2025 Lamborghini Temerario

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2025 Lamborghini Temerario

Przejdź do galerii zdjęć2025 Lamborghini Temerario

Lamborghini poczyniło kolejny krok w kierunku programu elektryfikacji, wprowadzając super samochód Temerario jako model podstawowy latem 2024 roku.

Włoski producent super samochodów nie był na pewno nowicjuszem w dziedzinie hybryd, ponieważ model ten zadebiutował po większym bracie, Revuelto. Niemniej jednak, niewielu spodziewało się, co Lamborghini ma do zaoferowania w swoim nowym modelu podstawowym. Oprócz oszałamiającego wyglądu, który prezentował sześciokątne kształty w prawie wszystkich obszarach, Lamborghini Temerario z 2024 roku, czyli Poświęcony w prostym angielskim, charakteryzował się bardziej przestronnym wnętrzem niż Huracan, który zastąpił, oferował szczyptę luksusowych detali i był wypełniony technologią, z którą właściciele Lamborghini nie mieli wcześniej styczności w tak bliskim zasięgu. Co więcej, osiągi tego super samochodu były na tyle imponujące, że niemal zagrażały jego większemu i mocniejszemu rodzeństwu, Revuelto.

Lamborghini zaprezentowało Temerario podczas Monterey Car Week 2024, a publiczność była zachwycona wyglądem pojazdu. Wąskie reflektory LED wystawały spod pokrywy bagażnika z groźnym wyrazem. Zderzak w kształcie litery V był krótki powyżej prawie pionowej osłony. Tam producent umieścił szeroki, trapezoidalny wlot powietrza na środku, ozdobiony poziomymi szczelinami i flankowany sześciokątnymi światłami do jazdy dziennej. Te z kolei maskowały otwory wentylacyjne, które dostarczały świeże powietrze do przednich ceramicznych hamulców. Jako ostatni szczegół, Lamborghini dodało włókno węglowe jako spojler na przednim zderzaku.

Z profilu, Lamborghini Temerario z 2024 roku miało podobne proporcje do innych wspaniałych super samochodów z silnikiem umieszczonym w środkowej części z Sant’Agata Bolognese. Lusterka w drzwiach miały sześciokątny kształt i zwiększały przepływ powietrza do wlotów powietrza silnika, które znajdowały się za kabiną na górnej stronie tylnych błotników. Ogromne otwory wentylacyjne za drzwiami służyły do chłodzenia silnika, systemu elektronicznego i tylnych hamulców. Z tyłu, tylne światła w kształcie sześciokąta miały otwór w środku, który pozwalał na wydostawanie się ciepłego powietrza po bokach zainstalowanych chłodnic. Wysoko umieszczony, sześciokątny końcówka wydechu ukrywała dwie okrągłe rury za nią. Niżej, pod zderzakiem, Temerario miało funkcjonalny dyfuzor.

Większość super samochodów Lamborghini była ciasna i ledwo zapewniała miejsce dla dwóch dorosłych osób w kokpicie. Jednak włoski producent uczynił model 2025 Temerario bardziej komfortowym niż jego poprzednik, Huracan. Dzięki dłuższemu rozstawowi osi i wyższej kabinie, w porównaniu do samochodu, który zastąpił, było wystarczająco dużo miejsca dla dorosłych pasażerów. Dodatkowo sportowe fotele kubełkowe z wysokimi bocznymi oparciami opierały się na cienkich ramach z włókna węglowego, ale miały wystarczająco dużo wyściółki, aby zapewnić komfort podczas jazdy po zwykłych drogach. W kabinie nie było żadnych analogowych wskaźników. Zamiast tego Lamborghini zainstalowało trzy ekrany. Jedno z nich znajdowało się przed kierowcą jako konfigurowalny panel instrumentów, drugie umieszczone na górze centralnej konsoli pełniło funkcję centrum multimedialnego oraz sterowania różnymi funkcjami pojazdu (w tym klimatyzacją), a trzecie było przed pasażerem. Mogli z niego korzystać do kontrolowania multimediów lub innych funkcji i informacji. Kierownica była przeładowana 21 przyciskami i przełącznikami, w tym klaksonem i manetkami zmiany biegów. Na konsoli centralnej znajdowało się również kilka innych przycisków do sterowania skrzynią biegów i elektrycznym hamulcem ręcznym.

Pod swoją skórą, Lamborghini Temerario z 2025 roku kryło wspaniałe technologiczne dzieło sztuki. Super samochód był napędzany silnikiem V8 z podwójnym turbodoładowaniem na płaskim wałku korbowym i trzema silnikami elektrycznymi, z których dwa znajdowały się z przodu, a jeden pomagał głównemu silnikowi. Łącznie samochód generował 907 KM (920 PS). Jednak nie wszystkie z nich trafiały na tylne koła. Te z przodu dostarczały 188 KM (191 PS), podczas gdy ten zintegrowany z obudową silnika był tam głównie po to, aby zlikwidować opóźnienie turbo. Siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów (dwusprzęgłowa) była połączona tylko z tylnymi kołami, podczas gdy te z przodu były kontrolowane przez jeden z wielu komputerów samochodu. Dzięki tej konfiguracji super samochód mógł przyspieszyć do 62 mph (100 kph) z miejsca w 2,7 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną powyżej 210 mph (340 kph). Te liczby były nieco niższe niż te, które mógłby zaoferować jego większy brat, Revuelto.

 Automobili Lamborghini zaprezentowało model Temerario, nowy supersamochód sportowy wyposażony w hybrydowy napęd V8 z podwójnym turbodoładowaniem, który redefiniuje pojęcia wydajności, przyjemności z jazdy i komfortu. Temerario jest drugim modelem w ofercie Lamborghini High Performance Electrified Vehicle (HPEV), po modelu Revuelto, i dopełnia hybridyzację linii Sant’Agata Bolognese po debiucie rynkowym modelu Urus SE.

Jako gwiazda Monterey Car Week 2024, Temerario przedstawia się jako nowy wzór w segmencie supersamochodów sportowych, dzięki wydajności, która przewyższa konkurencję. Nowy hybrydowy napęd łączy w sobie całkowicie nowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem oraz trzy silniki elektryczne, co daje łączną moc wynoszącą 920 KM. Silnik V8 został zaprojektowany i opracowany od podstaw w Sant’Agata Bolognese i jest pierwszym oraz jedynym w produkcji silnikiem supersamochodu, który może osiągnąć 10 000 obr./min. Wydajność jest absolutną rewelacją: maksymalna prędkość przekraczająca 340 km/h (210+ mph), przyspieszenie od 0 do 100 km/h (0-62 mph) zajmuje zaledwie 2,7 sekundy.

„Temerario to prawdziwy 'fuoriclasse’: samochód w swojej klasie, niezwykły i nowatorski zarówno pod względem technicznym, jak i stylistycznym,” mówi Stephan Winkelmann, przewodniczący i dyrektor generalny Automobili Lamborghini. „Każdy nowy Lamborghini musi przewyższać swoich poprzedników pod względem wydajności, a jednocześnie być bardziej zrównoważony pod względem emisji. Dzięki Temerario zamknęliśmy kluczowy rozdział w strategii elektryfikacji zawartej w naszym planie Direzione Cor Tauri: staliśmy się również pierwszą luksusową marką motoryzacyjną, która oferuje całkowicie hybrydyzowaną gamę.”

Dzięki modelowi Temerario Lamborghini osiągnęło także nowe wyżyny w zakresie efektywności aerodynamicznej, połączonej z detalami stylistycznymi, które stanowią kolejny kamień milowy w designie marki. Również całkowicie nowa jest podstawa wykonana z aluminium, która, dzięki zastosowaniu nowoczesnego, ultralekkiego stopu o wysokiej wytrzymałości, znacząco zwiększa sztywność skrętną i przyczynia się do doskonałych osiągów jezdnych.

Podstawa zapewnia doskonały komfort dla pasażerów oraz zwiększoną przestronność: Temerario to supersamochód, który w pełni ujawnia swój potencjał na torze, jednocześnie oferując więcej miejsca dla pasażerów i bagażu niż jakikolwiek inny pojazd w swoim segmencie.

Temerario dostarcza również najbardziej zaawansowane doświadczenia multimedialne w historii Lamborghini, dzięki wprowadzeniu systemu Lamborghini Vision Unit, który umożliwia dostęp do nowych funkcji i aplikacji, pozwalających użytkownikom na odtwarzanie i dzielenie się swoimi doświadczeniami z jazdy po torze i drodze.

NAPĘD

Serce Lamborghini zawsze stanowił jego system napędowy. W nowym modelu Temerario Lamborghini przyjmuje całkowicie nowe podejście, z wieloma latami rozwoju, oferując bezprecedensowy napęd supersamochodu, składający się z silnika spalinowego o wysokich obrotach z podwójnym turbodoładowaniem, połączonego z trzema silnikami elektrycznymi. „Chcieliśmy opracować niezrównany, wysokowydajny silnik sportowy, który łączy w sobie to, co najlepsze z dwóch światów: emocjonalny silnik spalinowy oparty na silniku V8 z podwójnym turbodoładowaniem oraz układ elektryczny zorientowany na wydajność. Nasza koncepcja zastosowania trzech silników elektrycznych wraz z silnikiem spalinowym zapewnia natychmiastowe przyspieszenie, wektoryzację momentu obrotowego i odzyskiwanie energii. Dzięki modelowi Temerario redefiniujemy ten segment,” mówi Rouven Mohr, dyrektor techniczny Lamborghini. „Temerario jest w swojej klasie, jeśli chodzi o rozwiązania inżynieryjne i wydajność.”

4.0L V8 8AT AWD (800 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3995 Cm3
Moc588.4 Kw @ 4000-7000 Rpm
800 Hp @ 4000-7000 Rpm
789 Bhp @ 4000-7000 Rpm
Moment obrotowy538 Lb-Ft @ 4000-7000 Rpm
730 Nm @ 4000-7000 Rpm
Moc silnika elektrycznego220 Kw (299 Hp)
Całkowita maksymalna moc676.7 Kw (920 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy538.4 Lb-Ft (730 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni Wolnossący
PaliwoPlug-In Hybrydowy
Prędkość maksymalna213 Mph (343 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h2.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/35 Zr20 // 325/30 Zr21
Długość185.3 In (4707 Mm)
Szerokość88.4 In (2245 Mm)
Wysokość47.3 In (1201 Mm)
Rozstaw osi104.6 In (2657 Mm)
Masa własna3726 Lbs (1690 Kg)
Power PackLithium-Ion High Specific Power Battery With Pouch Cells

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.