2025 Mazda CX-70

Mazda wprowadziła oznaczenie CX-70 do swojej oferty na początku 2024 roku, przeznaczone na model 2025, i w przeciwieństwie do innych producentów, którzy skupili się na napędach elektrycznych, zaproponowała silnik rzędowy sześciocylindrowy oraz wersję PHEV.

Japoński producent nie wydawał się podążać za trendami, kiedy uruchomił model CX-70. SUV powstał na tej samej dużej platformie co jego flagowy crossover, CX-90. W przeciwieństwie do niego, CX-70 to pojazd z dwoma rzędami siedzeń, skierowany do klientów szukających czegoś innego niż to, co oferuje większość innych producentów. Oprócz stylizacji, która nawiązywała do designu Mazdy stosowanego w innych modelach, CX-70 wyróżniał się śmiałym podejściem i ekskluzywnymi funkcjami, które mogły przyciągnąć klientów z segmentu premium.

Na przodzie modelu CX-70 z 2025 roku znajdował się podobny przód jak u większego brata, CX-90. Jego reflektory miały diodowe światła do jazdy dziennej, które kierowały się ku środkowi pojazdu. Ogromna atrapa chłodnicy z heksagonalnym wzorem i czarnym wykończeniem nadawała mu dostojny wygląd na drodze. Ponadto, na zderzaku producent dodał boczne wloty, które były ozdobione siatką podobną do tej z górnej atrapy. Ciekawe, że Mazda nie oferowała crossovera z lampami przeciwmgielnymi. Z drugiej strony, na dolnej części rozważała zamontowanie jasnoszarego wykończenia, które imitowało płytę ochronną.

Ponieważ Mazda stworzyła CX-70 na bazie platformy z napędem na tylne koła, naturalnie pojazd miał konstrukcję z kabiną przesuniętą do tyłu. Lekko wznosząca się linia boczna zaczynała się od reflektorów i biegła wzdłuż nadwozia aż do tylnych świateł. Kabina miała czarne wykończenia słupków B i C, podczas gdy dach opadał w dół. Na końcu zainstalowano pochyloną do przodu klapę bagażnika z tylnym spojlerem na górze. Tył pojazdu przypominał CX-90 i miał parę tylnego oświetlenia zamontowanego w rogach, rozciągającego się od tylnych ćwiartek do klapy bagażnika.

Wnętrze CX-70 z 2025 roku charakteryzowało się materiałami wysokiej jakości na panelach drzwi i desce rozdzielczej. Mazda oferowała również tapicerkę z Alcantary jako opcję dla klientów poszukujących premium. Z przodu dwa wygodne fotele zapewniały dużo miejsca na nogi i głowę. Dzieliła je konsola centralna, w której znajdowały się podłokietnik, dwa uchwyty na kubki przykryte klapką, kontroler systemu multimedialnego i selektor biegów. Przed kierowcą znajdował się złożony zestaw wskaźników z wyświetlaczem TFT i dwoma analogowymi zegarami. Na szczycie centralnej konsoli umieszczono ekran systemu multimedialnego. Z tyłu CX-70 z 2025 roku miał dzieloną (60/40) kanapę dla trzech pasażerów oraz dużą przestrzeń bagażową za nią.

Pod maską CX-70 dostępne były dwie opcje silnikowe: silnik benzynowy o pojemności 3.3 litra z doładowaniem wspomagany silnikiem elektrycznym lub wersja hybrydowa plug-in o pojemności 2.5 litra. Moc przekazywana była na wszystkie koła za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów w obu wersjach.

 Mazda North American Operations ogłosiła premierę pierwszego w historii modelu 2025 Mazda CX-70. Wykorzystując najnowocześniejsze silniki Mazdy, które oferują dynamiczną i elektrifikowaną wydajność, CX-70 zapewnia intuicyjne prowadzenie, które angażuje kierowcę i pozwala mu zachować kontrolę, niezależnie od tego, czy porusza się po mieście, czy angażuje się w różne aktywności życiowe.

Jak przystało na pojazd Mazdy, CX-70 został zaprojektowany z myślą o kierowcach, z naciskiem na doskonałą dynamikę jazdy, elegancki, ale sportowy design oraz obszerną przestrzeń w kabinie i bagażniku, co ma na celu zachęcenie właścicieli do realizacji swoich pasji i hobby.

Zbudowany na dużej platformie Mazdy, CX-70 od samego początku był projektowany z myślą o elektryfikacji, a wszystkie układy napędowe CX-70 będą mieć jakąś formę elektryfikacji. Klienci mogą wybierać między silnikiem e-SkyActiv G 3.3L Inline 6 Turbo z M-Hybrid Boost a e-SkyActiv G PHEV, co daje im to, co najlepsze w wydajności i efektywności.

Design jest wyraźnym powodem do dumy dla Mazdy CX-70. Naturalna, sportowa sylwetka, jaką nadaje duża platforma, jest dodatkowo wzbogacona nowoczesnymi, sportowymi akcentami. Agresywny wygląd CX-70 od razu przyciąga uwagę dzięki szerokiemu i niskiemu przodowi oraz wyrazistym liniom. Mazda dodatkowo podkreśliła dynamiczny charakter CX-70 kontrastującymi czarnymi akcentami na całym nadwoziu oraz dostępnymi 21-calowymi felgami z czarnego metalu o wykończeniu maszynowym, co nadaje pojazdowi imponującą postawę, nawet na postoju.

Wnętrze, równie uderzające jak jego zewnętrzna część, zostało starannie zaprojektowane, aby sprawiać wrażenie przestronności i otwartości, jednocześnie pozostając osobiste i komfortowe. Ekspresyjna, różnorodna paleta kolorów wnętrza jest uzupełniona wysokiej jakości materiałami i wykończeniami, takimi jak kontrastujące metaliczne wstawki w odcieniu szarości, które tworzą harmonijną całość, nadając wnętrzu ponadczasowy, sportowy klimat. Dostępna czerwona skóra Nappa jest połączona z czerwonymi przeszyciami w całej kabinie i zainspirowana specjalną edycją MX-5 z okazji 100-lecia, co oferuje wyraźnie sportowy motyw.

Doskonale łącząc funkcjonalność z formą, Mazda CX-70 wprowadza kilka nowych rozwiązań, które mają na celu poprawę codziennej użyteczności oraz zachęcenie klientów do aktywnego stylu życia i poprawy doświadczeń z jazdy. Do takich udogodnień należy zdalne składanie tylnych siedzeń, które ułatwia załadunek do tylnej części pojazdu oraz zoptymalizowana przestrzeń bagażowa z dodatkowymi przegródkami i hakami na torby oraz inne akcesoria. Dodatkowo, unikalny projekt sub-bagażnika pozwala właścicielom CX-70 na schowanie cennych przedmiotów i innych drobiazgów z widoku.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.