2025 Maserati GranCabrio Trofeo

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2025 Maserati GranCabrio Trofeo

Przejdź do galerii zdjęć2025 Maserati GranCabrio Trofeo

Minął tylko pewien czas, zanim Maserati zdecydowało się na usunięcie dachu z GranTurismo Trofeo i stworzenie wersji kabriolet, czyli GranCabrio Trofeo, które zaprezentowano w 2024 roku.

Po udanym wprowadzeniu na rynek pierwszej generacji GranTurismo przez dwanaście lat, w latach 2007-2019, włoski producent samochodów pozwolił sobie na trzyletnią przerwę w tym segmencie. W wyniku tego, w październiku 2022 roku Maserati zaprezentowało drugą generację tego modelu podczas wydarzenia online, a następnie czekało ponad rok na premierę wersji otwartej, GranCabrio. Choć ta przerwa trzymała fanów w napięciu, efekt okazał się bardzo pożądany, zwłaszcza w wersji Trofeo, która oferowała mocny silnik i podwozie z ukierunkowaniem na kierowcę. Choć nie był to pojazd przeznaczony na tor, nadal był bardzo szybki. Ale to nie był supercar.

W wersji Trofeo GranCabrio prezentował agresywny przedni zderzak, który miał osiem pionowych żłobień oraz dużą, srebrną emblemat Tridento na środku. Nad zderzakiem Maserati zainstalowało parę otworów wentylacyjnych po bokach maski, a po bokach umieściło reflektory LED z wbudowanymi światłami dziennymi. Niżej, na zderzaku dolnym, producent zamontował parę wlotów powietrza ozdobionych wykończeniem z włókna węglowego oraz dyfuzor na dolnej części.

Z profilu, samochód zachował ten sam kształt, co jego coupe, z trzema wlotami powietrza na przednich błotnikach i emblematem Trofeo nad nimi. Pochylona szyba miała grube słupki A, które pełniły funkcję ochrony przed przewróceniem. Następnie wiodła wznosząca się linia boczna, która ciągnęła się do tylnych kół, by następnie powoli opadać w kierunku tylnej części kabrioletu. Ostatecznie, tylna część miała poziome lampy LED, które wychodziły z bocznych paneli na klapę bagażnika. Aby podkreślić sportowy charakter pojazdu, Maserati zainstalowało dyfuzor z włókna węglowego, który integrował cztery końcówki wydechu.

Wnętrze oferowało połączenie luksusowych elementów, skórzanej tapicerki i wysoko umiejscowionych przednich siedzeń. Przed kierowcą znajdował się koło kierownicy o płaskim spodzie, a za nim wyświetlacz LCD dla panelu przyrządów. Między przednimi pasażerami producent zamontował wysoką konsolę środkową, która miała podłokietnik z miejscem na przechowywanie oraz parę uchwytów na kubki. Jednocześnie, w centralnej części umieszczono dwa ekrany dotykowe: górny był przeznaczony dla systemu multimedialnego, a dolny dla klimatyzacji. Z tyłu Maserati zamontowało kanapę profilowaną dla dwóch osób, ale mimo długiego rozstawu osi, nie było wystarczająco miejsca na nogi dla dorosłych. Producent przesunął tylne siedzenia do przodu, aby zrobić miejsce na składany dach za nimi. Po naciśnięciu przycisku kierowca mógł przykryć lub odkryć pojazd podczas jazdy przy prędkości do 50 km/h.

Pod maską znajdował się potężny silnik Nettuno (Neptun) przeniesiony z GranTurismo Trofeo. Trzylitrowa jednostka V6 była wspomagana przez parę turbosprężarek, aby osiągnąć moc 542 PS (535 hp), którą przekazywała na tylne koła za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów.

 Na zawsze ikoniczny – a teraz dostępny jako spyder – Maserati prezentuje GranCabrio, najnowsze dzieło marki dedykowane miłośnikom jazdy, którzy oczekują najwyższego komfortu i stylu. GranCabrio to zupełnie nowa, elegancka wersja kabrioletu, bliźniacza do nagradzanego GranTurismo.

Przy premierze Maserati GranCabrio dostępny jest w wersji Trofeo, w której zastosowano 6-cylindrowy silnik wewnętrznego spalania Nettuno – 3,0-litrowy twin-turbo o mocy 542 KM, będący niepowtarzalnym, ryczącym sercem najwyższej klasy samochodów w gamie Trident.

W GranCabrio niezwykłe osiągi silnika Nettuno – najpotężniejszego, jaki kiedykolwiek stworzono dla Maserati GranTurismo – łączą się ponownie z prawdziwym, optymalnym komfortem na długich trasach. Teraz wzbogacone doświadczeniem jazdy na świeżym powietrzu, aby w pełni cieszyć się pięknem podróży i unikalnymi cechami samochodu, który jest wyjątkowy pod każdym względem.

Nowy kabriolet Trident jest w 100% wyprodukowany we Włoszech i idzie w ślady GranTurismo, oferując nową i urzekającą wersję grand tourera par excellence, nie rezygnując z luksusu, osiągów, komfortu jazdy i sportowych cech.

Dach wykonany jest z tkaniny, idealnej, by zajmować jak najmniej miejsca podczas automatycznego schowania w bagażniku – gdzie znika w ciągu 14 sekund, nawet przy prędkościach do 50 km/h. Zapewniona jest również wystarczająca przestrzeń dla czterech pasażerów, ponieważ GranCabrio idealnie nadaje się do podróżowania w towarzystwie lub samemu, czując wiatr we włosach i delektując się emocjami wyjątkowej jazdy, oddychając najautentyczniejszym włoskim stylem.

Elegancję Maserati GranCabrio można jeszcze bardziej docenić z zewnątrz, gdy miękki dach jest otwarty, a dźwięk silnika otacza wszystko dookoła. Połączenie z drogą i krajobrazem to niezrównane doświadczenie, które może zaoferować jedynie wersja spyder tego samochodu, który przez ponad 60 lat był bohaterem historii sukcesu – kabriolet stanowiący wariant pierwszego sportowego samochodu drogowego Maserati, 3500 GT, zaprezentowano na wystawie motoryzacyjnej w Genewie w 1959 roku.

Najnowsze dzieło Maserati to luksusowy samochód, który w nowej wersji kabrioletu podkreśla stylistyczne detale i finezyjne materiały, za które marka jest znana, by jeszcze bardziej wzbogacić podróż w imieniu najbardziej pochłaniającej przyjemności jazdy, w całkowitej harmonii i fuzji z panoramą oraz duchem podróży typowym dla klienta GranCabrio.

Dbałość o design i pasja do ekskluzywnych detali nie umniejszają osiągom i frajdy z jazdy; podobnie technologia jest znakiem rozpoznawczym i elementem przełomowym, który przekłada się na najlepsze usługi infotainment i asystentów kierowcy, aby zapewnić bezpieczeństwo i rozrywkę za kierownicą samochodu, który nie akceptuje kompromisów. Idealny towarzysz na nieskończone podróże, oznaczone optymalną równowagą między estetycznym podejściem a skromną funkcjonalnością.

„Doświadczenie na świeżym powietrzu” wzbogacone jest o niezwykły komfort termiczny i akustyczny, z miękkim dachem dostępnym w pięciu kolorach, który można obsługiwać z centralnego wyświetlacza za pomocą przycisku dotykowego, co zapewnia pełną kontrolę i całkowitą autonomię.

Dla miłośników jazdy na świeżym powietrzu Maserati pomyślało o wszystkim; GranCabrio standardowo wyposażony jest w innowacyjny ogrzewacz na szyję, który ogrzewa szyje kierowcy i pasażera na trzech różnych poziomach intensywności.

Jednym z opcjonalnych dodatków jest osłona przeciwwiatrowa, którą można używać z dwoma pasażerami i składać ręcznie. Gdy dach jest otwarty, zmniejsza turbulencje wewnątrz kabiny pasażerskiej i pozwala cieszyć się najlepszą aerodynamiką pojazdu.

3.0L V6 RWD (542 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Moc398.6 Kw @ - Rpm
542 Hp @ - Rpm
535 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na tył
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.