2025 Lancia Ypsilon

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Lancia dokonała wielkiego powrotu na rynku w 2024 roku, wprowadzając na rynek czwartą generację hatchbacka Ypsilon, samochodu, który otworzył drogę dla innych modeli w ofercie włoskiego producenta.

Lancia była niegdyś marką, która zachwycała klientów swoimi samochodami o wysokich osiągach zarówno na drogach, jak i trasach rajdowych, jednak niektóre kontrowersyjne decyzje sprawiły, że ten znany producent samochodów zaczął odstawać od konkurencji, kończąc z jednym modelem w swojej ofercie — trzecią generacją Ypsilon, wprowadzoną w 2011 roku. Po kilku aktualizacjach i odświeżeniach, model został ostatecznie wycofany w 2024 roku, aby zrobić miejsce dla nowego pojazdu. Nowa generacja została zbudowana na platformie e-CMP2 opracowanej przez Stellantis dla małych pojazdów. Ta baza mogła pomieścić napędy w pełni elektryczne i hybrydowe. To była rewolucja dla Lanci i szansa na nowy start na rynku, gdzie tylko nieliczni producenci premium oferowali małe pojazdy. Kiedy producent zaprezentował samochód w 2024 roku, ogłosił, że wyprodukuje limitowaną serię 1906 egzemplarzy, nawiązując do roku założenia firmy.

Przednia część samochodu wyróżniała się zestawem poziomych i pionowych diod LED jako światła do jazdy dziennej. Pod nimi, po bokach, umieszczono reflektory LED, a poniżej znajdowały się pionowe otwory wentylacyjne dla kurtyny powietrznej. Na dolnym zderzaku Lancia zainstalowała szeroki grill, który był w większości zasłonięty, ponieważ samochód nie potrzebował tak dużej powierzchni chłodzącej. Dodatkowo, zastosowano aktywne przesłony grilla, aby poprawić aerodynamikę.

Z profilu, pięciodrzwiowy hatchback został zaprojektowany z zaokrąglonymi kształtami i niemal bez kanciastych linii. Lancia zastosowała czarne wykończenia wokół nadkoli, co nadawało mu wizerunek mocnego pojazdu. Podobnie jak w dwóch poprzednich generacjach Ypsilon, samochód miał chowane klamki drzwi przednich, a klamki tylnych ukryto w słupkach C. Pochylona ku przodowi klapa bagażnika kończyła samochód w klasycznym stylu hot-hatch, z okrągłymi lampami tylnymi LED, które przypominały potężną Lancię Stratos z końca lat 70-tych.

Wnętrze Ypsilon Edizione Limitata Cassina z 2024 roku charakteryzowało się nowoczesnym układem z nutą klasycznego wykończenia. Na środkowej konsoli producent umieścił okrągły element przypominający tacę, na którym klienci mogli ładować swoje telefony za pomocą ładowarki indukcyjnej. Fotele były pokryte welurową tapicerką, co było nietypowe dla jakiegokolwiek samochodu w 2024 roku. Lancia zainstalowała dwupoziomowy kokpit, który zawierał dwa 10,25-calowe wyświetlacze: jeden do panelu instrumentów, a drugi do systemu multimedialnego. Technologia została opracowana przez Stellantis i była używana w kilku innych pojazdach grupy. Obsługiwała bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto. Z tyłu, producent zamontował dzieloną kanapę, która mogła powiększyć przestrzeń bagażową.

Pod maską czwartej generacji Ypsilon zastosowano układ napędowy używany w Peugeot e-208 i e-Corsa od Opla. Wyposażono go w silnik o mocy 156 PS (154 hp), który napędzał przednie koła i był zasilany akumulatorem o pojemności 51 kWh (netto). Dzięki tym parametrom, samochód mógł pokonać do 403 km (250 mil) na jednym ładowaniu, a czas ładowania od 20 do 80 procent wynosił 24 minuty.

 NOWA LANCIA YPSILON EDIZIONE LIMITATA CASSINA – dostępna we Włoszech w 1906 certyfikowanych i numerowanych egzemplarzach jako hołd dla roku założenia Lancia – umacnia więź między dwoma wybitnymi markami w ich dziedzinach: motoryzacji i designie wnętrz. Reprezentuje kolejny krok w podróży, która rozpoczęła się od wnętrz koncepcyjnego modelu Lancia Pu+Ra HPE: obie marki łączy wspólna wizja badań i innowacji, szacunek dla przeszłości i tradycji oraz dbałość o kwestie środowiskowe.

Łącząc tradycję i innowację zgodnie z czystym i radykalnym językiem designu marki, Nowa LANCIA YPSILON EDIZIONE LIMITATA CASSINA to pierwszy samochód inspirowany światem włoskiego wyposażenia wnętrz. Uosabia design, komfort i dobre samopoczucie podróżujących.

Model odzwierciedla najwyższą uwagę na każdy szczegół estetyczny, począwszy od wyboru materiałów po dobór kolorów: niebieski jest używany jako ikoniczny kolor tradycji Lancia, pojawiający się zarówno wewnątrz samochodu, jak i na zewnątrz.

Miękki niebieski aksamit z 100% przędzy z recyklingu otula fotele z wzorem „cannelloni” i podwójnym szwem, a ten sam kolor powtarza się w akcentach na panelach drzwi i desce rozdzielczej, tworząc elegancką i zharmonizowaną przestrzeń wewnętrzną.

Niebieski Lancia pojawia się również w unikalnej, eleganckiej i nowoczesnej karoserii modelu: łączy się z czernią felg aluminiowych i ich ciemnym wykończeniem, co tworzy wyrafinowany i jednolity efekt wizualny, bez chromowanych elementów.

Kolejnym z wielkich atrybutów Nowej LANCIA YPSILON EDIZIONE LIMITATA CASSINA jest wielofunkcyjny „tavolino” Cassina, nowy element designu wykonany z tworzywa sztucznego na bazie biologicznej, który podkreśla doświadczenie produkcyjne marki. To pierwszy „tavolino”, który można zobaczyć wewnątrz samochodu, użyty przez Lancię do stworzenia przytulnej przestrzeni zgodnie z jej historycznymi wartościami. Kabina pasażerska staje się zatem prawdziwym 'salonem’, aby zapewnić komfort typowy dla włoskich domów: harmonijna i elegancka przestrzeń.

Włoski duch, komfort i reinterpretacja tradycji to wartości, które kierowały dwiema markami w tej wspólnej podróży, gdzie reinterpretacja tradycji oznacza przekształcanie tradycji Lancia przy użyciu innowacyjnych materiałów z recyklingu i do recyklingu, jak w głównych komponentach rekonstrukcji 'salonu’. Przykładem jest nowe zastosowanie historycznego i ikonicznego materiału, jakim jest „Panno” Lancia, teraz nadanego nową tożsamość dzięki nowoczesnemu materiałowi: aksamitowi, użytemu w fotelach i ich oparciach z wzorem „cannelloni”. Reszta konstrukcji wykonana jest z recyklingowanego PVC. Fotele elektryczne, masujące i podgrzewane stają się prawdziwymi fotelami, aby maksymalizować komfort wewnątrz pojazdu, który zapewnia również doskonałą akustykę.

Zasilany w 100% elektrycznym silnikiem, model oferuje zasięg do 403 km w cyklu łączonym WLTP, z szybkim ładowaniem, które zwiększa poziom naładowania baterii z 20 do 80% w zaledwie 24 minuty, lub wystarczająco na 100 km w 10 minut. Nowa Lancia Ypsilon wspiera system Free2move Charge, kompleksowy i zintegrowany ekosystem 360°, który ma na celu zapewnienie nieprzerwanego ładowania samochodu i zarządzania energią, aby spełnić wszystkie oczekiwania klientów w domu lub w drodze.

Nowa Lancia Ypsilon reinterpretowała w nowoczesny sposób historyczny grill, teraz przekształcony przy użyciu trzech promieni światła. Podkreśla również litery Lancia we wszystkich przyszłych modelach, ikoniczne okrągłe tylne światła LED – zainspirowane legendarną Lancią Stratos, innowacyjny system infotainment S.A.L.A. (Sound Air Light Augmentation), filar bezwysiłkowej technologii Lancia, razem z poziomem 2 autonomicznego prowadzenia, aby podróżować poza miastem bezpieczniej i z uproszczonym doświadczeniem w samochodzie.

Nowa Lancia Ypsilon to inteligentny samochód miejski. System asystenta parkowania ułatwia prowadzenie i manewrowanie w mieście, dzięki kamerom oraz przednim i tylnym czujnikom, które ułatwiają parkowanie. Dwa wyświetlacze 10,25″ (panel instrumentów i radio cyfrowe) wyraźnie wyświetlają informacje dla kierowcy i mogą być dostosowywane pod względem układu i kolorów. Specyfikacje techniczne uzupełniają system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania oraz, dla tych, którzy nie mogą oderwać się od swojego prywatnego urządzenia, bezprzewodowa ładowarka do telefonu i Bluetooth Android Auto/Apple CarPlay.

Nowa Lancia Ypsilon reprezentuje pierwszy krok w renesansie marki, której jasna i ambitna strategia elektryfikacji postępuje zgodnie z planem strategicznym Stellantis „Dare Forward”.

Lancia i Cassina, dwie wybitne włoskie marki

Nowa Lancia Ypsilon to pierwszy samochód nowej ery marki i doskonale uosabia nowe podejście oraz nowy sposób działania Lancia.

Partnerstwo między Lancią a Cassiną przybiera formę Nowej LANCIA YPSILON EDIZIONE LIMITATA CASSINA, gdzie obie marki – wybitne w swoich dziedzinach – kontynuują podróż, którą rozpoczęły z wnętrzami koncepcyjnego modelu Lancia Pu+Ra HPE.

Łącząc tradycję i innowację w zgodzie z czystym i radykalnym językiem designu marki, Nowa LANCIA YPSILON EDIZIONE LIMITATA CASSINA uosabia design, komfort i dobre samopoczucie wewnątrz, co jest możliwe dzięki współpracy z Cassiną – wybitną włoską marką w dziedzinie mebli wysokiej jakości, odzwierciedlonej w dbałości o szczegóły estetyczne oraz wyborze materiałów i kolorów.

Wspólna podróż Lanci i Cassiny inspirowana jest „Perspektywą Cassiny”, czyli wizją firmy łączenia najbardziej innowacyjnych produktów z ikonami nowoczesności, aby stworzyć przytulne środowiska, zgodnie z unikalnym kodeksem doskonałości w designie.

Symbolem tej współpracy i znakiem rozpoznawczym Nowej LANCIA YPSILON EDIZIONE LIMITATA CASSINA jest wielofunkcyjny „tavolino” Cassina, nowy element designu, który podkreśla doświadczenie produkcyjne marki. To pierwszy „tavolino”, który znajduje się wewnątrz samochodu, użyty przez Lancię do stworzenia gościnnej i przyjaznej przestrzeni zgodnie z jej historycznymi wartościami. „Tavolino”, wykonane z tworzywa sztucznego na bazie biologicznej z tapicerką ze skóry, uosabia rzemiosło.

Wielofunkcyjny stół „tavolino” sprawia, że kabina pasażerska samochodu staje się autentycznym 'salonem’, aby zapewnić komfort typowy dla włoskich domów: przestrzeń, którą można doświadczyć w harmonijnej i eleganckiej syntezie.

Wartości, które kierowały obiema markami w tej podróży, to włoski duch, zamiłowanie do ikoniczności, innowacje, badania oraz szacunek dla tradycji, a także dbałość o kwestie środowiskowe. Szacunek dla tradycji oznacza przekształcanie tradycji Lancia przy użyciu innowacyjnych materiałów z recyklingu i do recyklingu, jak w głównych komponentach rekonstrukcji 'salonu’, produkowanych wg procesów dążących do większej zrównoważoności. Przykładem jest nowe zastosowanie historycznego i ikonicznego materiału, jakim jest tkanina Lancia, teraz nadanego nową tożsamość dzięki nowoczesnemu materiałowi: fotele i ich oparcia charakteryzują się prążkowanym splotem i podwójnym szwem z aksamitu z 100% przędzy z recyklingu, ikoniczny kolor zarówno dla Lancia, jak i Cassiny, z resztą konstrukcji siedziska z recyklingowanego PVC. Ten sam niebieski kolor pojawia się również na desce rozdzielczej oraz w akcentach na panelach drzwi, tworząc elegancką i skoordynowaną przestrzeń wewnętrzną.

Nowy język designu dla karoserii

Nowa Lancia Ypsilon to pierwszy produkcyjny samochód, który stosuje Lancia Pu+Ra Design (nazwa łącząca 'czystość’ i 'radykalność’), unikalny język designu Lancia, który ma trwać przez długi czas. Podkreślając połączenie tradycji i innowacji, model wprowadza markę w nową erę, używając słownictwa nietypowego dla branży motoryzacyjnej: objętości tworzone są przez nakładanie kolejnych warstw, dodawanie i krzyżowanie podstawowych i ikonicznych kształtów. Karoseria cechuje się miękkimi, eleganckimi, czystymi i zmysłowymi kształtami Aurelii i Flaminia, połączonymi z nowoczesnymi wyrazami radykalizmu inspirowanego sportową historią marki, uosabianą przez znane modele Stratos i Delta oraz językiem architektury, wyposażenia wnętrz i mody.

Odniesienie do najbardziej brutalnej duszy marki wyraźnie ujawnia się w tylnej części samochodu, która posiada największy system oświetlenia w swoim segmencie pod względem technologii i zasięgu. Nowa Lancia Ypsilon zawiera ikoniczne okrągłe reflektory pełne LED, nawiązujące do niezapomnianej Lancia Stratos, legendarnego modelu w świecie rajdów. Oba reflektory zawierają teraz nowy element designu, literę Y, skrajnie symboliczną syntezę umieszczoną poziomo w obrębie okręgów, otaczającą nowe litery Lancia. Y wykonana jest z matowej stali nierdzewnej, wyróżniającej się oryginalną czcionką inspirowaną jedną z wybitnych włoskich branż ściśle związanych z historią marki, modą, znakiem rozpoznawczym przyszłości marki, aby zwiększyć jej atrakcyjność i ciągłą nowoczesność.

Idealna rozmowa między czystością a radykalizmem, podkreślona również literami Ypsilon, które pojawiają się z tyłu, 'ręcznie pisane’ znaki inspirowane są ikonicznymi i historycznymi samochodami Lancia, które symbolizowały czystość, takimi jak Fulvia, Flavia i Flaminia.

Nowe litery pojawiają się także na błyszcząco czarnym przodzie, inspirowanym Lancią Beta Montecarlo. Napis Lancia wyróżnia się nad nowoczesną reinterpretacją historycznego grilla, 'chalice’, przeniesioną w przyszłość przez futurystyczne trzy promienie światła LED, które czynią go ikonicznym, niezapomnianym i rozpoznawalnym z daleka, zarówno w dzień, jak i w nocy. Ten podwójny podpis 'litery chalice’ ma pojawić się na przedniej części wszystkich trzech nowych modeli marki: 'chalice światła’, które wirtualnie obejmuje nazwę marki i wyraźnie oznacza nową tożsamość Lancia, gdy wchodzi w erę elektryczną.

Inną cechą jest wyrafinowanie nowego logo, element progresywnej klasyki oznaczający wejście marki w mobilność elektryczną, przepracowując wszystkie znaki historycznej marki – kierownicę, flagę, tarczę, lancę i napis – w reinterpretacji z nowoczesnym akcentem, aby poprowadzić je w przyszłość. Wszystkie te elementy składowe marki symbolizują szlachetność i dziedzictwo Lancia, uproszczone w zakresie linii i kształtów, oraz umieszczone w nowej równowadze, która wyraża innowacje, premium pozycjonowanie i włoski duch, z nutką eklektyzmu dodanego przez asymetryczną lancę.

Bezwysiłkowa technologia dla najlepszego w swojej klasie samochodu miejskiego

Nowa Lancia Ypsilon to inteligentny samochód miejski, który wyróżnia się w środowisku miejskim łatwością prowadzenia, manewrowania oraz szeregiem cech najlepszych w swojej klasie. Nowa Lancia Ypsilon ucieleśnia wizję marki w zakresie technologii i infotainment. Technologia Lancia jest przyjazna dla użytkownika, bezwysiłkowa i intuicyjna, aby ułatwić doświadczenie klientów w samochodzie, wprowadzając ich i sprawiając, że czują się „jak w domu”, gdziekolwiek są.

Filarem tego konceptu jest S.A.L.A., wirtualny i inteligentny interfejs obejmujący najważniejsze parametry, aby stworzyć wygodne doświadczenie prowadzenia, w doskonałym stylu Lancia. Po włosku, SALA oznacza 'salon’, ale w tym przypadku oznacza Sound Air Light Augmentation, system infotainment łączący funkcje audio, klimatyzacji i oświetlenia. Kierowca i pasażerowie mogą zatem dostosować wnętrze pojazdu na dotyk przycisku.

System audio samochodu został specjalnie stworzony przez projektanta dźwięku Lancia. System klimatyzacji wyposażony jest w wysokowydajny filtr, który może usunąć do 99% szkodliwych cząstek, dla zdrowszej i bardziej komfortowej kabiny pasażerskiej. Oświetlenie wewnętrzne można w pełni dostosować, dotykając wyświetlacza, aby stworzyć ekskluzywną atmosferę w połączeniu z funkcją ambientowego oświetlenia.

System S.A.L.A. sprawia, że 'salon’ Nowej Lancia Ypsilon może dostosować się do nastroju chwili, natychmiast zmieniając muzykę, powietrze i światło w kabinie pasażerskiej.

A 'salon’ jest także wyrażany przez inne komponenty wewnętrzne, takie jak regulowane, masujące i podgrzewane fotele elektryczne, które stały się prawdziwymi fotelami z prążkowanym splotem, a siedziska i oparcia wykonano z niebieskiego aksamitu z 100% przędzy z recyklingu. Wszystko to jest jeszcze bardziej angażujące dzięki doskonałemu komfortowi akustycznemu kabiny, aby maksymalizować dobre samopoczucie w samochodzie.

Doświadczenie w Nowej Lancia Ypsilon staje się jeszcze bardziej relaksujące dzięki szerokiemu zakresowi wyposażenia. Wyróżniającymi cechami są system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania oraz asystent parkowania, najlepsze standardowe wyposażenie w segmencie, składające się z kamer o polu widzenia 180° i przednich oraz tylnych czujników, które ułatwiają manewry oraz podwójny ekran, największy wyświetlacz w kategorii o całkowitej przekątnej 20,5” oraz 10,25” cyfrowy panel instrumentów/radio, który można dostosować pod względem układu i kolorów.

S.A.L.A. standardowo wyposażony jest także w Bluetooth Apple CarPlay i Android Auto, bezprzewodową ładowarkę do telefonu oraz trzy porty USB-C, dla tych, którzy nie mogą oderwać się od swojego osobistego urządzenia. System infotainment uzupełnia S.A.L.A. HUB, wirtualny asystent, który poprawia połączenie między samochodem a kierowcą, podkreślając wysokotechniczny charakter pojazdu. Wreszcie, aby dopełnić doświadczenie prowadzenia, Nowa Lancia Ypsilon to jedyny model w segmencie z autonomicznym prowadzeniem poziomu 2 w standardzie, aby podróżować poza miastem bezpieczniej i ułatwić doświadczenie prowadzenia, aby klienci Lancia mogli w pełni cieszyć się środowiskiem wewnątrz samochodu. Autonomiczne prowadzenie poziomu 2 automatycznie dostosowuje prędkość jazdy i trajektorię, używając adaptacyjnego tempomatu i centralizacji pasa. Autonomiczne prowadzenie poziomu 2, które można aktywować w zakresie 30-150 km/h, obejmuje asystenta w korkach z funkcją Stop&Go, aby automatycznie wznawiać jazdę po zatrzymaniu w korku, dla bardziej komfortowej jazdy.

Nowa Lancia Ypsilon: pierwszy samochód nowej ery marki

W wersji całkowicie elektrycznej, Nowa Lancia Ypsilon to pierwszy 100% elektryczny samochód marki. Model reprezentuje wejście w erę mobilności elektrycznej, ucieleśniając swoją wizję w zakresie zasięgu, czasu ładowania i wydajności dla wiodących na rynku osiągów.

Z jednostką napędową 156 KM/115 kW i akumulatorem 51 kWh, co czyni go najlepszym w swojej klasie w segmencie premium hatchback B, Nowa Ypsilon ma zasięg do 403 km w cyklu łączonym WLTP, z szybkim ładowaniem w 24 minuty (z 20% do 80%) lub wystarczająco na 100 km w 10 minut. Zużycie energii w pojeździe wynosi od 14,3 do 14,6 kWh na 100 km.

Jasna i ambitna strategia elektryfikacji Lancia obejmuje wprowadzenie trzech nowych modeli, jednego co dwa lata. Nowa Lancia Ypsilon debiutuje w wersji BEV, napędzanej w pełni elektrycznym napędem. Zgodnie z planem strategicznym Stellantis „Dare Forward”, od 2026 roku Lancia wprowadzać będzie wyłącznie modele 100% elektryczne.

Ładowanie w każdych warunkach, dzięki Free2move Charge

Nowa Lancia Ypsilon jest wspierana przez Free2move Charge, kompleksowy i zintegrowany ekosystem 360° do dostosowanego ładowania i zarządzania energią, dostępny dla wszystkich klientów Lancia.

Konkurencyjne rozwiązania Lancia upraszczają proces ładowania w domu i w trasie, aby zapewnić najlepsze wrażenia podczas korzystania z pojazdu elektrycznego.

Free2move Charge Home zapewnia prywatnym klientom wsparcie w zakresie instalacji, finansowania i gwarancji systemów ładowania w domu, a także innych sprzętów i usług związanych z energią.

Free2move Charge Go gwarantuje dostęp w dowolnym miejscu i czasie do najszerszej i najlepiej utrzymanej sieci publicznych punktów ładowania.

Ta modułowa struktura umożliwia sformułowanie obietnicy Free2move Charge e-ABC, „łatwego bycia zawsze naładowanym”. Utrzymanie pełnego naładowania w każdym momencie jest proste dzięki zintegrowanemu systemowi sprzętu, oprogramowania i usług ładowania, które spełniają wszystkie potrzeby klientów EV, wszędzie i w każdej chwili.

System jest także zaprojektowany, aby zrozumieć potrzeby użytkowników i optymalizować zarządzanie energią, co skutkuje niższymi całkowitymi kosztami użytkowania i maksymalizacją korzyści środowiskowych.

Free2move Charge przyczynia się zatem do osiągnięcia celów określonych w planie strategicznym Stellantis „Dare Forward”, w tym do 100% pojazdów elektrycznych na baterie w Europie do 2030 roku.

Nowa Lancia Ypsilon: styl i innowacja dla nowej grupy klientów

Nowa Lancia Ypsilon, pierwszy hatchback całej grupy Stellantis w premium B-segmencie, demonstruje centralne znaczenie komfortu klienta w jeszcze bardziej przestronnej kabinie pasażerskiej: samochód jest dłuższy, szerszy i wyposażony w felgi aluminiowe 17″, większe niż w poprzedniej Ypsilon. Wszystkie te specyfikacje nadają samochodowi elegancką i futurystyczną konotację.

Model został zrewolucjonizowany w porównaniu do swojego poprzednika, odzwierciedlając cechy docelowej grupy klientów, dla których został zaprojektowany: Nowa Lancia Ypsilon jest kierowana do młodszych klientów w przedziale wiekowym 40-45 lat. Ich profil jest również ukierunkowany na styl i innowacje technologiczne, dbałość o kwestie środowiskowe oraz wrażliwość na najnowsze trendy. Samochód staje się zatem wyrazem samych docelowych klientów, zręczną projekcją miejskiego i aktywnego stylu życia, który przyjmują.

Nowa kampania komunikacyjna

Kampania komunikacyjna opowiada historię Nowej LANCIA YPSILON EDIZIONE LIMITATA CASSINA w kontekście włoskiego stylu, komfortu na pokładzie, prostej i intuicyjnej technologii oraz wskazówek projektowych, porównywalnych do tych w wspaniałym włoskim domu. Narracja rozgrywa się w długodystansowej rozmowie telefonicznej między Mediolanem, gdzie główny bohater przemieszcza się ulicami centrum miasta w cichej elektrycznej limuzynie, a domem głównej bohaterki nad brzegiem pięknego włoskiego jeziora.

Mężczyzna opisuje eleganckie, jasne środowisko, z włoskimi meblami designerskimi o bardzo wysokiej technologii, sugerując, że odnosi się do własnego domu. W międzyczasie kobieta przemieszcza się w wyrafinowanym, urządzonym przez Cassinę otoczeniu, z widokiem na piękny włoski krajobraz.

Wizualnie dwie główne role są uzupełnione naprzemiennym pokazem ikonicznych obrazów typowych włoskich krajobrazów, z stopniowym skupieniem się na detalach samochodu, ujawnianych stopniowo.

Ambiwalencja zostaje wyjaśniona dopiero w finale, gdy główny bohater przybywa do domu kobiety, tylko po to, by odkryć, że wyszła. W rzeczywistości opuściła willę w Nowej LANCIA YPSILON EDIZIONE LIMITATA CASSINA i mówi, że jest „u niego”.

Dostępna w formatach cyfrowych, drukowanych i wyświetlanych, kampania komunikacyjna została opracowana przez agencję kreatywną 777, kierowaną przez reżysera Martina Wernera, dla domu produkcyjnego Movie Magic.

Planowanie mediów obsługuje Starcom, a media społecznościowe Publicis Sapient.

Nowa tożsamość korporacyjna dla odnowionej sieci dealerów w Włoszech

Włochy zawsze były terenem Lancia, a marka pragnie się tutaj odrodzić, z nową, dedykowaną siecią dystrybucji. Liczba dealerów została zmniejszona z 230 do 160, z czego 100 zostało już całkowicie odnowionych. Pozostałe zakończą prace w pierwszych miesiącach tego roku, przed wprowadzeniem Nowej Lancia Ypsilon.

Salony Lancia prezentują nową tożsamość korporacyjną, odzwierciedlając cztery filary leżące u podstaw strategicznego planu Lancia: jakość, elektryfikację, zrównoważony rozwój i innowacyjny model sprzedaży.

Nowe sklepy stają się prawdziwymi butikami, z wyraźnym i harmonijnym językiem architektonicznym oraz eleganckim znakiem ze włoskiego marmuru jako głównymi identyfikatorami.

Ten sam wyrafinowany styl można także znaleźć wewnątrz salonów, gdzie wszystkie meble są wynikiem starannego procesu selekcji, świadczącego o dbałości Lancia o szczegóły i oferującego autentyczne poczucie wielkiej elegancji i ciepłego przyjęcia, typowe dla salonu w włoskim domu. Użycie prestiżowych materiałów i przemienne światła i cienie podkreśla obecność mebli Cassina.

Każdy dealer Lancia, który jest gotowy na nową tożsamość korporacyjną, znany jest teraz jako „Casa Lancia”: jak w każdym włoskim domu, wszystko jest gotowe, aby przyjąć klientów i zaoferować im doświadczenie piękna, designu i włoskiego ducha. Te nowe dedykowane przestrzenie Lancia umożliwią cieszenie się nowym, coraz bardziej ekskluzywnym doświadczeniem zakupowym. Celem jest przyjęcie klientów z ciepłem i gościnnością włoskiej marki premium.

Jak w eleganckim włoskim domu, użytkownicy są witani w dedykowanym obszarze recepcyjnym znanym jako SALA, sercu salonu Lancia, gdzie mogą znaleźć jednego z ekspertów marki w swojej dyspozycji. Otoczeni starannie wybranymi meblami Cassina, klienci mogą odkrywać świat Lancia i konfigurować preferowany przez siebie samochód, przy wsparciu dedykowanego eksperta Lancia.

Charakterystyczne przyjęcie i troska zapewniane przez odnowioną siłę sprzedaży Lancia są wynikiem procesu stopniowego zjednoczenia i lojalności społeczności Lancia, opartego na czterech zasadach: uwaga na szczegóły, umiejętność przewidywania potrzeb klientów, premium usługi oferowane w całej podróży klienta i ciągła uwaga na opinie klientów.

Nowa społeczność Lancia dla certyfikowanego kształcenia premium

Istotnym czynnikiem w podróży renesansowej marki jest Casa Lancia, społeczność dedykowana 240 specjalnym i certyfikowanym włoskim detalistom Lancia, inauguracja której miała miejsce w lipcu 2023 roku, bezpośrednio zarządzana przez dyrektora generalnego marki, Lucę Napolitano.

Casa Lancia została założona z wyraźnym celem stworzenia bezpośredniego i autentycznego połączenia w społeczności, w której każdy detalista może zadawać pytania, komentować nowości, wyrażać swoją opinię, prowadzić dyskusje z całym zespołem i badać różne tematy, mając pewność, że otrzyma odpowiedź w ciągu 72 godzin!

Kanał jest częścią szerszego procesu odnawiania siły sprzedaży, składającej się z dedykowanych i certyfikowanych sprzedawców Lancia. Różne poziomy aktywności szkoleniowych zaczynają się od trzyletniego kursu trwającego 15 miesięcy, składającego się z 50 modułów, z łączną liczbą 13 000 godzin szkoleniowych, którego zakończenie planowane jest na wrzesień 2024. Celem jest uczynienie roli sprzedawcy w salonie jeszcze bardziej centralną, jako pierwszego interfejsu z klientem końcowym, oraz zapewnienie premium i immersyjnego doświadczenia zakupowego, zarówno online, jak i offline: kluczowy krok w kierunku premium pozycjonowania marki.

Powrót Lancia do Europy

Nowa Lancia Ypsilon oznacza powrót marki do Europy, ożywiając jej proces internacjonalizacji i realizując ambitną mapę drogową zgodnie z planem strategicznym Stellantis „Dare Forward”, którego celem jest uczynienie Lancia marką pożądaną, szanowaną i wiarygodną.

Od pierwszej połowy 2024 roku Lancia wejdzie na rynek europejski z siecią ponad 70 nowych dealerów w tylu samo dużych miastach, w których znajdują się przyszli klienci marki. Pierwsze rynki, które będą zaangażowane, to Belgia i Holandia w połowie 2024 roku, a następnie Francja i Hiszpania, a w 2025 roku Niemcy.

Trzy kryteria kierowały selekcją krajów.

Pierwsze to miłość i pasja do produktów „Made in Italy”, z Hiszpanią, Belgią i Francją na czołowej pozycji. Drugie kryterium to wolumen sprzedaży online, z Holandią na pierwszym miejscu. Trzecie kryterium to wielkość segmentu premium B, gdzie Hiszpania, Francja i Belgia stanowią pięć najlepszych.

Wszystkie te kraje są historycznie związane z atrakcyjnością włoskiego ducha i marki Lancia, która zawsze była bardzo popularna, częściowo dzięki wielu ikonicznym modelom, które uwiodły zarówno aktorów, miłośników mody i elegancji włoskiej, jak i entuzjastów sportów motorowych.

Dwa pierwsze kraje, do których Lancia wraca to Belgia, z 10 dealerami i 13 punktami serwisowymi, oraz Holandia, z sześcioma dealerami i tą samą liczbą centrów serwisowych.

Hiszpania i Francja dołączą później. Hiszpania, trzeci co do wielkości rynek europejski w segmentach premium A i B, to kraj o dużej uwadze na włoską elegancję w zakresie designu i stylu, wartości bardzo zbliżone do kultury tego kraju. Powrót Lancia do Hiszpanii jest zatem wydarzeniem, na które czekano, a między 2024 a 2025 rokiem w głównych miastach hiszpańskich zostanie ustanowionych 16 dealerów.

Ta sama pasja do piękna i zamiłowanie do ikoniczności, które otaczają markę Lancia, można znaleźć we Francji, gdzie działają siedem oficjalnych klubów Lancia, a także będą 20 dealerów i 80 punktów serwisowych, gotowych na przyjęcie Nowej Lancia Ypsilon.

A na koniec Niemcy, z silnym związkiem z światem rajdów, w którym przez wiele lat dominowała Lancia, z niemieckimi kierowcami przyczyniającymi się do niezrównanych osiągów marki, na ikonicznych samochodach, takich jak Delta, 037 i Stratos. Przede wszystkim legendarny Walter Röhrl, który związał swoją karierę z włoską marką, zwłaszcza gdy zdobył Mistrzostwo Świata w Rajdach w 1983 roku, prowadząc kultowego Lancia Rally 037 z napędem tylnym, przewyższając swoich rywali w ich samochodach z napędem na cztery koła. Niemcy mogą pochwalić się również jednym z europejskich historycznych klubów Lancia, który istnieje od 40 lat i ma 250 aktywnych członków. Przywita pierwszego samochodu nowej ery Lancia, z 25 dealerami i 100 punktami serwisowymi.

Kluczową rolę w międzynarodowej ekspansji włoskiej marki odgrywa nowy, efektywny i innowacyjny model dystrybucji, z 50% sprzedażą online i wybraną liczbą detalistów z jasno określoną misją: jakość bez kompromisów. Nowe salony są projektowane z myślą o europejskiej bazie klientów, „progresywnych klasycznych influencerach”, którzy poszukują ponadczasowej elegancji, włoskiego ducha i innowacji, w połączeniu z komfortowym i przyjemnym doświadczeniem na pokładzie.

Specyfikacje techniczne

51 KWh (156 KM)

ParametrWartość
Moc silnika elektrycznego114.7 Kw (156 Hp)
Electrical Motor Torque191.8 Lb-Ft (260 Nm)
Układ paliwowyElektryczny
PaliwoElektryczny
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość160.6 In (4079 Mm)
Szerokość69.3 In (1760 Mm)
Wysokość56.7 In (1440 Mm)
Masa własna3492 Lbs (1584 Kg)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity51 Kwh
Range250.4 Miles (403.0 Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.