualizowane wzornictwo wewnętrzne i zewnętrzne, ulepszenia układu napędowego oraz liczne nowinki technologiczne w pięciu wersjach wyposażeniowych: LXS, EX, GT-Line (napęd na przednie lub na wszystkie koła) oraz dynamicznego GT z turbodoładowanym silnikiem.

„K5 może być niemal wszystkim dla każdego, kto szuka pięcioosobowego sedana średniej wielkości,” skomentował Steven Center, COO i EVP w Kia America. „Dzięki różnorodności wersji, w tym dostępnemu napędowi na wszystkie koła, idealnemu na zimowe Chicago, nowy model K5 z 2025 roku nadal oferuje unikalne i wyraziste alternatywy na rynku, który jest na ogół dość przewidywalny. Ulepszenia w 2025 roku umiejscawiają K5 w idealnym punkcie dla tych, którzy potrzebują miejsca dla pięciu osób, ale chcą, by ich samochód wyróżniał się na drodze.”

W modelu na rok 2025 subtelne poprawki podkreślają więcej standardowych funkcji, skupiając się na popularnej wersji EX. Do standardowego wyposażenia EX należy system audio Bose Premium z aktywnym projektowaniem dźwięku, elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy z dwustopniowym wsparciem lędźwiowym oraz cyfrowy kluczyk 2.0. Standardowo dostępny jest także podgrzewany zestaw kierowniczy oraz składane elektrycznie lusterka z wbudowanymi LED-owymi kierunkowskazami.

Zaprojektowany, by się wyróżniać

Już teraz wyróżniający się w segmencie sedanów średniej wielkości, 2025 Kia K5 zyskał nowe ulepszenia, które lepiej korespondują z typografią Kia Opposites United. Najbardziej zauważalne są nowe standardowe przednie światła dzienne LED w kształcie mapy gwiazd. Standardowe pomarańczowe światła pozycyjne tworzą charakterystyczne wykończenie nad standardowymi reflektorami LED, podkreślając krawędź przedniego błotnika. Poniżej znajduje się nowy przód pojazdu. Podczas gdy niższe wersje zyskują przyciemnione dolne wloty powietrza, model GT ma dramatycznie wygięte, błyszczące metalowe wloty, które skierowane są ku górze, jeszcze bardziej definiując nowy dolny grill w kształcie plastra miodu.

Z tyłu kontynuowany jest motyw Mapa Gwiazd. Lampy tylne rozciągają się przez szeroką pokrywę bagażnika i mają wyraźnie kątowy, w dół skierowany kształt w narożnikach, nawiązując do agresywnego wyglądu podświetlonych brwi z przodu. Emitują jasną czerwoną poświatę tuż pod nową pokrywą bagażnika, która w każdej wersji ma zintegrowany spojler. Kształt kontynuuje się w nowym dolnym zderzaku. Podwójne ozdoby wydechu oraz ciemny dolny zderzak dostępne są we wszystkich wersjach poza GT. Te same detale w wykończeniu satynowym, które znajdują się z przodu modelu GT, pojawiają się także z tyłu, a trójkątne wloty uzupełniają podwójne tłumiki z czteroma końcówkami.

Program kół K5 obejmuje kilka sportowych projektów w stylu multi-spoke. Wersja LXS wyposażona jest w 16-calowe koła, podczas gdy modele EX i GT-Line mają standardowo unikalne 18-calowe obręcze. Model GT otrzymuje 19-calowe koła z oponami Pirelli P-Zero o wydajności 245/40R-19, a dostępny pakiet GT1 oferuje 19-calowe koła w kolorze błyszczącej czerni. W wersji GT znajdują się wyraziste, zielone zaciski hamulcowe, które idealnie korespondują z przeszyciami wnętrza.

Więcej aktualizacji znajdziemy wewnątrz. Centralnym punktem dla kierowcy jest nowy, dostępny zakrzywiony wyświetlacz jedno-szybowy, który mieści 12-calowy ekran wskaźników oraz nowy standardowy 12.3-calowy ekran nawigacyjny. Uzupełnieniem nowego wyświetlacza jest bezprzewodowy Apple CarPlay oraz Android Auto, które teraz są standardem w całej gamie K5. Nowy system nawigacji Connected Car Navigation Cockpit (ccNC) działa szybciej i w wyższej jakości, oferując szybko dostępne Kontrole Szybkie na ekranie. Aktualizacje Over The Air (OTA) umożliwiają teraz poprawę doświadczenia użytkownika.

Pod nowym panelem wskaźników znajduje się zaktualizowany wyświetlacz HVAC/audio. Flankowany przez dwa łatwo dostępne pokrętła, smukły ekran można przełączać między dwoma funkcjami dotykiem palca. Zmieniona konsola centralna z większymi uchwytami na kubki oraz bezprzewodową ładowarką, a także porty ładowania USB-C z przodu i z tyłu, podsumowują główne ulepszenia wnętrza na 2025 rok.

Nowy Rok, Więcej Mocy

Wśród ulepszeń pod maską znajduje się nowy, 2.5-litrowy, aspiracyjny silnik czterocylindrowy w parze z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, napędzającą przednie koła. W modelach LXS, EX i GT-Line moc nowego silnika wzrosła o 11 koni w porównaniu do poprzedniego 1.6-litrowego turbodoładowanego. Moment obrotowy wynosi solidne 181 lb.-ft. Dla tych, którzy żyją w miejscach, gdzie pogoda może być nieprzyjazna, dostępny jest napęd na wszystkie koła w modelu GT-Line.

Napęd GT na 2025 rok pozostaje bez zmian. Generując 290 koni mocy oraz mocny moment obrotowy 311 lb.-ft., silnik współpracuje z 8-biegową skrzynią biegów typu dual clutch napędzającą przednie koła.

Technologia na poziomie

Linia K5 otrzymuje więcej standardowych systemów zaawansowanej pomocy kierowcy (ADAS). Zaczynając od podstawowego modelu LXS:

Adaptacyjny tempomat typu Fusion ze funkcją Stop & Go (SCC w/S&G) z systemem unikania kolizji (FCA), który uwzględnia skręty na skrzyżowaniach oraz detekcję rowerzystów.
Ostrzeżenie o odległości parkingowej – przód
Ostrzeżenie o odległości parkingowej – tył
Standardowe lub dostępne w wersjach EX, GT-L i GT wyposażenie ADAS dodaje:

Tempomat nawigacyjny (NSCC)
Asystent prowadzenia na autostradzie (HDA)
Monitor widoku martwego pola (BVM) (standard w EX, niedostępny w GT-Line, dostępny w GT)
Monitor widoku otoczenia (SVM) (standard w EX, niedostępny w GT-Line, dostępny w GT)
System unikania kolizji podczas parkowania – tył (PCA-R) (standard w EX, niedostępny w GT-Line, dostępny w GT)
Ostrzeżenie o odległości parkingowej – bok (PDW-S) (standard w EX, niedostępny w GT-Line, dostępny w GT)
Dostępny jest pakiet Premium GT-Line dla wersji z napędem na przednie lub na wszystkie koła, który zawiera:

Panoramiczny dach
Oświetlenie LED wnętrza
System audio Bose Premium z 12 głośnikami
Ulepszenia do pakietu GT-1 dostępnego w GT dodają:

2.5L 8AT FWD (194 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2497 Cm3
Moc142.4 Kw @ 6100 Rpm
193.6 Hp @ 6100 Rpm
191 Bhp @ 6100 Rpm
Moment obrotowy182 Lb-Ft @ 4000 Rpm
246 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyBenzyna Wtrysk bezpośredni (Gdi)
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.8 Galony (59.8 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar oponyP205/65R16 95H
Długość193.1 In (4905 Mm)
Szerokość73.2 In (1859 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.3/64.6 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika15.6 Cuft (442 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Turning Circle (Curb To Curb)36 Ft (11.0 M)
Masa własna3230 Lbs (1465 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4365 Lbs (1980 Kg)

GT 2.5L 8AT FWD (294 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2497 Cm3
Moc216.3 Kw @ 5800 Rpm
294 Hp @ 5800 Rpm
290 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy311 Lb-Ft @ 1650-4000 Rpm
422 Nm @ 1650-4000 Rpm
Układ paliwowyBenzyna Wtrysk bezpośredni + Multi Port Injection (T-Gdi + Mpi)
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.8 Galony (59.8 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar oponyP245/40R19 94W
Długość193.1 In (4905 Mm)
Szerokość73.2 In (1859 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.3/64.6 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika15.6 Cuft (442 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Turning Circle (Curb To Curb)36 Ft (11.0 M)
Masa własna3291 Lbs (1493 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4608 Lbs (2090 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.